Friday, January 30, 2015

Tidak Mustahil Anwar pun pernah kena warning dengan Lim Guan Eng...

Apabila Lim Guan Eng yang pada asalnya dilabelkan " Umar Aziz" oleh PAS dan selepas itu sebagai "tokong" oleh PKR kini jadi hantu yang suka menyampok dan menjadi king of the hantu apabila mencampuri semua urusan lain.

Bukan Lim Guan Eng namanya kalau bukan anti Melayu dan anti Islam dengan keterlibatannya apabila memperjuangkan samarata, mencampuri keputusan Fatwa malah mengetuai dan dalang dalam isu penggunaan kalimah Allah.

Dan yang terbaharu memperlekehkan PAS Kelantan yang masih terhegeh-hegeh minta Lim Guan Eng mohon maaf (ada dia kesah) dan paling panas memberi amaran dan katadua kepada Azmin supaya tidak mengubah pendirian. Jika inilah sikap Lim Guan Eng, mungkin Anwar pun pernah kena warning sebelum ini.

Kalau Lim Guan Eng takut dengan Anwar, hormat dengan Anwar tentulah pendirian DAP terhadap Azmin disalurkan secara sopan kepada Azizah atau Anwar terlebih dahulu... bukannya terus warning macam kepala samseng !!!

Lim Guan Eng juga sedang menghalau kaum miniroti secara halus atas nama pembangunan dari PP untuk memastikan terus berkuasa.

Bukankah kaum cina termasuk MCA, Gerakan dan NGO malahan mungkin MIC cukup bangga apabila ada seseorang di kalangan mereka yang lantang sebegini...ada mereka kritik ?

Tapi malangnya orang Islam dan bangsa Melayu kalau Ibrahim Ali dan Perkasa lah yang vokal.... Melayu liberal lah, tukang ampu tukang angguk yang mendahului mengkritik..

1 comment:

  1. Inilah yangdikatakan teori domino. Saya masih ingat semasa kempen pilahanraya sekitar tahun 70an, parti PAS sering membangkitkan isu ini. Masa tu penghijrahan beramai-ramai pelarian ekonomi daripada Vietnam pasca perang 10,000 hari antara Vietnam dengan Amerika Syarikat. Berduyun-duyun mereka datang Ke Malaysia melalui perairan Laut Cina Selatan yang kebanyakaanya rakyat Vietnam keturunan Tiong Hwa. Mereka ini sebahian daripadanya telah diterima di negara ketiga.

    Peliknya parti Pas pada masa itu, sering membawa isu ini dalam PRU. Kata mereka apapila kaum bukan bumiputra memiliki kekuatan dan keupayaan majoriti, mereka akan menakluki bumi di mana mereka tinggal dengan kekuatan politik mereka, Kini telah lebih dari 30 tahun berlalu. Nampaknya teori ini telah sedikit sebanyak berhasil. Apatahlagi ianya telah disokong dan didokong oleh pihak kaum Bumi sendiri untuk merealisasikan teori ini. Di kala kaum mereka di pihak minoriti mereka akan senyap, tetapi sekiranya mereka menjadi majoriti mereka maka teori domino ini akan direalisasikan. Ambillah contoh yang paling hampir dengan kita ialah di Pulau Pinang.

    Renung-renungkanlah wahai bangsa pribumiku ...........

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...