Saturday, February 21, 2015

Jika mahkamah sudah hilang integriti, di manakah penyelesaian terbaik..balik ke hutan (?)

Mahkamah di Malaysia bukan jalan penyelesaian terbaik kini memandangkan timbul pelbagai persaolan selepas seuatu hukuman dijatuhkan.

Mahkamah memberi ruang dan peluang kepada masyarakat luar untuk menghidu kelemahan mereka.

Seolah mahkamah tidak diberi gambaran yang betul oleh pihak pendakwa dan peguambela malah dalam satu tahap mahkamah juga seolah tidak mempunyai keinginan untuk mendapatkan maklumat tambahan.

Lebih rela membiarkan diri disuap. Tanggungjawab kepada masyarakat seolah bukan menjadi tanggungjawab mahkamah.

Jika mahkamah sudah hilang integriti, di manakah penyelesaian terbaik..balik ke hutan (?)

6 comments:

  1. Saya dah jemu kisah mahkamah, pendakwa, peguambela, altantuya, sodomi 1& 2....letih le

    Saya cadang Sdra KD tulis pasal sejauh mana TS Muhyiddin layak jadi presiden umno, sambutan ahli umno terhadap beliau dan penerimaan rakyat.

    Saya sangat yakin najib tak dapat meneruskan agenda umno seperti pm1 to pm4.

    Telahaan saya, zahid, hisham, shafiee, khary bukan merupakan pemimpin masa hadapan. Dr Razali Ibrahim dari johor sangat berpotensi jadi pm dan juga mukhriz (bukan sebab anak tdm).

    Saya hanya bagi cadangan untuk dibuat artikel.

    Thank you


    ReplyDelete
  2. Apa.kata kd buat artikel pasal belalang ke, ikan laga ke, tikus mondok ke atau apa2 je yg bukan politik atau kebengongan manusia bodoh mempertikai mahkamah malaysia. Cuti je sekejap dpd balun pm yg masih selamba dek tu. Atau create cerita lawak bagi hati pura2 senang.

    ReplyDelete
  3. Sudah la KD tak payah la nak cakap pasai makamah dengan kes Anuar peliwat , Si haram jadah ini kalau dulu makamah lepaskan dia , dia boleh cakap makamah betul , kalau makamah dapati dia salah dia kata makamah tak betui orang macam ini pun hang nak bagi ruang dalam bloq hang ka , boleh kena virus ayaq kote dia , orang haram jadah ini kita patut lupa terus , dia ini syaitan penjahanam negara bawa sial . lebih baik tulis pasai siapa patut ganti Najib yang tak berapa nak boleh harap pendek kata tak guna la..

    ReplyDelete
  4. Aku dh kata KD ni memang penipu dan PENAKUT. Aku kata penakut sbb komen aku sekurang2nya dua ditolak beliau dan tidak disiarkan.... mungkin kerana aku mendedahkan KEBODOHANNYA. Heeeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan berdusta...setakat ini saya delete atas bahasa kesat.



      Delete
  5. Anon 8.20...

    Kalau tak suka KD, jgn kutuk dia, orang lain masih memerlukan penulis blog yang kritis....bukan macam anda yang mempertuhankan anwar, mempernabikan hadi, mempersahihkan hadis lim kit siang dan beriman dengan buku jingga dan bertakbir REFORMASI, REFORMASI, REFORMASI.

    KD...keep up your good work

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...