Wednesday, February 25, 2015

Plan B Anwar (?)

Perkembangan semasa tidak dapat dielakkan untuk kita menoleh seketika bila Anwar kononnya tanpa restu telah mohon perutusan pengampunan melalui keluarga yang pritahatin.

Analisa meramalkan harapan pengampunan adalah tipis tetapi situasi sebeginilah yang sangat Anwar suka, unsangkarable...lebih dramatik. 

Apakah memenjarakan Anwar hanya satu pra-syarat (?)

Anwar mempertahankan egonya untuk tidak merasa bersalah atas hukuman liwat dan secara peribadi tidak membuat permohonan? Saiful liwat diri sendiri secara paksa? Anwar akan kekal bersih jika diampunkan, terus layak memegang AP, kekal layak sebagai Ketua Pembangkang, layak juga dilantik sebagai TPM sekaligus PM juga bukan satu yang tidak mungkin..
Apapun inilah kejayaan terbaru untuk Anwar berpotensi diampunkan setelah berjaya menghantar isyarat yang jelas kepada lawannya bahawa dia juga mempunyai 'senjata' yang tidak kurang bisanya untuk didedahkan dan jika tidak ditangani dengan betul, jawatan akan melayang.

Anwar harus berterima kasih kepada Mahathir yang memberi tekanan kepada kerajaan yang membolehkan kerjanya lebih mudah samada melalui perancangan bersama, perancangan sendiri, plan A ataupun plan B.

Teori politik sebegini tidak harus dipandang enteng kerana dalam keadaan terdesak dan tersepit, ada pihak yang sanggup lakukan apa sahaja.

3 comments:

  1. The picture painted by you, KD is scary......if it happens.

    Najib is under tremendous pressure within the party as well as his own siblings. Seems that a few cats have been out of the bag

    To date, i have yet to hear a comment by zahid about the conviction of anwar, once his close aide or protege?

    Worst case scenarion would be for najib and zahid combine force......support anwar's appeal for pardon and would see him back in the "squad" to checkmate the forces of tdm group and muhyiddin.

    Jangan pandang enteng....to quote KD's words


    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro.....unlikely as hishamuddin would brsndish his keris yang pernah terhunus tap dimasukbalik dalam sarungnya dek kena sergah pendatang asing......huhuhu

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete