Friday, May 1, 2015

ADA MASALAH KE DATO ?




Selain poster Najib dan Muhyiddin yang silent di Permatang Pauh, apakah Mukhriz sebagai jiran tidak juga turut berkempen. Apakah masalah dalaman UMNO terbuak hingga keluar...

DS NAJIB MESTI TURUN PADANG JIKA MAHU UMNO MENANG..


Kebiasaannya ranting PAS atau PKR yang dibubarkan oleh BN tetapi kali ini ada kejutan dan di luar dugaan tetapi bukan mustahil.

Ertinya cabaran UMNO semakin sukar dan sesuatu perlu dilakukan menjelang PRU kerana jika ini berlaku UMNO tidak sempat counter-attack.

Keikhlasan perjuangan UMNO adalah penting bermula diperingkat cawangan dan bahagian. Banyak perkara yang perlu diberi perhatian di akar umbi. 
GST menjadikannya makin parah kepada rakyat akar umbi yang menerima kesan langsung membebankan dan 1MDB tidak dapat membantu apa-apa pun di saat ini.


Fikirkanlah.

27 comments:

  1. Tangkap je la Geng Tun M tu. Masalah setel. Senang. Blogger yang bangang pun kasi taruk sebelah jel peliwat tegar tu. Tengok berani lagi kutuk tak. Memang Najib ni terlalu lembut dan baik hati. Aku sarankan Dato Najib supaya lebih tegas terhadap puak TDM ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju 100000%. Dah jelas puak Mahathiris ni penyangak Melayu dan sanggup runtuhkan parti dan BN demi kepentingan mereka sendiri.

      Tak hormat langsung Presiden parti dan PM. Kalau nak bandingkan tahap ancaman kepada Negara, ancaman oleh spesis Mahathiris ni lebih besar berbanding demo jalan ke, penyebaran agama ke atau peniaga Cina naikkan harga jualan.

      Sekejap guna NGO belaan mereka memainkan sentimen agama dan kaum, sekejap guna Mahafiraun mereka mengkritik dasar-dasar kerajaan. Lebih dahsyat lagi, dah mula serang PM secara peribadi dengan dikiaskan dengan berkata "Cuma bertanya"

      Apa? Ni bapak dia punya Negara ke? Dia sahaja yang betul, lain orang semua salah ke? Dia lebih Melayu ke? Dia lebih Islam ke?

      Biadap betul. Tak hormat pemimpin Melayu yang dilantik secara demokratik.

      IGP dan AG buat apa? Bermain politik juga ke?

      Delete
    2. Itu la perangai geng Tun M. Semua bloggers sibuk lawan PAKATAN depa sibuk jatuh menjatuhkan.Bukan anak jantan sebenarnya berani tikam belakang je.
      5 sekawan Pemuda pun sama je perangainya bila bakal dapat habuan mula nak tikam belakang.

      Disebabkan mengguna slogan kami bersama-sama rakyat maka dihalalkan perlu jatuhkan kepimpinan.Undang-undang diperhinakan dengan akal yang pendek. Slogan memang la menarik tetapi tindakan terbukti melacurkan undang-undang.

      Nasib sekarang zanman Najib kalau zaman Tun M dah masuk ISA dah...cuma melayu cepat lupa ..

      Delete
    3. TEGURAN takkan mampu jatuhkan sebuah kerajaan... so korang jgn kalut sgt!

      Delete
    4. Tu dia para tukang jawab Najib yang berstatus pengampu dan pembodek telah mula meracau lagi, mereka sendiri tak mampu nak jelaskan mengenai 'misteri' USD 1.103 bilion wang yang dihutang oleh 1MDB yang kononnya ada dalam simpanan BSI Singpore Limited, tapi akhirnya hanya kertas buruk berkemungkinan besar tak ada nilai langsung yang bukannya wang tunai pun dalam simpanan bank itu.

      Patutnya kalau nak dipenjarakan, penjarakan dahulu pemimpin kamu yang disyaki menyeleweng itu.

      Sedarlah di Permatang Pauh boleh dikatakan dah tumbang, di Rompin pula sekarang ni 50-50, pengundi Barisan Nasional samada yang benar-benar marah akan undi protes dengan mengundi parti lawan, tapi yang masih marah tapi boleh kawal lagi berkemungkinan tak akan keluar mengundi, di Rompin samada menang dengan majoriti yang kecil atau tumbang terus.

      Delete
    5. Seb baik la pm najib ni jenis manusia baik, tak pandai kecik ati dan pemarah. Kalau perangai najib ni serupa tun mahathir, rasanya hari ini hari terakhir ko boleh duduk dgn family ko. Sampai ke lubang cacing najib akan arah sb carik ko. Itupun ko tak bersyukur. Ko kutuk najib, najib biar je....

      Delete
  2. ni 2 ekor pencacai najib ni menyalak ape..pegilah suruh pm kau tangkap orang yg duk hina islam dan melayu..berani?ke telur termasuk?

    jangan jadi jaguh terhadap bangsa sendiri jelah brother.

    silap2 dua2 comment kat atas ni orang yg same gak..cam red bean army tapi ni najib army..puihhh

    aku bukan melawan islam,melayu atau umno tapi aku melawan pemimpin umno yg bebal lagi lemah sehingga boleh buatkan islam melayu & umno tu sendiri kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni dah lama ketinggalan keretapi...Jangan la samakan tahun 2011 dgn 2015. bacalah akhbar lihat bagaimana polis dan skmm mengurus masalah rasis dan agama.

      Kau ni jenis maki tahun 2011 dibawa sampai ke hari ini.Aku nak tanya la teruk sangat ke tahun 2015 penghinaanya? kalau setakat keluar kat blog lepas tu senyap itu namanya tikam belkang faham tak?

      2015 dah POTA ..IS sekejap kena tahan tak bagus ke? Kalau jenis suka melalak payah la..Yg penting kau keluar rumah ada orang maki kau? kalau yg maki kat US tak payah sembang la..

      P/s
      nak tahu buruknya perangai geng Tun M lihat komen di che det dan kadir jasin...sampaikan bugis dihina sehinanya...Najib dan rosmah jangan cakap la dihina macamorg gila..tak tahu la aku jenis manusia apa entah....
      Hari ini najib bercakap tak sampai 5 jam dah balasnya dengan penghinaan,,pastu tak sampai 2jam penuhla komen2 makian dan hinaan.Itu la perangai geng Tun M yg membawa slogan saya bersama rakyat yang susah..

      Delete
  3. yg lebih utama UMNO, bukan mempertahankan pemimpin yg bermasalah.

    UMNO biar kekal utuh dgn dipimpin oleh pemimpin yg berkebolehan bukannya pemimpin yg dianggap NABI, perlu wala' sentiasa sptmana yg PAS amalkan....kita tak perlu guna kekerasan spt berdemo utk turun kan pemimpin, cukup sekadar beri tekanan sepertimana zaman Tun Abdullah dahulu.

    Pemimpin datang dan pergi...tetapi UMNO kekal di situ, maka parti yg lebih utama utk dipertahankan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini satu lagi perangai,.......... Najib dianggap nabi...ini lah perangai geng Tun M
      Bila ahli2 UMNO berpegang pada undang2 dikatakan ketaatan yg bodoh..
      Semua cara Taat kena ikut Tun M.
      Kalau Tun M kata taat pada muhiydeen smua kena ikat hidungnya. Kalau begini cara tafsiran taat memang mangkuk ayun la negara dibuatnya...Ini lah ahli2 UMNO yg diwariskan oleh TDM kepada pemimp[in2 masa akan datang...

      p/s
      Aku cadangkan undang2 UMNO diubah dengan klausa ..boleh jatuhkan PM dengan sayarat
      1.TDM arahkan.
      2.Slogan mesti cantik antaranya Kami bersama-samarakyat yang susah

      Delete
    2. Najib Nabi...mana ada nabi selepas Muhammad..jangan jadi DAJJAL

      Delete
  4. Apa2 hal hakikatnya geng TDM akn gunakan perang saraf untuk lemahkan semangat ahli2 UMNO...Kita tengok je la perangai depa ini.Cuma TDM nak selamat dia puji la sekejap..Cuma hati Tun M siapa tahu.Nak tahu Tun M hatinya ikhlas ke tak tunggu je la ..nanti tahu la jawapanya..Bisala nak tahu ikhlas ke tak kita tengok tindakanya...

    p/s
    PRK ini confirm Tun M tidak akan membantu.
    PRK ini confirm blogger Tun M akan buat serangan berterusan menjatuhkan UMNO.

    Kita tengok la siapa menang UMNO ke PAS@PKR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong TDM 100%.... hang pencacai malaun (PM) bengap boleh pi melingkup....

      Delete
  5. Sokong TDM yang membawa suara rakyat.

    ReplyDelete
  6. Melayu terlah berjaya di pecahkan di dalam umno...makin senanglah kerja puak2 pembangkang....pls jgn jadi bodoh sangat dan berfikirlah secara rasional.....

    ReplyDelete
  7. Jangan jadi bangang lah macam anon pencacai najib kat atas nun.

    Musuh sebenar rakyat ialah christian evangelist yang dengan mudah dah mengkeristiankan dengan ideologi evangelist mereka kepada anak muda cina dan cuba nak menyusup anak muds melayu. Ini lah DAPsters punya kerja kotor untuk menarik undi dan nak menguasai parlimen.

    melayu dok bergaduh fasal benda bodoh. ekonomi lepas habis kat cina.

    Bila kerajaan kenakan gst melayu je yang sibuk nak memboikot konon. perasan tak cina tak ambil kesah pun sebab kebanyakan harga dah dinaikan awal2 lagi oleh pengedar dan peraih cina ni sebab kuasa ekonomi ditangan cina.

    Cina ni lah sabotaj segala usaha kerajaan. tak caya pergi lah kaji harga barang sebelum dan selepas gst. nak salahkan kejatuhan nilai RM? itu lah alasan mudah peraih cina.

    nak komen biarlah berasas janganlah komen macam red babi army.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni bodah ke atau bangang? Kalau Ah Jib Gor x laksanakan GST, bolehkah puak Cinabeng nak suka-suka naikan harga? Ini semua salah kerajaan Najib, x yah mengalihkan kpd orang lain.
      Najib tolong berambos!

      Delete
    2. Mkalau d katakan kuat dan rakyat sokong pak jib aljibgor bubar parkiment kalau Bn menang tutp buku..tun m kits boleh lupakan..masalah bersnikah laki rosmah bubarkan parliment? Tu aja

      Delete
  8. Bukan sahaja Dato bermasalah tetapi penyokong pun sedang bermasalah.
    Yang patut diserang adalah pembangkang.
    Hal TDM dan penyokongnya biarlah Najib selesaikan.
    Adakah penyokong tidak ada keyakinan kepada Najib untuk selesaikan masalah (?)
    Jika Mahathir keseorangan dan kurang penyokong apa yang dirisaukan sangat.
    Najib sendiri dah declare tidak akan fokus kepada baseless allegation termasuk saolan Mahathir (?) (!)

    ReplyDelete
  9. Semua dah dipanggil bodoh dan bangang. Memang pon. Blogger pon dah dipanggil bangang. Menteri pon dipanggil bangang.

    Mahafiraun dah buat semua ahli UMNO setiap hari memperbodohkan dan membangankan satu sama lain. Lepas ni rakyat pula akan diperbodohkan dan dibangankan.

    Tinggal yang tak bodoh dan bangang ialah Cina, India dan kaum lain-lain. Tersemyum tengok cara Melayu berpolitik yang mengikut "Law of the Jungle".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samada seseorang itu penyokong TDM atau penyokong Najib...mereka berpendirian.

      Anon 1:39 jangan jadi lalang, jangan tak ada telor menyatan pendirian.

      Delete
  10. Bubar je parlimen. Aku dgn famili aku semua ada 7 org nak guna kuasa kita orang. Mintak mr presiden 'i love pm' bubarkan cepat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bubarkan saja pimpinan umno yg ada ni..dari presiden sampai ke bahagian. Semua buat duit utk kaya sendiri dan kroni2. Tabur wang rakyat merata2 pancing undi.

      Delete
  11. Najib had sworn under sumpah mubahalah that he did not know who Altantuya was and never met her. I believe, you all believe and even mahathir believes him

    What if najib takes another oath of sumpah mubahallah as follows:

    1. That he had no prior knowledge of any arrangement by anyone to kill altantuya
    2. That he had no prior knowledge of any attempt by any party(ies) within 1MDB and or party(ties) ) linked to 1MDB to make the disappearance of 1MDB's borrowed money.

    BERANI KERANA BENAR, TAKUT KERANA SALAH.

    ReplyDelete
  12. Berbeza dgn self-unreliable Ah Jib Ghor, TDM is indeed a special gift bestowed by the Almighty to Malays and Islam. He is not only a true statesman but also the global spokesman for 3rd world and Islamic countries that have guts to pin-point against the evil doings of Zionist Jews and American imperialism. I trust the plight of the country & rakyat would not taken place if he is still our PM. This grand old statesman is man of visions and incredibly brilliant. He gives me chills coming to the realization of his intellectual brilliance and wisdom without relying on foreign Talent Corpse/Mayat and roti Jala PEMANDUL and of course, puak songsang Melayu Liberals.

    Thus. Ah Jib Ghor is not a true Bugis but rather a weak-easily manipulated specie by Spore govt/Temasek Holdings picked at their Bugis Street backyard.

    ReplyDelete
  13. To trouble shooting problem, find the root or cause. Likewise, who trigger the 1MDB, the murder of Altantunya committed by Sirul & Azila, disrespect towards Malays, Islam & the rulers due to abolishment of ISA and NEP, the hiring of expensive but destructive Foreign Talent Corpses/Zombies and those fruitless extravagant spendings of the country's wealth.
    If you desire command of respect, you don't buy them nor self-praise yourself as what was revealed few days ago in the mainstream media, notably tv3 and NST.

    ReplyDelete
  14. APA YG TDM CAKAP TU KITA FIKIRKANLAH. BANYAK RAHSIA YG TDM TAHU. KITA SELAMATKANLAH UMNO BUKAN SEORANG PEMIMPIN AJE. MASA ZAMAN TDMLAH KITA SENANG.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...