Saturday, May 9, 2015

Apa Hisham kata...

Jangan tunggu Audit Negara sahaja, kerajaan perlu jawab kegelisahan rakyat tentang 1MDB..


# Statement Hisham ini kira sesuatu diluar jangka.
Dibawah..kita dengar apa pula yang mat arip @ mat maslan akan komen....

66 comments:

  1. Wah kutuk pemimpin UMNO ya ..Takpa la version kata Menteri UMNO berbagai-bagai gelaran antara tokohnya Mat Sabu la. Era Tun M macam-macam gelaran buruk diberi oleh Mat Sabu.Cuma la ni tak sangka yg pakai baju UMNO buat kerja ganti Mat sabu...

    Ini Hishamuddin kata


    9 Mei 2015
    Isu 1MDB merupakan isu hangat yang menjadi perhatian dan tumpuan rakyat Malaysia ketika ini. Justeru, bagi saya kerajaan sememangnya harus menjawab persoalan-persoalan yang dibangkitkan untuk menangkis persepsi negatif berkenaan syarikat pelaburan ini.

    Selaku Menteri Kabinet dan Naib Presiden UMNO, saya berdiri teguh dengan pendirian saya sebelum ini yang menegaskan bahawa jika ada sebarang salah laku dalam isu 1MDB, tindakan undang-undang harus diambil dengan segera.

    Saya berkongsi kegelisahan masyarakat tentang satu pendedahan baru-baru ini berkenaan transaksi hartanah yang signifikan di antara 1MDB dan Tabung Haji Properties di Tun Razak Exchange (TRX). Lembaga Tabung Haji merupakan salah satu institusi yang dihormati, justeru, integriti dan nilai pelabuhan pencarum Tabung Haji perlu dilindungi dan ini seharusnya menjadi prioriti kerajaan. Saya yakin, Ahli Lembaga Pengarah Tabung Haji mengambil kira risiko perniagaan dan berusaha untuk memastikan kepentingan terbaik pencarum dari segenap lapisan masyarakat dijamin setiap masa.

    Namun demikian, kita perlu segera memadam persepsi negatif dan syak wasangka di pasaran dan pandangan masyarakat bahawa penjualan hartanah 1MDB ini merupakan simptom beban kewangan yang dihadapi oleh syarikat pelaburan tersebut.

    Justeru, kita seharusnya mempercepatkan proses untuk mengetahui kedudukan kewangan sebenar 1MDB. Kita tidak seharusnya menunggu sahaja hasil siasatan Ketua Audit Negara. Dalam konteks ini, saya menggesa Ketua Audit Negara segera mengemukakan laporannya dan memanjangkan kepada Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC). Dan demi menjaga reputasi syarikat pelaburan ini serta menjawab persoalan umum, saya mencadangkan agar lembaga pengarah 1MDB melantik satu lagi firma audit antarabangsa yang bebas untuk memeriksa, memberi verifikasi dan mendedahkan kepada umum nilai semua aset, liabiliti syarikat serta status portfolio pelaburan dan kedudukan aliran tunai. Firma audit ini juga seharusnya melaksanakan audit forensik kepada semua transaksi 1MDB sejak penubuhannya untuk membantu 1MDB menjawab segala isu yang dibangkitkan. Saya yakin hasil audit bebas ini berserta siasatan Ketua Audit Negara akan dapat membantu 1MDB meyakinkan rakyat tentang status kewangan syarikat pelaburan tersebut.

    Dato Seri Hishammuddin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bacalah sampai habis jangan tergantung..

      .Isunya Ketua Audit lambat sangat..dan bagi idea bg audit luar sekali..Amacam setuju tak?

      Confirm la Tun M and the gang tak setuju .Pasal apa jenis politik longkang mana ada idea.

      KD sudahlah dah berjaya gagalkan projek 100 juta TH gembira la kau..Agak2 geng korang dapat brape ya? Aku harap TH jual tanah tu kat firma indonesia biar Kroni Tun M gigit jari....

      Jangan lupa spin cerita TH ni..Agak2 berapa lama bertahan isu TH ini? Aku harap kerajaan perlu gerakkan akta hasutan dan POTA.
      Dah makin teruk .

      Aku nak tengok camna la gayanya bila bercakap dimahkamah.Biar semua faham malaysia ada undang-undang.

      Delete
    2. Asal kantoi saja, nak pakai POTA, akta hasutan bagai.... patutlah hang pun jadi balaci penjilat... aku juga penyokong umno, tapi takkan jadi buta perut macam hang. Apa yang TDM buat sehingga nak ambil tindakan mahkamah, akta itu ini???? ada ke dia bunuh altantuya???? sedangkan pembunuh Altantuya pun terlepas ke Australia... Sebut pasal hospital saja, semua harta kena potong... bengong!!!

      Delete
  2. KD Aku tak mau cakap banyak semakin teruk keadaan sekarang tapi masih banyak nak cover , macam ni aku bagi najib sampai bulan july atau august ni je de punya talian hayat.

    ReplyDelete
  3. tik tok tik tok tik tok..ah jib gor menghitung hari..cai cai ah jib gor tgh.menyirap nyirap skang ni..huhuhu

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Kesian aku tengok kau terpaksa kerja keras,siap menyamar lagi padahal kau sorang je menyalak dalam ni.....Cuba kau pikir balik najib dan rosmah ada bebillion dalam bank....kau dpat apa???brim pun beratur!!!!!cuba kau tengok anak bini kau....setkan dalam otak agar tidak lagi memberi mereka duit haram hasil rompakan duit 1mdb!!!!!

      Delete
    2. Ted manoff....anak rosmah kahwin bunga saja 3 juta.....kau backup mereka dpat ke 3 juta???kalau tak dapat aku rasa nilai kau sama seperti pokok taik ayam!!!!

      Delete
    3. cerita longkang lagi ..Th dah habis..la ni cerita duit rosmah berbillion sapu duit alahai

      Delete
    4. Hang kain sendiri terselak nampak teloq ada hati nak jaga kain Rosmah. ...aku tak kebuloq duit Rosmah ke duit najib ke duit Soros Malaysia ke duit Mahathir Aurangzeb ke duit pak lah ke duit Agong ke duit lim guan eng ke duit peliwat tua sungai buluh ke duit hadi awang ke duit atuk hang ke...aku bangga dengan duit aku yg halal sekupang dua..Rosmah nak belanja 3 trillion usd untuk buat bunga ke dahan ke putik ke akar ke batang ke aku tak ambil kisah..sebab bukan duit aku bukan juga hal peribadi aku..yang hang menyalak Kat Rosmah tu apa hal? Apa penganiayaan dia pada kau? Ko jenis tak da kerja mulut macam mulut pompuan. . .kharktuih

      Delete
    5. Haii..marah nampak ted..mulut ngko camaner plak..kain ngko camaner plak..POYO!!

      Delete
    6. Mental nampak ted manoff???kihkih....ingat,anak tak menjadi kalau bagi makan duit rompakan 1mdb!!!!

      Delete
  5. salam,
    dengar macam hisham beri amaran kat para pendemo dulu jer. amaran pertama, amaran pertama pertama, amaran keras, amaran keras pertama , amaran lagi. agaknya ada ke yang nak dengar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib..Dia tu takut bini

      Delete
    2. Madeay takut kt Marina.. seruan LGBT, anti Islam.. shame la ckp berapi2..

      Delete
    3. Anom 11:21 AM....

      Kalau bercakap/menulis tu agak-agaklah sikit biar nampak cerdik

      Nah, baca nice...
      Apa diherankan, sedangkan para nabi & rasul pun ada anggota keluarga yg mungkar menuruti perintah Allah swt. Lihat saja kisah anak nabi Adam as, anak nabi Nuh as. ayah nabi Ibrahim as, anak nabi Luth as dan termasuk bapa sdra Rasulullah saw (Abu Lahab).

      Ingat tu..... hanya sang Maha Pencipta yg berkuasa menentukan qadak & qadar hamba-hambanya.

      Waula Hu Alam.

      Delete
  6. IMDB nak buat baik bantu LTH buat duit, mangkok-mangkok sial pi pusing cerita sampai cerita lain dah.

    Kan cara ni macam bagi saham semasa time Kak Fidah bawah Mahafiraun dahulu? PNB, LTAT, Kooerasi dll semua pun dapat bantuan serupa bertahun-tahun dahulu. Tak dengar pun buat benda macam ni salah dan bailout? Kalau nak cerita tanah Negeri atau kerajaan, hmmm lagi teruk sistem dahulu. Sampai ahli politik dan yang bersara pon dapat secara murah premium tanah.

    Ni jelas lagi terang, LTH dan 1MDB dah jadi modal menyingkirkan Presiden dan PM.

    Tak kenang budi dan hati baik orang yang iklas nak bantu pun tak apa, tetapi usahlah nak fitnah pulak.

    Tu tanda Setan dah merasuk kat jiwa.

    ReplyDelete
  7. Hishamuddin i ni lagi satu Badut..statement nak jaga tengkok. .dulu beria2 1MDB tu dah jelas konon..species hapraq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia pun dah berkira2 nak cari pelampung Baru....kau xkan Nak jilat jubo rosmah Lagi!!!!???nak ke kutip tin???

      Delete
    2. Rosmah lagi. ..hang zikirullah lagi bagus LA. .tambah iman..

      Delete
    3. Ted..ngko tau ker dia tak berzikir?!..

      Delete
  8. Setelah segala usaha dilakukan akhirnya kite serah kepada Allah.

    ReplyDelete
  9. wakaka...hisham?hisham?hisham? lawak...

    ReplyDelete
  10. Bila baca komen cina-cina di Malaysiakini tidur lena malam ni .TH dah digagalkan selepas ini apa pulak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted..ngko join skali ker minum dgn diaorg..ish ish..

      Delete
  11. Assalamualaikum KD..
    Tadi sembang dengan ahli akar umbi UMNO .Dia bertanya kepada blogger pro Tun M tak serang pakatan isu DATUM Jelatek..

    Aku tak tahu nak jawab apa la? Yg pastinya TH dihemtam cukup-cukup sampai tak cukup tanah dibuatnya...
    Aku yakin isu TH ini akan terus dipermainkan paling lama sampai bulan ogos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul juga ..si Mahathir al-Aurangzeb tu tak taruk pun Kerajaan Dap Zionis di Selangor pasal hak Melayu Datum Jelatek tu....harami punya mantan...elok dipanggil memantat je..

      Delete
    2. Bab bagi gelaran ...macai ah jib gor mmg handal..bab bagi jawapan..hausss!..

      Delete
  12. Sejak bila Madeay Keling tu peduli pasal hak Melayu?
    Rezab Melayu dia kebas massively zmn dia jd PM lah.
    bg Madeay keling, melayu amat mudah dibodohkn.. just guna retorik, slogan dn angkt sekor dua kroni sbg model.. so Melayu dh 'berjaya' kununnyer laa..

    Berpura2 nangis... puihhh...dlm Himpunang Agung Umno konon pasal melayu kuat rasuah.. kah..kah munafik keling berlakon..pidah pun join sekaki berlakon.. cair abes melayu2 UMNO lihat wayang keling..

    Pdhal dialah BAPAK RASUAH negara..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha TDM jangan diukur dari segi untung laba perniagaan saja, tapi perlu juga dilihat di sudut intangible result. Bukankah kebijaksaan TDM itu menyediakan ribuan peluang pekerjaan, kemahiran di bidang automobil & teknologi modern dalam heavy industries. TDM ingin mengangkat martabat bangsa yg kita pun boleh berdaya saing, tak perlu lagi mengimport atau membeli dari negara asing. Seiring dgn itu, infrastruktur negara juga dinaikkan taraf guna untuk kemudahan harian komersial & awam.

      Trial & error TDM adalah usaha berani & bukannya inisiatif buluh kasap seperti yg diguna pakai si anak Bugis. Melalui TDM, rakyat bawahan mampu memiliki kereta, celik berkomputer, berpengetahuan IT (teknologi maklumat), masuk ke IPT di dalam & luar negara. Dengan penjelasan saya ini masih relatifkah kerajaan pimpinan TDM dan penyokong setianya dianggap bodoh?

      Sekarang saya minta apa pula inisiatif/jasa pemimpin pujaan anda yg dapat dikenang sepanjang zaman.

      Delete
  13. Matrikulasi hak bumiputra madeay keling rosakkn dgn bagi kuota kpd Cina India.MRSM dipksa buka kuota kpd nonBumi. Knpa keling tua tu xbuat merit kpd cina india utk masuk ke sistem MRSM atau Mtriks? Itulah lakonan jahat Madeay utk tipu org2 Melayu yg malas pkir mcm sekor dua bakaci disini..

    sistem masuk U dlu pkai kuota, keling madeay laknatullah ni ubah pkai sistem merit.. skhirnya berbondong2 cina kuasai kos2 kritikal, .melayu tercicir amat byk.. balaci Madeay mn ingt.. sbb diracun dgn fitnah 1mdb..

    Sistem ppsmi.. sistem plg bodoh dn mencelakakan org Melayu.. keling pkse ank2 Melayu yg br nk bertatih ilmu sains math, dgn guna pengantar english.. dia suruh ank2 Melayu ni sembah bhasa org puteh.. akhirnya skali lg Melayu kalah.. cina yg kekal dgn bhasa cina, srjk yg madeay keling xbrani sentuh tu.. mereka scored tggi dlm upsr, pmr, spm, stpm..

    Cuba lihat mcm mna strategi madeay keling laknatullah ini tipu Melayu dgn alasan2 'manis', tp hakikatnya dia buka jln seluasnya2 pd Cina kuasai institusi ilmu dan merit..

    Tp melayu2 longkang pnjilat Madeay tkkn insaf.
    sbb tu Madeay keling sgt dendem dgn TS Muhyiddin, skrg keling madeay hnya berlakon baik pd .muhyiddin utk tumbngkn Najib..
    Jd buta kayu org2 pnjilat Madeay.. hnya 1 isu fitnah rekayasa keling Madeay, habis tertutup krja jhtnya 22thn lalu.. dn terkubur hbus kerja baik Pak Lah n Najib..
    Keling pemutar alam ni tkkn henti kerja munafik nya sampailah dia masuk ke tanah,.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulan lepas sewaktu menghadhiri majlis perkahwinan anak saudara, kami saudara-mara berbual isu semasa & menyentuh insan bernama Dr. Mahathir. Kebetulan seorang dari kami yg masih diguna pakai oleh pihak KTM untuk menyelenggarakan khidmat kereta api di Jeddah & Medinah sewaktu musim haji memberitahu nama Mahathir amat dikenali & dihormati oleh penduduk tempatan di sana dan juga tetamu2 Allah dari setiap pelusuk dunia. Di sana bila mereka ketahui kita dari Malaysia, pasti mereka akan sebut nama Mahathir walaupun Dr. Mahathir dah lama berhenti dari jawatan PM. Seolah-olah sinonim sekali Malaysia Itu Mahathir atau sebaliknya. Nama2 gah seperti Anwar, Hadi Awang, Nik Aziz, Abdullah Badawi maupun Najib Abd Razak, langsung tak dikenali oleh mereka. Itulah barakah yg dikurniakan Illahi kpd Negarawan Terulung kita.

      Apapun Dr. Mahathir sebagai insan tidak dapat lari dari kekhilafan tapi bukan kesalahan selama 22 tahun pemerintahannya. Beliau memimpin & bukan dipimpin. Beliau meletak nama Malaysia di PETA dunia. Langkahnya mempercepatkan waktu (1/2 jam) diterima pakai & diiktirafkan pihak Maritim dunia, termasuk kiasu Spore. Beliau sentiasa jadi buruan pemberita Akbar & media tempatan dan dunia luar. Beliau Pemikir hebat dan ucapannya sentiasa jadi headlines atau tajuk berita seluruh jagat. Kehebatan serta keberaniannya cukup menyerlah ketika diwawancara dalam Hardtalk oleh pihak BBC berhubung kezaliman Zionist yahudi terhadap Palestin, matawang antarabangsa, serangan PBB ke atas Iraq, lagak USA menjadi polis antarabangsa dll.

      Delete
  14. Anon 8:48:00 dan anon 09:02:00 (.org yg.sama )
    Ngko ingat dgn ulasan ngko selevel mad maslan, org akan bertambah sayang lar dgn ah jib gor ngko yg bangang tu..ngko ingat dgn komen panjang ngko makin bertambah undi najib...jgn lupa dgn duit keling lar ,( 2 billion ananda ) yg tolong bos yg sebangang dgn ngko...sembang poyo cai najib..

    ReplyDelete
  15. Madey dah jadi celebrity aura David Letterman..video dia kupas pasal SEX dan buat lawak at 80 " why that ting" die before me...pada hadirin happy gelak ketawa..lawak kartun betul lah dia ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tahu jugak Ted Manoff nie apa anutan agamanya? Saya berpendidikan aliran penuh Inggeris selama 17 tahun (termasuk di sekolah dakwah Kristian yg dipunyai gereja Anglican England, tapi tidak sanggup menukar nama saya kepada nama berciri barat atau kaum Nasrani. Naudzubillah min zalik..!!!

      Delete
  16. Ngapa Menteri Agama sunyi sepi jer? Bersubahat tak dalam kes LTH? Kenapa Pengerusi dan Lembaga TH yang kena jawab?

    ReplyDelete
  17. Tengah baca tafsir Ibnu Kathir..baca tafsir tambah ilmu..tuntut ilmu waaajiib

    ReplyDelete
  18. Letak jawatan jer lah Najib oooii.. Buat perabih boreh jo. Apa punya bangang ko letak si Aziz Raheem tu jadi Pengerusi TH? Dia terror tang kerja2 kebajikan bukan pengurusan dana.. Hadoi hancus Msia dibuatnya.. Yg bangang2 dan kaki bodek kaw2 ko amek pegang jawatan2 penting.

    ReplyDelete
  19. Isa Samad yg korup pun di ambilnya jadi pengerusi Felda.. Jadi MB Negeri Sembilan pun tak maju2. Najib 2B.. Bugis Ban**ang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah..kah..kah.. ko tu bangang dn bodoh..
      bila tk boleh nk jwb sbb terbuka pekung busuk Madeay tu bapak perasuah terancang negara.. ko jd tk tentu arah.. serang org itu..org ini.. weii ngok.. fokus kt najib lah klu nk tumbngjn Najib..

      Aku nk tgk brapa bakul penyelewengan Najib yg macai Madeay blh buktikan.. atau stkt nk ulang skrip fitnah 1mdb yg sedgn di audit tu.. sampai bulan Ogos ni??
      viable n boleh compare ke jumlah rompakan Madeay yg bijak terancang spnjng 20 thn lbhbtu dgn kes 1mdb?

      Delete
  20. Ambik pulak Amat Malas Nak Layan aka Amat Maslan yg memang terpelajar di peringkat universiti konon...Tapi baru nak belaja toreh getah sampai rakyat naik menyampah dgn lakonan klise nya. Dulu masa krisis ekonomi 1997 Tun M PM waktu tu jelajah seluruh negara explain kpd rakyat walaupun Menteri Kewangan waktu tu Al Juburi terkulat2 ikut belakang Tun haram tak leh ckp apa pun sbb tak faham pasal ekonomi dan kewangan. Patut krisis mcm waktu sekarang ni Najib lah kena explain kat rakyat cepat2 mcm isu GST, 1MDB, Pelaburan TH. Disebabkan dia 2B maka tak beranilah dia kupas isu2 ni .. Tak gitu Najib ? Lembik lagi meloyakan..

    ReplyDelete
  21. Andai Najib berjaya dijatuhkan sekarang, dosa dan penyelewengan Madeay Keling takkan terpadam.. muka tak malu pencacai Madeay mengutuk Azeez Rahim yg byk jasa kbjikan, apa salah dia dlm kes TH.?
    Puak Madeay yg cipta propaganda fitnah kemana nak ditebus dosa kalian?
    atau Madeay pun dh dpt konci Sorga suci maksoom dr dosa.. pecat Mufti Selangor krn bertindak ikut Syariat yg haramkan pertandingan separuh bogel ratu cantik?

    Mana Menteri Agama Madeay? Madeay suka kot tgk aktiviti bogel dlm negara?
    Pelaburan TH sah disisi syariat.. dn bnda yg Halal jgn kau pandai2 nk Haramkan.. jahil murokab bab Agama mcm Madeay, tp nk lagak pndai jugak.. sbb tu Marina d/o Mahathir Kutty tak ketahuan hala... ada bapak dia kisah mcm kisahkn 1mdb?

    1mdb lg besar bg Madeay dr soal Aqidah darah dagingnya...?? Bodoh macai.. dgn bongkar kjhatan Madeay tak janjikan undi pd Najib pun takpa.. janji jgn Rejim Madeay !!

    Sikit2 Mat Maslan.. pengecut lahh macai Madeay.. menyalak tak habis2.. xde modal.. xde isu, mcm rakyat bodoh semua nk ikut telunjuk kaki Madeay Keling tu..

    ReplyDelete
  22. Dlm byk2 posting macai Madeay.. xde sekor pun boleh jwb isu penyelewengan beliau.. terlalu byk sampai macai terlopong.. depa ingt Madeay tu maksoom.. depa ingt org lupa kejahatan Madeay.. dr membunuh secara terancang dgn memperalatkan PDRM sehinggalah merompak dana wang GLCs, konsep penswastaan yg menindas rakyat dn mengkayakan kroni.. sehingga bab buang najis pun Madeay Keling paksa rakyat byr.. buat duit od kroni..

    IWK ditubuh utk kroni berniaga dgn najis.. setahap itu otak merompak wang Madeay sedangkn pembntungan adalah kewajipan PBT, British penjajah dlu pun aturkan sistem pe,bentungan tnpa caj.. sbb itu tgjwb PBT yg sudah dikira dlm cukai pintu..

    Tp jenis perompak.. mcm mna pun otaknya pikir nak sebat duit rakyat.. bila Najib bg Br1m, mengamuk sakan Madeay.. zaman Madeay ckup pantang bg suatu bnda kpd rakyat scara free sbb bg dia krjn tu milik dia dn kroni2 dia yg mesti dibayar..

    ReplyDelete
  23. Jika nk suruh pecat Azeez Rahim TH dgn fitnah karut marut tu.. kita suruh DRB kroni besar Madeay pecat Madeay jgk dr Pengerusi Proton.. Proton nazak rugi sbb Madeay jd Pengerusi.. revenue down, salah urus Proton sehingga gagal eksport model2 baru.. dh basi terhegeh2 jual lambak.. kualiti hampeh.. xde malu ke Madeay Keling ni?

    Company tak performl lngsung, jd Pengerusi Petronas dlu, Proton.. tp xsedar diri..Azeez Rahim jd Pengerusi bonus meningkat, subsidi kos haji dinaikkan.. (zaman Madeay mampusle nk extra2 mcm tu)..pengurusan TH jemaah Haji negara 5 bintang.. Saudi tabik tinggi.. Madeay dengki.. busuk hati skrg..

    ReplyDelete
  24. Dia memang sudah betul2 NYAYUK...

    For a man who held in complete contempt anyone who dared to question his policiesand decisions, it comes as a complete surprise that in retirement, Dr MahathirMohamad has suddenly taken the high moral ground and is now unrelenting in hispursuit for answers for decisions taken by the present government of Abdullah AhmadBadawi. Since Dr Mahathir demands answers, it is only right and justified that the sameordinary public which he now claims to be part of also requires him to answers thefollowing questions:1.What was the basis of inviting Libyan-American Sadeq Mustaffa to Malaysia to set upInventQjaya Sdn Bhd and to also give him a grant of RM440 million? What was thebenefit for Malaysia and how has Malaysia benefitted? 2.What was the justification for privatising profitable state-owned enterpriseslikeTelekom Malaysia, Tenaga Nasional and Pos Malaysia? 3.What was the basis of granting Indah Water Konsortium a concession to manage thenational sewerage system? Could you explain the RM1.4 billion soft loan to IWK whichis clearly has irrecoverable losses?4.You insinuate Khairy Jamaluddin. Did you not assist your son Mirzan by rescuingKonsortium Perkapalan Berhad (then owned by Mirzan) and which had debts of RM1.7billion using funds from Petronas? Was it not your administration which forcedMalaysian International Shipping Company (MISC) to acquire the assets of KonsortiumPerkapalan Nasional? 5.Did your government not sell Malaysian Airlines Systemwithout an open tender toTajuddin Ramli who had no knowledge whatsoever about running an airline? Why didyour government then later bail out Tajuddin by paying RM8 per share when the shareswere trading at only RM3.60 in the open market. 6.Did your administration not bail out Time Dotcom Bhdwhich was saddled with a RM5billion debt? Why did your government bail out Time DotCom Bhd using RM904 millionfrom Kumpulan Wang Amanah Pencen to buy up 273.9 million unwanted Time Dotcom sharesincurring an instant loss of RM280 million? 7. Did you not force the Employees Provident Fund (EPF) to buy 81.6 millionunsubscribed public portion of the initial public offering (IPO) of Time Dotcom Bhdat RM3.30 per share when the shares were trading at only between RM1.95 and RM2.10and in the process incurring an instant loss of RM100 million? 8. Did you not bail out the light rail transit operators Projek Usahasama TransitRingan Automatik Sdn Bhd (Putra) which belonged to Renongand Sistem Transit AliranRingan Sdn Bhd (Star) using almost RM600 million from EPF which still resulted inEPF having to write off RM135 million with a share loss of RM96 million? 9. Did your administration not award North South Expressway concession to UEM (who thenformed Plus) and then provide them with a loan of RM1.6 billion which was half ofthe tender price of RM3.2 billion. What was the justification for youradministration to grant Plus such overgenerous terms which included annual incrementof toll rates and guaranteed traffic volumes? 10. What was the justification of your administration in 1998 in awarding a RM24.3billion contract to PSC IndustriesBerhad, together with an advance of more thanRM2.5 billion to build naval patrol boats? Why were they also given exclusive rightsto service the Malaysian navy's entire fleet? Could you confirm that the first twoships built by PSCI could not even pass pre-delivery trials? How would you answer tothe Public Accounts Committee's revelation that it will cost the government anotherRM120 million just to salvage the first two vessels nearing completion after sevenyears? 11.What was the basis of awarding Ekran Bhd the contract to build the BakunHydroelectric Dam in Sarawak? Why did your administration take over the constructionof the dam by bailing out Ekran by almost RM200 million for 'work done'? 12.What was the justification for your administration in Maminco to corner the Londontin market which instead resulted in Maminco losing RM150 million? 13.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen omputih ni...da bole jadi skrip filem hollywood..riza aziz mesti suka ni..duit tak jadi hal..ah jib gor ader..beress..

      Delete
    2. Ehhh ehh balaci macai Keling Madeay ni buat2 heran plakk..

      Madeay keling kn penyembah bhse penjajah omputih.. sbb tu dia meroyan pkse anak2 Melayu yg masih berbotol susu ckp engelisss.... PPSMI... puihhhh...mcm ank2 die Mirzan Mokzani Marina (penyokong kuat LGBT, anti Islam)..

      Lalu amat benganglah Keling Madeay ni bile Muhyiddin hapuskan PPSMI.. program plg lucu..bodoh dn membazir billion RM...

      Delete
  25. Fuhh.. nampaknyer KD, kat sini ader pengomen tetap pencacai ah jib gor..bukan main berjela jela komen..macam lar dgn komen panjang lebau dia tu org semua berebut berebut nak mengundi bn...nampak sgt pengomen tetap bangang ni selang stengah jam bukak blog KD mengemas kini komen level kangkungnyer...biler da x der keje tetap maka jadi lar pencacai ah jib gor ..tetap dan berpencen...huhuhuhu!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. MACAI.. yg ko tu xsedar diri ke jd penjilat perompak terhormat?
      tak malu tak sedar diri ke? Membela penyamun tua yg sudah reput tulang tp rasa mcm nk tongkat langit.. lalu suka buat fitnah tak rasa takut dosa?

      Itu soalan2 bocor kpd madeay keling sblm get ready masuk court..
      kah..kah.kah.. anjing upahan MadeayKeling Fan club xbrani bace soalan2 maut ni..
      confirm bodoh tak boleh jwb.. ye la level anjing suruhan.. pndai menyalak jer..

      Mampuslah isu berlambak.. yg ni Ketum penah jnji nk kasi rakyat tau..

      Delete
    2. Ah ini KAK MAH KATIK FAN CLUB..ngko nak join tak?!..keje senang jer..pegang penyapu!!!..huhuhuhuhu!!!

      Delete
    3. Jwpn stendet anjing kurap mnyalak.. tk boleh jwb dh isu madeay maka diejek org lain.. bodoh sungguh negarawan perompak upah balaci murahan mcm ni.... puihhhh

      Delete
    4. Ludah lah bebanyak..itu jer pun yg ko ader...huhuhuhu!..tiktoktiktoktiktok

      Delete
  26. Mampuih ler macai Madeay nk berdemo dpn mahkamah nnti.... gnti macai Ketom...

    Continue... (Tunku.blogspot.com)

    13..Was your administration not vitriolic about George Soros and other currency tradersand hedge fund managers but yet presided over speculation in the foreign exchangemarkets which ultimately cost Bank Negara almost RM9.3 billion in losses?
    14.What are the total losses of Perwaja Steel and how much of public funds have beenused to cover these losses of Perwaja Steel? 
    15.What was the basis for your administration, at the expense of Malaysian taxpayers,to force Tenaga Nasional Berhad to accept such grossly unfair and unjustified termsin purchasing energy from independent power producers? 
    16.What was the justification of privatising the government medical stores to SouthernTask Sdn Bhd which then hiked up the prices of medicines?
     17.Perhaps you could also reveal how much of Petronas monies have been used by youradministration in bailouts and projects of folly.Naturally there are many more questions the Malaysian public would want answers tobut answering these questions first would be a good start.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahhkahhkahkah..bukan main bersungguh macai ah jib gor mengantar komen panjang lebau..siap petik dr blog lain..gini jer larr cai...dengar bunyi jam ...tiktoktiktoktiktok..cer rase denyut nadi ah jib gor...da dekat da..huhuhuhuhuh!!!

      Delete
    2. Anjing penjilat Madeay.. ko xrase malu ke dgn menjilat bapak penipu negara?
      bangge ko... jd cai pembunuh Melayu.. perompak wang rakyat dn negara..

      Apalah sgt dgn teater dongeng 1mdb brbnding puluhan billion wang selama 23 tahun menyamun...

      Kan..kan... tik tok tik tok..tik tok rahsia busuk keling terbungkarr sudahhhh....

      Delete
    3. Eh eh..ngko pun pandai tik tok..copy paste nampak..berjaga lar smpi ke subuh bg komen kangkung ngko tu yer cai..ngko pun bukannyer ader keje..huhuhuhu!!

      Delete
    4. Kah..kah..kah.. sah ade sekor je rupanye yg jd penunggu n balaci Madey.. ko nyamar mcm byk komen..KD ko jg ke? Sian xde crowd nk tumbngkn Najib.... replicate images.. psiko lbh..

      Delete
    5. Da agak da..xder keje..bini pun xder..aku tido dulu..bsok keje..harap harap.ah jib gor tido nyenyak.. cai ngko terus kemas kini komen kangkung ngko..jgn lupa pegang penyapu...huhuhuhu!! tiktoktiktok!!

      Delete
    6. Pendek aje komen ngko cai..selalu berjela jela mengampu najib mengutuk TDM...air ludah da abis ker...huhuhuhu!!!

      Delete
  27. BERITA TERKINI : SERANG BALAS NAJIB Di TAWAU SABAH: TUN MAHATHIR MOHAMAD KELUAR UMNO, MENYERTAI PAKATAN RAKYAT JUMAAT INI - sumber Malaysiakini.com (kemaskini 02.55)

    ?..?.. betul ke?

    ReplyDelete
  28. Hahaaa Tudiaaa... makin panasss..
    tk mustahil bro..
    keling tersepit.. kecut telo rahsie mula terbongkar.. mula lari laaa..

    Untung puak2 Ketom nnt... doakn mg jd knyataan.. aman damai UMNO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sadisnya Keling tu hilang pertimbangan. .jantan lawan jantan baru Hero..ini kaitkan bini lawan..sungguh terdesak..eh.keling memang macham tu..masa tok Wan Mai dulu chuacha teluk Benggala tengah mengganas

      Delete
  29. Ted manoff macam mana pulak..kan ka da habaq ari tu..cuba tengok cermin..

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...