Sunday, June 21, 2015

Malaysia lebih baik tanpa Najib..

KEMASKINI:
Blogg ini tidaklah semurah untuk dipenuhi hujah berasaskan makian, lantak kau orang lah nak sokong siapa pun, makian tidak memberi added value pun kepada pihak yang disokongnya sebab dia sendiri beradab haprak, bangkrap fakta, hujah dan idea...
Akan datang akan di delete. Jangan kata admin tak bagi amaran atau tidak bersikap terbuka.

............

Menyokong Pembangkang atau mengekalkan Najib mana satu pilihan yang lebih tepat (?)

Menolak Pembangkang dan undurkan Najib, mana satu yang lebih utama (?)

Serang dan burukkan Mahathir, apa faedah (?)

Sokong Najib tolak pembangkang (?)

Mungkin yang lebih tepat ialah tolak Najib dan pembangkang .. Malaysia ada harapan lebih baik.
Bukankah ini lebih adil untuk rakyat Malaysia.

"Saya jamin Barisan Nasional akan kalah dalam pemilu berikut jika Najib Razak menolak mundur," 
"Pihak oposisi tidak dalam posisi memerintah negara dengan baik. Akibatnya, akan ada anarki, dan semua orang menderita," 
- See more at: http://dunia.inilah.com/read/detail/2213276/malaysia-akan-lebih-baik-tanpa-najib-razak#sthash.z6TBVKzH.dpuf

# Najib ditolak bukan kerana dia Najib tetapi kerana kegagalannya mengekalkan intgegriti sebagai PM yang diyakini oleh majoriti rakyat dan sokongan akar umbi ahli partinya. PM bukan sahaja perlu bersih tetapi perlu dilihat bersih dan tidak terlibat dalam kontroversi dan keraguan integriti yang manasabah.

Majoriti rakyat lebih percaya cakap Mahathir dan alasannya kenapa Najib perlu berundur. Walaupun PM mendakwa Mahathir menggesanya berundur kerana beberapa permintaan peribadi Mahathir yang tidak dapat dipenuhinya, maka dakwaan itu perlu dibuktikan secara bersungguh dan jika tidak, persepsi di atas masih berterusan.
Jika pun mahathir ada permintaan peribadi, rakyat mahu tahu apa permintaan itu yang cukup sukar untuk PM tunaikan (?)
Jika salah satunya Jambatan Bengkok, rakyat sememangnya ingin tahu kenapa ianya tidak dapat dilaksanakan, seperti kata Mahathir, mana dokumen perjanjian bahawa Malaysia perlu mendapat kebenaran singapura jika mahu membina Jambatan Bengkok.

Rakyat masih sedia mendengar kedua belah pihak, rakyat mahu PM berani tampil berhujah, bersemuka malah dalam apa jua cara menunjukkan realiti yang benar. Jika tidak, persepsi di atas masih kekal dan di anggap benar

#Jambatan Bengkok akan dibina di sebelah Malaysia dan bersambung dengan Tambak Johor di sebelah Singapura - apa masalahnya(?)
Tambak Johor sebelah Malaysia akan diroboh selepas Jambatan Bengkok siap dan segala saluran paip air dan sebagainya turut dibina semula sepanjang Jambatan Bengkok dan bersambung di sebelah Singapura.

80 comments:

  1. Halooo bro! kasi buang najib habislah wa cari makan....

    ReplyDelete
  2. Wow!!! Hebatnyiaaa....usa, uk, indonesia dan byk negara lain prime menipu kta terkenal!!! Terkenal sebagai penipu, pondan, penyeleweng dll lagi....WOW!!! Hebatnyiaa....

    ReplyDelete
  3. negara jadi lebih baik tanpa bloggers jenis batu api seperti kluangman

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara akan sangat baik bila penipu/penyeleweng/pengkhianat/pondan di buang dari memimpin

      Delete
    2. Malahan SPRM akan lebih telus jika penyokong penyeleweng seperti Tunku Aziz itu dipecat dari jawatan ahli panel SPRM.

      Patutlah SPRM tak siasat mengenai salah laku dalam 1MDB, kerana ada petualang balaci Najib dalamnya iaitu Tunku Aziz sendiri, lihatlah rakyat Malaysia sekalian.

      Delete
  4. Dahsyat meluap2 kebencian juak2 Tun M ni 9d Najib sudah takde asas waras lg...
    3 hari lepas NYT media zionist yahudi gamak dijadikan sekutu oleh Tun M, demi meluap2 bncinya pd Najib yg belum diadili bersalah, tk mustahil nafsu ammarah Tun M dn juak2nya akn lakukan yglebih dahsyat luar dr kotak pemikiran Insan..

    Bulan mulia mcm ini tk berjaya tundukkn nafsu setakah Tun M dn juak2nya spt KD ini.. walhal syaitan dirantai., apakah mereka ini ambil tugas syaitan..?

    Malaysia lebih aman dan baik tanpa Najib, Pak Lah, Musa Hitam, Anwar Ibrahim, atau tanpa Mahathir Laknatullah alaihh?
    semoga laknat Allah buat pemecah belah umat, Mahathir Mohamad LAKNATULLAH!

    AMEENX10

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUSIBAH MENIMPA BERTALI ARUS.....Kenapa..kenapa..????

      Sejak Najib Liberal ambil alih pemerintahan dgn wujudnya penasihat Yahudi bernama Paul Stadlen (warga British berbangsa Jew) & APCO di Putrajaya, negara bagaikan ditimpa bencana tak putus2. Islam, Melayu & institusi Raja dihina cerca oleh kafir tanpa sekatan ekoran ISA dimusnahkan oleh Najib. Sabah dicerobohi oleh puak Sulu dari Filipina. Tanah KTM di Spura diserahkan kpd little Israel Spork. Felda musnah hancur hingga bertukar jadi Fail Dah. Tiga kapal terbang jatuh hilang dgn ratusan nyawa terkorban. Dua helikopter menjunam hancur dalam & luar negara. Gempa bumi tiba2 terjadi dgn dahsyatnya menjadi catatan sejarah buat pertama kali. Last2 kapal tangki juga boleh ghaib di samudera luas dirompak kanunkanun. Kelihatannya kita dihukum oleh Sang Maha Kuasa di setiap penjuru... di darat, di gunung, di langit, maupun di lautan.

      Nama harum negara tercalar hina bila berita Najib menghilangkan diri kecut untuk menjawab skandal 1MDB terpampang di dada2 Akbar seluruh dunia. Negara terus dilanda musibah bila nilai matawang ringgit terus susut hari demi hari....dah jadi macam duit pokok pisang zaman perang Jepun.

      Apa tandanya semua ini? Adakah keberkatan dan rahmat telah dicabut Illahi gara2 keserakahan pemimpin kita Najib yg dah jauh tersesat akibat kefahaman Liberalismenya, persekutuannya dgn Yahudi/Nasrani.....dan juga kedayusannya sebagai suami kepda Rosmah Mansor. Pemimpin politik baik di pemerintah atau pembangkang hidup macam jutawan tapi rakyat terus menderita seksa dgn beban cukai GST pada semua barang keperluan harian.

      Dengar kata president USA akan datang tak lama lagi memeterai perjanjian syaitan TPPA yg pasti melumpuhkan perlindungan hak barang tempatan, khususnya bumiputera.

      UMNO harus diselamatkan dgn penyingkiran Najib serta kuncu2 liberalnya dan penasihat Yahudi.

      Delete
    2. SEBAB MEMBOHONG NAJIB JUGA BERKHIANAT.

      Perjuangan & pengorbanan pejuang2 dulu menentang penjajah hingga kita mendapat kemerdekaan dimusnahkan sekelip mata oleh seorang BANGSATwan yang mengaku berketurunan Bugis. Minda & jiwanya telah dijajah oleh musuh utama Islam, iaitu Zionis Yahudi, Amerika, British & Little Israel Spore. Pengkhianatan ini dibuktikan apabila si pengkhianat ini tidak mampu berdikari dan menyandar sepenuh hati kepada musuh2 Islam dalam pentadbiran negara. Dalam erti kata lain, Najib telah belot menyusup-masuk musuh ke dalam menyebabkan kota pertahanan negara roboh rebah menyembah bumi.

      Saya cukup heran kenapa Najib meniru ciplak cara Spore seperti contoh:-

      1. Khidmat Penasihat Yahudi, USA & UK.
      2. Membenarkan Sachman Gold Yahudi beroperasi & malah bersekongkol mengguna pakai kelicikan mereka dlm penipuan/riba terutama dlm kes 1MDB. Tak lupa juga Apco Yahudi bagi khidmat teknologi maklumat/IT dlm pentadbiran kerajaan.
      3. Mengamalkan meritokrasi & sanggup menidakkan DEB (Hak Keistimewaan Melayu).
      4. Talent Corp yg mengutamakan bangsa asing hingga kepakaran anak bangsa sendiri diketepikan.
      5. Mengikut jejak Temasek Holdings yg dikendalikan oleh keluarga pm Spore (Najib tubuh 1MDB juga melibatkan keluarganya… Anak Rosmah & teman rapat Jho Low).
      6. Mentransformasikan slogan PAP/DAP ‘Malaysian Malaysia’ dan dijelmakan dengan 1Malaysia yg menjahanamkan.

      Selain sikap Liberal & Yahudi peliharaannya menyebabkan Najib sesat.... dia dah tertular wabak penyakit TB (Takut Bini).

      Delete
    3. PERHATIAN:

      Berikut adalah ulasan balas dari seorang teman seperjuangan yg saya petik dari blog lain berkaitan hujah saya semalam, ‘SEBAB MEMBOHONG NAJIB KHIANAT’. Semoga pencerahan kami berdua dapat meyakini rakyat jelata sebab mutlak betapa bahayanya Najib dan justru beliau wajib disingkirkan dari pucuk pimpinan.
      ……………………………………………………………….

      En. Othaman Ahmad,
      Saya ada terbaca dalam satu artikel yang ditulis oleh Datuk A. Kadir Jasin bahawa corak dan gaya pemerintahan Ds Najib banyak dicorakkan oleh Allahyarham Tan Sri Jamaluddin Jarjis (JJ) yang bertindak sebagai strategies, penasihat, sahabat dan “family friend” nombor satu Perdana Menteri. Beliaulah yang merangka dan melaksanakan dasar komunikasi dan penjenamaan (branding) Perdana Menteri yang melahirkan pemerintahan ala Presiden Amerika (American Presidential style) oleh Mohd Najib. Sekaligus acuan itu menjadikan JJ Ketua Turus Pentadbiran (Chief of Staff).
      Sebab itulah kita lihat Ds Najib memerintah seolah-olah beliau seorang presiden dengan barisan kakitangan, penasihat dan pegawai khas sendiri. Gaya pentadbiran ini memisahkan beliau daripada parti dan, dalam hal-hal tertentu – seperti 1Malaysia Development Berhad – memisahkan beliau daripada Kabinet. Sedangkan sistem kita adalah sistem ala Westminster.
      Tidak hairanlah kalau agensi berita Perancis, L’Agence France-Presse (AFP) dalam laporannya mengenai kematian JJ menyebut JJ sebagai Chief of Staff Perdana Menteri.
      Dalam kapasiti sebagai ketua turus itulah beliau menentukan segala tindak-tanduk Perdana Menteri dengan melaksanakan apa yang beliau pelajari mengenai pentadbiran ala White House (Rumah Putih) ketika menjadi duta ke Amerika Syarikat diantara tahun 2009 dan 2012. Perlu disebutkan juga bahawa JJ adalah sahabat nombor satu Amerika Syarikat di Malaysia. Bendera di Kedutaan Amerika di ibu negara dikibarkan separuh tiang pada 5 April 2015 bagi menghormati beliau.
      Beliau berperanan merangka strategi politik dan pentadbiran Mohd Najib. Manifestasi kepakaran (handiwork) beliau ialah ketika kempen Pilihan Raya Umum 2013 di mana Mohd Najib ditonjolkan sebagai simbol utama.
      Maka timbullah slogan-slogan seperti “I Love PM” dan “Sokong Saya Undi BN” serta penggunaan media baru seperti Facebook dan Twitter untuk mempromosikan Perdana Menteri. Dalam kempen PRU 2013 peranan Umno dan BN tidak menonjol kononnya Mohd Najib lebih laku daripada Umno atau BN.
      Itulah kaedah yang digunakan oleh para strategis Presiden Barrack Obama pada Pilihan Raya Presiden Amerika tahun 2008 di mana Obama menang besar.
      Tetapi strategi yang sama yang beliau gunakan bagi pihak Mohd Najib tidak berhasil. Barisan Nasional hampir kalah dilanda Tsunami Cina (meminjam ungkapan Mohd Najib) dan banyak pihak, termasuk (Tun) Dr Mahathir Mohamad dan (Tun) Daim Zainuddin, secara terbuka berkata prestasi buruk BN berpunca daripada kesilapan strategi oleh “penasihat half-past six”.
      Namun hampir tidak ada siapa menuding jari ke arah JJ. Sebaliknya beliau menjadi lebih berpengaruh dan disanjung oleh Mohd Najib dan digeruni oleh orang disekeliling Perdana Menteri. Hatta Umno dikatakan mendengar cakap beliau.
      Kematian tragik beliau amat memberi kesan besar kepada pentadbiran Pejabat Perdana Menteri (PMO). Apatah lagi turut juga terkorban ialah Ketua S/Usaha Sulit Perdana Menteri, Datuk Azlin Alias. JJ dan Azlin ibarat jari dengan kuku.
      Selain memegang kunci kepada jentera politik, propaganda dan penjenamaan Mohd Najib, Allahyarham juga diketahui memainkan peranan penting dalam pembiayaan politik (political funding) Perdana Menteri.
      Yang terkini peranan itu telah diserahkan kepada Tan Sri Lim Kok Wing apabila dilantik sebagai Penasihat Khas Program Perdana Menteri seperti yang dilapurkan oleh media pada 22 May 2015 yang lalu.

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    5. suka2 hati ko je gelar sesorg tu laknatullah...

      kena pada diri ko sndiri baru ko tahu..

      mana ko tahu mahathir tak percaya bab2 ghaib dosa pahala kubur dan akhirat ini..? jangan buat fitnah..!

      tulis ttg agama.. nak nasihatkan org ttg agama.. tp sndiri pun mengutuk, mengeji dan menghina sesorg mcm tiada pegangan agama..

      mengata org dia yg lebih..

      Delete
    6. Woi... sampai sekarang Tun masih dihormati disetiap lapisan masyarakat termasuk negara2 Islam.

      Zaman Tun, semasa aku di luar negara, aku cukup bangga kerana negara aku Malaysia terkenal. Tun dan kejayaan Malaysia ... berpisah tiada. Negara-negara Islam sanjung Malaysia dalam konsisten menentang kezaliman yahudi dan menegakkan kebenaran tanpa takut dan gentar. Tak perlu dipersoalkan keislaman Tun. Anak Tun tersimpang dari ajaran Islam, itu takdir Allah. Hidayah kepunyaan Allah, bukan ko yang punya. Anak Nabi Noh pon menentang bapanya..lu apa cerita sampai fitnah Tun tanpa berfikir.

      Zaman Najib adalah zaman kemunduran Malaysia. Zaman kesangsaraan rakyat. Zaman musibah bertali arus. Kenaikan harga barang melambung tanpa terkawal. 1April 2015 merupakan hari titik tolak kerajaan Najib mencuri 6% duit keringat rakyat. Yang kononnya GST MENGGANTI SST, rupanya satu PEMBOHONGAN keatas seluruh rakyat Malaysia.

      Kalau waktu Tun peristiwa 1998 yang ekonomi Malaysia diserang, rakyat tak rasa langsung kesan serangan. Rakyat masih mengecapi hidup seperti biasa. Sekarang pemimpin bernama Najib menyerang rakyat... Najib merupakan penyagak dan perompak rakyat.

      Lu fikir sendiri... tepuk dada tanya iman.

      Perlukah kita menyokong seorang perompak rakyat?

      Delete
    7. Yang hang dok maki hamun Tun pulak tak pandang ka ni bulan apa - dasar Melayu hapraq !

      Delete
    8. Anon 11:16 anak dajal!!! Yg ko pertahan kan tu PENIPU RAKYAT....

      Oh lupa plak...Dajal mana kenal agama....

      Delete
    9. Ooi 12:53...yg xde telor tu ko dan semua pengikut pondan...diajak dtg soaljawab live utk tanya soalan ke tun tak nak...hahaha...lagi mau crita banyak...crita korang tu yg basi berkulat dah....

      Penipu tetap penipu dan pondan tetap pondan. Selagi korang menyalak je kat blog ni tanpa menyahut jemputan utk soal jawab selagi tu la korang kekal penipu, pondan dan bahlol

      Delete
  5. Wow!!! Itu najib tadak pakai batu wow! Dia pakai kipas maukasi nyala api bakar melayu sama itu kipas sekali.

    ReplyDelete
  6. Nampak nya konsep mendewakan Tun M telah bermula.. Kedah Darul Aman secara TOTAL. Bermula dengan membina mural besar muka Mahathir.. memaksa org Alor Setar mendewakan Mahatbir...anak Tun cuba nak julang lagi bapanya yang bawa masalah dan menyerang Najib bertubi2, sedangkan Mukhriz di Kedah atas ehsan Dato Ahmad Bashah yg dicantas dahsyat oleh rejim yg sama sdg menjartuhkan Najib skrg..


    , dalam kemuliaan Ramadhan Mubarak, Mahathir yang didewakan oleh anaknya dan segolongan kecil pentaksub, telah terang2 bersekutu dengan media Zionis Yahudi, New York Times.. bkn untuk cerita kebaikan tetapi tak ubah meminjam senjata Israel untuk menghancurkan Najib dan Kerajaan Malaysia.

    Amat malang sekali dl keadaan dunia Islsm dihancurkan musuh, Tun dgn gamaknya menyertai kelompok perang saraf Zionis dgn melancarkan serangan kepada Najib.

    Lebih malang, dlm kerosakan besar dilakukan Mahathir, Mukhruz dan media propaganda nya terus mendewakan Mahathir seolah2 menyokong gerakan jahat beliau dgn media barat Zionis!

    Alasannya? 1mdb.. ya hnya dgn polemik 1mdb Mahathir sudah halalkan apa yg dia sendiri haramkan dulu jd PM. naik satu tangga lg serangan yg semakin hampir kpd membolehkn 'assasination' atau peringkat 'homoside'... yg lebih 'terang'..? Nyawa?

    Altantunya yg dirancang di zaman Mahathir jd PM gagal menjatuhkan Najib.. agknya Sirul Azhar takut org2 bekas PM akn lakukan 'hukuman tiada perikemanusiaan' jika pembongkaran sbnar terjadi...?

    Wallahualam.. tp amat meloyakan bila Mukhriz cuba mendewakan Mahathir yg semakin pelik.. atau juga bakal memuji2 Marina kakaknya dlm kejayaan menentang Islam dan Hudud??

    Kita perhatikan tungkahlaku orang tua umur 90 ini dengan anaknya... jauh ke mana agaknya.... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnakKedahPemerhati
      Anon 11:16 am
      Anon 12:53 pm

      Sebagai seorang Muslim, haram & syirik bagi saya untuk mengidolakan atau mendewakan seseorang. Tun yg banyak jasa & bakti hanyalah seorang mentor sahaja, tidak lebih dari itu.

      Berita Najib chickened out to answer critic over the 1MDB scandal bukan saja jadi tajuk berita akbar di New York, tapi juga di semua pelusuk dunia, termasuk kebiadapan polis merentap rampas maikrofon ketika Tun sedang berucap. Perlu diketahui. dari dulu lagi Tun sentiasa jadi buruan wartawan luar & dalam negeri. Ucapannya sentiasa menjadi tajuk berita, tidak seperti Pak Lah atau si Najib. Yg ini imej Najib dah tercalar ekoran layanan buruk terhadap seorang negarawan & takut bersemuka dgn Tun Mahathir. Satu dunia menyaksikannya di You Tube.

      Perihal tingkah Marina apa nak diherankan. Dia dah bersuami, jadi itu tanggungjawab suaminya, bukan Tun lagi. Saya nak tanya...salahkah nabi Adam ketika Qabil membunuh adiknya Habil? Salahkah nabi Nuh bila anaknya mati lemas dlm kekufuran kerna ingkar naik bahtera? Salahkah nabi Lut bila isterinya melanggar larangan menoleh belakang sewaktu bumi Sodum & Gomurrah diterbalikkan? Salahkah nabi Muhammad bila bapa sdranya (Abu Jahal & Abu Lahab) kufur & menusuhi kaum mukminin Mekah?

      Najib sepatutnya kawal gelagat Rosmah yg suka menonjolkan diri, 'lagak lebih dari menter & memperagakan kemewahan... Gelagat meluatnya jauh berbeza berbanding 5 isteri pm terdahulu. On many occasions, it has been observed she's dominating Najib.

      Ex Son of Spura

      Delete
    2. Anakedahpemerhati..
      Hang peghati apa benda...
      Hang peghati pakai kepala lutut kot..
      Dulu mak pak hang hantaq pi belajaq..hang tuang....
      La bodoh piang...perangai dua kupang lima duit..

      Hang buktikan mukhriz mendewakan marina kerana menentang hukum hdud?
      Hang tau tak apa jawapan mukhriz kpd wartawan apabila ditanya tentang hudud yg dilaksanakan di kelantan? Apa jawapan Mukhriz?
      Najib pun tak jawab sampai sekarang, simpan untuk selamat...tak ada stand..

      Mahathir didewakan?
      Ada ke penyokong dia julang tinggi2..ada ke dok goyang iM4u...
      Mahathir disokong atas isi ucapan dan keberanian menyatakan kebenaran...

      Delete
    3. Dalam sesi penerangan Tun Dr. Mahathir, tak ada pun Tun Dr. Mahathir sediakan placard "I Love Mahathir" untuk dijulang ramai-ramai macam yang Najib buat tu.

      Delete
    4. AnakKedahPemerhati - ni pun satu lagi spesis Melayu hapraq, semua bercakap sebut bulan mulia tapi bila dia sendiri mengumpat mengata pada Tun M dia lupa pulak yang ini "bulan mulia" - boleh belah la bro...

      Delete
    5. Ooi mamat kedah mangkuk,

      Yg bersekutu dgn yahudi tu pondan ko la mangkuk...baca dan pahamkan WSJ report. Paatu tanya diri sendiri yg mangkuk tu (klu bkh paham laa) nape time rakyat kena banjir golf diutamakan? Nape duk sibuk ngan tppa??? Ada plak sorang tu cukup suka meng 'kayakan' tahudi dgn bli produk2 mereka berjuta2 arganya....

      X yah crita byk la mmat mangkuk...yg hang pakai android/windows/blackberry system tu smua ada.unsur yahudi...ooh yg mana ada pakai brand samsunget tu cer cek samada diorang ada supply apa2 tak kpd tentera israel utk oppression ke atas palestine...

      Bacalah semua benda dlm dunia ni...jgn duk baca apa pondan kata ajer...

      Delete
  7. Anon 11:16:00 am. A Tak sanggup saya sebagai umat Islam membaca tulisan anda. Tengoklah apa yang jadi pada PAS bila mendoakan UMNO pecah perut...Kita hamba Allah berdoakanlah kebaikan untuk semua..seperti Nabi MUhammad SAW yang sentiasa mendoakan kebaikan pada umat dan juga musuhnya..

    Hamba Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mahathir sedang doakan Najib hancur mc, mana?
      Mahathir setiap hari mengajak rakyat maki caci dan fitnah.. tak berdosa ke?
      bukan doa shj malah berada dgn musuh2 Islam..lancar serangan kpd Najib?
      jgn berlakon alim kucing tp munafik bro.. buruk blasan Tuhan atas kamu nnt..
      kerja buruk Mahathir tu tksnggup saya sbg umat Islam nk meratah daging saudara sendiri..


      mahathir mmg pandai ilmu lakonan tu.. tp skrg tk boleh berjaya kot..

      Delete
    2. Lakonan lembik tengkok yg dipelajari dr Mahathir dulu..
      dpn media jwb tktau..
      di blkng dialah yg arahkn SB buat kerja kotor... Allahu akbarr.. rahsia kotor kn terburai jgk...
      masa hidup lg... usia pnjng utk dipamerkan kezaliman lampau...

      Kasihan Najib mangsa ke berapa sudahnya.. Najib melawan.. Najib xbelajar dr Peristiwa Memali.. apakah akibatnya bila menentang Mahathir... nyawa pun boleh melayang...

      Delete
    3. "jgn berlakon alim kucing tp munafik bro.. buruk blasan Tuhan atas kamu nnt.."

      ayat ko tue ditujukan kpd diri sndiri ker..?

      #mmg sangat sesuai untuk ko renung-renungkan sendiri..

      Delete
    4. "jgn berlakon alim kucing tp munafik bro.. buruk blasan Tuhan atas kamu nnt.."

      "ayat ko tue ditujukan kpd diri sndiri ker..?"

      Anon 2.47.. KO TERASE MUNAFIK KE?
      atau nk ko tolong rase bg pehak si lembik tengkok tu ke?


      Delete
    5. anon 1.06 & anon 6.14,

      org munafik dia x kan mengaku dia seorg munafik..

      tapi dia akan sentiasa gelar org lain itu sebagai munafik..

      kerana itu la ciri2 org munafik..

      Delete
    6. org Munafik sentiasa ckp bohong dh belit2
      muka byk talam mcm Mukhriz..
      takkan bila Nabi sebut org ini munafik ko nk ckp Nabi tu munafik?

      celaka kau.. sebijik jugak belit kau mcm mamak munafik.

      org munafik mmg sentiasa membelit..!

      Delete
    7. "celaka kau.. sebijik jugak belit kau mcm mamak munafik.

      org munafik mmg sentiasa membelit..!"

      merujuk kepada diri sendiri ker tue...?

      Delete
    8. Tengoklah akhlak dan perangai buruk juak-juak Najib, mereka tak tahu nak menjawab soalan, tetapi mereka hanya 'juara' sebagai tukang maki hamun.

      Jawablah mengapakah TNB sanggup beli ekuiti dalam stesen jankuasa Jimah sedangkan stesen itu belum siap, malahan mempunyai masalah kelewatan pembinaan lebih kurang setahun dan akan menyebabkan peningkatan kos sebanyak hampir RM 1 bilion. Apakah ini satu lagi rancangan Najib nak menggunakan wang TNB bagi menyelesaikan stesen janakuasa itu, sedangkan apa guna Najib beli stesen janakuasa yang harga berbilion sedangkan penuh dengan masalah?

      Sila jawab, jangan nak memaki hamun macam orang mental bermasalah sahaja.

      Delete
  8. Zaman Mahathir musibah pyg dirancang iaitu mengarahkan pembunuhan berdarah Peristiwa Memali Kedah, menunjukkan sesiapa yang berani menentang Mahathir .. tunggulah akibatnya.. darah jd terlalu murah, fakta diganti dengan fitnah besar.. ramai tertawan.. seolah2 gambaran Dajja..

    Tunggulah Mahathir akn lakukan tindakan yg sgt luar biasa buruknya selepas Oktober ini jika Najub gagal ditumbngkn secara mudah skrg.. kita jngkakan kali ini akn didalangi gerakan freemason, yg mana Mahathir adalah sbhagian dari gerakannya... 22 tahun itu buktinya.. beliau dijaga rapi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lim Kit Siang menentang Mahathir masih hidup lagi sampai sekarang ni apa cerita? Nak buat cerita palsu pun agak-agaklah, sampai nampak sangat pembohongan kau ini.

      Delete
    2. Entah-entah Najib yang dijaga oleh Freemason, sebab itu liat sangat nak letak jawatan, malahan senang-senang dapat pinjaman bank sampai RM 42 bilion, 42,000 kali ganda dari modal berbayar 1MDB itu sendiri, orang biasa tak mampu nak buat begini, melainkan ada gerakan terancang yang merancang untuk ke arah itu. Lepas tu sudahlah 1MDB hutang sampai 42 bilion, mudah lagi buat hutang lagi, fikirlah guna akal.

      Delete
    3. Mahadeay ckp undang2 Islam tak adil?
      Mahadeay ckp Al-Quran kena tafsir semula sbb tafsiran lama tak betul?
      Mahadeay kalau berucap tkde sebut nama Tuhan.. God pun xde.. jauh sekali ALLAH.. dan he give very full support to her loving 'doghter'... the so-called MARINA SiS + LGBTs...

      she clearly said if Malaysia implement HUDUD..she will move out from his bapak country..

      see bapak freemason breeding anak2 yg sedang menjahanam umat dr segenap penjuru..

      macai2 Madeay masih khayal!

      Delete
    4. Bila masa Tun Dr. Mahathir cakap undang-undang Islam tak adil? Tun Dr. Mahathir kata hudud yang dibawa oleh PAS itu bertentangan dengan hudud Islam yang sebenar, kerana hudud ikut Islam yang sebenar mementingkan keadilan, tetapi hudud PAS tu banyak sangat lompong-lompong yang mengelirukan.

      Macam seorang Islam di Negeri Kelantan mencuri di kedai Cina DAP di Kelantan, orang Islam itu mencuri sebab darurat, kerja tak ada sebab dah diberhentikan dan kerajaan negeri tak tahu nak bangunkan industri dan buka peluang kerja, ada anak ramai, pejabat zakat pula banyak sangat songeh, maka kenalah mencuri, maka dalam isu ini siapakah yang patut dipotong tangannya dahulu? Orang yang mencuri sebab daruratkah? Menteri Besar dan Exco yang tak tau nak mentadbir negerikah? Pegawai Zakat yang duduk dipejabat dan banyak songeh bila orang minta bantuan zakatkah? Atau dibebaskan sahaja kerana darurat?

      Kalau dibebaskan, apakah persepsi Cina DAP tokey kedai yang dicuri barang dalam kedainya tadi?

      Malahan macam kes ada sekumpulan penyamun, seorang Melayu Islam, seorang Cina bukan Islam, seorang India bukan Islam, ketuanya Cina bukan Islam atau India bukan Islam, bila kena tangkap, hukumannya penyamun Islam tadi ni dipotong tangannya, sedangkan ketua kumpulan yang bukan Islam tadi hanya dipenjarakan sahaja, kita bukan pertikaikan hudud, tetapi pelaksanaannya yang caca marba akan mendatangkan banyak masalah.

      Apakah PAS menilai semua ini atau tidak?

      Delete
    5. Anon 9:51 pm....

      Saya sependapat dgn penjelasan sdra berhubung hudud PAS dgn Hudud Al Haq syariah Islam.

      Saya ada membuat research ilmu eschatology atau ilmu akhirul zaman. Sistem sekular anjuran barat & Zionist mula mengambil alih kuasa dunia setelah runtuhnya empayar Islam Terakhir Uthmaniyah Turki pd 1917. Semenjak itu, berbagai gerakan telah diusahakan oleh badan2, & pertubuhan2 untuk kembali menegakkan undang2 syariah Islam dalam pentadbiran negara masing.. tapi semuanya tak mampu & gagal. Contoh gerakan ini boleh dilihat di negara Arab, Iran, Somalia, Nigeria, Indonesia, Bosnia, Russia, Thailand, Filipina dan termasuk juga Malaysia. Negara Islam sendiri tidak mampu melaksanakan undang2 Hudud kerana perlembagaan negara masing2 masih di bawah kawalan selia Piawagam Bangsa2 Bersatu (UN Charter) yg berpusat di New York, USA.

      Bersandarkan Al Quran & Hadith, saya berkesimpulan......

      Hanya Imam Mahadi & Nabi Isa saja yg dapat mampu menegakkan kembali panji2 Islam beserta dgn Hukum Syarie Al Haq... sekali gus menyatukan ummah sejagat dan melupuskan sistem sekular @ demokrasi yg membelenggu manusia.

      Kita semua dah mula masuk zaman penghujung di mana pemimpin, kemaksiatan, bencana alam, penipuan dalam perniagaan, penerimaan riba dalam semua urusan harian.... begitu berleluasa.

      Makanya....ulama PAS usahlah syiok sendiri dan lebih zalim lagi...sanggup mengkafirkan orang UMNO tapi boleh pula bersedudukan dgn DAP & PKR dalam ikatan Persetubuhan yg tak berdaftar bernama Pakatan Rakyat.

      Salam Perjuangan.... Hidup UMNO Tanpa Najib.

      Delete
  9. Aloo bodoh memali padal pas tanys adi awang......baca buku kafirkah aku buku cn afgani....tsbung memali sapa rembat ...yg mati mati2 krna tipu yg idup idup2 krna tipu...

    ReplyDelete
  10. HIDUP YAB PM kita yang lebih banyak JASAnya dari kelemahannya - tapi si puak PENGGANAS asing serta ejen si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM asyik nak memperbodohkan umat Islam/Melayu; dgn. cuba MENUMPASkan YAB PM ISLAM/Melayu kita!

    Tapi harapnya YAB PM, anak kpd. YAB PM/BAPA KEMERDEKAAN Almarhum Tun Abdul Razak Hussein TERCINTA kita, akan dengaq nasihat-nasihat yg. BERGUNA dari YAB Ayahanda Tun TERCINTA kita; dan bukan nasihat SONGSANG si geng LIBERAL pro-US/Barat yg. BERLAMBAK dok MENGAMPU beliau keliling pinggang - terutamanya yg. TAMAKkan kuasa dan kemewahan (biaq hak/tanah/identiti NEGARA ISLAM kita ini serta hak BUMIPUTERA Islam/Melayunya terus TERGADAI) yg. galak dok suruh "sign" TPPA-Barat/ZIONIS-amat KEPARAT tu dan terus MELIBERALkan mana-mana syarikat GLC!!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
  11. On bugis-bootlickers, the focus is just defending the indefensible ie. Najib, Najib, Najib. Why are you guys not defending 1MDB??? Well, it comes full circle because bugis is the PM, the Finance Minister and the Chairman of BOA 1MDB (Article 117). tHIS BUGIS IS All is One and One is All!!!

    It seem their offensives are on Tun, Tun and Tun yet nothing is being done to answer the hanky-panky 1MDB dealings for the last 6 years!

    Najib bootlickers - you guys are such a bunch of sorry arses attacking Tun rather than diffusing the core issues.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. hahaha pengecut jugak KD..
      mau komen maki carut Najib di ulang siar..
      kalau sentuh sikit perihal mamak penyamun..
      di delete nye berderet.. cehh.. awal2 lg dh tiru kebaculan Tun Mamak perintah negara 22 tahun dulu

      kau lawan aku..aku TEMBAK ko mati katak mcm Memali.. mudah bukan?

      mahazalim..

      Delete
    3. Komen meroyan cai najib...

      Delete
    4. Daripada sibuk memaki hamun Tun Dr. Mahathir, lebih baik pecacai Najib jawap soalan mengenai isu ini:

      1MDB ni berhutang sampai 42,000 kali ganda, malahan faedah kepada bank pun kalau mengikut harian, sebanyak 6.7 kali ganda dari jumlah modal berbayar.

      Memang tahap setan gondol betul 1MDB ni, faedah bank yang kena bayar kalau ikut hari pun samapi 6.7 kali ganda dari jumlah modal berbayar, kalau ikut bulanan 200 kali ganda dari jumlah modal berbayar, kalau ikut tahunan, 2,400 kali ganda dari jumlah modal berbayar.

      Modal berbayar penubuhan 1MDB hanyalah RM 1 juta.

      Hutang 1MDB RM 42 bilion.

      Faedah bank setahun RM 2.4 bilion.

      Faedah bank kalau sebulan RM 200 juta.

      Faeah bank kalau sehari RM 6.7 juta.

      Saya tak tahulah bagaimanakah pengurusan atasan 1MDB boleh berfikir bukan di luar kotak, tetapi diluar pemikiran manusia yang waras sedemikian rupa.

      Tanyalah mana-mana pakar ekonomi di seluruh dunia pun, 1MDB tak akan mampu untuk bukan setakat nak bayar hutang pokok, nak bayar faedah bank secara tahunan pun mereka tak mampu kerana 1MDB hanya kerugian sejak di awal penubuhannya hingga kini, kemudian asyik berhutang lagi, kononnya pelaburan dari luar, pelaburan jadah apa kalau diberikan pelaburan sebanyak USD 1 bilion, tetapi USD 975 juta bersamaan 97.5% dari pelaburan itu digunakan untuk bayar hutang, tapi hutang tak selesai-selesai juga, pelaburan jenis apakah ini?

      dan

      Mengapakah TNB sanggup beli stesen janakuasa elektrik Jimah itu sedangkan stesen berkenaan bukannya beroperasi lagi pun, malahan projek itu belum siap lagi pun. Maka apakah justifikasinya TNB dapat kekalkan tarif elektrik sedangkan stesen itu masih belum siap, malahan jangkaan siap projek itu adalah pada tahun 2019, lagi 4 tahun lagi.

      Tetapi apa yang penting adalah kita mahu tahu berapakah ekuiti dalam stesen Janakuasa Elektrik Jimah itu yang dibeli oleh TNB, berapakah harga, dan apakah harga itu sepadan dengan keadaan stesen janakuasa itu yang masih dalam pembinaan sekarang ini.

      Kita tunggulah pengumuman oleh TNB kelak, kita lihatlah apa lagi mainan Najib dan kuncu-kuncunya untuk korek lubang tutup lobang sampai dah banyak lubang tak tertutup, lepas tu nak lingkupkan apa lagi pula gamaknya lepas ini, sama-samalah kita lihat.

      Pihak berkuasa pun, ada mata lihat, ada telinga dengar, ada peraturan, undang-undang dan kuasa guna, jangan jadi tunggul yang tak berguna, kalau dibiarkan salah laku, apa gunanya pegawai atasan pihak berkuasa tersebut, tak tahu buat kerja, berhentilah, letak jawatan, kalau nak bersubahat dengan perkara salah, maka lebih baik ambil penjenayah jadi staf pihak berkuasa itu, sesuai sangat nak bela kegiatan jenayah. Nilailah maruah diri wahai pegawai atasan di pihak berkuasa yang berkaitan itu, siapa makan cili, dia teras pedasnya.

      Selamat menjawab.

      Selamatkan Barisan Nasional, Pulihkan UMNO, Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib dan Kuncu-Kuncunya, Heret Najib dan Kuncu-Kuncunya ke Muka Pengadilan, Heret Najib dan Kuncu-Kuncunya Ke Penjara. Hidup Barisan Nasional, Hidup UMNO, Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Delete
    5. Mana dia pecacai dan juak-juak Najib atau Najib sendiri? Mengapakah tak jawap soalan yang diutarakan? Korang kata korang pandai sangat, tuduh Tun Dr. Mahathir macam-macam, tetapi korang sendiri bengap tak tahu maklumat.

      Korang tu hanyalah spesis manusia pecacai yang menjadi barua suruhan Najib dengan diberikan habuan secara bulanan, maruah boleh kasi timbang kilo sahajalah.

      Delete
  12. Terbaik dari KD.......teruskan perjuangan supaya si penipu boneka najib undur.....Malaysia sedang dijajah melalui proksi yahudi......selamatkan Malaysia. ..

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  14. nothingto hide game plan..now had said Najib alradyfailed.. ok so now see what MAMAK can do now??

    .. jgn heret perkataan 'rakyat' utk halalkan kerja jahat Mamak lahanat tu if cannot accumulate enough people to fill up TAR road..
    kalau Anwar boleh heret rakyat 40k ke jalanan..now let ask this 'great of taik kucing' negarawan tu ask people get down to road..

    i want to join u if mamak can do that..or mamak is more coward than pondan at jalan hj taib??

    shameful to barua2 Madeay mamak!
    tk payah berlakon mcm malaikat lah..come out la.... show off.. piliha KLCC or anywhere see how many 'rakyat' will come out to show support to mamak..or mamak also coward tak berani keluar rumah?

    setakat berani dlm dewan.. yg sudah kumpul crowd penyamun2 mcm Khairuddin haramjadah tu.. ckp mcm pondan..cehh..

    ReplyDelete
  15. Tumpang sekaki.Apa yg kita duk kalut sesama melayu Islam ni .Jom buang yg keruh ambil yg jernih.Bermuhasabah dan sarawak . Cari jalan perdamaian di meja perundingan kan selalu kedua dua pemimpin tersebut selalu berucap.KESEDERHANAAN.rakyat di dahulukan.Jgn cakap tak serupa bikin.JOM rapatkan saf.biar musuh musuh melayu islam sedar Islam itu indah dan bersaudara.Bersatu kita teguh bercerai kita ROBOH.Pepatah yg sinonim orang melayu Islam nusantara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko nk suruh jom rapat saf kalau iblis duduk dlm saf yg pergi jumpa Israel Yahudi serang dr Amerika..
      ?
      piece of shit 'negarawan' begitu BACUL.. sanggup pergi ke New York Times. media besar pro-Israel just utk tumbangkan Najib dr sana? pengecut mamak ni banding Anwar..at least Anwar berani anjur rally besar.. kasi lawan cara jantan.. ini mamak bacul.. guna proksi merata..

      tp paling bacul anak dia Mukhriz lembam tu sedang duduk celah KANGKANG Najib..
      anak beranak Mamak songsang!!

      Delete
    2. yang dihimpunkan 40 ribu tu bukan orang, tapi lembu

      -zahimi

      Delete
    3. "tp paling bacul anak dia Mukhriz lembam tu sedang duduk celah KANGKANG Najib..
      anak beranak Mamak songsang!!"

      ni auta atau fitnah?

      sampai duduk celah KANGKANG Najib pun ko tau..

      ke ko yg songsang..?

      Delete
    4. bodoh lembu belaan mamak ni
      si lembam anak mamak tu duduk celah kangkang Najib
      maksudnya naik politik di Kedah pun dgn ihsan Najib..
      bukan bertanding!
      tp ada hati bapak mamak nak bangga2 dgn si botak?

      kalau hebat sgt bertanding cara jantan la..
      ini cantas habis org2 di Kedah..
      lepas tu bapak mau tumbangkan Najib..

      celah kangkang Najib pun tak lepas.. lembam anak mamak mau jd Timbalan Presiden lepas Najib kena singkir?

      mimpi org2 lembam..

      Delete
    5. Knp tidak...takut nampak Klu Najib disingkirkan

      Delete
    6. bg pd si LEMBAM anak mamak tu?
      woihh bodoh nye ko kasi budak botak lembam tu pegang UMNO..
      alamatnya jahanamlah UMNO..

      mamak tak setia.. dia akan belot mcm bapaknya..tp paling buruk dia lembam.. so disaster lah buah UMNO. org bodoh mcm ko mmg lah suke si lembam naik sbb boleh senang merompak byk2 duit negara..

      Delete
    7. mukhriz btanding kat parlimen jerlun pd pru12.. menang!

      mukhriz btanding kat adun ayer hitam.. juga menang!

      kedua2 nya pd asalnya adlh kwsan pas..

      dia mng melalui undian masa pru.. bkn atas dasar lantikan..

      so apa yg dia mng tanpa btanding nya..?

      untuk mnjadi menteri besar.. mmg x perlu btanding.. ia atas dasar lantikan dan kemudian dipekenan oleh sultan!

      jadi, kenyataan anon 7.55 ni x relevan langsung.. auta..

      Delete
    8. 648 komen menunjukkan tahap kekurangan daya utk proses maklumat...

      Yg panggil yahudi tu menyibuk bukan tun tapi si pondan sendiri...sebelum tun buka mulut, NYT da lama kluarkan article berkenaan pondan dan sekutunya...pemberita lebih suka crita2 sensasi utk di siarkan...cerita pasal penipuan/penyelewengan/pengkhianatan amat disukai dan lebih disukai bila melibatkan pondan kerana statusnya!!!

      ni zaman internet dan informasi senang dpt...kalau da skali dua NYT da siarkan psl si pondan and the gang ni maknanya mereka akan senyap terus? Tempo indon dan blog indon pun bercerita psl pondan...tun gak punya angkara? WSJ punya lenyataan camna plak? WSJ kata pondan adalah harapan utk yahudi bertapak di asia selain spore...? Apa crita? Rakyat banjir nape g main golf dgn obama dan geng yahudinya? Tppa bukan dr yahudi? Jadi sebelum nak tunjukkan kebodohan, cek fakta dlu. Rating agency dtg dr negara mana? Mereka x tau psl 1md dan masalah negara? Camna plak bank2 luar negara trmasuk dr german dan spore? Camna plak sykt2 yg buang pekerja terlibat 1md? PENDEK KATA TANPA INTERVIEW DGN TUN PUN 1 DUNIA DAH TAU DAN DAH TERCIUM BAU BUSUK BANGKAI ni.. dan masalah yg pondan buat. Sedarla bila hang wat taik spai berbilyun baunya siap blh kuar dr bumi psl terlalu pekat...

      utk PENYOKONG PONDAN ni semua kta x yah peduli pasal diorang ni dilahirkan LOOSERS!!! Kalau looser je takpe tapi bila looser ditambah BODOH, MENYESATKAN, KURANG AJAR, PENIPU dan lain2 menyebabkan mereka ni dipanggil ULTIMATE LOOSERS!!

      bau busuk bangkai bernyawa si pondan da semerbak ke seluruh dunia!!!

      Delete
    9. Anon 11:04 pm...

      Insan seperti anda amat diperlukan bagi menyelamatkan bumi bertuah ini dari musibah bertali arus gara2 keserakahan pimpinan yg diketuai oleh Najib.

      Saya bersyukur dan semoga Najib segera digugurkan sebelum beliau sempat menghamparkan permaidani merah bagi si Murtad, Barack Hussein Obama menandatangani perjanjian syaitan TPPA tak lama lagi di Putrajaya.

      Salam Perjuangan.

      Delete
    10. Tkasih...sama2 la kita berjuang utk umno yg bersih dan pro rakyat...amin

      Delete
    11. Oh ya...lupa pulak...tkasih juga utk en.othaman dan smua komentar2 yg menyokong perjuangan sebenar umno...perjuangan tanpa penipuan/penyelewengan/pengkhianatan dan lain2 perkara buruk..
      Lupa lagi...sya LK

      Delete
  16. Mahazalim dikatakan sedang mencari proksi2 baru untuk digandingkan dgn serangan media barat.
    Tak puas hati lg dendam pd Najib
    manakala anak mamak si lembam sedang promosikan gambar BAPAK dia di dinding bangunan..
    utk di jadikan sembahan org2 Kedah yg jahil politik Melayu.

    Mamak tipu Melayu berkoyan2 sejak Tun Mutahir mengepalai Bendahara Kesultanan Perak

    Tp Melayu tetap lupa.. Melayu memang bodoh Mamak cerdik.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak adanya proksi, bila dah teruk tu, bila dah tak mampu jadi Perdana Menteri dengan betul, maka perlu letak jawatanlah.

      Macam Pak Lah, jual ekuiti dalam Transnasional kepada syarikat dari Singapura, sekarang lihatlah apa dah jadi dengan Transnasional. Malahan bukan setakat Transnasional, malahan ekuiti dalam Telekom Malaysia juga dijual kepada Singapura, tak cukup dengan itu, jual MV Augusta dengan harga RM 4.80 kepada Givi Spa sedangkan setahun selepas itu, Givi Spa jual MV Augusta kepada Harley Davidson dengan harga berpuluh juta kali ganda dari belian dari Proton akibat Pak Lah dan juak-juaknya.

      Sekarang Najib pula, buat syarikat dengan modal RM 1 juta, tapi kemudian berhutang sampai RM 42 bilion, hutang sampai 42,000 kali ganda dari jumlah modal. Lepas tu wang hutang itu sebahagiannya digunakan untuk beli stesen janakuasa elektrik yang dah nak luput lesen dengan harga yang begitu mahal, macam Genting Sanyen, harga sebenar RM 400 juta, tapi 1MDB beli dengan harga RM 2.3 bilion. Malahan dalam semua stesen janakuasa itu yang dibeli dengan harga lebih dari harga pasaran itu, ada pula kena tanggung hutang warisan sebanyak RM 6 bilion, tak ke kerja bodoh namanya itu?

      Lepas tu bila stesen janakuasa yang sedang dalam pembinaan Jimah Timur mengalami masalah, Edra Energy dah tak mampu nak biaya kos pembinaan, maka TNB dipaksa untuk membeli ekuiti dalam stesen janakuasa Jimah dengan alasan kononnya untuk elakkan tarif elektrik naik sedangkan pembelian ekuiti Jimah oleh TNB itu pun akan menyebabkan kerugian kepada TNB sendiri kerana stesen janakuasa elektrik Jimah Timur akan mengalami kelewatan pembinaan lebih kurang setahun, dengan kos tambahan melibatkan lebih kurang RM 1 bilion, malahan kalau ikut perjanjian, Edra Energy akan jual elektrik dari stesen janakuasa Jimah Timur ini kepada TNB pada tahun 2018, tetapi 2019 baru stesen janakuasa itu akan siap, maka TNB bukan sahaja kerugian kerana terpaksa tanggung kerugian akibat kos kelewatan pembinaan stesen janakuasa berkenaan, malahan TNB akan kerugian juga kerana kehilangan setahun bekalan elektrik yang sepatutnya dibekalkan kepada TNB, kerana sekarang Jimah adalah sebahagian dari TNB, TNB nak tuntut kerugian akibat bekalan elektrik yang tak dapat dibekalkan itu masa macam mana?

      Putar sana sini 1MDB memang bermasalah. Edra Energy itu sendiri adalah anak syarikat 1MDB, patutlah tak disenaraikan i Bursa Malaysia, Edra Energy itu pun dah nak lingkup, sekarang seret TNB pula untuk turut bermasalah.

      Daripada juak Najib sibuk nak memaki hamun Tun Dr. Mahathir yang menerangkan kebenaran, lebih baik juak Najib ni jawab soalan di atas.

      Selamat menjawab, itu pun kalau jenis orang inteleklah, kalau jenis pengikut buta kayu berfikiran pak pandir dan pak kaduk, sampai ke sudah juak Najib ini tak mampu nak jawab persoalan di atas.

      Delete
    2. Mana dia pecacai dan juak-juak Najib atau Najib sendiri? Mengapakah tak jawap soalan yang diutarakan? Korang kata korang pandai sangat, tuduh Tun Dr. Mahathir macam-macam, tetapi korang sendiri bengap tak tahu maklumat.

      Korang tu hanyalah spesis manusia pecacai yang menjadi barua suruhan Najib dengan diberikan habuan secara bulanan, maruah boleh kasi timbang kilo sahajalah. Pecacai Najib adalah seperti beruk mat yeh yang terhegeh-hegeh menunggu pisang ditabur oleh Najib ke tanah, lepas tu berkerumun mengutipnya pula.

      Delete
    3. Anon 11:13 pm
      Anon 2:17 am

      Maaf kerana saya ingin mencelah tulisan bernas anda.

      Senang cakap....Najib & pihak PENJARAH 1MDB buat kerja samun paling bodoh bila membeli stesyen2 janakuasa yg dah 'putus darah & hampir tamat tempoh' dgn harga melambung tinggi tak munasabah. Tak ke itu jelas ada permainan 'mark-up' untuk meraih keuntungan peribadi.....??????

      Sekalung tahniah buat pengorbanan masa sdra & Salam Perjuangan.

      Hidup UMNO Tanpa Najib.....!!!!!

      Delete
    4. Terima kasih En. Othaman Ahmad, perjuangan untuk membersihkan UMNO dan Barisan Nasional dari parasit yang mendapat kuasa dan jawatan melalui Barisan Nasional, tetapi mereka mengkhianat Barisan Nasional pula.

      Selamatkan Malaysia, Selamatkan Barisan Nasional, Selamatkan UMNO, Teruskan Perjuangan Demi Agama, Bangsa, dan Tanah Air.

      Tumbangkan Najib, Selamatkan Malaysia!

      Tumbangkan Najib, Selamatkan Barisan Nasional!

      Tumbangkan Najib, Selamatkan UMNO!

      Delete
  17. It all began with TM action. Maybe he has his own reason. He said most Malaysian are with him. Nobody knows what is actually his agenda. To the supporters of TM, he is the champion, but to DSN supporters TM is the culprit. If everybody could think clearly....and openly.....what triggers thw whole thing.... ? Matlamat tidak menghalalkan cara....
    The cara part TM is not right. He should offer himself to contest in the GE if he is afraid to contest in the UMNO GE. If he wins, he can make right the wrong that he said is done by DSN. Will he do that.... I dont think so coz he actually realize that he HAS NO SUPPORT....mentally and physically. Only on social media did he received the support that can be question.

    ReplyDelete
    Replies
    1. don't care about si Najib.. Najib the matter.. but MAMAK is the disaster..
      ask mamak to contest in UMNO GE or else he is true liar..looser..
      just using other people capacity barking out his slanders!

      Delete
    2. Sebenarnya 1MDB, Najib, kuncu-kuncu Najib dan pecacai Najib seperti AnonymousSunday, June 21, 2015 8:12:00 PM inilah yang merupakan malapetaka negara.

      Mereka masih nak coverline pasal 1MDB yang memang telah gagal dan memang tak mampu nak bayar faedah bank pun, apatah lagi hutang pokok 1MDB, malahan duit hutang 1MDB yang dilesapkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya mereka tak berani nak jawab sebab kalau jawab, maka alamatnya dengan segera akan kena cekup masuk lokap.

      Delete
    3. Hahaha...makin banyak pusing pondan2 skutu ketua pondan ni....hehehe...

      Jalan paling senang da terbentang....jumpa tun soal jawab live....x yah nak blanja juta/bilyun utk kempen penipu beli rakyat...

      Yg sekor kata tun xde sokongan..hahaha...lawak bodoh kaum pondan...org da puas cabar pondan bg kata 2 kpd ahli umno smua yg x stuju ngan dia utk berenti jdi ahli. Sebarkan melalui tv/radio/akhbar. Sediakan borang penamatan di semua caw dan bhg...

      Memang dasar pondan cuma banyak cakap jer...hehehe

      Delete
    4. Anon 802 dan 812!!!

      Apa ke punya bangang komen hang ni? Xde kena mengena langsung. X penah pun tun kata nak bertanding ge14. Betul tahap mangkuk hayun la pencacai pondan ni...semua benda x relevan dorang masukkan...

      Nape tak korang kata aja kalau bini ngan anak pompuan ko dapat disontot maka baru la dia benar....

      Napaka tanga ng tao to...mamatai kanaman mas mabuti pa.

      Delete
    5. Juak-juak Najib terus menjilat jubor Najib sebab mendapat habuan dari Najib, bila Najib dah tumbang kelak, ke mana gamaknya mereka nak bergayut ye?

      Silap hari bulan Najib seret mereka sekali ke penjara, alang-alang dipenjarakan, heret sekali dengan juak-juak, padan muka.

      Delete
  18. NI DIA MAMAK MADEAY PUNYA SUARA SEKARANG..>>>>>>Israeli propaganda dominates front page of ‘New York Times’ today - See more at: http://mondoweiss.net/2015/05/israeli-propaganda-dominates#sthash.hFM5EAt9.dpuf

    Munafik mamak yg kunun2 cuba nk tunjuk hero nak 'selamatkan' 1mdb kununnn... sampai kena cari media pencacai Israel?? Israel nk tolong bersehkan Malaysia dr regime Najib? atau Regime Madey yg akan bersekutu dengan Israel utk JAHANAMKAN Malaysia dgn Islam?



    ini mamak sgt tak guna..lagi lama hidup lagi bawa bala..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib dan juak-juak sampai pergi kutip puak PKR seperti Chegubard dan kuncu-kuncu SAMM yang merupakan puak pembangkang tegar dan diberikan ruangan khas di TV 3 pasal apa?

      1MDB memang bermasalah besar, jika Najib dan terus cover masalah 1MDB dan gunakan wang GLC dan badan berkanun secara sembunyi untuk bail out hutang 1MDB, maka kaedah ini tak berkesan malahan akan melingkupkan GLC dan badan berkanun berkenaan pula.

      1MDB ni nak bayar faedah bank pun terkontang kanting, apatah lagi hutang pokok yang kini dah mencecah sekurang-kurangnya RM 45 bilion dan jumlah ini akan terus meningkat jika 1MDB gagal menjelaskan faedah bank itu.

      Ingatlah faedah bank berdasarkan jumlah hutang 1MDB adalah sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion setahun, sebulan RM 200 juta, sehari lebih kurang RM 6.7 juta sedangkan modal berbayar 1MDB hanyalah RM 1 juta, buat hutang sampai 42,000 kali ganda, lepas tu faedah bank pun, kalau kira ikut harian pun sampai 6.7 kali ganda, kalau ikut bulanan 200 kali ganda, kalau ikut tahunan 2,400 kali ganda.

      Macam mana 1MDB nak selesaikan hal ini?

      Sila jawab wahai juak Najib yang perasan hebat sangat ni.

      Delete
    2. 807 pondan sila baca laporan WSJ juga.

      Bila baca fahamkan...dan guna otak bukan kpala lutut???

      Looser!!!

      Delete
    3. Mana dia pecacai dan juak-juak Najib atau Najib sendiri? Mengapakah tak jawap soalan yang diutarakan? Korang kata korang pandai sangat, tuduh Tun Dr. Mahathir macam-macam, tetapi korang sendiri bengap tak tahu maklumat.

      Korang tu hanyalah spesis manusia pecacai yang menjadi barua suruhan Najib dengan diberikan habuan secara bulanan, maruah boleh kasi timbang kilo sahajalah. Pecacai Najib adalah seperti beruk mat yeh yang terhegeh-hegeh menunggu pisang ditabur oleh Najib ke tanah, lepas tu berkerumun mengutipnya pula.

      Delete
  19. Sejak seorang cikgu Yg telah diangkat olih tv3 n utusan setara dgn tun m bahasa yang digunakan olih juak juak Najib sungguh tak beradap....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah Buletin Utama, pakai main kutip sesiapa sahaja, asalkan dapat burukkan Tun Dr. Mahathir, itulah kerja mereka.

      Macam isu Nothing To Hide, mereka tuduh Tun Dr. Mahathir dan penyokong Tun Dr. Mahathir buat kekacauan, sebab itulah kata mereka Ketua Polis Negara terpaksa menghentikan program itu, kononnya ancaman keselamatan.

      Tetapi dalam video dan keadaan sebenarnya, tak ada pun kekacauan dibuat oleh Tun Dr. Mahathir dan penyokong Tun Dr. Mahathir, tak ada kejadian baling membaling kerusi, rusuhan dan sebagainya pun, tapi pasal apa TV 3 sanggup menjadi tukang fitnah menuduh program Nothing To Hide itu dibatalkan kononnya Tun Dr. Mahathir dan penyokong Tun Dr. Mahathir buat kacau, sedangkan yang membuat kacau adalah juak Najib yang bernama Ali Tinju, kononnya ada dua kumpulan nak bergaduh di luar dewan, tapi yang kena tangkap Ali Tinju sahaja, mana yang lain? Kerana Ali Tinju seorang sahaja yang buat kacau, dan ini telah digunakan oleh Ketua Polis Negara untuk back up Najib supaya tak hadir ke program itu supaya Najib boleh elakkan disoal oleh Tun Dr. Mahathir, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dan para blogger yang punya banyak bukti mengenai penyelewengan di dalam 1MDB selama ini.

      Delete
    2. Buletin Utama juga menyiarkan kenyataan fitnah seorang ahli panel SPRM iaitu Tunku Aziz bahawa Tun Dr. Mahathir telah merampas pentas utama serta merampas mikrofon untuk berucap sedangkan hakikat sebenarnya pihak penganjur yang menjemput Tun Dr. Mahathir berucap selepas Najib dengan kerjasama Ketua Polis Negara buat program itu dibatalkan dengan alasan faktor keselamatan hanya disebabkan Ali Tinju pecacai Najib menggelupur di luar dewan hingga ditangkap oleh pihak polis.

      Sampai begitu sekali TV 3 memburukkan Tun Dr. Mahathir, malahan si Tunku Aziz tu, layak ke nak jadi ahli panel SPRM, dia sendiri tidak berintegriti, membela penyelewengan di dalam 1MDB, menipu kata Tun Dr. Mahathir merampas pentas ceramah dan merampas mikrofon dan berucap tanpa kebenaran sedangkan si Tunku Aziz ni ada di depan pentas utama, dia sendiri lihat apa yang berlaku, tapi pasal apa dia buat fitnah sebegitu rupa? Kerana dia ni pun disyaki sebagai talibarut Najib juga. Malahan sebenarnya juak-juak dan pegawai Najib yang menggunakan kuasa politik menyuruh pihak polis supaya menghentikan ucapan Tun Dr. Mahathir sedangkan tak ada rusuhan apa-apa pun, tapi kerana mereka takut NGO yang hadir tahu kebenaran, mereka gunakan polis untuk halang Tun Dr. Mahathir berucap sedangkan penganjur program yang juga juak Najib sendiri iaitu SukaGuam yang menjemput Tun Dr. Mahathir memberi ucapan sebab Najib pengecut larikan diri takut nak disoal jawab.

      Tunku Aziz ni patut letak jawatan dari jawatankuasa panel SPRM, kerana dia sendiri mencabuli integriti, bersekongkol dengan puak penyeleweng harta negara, lepas tu membohong serta memfitnah Tun Dr. Mahathir sebegitu rupa. Dia ni tak layak jadi ahli panel SPRM, tak ada integriti, tak telus, penipu!

      Sebab itulah hingga kini SPRM tidak menyiasat 1MDB, kerana ada talibarut Najib yang menjadi balaci untuk menghalang siasatan oleh SPRM.

      Lepas ni macai Najib akan meroyan lagi, lantak koranglah. Saya menyatakan apa yang benar, saya tak takut ke korang pun, nak kata saya buih di laut pun katalah, sedangkan macai Najib ni tak ubah seperti beruk mat yeh yang terhegeh-hegeh menunggu pisang ditabur ke tanah oleh Najib, lepas tu buat kelaku buruk menuduh yang bukan-bukan kepada Tun Dr. Mahathir pula.

      Delete
  20. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  21. Anon 2:31 am....

    Syabas & sekalung tahniah ikhlas dari saya.

    Penjelasan sdra amat tepat dgn gaya bahasa cukup berhemah bak pejuang kebenaran, berbanding juak2 sesat Liberal yg penuh dgn lontaran dakyah fitnah tanpa substance & fakta serta bahasa makian menjijikkan.

    Tunku Aziz nie betul2 berdarah keturunan raja Melayu kah...?? Cakap Melayu dia pun pelat macam apek .. raut wajahpun sepet tak macam Melayu bak panggang jauh dari api. Saya yakin semua setuju Tun Mahathir yg jauh lebih usia dan berdarah campur lebih segak, kacak dan nampak lebih Melayunya dari mantan Pengerusi DAP, Tunku Aziz.

    Salam perjuangan.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...