Friday, July 3, 2015

Alasan Konspirasi Tidak Pernah Basi

1) Masih ramai kah yang menganggap Anwar adalah tahanan politik dan dia terperangkap dengan konspirasi (?)

2) Adakah Najib juga kini berada pada tahap konspirasi untuk menjatuhkannya.

Pada mereka yang anggap Anwar tidak bersalah sebaliknya konspirasi politik,  bolehkah mereka pihak yang sama untuk menerima bahawa Najib juga sedang dikonspirasi .

Bagaimana pula mereka yang menganggap Anwar memang bersalah dan bukannya konspirasi, adakah mereka yang sama juga boleh menerima hakikat jika Najib memang bersalah dan bukannya konspirasi.

Bertahun Anwar menyatakan dirinya dikonspirasi, akhirnya dakwaannya itu lemah dan dia dihukum.

Apakah perkara yang sama akan berulang kepada Najib...kerana musuh sebenar Najib bukanlah Mahathir tetapi 1MDB yang mendatangkan pelbagai saolan dan persepsi buruk kepadanya seperti tidak akan berakhir...

# Dalam perkemnangan lain Annuar Musa telah menunjukkan bahasa badan bagaimana untuk menguruskan pertikaian supaya nampak molek.
Dua orang kuat MARA yang terlibat dengan isu hartanah di Australia di gantung tugas.

Apakah bahasa badan ini tidak memberi satu kesedaran !!! Atau ada ketakutan lain sebenarnya...

Janganlah biarkan rakyat terus berpersepsi.

16 comments:

  1. Najib ni jgn kate bahase badan, aper bahase pun dia tak reti base..
    Cara si najib selesaikan masalah ialah dgn buat muka sardin dan yang lain lain biar habibul rahman/ashraf abdullah/ lim kok wing yg.setelkan..bukan main sengal lg najib ni..

    ReplyDelete
  2. Pada pandangan aku...najib ni kurang bernasib baik je. Bukan konspirasi. Sebab musabab aku kata dia bernasib kurang baik....

    1. Bila dia berkahwin dengan rosmah. Rosmah sanggup minta cerai dengan suami dia untuk dengan najib. Kemudian dia meruntuhkan masjid yg dibina najib dengna bekas isterinya. Runtuh 2 masjid utk bina 1 masjid palsu. Kat sini jelas la rosmah tu betina sundal. Ini aku tak nafikan. Badi atau bad luck sapa2 yg kawin betina sundal....ini atas pemerhatian aku. Betul atau tak ...hanya Allah yg tahu.

    2. Bebanan menggantukan bapa. Bila bapa exellent...anak.....ada yg lebih baik tapi KEBANYAKKANNYA....lagi teruk dari bapa. Najib terlalu berhati hati dan tersangat lembut hati. Pemimpin macam ni....walaupun punya misi yg baik...perlukan nasib yg baik. Setakat ni....belum nampak lagi.

    3. Dihimpit si mamak yg dah pencen. Mamak ni memang banyak menaikkan nama Malaysia. Tapi....org melayu tak dapat apa pun. Ytl, genting, hong leong berjaya group dll.....semuanya cina. Tapi sebab si mamak ni ada penagruh walauoun tak la sehebat macam masa ada kuasa dan isa dulu....inilah badi Malaysia...bukan najib lagi.

    4. Dikelilingi oleh org bodoh, penyokong bodoh, penentang bodoh dan boleh dikatakan semuanya bodoh2 belaka. Maka senang lah diperbodohkan oleh dap, sarawak report, tony pua dsbnya. Terbaru WSJ. Hutang dikatakan duit hilang. Beli tanah dikatakan bail out. .............

    Nasib ko jibby.......buat baik berpada2. Lagi baik main kotor. Kasi semua menggelupur. Ini bukan zaman bapa kau. Ini zaman kau. Kena main kasar....pada sibodoh2 yg merata2 kat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Betul ke ni keris berayon??? Macam tak percaya lah haha

      Delete
    3. Keris karat..yg bg ulasan panjang lebau tu yg BODO..#najibundur..period!! ader paham cai!

      Delete
    4. Patut nama keris berayun macam mangkok hayun rupanya bodoh macam najib jugak , masa zaman Tun M la anak anak melayu mula dihantar ke luar negara secara besar besaran untuk jadi ahli professional , masa zaman Tun M la konsep vondor dgn syarikat besar di beri oleh kerajaan kepada usahawan melayu melalui koata secara besar besaran malangnya secara besar besaran jadi ali baba sehingga musnah program itu ,masa zaman Tun M lah orang melayu tahu apa itu koperat ramai yang terlibat den ramai yang dah pandai main saham tapi sekali mai gelombang masalah ekonomi tahun 1998 ramai jadi keparat jadi orang melayu salah diri sendiri la , tapi dalam bidang pendidikan jangan cakap orang melayu ramai yang dapat menafaat , cuma kamu mangkok hayun akan keris hayun yang malas jadi kucing kurap jadi salah diri sediri , mai zaman ini wow banyak slogan lebih dari usaha nak bantu orang melayu , dulu kalau baca"rakyat didahulukan ' semua orang senyum ,tapi sekarang kalau sebut "Rakyat di Dahulukan" semua orang nak muntah sebab penipu besar si lanun bugis.

      Delete
    5. Kau ni pun nasi tambah.

      Delete
    6. Bunyi cam bugis ni ngaaku kalah jer....hehehe
      Doa rakyat yg dizalimi insyaallah Allah kabulkan...cepat lambat jer...

      Aku nak balas point no 3 ko ya...
      Sebelum Tun sapa melayu jadi jutawan?
      Sebelum Tun brp ramai Melayu dpt g blajar oversea dgn bantuan gomen?
      Sebelum Tun bro ramai melayu dot pakai kereta hebat/mewah dan byk hartanah?
      Sebelum Tun, sapa yg penah bagi KHAS utk bumiputra sahaja 60% dividen dan bonus?
      Sebelum Tun, sapa yg bagi Malaysia ni terkenal sebagai.negara membangun yg penuh dengan nikmat sehingga berjuta2 pekerja asing berebut2 nak masuk?

      Dan byk lagi lah....

      Walaupun x banyak jutawan melayu macam bangsa lain tapi Tun TELAH berusaha sebaik mungkin. Hakikatnya, Melayu pun sudah jadi jutawan dan level melayu di corporate world meningkat....cuba selidik dalam tahun awal tun jadi pm, kebanyakan executive pengurusan atasan di corporate world adalah bangsa lain. Melayu kebiasaannya diletakkan di Human Resource sahaja. Cuba bandingkan setelah 5-10 tahun tun jdi pm dan lihat siapa head finance, legal, operation dll....cuma bab sales/marketing melayu masih kurang sampai arini. Cuba gak cek status melayu di sykt2 yg hang sebutkan spt berjaya, ytl, hongleong dan lain2. Utk pengetahuan hang, Tun beri peluang kpd bukan Melayu dgn syarat....syaratnya yg hang nampak melayu ada sama dlm bidang pengurusan sykt2 tersebut.

      Cuma ada melayu yg x gunakan pluang yg diberi dgn betul....ada yg bagi malu sykt, ada yg merosakkan dan macam2 lagi...ini bukan salah Tun

      Delete
  3. Sokong keris berayon2.

    ReplyDelete
  4. Perkahwinan dan perceraian yang sah tiada sundalnya. Tuduhan dan persepsi yang sangat biadab.

    ReplyDelete
  5. Perkahwinan dan perceraian yang sah tiada sundalnya. Tuduhan dan persepsi yang sangat biadab.

    ReplyDelete
  6. Keris Mangkok Berayon..
    Najig memang da main kotor apabila org spt habibul rahman yg tiada background massa di pertanggungjawabkan in charge media..lihat saje laporan tak bermaruah buletin utama tv3..sorry to say takder sape percaya laporan tv3..menambah sokongan kpd TDM ader lah..
    Ttg sape yg menggelupur ..kite tgk jauh maner beraninya pahlawan bugis ni..

    ReplyDelete
  7. Kalau Xiaver Andre Justo boleh ditangkap di Thailand atas tuduhan peras ugut terhadap bekas majikannya, tidakkan boleh untuk Najib memfailkan tuntutan saman terhadap Wall Street Journal dan Sarawak Report tak kisahlah nak saman di Amerika atau di London di mana Wall Street Journal dan Sarawak Report beroperasi atau nak saman di Malaysia atau di Abu Dhabi atau di Riyadh atau di mana-mana berkaitan tuduhan terbaharu mengenai RM 2.6 bilion tersebut?

    Jika Najib tidak saman kedua-dua akhbar berkenaan, sah tuduhan itu benar dan pihak berkuasa di Malaysia perlu mengambil tindakan tegas dan serius bagi mengheret Najib ke muka pengadilan. Walau apa pun, sekarang ini terpulanglah kepada Najib, jika dia di pihak yang benar, dia patut ambil tindakan undang-undang terhadap Wall Street Journal dan Sarawak Report, tapi kalau dia salah, Najib tidak akan berani untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Wall Street Journal dan Sarawak Report itu kerana akan membongkar lebih banyak rahsia penyelewengan Najib selama ini.

    Kepada Keris Berayon sudah-sudahlah merapu, kerana dah tak ada isu nak diputar belit, kau tuduh Rosmah sebagai punca segalanya, walaupun dipercayai Rosmah ada peranan dalam kontroversi Najib ini, makin hari makin terdedah, kuncu Najib sendiri dah menggelabah tak tentu hala.

    ReplyDelete
  8. Mungkin selepas ini akan terbongkar pula isu wang GST pula, ke mana mengalirnya wang tersebut, malahan wang subsidi petroleum juga mungkin akan meletup juga. Kerana dibimbangi wang GST pun lintang pukang hingga ke akaun itu dan ini, malahan wang subsidi petroleum kononnya subsidi di mansuhkan, tapi wang subsidi ke akaun itu dan ini juga. Makin hari makin bertambah terbongkar, sebab itulah Najib tak berani letak jawatan sekarang ini, kerana jika dia letak jawatan, maka tindakan undang-undang akan dikenakan terhadapnya, malahan penggantinya pun tak dapat nak selamatkan Najib lagi kerana sudah terang lagi bersuluh segala penyelewengan yang berlaku semasa Najib menjadi Perdana Menteri sebelum itu. Pengganti Najib jika mahu pulihkan UMNO dan Barisan Nasional perlu mengambil tindakan untuk mengheret Najib ke muka pengadilan, kalau tak berbuat begitu, Barisan Nasional akan tumbang, pengganti Najib pun tak mampu nak pertahankan jawatan kelak.

    ReplyDelete
  9. Salam,

    Since this is a super duper huge t-rex like attempted execution on a bugis palawan...i wonder why the bank has not come up with any confirmation immediately???

    Buying time? Waiting for instruction?

    And what is bank kancil doing the whole day today? Dont they have the power over these banks? Why so slow to respond? Waiting dor instruction as well? Buying time?

    Hehehe

    LK

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...