Monday, July 27, 2015

Siapa Yang Buat Buat Tak Faham...


KEMASKINI:
Seperti yang dijangkakan, siapapun yang bertanya saolan, hatta malaikat sekalipun,  Najib and the gang tidak menjawab dan tidak ada jawapan..

Paling terbaharu, seperti dijangkakan, mereka minta Muhyiddin berundur jika tidak sokong lagi Najib.

Mereka ini lah sebenarnya pengkhianat bangsa dan negara. Mereka mempertahankan individu dan bukannya integriti parti dan kerajaan.



POSTING ASAL:
Keanehan sedang melanda kerajaan.

Di satu pihak berbueh mulut pasukan Najib (bukan dari mulut Najib sendiri) bercakap tentang 1MDB hingga melalut pula ke domumen palsu dan konspirasi.

Ada pula yang menambah, kepimpinan Najib di sokong ulama Al Azhar...
Ingat lagi Anwar...dia pun disokong Yusuf Qadrawi..

Di satu pihak Timbalan Perdana Menteri mendakwa tidak faham isu 1MDB dan hanya membaca The Edge sebagai panduan kerana kerajaan sendiri tidak menjelaskan isu dengan baik.

PM membalas dengan meminta Muhyiddin sabar menunggu laporan penuh Audit, PAC dan Siasatan Khas.

Sebahagian pula menempelak Muhyiddin kerana tidak faham isu 1MDB sedangkan hakikatnya Kem Kewangan sudah membentangkannya beberapa kali.

Betulkah Muhyiddin tidak faham isu 1MDB dan tidak sabar menunggu hasil siasatan?

Kurang logik.

apakah muhyiddin cuba menyampaikan apa yang dibentangkan oleh kementerian kewangan itulah sebenarnya palsu, menipu rakyat...ingat lagi isu tunai menjadi unit di bank Singapura?

Begitu juga dengan Najib yang berdolak dalik apabila SWJ mendakwa ada kemasukan duit dengan jumlah yang besar ke akaun peribadinya...

Sudah tentu Muhyiddin mahukan jawapan yang jujur dan bertanggungjawab dari Najib dan tidak perlu isu itu mahu dikaitkan dengan siasatan khas.

Isu 1MDB, isu akaun peribadi adalah isu politik...
Isu maruah dan integriti Perdana Menteri...

Apakah Muhyiddin juga hilang kepercayaan kepada Pasukan Siasatan Khas?

Perang dingin Muhyiddin dan Najib sudahpun bermula...
Harapan Muhyiddin untuk kekal TPM adalah tipis...
Muhyiddin sudah tidak boleh berpatah balik...


21 comments:

  1. TSMY bercakap senada dgn rakyat. Bila PMO sound balik TSMY ertinya memang dia orang tak tau diri mereka dimana le sekarang ni. PMO sebenarnya yang meniup bara api...

    ReplyDelete
  2. jadi ahli parlimen pun dah ok TanSri...buat pening kepala je nak jaga bos yang tak dengar nasihat...

    ReplyDelete
  3. Khas untuk DS Najib yang sayangkan kedudukan, pangkat dan jawatan;

    “Dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada orang-orang yang hidup mewah di negeri itu (supaya menaati Allah) tetapi mereka melakukan kedurhakaan dalam negeri itu, maka sudah sepantasnya berlaku terhadapnya perkataan (ketentuan Kami), kemudian Kami hancurkan negeri itu sehancur-hancurnya.” (QS. Al-Isra’: 16)

    Ingatlagi dari wang tunai tukar ke aset kemudian ke unit BSI singapura? Ini peringatan untuk kita semua;

    “Dan demikianlah Kami adakan pada tiap-tiap negeri penjahat-penjahat yang terbesar agar mereka melakukan tipu daya dalam negeri itu.” (QS. Al-An’am: 123).

    Ingat lagi G.S.T,? kenaikan kos sara hidup rakyat? Kawalan minyak tak terkawal? Masalah sosial? Hubungan kaum tegang? Dan jangan sesekali lupa bala dan malapetaka yang turun amat kerap?

    Ini doa Rasullullah S.A.W;

    “Ya Allah, siapa saja yang mengurus urusan umatku ini, yang kemudian ia menyayangi mereka, maka sayangilah ia. Dan siapa saja yang menyusahkan mereka, maka susahkanlah ia” [Diriwayatkan oleh Muslim].

    ReplyDelete
  4. Pihak Kementerian Kewangan tak tahu Jho Low berada di mana, tak dapat serahkan surat panggilan PAC untuk Jho Low hadir ke sesi siasatan mengenai 1MDB pada bulan Ogos nanti - kata Pengerusi PAC, Nur Jazlan Mohamed.

    Patutnya Ahmad Maslan sebagai Timbalan Menteri Kewangan merangkap pecacai Najib boleh menyuruh Najib atau Rosmah menelefon Jho Low dan suruh dia datang ambil surat itu sahaja, apa yang susah sangat.

    Kalau Najib laki isteri anak beranak boleh bergambar dengan begitu riang ria dengan Jho Low di atas kapal persiaran mewah Tatoosh, mengapakah mereka tidak menelefon sahaja Jho Low dan datang ambil surat itu di Kementerian Kewangan.

    Jangan bagi alasan bodoh lagilah, rakyat makin hari makin meluat dengan permainan kotor Najib ni.

    Ikhlas dari,

    Atuk Cincaluk.

    ReplyDelete
  5. Memng Najib ni tak makan Nasihat selain dari Penasihat dia...Nasihat Tun M pun tak endah...Nasihat Muhyiddin suruh lepaskan Pengerusi Penasihat 1MDB pun x nak.......Najib akan dipandang hina slps ini...

    ReplyDelete
  6. najib memng kotor.....tindakan langsung takda kpd lembaga pengarah 1md ...x mcm kes MARA.........Go to Hell Najib..

    ReplyDelete
  7. Aku tunggu mana nek tempoyak dan Ted manoff nak komen ni...nak tengok komen diorang pasal Tan sri Muhyidin...jangan dia tuduh Tan sri Muhyidin ni penyamaq dan anjing Dap sudah kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allo allo chai Dany: Tolong Jangan timbulkan persepsi TSMY penyamaq dan anjing Dap...menimbulkan persepsi ini ada lah kerja Aljubori

      Delete
  8. Yang bodohnya PMO ni dia taktau ke TPM tu timbalan bos dia. Kau ketuk pintu kau jelaskanlah habis2 segala hal 1mdb tu. Baca kat dia semuanya dari pagi sampai petang. Yang bingai nak pi keluar surat tunjuk kat media buat apa? 
    Nampak sangat yg Pm tu takde otak. Nak bagitau timbalan sendiri pun pakai balaci dgn media. 

    ReplyDelete
  9. Korang ni memang bongok bin bangang. Kalau Najib sendiri yg beri penjelasan, tidakkah itu dinamakan Najib nak tegakkan "benang basah"? Apa guna PAC/Audit Negara/SPRM/PASUKAN PETUGAS yg belum selesai tugas masing, tiba2 Najib buat road show beri penjelasan yg dia tidak terlibat (macam apa yg dilakukan oleh KETUM) sebelum ini untuk membela diri sblm Mahkamah buat keputusan. Jgn buat kerja menyongsang, itu kerja bodoh namanya. Jangan letak pedati di hadapan kuda!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 7.34,

      Tak pun minta najib buat sumpah kat masjid tidak pernah ambil duit usd700 juta , tidak ada akaun ambank tu dengan duit sebanyak tu, begitu juga dengan rosmah.

      Alahai, chai juga cakap najib bersumpah kat 3 masjid berturut turut menafikan pembabitan beliau dengan altantuya?

      Amacam ada bran?

      Delete
    2. Duit ada masuk akaun sendiri ke tak? Bahlol bangang!!!

      Soalan ni apa kejadahnya nak tunggu audit, siasatan...

      734 Cuba hang p cari blog utk org bodoh dan join mereka blh tak? Menyemak je kat sini

      Delete
  10. aku sokong seratus peratus anom 34:00....itulah yg sepatutnya....
    Najib memang terbaik...ikut peraturan ,hormat undang-undang dan meletak egensi -agensi kerajaan ditempat yg sepatutnya....tak guna isa untuk diri sendiri,menunggu penuh sabar siasatan selesai walaupun dihujani cemuhan dan celaan.
    inilah pm yang sepatutnya ,yang tak mudah melatah...spt mana anwar dijinakkan ..insyaLLAH...pengkritk lain juga akan dijinakkan,

    ReplyDelete
    Replies
    1. 8.01,

      Aku pun sokong 100% najib pemimpin terbaik jika dia pi bersumpah kat 3 masjid berturut turut (errrr satu pun ok gak) tak terima, tak ambil duit usd700 juta tu.

      Sokong najib bersumpah!

      Delete
  11. Tak hairan pon TPM tak faham. Dulu pembaca meter letrik, mana ada cukup intelek faham benda kewangan.

    Elok bersara jer kalau tak dapat sokong bos. Tak kan nak bos berundur?

    Siapa yang gilakan jawatan?

    ReplyDelete
  12. 8.08,

    Ok gak tolak muhyidin ketepi, ganti ngan si hishamudin sotong ker, zahid hamidi tong kosong ker, shafie afdal skandal tu ker....

    Tok pa amacam ok? Senang citer cari yang takde skandal kat MT tu ramai yang ok

    Yang penting Najib wajib letak jawatan!

    ReplyDelete
  13. majoroti rakyat malaysia dan ahli umno sendiri mahu najib dipencenkan. dah lama sgt orang melayu memendam rasa sejak menjelang dan selepas pru13 dulu. demi undi maruah dan kepentingan orang melayu dihina begitu saja tanpa pembelaan beliau..tanpa najib malaysia cergas ke arah wawasan 2020. lupakan saja gagasan 1malaysia najib yang jelas hanya unuk meraih undi populariti diri dia seorang..spt anwar juga cash is king..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka2 kau je kata majority rakyat.

      Delete
  14. Pondan bugis bacul gampang adalah seorang penipu dan pengkhianat bangsa!!!

    ReplyDelete
  15. Bodohnya Najib.... ko ingat penjilat bontot ko dalam umno cukup nak bagi bn survive utk pru14 ke?

    Tindakkan yang paling tidak cerdik.

    Memang dah agak... mintak jawab kes 1mdb pon sampai sekarang tak berjawab.

    Latest soalan yg paling mudah... betul ke duit 1mdb masuk dalam akaun pribadi beliau?...ya atau tidak.

    Ini pon jenuh babitkan semua orang utk tolong jawab...polis, bnm, pac etc... sendiri punya account pon tak berjawab. Patut le urusan negara serah kat org lain. Jadi puppet aje PM kita ni.

    ReplyDelete
  16. rba pulak yg melebih-lebih....shyuuuh shyuuh...gi man jauh-jauh.....main game ke,...wassap ke...shyuuh

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...