Sunday, July 26, 2015

MUHYIDDIN SENDIRIAN...

Selingan tengahari lepas makan.. (flight delay ke melaka) layan mengantuk..
Di Kota Bharu Airport.

Hari ni lega..bukan sebab Muhyiddin bidas PM..itu tak menarik pun sebab serangan ke atas Muhyiddin sudah pun bermula.

Yang bestnya...
Bila Muhyiddin diserang..sokongan kepada Mahathir bertambah..sokong Mahathir bererti sokong rakyat.

Yang leganya...
Muhyiddin sendiri tidak faham 1MDB..maklumat hanya dari The Edge...kalau the edge tipu...mana originalnya...sorang pun tak tahu dan tak pernah tengok..
Jadi MACAI MACAI yang dok sembang sini, bela sana sini..sembang temberang je lah rupanya..habuk pun tak tahu..mana ekor mana kepala..

Tu sebab hujah mereka mesti ada maki hamun dan putar alam supaya nampak hebat...rupanya tin kosong.

Tong tong tong.. masih adakah hujah bernas dari mereka.

Ooooppsss...audit negara, pac, siasatan, ikut undang2'....bla bla bla

25 comments:

  1. muhyiddin x faham 1mdb??? pelik? betul ke??? berbincang lh dari hati ke hati,,,,,,,,. klw x pahm lagi jumpalah geng julang-menjulang.

    ReplyDelete
  2. ko ada kat KB ke KD...camner nak kontak..jom ngeteh...

    ReplyDelete
  3. Makin menyampah dengan UMNO dan Najib.

    ReplyDelete
  4. Bersyukurlh malaysia masih aman, prOoottTt

    ReplyDelete
  5. TUN MAHATHIR DAH TERDIAM BILA HASRAT BESAR MENJATUHKAN DS NAJIB TERBONGKAR DENGAN PELBAGAI KETERANGAN PALSU YANG DIRANCANG DENGAN MAHA TELITI. SESUNGGUHNYA ALLAH MAHA BESAR....DOA ORANG YANG TERANIAYA DIMAKBULKAN TANPA PERLU BERDEBAT. DARI PENANGKAPAN JUSTO....SEMUANYA TERBONGKAR...TONY PHUA DAN SEKUTU TUN MAHATHIR YANG LAIN KEPANASAN...SEHINGGA PERKATAAN SAYA SUDAH HILANG LEGASI KELUAR DARI MULUT TUN...KECEWA KERANA GAGAL JATUHKAN PEMIMPIN YANG BELIAU SENDIRI DIDIK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engko mabuk ketum ke?

      Delete
    2. mamat tu terlebih teguk ubat batuk je..

      Delete
    3. Yg panas tu bugis pondan ko mangkuk

      Delete
    4. Bangunlah mempi sianghari...

      Delete
    5. Jika The Edge melakukan pembohongan, sila 1MDB, Najib, serta kuncu-kuncunya seperti Salleh Said Keruak, Shahrir Samad, Zamil KITA, Tunku Aziz, Abdul Rahman Dahalan, Ahmad Maslan, Hassan Malek serta lain-lain kuncu serta pecacai dan balaci mereka memberikan penjelasan mengenai isu mengenai RM 2.63 bilion di dalam akaun Najib di AmBank serta RM 2 juta dalam akaun Rosmah di Affin Bank.

      Rakyat mahukan penjelasan apakah Najib pernah membuka dua buah akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan kemudiannya menutupnya selepas beberapa bulan PRU 13, serta kita mahu tahu apakah benar wang berjumlah RM 2.63 bilion itu pernah ada dalam akaun Najib itu.

      Najib mesti membuat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri untuk menafikan beliau pernah ada dua akaun di AmBank yang dibuka sebelum PRU 13 dan ditutup selepas beberapa bulan PRU 13 dan nafikan tidak pernah ada wang berjumlah RM 2.63 bilon yang bersamaan USD 700 juta itu. Malahan jika pernah ada akaun berkenaan dibuka pada sebelum PRU 13 dan kemudiannya ditutup beberapa bulan selepas PRU 13, perlu dijelaskan mengapakah akaun itu ditutup dalam tempoh yang singkat?

      Keduanya, Najib dan Rosmah juga perlu membuat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri atau kalau tak mau buat kenyataan rasmi melalui Pejabat Perdana Menteri, maka buatlah Pengakuan Berkanun (Statutory Declaration) untuk menafikan bahawa RM 2 juta telah dimasukkan ke dalam akaun Rosmah melalui beberapa transaksi melibatkan jumlah antara RM 150,000.00 hingga RM 300,000.00.

      Sekiranya Najib dan Rosmah sendiri tidak dapat membuat penjelasan secara rasmi, malahan asyik menyalahkan media, menyekat akses ke portal seperti Sarawak Report, menggantung permit media seperti The Edge, menyalahkan pengkritik, menyalahkan orang yang tidak menyokong mereka, maka macam mana nak tahu kebenarannya?

      Patunya jika juak-juak Najib benar-benar yakin bahawa Najib tidak bersalah, sila buktikan bahawa tuduhan yang disiarkan di dalam media, yang menjadi perbualan rakyat sekarang ini itu adalah tidak benar, jika hanya menafikan tanpa bukti, tak ada gunanya, kerana pihak yang membuat pendedahan itu menunjukkan bukti berupa dokumen perbankan melibatkan transaksi wang yang besar ke dalam akaun Najib dan Rosmah, jika kata dokumen itu tipu, dipalsukan, sila MYKMU.net dapatkan dokumen asli dari Najib dan Rosmah dan tunjukkan kepada umum.

      Jika juak-juak Najib, malahan Najib sendiri tak mampu nak menangkis bukti yang dikemukakan oleh The Edge, Sarawak Report, serta Wall Street Journal itu, bagaimanakah boleh dikatakan bahawa dokumen yang disiarkan oleh media-media tersebut sebagai palsu dan diubah suai?

      Sila beri penjelasan, bukannya merapu tak tentu hala. Rakyat menantikan penjelasan, kerana apa yang berlaku itu melibatkan kepentingan rakyat, rakyat tidak mahu wang negara diselewengkan untuk kegunaan peribadi, untuk tujuan yang tak betul, kerana ini merugikan peruntukkan pembangunan untuk rakyat.

      Ikhlas dari,

      Atuk Cincaluk.

      Delete
  6. Anjing anjing Najib masih tidak dapat menerima isi utama dalam ucapan TSMY. Kesian aku tengok anjing anjing ini semua kerana tidak lama lagi bakal kehilangan "tuan" mereka....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mengenai tuduhan oleh Najib dan kuncu-kuncunya bahawa penyiaran dokumen serta maklumat mengenai salah laku Najib sebagai bertujuan untuk mengganggu gugat demokrasi, mahu menjatuhkan kerajaan adalah suatu kenyataan yang sangat bodoh.

      Malahan tindakan Najib dan kuncu-kuncunya menyekat akses ke portal seperti Sarawak Report, kemudian menggantung permit The Edge dengan alasan melakukan ancaman terhadap demokrasi dan mahu menjatuhkan kerajaan adalah perbuatan yang sangat bodoh dan melucukan.

      Dalam isu ini, The Edge dan Sarawak Report tidak memburuk-burukkan Malaysia, mereka tidak menyerang dan mengecam Malaysia hingga boleh menggugat kepentingan Malaysia. Apa yang dibuat oleh The Edge, Sarawak Report, serta The Wall Street Journal adalah mendedahkan perlakuan jenayah penyelewengan oleh Najib. Mereka mendedahkan perlakuan jenayah penyelewengan serta pengkhianatan Najib terhadap negara dan rakyat, apakah perbuatan mendedahkan perlakuan jenayah oleh Najib itu sebagai ancaman terhadap demokrasi?

      Apakah tindakan Najib yang melakukan penyelewengan boleh dianggap memuliakan demokrasi serta menyelamatkan negara ini?

      Kebodohan demi kebodohan yang dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya hanya menyebabkan maruah Malaysia makin tercalar di peringkat antarabangsa, malahan ekonomi Malaysia menjunam bukan disebabkan oleh kritikan oleh Tun Dr. Mahathir terhadap Najib mengenai 1MDB, tetapi penyelewengan, salah guna kuasa, kuku besi yang diamalkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya yang menjadikan negara ini dan harta negara ini sebagai harta mak bapak mereka, pelabur asing takut dengan kepimpinan yang bersikap kuku besi, menyeleweng serta menindas media dan orang-orang yang tidak sehaluan dengannya.

      Dalam isu ini, Najib dan kuncu-kuncunya yang perlu dipersalahkan, meraka adalah punca segala kemelut ini.

      Sedarlah semua.

      Ikhlas dari,

      Atuk Cincaluk.

      Delete
    2. Kebnyakan penyokong Najib menganggap UMNO itu Najib dan Najib itu UMNO. Mereka dah tak bolehkan Najib tu apa UMNO itu apa dan Kerajaan itu apa. MELAON TODI BETUL!

      Delete
  7. Anon 12.31... mcm cibai jer alasan ko...orang tu tipu...orang ni tipu... ko soh Bapak Penipu hang tu jawab dulu dengan jelas dan nyata... ada tak ada akaun Bapak Penipu di AM Bank... klu ada...ada tak ada masuk duit berbillion dalam akaun nya tu,,, kalau semua clear boleh la hang nk kutuk dan hukum sapa saja yang dianggap memfitnah Bapak Penipu ko tu... udahlah bodoh... gi ambik Yahudi laknat..Cibaibeng... Kelinggiler jadikan con-sultan... last last rakyat juga yang terpaksa menanggung beban bayar hutang syarikat... kena tipu dek Yahudi dan Cibaibeng.. baguih la kepimpinan Bapak Penipu hang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. bebudak cibai memang camtu..leher dah bertali ..hhh

      Delete
  8. Tsmy sendirian.....cubalah pecat kalau ada bola di celah kaki.

    ReplyDelete
  9. Yg terang hati je nampak , mata kasar mmg boleh tertipu dgn mainan media ap n macai2 yg bergerak di cwgn2. Yg syoknya ada statement "dulu tun pun makan...skrg bagi la najib pulak.." Tak sangka ada org kita yg bingai boleh terima statement camni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenyataan bodoh juak-juak Najib tu hanya untuk memburukkan Tun Dr. Mahathir, sebelum ini mereka menghina dan memburuk-burukkan 'buah tangan' Tun Dr. Mahathir iaitu Proton, sebab dengki dengan kejayaan Tun Dr. Mahathir, dulu Tun Dr. Mahathir baru jadi Perdana Menteri 4 tahun, dah dapat tubuhkan Proton yang ditubuhkan pada tahun 1985, kemudian Tun Dr. Mahathir baru dua tahun jadi Perdana Menteri menjayakan penubuhan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia pada tahun 1983, dan pada tahun 1983 juga Tun Dr. Mahathir menjayakan penubuhan Bank Islam.

      Malahan di tahun awal Tun Dr. Mahathir menjadi Perdana Menteri, Malaysia telah dilanda krisis ekonomi disebabkan krisis ekonomi dunia, Tun Dr. Mahathir dengan kerjasaman barisan kabinet, kepimpinan negara termasuk di sektor awam, sektor swasta dan rakyat telah berjaya mengatasi krisis itu dengan jayanya.

      Tetapi lihatlah apa yang Najib buat selama 6 tahun lebih dia jadi Perdana Menteri, hanya buat sepanduk I Love PM, Saya Sayang Najib, suruh kuncu-kuncu agihkan sepanduk untuk dijulang oleh rakyat di mana rakyat pun meluat dengan perbuatan sebegini.

      Kemudian, Najib menubuhkan 1MDB, kononnya untuk pelaburan strategik negara, kononnya mendapatkan stesen janakuasa elektrik dari pembekal IPP sekarang ini untuk menurunkan tarif elektrik, tetapi akhirnya akibat penyelewengan oleh Najib dan kuncu-kuncunya, 1MDB menanggung hutang yang sangat besar dan sangat sukar untuk diselesaikan hutang itu, wang hutang dijoli oleh Najib dan kuncu-kuncunya.

      Kemudian pembelian stesen janakuasa elektrik yang dah buruk, yang lesennya nak tamat dalam tempoh dua tiga tahun, dibeli dengan harga yang sangat mahal, RM 18 bilion, sedangkan kalau ditunggu dalam tempoh dua tiga tahun lagi, boleh dapatkan dengan harga beberapa ribu ringgit sahaja, tapi dengan kelulusan oleh Najib, maka pembelian yang merugikan ini pun dibuat, malahan ada yang dibeli dengan harga yang melebih harga pasaran iaitu Genting Sanyen, harga pasaran RM 400 juta, tapi dibeli dengan harga RM 2.3 bilion, kerugian RM 1.9 bilion.

      Malahan stesen janakuasa Jimah Timur 3B, kononnya 1MDB melalui anak syarikatnya Edra Energy mahu membina stesen janakuasa bagi membekalkan elektrik yang murah supaya tarif elektrik diturunkan, tetapi akhirnya projek itu terbengkalai begitu sahaja, malahan projek itu tak ada tapak lagi pun. Maka untuk untuk menyelindungkan kegagalan Edra Energy itu, maka TNB telah dipaksa melabur dengan kos RM 11.7 bilion di dalam projek itu dengan berbagai alasan bodoh.

      Yang menjadi isu adalah ke manakah wang pelaburan pembinaan projek berkenaan yang sepatutnya diuruskan oleh Edra Energy? Malahan dalam transaksi 'pelaburan' oleh TNB di dalam projek Jimah Timur 3B itu, dengan senang-senang sahaja 1MDB dapat menyonglap wang dari TNB dengan penjualan ekuiti bagi projek yang haram tak ada tapak lagi pun, hanya untung atas angin seperti urusan jual beli tanah di TRX.

      Oleh itu, kepada juak-juak Najib, jangan nak membandingkan kegagalan dan penyelewengan serta jenayah Najib dan kuncu-kuncunya ini dengan kejayaan gilang gemilang Tun Dr. Mahathir, ibarat langit dengan bumi.

      Sedarlah diri.

      Ikhlas dari,

      Atuk Cincaluk.

      Delete
  10. Alhamdullilah akhirnya TPM membuka mulut..kami menanti TPM dan kami sokong moga masalah yang melanda negara cepat selesai....

    ReplyDelete
  11. harap para penyokong ahjibgor, presiden cina umno, dapat menjawab dengan fakta. bukan setakat jawab soalan berasaskan sastera penuh dengan metafora. soalannya ada akaun ambank? ya atau tidak. soalan benarkah duit masuk rm2billion? jawapan ya atau tidak. siapakahyang masukkan wang tersebut? soalan pertama kalu jawab tidak, soalan lain tidak berkaitan. kemudian jawab la soalan 1mdb yang tdm dok tanya tu. kalu jawapan dapat markah penuh oleh tdm dan para pembaca, maka no komen, kita akur dan terima. kalu tak dapat markah penuh, maka perlu jawab lagi sehingga gred markah memuaskan. susah ke? tak ada pun niat nak jatuhkan ahjibgor. tanya soalan ajer, biar tdm terduduk dengan jawapan yang berfakta gred A+, barulah diakui cgpa 3.85. ini jawapan macam adli demo. camna nak lanjut pelajaran, jawapan macam budak tadika,

    ReplyDelete
  12. Keris Mangkok Berayon kalo dengar ucapan TSMY..da tentu tentu dia labelkan TSMY ni rba/dapig...kahkahkahkahkah... mat rempit poyo sel sel otak tak berhubung...

    ReplyDelete
  13. Waaaahhh...manyak hanjing wor ini blog! Syiok sindili punya hanjing. Lu olang jinis suka seks sejinis macam anuar kah?

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...