Wednesday, July 22, 2015

SAYA MASIH SAYANG ANAK TUN RAZAK...

Selepas Paklah, Najib naik..
Kenapa Najib,
Ahli percaya, yakin dan sayang Najib..

PRU13 mendebarkan..
Mahathir sokong...
Ramai yang sokong...akhirnya menang juga..
Rakyat percaya, yakin, bagi peluang dan sayang Najib...

Tsunami Cina,
Najib salahkan...

Tidak lama selepas itu,
Dalam sedang Najib sebok berslogan,
Mahathir nasihat,
Tegur..

Tarik balik sokongan..
Saran undur...
Kenapa...

Tun hormat mentor, Tun Razak..
Masih sayang Najib..
Jangan kalah PRU14 dan malukan legacy segala usaha gigih Bapa Pembangunan Malaysia..

Tun tarik balik sokongan..
Ingatan keras..
Rakyat sokong..
Najib diambang risiko undang-undang...
Berundur sebelum lambat..
Demi parti. Ugama bangsa dan Negara..

Rakyat bukan tidak suka, benci tetapi kasihan dan masih sayang pada Anak Tun Razak...

Saban hari, yang tua datang bertongkat, yang buta datang dipimpin..mereka masih saran Najib berundur atau jawab dengan telus...

Bagaimana dengan Pak Menteri, Pak Naib, Pemimpin Majlis Tertinggi.. kenapa diam seribu bahasa...kalau menyokong kenapa babubi buta..

Mereka suka kalau Najib ditimpa celaka, mereka suka Rosmah padan muka, mereka suka Najib dipenjara?
Mereka biarkan Najib teraba-raba...


Yang bersungguh membela hanya laksamana muda yang mencuba nasib..untung sabut timbul, untung batu tenggelam... karam.

Bangkai sudah membesar
Menjadi gajah..
Nyiru masih
jadi kancil..
Malam berganti menjadi siang
Mencari kambing hitam.

30 comments:

  1. Replies
    1. Ted Poyology Manoff - pembina tamadun (sendiri declare)

      Jgn la tido woiii...ikan tu bagi la makan ..ikan da lar tak seberapa banyaknyer...

      p/s: dapat tak duit raya dgn nek tempoyak??

      Delete
    2. Editorial macam keluar mulut mak nenek....elok zzzzzzz

      Delete
    3. Mak nenek lebih baik dari SOHAI dan SOCHAI Lim Kok Wing

      Delete
  2. Assalamualaikum KD

    Dari 1 ramadhan hinggalah sekarang berusaha keras menjatuhkan PM dgn kaedah menolak undang2 sah tetapi menggunakan undang2 rimba.

    10 terakhir ramadhan ingatkan terus tumpukan ibadat rupa2nya terus berusaha dan berusaha.... masuk syawal hingga sekarang hanya beraya didepan komputer dan hanya satu di otak PM Najib.

    Alahai...tinggalkan la dunia politik ini buat sementara bagi la ruang yg ada bersama anak dan family..sanak saudara dan jiran tetangga..Politik kalau tingalkan sebulan pun PM Najib tidak akan dijatuhkan dgn cara tidak bertamaddun.


    Kepada sahabat2 KD

    Walaupun kamu berusaha jatuhkan Najib pada bulan Ogos ni tetapi ingat ya suasana sudah berubah siapa yg tertekan sekarang..Bulan ogos ni kita dah tahu siapa yg bakal masuk penjara..

    Aku rasa kesian la kat engkorang ni bukan apa bodoh semacam..Kau ingat orang UMNO kalau sapu duit masuk bank peribadi di malaysia ya..Kau ingat orang UMNO simpan duit rasuah kat maybank ya..BSN ya..Tabung Haji ya...bodoh la engkorang ni..Maaf la engkorang semua tak kenal politik UMNO rupanya..Ada masa berkawan la dgn ketua bahagian cuba tanya UMNO kalau kaut simpan duit kat mana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menjatuhkan?

      Salah guna istilah tu, tolong betulkan niat, mindset anda.

      Delete
    2. Kamu ini anon 7.59 ada jenis jenis melayu berminda kepundek , sentiasa merelakan diri untuk digunakan oleh warlord warlord dalam unmo dengan menipu bangsa melayu untuk kekal kuasa supaya mereka akan sentiasa kaya raya untuk diri dan keluarga , Dalam hal ini tak ada topik yang menyatakan untuk menjatuhkan Najib , tapi najib harus`disekat daripada negara menerima beban dari hutang yang dia buat dan menlenyapkan umno seterusnya pada PRU 14, dulu kalau pembangkang atau sesiapa kata umno sapu projek untuk kroni aku boleh diam malah kadang kala aku defend lagi umno , kerana apa walau pun kerajaan BN mengeluarkan belanja yang banyak dan kroni kroni dapat projek ia tak merugi kan rakyat kerana projek jalan siap rakyat dapat hasil ,sekolah siap rakyat dapat nikmat , hospital siap rakyat yang guna jadi peduli la kroni umno dapat projek lagi pun dinegeri aku pulau pinang DAP pun buat benda sama , tapi kali ini apa dibuat Najib sungguh berbeza daripada biasa , dia buat hutang dengan berbillion billion beli aset dengan harga tinggi kerana nak mark up harga untuk sapu komisyen dengan aset pun sekarang tak untung malah ada GLC dan KWSP , Tabung haji jadi mangsa , kemudian wang yang di hutang sebahagian dah tak tahu mana pergi sebab sampai hari ini tiada penjelasan dan hujung hujung kita rakyat yang akan tanggung melalui cukai yang kita bayar untuk cover najib dan kuncu kuncu termaksuk Rosmah daripada kena tuduh di makamah jadi Rakyat sampai hari ini dah nak masuh tahun ketujuh tahun depan tak dapat apa hasil lagi dari 1MDB tapi yang jelas hutang ini atau bangkai ini akan ditanggung oleh rakyat ini semua fakta jadi Anon 7.59 berhenti la daripada menjadi bahan tunggangan warlord(pengkianat bangsa) umno yang tak pernah insaf dan sentiasa tamak dengan apa saja habuan yang mereka dapat daripada manipulasi bangsa melayu . Warlord ini dah tahap Dead wood ( Kayu tak berguna ) tapi masih dijilat oleh ahli sebab habuan .

      Delete
    3. Roslan othman kau ni pakar ekonomi ke?

      Maaf la Roslan ya berkenaan kedudukan ekonomi Malaysia adalah lebih baik kau membaca analisis dari pakar2 ekonomi dunia.Setakat KD kau lantikpakar ekonomi bingai la...

      Berkenaan GLC boleh buktikan zaman Najib rugi ke untung? agak2 la zaman Najib Tabung haji berapa dividenya? Aku faham rolsan kau asyik baca analisis KD je tapi jgn la teruk sangat buruk bebenor la...

      Delete
    4. Habis kalau bukan menjatuhkan nak panggil apa? turun pakai tangga gitu ke KD?

      Kau tu yg betulkan mindset asyik dalam kepala Najib je..Tun berpantun kau berpantun..

      Kau bgtahu Tun la jangan ingat bila baca pantun orang melayu akan lupa pembohongan 42 billion...

      Isu 1mdb audit negara dah keluar pra kenyataan taida unsur rasuah la...Jadi kepada pencacai kalau kau anggap hebat sbg pakar ekonomi silakan cuma Audit Negara tak la tolol...

      Sebelum lupa ya isu 1MDB bukan dari sumber rakyat malaysia yg mempunyai kecintaan pada negara tapi bersumber dari mat saleh kaki khianat,minum arak dan kaki pompuan..kesian engkorang kne tipu hidup2 ngan Tun Mahathir...alahai..dulu mati2 aku ingat org dalam 1mdb yg salurkan...hmm penipu gak Tun M ni ya.

      Delete
    5. 117 ni kompom budak hingus pondan x bertelor gak....tanya pasal dividen TH...hahaha...

      Ooi budak x cukup umur, g selidik dlu time tun brp dividen bonus pelabur dpt...

      X yah ko nak belagak la mangkuk hayun, x terkira byknya kelebihan tun dari pondan bugis ko tu...

      Hang nya cakap memang nampak hang ni cam budak sklh yg bru dpt duit raya...tekinja kinja cam beruk...konon tau semua...ki ingat yg mengomen kat sini takde jawatan dln umno ke? BODOH PIANG!

      Delete
  3. Mahathir semakin tak relevan!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib semakin hampir masuk makamah tunggu dalam tempoh sebulan dua ini .

      Delete
    2. Anon 9:10:00..bapak kau lagi tak relevan...

      Delete
  4. KD,
    Apa istilah pun sama aja ......tapi yang betulx lekat MENYALAK......Suruh Najib jawab,dah jawab tak nak terima,bila tanya penyalak suruh jawab kenapa nak masuk Ogos Najib masih jadi PM TAK jawabx pun....asyikx jawab orang UMNO tak ada telor......tanya lah Mentor UMNO TDM akan cirix ahli UMNO yang beliau didik selama 22 thn,mestilah ikut putar belit tok guru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tuan ini bermasalah dari segi rasional dan etika.

      Najib dah jawab belum yes or no tentang dakwaan WSJ kemasukan sejumlah wang dalam akaun peribadinya.

      Secara perbandingan dan untuk makluman, ikutlah cara Rosmah..dia jawab dengan jelas dalam tempoh 48 jam tentang duit yang masuk ke akaun peribadinya.

      Najib belum jawab walau dah 3 minggu.

      Yang menyalak tu awak.

      Delete
    2. KD kau ni asyik ketinggalan keretapi je..Isu akaun itu dah diserahkan kpd Pasukan khas la..kau tahu tak siapa anggotanya?

      Bukan apa cara Najib jawab pakai agensi yg diberi amanah oleh kerajaan,
      Kerajaan dipilih oleh rakyat,,Cara Tun M lain la asyik sembang kedai kopi je pastu angin satu badan gunakan ISA.

      Zaman Najib lain dia jawab guna undang2 ada fahanm tak?KD kau faham tak apa tugas

      1.POLIS
      2.SPRM
      3,Bank Negara
      4.Peguam Negara

      Belajar la cara politik Najib.1MDB yg jawab siapa? jawapanya Audit Negara dan PAC ..faham tak ni..kalau tak faham tanya lagi sampai pandai..

      Politik longkang dah tak main la wei ni zaman Najib politik undang2 ada faham tak?

      Delete
    3. Padan la sampai ari ni jawapan ya atau tak pun x blh nak bg...bebal nye pondan dan penyokong

      Delete
  5. Anon 26.00 jawab apa benda , bila kita tanya adakah wang RM 2.6 billion masuk ke Ambank akuan persendirian najib , dia jawab dak saya tak guna wang 1MDB , bila tanya tanya Rosmah betul ke wang RM 2 Juta masuk akaun persediran Rosmah dalam tempoh dua bulan awal tahun , rosmah jawab ya akaun saya tapi tu bukan wang 1 MDB ini semua jawapan ka atau dah mengaku buat tapi nak putar , macam ni ka lanun lanun jawab , Tun M soal Mana pergi nya sebahagian wang yang di pinjam oleh 1 MDB dipercayai tak dapat dikesan najib kata tunggu siasaitan ini bukan jawapan , jawapan kasi tahu la mana duit itu disimpan atau telah digunakan , apa yang bahalol sangat , siasiatan kata hujung Jun akan di umumkan sekarang dah hujung July , kemudian tarik lagi pi hujung tahun apa 1MDB ini tak ada simpan rekod akaun tahun tahun yang lepas ka sampai ambil berbulan bulan nak buka buku , musibat , Lagi satu nak bagi tau anon 9.26 Najib ni suka menipu , di parlimen kata oh wang dari cayman island dah di masuk dalam akaun di Bank singapura nilai US 1.1 billion dollar selang dua bulan bank singapore kata tak ada duit di simpan kemudain najib pening sebab menipu suruh menteri lain pula menipu kata dalam aset bentuk dokumen kemudian bank singapore kata tak ada si timbalan pula menipu dalam bentuk unit , apa punya jawapan ini asyek asyek menipu . Tun M tak pernah ajar orang kanan dia buat kerja macam ini kecuali Najib bugis dah memang asal berperangai macam tu , macam Anuar tak ada siapa ajar dia untuk main jubor jantan memang dah sifat semula jadi dia begitu juga Najib sifat suka menipu dan bodoh tapi suka melanun macam bangsa ilanun Bugis ,maaf cakap ini termasuk Rosmah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Roslan adalah lebih baik kau hantar karangan kau ni kat malaysiakini mana tahu boleh disarkan..
      Kesian kawan2 KD semua katak bawah tempurung..jenis asyik baca media pakatan je...

      Delete

  6. No wonder Najib masih boleh survive kerana dikelilingi oleh otak pemikiran super class !!! Otak BRIM.. Bagi Ringgit Iman Melayang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iman Melayang? Bila orang miskin terima BRIM tu sebut shukor alhamdulillah adakah itu namanya Iman Melayang? Awat la ramai Chai2 Maddey jadi lagu ni no

      Delete
    2. Time org miskin tu beristigfar pasai duit TH dorang di guna utk 1mdb camne? Time ke na tipu bulat2 dgn pondan? Time kna byor mahai psl gst....dan byk g

      Delete
  7. isk... bodohah kalau nak per caya TONY..... ramai dalam ni sebenarnya nak percaya apa yg tony cakap...tapi malu-malu alang sebab takut terus terkantoi..... Kebenaran semakin nyata u alzzzzz...... bodoh lah najib nak amik duit 2billion++ masuk dalam akaun..... sesia semanya termasuk KD nak menegakkan pembelitan.... adalah lebih baik menutup mulut bermula sekarang sebelum termalu ......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko la bangang 253, org klu jujur x yah guna spai 3layer akaun sblum masuk akaun sendiri...buat transaksi dlm bbrp ari plak tu...nasib baik krismas bank tutup kalau tak ari tu pun dorang transfer. Konon dgn byk layer tu org susah le nak dpt tau...hahaha....ko bg seribu layer pun org blh korek...ko gina akaun luar negeri pun org blh korek....

      berapanya bebal penipu nya pondan...orang tanya "ada tak masuk duit ke dlm akaun peribadi?" Si bugis bodoh jawab "saya x guna utk peribadi"...ooi pondan...KEPALA BAPA KO!

      Delete
  8. aku pun orang susah..... susah sangat..... tahun kedua ajer aku layak dapat BRIM....tahun ketiga dah tak dapat sebab aku dapat laba sedikit atas usaha sendiri....sekarang ni merangkak semula....tak dapat BRIM pun aku redha...tak lahap pun macam anon 1:54 cakap. ni lah dia jenis manusia yg bongkak.... sombong konon nya tak lahap duit BRIM...nanti kau sesekali rasa susah... baru kau tau nikmat 500 tu..... tak kayapun ngan 500... tp tak akan jadikan kita tidak bersyukur bro.... betulkanlah hati tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 257 Kalau hang da dpt brim tu dan rasa baguih sgt mulai skrg jgn nak memekak...idup je la dgn apa yg gomen bodoh ni bg kat hang...

      Rezeki atas hasil usaha sendiri yg halal tu yg orang duk cari...bukan mengemis cam hang...yg setan bugis pondan plak suka menipu/rompak rakyat...

      Delete
  9. 326 ni hati hitam dan busuk hati.... mak bapak hang kat kampung terima tak BRIM?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 326. Astagfirullah. Terkedu aku dgn komen hang. Tak terkata apa. Maaf, saya undur diri.

      Delete
    2. Ooi badigol 607...dari dlu lgi kmi x pernah trima brim dan kami semua elok je idup...yg kmi perlukan ialah peluang keja/niaga. Selebihnya tau la kmi usahakan. Ada otak, tangan kaki dan badansihat wat per kalau nak mengemis jer...

      Yg si pondan bugis haram jadah ni bukan nak bagi rakyat pluang keje/niaga...apa tak nya pluang keje ditutup, duit jatuh, minyak naik walau dunia turun, gst, songlap, menipu dan macam g....kalau nak bg rakyat senang BAPOK BACUL GAMPANG senang jer...keje berhemat, bijak, bersih dan amanah...cari bisnes byk2 utk negara. Bila bisnes byk msk byk la pluang keje dan niaga. Gomen pun blh cukai biz2 yg msk tu dan bertambahlah income negara...tak le nyusahkan rakyat...tu la yg Tun duk buat dari pagi sampai malam sepanjang dia perintah...cari bisnes 1 dunia, pasru hasil negara dtg dr cukai biz2 ni...tu pasal zaman dia idup senang...minyak naik ciput, kos idup rendah, rakyat tak terbeban. Suruh belajar dr tun tak nak...BELAGAK BAGUS...UJUNG2 MENYAMUN....

      Delete
  10. Anon 10:45...setuju....dari merdeka sampai zaman badawi xde pun brim...elok jer idup rakyat malaysia...yg jadi teruknya bila duit hilang, xde keje, duit jatuh, minyak arga mahal dr pasaran, gst...

    Pastu bila tanya a jawab b...tak pun bagi soalan c...kalau bdk kecik da lama bg penampau dah...

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...