Monday, July 13, 2015

SHAHRIR SEDAR DIRI..


Sebagai Ahli Parlimen Johor Bharu dan berdekatan dengan Istana Bukit Serene, Johor Bharu sewajarnyalah Shahrir sentiasa ingat pesanan TMJ supaya yang dilantik menjalankan amanah rakyat.

Lagipun sebagai otai yang masih bersih dari segi skandal lebih baik berhati hati terperangkap atau sendiri yang hulor kepala.

Atas kesedaran itulah dalam usia 66, diberitakan Shahrir menolak jika ada tawaran dilantik sebagai Menteri dalam kabinet Najib dan menggesa diberi peluang kepada generasi pelapis.

Untuk duduk dalam kabinet seorang PM yang sedang bermasalah pengurusan negara dan peribadi memerlukan pertimbangan yang waras.

Jika Najib dan kabinetnya memulakan, biarlah mereka akhirkan dengan cara mereka sendiri.

Sekurang-kurangnya Shahrir masih menunjukkan rasa hormat atas nasihat mentornya, Musa Hitam.

6 comments:

  1. najib sekeluarga perlu di pisahkan dari umno...kalau dia nak terus tadbir 1 mdb biarkn saja...jgn libatkan rakyat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana tu, bagilah idea. Bukan lontarkan satu lagi momokan utk susahkan rakyat yg sedia makin susah. Aku cabar ko bagi jalan, camane usul ko boleh dijayakan...

      Delete
  2. Najib yang cipta 1MDB ... kemudian ambil wang dari 1MDB ... dan masalah 1MDB timbul ... maka dia kena selesaikan. Pertamanya dia kena berundur dari jawatan pm barulah pasukan penyiasatan boleh menyiasat dengan bebas atau tubuhkan suruhanjaya diraja ... dan pasukan menyiasat melaporkan hasil siasatan kepada suruhanjaya diraja ... di sinilah akan wujudnya ketelusan dalam siasatan ...

    ReplyDelete
  3. Macam tulah sepatutnya datuk tk perlulah kalut mengejar dunia yg sementara.semoga datuk dikurniakn hidayah.biarlh demo yg disebelah sana terus bergelumang dgn daki dunia.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...