Monday, August 24, 2015

DALAM DUNIA, KENAPA MESTI MALAYSIA SELEPAS GRCEE

KEMASKINI:




69 comments:

  1. KD BANGSAT ni lah yang akan menyebabkan melayu TERBANGSAT. Kan Dato Najib dah bagi tahu ape akan terjadi kalau UMNO tumbang, tapi puak BANGSAT KD ni teruskan jugak menghantam UMNO. KD adalah ajen yahudi keh ataupun terima tajaan oleh dajal yahudi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan hentam UMNO le, bodoh. Kami ngentam Najib aje, sebab maukan UMNO/BN terus merintah. Kalo tak, lingkup di PRU14. Ko tak tau ke? Bangsat bebenor ke ko?

      Ko ada sekolah politik tak? Aku tarak, tapi faham le bila orang ngentam Najib ke ngentam UMNO ke. RM42 bilion + RM2.6 bilion punya pasal. Tak masuk yang lain lain.

      Delete
    2. Cerita Yahudi aje le ko. RM2.6 billion korang tak cerita dengan terang.

      Untuk lawan Yahudi ye? Ooops, untuk lawan IS ke? Ooops, untuk lawan DAP sebenor nye? Mengarut.

      Delete
    3. Kalo bab yahudi nie kompem nek tempoyak la nie...die balik2 tu la hujah die nak menjilat jubor najib....woiii cibai nilai matawang malaysia makin hari makin jatuh mangkuk...ke sedar ke x ke tgh asik jilat juboq najib....ape yg najib buat utk tangani masalah nie? Refer goldman sach? bukanke goldman sach nie jugak penasihat yang menjahanamkan greece sebelum nie? nak tunggu malaysia jahanam dulu ker bingai? berapa lama duti yang ko dapat tu bleh bertahan kat dunia nie?

      Delete
    4. Najib ni hidup membesar era selepas merdeka. Umat melayu dahulu tak ada yang bangsat pun. Lihatlah negerinya sendiri yang berjaya melahirkan pejuang tulin seperti datuk bahaman, mat kilau dan imam rasu tok gajah. Kalau sekarang melayu jadi bangsat, ertinya pengemudi negara ni lah yang lebih dulu bangsat.. ambil cermin besar2, tengoklah diri tu..

      Delete
    5. 1154 BAHALOL!!! UMNO YG PERLU MELAYU DAN BUKAN SEBALIKNYA...

      DAN KALAU UMNO NAK UNDI MELAYU, BUANG SIPELESIT PONDAN BUGIS TU...

      Delete
  2. Kd dan seangkatan menunggu rm lemah dan ekonomi lemah.... utk buktikan najib lemah... klu itu yg di nanti... bersedialah. Tak perlulah bergantung pada daim dan tun saja....bergantung pd Nya. Kita sama2 bantu dan doa ekonomi malaysia ok. Bukan dengar mengeruhkan dengan tulisan2 yg menakut2kan. Pakar ekonomi yg terer2 pin tak komen mcm pakar politik komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa pakar konomi yg terer? Shahrir ke? Ahmad Maslan ke? Sharir dah dapat RM1 juta - terang terang dia cakap kpd media, Ahmad Maslan dapat RM2 juta - "untuk pengandalian UMNO bahagian", konon nya.

      Dah dapat gitu banyak, mana nak ngomen, Mamat? Diam aje le. Nak kata Ringgit akan pulih besok petang, tak sanggup. Takut plak di ketawakan orang. Haiyyaa

      Delete
  3. Berita kat atas dah dinafikan oleh pihak astro awani. Jgn cepat sgt nk mempopularkan berita wahai bloggers. Tujuan baik tapi cara mcm bangsat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi link le, Mamat. Tunjukkan bukti dah di nafikan. Kalo tak, oang tentu ingat ko tembak aje.

      Delete
    2. bapak tiri ko tak reti cari link tu ke??? Kesian.....

      Delete
    3. oppss... komen 4:29:00 AM adalah untuk anus 1:39:00 AM yang tak pandai-pandai cari link sumber sahih...

      Delete
  4. Pendekar Bugis berselindung di sebalik perisai amno. Bersusah payah lah ahli amno mempertahankan mat bugis melanun ni. Kalau bangsat yang keluar dari lidah bugis ni maka bangsatlah yang dilihat orang amno. Kalau yahudi yang ditakutkan maka bencilah ahli amno pada yahudi. Kalau hantu 13Mei yang dicanang maka bersilat ahli amno.
    Ish ish ish, kasihan puak amno ni asyik dimain mainkan, senang terpedaya menghulur perisai amno. Melanun bugis oh melanun bugis, kamu akan dibalas juga akhirnya perbuatan khianat kamu itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puak UMNO bukn semua yang tak bijak. Najib dan kuncu kuncu nya je. Yang lain semua bijak, pintar, geliga. E = MC2, hah Einstein punya Maths pun tau - kau tau ke?

      Pssst, kamu PKR ke - Al Juburi amacam? Kalo kamu PAS, bagus le tak bagi ahli join Bersih busuk tuh.

      Delete
  5. Pendekar Bugis berselindung di sebalik perisai amno. Bersusah payah lah ahli amno mempertahankan mat bugis melanun ni. Kalau bangsat yang keluar dari lidah bugis ni maka bangsatlah yang dilihat orang amno. Kalau yahudi yang ditakutkan maka bencilah ahli amno pada yahudi. Kalau hantu 13Mei yang dicanang maka bersilat ahli amno.
    Ish ish ish, kasihan puak amno ni asyik dimain mainkan, senang terpedaya menghulur perisai amno. Melanun bugis oh melanun bugis, kamu akan dibalas juga akhirnya perbuatan khianat kamu itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayat hang ni macam bodo je.. mesti kuat putar beli ni.. banyak makan benda haram

      Delete
    2. Kesian kat dia, komputer dia pun dah rosak, keluor 2 kali komen dia.

      Delete
  6. Suara dajjal bertebaran(fitnah) jangan mudah terhasut termakan tipu daya dunia.. kembalilah kepada azali dengan mensujudkan diri pada Tuhan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, suara kamu tuh memang dajjal, menghasut selalu, takda fakta plak tuh

      Delete
  7. buang je la entri ni. Terlampau nak jadi yang pertama siarkan cerita tak sahih, akhirnya dah tergolong dalam manusia yang suka sebarkan FITNAH...!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yerlah Malaysia sepatutnya jadi mcm Greece biar Indon.Banggla dn kapit dajal Cina yg bersepah kt sini dh TK dpt cari makan.aku dh cukup rimas dgn org asing.

      Delete
    2. 12:57:00 AM,

      Banyak betul masa kamu buang, mencuba menidakkan apa yang orang tulis. Tapi tarak satu fakta atau hujah yang munasabah kamu keluarkan. Siapa nak caya kamu. Kan amat bodoh kamu jadi nya. Kamu lah Melayu yang paling takda guna.

      Aku? Aku dah lantik diri aku jadi Polis di sini. Tugas mentahikan oang macam kamu.

      Delete
    3. Fitnah fitnah fitnah itu sahaja Yg tau....keadaan sekarang kalau diamati memang menuju kearah situ...knp tidak disediakan payong sebelum hujan...rakyat maukan tindakan Yg pro aktif dr kerajaan mengatasi masaalah ini, bukannya semua berita Yg tidak menyebelahi kerajaan semuanya dianggap fitnah semata mata...

      Delete
    4. Kalau dah terang-terang ada keluar penafian dari pihak astro awani sendiri... Bukan itu bermaksud yang buat artikel ni adalah satu bahan FITNAH???

      kesian kluangdemon, hari2 dapat pengomen / penyokong setia yang guna kepala lutut untuk berfikir

      Delete
    5. mana link penafian tu?

      Delete
    6. Anus 3:29:00 AM. Pergi suruh bapak tiri ko cari kan... bodoh bebenor..

      Delete
    7. Assalammualaikum wmt,
      Bila sesuatu isu benar dan tak mampu dinafikan oleh juak-juak Najib, maka akan kedengaranlah dakwaan bahawa ianya fitnah, bohong dan konspirasi nak jatuhkan kerajaan.

      Rakyat negara ini bukannya bodoh. Kisah fitnah dan konspirasi nak jatuhkan kerajaan tu hanyalah alasan kerana terkedu, tak dapat jawab.

      Ambil contoh semasa WSJ dedahkan wang 2.6b dlm akaun Najib pada awal dulu.
      Ketika itu Najib sendiri tak mengaku dan juak-juaknya kata itu semua fitnah. Hinggakan Mat Maslan boleh kata. "Adalah bodoh seorang PM memasukkan wang parti ke dalam akaun peribadi...bla...bla..."
      Sekarang apa dah jadi?
      Yg dikatakan fitnah itu diakui pulak sebagai derma dan diakui dimasukkan kedlm akaun peribadi PM.

      Inilah kisah perkataan 'fitnah' di Malaysia waktu ini.
      Fitnah boleh tukar jadi benar bila-bila masa.
      Justeru, berhati-hati gunakan perkataan fitnah kalau tak cukup info atau tak cukup ilmu.
      Wallahhua'lam.

      Delete
    8. Bila nak cari sumber yang sahih dah tak reti, maka cara yang paling mudah untuk tunjukkan 'KEPANDAIAN' mangkok tu adalah dengan beri komen panjang berjela... tapi satu habuk pun takde guna... kalau dah FITNAH tu FITNAH la, kenapa nak cerita perkara lain pulak? Ooo ye, budak darjah satu punye KEPANDAIAN...

      Delete
    9. Assalammualaikum wmt,
      Kalau saya yg tuan maksudkan, alhamdulillah
      Walaupun darjah satu tapi boleh tulis panjang dan faham apa maksud fitnah, bukan fitnah dan fitnah yg aakhornya jadi benar.
      Saya belajar darjah satu pada tahun 1955.

      Dan saya adalah ahli UMNO yg nombor keahlian saya hanya tiga digit - 000054X.
      Saya lebih dulu menjadi ahli UMNO waima dari Najib sendiri.
      Emak bapak saya cukup hajar pada saya.

      Delete
  8. Assalammualaikum wmt,
    Kepada sesiapa yg percaya dgn kisah kejatuhan ringgit atau ringgit yg tak ada nilai, sila kalian pergi ke luar negara - eropah, jepun, china atau US sekarang. Disana cuba anda tukarkan ringgit dgn duit negara berkenaan. Ketika itu kalain akan tahu sama ada rionggit kita ada nilai atau tidak.

    Saya baru balik dari China, saya cuba-cuba tanya di money changer untuk tukar ringgit. Saya cuma acah saja. Saya dah bawa USD untuk ke sana.
    Kalian tahu apa kata pengurup wang disana?
    "Linggit? No!"
    Mereka tak mahu terima ringgit kita untuk ditukar kerana katanya nilai ringgit tak menentu dan akan jatuh lagi.
    Kalau kalian tak percaya cuba lakukan seperti apa yg saya katakan.
    Tukar ringgit dgn matawang asing di Malaysia, memanglah boleh. Cuba tukar diluar negara. Kalian akan tahu apa yg dimaksudkan ringgit dah tak ada nilai. Key!

    ReplyDelete
  9. pada mulanyanya aku anggap kluangdiamond ni seorang yang cerdik pandai yang menulis dengan penuh kajian dan kaji selidik. namun selepas artikel ni keluar dan kluangdiamond blh masukkaan screenshoot 'asrto awani' ni sebagai hebahan berita dlm blog ni, errmmm confirm sgt2 penulis blog ni taraf org biasa-biasa je. astro awani sendri dah keluarkan knyataan bahawa kenyataan pada screenshot itu adalah palsu. pi sambung belajaq tinggi sikit lagi baru aku nak respect.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahai Mamat bodoh,

      Kan lebih baik kamu linkkan saja berita mengatakan astro awani dah menafikan nya.

      Tak pandai buat ke? Atau sabenar nya takda penafian yang di buat dek astro awani?

      Delete
    2. Kalau dah BODOH nak mencari sumber tu cakap terus terang je la... Senang sikit aku cop ko tu BANGKAI YANG BAHLOL..!!!!

      http://www.astroawani.com/berita-malaysia/abaikan-berita-palsu-mengenai-komen-tun-daim-71095

      Delete
    3. Lagi bodoh bahalol tak terhingga hang nih. Macam orang Pakatun dan Red Bean.

      Hang yang nak pembaca percaya apa hang cakap, hang suruh pembaca cari sumber berita. Banyak cantik?

      Kepala hotak hang. Buang ayaq lioq orang menyemboq hang saja.

      Delete
    4. bodoh betul si mamat 2:31:00 AM tu

      Delete
  10. Wslm hasnul,

    Sedih mendengor nya. Ini pun ada kuncu kuncu Najib yang tak mau sedor, tak mau terima hakikat nya.

    Najib adakan Jawatankuasa bagi menyelesaikan masalah keturunan nilai Ringgit. Dulu zaman Tun Dr Mahathir, TS Zeti juga Governor Bank negara, rasa nya. Tun banyak berusaha dgn pegawai2 tinggi Bank Negara saja. Selesai masalah serangan ke atas ringgit dek Yahudi Zionis George Soros dll. Ringgit di peg kpd RM3.60 = US1.00. Selarang dah jatuh paling rendah selama 17 tahun.

    Tak tau le jika Najib percayakan Zeti dan setaf nya. Banyak desas desus peranan BNM dalam Pasukan Petugas Khas, mengakhiri dgn sangkaan Zeti mungkin di tangkap, "hidden hands" punya usaha, entah siapa. Kalau tak ada percaya kpd Bank negara, amacam nak selesaikan masalah penjunaman Ringgit.

    Najib lah masalah nya. Satu sebab besar kejatuhan matawang ia lah pergolakan politik dalam negara yang menyebabkan spekulasi mata wang di negara kita, dan cabut lari nya modal asing. Tak tau lah ke mana sampai nya.

    Saya tak percaya lagi dgn pimpinan Najib dan berharap UMNO akan meggantikan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peg usd1.00=rm 3.60???

      Masa tu kamu darjah berapa ???

      Delete
    2. Yang ni tersilap tak tekan betul, tak keluar di sini tadi, maka di ulang di sini:

      Darjah 1. Tapi kamu emak bapak kamu belom buat pun lagi.

      Ini jenis manusia yang biadap dan kangjor. Menyakit hati orang saja. Kalau tak betul, bukan dia nak memberi keterangan. Main tonjol saja. Macam Anwar Al Juburi tonjol bontot dia. Mesti di kasi tit for tit supaya dia tau dan rasa.

      Kot dia nih Cina Bukit DAP. Ada yang fasih BM dan kerja nya ha nya masuk blog pro BN memporak perandakan keadaan, menyemai perasaan benci antara peserta, menyo'al, menafi dengan takda fakta dan hujah munasabah.

      Fasal Cina Bukit tuh, memang depa dari selatan China keturunan Cina Bukit, ada di tulis dek profesor2 sejarah. Siapa mau tahu lebih lanjut, sila beri tahu di sini.

      Delete
    3. patut la macam budak bodoh je. Tahun 1997-98 baru darjah satu.

      Pergi tengok usd1 paling tinggi dalam sejarah berapa rm. Kemudian pergi selidik indeks pasaran saham tahun 1997-98 dulu paling rendah berapa mata. Kalau dah pandai sikit, datang sini semula... aku ajar bab yang lain pulak. Faham ye adik..???

      Delete
    4. Engkau masih bodoh bangang. Mungkin bangsat jugak mcm kata Najib.

      Apa engkau nak cakap pasal usd paling tinggi dlm sejarah, pasal indeks pasaran saham, berapa mata dll, kepala hotak engkau.

      Orang cakap pasal "Ringgit di peg kpd RM3.60 = US1.00." Ini petikan dari blog Zeti Aziz:

      "Back in 1998, Mahathir ignored the advice of the International Monetary Fund in taking the steps he did to stabilize the ringgit, including a peg of 3.8 to the dollar. The IMF, which called the ringgit peg a “retrograde step” at the time, later acknowledged it was a “stability anchor.” - https://www.tumblr.com/search/zeti%20aziz

      Bukan 3.6, tapi apa maksud engkau, apa hujjah engkau? Engkau gila ke, sengaja nak nunjuk kau pandai dengan istilah tapi tak menyebut apa angka yang betul. Yang betul ia lah 3.8 saperti di blog Zati itu tapi kau bodoh bangang bangsat tak cakap apa pun.

      Orang cakao darjah 1 pun kau percaya. Kalau engkau bebudak PMO atau yang di bayar dek PMO untuk membikin rakyat fahamkan Najib dengan dasar dasar dan tindakan nya, padan lah dah tunggang langgang keadaan di buat dek orang macam kau. Langsung tak dapat berkomunikasi dengan orang, apa tah lagi tak boleh membikin orang faham apa kau cakap, apa dasar Najib, niat nya dan tindakan nya. Engkau macam orang gila.

      Delete
    5. Over and out. Tak guna cakap dgn orang macam kau. Mungkin lah engkau DAP Red Bean yang masuk bagi blog pro BN bagi memporak perandakan keadaan, to distract reades' attention from the discussion at hand by introducing red herring atau memesongkan perhatian pembaca.

      Repeat: over and out with you. No further discussion.

      Delete
    6. budak darjah satu nak ajar orang lain pulak. Kalau dah salah tu mintak maaf je la... ape susah. Ni macam anjing menyalak bukit. Bukit tak ke mana... anjing tu pulak yang nampak KEBODOHAN yang nyata...

      Delete
  11. Salam kwn2x. Riuhnya kdai kopi KD hri ni. Meriah sakan. Tpi izinkn sy bgi pndpt. Jgk.
    1. Sy punya naluri mengatakn keruntuhn system negara & system kewngn INI disengajakan.
    2.Siapa punya kerja? Sy percya sekumpuln pemikir/strategic melayu Islam yg mungkin byk Dana (emas) bukn duit krts ye tuan2x sdg mrlawan sekumpuln pemikir yg sdg cuba menjahanamkn melayu & Islam.
    3.'kesan buruknya? System pemerinthn akn caca merba, collapse Dan runtuh. Negara diambg Hutu hara. Kena ada cash price iaitu korbn nyawa Dan matawang kertas RM akn runtuh.
    4. DLM mana2x pertempurn putih-hitam, pkara INI TDK DPT dielakkn.
    5. Sy menjgkakn sehbis system perinthn dajal Dan system Kew dajal di Msia INI runtuh seruntuhnya, akn muncul satu kumpulan pemimpin melayu Dan islm tulin membetulkn sistrm pemerinthn ke lndasan yg benar Dan syumul mengikut acuan Islam yg sbenar-bnarnya.
    6. System kewngn bukn lgi bersndrkn dolar minyk, saya jgkakn kump INI akn mengumumkn matawang baru yg disndrkn pada kadar nilai emas. Cthnya mgkn dinar Malaysia.
    7. Terlupa, kump hitam tadi (hdk jahanamkn melayu&Islam) sedg berusaha nrmbuka jln supaya putrajaya dikuasai kump menyokong mengeklkn sistem dajjal di rantau ASEAN (nusantara) INI, maka kump puteh jugk sdg memainkn gamenya.
    8. Siapakh kumpulan Putih INI? Sy percya ada pemimpin telah mengetahui maka kataputus telah diambil, tindkn prmbetulan & perlwnn mesti dibuat bagi menyaingi hasrat 1 Israel 1 world.
    9. Spt komen2x sy bbrapa waktu dahulu mulai 2020, rantau ASEAN akn menjadi penting Dan menjadi musuh utama kpd Israel & skutu ampuhnya iaitu China pd pndgn kasar sy.
    10. Perlwnn ekonomi Dan agama akn berlnjutn antara rantau INI dgn Israel sampai WWW4, penutup umur dunia.
    11. Bilakah www3? Tuan2x lihtlh APA jua bnda terjdi pd Msia adakah perupa pembygnya.
    12. Mahpkn sy jika ada pktn tunggang telanggang SBB HP sy nu kecik saiznya.
    13. Skian shja pandgn saya jika ada tuan 2x madih tidak paham, KENAPA M ALAYSIA seterusnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori lah kawan, saya coba baca tapi, salepas tak dapat tahu siapa "hidden hands" yang di sebut beberapa hari lalu, "kuasa hitam" ni tak masuk dlm kepala saya.

      Begitu juga WW3, apatah lagi WW4. Saya fikir dunia jahanam kalau ada WW3, jadi tak mungkin manusia mahu coba menggerakkan nya. Banyak gertak sahaja spt di Korea semalam dan sabelom nya.

      Delete
  12. Contohi presiden russia putin....sebelum putin rusia berhutang 16billion dng IMF...bila putin berkuasa semula...putin berurus niaga menggunakan emas sbg tukaran asing semasa harga minyak melambung tinggi...usa gunakan petrodollar sebagai tukaran asing....russia melangsaikan hutang IMF dan langkah seterusnya Putin menubuhkan pakatan BRICCS...menggunakan tukaran emas bila berurusan dengan Brazil..India..Colombia..China dan Cuba...Putin juga keluarkan waran tangkap pada george soros dan mengarahkan supaya semua dinasti bankers Ruthchild dibunuh.....pakatan ini sudah kuat sepatut nya malaysia belajar mengurus ekonomi dalam pakaran ini BRICCS.....hanya najib yg bodoh terima punahsehat yahudi menghancurkan ringgit....malaysia sedang dijajah yahudi melalui najib klon proksi yahudi aljuboori. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah mksud sy, kumpulan hitam

      Delete
    2. Yang ini saya faham tapi tak pasti setuju dengan nya. Namun demikian, saya suka ayyat terakhir - "malaysia sedang dijajah yahudi melalui najib klon proksi yahudi aljuboori". Saya menyampah kedua dua nya itu.

      Delete
  13. Darjah 1. Tapi hang emak bapak hang belom buat pun lagi noooo!

    Ini jenis manusia yang biadap dan kangjor. Menyakit hati orang saja. Kalau tak betul, bukan dia nak memberi leterangan. Main tonjol saja. Macam Anwar Al Juburi tonjol bontot dia. Mesti di kasi tit for tit supaya dia tau dan rasa.

    Kot dia nih Cina Bukit DAP. Ada yang fasih BM dan kerja nya ha nya masuk blog pro BN memporak perandakan keadaan, menyemai perasaan benci antara peserta, menyo'al, menafi dengan takda fakta dan hujah munasabah.

    Fasal Cina Bukit tuh, memang depa dari selatan China keturunan Cina Bukit, ada di tulis dek profesor2 sejarah. Siapa mau tahu lebih lanjut, sila beri tahu di sini.

    ReplyDelete
  14. Kenapa orang pilih astro awani untuk keluarkan kata kata Daim tuh?

    ReplyDelete
  15. Excuse being out of topic, sir, but very intersting and very hot news -

    Former minister Rafidah Aziz has questioned whether Prime Minister Najib Abdul Razak's acceptance of RM2.6 billion, said to be from a Middle Eastern donor, has opened Umno to being manipulated by foreigners.

    ReplyDelete
  16. makin teruk sakit jiwa KD ni. benda yg tak sahihpun diviralkan. aku harap najib cepat resign agar sakit kamu ikut sembuh KD, kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku sokong Najib resign cepat. Tapi KD tak sakit jiwa.

      Delete
  17. Padan la beria ia benor si pondan ni dlu kata "kalau x gst negara akan bankrap!"...
    Ropa2nya dia yg menyonglap dari awal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. RM42 bilion hutang bukan sikit. Bunga/ faedah aje dan berbilion sekarang. Gila punya keroja.

      Delete
  18. Interesting headlines and statements -

    Ringgit Slides Through Mahathir’s Peg as Najib’s Finances Probed - Bloomberg Business

    Malaysia won't peg ringgit; economic fundamentals remain ... www.channelnewsasia.com/news

    As investor anxiety over political uncertainties and the tumbling ringgit continued to fuel concerns ..
    "The government remains steadfast in maintaining the integrity and openness of its markets, and will not impose capital controls, nor will it implement a peg for the ringgit to the US dollar," Najib said - businesstimes.com.sg

    Malaysia's ringgit plunged Monday to levels not seen since the late 1990s Asian Financial Crisis, taking a double whammy from the dual dramas of domestic corruption allegations and Greece. - http://finance.yahoo.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. domestic corruption allegations tuh 1MDB hutang RM42 bilion dan wang masuk ekaun peribadi RM2.6 bilion ke?

      Delete
  19. RAKYAT BUKAN BODOH. Apa kersjaan buat mengatasi kejatuhan ekonomi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa Najib buat - 1MDB dgn hutang RM42 billion, terima "sumbangan" RM2.6 billion.

      Delete
    2. Sumbangan itu plak bukan kpd negara, kpd ekaun peribadi.

      Delete
    3. Dia tubuhkan Jawatan Kuasa. Apa diorang buat rahsia.

      Yang tuh tarak "hidden hands".

      Delete
    4. Tun Madey dlm pos baru di blog nya pun kasi tau Najib "Stop thinking that Malaysians are stupid." Dia tak caya RM2.6 bilion tu sumbangan, atau dari Arab.

      Delete
  20. Wei master, ko pegi paste iklan kau ni kat page NajibRazak. Dia sedang dikejarkejar hutang. Manalah tau dia nak labur duit derma dia kat angka ghoib kau ni. Rasa aku Najib butuhkan pertolongan.

    ReplyDelete
  21. Hahaha, betul tu, Bang. Mungkin dia boleh dapat RM42 bilion nak bayar hutang 1MDB tuh.

    ReplyDelete
  22. Ngapa Malaysia salepas Greece?

    Sebab dah takda wira lama lagi. Greece dah takda Alexander The Great. Di Mlaysia dah takda Hang Tuah. Ada Hang Songlap.

    ReplyDelete
  23. The Unfortunate Case Of Malaysia's Prime Minister
    Forbes - ‎2 hours ago‎

    I am a research fellow at Murdoch University's Executive Education Centre. Trained as an economist at the University of Malaya and the Australian National University, I have worked and researched the region extensively focusing on its economic and ...

    Excerpts:

    Last week, Prime Minister Najib Razak was compelled to assert that Malaysia is not a failed state as public outrage reached a crescendo. Some even suggested that Malaysia is heading towards both a dictatorship and a failed state ...

    After the fatal mistake where he admitted that he “accepted” $700 million from a foreign donor (after first denying it) ... (a story that is still unfolding), significant portion of his own supporters (from the United Malays National Organisation/UMNO) have also lost faith in him. This is most unfortunate for Najib Razak, but also his cabinet and the Barisan Nasional.

    http://www.forbes.com/

    ReplyDelete
  24. Saya merayu kepada PDRM, jangan muntahkan waima sebutir peluru hidup kepada peserta Bersih 4.
    Pada pandangan saya, perhimpunan kali ini sangat berbeza dan lebih merbahaya kepada ketenteraman negara jika ada sebarang pihak tersalah langkah.
    Kalau bersih 1,2 hanya satu perhimpunan menuntut GE yang lebih bersih di mana majoriti rakyat memandang sambil lewa dan tidak berminat dengan motif perhimpunan tersbut, tetapi kali ini, bersih 4 menuntut keadilan dalam kes 1mdb dan salah tadbir urus negara serta penyelewengan PM yang menjadi perhimpunan hati panas dan geram kepada majoriti rakyat.
    Disinilah bahayanya Bersih 4 jika ada tersalah petik picu. Ianya akan menjadi gelombong keganasan yang sangat menakutkan. Dendam tak berkesudahan dan darah akan dibayar darah.
    Biarkan mereka hendak tergolek terguling, mereka punya pasal. Pihak PDRM cuma perlu memantau keadaan dan jangan melayan provokasi mereka.
    Sekian pandangan saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, jangan berpeluru. Tapi jangan benarkan Bersih melanda landa.

      Tak berdaftar sebagai satu pertubuhan, tak dapat kebenaran pemunya tempat berhimpun saperti di kehendakki dek Akta Perhimpunan, tak pedulikan nasihat supaya berhimpun di minggu berikut nya, dah di ikrarkan rancangan berhimpun itu haram, masih keras kepala, mana boleh.

      Tangkap pemimpin2 nya bila dekat hari berkenaan mereka tak umumkan kensel acara mereka. Dah di buat gitu dulu, boleh buat lagi sakarang. Bahaya tu sebab kumpulan anti-Bersih nak keluar 30,000 orang jika Bersih keras kepala. Takut apa apa berlaku menyebabkan mereka bertembung dan jadi pergaduhan perkauman. Na'uzubillah.

      Delete
  25. Portal luar negara Asia Pacidic kata

    Malaysia’s economy has taken a turn for the worse, buffeted by low prices for oil and gas, which make up nearly 30 per cent of government revenue, and by the slowdown — and now currency devaluation — in China. The Malaysian ringgit has fallen to 17-year lows and the stock market, down more than a quarter this year, has been the worst-performing in Asia over the past 12 months. As if this were not enough, Mr Najib is fighting a firestorm of accusations around 1MDB.

    Dan portal tu sebut Tun Dr Mahathir berkata

    Malaysia PM Najib Razak ‘has to go’, says ex-leader Mahathir

    Behind the political crisis engulfing Najib Razak .. lies nearly $700m that somehow made its way into his personal bank account. Behind that, according to leaked documents, lies a state development fund with $11bn in debts.

    Mr Najib strenuously denies any wrongdoing or accepting money for personal gain. The funds in his account, he says, came from an unnamed Middle Eastern benefactor.

    Mr Mahathir is having none of it. I don’t believe it is a donation. I don’t believe anybody would give [that much], whether an Arab, or anybody. Mr Mahathir on the $700m alleged to have been transferred to Najib’s personal account.

    ReplyDelete
  26. Tun Dr Mahathir beri tahu portal asing ASIA PACIFIC itu lagi -

    “I think .. he has to go because today he has undermined the legal system,” referring to Mr Najib’s dismissal of the Attorney-General and his promotion of officials who had been co-ordinating an investigation into 1Malaysia Development Berhad, the fund at the centre of the controversy. Those moves, together with the sacking of his deputy prime minister, who had criticised Mr Najib, have in effect shut down the inquiry, Mr Mahathir says. “They should be allowed to investigate, but he’s dismantled the institutions.”

    Sudah tentu lah berita mcm ini sudah sampai merata dunia. Di Malaysia ramai penyokong UMNO/BN dah kecewa.

    Saya sedih sebab UMNO/BN akan lingkup di PRU14 jika UMNO tidak gantikan Najib sebagai Presiden secepat mungkin.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...