Thursday, August 27, 2015

KAKITANGAN DIARAH BERCUTI...

http://bumiyang.blogspot.com/2015/08/mengapa-biarkan-duit-pokok-pisang-zaman.html

14 comments:

  1. Link yang di beri itu tak membawa kita ke berita yg di sebut itu. Sementara waktu, nak warwarkan berita astro awani ini:

    News reports published previously had claimed that a pro-Najib group in the wing had demanded Khairy to make a stand on whether he supported the prime minister or not. (Khairy has denied it).

    Meanwhile Khairy refused to comment on the statement made by UMNO Deputy President, Tan Sri Muhyiddin Yassin who had expressed his gratitude to the UMNO Youth wing for voicing out their opinion on matters regarding the country.

    “That is his (Muhyiddin) prerogative to voice out his opinion,” Khairy said.

    Muhyiddin had said he respected and appreciated the views Khairy had expressed based on Islamic principles of truth and justice.

    He had also expressed his gratitude on the support he had received from Khairy to him as the UMNO Deputy President.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooops, rencana di pos itu ada menyebutkan hal kakitangan Amerika di arah bercuti di masa nak bangkrap.

      Najib dah tubuhkan Jawatan Kuasa bagi memulihkan matawang Ringgit, termasuk adik dia Nazir, CIMB. Tapi hal bahawa adik dia sendiri tak setuju dgn dasar dan tingkah laku si Najib, mcm mana orang - termasuk pelabur asing - nak caya boleh capai tujuan itu ke tak.

      Dah nyanyok Najib ni ke? Dah tahu adik dia bersama adik adik lain keluorkan keyataan menidakkan "legacy of wealth" yang PMO cuba guna menjustifikasikan anak tiri Najib alih alih jadi kaya raya dsb nya, apasal nak lantik adik dia Nazir jugak?

      Ngong aku tengok. Pssst, dia dah pakai perkataan bingong ke? Bangang dan bangsat, dah.

      Delete
  2. Merata dunia dah tahu pasal Malaysia dan Najib. Semalam keluar berita di CNN tapi tak dengor apa dia sabenar nya. Tentu berita yang tak menyedapkan, malah menjatuhkan lagi imej Malaysia.

    Najib dah macam cicak putus ekor. Tergedek gedek ke sana, terumbai umbai ke sini. Tak tentu haluan. Tak lama jatuh, tumbng le.

    Harap jangan UMNO/BN pun tumbang sama. Itu pasal UMNO perlu gantikan dia supaya yang jatuh Najib saja, UMNO/BN terus berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo dia tumbang, banyak orang hantar pisang ke Mesjid. Tanda syukur kpd Tuhan. Sekarang nih dh banyak pakai duit pokok pisang, makna rendah nilai. Bior rakyat makan pisang kat Mesjid plak le.

      Delete
  3. Jenerasi muda tak tahu duit pisang yg di sebut di pos itu - duit brgambar pokok pisang yang pemerintah Jepun cap dan gunakan di Malaya masa mereka merintah beberapa tahun di zaman Perang Dunia II.

    Bapak aku kata, bawak sebakul berat berkilo kilo, dapat 2 biji telor aje. Kalo telor Najib, lain le.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Ai Yah
      Ah Jib boh lampah liau.
      E eh Poh gia liau

      Delete
    2. Kalo takda telor, tak kuat main. Tapi dia kuat main. Main judi. Dengan nasib rakyat Malaysia. Ambik risiko tinggi, hutang 1MDB dah RM42 bilion. Negara dah nak bengkrap pun.

      Delete
    3. Ah Jib bo esai kong lorr
      Manyiak ploblem lorr
      Cin lang ho tsunami maaaaaaaaaaaaaaaa

      Delete
  5. FMT kata Najib disaman oleh ahli Umno atas dakwaan melanggar Perlembagaan Umno, peruntukan-peruntukan Akta Pertubuhan 1966 dan tanggungjawabnya berdasarkan Common Law sebagai pemegang amanah Umno
    najib,

    Sedap membaca berita ini. Tapi hasil dari nya tak dapat nak di nilaikan sebab tentu bukan main lama nak dappat keputusan sampai ke Mahkamah Persekutuan, mungkin dalepas PEU14 dan UMNO/BN dah lingkup.

    Tapi nyata saman itu menambahkan lagi kpd kemerosotan populariti Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu punya baik, tarak pun yang demo kat Najib
      Paling teruk pun, saman aje
      Itu pasal Najib boleh ramas kepala kita

      Delete
  6. Nama ahli yang menyaman atau cawanagn UMNO nya tak di sebut tapi saman itu telah di fail oleh firma guaman Haniff Khatri.

    Kenyataan saman mendakwa bahawa Najib telah melanggar Perlembagaan Umno, peruntukan-peruntukan Akta Pertubuhan 1966 dan tanggungjawabnya sebagai pemegang amanah dengan cara:

    - Tidak memaklumkan atau mengisytiharkan bahawa beliau telah menerima sejumlah RM2.6 bilion tersebut kepada Majlis Tertinggi Umno;

    - Menolak atau gagal memberi penjelasan kepada Umno tentang kegunaan RM2.6 bilion tersebut;

    - Tidak membenarkan Umno untuk memberi penjelasan tentang jumlah RM2.6 bilion bagi tahun kewangan 2013 dan 2014;

    - Gagal menyebabkan jumlah RM2.6 bilion tersebut dinyatakan dalam akaun Umno yang telah diaudit bagi tahun kewangan 2013 dan 2014;

    - Memindahkan wang berjumlah US$650 juta kepada sebuah akan bank di Singapura yang tidak dimiliki oleh Umno pada atau kira-kira 30 Mac 2013;

    - Telah membayar dan/atau memindah USD650 juta secara bertentangan dengan Perlembagaan Umno;

    - Telah menggunakan dan/atau menyimpan sebahagian dari jumlah RM2.6 bilion untuk kepentingan dirinya sendiri secara menjejaskan kepentingan Umno; dan

    - Pada setiap masa sebelum menerima jumlah RM2.6 bilion tersebut, Majlis Tertinggi Umno tidak pernah melantik beliau menjadi pemegang amanah bagi tujuan menerima wang tersebut.

    Amacam pembaca sekelian? Boleh menyebabkan UMNO di haramkan lagi? UMNO Baru Ke 2 kita gamak nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut masukkan satu lagi - mintak Najib agihkan duit tuh
      Boleh buat BRIM lagi gamak nya
      Kalo tak dia buat GST ke 2

      Delete
  7. Saman itu juga kata,

    "Majlis Tertinggi Umno tidak berupaya dan/atau tidak berdaya untuk bertindak terhadap Najib Razak kerana kuasa dan pengaruh yang dimilikinya terhadap Majlis Tertinggi Umno, Badan Perhubungan Negeri, Bahagian dan Cawangan yang merosakkan kepentingan ahli Umno.”

    Mungkin perlu di kata begitu sebab kalau nak komplen ke Pendaftar Pertubuhan (RoS), di percayai tak akan sampai ke mana. RoS di bawah Kementerian Dlm Negeri, di jangka ada "hidden hands" di sana. Kes DAP CEC dan MIC meleret panjang lebar, DAP buat kurang ajar, nak saman RoS pulak. .

    ReplyDelete