Monday, August 24, 2015

Sehati sejiwa kearah.mana?

Adakah rakyat mengalu alukan..
Apakah ada Menteri yang menyambutnya dengan sukacita...
Apakah PM menyambutnya dengan berlapang dada dan menerima hakikat ia gagal dilakukan di dalam.negara sendiri...
Satu penyiasatan yang dibubarkan...
Satu pemecatan tanpa alasan..
Satu perpindahan yang dipersoalkan...
Satu perlantikan yang tetburu buru..
Budibicara seorang PM adalah untuk mencantikan dan bukan mencacatkan, menyulitkan, membebankan rakyat.

Oleh kerana sikap bodoh rakyat yang tidak mempercayai Perdana Menteri sendiri...
Atas sikap bangsat Perdana Menteri yang mendahulukan perutnya sendiri...
Siasatan yang dilakukan oleh orang luar terhadap kita merupakan satu penghinaan haramjadah yang terpaksa direlakan.

Atas siasatan ini mereka boleh ambil kesempatan untuk memecahbelahkan negara dan itulah yang dibimbangkan, kebenaran bersama kehancuran.

Inilah penjajahan baru di ambang menyambut hari kemerdekaan. Jemuan dan pemimpin sehati sejiwa menjahanamkan negara.


* Perkataan haramjadah, bangang, bangsat dan jemuan adalah perkataan yang dipopularkan Najib.

14 comments:

  1. Ini semua so'al tamak kuasa, tamak kaya. Menantu Najib alih alih kaya, beli harta 100 juta dolar di New York, bila di keritik, keluar kenyataan dari PMO konon nya "legacy of wealth" atau kekayaan turun temurun.

    Bukan reti merah padam muka bila adik beradik sendiri keluarkan kenyataan - dan di tanda-tangan pula - mengatakan takda so'al kekayaan turun temurun, bahawa ayah mereka Tun Razak, yang di hormati hampir semua rakyat, telah hidup dengan sederhana, tidak kaya raya.

    Ada yang meramalkan bahawa kenyataan dari PMO berkenaan harta turun temurun itu keluar dari mulut Makcik kita. Pasal Makcik ini tak payah panjang lebar lah kita ....

    Jadi, bila 1MDB meletup, ramai lah rakyat tertanya tanya ada unsur songlap ke...... malang nya tak di jawab dengan memuaskan pula. Tun Dr Mahathir pun banyak bertanya. Pulak nya dua syarikat odit di berhentikan sabelom siap kerja mereka. Lagi timbul syak wasangka. Mungkin sebab banyak sangat so'al atau mintak tengok dokumen yang tak ada.

    Bila berdentum berita wang RM2.6 bilion masuk ekaun peribadi Najib, gemuruh negara dan dunia. Bukan sikit duit, beb. Di katakan "derma". Tujuan derma pun dah bertukar dari nak lawan Yahudi Zionis, kpd pertahankan IS, kpd nak lawan DAP. Mcm mana melampau sandiwara da.........

    ReplyDelete
  2. Dah banyak benor cerita, bang. Pegauam Negara alih alih di ganti, ahli ahli PAC di kasi naik pangkat, PAC di tangguhkan, dua Pegawai SPRM dan satu pegawai PFRM di tukar dgn mengejut, dan mcm mcm lagi.

    Perkataan haramjadah, bangang, bangsat dan jemuan sepatut nya utk siapa, kita tahu sama tahu le.

    ReplyDelete
  3. KD
    ha ha ha aku kalah KD..Baru2 Ini aku bertaruh ngan kawan2 sapa yg akan buat berita isu swiss anta engkau dan Din Turtle.

    Aku kata Din terturtle akn tulis dulu ..Ceh2 kali ini kau pantas dari Din Turtle la..
    Syok la engkorang pejuang negara dan bangsa dari SWISS tolong bantu.

    Insyaallah lepas ni aku dengar ada satu kuasa besar pulak akan buat proceding..Macam2 la.. ha ha ha..

    p/s ramai mula tak faham kenapa dinturle selalu war2kan negara luar ketawakan kita..la ni baru lah nampak ha ha ha..Agak2nya la brape din turle dapat ya kalau berjaya jatuhkan Najib.?
    Jangan Najib tukar AG Swiss cukup ha ha ha

    Cuma engkau la KD bagus ada prinsip

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa kata Din Turtle dapat duit nakkan Najib jatuh?

      Delete
  4. ahjibgor dok perasan 48% pengundi bn yang mengundi semasa pru13 dulu masih lagi beri sokongan. 52% peratus yang sokong pakatan, telah beralih arah untuk menyokong segala tindakannya. jangkaan ahjibgor, pru14 nanti, bilangan kerusi bn yang akan menang nanti mengalahkan bilangan kerusi bn yang menang semasa pru11. itu semua nyanyian para punahsihat. mereka lihat angka semakin bertambah dengan bilangan yang datang ke majlis pm semakin bertambah ramai dan yang bawa kad i lap pm pun ramai. tambahan pula isu 1mdb dan derma masuk akaun tukar dana politik tukar dana isis dah tenggelam dengan isu deig. blog penyokong ahjibgor tak main dah isu 1mdb dan derma, tapi dok main isu deig. maka dah ramai yang tak baca 1mdb dan derma 2.6b, maka orang pun lupa. orang ramai dah beralih arah kata penyokong ahjibgor kepada pemimpin mereka yang menerima derma 2.6b dalam akaun peribadi. belum lagi dipanggil sprm untuk memberi keterangan. sprm dah gentar kena tukar ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak gentar. Diorang kata siasatan masih di jalankan. Yang 2 org pegawai tinggi tuh tak jadi di tukrkan ke JPM kan? Doprang dh kata akan interbiu Najib bila masa nya sampai nanti. Depa banyak tugas lain nak di buat, bukan main ikut sedap je mcm orang najib kata RM2.6 bilion utk lawan Yahudi, kamdian utk lawan IS, last sekali cakap utk lawan DAP. Kelakar betul, cicak dah putus ekor.

      Delete
  5. Sehati sejiwa , pi melingkup........Najib + menteri menteri & kuncukuncu (berimankan jawatan dan kedudukan ) dan yang masih percaya dengan dakyah penipu ......akan dibangsatkan apa itu bangsat ..O tanya najib , najib yang suka dan mulut yang celupar suka guna ayat ayat macam ini ...dan ini la hala tuju yang najib nak bawa .

    ReplyDelete
  6. Ini Nur Jazlan dah dapat jadi Timb Menteri hati dia sehati sejiwa dengan siapa? Dengan Cina ke? Tak peduli taraf BM dlm Perlembagaan ke? Ni dok cakap Balai Polis mesti ada pegawai yang tahu bahasa Cina untuk depa buat repot, apasal?

    Emak dia Cina, anak tokkeh Equatorial dulu, di ngkat dek Melayu, di kahwin dek Mohamad Rahmat, tapi selalu jumpa di masa ada hayat nya.

    Pahal pun, hormati lah BM, Mamat wei. Apa nak jadi Najib dgn kabinet nya nih?

    ReplyDelete
  7. atas katasepakat najib, BANGSAT dijadikan sebahagian doa hariannya untuk mengubati SAKIT JIWA yg sedang dia alami, pengikut2 yg mendapat habuan mengaminkan......

    KEMUSYKILAN DENGAN SIAPA DIA BERGURU MENDAPAT DOA YG SEBEGINI !

    ReplyDelete
  8. KD BANGSAT ni lah yang akan menyebabkan melayu TERBANGSAT. Kan Dato Najib dah bagi tahu ape akan terjadi kalau UMNO tumbang, tapi puak BANGSAT KD ni teruskan jugak menghantam UMNO. KD adalah ajen yahudi keh ataupun terima tajaan oleh dajal yahudi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan hentam UMNO le, bodoh. Kami ngentam Najib aje, sebab maukan UMNO/BN terus merintah. Kalo tak, lingkup di PRU14. Ko tak tau ke? Bangsat bebenor ke ko?

      Ko ada sekolah politik tak? Aku tarak, tapi faham le bila orang ngentam Najib ke ngentam UMNO ke. RM42 bilion + RM2.6 bilion punya pasal. Tak masuk yang lain lain.

      Delete
    2. 10:43:00 PM,

      Cerita Yahudi aje le ko. RM2.6 billion korang tak cerita dengan terang.

      Untuk lawan Yahudi ye? Ooops, untuk lawan IS ke? Ooops, untuk lawan DAP sebenor nye? Mengarut.

      Delete
  9. Najib berguru? Ye ke? Aku rasa dia tak berguru pun. Dia di peranakkan dengan silver spoon in his mouth. Umur tak berapa, di beri kerusi Parlimen bapak nya Tun Razak. Tak lama jadi Timbalan Meteri, Menteri Besar, Mentri Persekutuan, sampai jadi Timbalan Perdana Menteri. Takda susah hidup nya. Bakpa nak berdo'a?

    Sekarang kita yang berdo'a mintak dia di gantikan dek UMNO. Sembahayang hajat kalau boleh. Tak salah. PAS sembahayang hajat mintak KO UMNO. Hah, UMNO/BN hilang 2/3 majoriti Parlimen.

    Kita sembahyang hajat mintak Najib di gantikan saja. Tapi UMNO/BN terus perintah.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...