Tuesday, August 18, 2015

Zahid dah sebaris..

Siapa dalang yang akan minta maaf pada Najib dalam isu penggulingan kerajaa yang dibawa oleh TPM.

Bukan sahaja PM, Zahid sendiri telah meletakan dirinya sebaris dengan Hassan Malik, Rahman Dahlan, Ahmad Maslan, Wan Adnan.. dalam menerajui jenaka politik tanah air.

Apakah pemilihan Zahid sebagai TPM merupakan pilihan yang berbaloi atau sekadar menenggelamkan lagi kapal Bugis dek keletah si Jawa ini.

Zahid kini berhadapan bukan sahaja dengan mereka yang tidak berpuashati dengan perlantikan terburu-buru oleh Najib tetapi juga berhadapan dengan kurang popular, kurang diyakini dan makin tidak dihormati.

Shahris Samad secara berterangan menolak dan menafikan spekulasi Zahid.
Dia menolak sebarang kemungkinan yang melibatkan Ahli Parlimen BN.

Sudah tentu 20 Ahli Parlimen yang disebut-sebut terlibat akan membuat persepsi yang salah gara-gara tuduhan propaganda Zahid.

Meletakan seseorang sebagai nombor dua dalam kerajaan tetapi mempunyai kepanikan yang lebih untuk survive dirinya sendiri menjdikan Najib lebih terancam untuk terpaksa berundur awal.

Perisai yang diharapkan melindungi Najib terbolos depan dan belakang.

Realitinya secara tidak langsung Zahid juga sebaris dan pemangkin kepada undi tidak percaya kepada Najib yang kini turut disokong PAS.


13 comments:

  1. Zahid mendapat undi terbanyak antara naib2 Presiden UMNO.

    Blogger menunjukkan KEBODOHAN!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:43...itu masa Mahathir masih sokong Najib, masa Muhyiddin sebagai TPM dan sebelum Najib jadi "kaki kencing" (kata wanita umno langkawi)

      Hari ini, kalau Kj jentik Najib pun, Zahid tak berani bersuara...

      Boleh faham kot..

      Delete
    2. Pengampu zahid dan najib hanya mampu membodek tanpa boleh berfikir.

      Delete
  2. Integriti dan Wibawa TPM Semakin Goyah? TPM Pun Kaki Kenching?

    Kita tak perlu sebut lah pasal marah perwakilan UMNO Langkawi dan mengeluarkan perkataan kaki kenching. Berulang kali dia sebut. Sampai suruh Presiden pergi berubat. Bunyi macam kasar, tetapi itulah yang bermain di dalam pandangan rakyat.
    Kabinet Telegram yang diwujudkan oleh PM tak boleh ada unsur cakap tak serupa bikin. Atau jenis suka sembang kencang. Atau sembang bikin bimbang. Atau nak poyo dengan jawatan.
    Kabinet Telegram @ Whatsapp ini juga mesti ada integriti. Cakap mesti buat. Janji mesti tepat. Jangan main suka sebut dan tak laksana. Rakyat nanti tak suka.
    Terbaru, janji TPM/Menteri KDN kononnya ada MASTER CONSPIRATOR yang akan menyerah diri dan meminta ampun daripada PM petang semalam. Pukul 6 petang. Kononnya Master Conspirator ini ORANG TUA dan salah seorang Ahli Parlimen. Tugas utama: mencari cukup sokongan Ahli Parlimen lain untuk menyokong usaha menggulingkan PM.
    Mana orangnya? Siapa dia?
    TPM jangan main serkap jarang. Konon maklumat tidak diperoleh tepi jalan. Maklumat sahih. Tapi tak ada orangnya.
    Dikatakan juga, sedang mencari seorang kambing hitam yang nak mengaku buat seperti itu. Siapa nak mengaku?
    TPM kena ingat, ini bukan boleh seorang Ahli Parlimen biasa. Mesti ada stature. Bukan jenis macam Ahli Parlimen Grik atau Setiawangsa. Jenis ikut cakap macam pet.
    Mesti Ahli Parlimen senior. Ada nama. Jawatan penting. Bukan setakat orang yang cakap pun tak berapa senang nak faham.
    Integriti TPM bergantung kepada cerita ini.
    Kalau setakat sembang buat bimbang, tak payah buang masa lah.
    Charge terus kalau betul ada. Charge sebagai pengkhianat negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan sembang sebarang sembang.. sembang kasi gertak, sembang kasi gentar..tindakan bijak oleh zahid untuk matikan langkah gulingkan najib/kerajaan. Siapa nak teruskan bila perkara dah diketahui umum? asalnya dapat sokongan, kini yang menyokong tarik diri, tunjuk muka rumah najib pun takut muahahaha... bijak bijak TPM kita...syabas TPM !!!!

      Delete
  3. Untuk TPM yang baru ni aku nak ingatkan,ckp tak guna tembak tak kena kalau ada bukti keluarkan baru boleh cerita satu dunia.Jadilah seorang menteri yang berkhidmat untuk rakyat bukan untuk boss semata-mata.

    ReplyDelete
  4. Untuk TPM yang baru ni aku nak ingatkan,ckp tak guna tembak tak kena kalau ada bukti keluarkan baru boleh cerita satu dunia.Jadilah seorang menteri yang berkhidmat untuk rakyat bukan untuk boss semata-mata.

    ReplyDelete
  5. aku nak tanya kd dan sesiapalah, tolong namakan ahli politik zaman sekarang yang betul2 berkhidmat untuk rakyat 100%? tak ada beb, tak ada. asal ada nama dalam politik mesti ada harta, mesti kaya dan senang. bukan sahaja dalam umno, dalam pkr, dap, mic, mca, malah dalam pas sekalipun. bekas pm, tun mahathir adakah papa kedana sekarang? tentu tidak. adakah allahyarham nik aziz langsung tidak meninggalkan apa2 selepas kematiannya? adakah anwar ibrahim tiada rumah sebaik menghuni penjara? kenapa aku tulis perkara ini? aku nak bagi tau korang semua, mereka (ahli2 politik) terpaksa memilih apa watak yang sesuai dalam kemelut politik ketika ini. yang sokong najib, kerana apa? kenapa tpm mengambil keputusan begitu? sebab beliau mengambil alih jawatan tpm dari tsmy yang tidak sependapat dengan pm. adakah zahid mahu menjadi tpm paling singkat dalam sejarah malaysia? watak kena pilih beb, jangan kira prinsip sangat kalau nak masuk dalam dunia ombak bergulung politik ni. ada orang kata politik ni memang sangat kotor, sebab politik ini dikotorkan dengan najis oleh ahli politik. rakyat tak payah la beraksi sangat dalam kemelut politik semasa di negara ini. ekonomi dah semakin menghimpit kini, baik habiskan sebahagian besar masa untuk menambah pendapatan bagi menyara keluarga. bising2 sokong najib ke, sokong mahathirpun sebenarnya tiada janji apa yang kita sokong akan membuahkan kejayaan. najib nak tolong suapkan anak kita yang kelaparankah atau mahathir nak tolong bayar bil rumah kita yang tertunggak?
    sendiri mau ingat beb!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1119...time zaman tun brp hang bayor minyak ek? Zaman bodohwi? Zaman najib? Dan byk lgi utk ko wat comparison. Suka x suka negara mesti ada ahli politik. Klu x sape yg nak disuruh memerintah?
      Hang sebagai rakyat biasa x bermasalah ke?

      apa yg rakyat perlukan ialah pemimpin yg baik/jujur/berkhemah dan bukan kaki kencing/pembelot/pengkhianat cam pondan bugis gampang skrg ni.

      Delete
    2. cakap banyak... anwar bla bla bla watak bla bla bla najis bla bla bla

      kau je la jadi ahli politik,kalau rasa diri hebat sgt bertanding la mana tau ada rezeki sampai taraf MP.. cakap pong pang pong pang habuk pun tarak..ptuihh

      Delete
    3. rakyat perlukan pemimpin baik/jujur/berkhemah... berkhemah menatang apa?? adoiii tak pe la typo kot baik/jujur/berhemah sebijik bang non kita laaa...sondol buntut belakang kira kan?

      Delete
    4. Dah nama pondan bugis...memang ler mangkuk punnn...keje lain takde...menipu dan merompak manjanggggg

      Delete
    5. Tul anon 12:37...spesis yg menyokong bapok ni pun bapok gak banyak...sekor darinya tu ha yg bapok reject tb tigo tu....'sya takut tuhan je' katanyer...klu takut tuhan blh lak jdi bapok ek...hehehe...memang jenis bapok PENIPU

      Delete