Saturday, September 12, 2015

BAJU MERAH APA KAITAN DENGAN MELAYU (?)

Dan selepas perhimpunan itu .... apa keberhasilan atau padahnya.

Melayu kalau mahu bersandarkan Perhimpunan Baju Merah adalah Melayu terkini yang hilang arah, menari ikut gendang yang dipalu oleh orang lain..

Jangan marah kalau Tun Dr Mahathir hadir dan mencuri nyawa perhimpunan itu dan penganjur akan dipanggil untuk diberi tunjuk sebab !!!!

Apakah Baju Merah juga mempunyai laluan yang sukar untuk menyuarakan kehendak mereka kepada Najib sehingga memerlukan satu perhimpunan ala Bersih (?)

Jalan2 lain sudah ditutup oleh Najib. Laporan biasa tidak diterima. Kalau ada diterima pun, tidak ada tindakan diambil.
 - TDM

# Dan satu lagi versi:


" BUGHAH DAN PELACUR KELAS ATASAN "





TIKAQ BULOH     9:26 AM     4

Perkataan inilah yang dilabel kepada peserta perhimpunan bersih dan juga perhimpunan GST suatu masa dulu. Ulama muda UMNO menyamakan muslimat yang menyertai perhimpunan GST seperti pelacur, manakala Mufti Perak pula membughah kan peserta perhimpunan.

Biar kita lihat, puak-puak inilah yang nantinya bakal membuat kekacauan di ibu kota, puak-puak inilah nantinya yang akan memegang banner-banner sentimen perkauman.

Oooo baju kuning haram, mai tang baju merah halal. Inilah kerajaan hari ini, bila yang buat bukan pro kerajaan dikatakan perhimpunan haram, dikatakan bughah, tapi jika ianya diadakan oleh para penjilat tegar kerajaan semuanya halal.

http://tikaqbuloh.blogspot.my/2015/09/mana-mufti-bughah-suara-sudah-hilang.html



45 comments:

  1. Agak berapa yang najib bagi kat yunus burger tu??cakap kat macai yunus kalau xdpt seribu sorang lu orang boleh pergi mampus!!!!....lu orang bermatian pertahankan perompak dia sedap kumpul lubang pantat!!!!betul ke nek tempoyak a.k.a anon???

    ReplyDelete
    Replies
    1. jilake punya komen...ni baru betul bughah

      Delete
    2. Kalo Ibu Tijah gunakan "dana ghaib" tuh utk menghaibkan dia, dan yang seangkatan dengan nya, alang kah baik nya.

      Bakpa nak iklan di sini tempat orang bincang isu politik, Mbah Goblok, wei.

      Delete
    3. Syukur alhamdulillah saya ucapkan karna melalui MBAH RUSMAH GEMPALA saya sekaran sudah bisa menjadi produser filim bertajuk Serigala Jalan Dinding sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangunkan PT 1IndonesiaDeveIopement dan itu semua berkat bantuan MBAH RUSMAH GEMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RUSMAH GEMPALA yang telah memberikan nomor talipon Jho Lok dan alhamdulillah itu semuanya tembus panggilannya bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dari TANAH ARAB dan itu juga benar benar terbukti, MBAH RUSMAH GEMPALA juga menawarkan Unit Pelaburan bentuk bukan Tunai kepada saya dan katanya ianya ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan seorang Abnormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor Jho Lok yang benar benar terbukti atau dana ghaib dari tanah Arab dan kepengen ingin memiliki Unit Pelaburan bentuk bukan Tunai silahkan hubungi MBAH RUSMAH GEMPALA di nomor 2600 000 0000 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RUSMAH GEMPALA

      Delete
  2. Kita kini berada di akhir zaman,sudah tiada agaman Dan ulamak yang betul2 asli!!!yang ada cuma agamaWANG Dan ulardalamsemak tidak kira kerajaan mahupun pembangkang!!!!gunakan akhirat demi dunia!!!!saya Tanya apa khabar jamil khir Dan harussani????sihat ke???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa cakap akhir zaman? Nujum Pak Belalang ke kamu? Apa agama dan ulama asli yg kamu cakap? Apasal jamil khir dan harussani? Kamu nak pembaca teka lagi maksud kamu ke? Atau baca Utusan kalu nak tahu?

      Kasi penerangan le apa maksud kamu, Mamat. Jamil dan harussani ada cakap memacam. Yang mana kamu maksudkan? Kesuma dia cakap tak betul ke? Habis, sapa yang betul? Kamu saja ke?

      Delete
    2. Tanya khabar pun nak marah.....saya tak bermaksudkan mereka pun tapi kalau dah terasa xdpat den nak nolongnye...

      Delete
    3. 8:04:00 PM, kalo ko cakap camtu, tak terangkan maksud ko, alamat kena marah le..........

      Delete
    4. Jamil Khir tengah dok buat sibuk dgn kematian di makkah.... macamlah tak pernah ada orang mati sebelum2 ni...

      Delete
  3. Nyata Bersih 4.0 haram. Tak dapat kebenaran mengikut Akta Himpunan 2012. Demo jalanan. Tak di benarkan demo atas Dataran Merdeka dek DBKL, depa mencelah sana sini di jalan jalan sipi Dataran tuh.

    Baju Merah pun kalau demo atas jalan, atau berarak, jadi demo haram. Kalo setuju himpun di stadium, tak masalah. Kesan nya lk sama - mmenunjukkan pihak pihak berkenaan ada ramai yang tak setuju dgn Bersih.

    ReplyDelete
  4. Apa pun, kita mesti elakkan jangan ada pergaduhan kaum. Masa Bersih 4.0, Ketua Angktan Tenter dah kata mereka bersedia keluar membantu mengawal keadaan jika berlaku rusuhan dan di minta bantuan nya.

    Kalau tentera dah keluar, keadaan dharurat akan di istiharkan. Makna tak ada kebebasan rakyat bergerak, bercakap dsb nya. Parlimen dan DUN di saspen. Sapa bising, komplen itu ini akan di heret ke tempat tahanan, takda so'al loyar, mahkamah dsb nya. Ingat tuh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya agak bagus juga kalau tentera masuk. Macam Thailand - baju merah dan baju kuning dah tidak terkawal dalam berpolitiking terpaksa Rajanya masuk campur melalui tentera. Demokrasi tidak semesti baik terutamanya dalam suasana Malaysia sekarang. Mungkin Malaysia memerlukan cooling period dalam berpolitiking selagi belum hilang mabuk demokrasinya.

      Rakyat dah jadi bangang menggunakan kebebasan tanpa kekangan kononya demokrasi. Kekangan sebenarnya ada sebagai polisi keselamatan negara (contoh buat kat stadium) tapi salah guna kebebasan atau sebenarnya sengaja melanggar. Maka jika dah salah guna dan sengaja langgar eloklah RAKYAT DI DISPLINKAN dalam berpolitik oleh RAJA-RAJA/Majlis Raja-Raja melalui tentera. Baru rakyat ingat dan sedar kita ini Constitutional Monarchy. Kita Bukannya mempunyai sistem republic.

      Disclaimer/Penafian
      Apa-apa yang di tulis di sini tidak di niatkan untuk melanggar section 124B Kanun Keseksaaan atau mana-mana akta dan perundangan yang berkuatkuasa di Malaysia atau dalam mana-mana atau ketikanya ianya berkuatkuasa termasuk di dalam mahupun di luar Persekutuan Malaysia atau mana-mana bahagiannya melainkan di tulis dalam kepentingan PERSEKUTUAN MALAYSIA untukperbincangan diskusi dan pendapat selaras dengan peruntukkan Perlembagaan Persekutuan artikel 10.


      (kena tulis cam ni ..............risau juga)

      Delete
    2. Bagus tu, terangkan takda niat yang tak bagus.

      Delete
  5. Yang dokong Bersih apa dapat. Ingat Non Malays nak support orang Melayu bila mereka memerintah. Kena pijak lagi ada.
    Kalau mereka memerintah Melayu jual burger aje lee. Now tengok pekerja Melayu di sector swasta setakat receptionist bolih lee. Bos Melayu pun berapa kerat.
    Kalau mereka memerintah 500,000 akan dibuang masuk bangsa non Malays, so Melayu nak kerja mana. Jadi lah blogger macai macai mereka.
    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lu sembang ni? Nak sembang pasal Dap p sembang tempat lain la blog ni dan majoriti pengomenya memang anti Dap tak payah buang masa la nak ceramah orang lain pasal Dap. Nak cerita pasal Dap tu tanya Jibby tu dah berapa kali dia Jilat Cina. Puihhh

      Delete
    2. Tak nyata 7:48:00 PM tu sokong DAP. Tapi apa yang dia kata tuh melampau. Mana mungkin "Melayu jual burger aje" Atau "Melayu di sector swasta setakat receptionist" aje. Betul lah dia kata Wallahualam, makna nya Tuhan saja yang mengtahui, dia tidak.

      Tapi aku memang anti-DAP.

      Delete
  6. Jangan tekejut kalau Tun tetiba muncul dan hijack himpunan merah ni pulak! Tun punya strategi dan pemikiran yg melangkaui fikiran banyak orang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tujuan dia nak Najib di gantikan. Saya setuju. Jahanam Melayu dan negara kalau tak. UMNO/BN tentu akan lingkup di PRU14 jika Najib berterusan.

      Delete
    2. Setuju. PM/RM liabiliti kpd UMNO. Seantero dunia bercakap mengenai PM. Orang Pakistan, Bangla dan Alaska pun bercakap. Alien dari Marikh?

      Delete
  7. Hey anon kejora liberal, banyak cantik konon Najis bela nasib Melayu. Sejak dia perintah berapa ramai lepasan sekolah & graduan masih nganggur. Bukan dia buka peluang pekerjaan, malah kilang2, industri motor/mobil, bank, logistik, semua hampir lingkup menyebabkan pemberhentian beramai-ramai. Idea 1MDB langsung tak dapat memberi peluang dan menampung ratusan ribu anak muda yg memerlukan pekerjaan. Ini tidak pernah terjadi sewaktu Tun M memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada ke depa terangkan apa tujuan 1MDB? Camna 1MDB nak tolong rakyat?

      Ooops, kena baca Utusan......puak Ajib tak payah kasi penerangan.......kita kena caya aje apa depa cakap....hehe

      Delete
  8. Melayu ala2 dap banyak Kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tak beri penerangan, aku agak kamu pun DAP.

      Jenis yang biasa di kata selalu buat "wild, unfair, unsubstantiated and unjustified claims and accusations".

      Kamu ke Red Bean yang pandai BM tuh? Nuduh dalam 5-6 perkataan memang jenis nya.

      Delete
  9. Berdemo semata mata nak 'menyelamatkan' hanya SEORANG pemimpin yg sudah pun rosak integriti dan akhlaknya , atas nama bangsa MELAYU, amat lah MEMUALKAN!!!..

    Perancang demonya pula 'mengharapkan laba' 7 keturunan... demi dolar dan ringgit bangsa melayu di ajak heret utk SEORANG pemimpin (yg tidak memimpin) yg tiada segan mengaku pendekar!!

    ReplyDelete
  10. Ramai juga Melayu yang bukan hanya ala ala tapi memang DAP dalam sini, mungkin mereka ini adalah keturunan komunis Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tu Mat Sabun, Mamat wei. Dia kata kominis Mat Indera yang bakar balai Polis Bukit Kepong tu wira. Gila punya penyabun.

      Delete
    2. Penyabun pun ya, penjilat pun ya. Sebab tu lekat bulu kat rengkong. Mah, bau bur*t.

      Delete
  11. Replies
    1. Yang AnonymousSunday, September 13, 2015 1:03:00 AM tuh............ lari pulak tempat nya bila tekan publish button

      Delete
  12. Yang ni ada kena mengena ke dengan usha2 menggantikan Najib? Anina Ketua Bahagian Wanita Langkawi dah saman UMNO ke Mahkamah.

    Don't gag those with different opinions, says Umno Youth vice-chief
    The Malaysian Insider - ‎4 hours ago‎
    Umno Youth vice-chief Khairul Azwan Harun says the party must not try to stifle the voices of leaders who have differing opinions if it wants to remain relevant.

    ReplyDelete
  13. Tips Tips Untuk Menjadi Menteri/Dapat Kontrak/Dapat Jawatan GLC Di Zaman Najib

    1. Mengeluarkan statement bodoh sebanyak mungkin ... lagi bodoh lagi merapu lebih baik

    2. Menjawab soalan soalan yang tiada kena mengena dengan soalan.

    3. Memaki hamun TDM dan ahli keluarganya.

    4.. Melancar perhimpunan atas nama bangsa melayu walaupun bukan bangsa melayu yang bermasalah

    5. Memastikan setiap langkah senantiasa di update di buletin utama tv3, seboleh boleh mesti ada komen memperlekeh TDM

    6. Kalo salam tangan najib/rosmah cium sampai lebam.

    p/s: pentaksub pentaksub najib.. selamat mencuba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, jangan cium tangan depa kalo nampak depa tak cukup tidoq.............

      Delete
    2. 7, Buat kenyataan yang tak kena atau tak selari dengan pro-Najib yg lain

      RM2.6 bilion utk lawan Al Quaeda, utk lawan ISIS, utk lawan DAP

      Delete
  14. HA NYA ADA SATU HIMPUNAN SAHAJA DI KL PADA 16 SEPT. POTONGAN BERITA BERIKUT DI TURUNKAN DI SISNI DLM BI SEBAB TAK SEMPT NAK TERJEMAH. OENTING SEMUA RAKYAT TAHU SUPAYA TAK KELIRU, DAN OPPO HIPPO PARTI PEMBANGKANG SPT DAP TAK HEBOH ITU INI. SAPA NAK BACA DI UTUSAN, SILAKAN.

    'Only one rally' in KL on Sept 16
    AsiaOne - ‎8 hours ago‎

    KUALA LUMPUR - There will only be one rally on Sept 16 - the himpunan rakyat bersatu (people's unity gathering) organised by the National Silat Federation or Pesaka.

    However, those taking part may come in different coloured shirt and not just red or black, the colour to be worn by Pesaka members.

    The organiser of the proposed red-shirt rally has now agreed to follow Pesaka's lead and gather at Padang Merbok here.

    The group came to the decision following Pesaka president Tan Sri Mohd Ali Rustam's statement that the federation would go ahead with their rally to protect the sanctity of the National Principles (Rukun Negara).

    Mohd Ali said they were also compelled to hold the rally to counter Bersih which had continuously insulted national leaders through their rallies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. DENGAN PENGUMUMAN DI ATAS ITU, APA KIT SIANG KATA DI BAWAH INI JADI MENGARUT -

      Kit Siang: Why no ban on Maruah Melayu t-shirts?
      Free Malaysia Today - 8 hours ago

      Delete
    2. GITU JUGA APA YANG KIT SIANG KATA DI KULAI HARI INI JADI JUGA MENGARUT -

      "Kit Siang found it simply shocking and outrageous that a former top Umno leader is the "mastermind" behind the Sept 16 anti-Bersih rally.

      “Malaysians are now told by former Malacca chief minister and former Umno vice-president Ali Rustam, that his organisation, Persekutuan Silat Kebangsaan (Pesaka), is the real organiser of the Sept 16 rally to counter Bersih 4, and that it had nothing to do with red shirt 'Kebangkitan Maruah Melayu' (Raising Malay dignity), said Lim.

      "The DAP supremo was speaking at a dialogue with leaders of Kulai DAP branches in Kulai this morning."

      MEREKA PATUT TAHU BAHAWA INI PESAKA, Persekutuan Silat Kebangsaan, BUKAN PERKASA, YANG DI KETUAI DEK PAK IBRAHIM ALI.

      Delete
    3. LAPORAN LAPORAN BERITA BERIKUT JUGA JADI TAK RELEVAN SEBAB BUKAN LAGI KIMPUNAN BAJU MERAH:

      Many skeptical of Sept 16 rally
      Astro Awani - ‎2 hours ago‎
      20 NGOs are against the holding of the rally which is planned at several locations including Bukit Bintang, Pudu, Petaling Street and to end at Padang Merbok.

      MCA President cautions over red shirt rally
      Bernama | Published on September 11, 2015 18:12 MYT

      MCA President cautions over red shirt rally

      JOHOR BAHARU: MCA president Datuk Seri Liow Tiong Lai said today he hoped that the red shirt rally scheduled for Sept 16 in Kuala Lumpur would not be turned into a platform by certain quarters to undermine racial harmony in the country.

      Police need to halt 'red shirt' rally - MIC
      Bernama | Published on September 13, 2015 09:22 MYT

      Police need to halt 'red shirt' rally - MIC

      SEREMBAN: MIC president Datuk Seri Dr S. Subramaniam urged the police to use all available means to halt the 'Red Shirt' rally planned for Sept 16 in Kuala Lumpur.

      He said there was a risk that the protest may result in unwanted incidents, which could have a negative effect on the country's political stability, economy and racial harmony.

      INGAT:

      BERSIH NAK JATUHKAN NAJIB DAN KERAJAAN NYA. HIMPUNAN 16 SEPT TIDAK. IA ADA LAH "people's unity gathering, organised by the National Silat Federation or Pesaka." DAN "their rally to protect the sanctity of the National Principles (Rukun Negara)."

      AKU SETUJU. AKU TAK MAU BERSIH EKSPLOITASI KEADAAN, TERMASUK MENYAMBUT PERAYAAN HARI MERDEKA, DAN SETUJU PESAKA BUAT HIMPUNAN BAGI MENJAGA KEDAULATAN RUKUN NEGARA PADA 16 SEPT ITU.

      Delete
    4. Da makin celaru..hmmm.. entahlah..

      Delete
    5. AKU TAK CINTA DENGAN NAJIB TAPI AKU CINTA DGN KERAJAAN UMNO/BN YANG AKU HARAP DAPAT GANTIAN PEMIMPIN. AKU AMAT CURIGAKAN BERSIH DARI SEGI NAK JATUHKAN KERAJAAN UMNO/BN.

      Delete
  15. Kalo tujuan asal Baju Merah itu ia lah utk nunjukkan Baju Kuning yang kebanyakannya Cina DAP tak hormatkan Hari Merdeka dengan mengacau persediaan dan rehearsal utk pembarisan di Dataran Merdeka, rasa nya mereka dah capai tujuan itu sekarang.

    FEAR OF VIOLENCE: Petaling Street businesses to close over Red Shirt rally

    KUALA LUMPUR - About 500 shopkeepers and 773 traders in Petaling Street have decided to close their business on Sept 16 due to the proposed Peoples' Unity Gathering.

    Bagus lah PESAKA sekarang ambil alih anjuran himpunn 16 Sep tuh.

    ReplyDelete
  16. harap jangan ada malapetaka pd 16 sep.......tapi aku setuju depa di kasi tau jangan melanda landa demo jalanan nak jatuhkan gomen melayu umno/bn...........tijak gambo pemimpin2 melayu tuh kangjor..........

    ReplyDelete
  17. Ini budak kecik cakap -

    Authorities must remain vigilant during Red Shirt rally: Eric Paulsen
    The Sun Daily - ‎2 hours ago‎
    PETALING JAYA: The authorities must maintain vigilant and take all necessary actions to prevent any racially motivated incidents at the Red Shirt rally on Wednesday, said Lawyers for Liberty executive director Eric Paulsen

    Bodoh nya tak tau yg Polis bertungkus lumus siang dan malam jaga keselamatan nak elakkan rusuhan.

    Tahu, tapi sengaja nak eksploitasi keadaan, nak dapat nama, nak masuk surat khabar, bak kata oang dulu dulu. Kupra worak dia.

    Cakap benda lain le - beri nasihat orang ramai jangan buat hal, kan lebih baik.

    ReplyDelete
  18. Kalau himpunan tu ada pakai tshirt UNDUR NAJIB mungkin Tun akan datang la

    ReplyDelete
  19. alahai komen chai2 najibkat atas ni semua....tak sedar2 lagi ke? najib sebagai pemimpin melayu dan negara ni mengambil kaum cina sebagai rakan karibnya...ini fakta;

    1.menolong kaum cina dengan pelbagai bantuan kewangan seperti sekolah cina dan lain2 lagi.
    2.menganugerahkan dan mengurniakan projek2 PRIMA kepada kontraktor2 cina
    3.kawan baiknya bernama jho lo

    ini semua adalah fakta! takyah lah nak cakap berdegar degar chai oiii, jika najib sendiri membangsatkan kaumnya! cash is king!!!! dah beri duit apalagi chai semua? nyalaklah kah kah kah kah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul cakap ko......setuju.........tu pasal umno kena gantikan dia..........

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...