Thursday, September 17, 2015

MELAYU MENGHALALKAN RASUAH !!!!(?)

MenceritakancMenceritakan berulangkali kegagalan baju merah dengan kehadiran yang mengecewakan bukanlah menyeronokan kerana ia masih kepada kelemahan dan kekurangan Melayu secara amnya.

Kaum bukan Melayu sedang mentertawakan segala retorik dan gempaq Baju Merah, cubit paha kiri, kita yag tidak berbaju merah pun terasa juga atas nama "Melayu".

Nasihat percuma kita kepada mereka, tolonglah jangan ulang kerja bangang.

Perhimpunan baju merah pada kaum bukan Melayu, persepsi mereka.. Segelintir Melayu sedang mempertahankan pemimpin yang terlibat dengan salahguna kuasa dan rasuah...

Selarikah dengan Islam.

38 comments:

  1. KD ,
    Macam ni KD ini perkara fakta , bila dah terdesak Macam Najib lanun contoh klasik di arahnya kuncu kuncu macam Datuk Jamal sekincan dan menteri menteri serta ketua ketua bahagian yang berimankan jawatan dan wang pergi dekat melayu cerita pasal perkauman dan cina ni jahat itu ini , tapi bila senang ada kuasa Najib di belakang melayu pergi jumpa taukey Ciba ( Jho low) bincang cara sapu duit ini fakta bukan fitnah , sama la dengan menteri menteri dan ketua ketua bahagian lain kalau dah boss macam musibat yang bawah macam syaitan depan melayu wow cakap banyak pasai perkauman kaum ini jahat dan macam macam tapi bila dah dapat kuasa dan projek pergi cari taukey cina macam Jho low untuk dapat duti cepat

    Sudah tak payah bersandiwara la , bila bersih 1 ,2,3 dulu tak sibuk nak lawan balik dengan demo tiba tiba bila bersih 4 bising pasal mahu PM letak jawatan wow kuncu kuncu najib dengan pantas buat dema balas ini fakta la bukan fitnah ,jadi sudah gelabah la nak tunjjuk konon rakyat sokong tajuk demo pun berubah ubah mula rakyat lepas itu isu melayu tergugat , Kepala toya tergugat , PM melayu , TPM melayu , Sultan Melayu , MB melayu ,ketua ketua jabatan kerajaan melayu , Kaki tangan awam melayu , majoriti penduduk melayu , Polis melayu Askar melayu apa lagi ini yang tergugat sampai semua DO tanah pun melayu tapi tanah banyak dapat dekat cina jadi apa yang tergugat , yang tergugat Najib itu sebenar nya ,

    Dengar sini hai melayu , Kita sering menjadi bahan diguna oleh ahli ahli politik era sekarang , faham dak , PAS guna agama nak dapat undi melayu , parti parti melayupembangkang lain biasa la guna melayu sambil jadi barua cina , saya tak sokong bersih saya anti DAP tapi saya tak suka melayu sering jadi bahan gunaan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun tak suka Najib, mahu UMNO gantikan dia secepat mungkin. Tapi pasal Himpunan Rakyat Bersatu nih, aku rasa memang sebagai reaksi kpd biadap dan kangjor depa Bersih 4 yang kebanyakan nya penganut dan penyokong DAP, di ketuai dek bedebah Kit Siang dan musibat anak dia Guang Engg.

      Memang, yang mulakan nak berhimpun tuh ia lah si Mamat ikan bakar. Memang dia ada kata nak sokong Najib. Tapi cara dia buat dah tak betul, akhir nya bekas Ketua Menteri Melaka Ali Rustam masuk, ambil alih urusan minta kebenaran dsb nya atas nama persatuan silat, bernama Pesaka.

      Ni semua dah di umumkan. Nak nunjuk kpd depa yang melanda landa nak cuba jatuhkan Kerajaan yng di pimpin Melayu secara haram, melalui demo jalanan yang tak di izinkan, mcm Arab Spring, konon nya. Depa dah melanda sejak Bersih 1,2 dn 3.

      Kalo utk mempertahankan dan menaikkan maruah Melayu kembali, jangan kira Melayu di pergunakan le, brader. Pahal pun, tujuan nak sokong Najib tuh dah tak timbul bila Pesaka ambil alih urusan himpunan tuh.

      Delete
    2. Cuba le fikirkan - dah le semua yang berhimpun tuh berpuluh ribu Melayu, cilaka berani dua ekor berok dari Astro radio rangkaian bahasa Cina datang ke pusat permulaan berhimpun di Jalan Conlay. Bedebah tu "interbiu" peserta peserta di situ spt di laporkan -

      apa contoh maruah Melayu di cemar?
      berapa kuat kah Melayu?

      Kan ke kurang ajar, bidap bebenor tuh. Nasib le Melayu2 di situ jenis yang sabar, tak di tempeleng atau di lepuk nya budak 2 ekor tuh, tapi yang lain mintak Polis halau depa dari situ. Kita semua patut boikot Astro yang banyak ambik nate camtu kerja dgn depa. Atau kita himpun bangkang kangjor orang depa.

      Dah sentiasa ada jenis Cina Bukit DAP, tak reti terima kasih dapat hak kerakyatan yang Melayu setujukan di masa Merdeka, ultra kiasu (asyik nak menang, tak mahu kalah sekali pun), kita mesti tunjukkan beramai ramai bahawa kita tak boleh terima kelakuan bedebah depa di bersih 4 tuh.

      Jadi, dari segi ini, baguih le ada Himpunan Rakyat Bersatu tuh yang dapat keluarkan lk 70,000 Melayu walau pun kebenaran Polis utk berhimpun dan Bandaraya utk gunakan Padang merbok di umumkan ha nya 2 hari sabelom nya. Banding dgn depa Bersih merancang 5-6 bulan sabelom tuh, depa umumkan tak peduli tarak kebenaran pun nak demo mcm dulu dulu, tapi dapat setinggi tinggi nya ha nya 100,000 je yg keluor.

      Delete
  2. "persepsi mereka.. Segelintir Melayu sedang mempertahankan pemimpin yang terlibat dengan salahguna kuasa dan rasuah..."

    Tidak ada bukti pemimpin yng terlibat dgn salahguna kuasa dan rasuah.

    Maka tidak pula timbul apa2 sebarang persepsi..

    Yng ada adalah cerite dongeng KD je..

    Harap maklum..

    Wassalam..

    ReplyDelete
  3. Ini semua kerja org politik yg menggunakan bangsa masing2. Kehidupan harian kita kan berjiran dgn semua bangsa. Barang runcit pun kita beli kat semua kedai. Bila kedai melayu taknak hantar gas sbb sibuk, kedai india nak hantar. Bila kedai hardware cina tutup awal, kedai melayu tutup lewat. Kat tempat aku ni kedai cina byk kasi diskaun. Pendek kata, takde plak kita bergaduh.

    Ini semua mainan politik, mainan media yg menggunakan berbagai bangsa. Nak divert perhatian. Kita rakyat kena bijak. Pemimpin yg tak senonoh, kita buang, ganti yg lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju "Ini semua kerja org politik yg menggunakan bangsa masing2." DAP terutama nya. Anti-Melayu, anti-Islam dan menyebabkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Google lah "13 May 1969: A Tragedy, National Operations Council, Ocober 1969" dan korang akan di bawa ke situ utk mengtahui butiran lanjut.

      Hentam DAP bertubi tubi - Kit Siang pun keluarkan kenyataan bertulis ngentam Himpunan Rakyat Bersatu yang sabenarnya di adakan sebagai reaksi kpd tindakan Bersih 4.0 yang kebanyakan nya di hadziri dek ahli dan penyokong DAP, di ketuai dek bedebah Kit Siang.

      Balon depa berterusan, jaga jangan menghasut - bila keji Cina, sebutkan Cina DAP. Depa yang amat ke Cina Bukit-an tingkah laku nya.

      Setuju, kita mintak UMNO tukar pemimpin secepat mungkin sabelom PRU14. Kalo tak, jahanam kita.

      Delete
  4. ape ko merepek ni setannnnnn....KD oiii sudah2lah bwk2 bertaubat...
    mari bersatu... buang sifat angkuh dan hati penuh busuk tu...

    yg berlalu biarkan berlalu.. biarlah mamak dgn kapal mewahnya.. kalau kau nak join kemewahan mamk its ok tp tak payah lah runtuhkan atau hina org lain... itu sifat keji namanya..


    hrp2 sempatlah kita bertaubat..sblm Allah jemput kembali... tambah2 lg kau KD..byg sgt dosa fitnah dn adu domba.. banyak mana lah kau dh kumpul dosa dgn blog ko yg tak laku ni... kasihan.. kasihan anak bini ko makan hasil dr sumber begini...

    wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis le bangsa Melayu dan negara Malaysia nih - ko kata "yg berlalu biarkan berlalu..", amat tak bijak le ko nih.

      Awas, ku tak kata ko bodoh, ha nya tak bijak.

      Mana yang tak betul, tak boleh diamkan, Mamat. Ko tak nampak ke dioang dah melanda landa. Nanti naik kepala ko, di kencingkan nya ko, padan muka.

      Tak Baxa Rahman Dahlan komplen bedebah2 yang tidur atas jalan di tepi Dataran Merdeka tuh kincing di situ di malam hari. Patu kita sedikan Tok Mudim malam tu di situ, sunat kan depa yang buat gitu.

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Bagi mereka yang tidak sehaluan dengan blog ini boleh berbeza pendapat dengan hujah atau sekurang kurangnya berbahasa sopan walaupun.isi kosong.

    Atau dalam bahasa sopan, sila berambus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo 1-2, aku tak kish. Sebab boleh gunakan depa sebagai "punching bag" kita, dapat menghiburkan sikit.

      Delete
  7. Dlm erti lain, datang tak dijemput, berambus lagi baik. Blog2 pro Najis dah tak ada ummp, sebab tu pencacai2 mereka sesat ke sini macam anak pelesit tak bertuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. woii munafik.. ko dgn KD tu TAK sedar diri sila berambus lah dr bergayut di bwh listing bloggers pro UMNO.

      Skrg Najib Presiden UMNO.. jgn berlagak bodoh sgt nk hina pemimpin UMNO..

      ko tunggu ktrunan mamak mahathaik kot2 naik jd Presedeen AMANO, then ko join jilat puas2. (nauzubillah krtunan maddey ketuai UMNO)

      or pergi buka bloggers pro-Mamak Bentara Kuti..join DAP..aku nk tgk macai2 mahathaik ini nk survive ke tak..


      KD..kalau ko rase ko anak sah taraf.. aku nasihatkan ko tnjuk gentleman.. jantan tulen.. SIAL BERAMBUS KELUAR dr listing blogger pro Kerajaan, ko mintak GAP keluarkan list blog hanceng ko ni dr senarai tu.. MENYEMAK aku tgk!!

      sekian.

      Delete
    2. Mamat 809,

      ko punya buah hati Najib yang ko sayangi tu "Presedeen AMANO" ke? Padan le. Kalo gitu bagus le. Nanti UMNO boleh cari orang lain sebagai Presiden.

      Btw, apasal susah sangat ko nak berambus dari blog ini ha? Sebab blog ini banyak komen yang baguih baguih hentam kesayangan ko, ye?

      Kesian ko........

      Delete
    3. Kalau kau pejuang kebenaran, kenapa berselindung di sebalik samaran 'AnonyMouse' bak Tikus. Jika berani, tunjukkan diri sebenar bagai anak jantan. Jgn jadi pengecut macam pm yg tak berintegriti...asyik lari & sembunyi di bawah kelengkang bini. Anonymous
      ...ptuih...macam pondan tua take laku..!!

      Delete
  8. Betul, Perhimpunan Rakyat Bersatu pun ada hanya "Segelintir Melayu sedang mempertahankan pemimpin yang terlibat dengan salahguna kuasa dan rasuah..." - kumpulan pemunya restoran ikan bakar. Dia ngarapkan esok lusa Najib jadikan dia Mnteri. Sekurang kurang nya Timbalan Menteri.

    Najib dulukan ta'at setia, pandai ke tak, belakang kira. Tengok le, Salleh Said Keruak bukan main sokong dan defen Najib . Di jadikan nya Menteri Penerangan apekenama nya sekarang. Tapi masih belom beri penerangan yang memuaskan tentang banyak perkara. Terutama nya 1MDB dan RM2.6 bilion masuk ekaun Najib.

    ReplyDelete
  9. KLUANG DEMON MEROYAN LAGI.. KAH KAH KAH

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini DAP Red Bean, biadap & kangjor. Mcm Guang Engg yang Naib Pengerusi DAP, Tengku Aziz sendiri kata "biadap" masa dia cabut keluor DAP dulu.

      Delete
    2. Semua kuasa ditangan pemimpin melayu...selama ni pm n geng tidur ke?...dia orang dpt kuasa pun dari pengundi melayu...dia org lupa atau buat lupa....pemimpin melayu Yg bersama baju merah selamani tidur ke...Patutnya merasa malu...




      Delete
    3. Kesian si mamat tuh, sampai maki hamun sebab kena ban komen dia yang di ataih tuh dari blog ini.

      Tu le, jangan biadap dan kangjor sangat. Ikut le mcm kitaoang nih - asyik kesiankan ko. Sebab mak bapak kita oang didik kami supaya kesiankan depa yang kena sembor, kena caci, kena ban ...............

      Coba ko mintak mak bapak ko didik ko, kan tak kena ban...........masih boleh buat lagi sekarang.........ko pigi le cakap kat mak bapak ko..........mesti depa bimbing ko.........akhlak, sopan santun di blog oang.....jga bahasa dll

      Delete
  11. KD blogger xde telor
    menyalak mengutuk Najib.. tp dia lupa Najib tu Presiden UMNO skrg..
    kalau hebat sgt menyalak gerakan nk jatuh najib tu..kurang2 himpunan Merah baru2 ni 200-300 org je dtg boleh lah aku tabik siket.. ini puihhhh..lg ko kutuk Najib dr Dataran merbok sampai ke Sabah beratsu ribu manusia pakai baju Merah sokong Najib..

    Patut ko rase malu dgn sekor dua anjing2 murahan yg bertenggek kt sini hari2.. kutuk Najib..
    bkn nk betulkan apa yg tak betul..tp modus operandi NAK JATUHKAN najib dgn penuh NISTA.. bodoh munafik punya org2 ini..

    awal2 dlu boleh la angguk jgk.. makin lama makin hancing.. menipu.. mereka cipta propa2.. apa ini.. Melayu akan lbh bagus ke kalau ikut propa blog ko KDngok?

    Ko jumpa tun mamak suruh dia taubat lah.. jom gi masjid besi.. solat dgn najib sama2.. mintak maaf salah silap.. tnjuk pd dunia Islam bhw Melayu ialah contoh wadah penyatuan Islam..

    mamak kuti duk perang dgn najib.. najib bkn makin jatuh..sbliknya mamak kuti semakin org tk hormat..maaf ckp.. nilai hormat mamak kuti masa awal2 dia step down dlu amat tinggi.. to ukur lah skrg ni.. ramai org Melayu yg cemuh dia.. habis kuat skrg diam tk puji meleleh spt awal thn 2000.. so pikir


    wslm

    ReplyDelete
    Replies
    1. 816,

      Mimpi ke kamu? Yang kata nak sokong Najib di himpunan tuh ha nya si ikan bakar tuh. Hari nih tak ngaku dapat cek RM3 juta, kata oang.

      Tapi berapa ramai lah yang di bawak nya. Yang dia janji pun cuma 10,000. Tapi yang hadzir hari Rabu tuh 70,000. Yang lain tuh tak sebut pun sokong Najib. Semua nya nak tunjukkan kpd Bershit jangan melanda landa nak meredahkan maruah Melayu.

      Amacam, ada faham?

      Delete
    2. Mungkin ada segelintir daripada kita yang masih belum mengenali dan menyedari jasa yang dicurahkan selama ini oleh bekas Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamed.

      Siapakah Tun Dr Mahathir Mohamed jika mahu dibandingkan dengan Anwar Ibrahim maupun Najib yang berfahaman Liberal bersahabat & bersekongkol dgn Zionist Yahudi.

      Tentu kita masih ingat Tun Dr Mahathir Mohamed merupakan penggerak kepada negara-negara Islam yang lain untuk membantu Bosnia Herzegovina ketika umat Islam disana disembelih oleh pengganas Serbia dengan mudahnya.

      Beliau juga telah bertindak menghantar ratusan komando Malaysia yang dibawa masuk secara sulit ke Bosnia untuk membantu saudara seIslam kita ketika era pencerobohan dan pembunuhan beramai-ramai umat Islam di Bosnia ketika itu.

      “Kalau negara Arab ini tidak datang membantu, kita hantar sahaja askar kita,” kata-kata beliau untuk diamati semua.

      Beliau juga turut berpakat dengan kerajaan Sultan Brunei pada ketika itu bagi menyediakan jumlah dana yang berjumlah berjuta dollar untuk membeli senjata dan peluru anti kereta kebal untuk kegunaan tentera Islam di Bosnia.

      Insan ini juga yang pernah mengalirkan air matanya ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestin.

      Tun Dr Mahathir Mohamed juga merupakan pemimpin Islam yang telah dihubungi oleh Yasser Arafat bagi meminta bantuan dan pertolongan ketika diserang oleh rejim zionis.

      Dia juga lah yang mempertaruhkan nyawa isterinya,Tun Dr Siti Hasmah menaiki pesawat ke Baghdad membawa bantuan kemanusiaan kepada umat Islam demi untuk melepaskan sekatan Amerika Syarikat. Beranikah Najib sekarang ini menghantar Rosmah ke negara Arab yg sedang bergolak..?? Tapi kalau lawatan melancung ke Australia, Eropah, USA tentu mau sebab boleh shopping sakan dgn duit rakyat.

      Tun Mahathir kini dicatat dalam sejarah & diiktiraf sebagai seorang pemimpin kelas dunia yang berjaya meskipun hanya memimpin sebuah negara yang kecil.

      Beliau juga bukan hanya berjaya memerdekakan negaranya dari semua segi, tetapi turut berusaha memerdekakan negara-negara lain daripada belenggu falsafah pembangunan yang dijana dari barat yang jelas muflis idealistiknya. Ini diakui oleh mendiang Nelson Mendela.

      Pastinya kebanyakan daripada kita juga apabila berbicara mengenai pemimpin negara ini, sudah pasti sebak dan berlinang air mata kerana jasa yang dicurahkannya sudah pasti tidak mampu dibalas. Sebut saja pemodenan pembangunan negara dari landskap, monumen, lebuhraya, keretapi letrik, komputer, litar lumba dunia, pelabuhan, lapangan terbang, putrajaya, dan banyak lagi...pasti nama Tun Mahathir tak akan lekang.

      Delete
  12. MELAYU (CELOP MAMAK) MENGHALALKAN RASUAH =>>> 22 tahun RASUAH jd alat perkakas seorang PM mamak..utk terus berkuasa dan mengekalkan rejimnya...
    waktu pemilihan UMNO duit bersepah2 di mlm hari... Hotel Pan Pacific (ketika itu)... aduhh... esok nya pura2 nangess...munapik..

    ahakss... kd penjilat tegar bapa rasuah.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu nak orang senaraikan kes rasuah najib ke? nanti panjang berjela jela kau nak makan pun tak selesa.

      cukup le dengan 1MDB terhutang RM42 bilion, anak tiri dia alih alih kaya raya, kawan baik dgn Jho Lo yg di gambar dengan keluarga Najib bersama Sang Wasangka Rosmah.

      pastu rm2.6 bilion masuk ekaun peribadi najib. apa? dah jawab? kupra worak ko. ha nya kata dia tak pernah ambik wang untuk faedah diri senndiri. apasal cakap cara cryptic plak? korang ngong punya kumpulan.

      Delete
    2. Jgn lupa...Rosmelda ManRakus juga sempat kelepet RM2 juta dalam akaun peribadinya.

      Delete
    3. itu yang dah di laporkan, Bang Othaman...... yang tak di laporkan.......a'lom wal ma'lom le.........sssssshhhhh, jaga jaga nanti ada "silent hands" keluor di sini pun........hehe

      Delete
  13. mr KD, awak kelihatan tidak meraikan perbezaan pendapat. awak berpendapat bahawa himpunan baju merah adalah himpunan untuk menyelamatkan najib. bagaimana tu, adakah dengan berhimpun begitu maka najibpun tiba2 terselamat? sesungguhnya nawaitu peserta himpunan (majoritinya) adalah luahan perasaan yang selama ini bangsa melayu dan islam sentiasa diinjak, dicerca dan dihina oleh rasis dan cauvenis cina aka dap. adakah setiap individu peserta himpunan baju merah bercakap mempertahankan najib? saya sendiri, setiap hari menunggu keputusan najib untuk 'meninggalkan putrajaya' balik ke 'pekan', tetapi saya masih juga sedih, hiba, kecewa bila saban hari ada sahaja provokasi kepada bangsa dan agama saya. bagaimana awak berfikir tentang ini, itu hak awak. tetapi tolonglah mempunyai jiwa besar untuk sama2 meraikan perbezaan pendapat walaupun ianya tidak selari dengan pendapat awak. jangan keterlaluan memperlekeh dan menghina aktiviti orang lain yang awak tidak setuju, seolah hanya ada satu sahaja jawapan kepada setiap isu. bila persoalan itu 'subjektif' tentulah ada pelbagai jawapan boleh diutarakan. adakah awak hanya belajar menjawab soalan 'objektif' sahaja semasa sekolah dahulu mr KD?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju pendapat ini. Juga setuju mana mana pendapat yang mengata UMNO perlu gantikan Najib secepat mungkin, kalu tak UMNO/BN lingkup di PRU14 dan mungkin selama lama nya.

      Antara sebab nya - Najib dapat keputusan yang paling hamsat di PRU13. Cina yang di usung nya pun kasi dia tsunami Cina.

      Sejak masa itu, skandal 1MDB dan RM2.6 bilion masuk ekaun bank dia, tambah pulak dia nyusahkan rakyat dengan GST nya, tentu akan membikin pengundi lari ke lain tempat kalau Najib masih mimpin UMNO/BN di PRU14 atau tak lama sabelom nya.

      Delete
    2. Anon 9:08...saya harap anda juga dapat menghayati aspirasi sebahgian besar umat Melayu sepertimana yg diluahkan oleh rakan seperjuangan, Anon 9:17.

      Delete
    3. Anon 9:08...jika sayangkann UMNO, jika mahu Najib berundur....

      Tindakan juga mesti sama dengan niat, himpunan baju merah adalah idea penjilat Najib secara langsung dan tidak langsung, bersandiwara atas nama NGO...

      Menghadirinya tanpa sedar membeti sokongan kjepada Najib.

      Bersih 4.0 tidak bermaksud perkauman sekadar majoritinya kali ini adalah orang cina yang kebiasaannya di dukungi Melayu PAS. Isu kaum adalah provokasi macai Najib.
      Bersih 4.0 juga fokus kpd tangkap dan turunkan Najib..
      Itu antara faktor Dr Mahathir turut serta.

      Apakah baju merah mahu Najib turun?

      Delete
    4. Anon 9:08...jika sayangkann UMNO, jika mahu Najib berundur....

      Tindakan juga mesti sama dengan niat, himpunan baju merah adalah idea penjilat Najib secara langsung dan tidak langsung, bersandiwara atas nama NGO...

      Menghadirinya tanpa sedar membeti sokongan kjepada Najib.

      Bersih 4.0 tidak bermaksud perkauman sekadar majoritinya kali ini adalah orang cina yang kebiasaannya di dukungi Melayu PAS. Isu kaum adalah provokasi macai Najib.
      Bersih 4.0 juga fokus kpd tangkap dan turunkan Najib..
      Itu antara faktor Dr Mahathir turut serta.

      Apakah baju merah mahu Najib turun?

      Delete
    5. kluangman,

      Izinkan saya mencelah di antara anda dgn 908, mengeluarkan pendapat berikut -

      1. Bersih 4 mahukan

      a. Najib di jatuhkan
      b. Kerajaan Najib juga di jatuhkan

      Takda maksud lain dari itu bila biadap dan kurang ajor DAP masuk dengan Kit Siang dan Guan Eng sekali, anjing anjing nya menijak nijak gambar gambar pemimpin Melayu (tak kira lah Najib yang saya mahukan di ganti itu).

      Tujuan di a itu saya sokong, Itu juga yang Tun Dr Mahathir tujukan - dia mahu Najib di "gantikan" dan saya sokong dia dlm tujuan itu. Tujuan di b itu TDM pun tak sokong - dia kata dia sokong jatuhkan Najib kalau Pembangkang setuju UMNO/BN terus memerintah. Demikian juga kalau ada undi tak caya di Parlimen, kata nya. Ini pun saya sokong. Setuju tak setuju Pembangkang belom di ketahui.

      2. Himpunan Rakyat Bersatu mula mula di urakan dek kumpulan ikan bakar utk sokong Najib, Tapi bercelaru urusan mendapatkan kebenaran dsb nya, hingga Ali Rustam masuk, atas nama persatuan silat, Pesaka, istiharkan satu saja penganjur salepas itu - Pesaka. Juga istiharkan tujuan sebagai menunjukkan reaksi kpd Bersih menyentuh maruah Melayu, mahu rakyat bersatu dari segi itu, dan menamakan himpnunan itu begitu.

      Benar, ketua ikan bakar kata dia akan bawa 10,000 peserta, tak tahu berapa yang sabenar nya hadzir, tapi jumlah peserta di katakan 70,000 - 80,000. Oleh itu kumpulan ikan bakar menyokong Najib ha nya segelintir.

      Saya juga sokong tujuan Pesaka/ Baju Merah nak pertahankan dan penaikkan Melayu punya maruah. Tapi tak sokong tujuan kumpulan ikan bakar yang sokong Najib.

      Delete
    6. 12.50

      Yang penting dan agenda utama kita semua adalah minta najib letak jawatan!

      Kita meraikan pelbagai pendapat !

      Delete
    7. "saya sendiri, setiap hari menunggu keputusan najib untuk 'meninggalkan putrajaya' balik ke 'pekan', "

      Sokong bro!

      Delete
  14. Waaaaaa ni berita baik ni, sedap dengor..........kalau lah boleh membawa kpd Ajib di gantikan sebagai Presiden UMNO, jadi la ...........tak payah sampai dia di tangkap ke ape..........

    Former Umno leader Anina Saadudin today sought for the courts to freeze Prime Minister Datuk Seri Najib Razak’s assets, as well as a detailed account of how the RM2.6 billion donation he received for Umno had been used.

    Apart from the freeze, she also wants a full declaration of all the prime minister’s assets. malaymailonline

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...