Google+ Followers

Saturday, February 28, 2015

Melayu bimbang tidak pada tempatnya...

Bimbangkah kita kalau Melayu hari ini tidak bersatu..


Tidak bersatu di bawah panji pemimpin yang liwat
Tidak bersatu di bawah kepimpinan yang korup
Tidak bersatu di bawah kepimpinan ulama politik yang sesat
Tidak bersatu di bawah kepimpinan anak beranak
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang kencing rakyat
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang tunduk
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang banyak kepentingan peribadi


Rugi ke Melayu kalau tolak pemimpin garet umpama pelacur dan jalang
Parah ke Melayu kalau menjauhkan diri dari pemimpin alat dan kuda tunggangan
Rosak kah Melayu Islam kalau tidak mengikut pemimpin yang merubah kiblat
Melayu tidak derhaka kepada pemimpin yang mengkhianati dan hipokrasi

Pemimpin mana, apabila mereka berselisih telah kembali kepada Al Kitab, Al Quran (?)
Solidariti untuk apa (?) al kocek al saku (?)

Bila, kenapa, di mana Melayu perlu bimbang...
Kita perlu bimbang apabila tidak bersatu menentang kemungkaran...
Kita perlu bimbang apabila pakar-pakat sokong dan bodek ke arah kemudaratan..

pEMIMPIN mENCONGAK sOLIDARITI

8hb Mac..Usaha Solidariti dari Ketua-Ketua Bahagian UMNO kepada Najib...

Majlis Perpaduan Melayu
28 Februari...


 

Angin tak ada, ribut tak ada.......memang cuaca panas sekarang ni......boleh goyang  !!!!!

Sejarah menunjukkan apabila "masa" sudah sampai, memberi tanda turun..... Perancangan Allah lebih baik....doa rakyat lebih termakbul.

Solidariti kepada Anwar juga gagal sama sekali....

Pemimpin yang lemah memerlukan solidariti dari segi kosmetik perhimpunan... Pengaruh dan Pangkat sudah tidak mempunyai kuasa..

Pemimpin yang gagah akan terus bersuara walaupun sudah tidak ada jawatan dan kuasa...

Friday, February 27, 2015

Selepas Harakah, NEXT ?


Tahniah dan sokongan penuh ke atas PM dan Najib kerana mengambil tindakan permulaan undang-undang yang  bermaruah dan tegas ke atas Harakah PAS dalam pelaporan ‘Dana 1MDB biayai syarikat filem Riza Aziz’.


‘‘Kita kena saman dan buat permintaan akhbar ini tarik balik apa yang disebut (tulis) kerana dakwaannya adalah fitnah dan tidak benar sama sekali.

 “Mereka pun tak ada menunjukkan bukti saya salah gunakan kuasa. Jadi saya berhak untuk membela diri saya dan keluarga,” katanya dalam sidang akhbar selepas majlis peletakan batu asas Hospital Pakar Minor Sri Aman di sini hari ini.

Diharap Najib juga mengambil tindakan yang sama ke atas mana-mana pihak dalam isu 1MDB atau isu-isu lain kerana semuanya itu memang sedang merosakkan imejnya selaku individu peribadi, anak Tun Razak, suami Rosmah, PM dan atau Presiden UMNO.

Selain 1MDB, beban keroskan imej yang besar juga sedang berlaku ke atasnya dalam isu altantuya, jet rasmi yang digunakan secara peribadi yang melibatkan keluarganya, pengurusan kehilangan mistri MH370, pemenjaraan Anwar dan pelbagai lain isu. Tindakan permulaan undang-undang yang sama perlu dibuat.

Jika tidak, semua yang diperkatakan adalah benar belaka.

Semua itu tidak berbaloi sekadar mendiamkan diri atau sekadar menafikan.

Jika tidak, semua yang diperkatakan adalah benar belaka.

Thursday, February 26, 2015

1MDB, FGV, UMNO, Petronas, MPRC (Petroleum Resources Corporation), Media Prima, Utusan Melayu semuanya ok...

Pertama sebab aku sudah tidak melanggannya sejak 7 tahun lalu..itu aku, baru sorang..mungkin beberapa orang lain, ratusan dan mungkin ribuan..

Jika yang tidak melanggan adalah mereka yang sokong pembangkang, itu belum jadi kudis tetapi apabila penyokong UMNO sudah tidak hingin beli..itulah puncanya

Kenapa perlu beli..kalau saban masa dan hari, hanya cerita yang dibaguskan tentang seorang dua pemimpin
...kalau aku kata, akar umbi sudah tutup TV bila pemimpin muncul, ada pula balacinya tanya..aku nampak ke..aduh saolan cepu mas tu !!! Dia sendiri tidak peka rupanya... dia pun lebih kurang Utusan Melayu...

Kalau Utusan Melayu sudah kurang pelanggan kerana mata penanya sudah tumpul,
bererti pemimpin dan parti yang ditatangnya juga akan bermasalah...

Kerugiannya mungkin masih boleh ditampung parti yang disokongnya.... tetapi bagaimana undi untuk menang pilihanraya...bolehkah Utusan Melayu memainkan peranan untuk mempengaruhi seperti masa-masa lalu, kali ini sudah agak lambat sebab pelanggannya sudah benar-benar lari...

Untuk tidak rugi, untuk partinya menang cemerlang di pilihanraya, Utusan Melayu tidak perlu burukkan pembangkang yang sudah sememangnya buruk, tidak perlu fitnah...memadai cantikkan semula UMNO, betulkan yang bengkok, sokong kebenaran.... kalau kepala busuk...lambat laut badan, kaki dan ekor turut busuk...

Wednesday, February 25, 2015

Yang perlu bertanding di DUN CEMPAKA kerajaan atau parti ?


1. Yang perlu bertanding di DUN Cempaka Kelantan, parti atau kerajaan ?

2. Apabila Najib umumkan UMNO tidak bertanding di DUN Cempaka kerana beberapa sebab atas kapasiti PM atau Presiden UMNO ?

Itu dua saolan yang perlu dijawab sebenarnya untuk melihat realiti.

Alasan Najib bahawa untuk penumpuan kepada mangsa banjir, sangat lemah - itu bukan kerja parti, itu kerja kerajaan membantu rakyat, kerajaan bermaksud agensi dan jabatan di bawahnya, tanggungjawab Pegawai
Kerajaan..

Yang akan bantu bukan Ketua Bahagian atau Ketua Cawangan (?) So, di mana katanya UMNO akan memberi tumpuan di situ ?


Apapula alasan jika tidak bertanding di Permatang Pauh kelak (?)

Alasan yang tepat ialah UMNO tiada peluang untuk memang di situ dan untuk tidak membuang masa, tenaga dan wang ringgit adalah wajar UMNO tidak bertanding - itu statement barulah kata"berani".

Bukankah pilihanraya DUN Cempaka sebenarnya satu pentas yang sesuai untuk Kj heret Shafie bagi menelanjangkan Anwar? Kenapa pula tidak mengambil peluang tersebut...

Sekurang-kurang MB Kelantan lebih faham dengan jelas bahawa PAS sebagai sebuah parti sedia bertanding mempertahankan haknya dan tidak menggunakan alasan Kerajaan Negeri Kelantan ingin menumpu kepada pemulihan mangsa banjir.


Plan B Anwar (?)

Perkembangan semasa tidak dapat dielakkan untuk kita menoleh seketika bila Anwar kononnya tanpa restu telah mohon perutusan pengampunan melalui keluarga yang pritahatin.

Analisa meramalkan harapan pengampunan adalah tipis tetapi situasi sebeginilah yang sangat Anwar suka, unsangkarable...lebih dramatik. 

Apakah memenjarakan Anwar hanya satu pra-syarat (?)

Anwar mempertahankan egonya untuk tidak merasa bersalah atas hukuman liwat dan secara peribadi tidak membuat permohonan? Saiful liwat diri sendiri secara paksa? Anwar akan kekal bersih jika diampunkan, terus layak memegang AP, kekal layak sebagai Ketua Pembangkang, layak juga dilantik sebagai TPM sekaligus PM juga bukan satu yang tidak mungkin..
Apapun inilah kejayaan terbaru untuk Anwar berpotensi diampunkan setelah berjaya menghantar isyarat yang jelas kepada lawannya bahawa dia juga mempunyai 'senjata' yang tidak kurang bisanya untuk didedahkan dan jika tidak ditangani dengan betul, jawatan akan melayang.

Anwar harus berterima kasih kepada Mahathir yang memberi tekanan kepada kerajaan yang membolehkan kerjanya lebih mudah samada melalui perancangan bersama, perancangan sendiri, plan A ataupun plan B.

Teori politik sebegini tidak harus dipandang enteng kerana dalam keadaan terdesak dan tersepit, ada pihak yang sanggup lakukan apa sahaja.

Monday, February 23, 2015

Muhyiddin sebagai indikator untuk move seterusnya..

"Orang melihat Muhyiddin sebagai watak utama yang memaksa Pak Lah berundur sebelum 2010 seperti yang dia minta sungguh-sungguh kepada rakan-rakannya dalam Umno dan BN.

"Kalau Muhyiddin boleh halau Pak Lah dari kedudukannya sebagai Perdana Menteri, tidak ada yang boleh menghalang beliau melakukan perkara yang sama kepada Najib dan Najib tentu tahu perkara itu," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu (Harakah Daily)

Sejarah menunjukkan Muhyiddin seorang Menteri atau bekas Menteri Besar dan kini Timbalan Perdana Menteri yang telah berungsi dengan baik dan memainkan peranan yang berkesan pada masa dan tempat yang betul.

Seseorang seperti Muhyiddin merupakan asset kepada Najib dalam situasi sekarang sepertimana peranan Ghafar Baba yang menjadi asset Mahathir semasa berkrisis dengan Semangat 46...Seperti Ghaffar Baba, Muhyiddin juga tidak punya pasukan kuatnya sendiri dan ini menyelamatkan UMNO dari berombak.

Bagaimanapun sesuatu yang perlu diberi perhatian bahawa Muhyiddin mempunyai sokongan am yang kuat di akar umbi dan hanya perlu digerakan pada masa dan tempat yang sesuai pada isu-isu tertentu.
Isu-isu tertentu itu termasuklah mengembalikan perjuangan UMNO yang berteraskan semula ketuanan Melayu dan Islam yang membawa maksud mana-mana pihak jangan cuba menganggu gugat sewenang-wenangnya.
 
Atas faktor itulah pembangkang kurang berminat untuk mendesak Najib berundur kerana Muhyiddin lebih merbahaya bagi mereka dan bagi ahli umno dan orang Melayu keseluruhannya kini meletakan Muhyiddin sebagai indikator dalam 'move' seterusnya.
Dalam masa yang sama musuh dalam selimut cuba menyingkirkan Muhyiddin secara halus sambil berharap Muhyiddin melakukan kesilapan.

Penjarakan Anwar - Malaysia dapat balasan cuaca panas..

Nak tahu kenapa cuaca panas sekarang ...ini semua gara-gara salah UMNO kerana memenjarakan Anwar Ibrahim Al-Anu-Gerah...

Usaha pembangkang untuk membebaskan Anwar sangat di alu-alukan demi kesejahteraan rakyat...

Any komen !!

Sunday, February 22, 2015

Ukur kredibiliti mereka..

Anwar Ibrahim - bukan setakat bohong, nafi tapi auta, sebab dia berkawan dengan Lim Kit Siang bapa kepada Lim Guan Eng.

Nurul Izzah - terbukti pembohong juga.

Najib - (?)


Sirul - (?)

Mahfudz - (?)

Bloggers - lagi lah tak boleh dipercayai (?) hanya sebahagian kecil yang ada kredibiliti, yang lain makan gaji ikut cakap tuan, yang bebas - syok sendiri.

Pengomen anon - hahaha ...lu fikirlah sendiri..

Elok kita lebih banyak jadi pemerhati dari pengomen sebab mereka ni pakar dalam bidang masing-masing

Politik bukan saja kotor tapi utter rubbish..

Ramai yang tidak berkesempatan.

Alangkah baiknya kalau belanja 1MDB digunakan untuk membina banyak lagi tol membolehkan ramai lagi rakyat berjihad.

Bagaimana kalau pembayar tol itu bukan Islam, nak sebut apa pula...

Aduh..nanti dituduh rasis pula.
....
Kalau nak berjihad semasa jem di tol..jangan merungut..kurang pahala jihad.

Kalau mati accident semasa berebut-rebut di pintu tol atau bawa laju sebab nak segera sampai tol untuk berjihad..itu mati syahid kot !!!

Apapula status GST !!! Jihad first class.. (?) 

Bagi mereka yang sokong bayar tol itu satu jihad,  dengan alasan mereka sendiri, silakan...teruskan... yang penting jangan paksa orang lain setuju dengan pendapat mereka !!! Tak perlu kepedasan..  


# Bagi mereka yang cari kebenaran dan ketenangan hadirlah ke forum KJ/Shafie dalam majlis liberal membuka aib..




Saturday, February 21, 2015

Jika mahkamah sudah hilang integriti, di manakah penyelesaian terbaik..balik ke hutan (?)

Mahkamah di Malaysia bukan jalan penyelesaian terbaik kini memandangkan timbul pelbagai persaolan selepas seuatu hukuman dijatuhkan.

Mahkamah memberi ruang dan peluang kepada masyarakat luar untuk menghidu kelemahan mereka.

Seolah mahkamah tidak diberi gambaran yang betul oleh pihak pendakwa dan peguambela malah dalam satu tahap mahkamah juga seolah tidak mempunyai keinginan untuk mendapatkan maklumat tambahan.

Lebih rela membiarkan diri disuap. Tanggungjawab kepada masyarakat seolah bukan menjadi tanggungjawab mahkamah.

Jika mahkamah sudah hilang integriti, di manakah penyelesaian terbaik..balik ke hutan (?)

Friday, February 20, 2015

Tanpa Anwar - UMNO macam kaku..Sudah muak bro !!!

Sebelum dan selepas dipenjarakan - lagu "Anwar" masih dimainkan walaupun dalam nada yang
berlainan. Cerita lubang kunyit masih mendapat tempat pada semua penyokong dan pemimpin UMNO untuk dibacakan dan diulangtayang tanpa jemu.

Mungkin itu sahajalah perjuangan UMNO sehinggakan Pemuda UMNO sanggup menjajanya sekeliling negara sekadar untuk menceritakan berapa panjang, berapa keras, berapa besar atau macam-macam lagi tentang zakar Anwar.... Sekadar itukah pengisian KJ selaku Ketua Pemuda UMNO yang dipilih !!! Bekalannya untuk menjadi 3 Naib Presiden Kanan pada masa hadapan..

Suara tentang perjuangan untuk peniaga kecil Melayu bagaimana? Pembelaan tentang usahawan Melayu yang bangkrupsi bagaimana? Malah masih ada lagi ratusan isu dan perjuangan yang berkualiti perlu diberi perhatian..

Orang Melayu dan Islam tidak akan bangun berkembang maju sekadar didendangkan dengan lagu anwar itu dan ini...sudah muak bro..




Thursday, February 19, 2015

KJ wajib bersihkan nama PM..

Memberi satu dua penjelasan dalam satu dua majlis berhubung perbicaraan anwar boleh dianggap logik dan perlu.

Selebihnya biarlah skirp penghakiman menjadi saksi untuk sama-sama dinilai.

Apabila tiba-tiba KJ cuba menjuarai bersama Shafie untuk satu konsert mengaibkan individu yang bernama anwar yang sudah dipenjarakan tentunya sesuatu yang pelik. Anwar telah melakukan satu kesalahan yang telah dihukum..apapula satu lagi hukuman pencercaan yang sedang dijalankan atas nama UMNO?

Sedangkan dari awal lagi UMNO menafikan ada konspirasi politik untuk menjatuhkan anwar tetapi kenapa pula sekarang pentas politik dipergunakan. Macamana nak percaya tidak ada konspirasi?

Apakah Shafie menerima jawatan Timbalan Pendakwaraya dalam satu bentuk bayaran pakej iaitu mewakili kerajaan di mahkamah kemudiannya diikuti dengan majlis penerangan.

Bagaimana pula KJ tiba-tiba muncul sebagai Menteri Pengiring sedangkan sebelum ini dialah orang pertama yang menyambut anwar selepas dibebaskan di zaman bapa mertuanya berkuasa. Apakah KJ ingin menebus kesilapannya yang lalu.

Atau keseluruhannya mereka sedang cuba mengalih perhatian rakyat kepada isu-isu yang bakal muncul kelak seperti pendedahan sirul dalam kes pembunuhan altantuya ???

Bagaimana pula tiba-tiba Najib begitu cepat responsive dan termelenting dengan pertanyaan wartawan hingga spontan mengatakan ianya satu yang karut kedua polis itu diarah untuk membunuh altantuya. Dari mana najib tahu ia bukan arahan sesiapa !!!

Kalau arahan itu datang dari Anwar - bukankah itu menguntungkan politik Najib - kenapa cepat menafikan ???

Bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan minta PDRM siasat semula !!!
Bukankah sepatutnya ini perjuangan KJ mencari kebenaran siapakah 'sibangsat' itu yang tergamak membuat arahan pembunuhan. Kenapa sangat begitu penting wanita itu dibunuh, apa rahsia yang disimpannya !!!







Tuduhan Anwar bahawa ada konspirasi politik menjatuhkannya tidaklah seberat mana jika dibandingkan dengan tuduhan Najib turut terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya. KJ wajib bersihkan nama Najib sekaligus mencapai cita-cita peribadinya.


Kenyataan Media
20 Februari 2015
Pendedahan Sirul, PM Usahlah Gelisah, Hanya yang Makan Cili Sahaja yang Terasa Pedasnya.
1.     Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Razak mengatakan pendedahan terbaru Sirul berkenaan kes Altantuya itu adalah “mengarut”. Sungguh menghairankan kerana Sirul tidaklah menyebut mahupun mengaitkan PM dengan dakwaan dia “hanya menjalankan arahan” dalam kes pembunuhan Altantuya, jadi mengapa pula PM memberi respon sedemikian rupa.?
2.     Sewajarnya, apabila Sirul berani membuat pendedahan terbaru dalam kes misteri ini maka Perdana Menteri wajar menyatakan kepentingan untuk menyiasat dan membicarakan kembali kes ini. Kita tidak boleh menafikan kebarangkalian Sirul sudah berani membuat pendedahan itu kerana dia berada di luar cengkaman dan tekanan yang diberikan oleh pihak berkuasa di Malaysia.
3.     Pihak berkuasa wajar menyiasat kembali kes ini berpandukan kenyataan Abdul Razak Baginda yang mengatakan kes Altantuya ini hanyalah kes biasa yang sengaja disensasikan sedangkan pada masa sama di dalam wawancara The Malaysian Insider itu, dia sendiri mengaku mengenali dan pernah diugut oleh Altantuya atas sebab peribadi. Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan juga ada berkata hanya suspek utama yang tahu motif kes ini tetapi sudah pun dilepaskan. Terbaru Tan Sri Musa juga membuat gesaan agar kes ini disiasat semula mengambilkira apa yang didedahkan oleh Sirul.
4.     Sirul juga mendakwa “orang penting yang mempunyai motif masih bebas” dan dia hanyalah menjadi mangsa kambing hitam. Pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) amat wajar menyiasat  dahulu kesahihan apa yang dikatakan Sirul ini sebelum terus menafikan sebegitu sahaja demi mempertahakan imej ketelusan dan keberanian PDRM untuk bertindak tanpa memilih bulu. Pihak PDRM boleh sahaja menghantar pegawai penyiasat ke Australia tanpa menunggu Sirul dibawa pulang ke Malaysia untuk menjalankan siasatan semula terhadap kes ini.
5.     Justeru, saya menegaskan kembali agar PM dapat membuat gesaan agar kes ini disiasat dan dibicarakan kembali demi menegakkan keadilan dan mengelakkan penindasan kepada pihak yang di bawah. Usahlah PM resah gelisah kerana bak kata pepatah “orang yang makan cili sahaja yang terasa pedasnya.
Dato’ Mahfuz Omar,
Ketua Penerangan PAS
Ketua Whip Ahli Parlimen PAS


Ratusan sebab Najib tidak perlu berundur..Mesti baca


Kenapa perlu sokong Najib.

Hanya yang buta atau pekak sahaja mungkin yang tidak boleh melihat kenapa Najib perlu kekal.
Kepada mereka yang selalu sangat gesa Najib berundur, tolong buka mata luas-luas.

Setia kepada pemimpin
Najib ada wawasan
Najib pandai ekonomi
Najib adil dan samarata
Najib dipuji serata dunia
Najib ada diplomasi tinggi
Kasihan kepada Najib
Najib difitnah
Najib prihatin
Najib sayangkan bangsa
Najib dahulukan rakyat dari keluarga
Najib telus
Najib jujur
Najib amanah
Najib mendengar rakyat
Bersatu padu sesama melayu
Najib hebat
Najib tak gila kuasa
Najib tak gila pangkat
Najib bersih
Beri peluang kepada Najib
Najib bangsawan berjiwa rakyat
Najib meneruskan legasi Tun Razak
Najib bertungkus lumus bekerja untuk rakyat
Toleransi Najib Tinggi
Najib Melayu Liberal
Najib didengki kerana lebih berjaya



Banyak lagi...

Iklas
Kluangdiamond.

Jangan percaya ulasan dibawah:

#  Berdasarkan tinjauan responden Berita Semasa melibatkan ruang undian yang BS buka seperti di sini (Berpuas Hati Dengan Prestasi Datuk Najib Razak Sepanjang Menjadi Perdana Menteri Malaysia?), sejumlah 69.5% mahukan Najib Razak letak jawatan.

# Mahathir mungkin nyanyok tetapi bagaimana kalau tidak..


Wednesday, February 18, 2015

Altantutya mati free..Shafiee patut selitkan juga

 KEMASKINI 7.34PM FIRSTDAY CHINESE NEW YEAR

 

Is Najib’s statement on Sirul’s claim that he acted under orders exculpatory or incriminating?


The Prime Minister, Datuk Seri Najib Razak, has made a most rash and imprudent outburst at the MCA Chinese New Year open house today, when he said that former police commando Sirul Azhar Umar’s claim that he acted under orders to murder Altantuya Shaariibuu was “utter rubbish” and “total rubbish”.
Was the Prime Minister’s outburst exculpatory or incriminating?
It would be exculpatory if he is asserting that Sirul was talking “utter” or “total rubbish” that he murdered the Altantuya in 2006 together with Chief Inspector Azila Hadri under orders as there were no such orders to the two former police commandos to murder Altantuya.
The question that immediately arises is how Najib knows that the two convicted police commandos had not received any such orders from their superior to kill Altantunya and destroy evidence by blowing up her body using C4 explosives?
He can say there was no such “order” from him, but how could he say that there were no such “order” from other people? How can he be so sure?

TULISAN ASAL:
Siapa lagi yang belum tenang atas pembunuhan Altantuya !!!

"If I die today, I would not find peace. I did what I was told and this is what I get in return," he told Malaysiakini in a recent telephone conversation from Australia.

Sewajarnya selagi belum Sirul dibawa balik ke Malaysia ... hukuman gantung sampai mati ke atas  Azilah sewajarnya perlu ditangguhkan - keadilan hakiki dan sejagat perlu dikembalikan.

Kenapa mereka membunuh dan atas arahan siapa - perlu ada jawapan kerana ia turut membawa pengaruh ke atas jumlah dan beban hukuman yang mereka kena. PDRM juga tidak boleh lepas tangan untuk mengenalpasti dan mencari bukti siapa yang mengarahkannya kerana orang itu atau pihak itu juga perlu diseret ke mahkamah.


Gambar kanan (hiasan) - selalunya dia ni banyak maklumat.. >>>


Sejarah perundangan kehakiman Malaysia seperti kes Mokhtar Hashim, Pembunuhan Kerabat DiRaja, Mona Fandey sebagai di antaranya menunjukkan semua dan segalanya dikorek, dikenalpasti dan berjawapan penuh di mahkamah !!!

Tidak logik kedua tertuduh merahsiakan arahan siapa semasa dalam siasatan kecuali dijanjikan sesuatu seperti "perlindungan". Jika Razak Baginda antara suspek yang ditahan dan kemudiannya dibebaskan oleh mahkamah, tidak ada alasan untuk tidak mengheret "sesiapa itu" untuk ditentukan oleh mahkamah juga. 

Altantuya membawa ancaman kepada siapa (?) sehingga perlu dibunuh.. Kalau tiada sebab kuat sudah tentu setiap hari rakyat Malaysia mati dibunuh tanpa sebab.. 

Shafiee sedang jelajah negara - tidak ada salahnya menceritakan kebenaran tetapi lebih baik aib itu tidak dihebahkan sangat...(Anwar lagi hebat pusing dunia cerita dia tak buat..)
Mungkin ada baiknya Shafiee do some favour menjawab persaolan di atas..

Jom Kita Mulakan Tekad Sokong Pembangkang..

Kemaskini 7.12pm 1902 Tahun Baru Cina.
Kesimpulan Tulisan Dibawah:
Menyokong Pembangkang dan menjadikan mereka kerajaan bukan satu dosa jika kerajaan sekarang lemah.
Sokongan kepada kerajaan bukan sokongan membawa rebah, sokongan secara borong dan membuta tuli kepada pemimpin yang lemah hanya memusnahkan negara.
Dalam UMNO masih ada pemimpin yang BERKEBOLEHAN jika diberi peluang. 
Sebagai contoh: Muhyiddin merupakan antara Menteri yang mampu menjalankan tugasnya secara berkesan samada semasa menjadi MB Johor atau Kemeneterian-Kementerian yang pernah dipegangnya.
Untuk Pembangkang Menjadi Kerajaan mereka perlu tunjukkan bukti mereka lebih kuat, lebih jujur, lebih ikhlas dan lebih berkualiti dari kerajaan sekarang - jika tidak, mereka mimpi syok sendiri.
.......................




TULISAN ASAL:


Bagi mereka yang mahu Najib berundur atau berubah....pembangkang perlu dikuatkan.


Jom kita mulakan tekad sokong pembangkang dengan satu syarat  "mereka tidak bercakaran sesama sendiri dan pemimpin mereka  tolong berhenti berfikir menggunakan kepala lutut".

Lantiklah kalangan kamu yang bersih dan bukan "bersih". Ketua Pembangkang mesti jauhi sifat penipu pembohong auta.

Lim Kit Siang sudah lapuk - tolong nyah !!!

Lupakan Anwar dan anak beranaknya - sendiri berani berubah dan cakap serupa bikin sebelum minta UMNO berbuat demikian. 




Bekas wartawan (gambar hiasan) - apa yang mereka bincangkan...

Tuesday, February 17, 2015

Anwar sukar dikendalikan..

Mahathir mungkin sudah menghidunya lebih awal..

Harapan meleset...sebelum ini ada perkhabaran Amerika akan campurtangan berhubung kes mahkamah Anwar.... kononnya Amerika mahu kroninya menjadi PM Malaysia..

Harapannya Anwar bebas...tetapi benarkah dengan keputusan Anwar bersalah itu bererti Amerika tidak campurtangan..

Itu hanya persepsi yang berlegar...ianya sama seperti persepsi Anwar itu boneka Amerika @ Israel.. dan hari ini persepsi baru muncul pula..

Persepsi selepas Anwar, siapa pula boneka Amerika di Malaysia. Bukankah boneka baru ini lebih mudah dikendalikan berbanding Anwar..

Jawatan masih kosong atau sudah diisi..

Monday, February 16, 2015

UMNO Takut...

Menghormati kepimpinan Nik Aziz dan Anwar Ibrahim, ada ura-ura kuat untuk UMNO tidak bertanding di
dua kawasan DUN dan Parlimen yang kosong
Istilahnya menghormati...

# Cadangan: Sebagai tanda terima kasih kerana UMNO tidak bertanding di Pengkalan Chepa sewajarnya penyokong PAS di Pengkalan Pauh memberi undi kepada UMNO..



# Takut dan pasti kalah pun iya juga..
Sampai bila tu.

Friday, February 13, 2015

Zahed bercakap bohong atau Tibai ...

http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2015/02/pesanan-zul-noordin-untuk-elak-ditipu.html...kena baca link ini


Ingat tak...masa dalam penjara kes liwat pertama dulu macam-macam cerita timbul mengenai ' keistimewaan' yang Datuk Seri Anwar Ibrahim dapat masa dalam Penjara Sungai Buloh.
                                            
Ada yang kata beliau duduk bilik yang selesa,boleh guna telefon bimbit dan lain-lain yang tidak dinikmati oleh banduan lain.

Jabatan Penjara ialah dibawah bidang kuasa Kementerian Dalam Negeri.

Menteri berkenaan Datuk Seri Zahid Hamidi yang ditemui wartawan selepas satu majlis di Putrajaya pagi Khamis menolak cakap-cakap Ketua Pembangkang yang kali ini dipenjara lima tahun kerana salah liwat Saiful Bukhari Azlan akan dapat layanan istimewa.

“Sebelum ini ada kebimbangan daripada pelbagai pihak bahawa beliau akan diberi layanan istimewa dan luar biasa di penjara. 

"Jabatan Penjara telah menjelaskan bahawa beliau akan diberi layanan sama dengan banduan lain seperti yang telah diperintahkan oleh undang-undang, “ katanya.- 12/2/2015

http://www.agendadaily.com/Muka-Hadapan/zahid-ulas-cakap2-layanan-istimewa-anwar-di-penjara.html

# Setakat mana Zahed Hamidi selaku Menteri KDN semasa juga merupakan mantan anak didik dan orang kanan Anwar suatu masa dulu untuk tangani masalah ini atau benar-benar bertindak selaras undag-undang tanpa pilih bulu .

Jika Anwar masih menimbulkan masalah semasa di penjara ia lebih merupakan satu gangguan dan sabotaj kepada Najib untuk terus fokus kepada negara.



### Terkini

Tun Mahathir akan ditawarkan jawatan Penasihat PKR (?) - Panasnya politik...

Thursday, February 12, 2015

Semua orang kini tertumpu kepada Najib..

PKR kehilangan sementara seorang ketua dan mentor yang dipenjarakan. Dalam tempoh 3 tahun setengah lagi Anwar akan bebas semula. Masih sempat menyumbangkan sesuatu walaupun tidak layak bertanding di PRU14.

PAS baharu sahaja kehilangan selamanya seorang tulang belakang yang sumbangannya samada hitam atau putih kepada PAS itu sendiri, Melayu dan Islam. Terpulang kepada tafsiran masing-masing.

UMNO juga dilihat samada akan kehilangan seorang Presiden yang mengundur diri secara sukarela/peralihan dalam masa terdekat atau menunggu untuk berundur di PRU14 bersama dengan partinya.

Jika Najib memilih untuk bertahan (dijangkakan), dia akan berhadapan dengan dua Ketua Pembangkang...seorang di Parlimen dan seorang lagi di luar Parlimen.

Sudah tentu Mahathir antara ke hadapan untuk mengetuai satu lagi gelombang yang mewakili sebahagian suara rakyat..

Wednesday, February 11, 2015

Saiful masih kalah...

7 tahun penantian Saiful dengan kerosakan moral dan imej. Anwar hanya perlu menunggu tidak lebih 5
tahun untuk bebas semula. Berbaloi ke tidak hukuman yang telah manusia lakukan.

Betul kata Shafie sebelum hukuman dijatuhkan, 20 tahun adalah satu hukuman pengajaran yang wajar kepada pemimpin yang mengkhianati kakitangannya sendiri. Yang mengkhianati kepercayaan rakyat. Memalukan ugama dan bangsa.

Anwar sudah lama hilang maruahnya, bagaimana dengan integriti keluhuran perlembagaan dan undang-undang Malaysia (?)...

Monday, February 9, 2015

Masuk Jail Atau Tidak - Keadilan Kepada Rakyat Belum Selesai

Pada Anwar - isu awak kena jail atau tidak bukan urusan utama rakyat. Perjuangan awak adalah perjuangan peribadi - sekarang, sebelum dan selamanya. Jadi - selesaikanlah sendiri.

Pada Obama - isu Anwar bebas atau tidak bukan isu utama rakyat. Samada awak kekal atau tidak sebagai Presiden juga bukan tersangat penting bagi rakyat. Duduklah selama mana mungkin.  Berapa kerap awak nak keluar negara pun gasaklah.

Isu rakyat - bila letrik nak turun apabila harga minyak sudah merudum.

Terima kasih.

JOM KENALI MUSUH ANDA..




MAMAT NI ASYIK CERITA PASAL HAL NAJIB HAL UMNO HAL DALAM KAIN ORANG......DALAM KAIN DIA SENDIRI YANG MENANAH........ PEHAL...


Sunday, February 8, 2015

Anwar boleh uji Lim Guan Eng..kesetiaan

Solidariti bersama Anwar sedang bergerak ke seluruh Malaysia dan seperti biasa kedua puak bertelegahan dari segi angka kehadiran.

Angka kehadiran sebenarnya rata-rata lebih nak tahu apa yang terjadi walaupun dah tahu, seperti kita bersolidariti nak tengok kemalangan di highway.....bukankah kita sama-sama terpaksa beratur panjang !!!
Lepas tengok, apa yang kita kata...kasihannya...
Lepastu pecutt...macam biasa, tiada pengajaran.

Anwar kena pastikan siapakah beberapa orang yang sanggup  bersolidariti, satu kubur dengannya...
Hulurkan tangan kepada Lim Guan Eng...agak2 dia terjun bersama tak..

Saturday, February 7, 2015

Jangan Mimpi Sangat Hadi Ada Kepimpinan Yang Menakjubkan...

Tumpuan kini terpahat kepada MPPR, perjumpaan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat hari ini (Ahad) didominasi Lim Guan Eng dan sudah tentu persaolan tertumpu samada Hadi akan turut serta selepas berlaku pertikaman lidah sesama mereka sebelum ini.

Isu berlegar kepada
Cadangan pembentangan hudud DUN Kelantan (isu masih panas),
banjir yang mengaitkan soal kawasan balak yang dikurniakan kepada pemimpin DAP (isu ini sudah diam-hangat hangat taik ayam),
Isu PAS Kelantan dikritik kerana lemah dalam pengurusan banjir dan ini memberi kelebihan
kepada UMNO untuk menabur bakti (isu yang masih berlanjutan)
Isu gesaan Lim Guan Eng minta Hadi hadir MPPR (Hadi seperti biasa menunjukkan ketegasan, berani dari jauh)
Isu keputusan mahkamah kes Anwar 10hb Februari (Mustapha Ali umumkan PAS tidak akan sertai perhimpunan). Bagaimanapun dijangka bebrapa pemimpin PAS tetap mengarahkan pengikutnya sendiri untuk berkumpul memberi sokongan.

Jika dikaji semua perkara di atas, ia sememangnya amat penting untuk Hadi hadir dalam membuat beberapa keputusan bersama.
Keputusan Bersama itu kelak membolehkan Lim Guan Eng dan Anwar menjadikannya modal sebagai " Persetujuan Bersama" untuk memberi tekanan kepada mana-mana pihak di kalangan PAS yang cuba tidak bersetuju supaya menghormati dan melaksanakan keputusan tersebut.

Ini juga memudahkan pemimpin PAS yang berkiblat dengan tokong untuk memainkan peranan mereka memberi tekanan kepada Hadi dari dalam.

Jika ada u turn dan media disalahkan kerana menggembar gemburkan atau salah petik - ini perkara biasa outcome of the meeting kelak.

Dan jangan lupa, UMNO akan dikaitkan sebagai dalang dalam isu ini juga.



## Jika Hadi tidak hadir - itu merupakan satu pukulan maut kepada Pakatan dan mimpi ngeri buat Lim Guan Eng dan Anwar.




PR kekal bersatu, fokus atasi kemelut kaum dan ekonomi

KUALA LUMPUR 8 FEBRUARI : Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat hari ini bersetuju untuk menumpukan tindakan bagi mengatasi masalah perkauman dan ekonomi yang meruncing di negara ini.
7933Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua yang dihubungi selesai mesyuarat di ibupejabat PAS memberitahu dua masalah ini menjadi topik perbincangan dan sangat memerlukan komitmen ahli gabungan dalam Pakatan Rakyat untuk mengatasinya.
Menyifatkan mesyuarat hari ini sebagai berjaya dalam suasana musyawarah dan Pakatan Rakyat kembali bersetuju untuk kembali kepada landasan mesyuarat dan dasar bersama yang dipersetujui sebelum ini dalam memperjuangkan hak dan agenda rakyat.
Turut dipersetujui dalam mesyuarat tadi ialah mengesa kerajaan mengadakan perjumpaan dengan parti pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan(NGO) bagi membincangkan masalsh yang dibangkitkan diatas.
“Sudah tiba masanya, BN, PR dan NGO berlapang dada untuk bertemu bagi membincangkan isu-isu yang melibatakan kepentingan rakyat seperti kemelut ekonomi yang meruncing dan masalah perkauman yang makin melebar,” katanya.
Tian juga memaklumkan, PR juga tetap menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Ketua Umum KEADILAN, Saudara Anwar Ibrahim yang berdepan dengan hukuman zalim dalam kes fitnah 2 selasa ini.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=65172

Friday, February 6, 2015

Isu Harga Barang Tidak Turun... Menteri Cakap Tak Serupa Bikin...


Kita sebok meminta harga barang diturunkan oleh peniaga majoritinya cina atas dasar harga minyak sudah turun. Sebagai pengguna kita sokong dan kita kena ingat peniaga juga adalah pengguna pada masa yang sama.

Bagi produk yang berasaskan sepenuh atau sebahagiannya diimpot, ia tidak dapat diturunkan kerana nilai RM yang rendah menjunam.

Pengguna disaran menggunakan kuasa pengguna  !!!!
Bagaimana dengan kuasa kerajaan ??? Bila nak guna.....

Sebagai kerajaan jika ada moral seharusnya menunjukkan contoh yang baik...
Kenapa kerajaan sendiri tidak mulakan...
Turunkan kadar caj letrik yang begitu membebankan...
Turunkan harga barang kawalan seperti gas memasak...
Banyak lagi yang boleh diturunkan....

Mungkin PM juga boleh memikirkan untuk turun dan lepaskan jawatan !!
Berilah sedikit kelegaan kepada rakyat....

Wednesday, February 4, 2015

1 Malaysia Dok Bengang

Dalam posting terbaru Tun Mahathir chedet - DEMONISING
8. The demonising by the bloggers is political. The intention is to undermine my credibility. But I will continue to ask where is the money which has been brought back from Cayman (Island)? Why is there a need to borrow money to pay debts when you have RM8 billion? Until these and other questions are answered the questions will keep coming.

Persaolan kepada rakyat kenapa Najib tidak muncul di media utama seperti TV3 untuk menjawab dan menyerang balik segala persepsi buruk ke atasnya.

Pecacai janganlah pula menuduh blog ini cuba melagakan Tun dan Najib tetapi tidak mengapa kalau mahu menuduh blog ini mahu penjalasan telus dari Najib.
Kalau "keberanian" pun Najib sudah tiada, sukar untuk melihat ada "kebenarannya".

Penjelasan yang baik boleh membantu blog ini menjadikannya alasan untuk menyokong Najib tetapi sebahagian blogger yang pada awalnya menentang 1MDB kini mula menyokong - apakah mereka sudah mendapat jawapan pasti  (?) atau sebenarnya mereka sekadar copy paste..untuk membebaskan diri dari dicop "bangang".

Adakah boleh sekadar beralasan "percaya" sahaja kepada Najib !!!

1. I am surprised at the report in The Star that some bloggers are attacking the critics of 1MDB. I am surprised not at the bloggers doing this. I have known about their activities for some time now.

2. These bloggers were once the critics of the Government. But for some greatly unknown reason they have changed. I had noticed this change.

ADA SESIAPA YANG TAHU APA KOMEN MUHYIDDIN DALAM ISU INI (?) 



Wajib bela diri jika difitnah

MUGHIRAH bin Syu'bah seorang sahabat Nabi SAW yang terkenal sangat cerdik. Beliau selalu menemukan jalan keluar setiap kali berdepan dengan permasalahan yang berat.
Khalifah Umar bin al-Khattab pernah memberinya jawatan amir di Bahrain. Namun kerana rakyat Bahrain tidak menyukai Mughirah, Umar memecat beliau daripada jawatan tersebut, lalu menyuruhnya kembali ke Madinah.

Meskipun keinginan mereka dituruti, namun rakyat bimbang Umar akan berubah fikiran di masa hadapan. Mereka takut Mughirah akan ditugaskan kembali di Bahrain. Justeru, rakyat yang tak berbudi ini membuat rancangan jahat. Mereka berniat memfitnah Mughirah agar imejnya rosak di mata Khalifah Umar.
Ahli Bahrain mengumpulkan wang 100,000 dirham lalu diserahkan kepada seorang laki-laki. Orang ini lalu pergi ke Madinah untuk berjumpa sendiri dengan Khalifah Umar.

Di hadapan Umar, laki-laki dari Bahrain itu berkata: “Wahai Amirul mukminin, sesungguhnya Mughirah telah berkhianat. Ia mencuri wang negara sebanyak 100,000 dirham lalu menitipkannya kepadaku."
Lalu dia memperlihatkan wang yang dibawanya dan berkata: “Inilah buktinya."

Sebagai pemimpin yang adil, Umar segera memanggil Mughirah. Setelah menceritakan tuduhan tersebut, Umar bertanya kepadanya: “Apa pembelaanmu?"
Mughirah menjawab: “Wahai Amirul mukminin, orang ini telah berdusta. Aku tidak menitipkan wang 100,000 dirham kepadanya, akan tetapi 200,000 dirham."
Umar bertanya lagi: “Mengapa engkau melakukan perbuatan khianat?" Mughirah menjawab: “Aku terdesak kerana hajat keluargaku, wahai Amirul mukminin."

Orang yang membawa cerita dusta itu menjadi ketakutan. Bagaimana tidak, pada saat ini ia malah dituduh mencuri wang 100,000 dirham. Jika tidak dapat menghadirkannya, maka ia pasti dihukum. Tentu sahaja ia tidak memiliki wang sebanyak itu.

Orang ini segera berkata: “Tidak, demi Allah, wahai Amirul mukminin. Ia tidak menitipkan sedikitpun wang kepadaku. Sebenarnya aku hanya membuat cerita palsu. Kami rakyat Bahrain tidak menyukai Mughirah dan kami bimbang tuan akan mengembalikannya menjadi amir di negeri kami."
Umar bertanya kepada Mughirah: “Apakah yang membuat kamu membuat pengakuan palsu seperti tadi?"
Mughirah menjawab: “Orang jahat ini telah berdusta untuk menjatuhkan aku. Maka aku ingin menghinakannya."

Kisah ini terdapat dalam beberapa kitab sejarah antaranya, Siyar A’lam al-Nubala karya al-Hafiz Abu Abdillah al-Zahabi.

Bela diri
Seorang Muslim memang penyabar, namun bukan bermakna dia mesti berdiam diri apabila difitnah. Dia wajib membela dirinya dan menjelaskan hakikat yang berlaku.
Ambil pengajaran daripada kisah Nabi Yusuf dalam al-Quran. Apabila isteri majikannya menuduh baginda merayu beliau, Nabi Yusuf segera menafikan tuduhan tersebut. Dengan tegas beliau menceritakan perkara yang sebenar: Dialah yang merayu diriku! (Yusuf: 26)
Seorang mukmin tidak boleh membiarkan dirinya menjadi mangsa fitnah dan kekeliruan. Malah ia mesti menutup segala kemungkinan yang boleh berlaku. Jelaskan duduk perkara yang sebenar sebelum sesiapa tersalah faham.

Pernah satu malam Safiyah mendatangi Rasulullah SAW yang tengah beriktikaf di masjid. Setelah berbincang beberapa saat, isteri Nabi SAW ini bangkit untuk beredar. Baginda turut berjalan untuk mengiringi beliau keluar.

Kebetulan dua orang laki-laki berlalu di tempat itu. Melihat Rasulullah SAW tengah berjalan dengan seorang perempuan, mereka mempercepat langkah untuk menjauh.
Rasulullah SAW segera memanggil mereka. Baginda ingin menutup kemungkinan berlaku salah faham di hati mereka. Baginda bersabda: “Ini isteriku Safiyyah binti Huyai."

Baginda bersabda: Sesungguhnya Syaitan mengalir di tubuh manusia seperti aliran darah. Aku bimbang ia akan membisikkan perkara buruk kepadamu. (riwayat al-Bukhari)
Semoga Allah menjaga kita daripada fitnah dan tuduhan palsu. Amin ya rabbal ‘alamin.

Monday, February 2, 2015

Sikap dan kerenah mereka memberi kekuatan kepada DAP..

Terima kasih kepada Ku Li yang menubuhkan Semangat 46 dan akhirnya membubarkan demi penyatuan Melayu dan Islam.

Terima kasih kepada Pak Lah kerana berundur dan melepaskan jawatan demi kestabilan parti dan penyatuan Melayu dan Islam.

Terima kasih kepada Mahathir kerana menunjukkan contoh berundur walaupun sedang berada di tampok kuasa dan masih diperlukan.

Berbeza dengan Anwar yang sudah dipecat dan dipenjara tetapi masih ingin merebut kuasa..kuasa untuk apa..untuk siapa..untuk rakyat?

Berbeza dengan Najib, walaupun tewas PRU14 lebih teruk dari Paklah dan sedang dikiritik hebat malah sudah boleh dibuat kesimpulan PM yang paling lemah..masih mahu memegang kuasa....kuasa untuk apa...kuasa untuk siapa...untuk rakyat?

Selagi dua manusia ini masih ada....mereka hanya menyumbangkan kekuatan berterusan kepada DAP untuk terus memberi ancaman kepada Melayu dan Islam.

Jangan tanya, siapa yang harus gantikan Najib.....

Mengekalkan Najib dan kabinetnya; mahal rantai dari beruk...http://aspanaliasnet.blogspot.com/2015/01/mengekalkan-najib-dan-kabinetnya-mahal.html

Dangkalnya Ketua pemuda MCA...

Menteri minta boikot peniaga yang tidak turunkan harga barang, dia pula suruh Menteri itu melepaskan jawatan...Bodoh ke bangang tu..

Patutlah DAP boleh menang mudah kalau pemimpin MCA seteruk tu..

Kj mungkin boleh menyelamatkannya...minta maaf bagi pihak Ismail Sabri !!!

Sunday, February 1, 2015

Apa yang saya faham tentang GST takkan sama dengan orang lain..yang mana satu betul ni.. NAK DENGAR RAFIZI@AHMAD MASLAN

GST adalah satu sistem percukaian terbaharu yang diperkenalkan oleh kerajaan untuk meningkatkan kecekapan pemungutan cukai dan menambah hasil cukai kerajaan - rasanya itu satu kesimpulan yang dipersetujui ramai..

Ditokok tambah atau dilogikan - apabila hasil cukai bertambah pembangunan kepada rakyat dapat dibuat - ye ke?

GST akan meningkatkan majoriti harga barangan - setuju tak !!!

Sesetengah harga barang akan turun apabila GST diperkenalkan - itu teori atas kertas...secara realitinya mustahil berlaku ...setuju tak?

Dalam soal pencerahan tentang GST - kerajaan dan pembangkang berlumba-lumba untuk menerangkannya kepada rakyat....
Majoriti pemimpin pembangkang lebih faham isu ini berbanding dengan pemimpin kerajaan yang masih blur dan mereka sendiri pun tak faham - lebih berperanan sebagai burung kakak tua....setuju tak

Mana satu yang lebih betul - cakap pembangkang (Rafizi) lebih praktikal, logik dan sekurang-kurangnya mengajak otak kita lebih berfikir dan membuat analisa.. kita kena lihat GST dari sudut rakyat, sudut yang telus dan bukannya dari sudut kerajaan semata-mata.

Mendengar cakap pembangkang bagi topik GST...kalau buruk dan bohong pun tidak memberi apa kesan buruk kepada rakyat....
Mendengar cakap kerajaan bagi topik GST...jika buruk dan bohong...rakyat yang merana.

( Hakikatnya: Kita kena dengar lihat analisa isi percakapan dan bukannya siapa yang bercakap.. )

Rakyat yang berpendapatan RM2500 sebulan dan kebawah sebelum ini tidak dikenakan cukai pendapatan tetapi selepas ini, mereka akan berhadapan dengan cukai GST !!! best ke tak best !!!

Apa yang anda faham (?)



# Kecekapan hasil kerajaan bukan sekadar pertambahan cukai tetapi lebih kepada pengurusan kewangan yang berhemah, penjimatan, elakan ketirisan dan pemborosan serta  jangan terlebih mudah sangat "jetting".


Peniaga Cina beri alasan kenapa harga tak turun...

Pelanggan: Hello apek, minyak sudah turun, apasal harga barang tak turun...
Peniaga: Ringgit sudah jatuh maa...

Ada kebenarannya...
Pokoknya...kerajaan juga yang salah atau disalahkan..

Berbeza dengan peniaga Melayu..mereka lebih beralasan kepada harga yang ditentukan oleh pemborong.


April nanti, harga barang akan naik lagi, alasan terbaik....gst..
Kerajaan kena lagi.....

Kita boleh salahkan sikap perniaga, sikap rakyat..tetapi sikap kerajaan yang lemah akan dimbil kesempatan oleh mana-mana pihak.

Perhatikan "body langguage" Najib...beban dan asakan terhadapnya sangat ketara...serba tak kena