Google+ Followers

Monday, August 31, 2015

PESERTA BERSIH BERFIKIRAN CETEK...

Itu kata PM tercinta, Najib.

Dr. Mahathir pun termasuk golongan tersebut.

Yang berfikiran hebat semua tak hadir. Najib tak hadir. Zahid tak hadir. Ketua Bahagian tak hadir.

Sudah tentu Bersih tidak memberi kesan pun kepada Najib !!! Masih kekal PM.

Kegagalan Bersih petanda kegagalan penyelesaian politik secara berhemah.
Kegagalan sebelumnya bermula dengan upside down law.
Najib berjaya mengheret parti dan kerajaan dalam isu peribadinya.

Ini sangat merbahaya. Najib lebih bahaya dari DAP. Najib membahayakan orang Melayu jauh lebih bahaya dari DAP !!!

aspanalias.blogspot mungkin relevan.

Himpunan Kotor Baju Merah

SABAK BERNAM: Himpunan satu juta menyokong Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan diadakan pada Oktober ini untuk mengatasi jumlah peserta perhimpunan Bersih 4.

Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos berkata himpunan sejuta orang menyokong Najib itu akan diadakan pada 10 Oktober ini dengan memakai t-shirt merah.

Jamal berkata, beliau sangat yakin dapat mengatasi jumlah peserta yang berkumpul di Dataran Merdeka bagi bersih 4.

“Kami telah memilih 10 Oktober untuk perhimpunan kami. Kami akan berkumpul di Low Yat, Bukti Bintang dan 1 juta ‘Baju Merah’ akan turun bagi menunjukkan sokongan terhadap Najib”, katanya selepas perasmian mesyuarat UMNO bahagiannya.

Jamal baru-baru ini menubuhkan kumpulan Anti Bersih bagi berhadapan dengan peserta Bersih tetapi dibatalkan di saat-saat akkhir selepas dinasihat polis.


Sunday, August 30, 2015

DOA DI HARI KEMERDEKAAN

Demonstrasi rakyat (bukan BERSIH) bukanlah pilihan akhir untuk Najib berundur.

Orang Islam banyak lagi cara, melakukannya dengan aman dan sopan. Kerakusan dan kezaliman lebih mudah digagalkan dengan kelembutan dan kesederhanaan. Apalagi kalau yang mahu ditentang itu mereka yang zalim tetapi sedang dalam ketakutan.

Solat hajat dan doa adalah senjata mukmin. Dalam ketika kita membongkar dan protes terhadap salahlaku penimpin, iringkanlah doa dan munajat.

Doa yang mahu dimakbulkan, tidak ada sesiapapun yang boleh menghalangnya walau sesaat.

Mencukupi satu doa, lebih lebih lagi dari ahli UMNO sendiri, yang diperkenankan untuk mengatasi 3 juta ahli UMNO.

Jika semua perkara akan menjadikan lebih baik. Allah Maha Mengetahui. Turunkanlah Najib pada masa yang sesuai. Perkenankanlah Ya Allah doa dan harapan kami, aamiin.


PENGISIAN KOSONG

58 tahun kemerdekaan kini negara berada pada tahap pengurusan yang integriti bercelaru.

Asas yang dibina dari tangan UMNO mlalui 4 Perdana Menteri mula goyang dengan dua pilihanraya lalu BN hilang dua pertiga majoriti.

Keadaan semakin tidak terkawal kerana kepentingan dan kehendak individu samada Najib atau dan Mahathir mahu di utamakan.

Kedudukan Najib sebagai PM berada pada risiko paling tinggi dan Mahathir sebagai Mantan PM sedikit tercalar integritinya.

Sudah tidak ada jalan pilihan kecuali diteruskan kerana kebenaran akan bercakap sendiri dihujungnya.

Pepatah nasihat dan ingatan kepada anak cucu masih kekal relevan..
BANGKAI GAJAH TIDAK BOLEH TERLINDUNG SEKADAR MENUTUPNYA DENGAN NYIRU...
SEKALI BOHONG, 10 KALI PEMBOHONGAN DIPERLUKAN UNTUK MENUTUP PEMBOHONGAN ITU..


# Pengisian Kosong - yang nak diisipun sudah kosong, kering kontang, jangan rasa mewah jika berhutang dan akhirnya hanya mampu janji mulus-mulus yang sudah tidak boleh dipegang lagi...

Jangan sampai rakyat senyum simpul setiap kali mendengar ahmad maselan dan kawan2nya pemimpin buka mulut...

SETAKAT MANA ANDA PERCAYA...

KEMASKINI:
Bersih 4.0 semalam, ramai cina turun dikatakan racial.
Hari ini ada pertambahan Melayu...

Bersih 3.0 ramai Melayu turun, dikatakan jadi alat dan tunggangan DAP..

Mana satu yang betul ni...



ASAL:
Suka atau tidak, Bersih 4.0 sedang berjalan. Anda tidak suka, ramai yang suka... anda seorang mereka ramai...

Kalau nak tunjukkan cash is king dan anda majoriti. Buatlah satu perhimpunan kotor atau anti bersih.

Ekonomi negara sekarang dikaitkan dengan Najib. Ianya logik kerana segala keputusan Menteri Kewangan turut disokong PM.

Tetapi logikkah negara akan kembali stabil dari segi politik dan ekonomi jika Najib berundur (?)

Nilai Ringgit tidaklah seteruk ini jika Najib berundur (?)

Sejauhmana jaminan Mahathir ada integriti....

A




Saturday, August 29, 2015

Siapa yang perlukan sangat-sangat sokongan Mahathir (?)

Dispin dan dihebohkan kehadiran Tun Dr Mahathir di Bersih 4'0 adalah petanda sokong DAP atau memberi satu kredit kepada DAP.

Hakikatnya UMNO ingin menyembunyikan fakta bahawa mereka sedang lemah hatta di mana sahaja Mahathir berada dan bercakap merupakan satu tamparan.

Kenapa UMNO lemah jika Najib hebat dan kuat (?)
Jomlah sokong ramai-ramai Najib !!
Kenapa ada sokongan berbelah bagi (?)
Apakah kita bersetuju karektor dan sikap kepimpinan Mahathir dan Najib menguruskan negara ada perbezaan (?)

Jika Najib lebih baik kenapa jadi penyokong yang desprade menyalahkan pihak itu dan ini..

Ceritalah ketelusannya Najib..
Amanahnya..
Jujurnya...

Menyalahkan Mahathir tidak menjadikan Najib lebih bagus..

Tidak perlu sokong DAP untuk undurkan Najib kecuali memperkudakannya seketika untuk kesinambungan kuasa Melayu dan UMNO...

Siapa yang lebih perlukan Mahathir (?) UMNO atau DAP ?
Jika UMNO merasakan Mahathir sudah tidak perlu, sudah tidak boleh digunakan lagi, sudah rosak, sudah tidak ada pengaruh kenapa terpekik terlolong atas apa sahaja yang Mahathir lakukan..

Jika Mahathir masih relevan kepada UMNO maka tunjukkanlah sikap yang sepatutnya.












Kehadiran Mahathir berketepatan...

Bersih 4.0 mendapat suntikan semangat dan sokongan dari Tun Dr Mahathir atas kehadirannya.

Kehadiran yang mencerminkan suara rakyat sekarang bukan berasas kepada perkauman tetapi tuntutan keadilan selepas jalan nasihat, teguran, jalan terhormat dan jalan undang-undang diketepikan, dihalang, dilambatkan.

Rasuah secara jelas dihalalkan tanpa segan silu.
Tindakan biadab diambil atas desperate melampau.
Diskriminasi kepada pegawai kerajaan secara kukubesi.

Bersih yang aman menjadikan piha berkuasa terkaku.

Lebih penting Bersih 4.0 yang dipersendakan sebelum ini oleh penyokong Najib kini makan diri dengan strategi Mahathir yang merapatkan diri.

Mereka yang dulunya salah faham dan benci Mahathir, kini sedar - siapa yang sebenarnya merosakan etika dan imej negara.

Spin dibuat menyatakan Mahathir sokong DAP sedangkan hakikatnya Bersih 4.0 turut disertai ahli UMNO dan tujuannya lebih kepada protes terhadap Najib Zahid .....GERAKAN RAKYAT..

Bukan kepalang, ada sesetengah pecacai dan blongang macam terkena histeria, bagai kena penampar jepun melihat Mahathir disambut meriah wira-wira Bersih.

BERSIH GAGAL

!!!

Thursday, August 27, 2015

31 OGOS BUKAN BESOK...

Pilihanraya bukan besok, bukan minggu depan...UMNO terlalu banyak masa untuk membuat persediaan.... Persediaan untuk kalah memang dah ada, jadi persediaan untuk menanglah mesti dibuat.

Jadi kerana PRU bukan esok, ahli UMNO boleh terus gembira dan tidor lena. Lagipun Presiden banyak duit...
Saman dari ahli UMNO Langkawi kes terpencil. Ahmad Basah, Johari, Mahadir akan selesaikan.
Lebai Sudin MB baru seperti yang dihembuskan angin takkan tak mampu buat kerja...

31 Ogos pun macam lambat lagi...
Bendera pun tak nampak..
Raptai pun tak heboh..
Yang teserlah dan lebih kecoh ialah BERSIH 4.0...

31 Ogos lambat lagi...
Era Paklah, dalam 10 kereta, 3 yang pasang bendera...
Era Najib, dalam 10 kereta. 11 yang tak pasang bendera...

Betullah kata mereka, Najib lebih teruk dari Paklah..
Bukan aku yang kata...


Rusila,
28/8/15

KAKITANGAN DIARAH BERCUTI...

http://bumiyang.blogspot.com/2015/08/mengapa-biarkan-duit-pokok-pisang-zaman.html

Wednesday, August 26, 2015

DI MANA BAKI 2'6B..

Puluhan atau kalau mahu di kumpul mencecah ratusan saolan kepada Najib belum dijawab atau tidak dijawahnya dengan sempurna. Tetapi ada yang tolong menjawab...

Amat maselan dan shahrir antara tukang jawab segala bentuk saolan. Mungkin sebab itu mereka dapat hibbah 1 ke 2 juta RM.
Banyak jawab, pandai jawab, sanggup mati kerana Najib dapat 2J.

Ramai lagi yang jadi tukang jawab, Zahid paling besar ghanimah..... jadi mereka-mereka yang berstatus Tukang Jawab janganlah dipandang sebelah mata kepada mereka.
Ada udang sebalik mee..
Kalau tak ada apa-apa takkan Tempua bersarang rendah...

Salah seorang Tukang Jawab, diambil contoh Anuar Musa, kenapa sekarang tidak berbunyi lagi agakya selepas dilucut Pegerusi MARA dan tidak dapat jawatan Menteri seperti dihembus angin (?)

Khabarnya juga ada beberapa bongang yang sudah mengelak daripada mempertahan Najib dan menyalahkan Mahathir. Mereka lebih menumpu kepada membelasah Pembangkang...


Bagaimana dengan anda (?) Mungkin tiada peluang..kalau tidak, sama jugalah kot (?)

Satu saolan mudah untuk pak menteri dan yang berstatus seperti di atas atau penyokong...

Apa sangat yang anda tahu tentang pelaburan 1MDB  serta 2.6B sehingga bermati-matian menjawab bagi pihak Najib...

Kalau yang bertaraf Menteri pun merangkak nak jawab, apatah lagi tahap blongang, pecacai dan anjing kurap...
Contoh yang paling nyata mereka ini menjawab secara membabi buta (babi pun tak buta macam mereka) ialah tujuan 2'6B yang "didermakan"..bukankah pada mulanya ...
Kata nak saman WSJ..
Bebal sangat nak masuk ke akaun peribadi...
Kalau saya nak menyamun pun takkan nak masuk ke akaun dalam negara...
Saya tidak guna untuk peribadi...
Derma untuk pilihanraya..
Derma untuk IS..
Derma untuk lawan Yahudi dan DAP..
Saya dah jumpa keluarga penderma...


Itu petanda Tukang Jawab pun tak tahu satu benda, Ketua Bahagian memang lah satu lagi golongan bengap malas berfikir...

Jadi kita sudah tahu kenapa mereka terima tawaran partime jadi Tukang Jawab walaupun tak tahu hujung pangkal....

Dengar luahan di bawah..

Luahan rasa kecewa (mungkin juga marah) seorang ahli UMNO.

----------------------------

Tak payahlah nak tuduh orang yang kritik Najib sebagai menentang UMNO kerana sekarang ni Najib yang menjahanamkan UMNO, Najib yang sabotaj UMNO dengan membiarkan UMNO menjadi mangsa akibat cara Najib mengendalikan isu yang menjadi perhatian ramai, tak pasal-pasal masalah peribadi Najib dah diheret menjadi masalah UMNO hingga UMNO pula yang teruk menanggung beban yang bukannya beban UMNO pun.

Najib tak payalah nak suruh orang lain jawab bagi pihaknya,  pasal apa Najib nak suruh ahli UMNO menjawab segala pertanyaan yang ditanya kepada Najib pula, yang ditanya adalah Najib, yang buat hal pun adalah Najib, bukannya ahli UMNO,  Nak jawab macam mana kalau ahli sendiri pun tak tahu maklumat apa yang mereka nak jawab.

Macam RM 15.4 bilion pelaburan 1MDB di dalam Brazen Sky, GIL Fund, dan Aabar Deposit, pelaburan itu dibuat oleh Najib dan kuncu-kuncunya, dalam bidang apa pun tak tahulah, tak diberitahu, di mana pelaburan itu dibuat pun tak diberitahu, bukannya ahli UMNO yang 3 juta orang ni yang buat pelaburan itu, bila rakyat tanya dalam bidang apa pelaburan itu dibuat dan di mana pelaburan itu dibuat, apa ahli UMNO nak jawab?

Dalam isu RM 2.63 bilion pula, apakah itu derma kepada UMNO?  siapakah pendermanya, dari mana sumber derma itu, perlu dijelaskan, tapi Najib tak jelaskan. Wang itu Najib yang terima dan dimasukkan ke dalam akaun Najib, bukannya 3 juta orang ahli UMNO yang terima wang itu dan wang itu tak dimasukkan ke dalam akaun ahli UMNO 3 juta orang pun, malahan yang gunakan wang itu adalah Najib, bukannya ahli UMNO, jadi apa yang 3 juta ahli UMNO nak jawab dari mana sumber wang itu, siapa pendermanya, malahan ditanya mana buktinya wang itu diserahkan kepada UMNO, apa yang 3 juta ahli UMNO nak jawab sedangkan bukan mereka yang buat semua itu, tapi Najib, pasal apa Najib nak suruh ahli UMNO jawab pula. Kalau derma untuk UMNO dan dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib kononnya Tok Arab tu ikhlas, tapi ada ke bukti Najib menyerahkan wang itu kepada UMNO untuk diisytiharkan sebagai harta parti? Malahan apakah wang RM 2.63 bilion bersamaan USD 700 juta itu diisytiharkan oleh parti dalam Penyata Kewangan UMNO 2013 yang dihantar bersama-saman Minit Mesyuarat Perhimpunan Agung UMNO 2013 serta Penyata Jawatankuasa yang perlu dihantar oleh UMNO kepada Pendaftar Pertubuhan? Kalau Najib tak serahkan wang itu kepada parti, macam mana pula Najib boleh kata itu wang derma untuk UMNO? Kalau Najib tak serahkan kepada UMNO, maka Najib telah mengunakan wang itu secara salah dan boleh didakwa pecah amanah.

Itu tak termasuk lagi pembelian stesen janakuasa elektrik yang dah nak luput lesen operasinya lagi dua tiga tahun, dibeli dengan harga RM 18 bilion, malahan ada stesen janakuasa, Genting Sanyen, harga pasaran RM 400 juta, tapi pembelian oleh 1MDB dengan kelulusan oleh Najib dengan harga RM 2.3 bilion, lebih RM 1.9 bilion berbanding harga sebenar, hampir 5 kali ganda lebih tinggi dari harga sebenar, itu Najib yang luluskan pembelian itu, bukannya ahli UMNO 3 juta orang yang luluskan pembelian itu, jadi apahal Najib nak suruh ahli UMNO 3 juta yang tak tahu menahu pasal jual beli stesen elektrik yang bermasalah itu menjawab pula bagi pihak Najib sedangkan mereka tak ada maklumat lengkap pun, Najib yang buat masalah tu, pasal apa tak jawab?

Ahli UMNO sekalian, bolehkah tuan-tuan / puan-puan semua jawab mengenai kegagalan Edra Energy, anak syarikat 1MDB yang memperolehi projek membina dan membekalkan tenaga elektrik kepada TNB iaitu Jimah Timur 3B. Dalam isu ini, walaupun Edra Energy dapat kontrak tersebut, tapi Edra Energy tak mampu pun nak bina malahan nak sediakan tapak projek pun Edra Energy tak mampu, maka persoalannya adalah mana perginya wang Edra Energy? Sedarlah semua bahawa Edra Energy tak buat apa-apa pembangunan lagi pun terhadap projek Jimah Timur 3B ini, tapak projek pun tak ada lagi.

Satu lagi, tak pasal-pasal TNB dipaksa melabur di dalam projek Jimah Timur 3B dengan pelaburan RM 11.7 bilion, tak dijelaskan pula berapakah nilai ekuiti yang dijual oleh 1MDB kepada TNB pun tak diketahui, lihatlah dengan senang-senang sahaja 1MDB buat projek cara ‘ali baba’ dapat projek lepas tu bebankan kepada GLC untuk selesaikan masalah 1MDB pula, kemudian 1MDB senang-senang dapatkan wang dari GLC itu dengan alasan jualan ekuiti projek.

Walau apa pun, ahli-ahli UMNO perlu pilih nak selamatkan UMNO atau nak jadi balaci Najib. Fikirlah wahai ahli-ahli UMNO sekalian. Najib buat masalah, dia suruh 3 juta ahli UMNO yang tak tahu apa-apa pasal masalahnya itu pula yang jawab, apahal ni?

Senangnya cara Najib, dia buat hal, lepas tu suruh ahli UMNO jawab pula, Najib pula bersenang lenang buat masalah lagi, lepas tu ahli UMNO dikerah untuk jawabnya lagi, maka ahli UMNO hanya jadi tukang kutip taik Najib sahajalah, Najib syok berak merata-rata, kemudiannya dikerahkan ahli UMNO untuk kutip taik Najib itu, lepas tu siap suruh ahli UMNO basuh jubur Najib yang penuh dengan taik cirit itu.


INI YANG DIVIRALKAN WALAUPUN SUDAH RIBUAN JAWAPAN DIBERI OLEH TUKANG JAWAB.
ERTINYA JAWAPAN SUDAH DIBUANG KE DALAM LONGKANG..
APAKAH INI TIDAK MEMBERI KESAN DI PRU NANTI (?)

Mahathir masih relevan untuk terus bertanya Najib..
Shahrir perlu fikirkan kenapa dia otai dapat 1 juta tapi budak hingusan Maselan 2 juta...
Kipidap...

Najib Perlu Jawab Bagi Pihak Rakyat

Mahathir tolak dakwaan 2'6B adalah derma...

Saolan yang begitu mudah ini akan selesai jika Najib namakan siapa yang memberi derma tersebut.

Jika alasan berputar sekitar penderma tidak mahu dikenali, atau ini rahsia dan peribadi atau apa sahaja alasan diberi hanya menimbulkan persepsi PM pembohong, penipu.

Rakyat berharap Najib dedahkan dan bercakap benar.

Bawalah penderma budiman tersebut atau siapa si bodoh tersebut ke depan untuk diberi penghormatan  membuat pengakuan.

Rakyat nak lihat dan menjadi saksi untuk pertama kalinya Najib jawab Mahathir, jawab dengan kemenangan, jawab secara tamaddun dan intelek. Jawab untuk membuktikan dirinya masih layak dihormati, dipercayai dan masih layak seorang PM.

Jangan sampai segala ayat seperti bangang, haramjadah, jemuan dan bangsat menjadi boomerang..

TERINGAT SATU KESAH DI KAMPONG SAYA...

Sedang solat berjemaah, Pak Imam terkentut dengan bunyi yang kuatnya ditambah dengan kuasa mike, complete dengan bau sampai makmum saf no.4 pun boleh bau.....tapi Pak Imam berdegil jugak tak mau berhenti daripada jadi imam. Yang jadi makmum pulak dah dengar Pak Imam kentut siap hidu bau kentut lagi, tapi masih lagi teruskan ikut Pak Imam sampai habis solat, siap sampai habis wirid dan doa. Setelah selesai, makmum-makmum dok berbual tertanya-tanya sapa yang kentut tadi.
Imam no 2, Tok Bilal dan Tok Siak yang dudok belakang Pak Imam confident memang Pak Imam lah yang kentut tadi, mereka pakat-pakat tanya kat Pak Imam kenapa tak berhenti dan ketepi tadi sebab dah terkentut dan batal solatnya.
Pak Imam tak mengaku dia yang kentut, tapi keesokkan harinya, Imam no 2, Tok Bilal dan Tok Siak di berhentikan dan ditukarkan kepada orang lain.😖

Monday, August 24, 2015

DALAM DUNIA, KENAPA MESTI MALAYSIA SELEPAS GRCEE

KEMASKINI:




Sehati sejiwa kearah.mana?

Adakah rakyat mengalu alukan..
Apakah ada Menteri yang menyambutnya dengan sukacita...
Apakah PM menyambutnya dengan berlapang dada dan menerima hakikat ia gagal dilakukan di dalam.negara sendiri...
Satu penyiasatan yang dibubarkan...
Satu pemecatan tanpa alasan..
Satu perpindahan yang dipersoalkan...
Satu perlantikan yang tetburu buru..
Budibicara seorang PM adalah untuk mencantikan dan bukan mencacatkan, menyulitkan, membebankan rakyat.

Oleh kerana sikap bodoh rakyat yang tidak mempercayai Perdana Menteri sendiri...
Atas sikap bangsat Perdana Menteri yang mendahulukan perutnya sendiri...
Siasatan yang dilakukan oleh orang luar terhadap kita merupakan satu penghinaan haramjadah yang terpaksa direlakan.

Atas siasatan ini mereka boleh ambil kesempatan untuk memecahbelahkan negara dan itulah yang dibimbangkan, kebenaran bersama kehancuran.

Inilah penjajahan baru di ambang menyambut hari kemerdekaan. Jemuan dan pemimpin sehati sejiwa menjahanamkan negara.


* Perkataan haramjadah, bangang, bangsat dan jemuan adalah perkataan yang dipopularkan Najib.

ADA YANG DAH PANAS DENGAN UMNO JOHOR

Seorang ketua Umno bahagian menggesa Datuk Seri KhalId Nordin melepaskan jawatan sebagai Menteri Besar Johor berikutan pendirian bercanggah berhubung sokongan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Yunos mempersoalkan keikhlasan Khaled apabila menyatakan sokongan terhadap Perdana Menteri ketika Persidangan Umno Bahagian Pasir Gudang.

Namun kata Jamal, pada masa yang sama orang kanan Khaled serta anak beliau sendiri, Akmal Saufi melancarkan serangan terhadap Najib yang juga Presiden Umno.

"Tindakan orang-orang kanan Khaled menghentam Perdana Menteri ini mengakibatkan Johor kini mula menampakkan penentangan terhadap Datuk Seri Najib.

"Kepada Khaled saya ingin berpesan, jadilah anak jantan. Jika mahu menentang Perdana Menteri, lakukanya secara terang-terang, letak jawatan dan lawan macam pendekar.

"Jangan main baling batu sembunyi tangan. Najib perlukan barisan yang sehati, sejiwa untuk mengembalikan keyakinan rakyat terhadap Barisan Nasional," katanya menerusi kenyataan pada Ahad. /Mstar



# Pada yang panas kena ingat Khaled Nordin diperkenan Sultan Johor, datanglah bawa rombongan untuk memecat Khaled dan mencadangkan MB baru kalau ata "telor".
Buat perkara yang sama kepada Kedah, Perak, Pahang dan Negeri sembilan !!!

# Apakah Bicara Negarawan Tun 29Ogos akan menghadapi masalah atau dibatalkan jika tekanan berterusan ke atas Khaled Nordin (?)

Sunday, August 23, 2015

BERSIH TAK PERLU DENGAN SYARAT...

AGENDA TERSEMBUNYI DISEBALIK DEMONSTRASI HARAM BERSIH

Assalamualaikum wbt buat semua saudara Islam yg dihormati lagi dikasihi.

Saya bukan ahli kpd mana-mana parti tetapi saya adalah seorg pensyarah di sebuah Institusi Pengajian Tinggi Awam yg telah membuat kajian dlm bidang sosial dan politik. Kajian saya telah bermula sejak thn 1998 sehingga hari ini. Daripada demonstrasi Reformasi, HINDRAF sehingga BERSIH.

Setelah beberapa kajian mendalam dilakukan akhirnya kami telah mendapat maklumat beberapa agenda tersembunyi yg amat membimbangkan disebalik semua siri demonstrasi ini. Kumpulan ini sebenarnya diwujudkan oleh kelompok ketiga dari luar negara dgn diberikan plot dan dana yg banyak. Negara-negara Arab telah berjaya mereka hancurkan dan kini sasaran utama mereka adalah Asia Tenggara yg mana Malaysia merupakan negara yg menjadi sasaran utama (main target list). Sesuatu yg harus kita ingat ialah Malaysia termaktub dgn syarat Negara Komanwel kerana Malaysia pernah dijajah oleh British. Antara klausa ialah...

"...apabila berlaku huru-hara dlm sesebuah negara di bawah Komanwel dan pihak kerajaan yg memerintah gagal mengawal keadaan sehingga berlakunya darurat merah melebihi 7 hari maka negara itu akan dikembalikan kpd pemerintahan Ratu....."

KEMPEN BERSIH

Agenda utama kempen BERSIH yg dilancarkan oleh Ambiga adalah utk sabotaj ekonomi terhadap org Melayu.

1. Setelah peniaga Cina menipu barangan di Plaza Low Yatt, pemboikotan oleh org Melayu yg dianiaya telah berkesan & melumpuhkan bisnes mereka di sana. Org Melayu mula membeli di kedai milik Melayu sehingga beberapa kedai gadget milik org Melayu spt Gadget World 666, Kedai Ustaz dan lain-lain mengatasi kedai-kedai milik kaum Cina.

2. Pihak Pembangkang bersusah payah cuba mempromosikan kembali Plaza Low Yatt dgn pelbagai sambutan Hari Raya di mana peniaga Cina yg menipu itu memakai pakaian baju Melayu dgn cubaan utk menipu lagi kepada Melayu namun gagal apabila tidak mendapat sambutan.

3. Setelah kempen mereka ini gagal, mereka mula bertumpu ke Kompleks Pertama milik GLC Melayu iaitu UDA. Lokasi yg sangat strategik berdekatan Jln TAR dan Bangunan MARA, menjadikan kawasan ini amat strategik bagi peniaga Cina utk menipu Melayu lagi.

Apabila Dato Seri Ismail Sabri Yaacob memberi cadangan agar Aras 3 di Bangunan MARA dijadikan Pusat Barangan Electronik dan Telefon, maka sekali lagi ianya menjadi tamparan hebat kepada peniaga Cina yg menipu.

Kerana terdesak, walaupun PRU masih ada 3 tahun lagi, maka Pembangkang dengan peniaga Cina yg menipu MESTI MENGHANCURKAN kawasan strategik peniaga Melayu di sekitar Jalan TAR.

Terdapat kebih kurang 2 Ribu org peniaga Melayu dari Chow Kit ke Jalan TAR sehingga ke Masjid India dan 90% drp peniaga ini adalah Melayu & Islam.

Maka tindakan Demo BERSIH 4.0 ini BUKAN kerana mahu menjadikan PRU itu Bersih, namun semata-mata sabotaj :

1. Kawasan Peniaga Melayu

2. Tahun Melawat Malaysia

3. Merosakkan Kuasa Beli Melayu.

Secara logiknya, jika mereka tidak percaya dengan SPR, mengapa sekian lama mereka Mengangkat Sumpah sebagai Ahli Parlimen & menerima habuan spt Gaji & Pengecualian Cukai jika PRU itu tidak benar? Kenapa Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang masih kekal diperintah kerajaan PR? Kenapa sewaktu usul kenaikan gaji ADUN dan Ahli Parlimen mereka juga bersetuju dgn usul tersebut?

Apa jadi dgn penipuan pembangkang yg mengatakan puluhan ribu warga asing mengundi?

Kenapa tidak dibuat Demo BERSIH di Petaling Street, Bukit Bintang, Low Yatt Ataupun di Little India Brickfields atau ke Batu Caves?

Bukankah Stadium Shah Alam sesuai utk Pembangkang menyuarakan hak mereka?

Ambiga & Pemimpin Pembangkang yg menganjurkan BERSIH 4.0 WAJIB ditangkap kerana cuba utk sabotaj Ekonomi Malaysia, peniaga Melayu & menimbulkan keadaan yg tidak tenteram kepada keselamatan rakyat Malaysia.

Ikhlas,
Sayangkan Malaysia
Kasihkan Ummah
Dr. Hj. Muhammad R.A.






# Benar, kita tak perlu bersih, tak perlu demo, tak perlu sabotaj ekonomi melayu, tak perlu polis cedera, tak perlu pemedih mata, tak perlu kena tangkap, tak perlu tenaga, tak perlu buang masa, tak perlu korbankan 30 juta rakyat untuk selamatkan seorang.

Najib sila undur, satu orang selamatkan 30 juta.

MATHIAS DAN KHAIRUDDUN BUAT 1MDB TAK SENANG DUDUK

KEMASKINI: TMJ PESAN KPD PEMIMPIN POLITIK... PENDIRIAN ISTANA WAJIB DATANG DARI MULUT SULTAN..TIDAK MELALUI mulut Zahid, Puad, Mat Pontian dan sewaktu dengannya...
Simple and clear.
1. Apakata 1MDB...Tidak goyang, sedia bekerjasama..ala-ala N2H.. akhirnya apa terjadi...

2. Apakata 1MDB..."Tetapi ini tertakluk kepada nasihat Pihak Berkuasa Malaysia" siapa pihak berkuasa tu (?) Tok Dalang yang menuduh orang lain sebagai tok dalang  (?)...

3. Siapa pula Mathias dan Khairuddin ni(?).. sabar..sedikit masa lagi kaki putar, blongang dan penjiat akan labelkan mereka sebagai pengkhianat kerana laporan tersebut memburukan lagi nama Malaysia yg sudah mula busuk di luar negara.

Bolehkah Cash is King merentasi sempadan utuk menyingkirkan mana-mana Pegawai Siasatan atau membubarkan mana-mana agensi switz,france dan uk (?)

NAJIB PERLU KEKAL MENANG, KALI INI JIKA DIA KALAH, DIA AKAN KALAH SEGALANYA...

Kemaskini:


I
ASAL:

Bagi sesetengah pihak mereka merasakan isu 1MDB dan 2.6B telah berjaya ditutup dan diselesaikan dengan cara yang paling membanggakan.

Sesama mereka, mereka merasakan setiap lubang telah ditutup, setiap ruang telah dikuasai, setiap persaolan telah dijawab sempurna.

Dan lebih penting mereka tersangat percaya yang rakyat sudah termakan dengan hujah dan alasan dangkal mereka.

Dan mereka juga percaya sesiapa yang memberi ancaman sudah disingkirkan dan sesiapa yang setia membabi buta akan mendapat tempat.

Mereka masih percaya bangkai gajah kalau dikerat, direbus, dicincang mampu ditutup dengan nyiru.

Jika Zahid sedang berusaha mengalihkan perhatian ke isu dalang undi tidak percaya ke parlimen, anggaplah sedikit banyak memang dia berjaya.

Tetapi harga yang Zahid perlu bayar sangat tinggi...belum pernah dalam sejarah negara seorang TPM yang baru dilantik begitu dipandang tidak layak dan hilang integriti sepantas kilat.

Hari ini apa yang Najib cakap dan apa yang Zahid cakap sudah berada dalam level yang rendah untuk rakyat yakini. Ditambah pula dengan kenyataan kenyataan tak masuk akal dari kalangan Menteri yang disogok.
( rujuk juga kemaskini terbaru di atas - siapa yang kena jawab tu? )

Inilah (integriti) merupakan isu yang paling serius dan sudah jadi terlalu rumit untuk dibaiki.

Dengan negara sedang berkonsep UPSDE DOWN LAW Najib dijangka kekal sehingga PRU14.
Adalah terlalu penting  Najib kekal berkuasa seterusnya dan menang PRU14 kerana kali ini, jika dia alah, dia akan kalah semuanya.

Saturday, August 22, 2015

Lepas Dalang Drama Lepastu Dalang..Lepastu Dah Jumpa Keluarga Penderma (Drama juga le tu)

 Apalagi yang dok berdrama atas berdrama...

Dedahkanlah kalau bukan pembohong....
Apa faedahnya berteka teki...




MENTERI UMNO TAK PANIK RINGGIT JATUH..

Apa sudah berlaku kepada negara kita malaysia. Sungguh menyedihkan dan memalukan. Duit malaysia tidak diterima oleh mana mana bank lagi di China. Ini berlaku semasa saya ingin membuat pertukaran mata wang tadi.

Manager bank di sini kata ekonomi Malaysia hampir sama corak kejatuhan ekonomi seperti di Greece. Katanya baru sebulan duit Malaysia langsung tidak laku.
Marah dan sedih. Apa akan berlaku pada nasib anak anak kita nanti.

Dulu duit China tukar RM1 dapat 2yuan. Sebulan yang lepas, RM1 dapat 1.5yuan. Tetapi hari ini, paling malang, tidak laku langsung dan tidak dapat langsung buat pertukaran.

Saya melaporkan kejadian ini terus dari China. Sedih dan sungguh sedih. Apa pemimpin kita dah buat? Come on la....

Sahabat dan saudara mara saya di Malaysia, plz hati hati. Mulakan laburkan duit anda kepada emas atau simpanlah duit anda diluar. Ia sangat memeritkan bagi peniaga peniaga dan usahawan seperti kami.

Ikhlas,
Farlina & Hairul

# Rasanya bukan setakat Menteri, keseluruhan UMNO itu sendiri termasuk Ketua Bahagian dan akar umbi pun jenis tak peduli.
Kalau ada kesedaran sudah tentu mereka tidak simpan seekor kerbau yang membawa lumpur atau mendukung biawak hidup.

Friday, August 21, 2015

Makan Gaji buta...

KEMASKINI:
Dikhabarkan beberapa pihak dan individu akan mengambil langkah untuk menyaman Najib dan kerajaan di atas beberapa tindakan mereka seperti memecat atau memfitnah.

Yang ini Zahid belum ada komen apa-apa !!! Apakah menyaman Najib dan kerajaan juga satu kesalahan? Satu hasutan? Satu konspirasi? Satu agenda tersusun? Ada dalang?

Asal:
Najib mengulangi untuk tidak berundur sebaliknya menggariskan beberapa pencapaian di eranya.

Najib lupa, dalam masa yang sama, berapa banyak benefit yang bukan haknya dia sapu sendiri.

Najib tidak pula mencabar mana2 pihak untuk mengheretnya ke muka pengadilan..

Najib tidak pula mencabar PDRM dan SPRM untuk menyiasat kemewahannya...

Tidak pula mengizinkan mana-mana bank untuk mendedahkan semua maklumat akaunnya...

Itu dilakukan oleh Mahathir tetapi tidak Najib...

Tidak bersalahan lagi, Najib lebih teruk dari Paklah... Nak berundur pun tak mampu, tak ada kekuatan..Nak jawab pun, orang lain tolong jawab.

Makan gaji buta...

SEPANDAI PANDAI TUPAI MELOMPAT...

Akhirnya jatuh je tanah juga....

Berbohong 1 kali memerlukan 10 kali bohong untuk kaberap pembohongan tersebut...

Mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia (?)
Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru..
Memecat dan memindahkan pegawai kerajaan bukan satu penyelesaian...
Memujuk, bukan semua orang tamak dan boleh dibeli ....
Habuan dan ghanimah hanya untuk yang haloba dan gelojoh...
Berani dengan peluru hanya kerana Allah bukan pada tahap menjilat individu...

Hari ini kita lihat yang diberi amanah, kuasa dan pengaruh bukan sahaja menyeleweng tetapi mengekalkannya dengan cara zalim..

Apabila guruh berbunyi dan kilat menyabung..di mana agaknya mereka boleh sembunyi dan menyorok, balasan Allah tunai, segera dan bersaksi jika rakyat dizalimi..

Palulah gendang sendiri untuk menari...berapa lama (?)
Yang memburu bukan sekadar manusia tetapi juga hantu...
Badan dan nafsu nampak bebas, tetapi hati terpenjara, iman sudah celaru..

Ibubapa siapa yang menyaksikan jalan ke neraka yang ditempah anaknya, terbangkitkah roh apabila denai ranjau perjuangan suci kini dinodai...

Zalim pada rakyat, derhaka pada ibu bapa, kita sudah ada cerita si tanggang di zaman dulu kala, kita ada aljub di depan mata...

Jenayah tidak akan lupus ditelan masa dan tanpa sempadan..
Mungkin bukan esok atau minggu depan...tapi ianya sentiasa di depan..

Menyesal dahulu pendapatan..
Terlajak perahu boleh diundur..
Sesat dihujung jalan, balik semula ke pangkal..bukan sekali, bukan dua kali sudah berpuluh kali diberi peringatan..

Jatuh sekali pada satu tempat, dianggap asam garam.
Jatuh berulangkali di tempat yang sama..itu goblok namanya !

Tiada Maaf Bagi GST..
Kota Bharu,
18 Ogos 2015..

Lihat suasana Kelantan semalam...
21/8/15








LEGAAA, 1MDB DAN 2.6B dapat isu saing...

Tentulah para penyokong Najib lega kerana isu 1MDB dan 2'6B kini sudah ada partner, 30B DEIG Darul Ehsan Investment Group.

Rahman Dahlan kata isu itu lebih besar tetapi kecewa kerana kurang kecaman...

Mamat ini lupa, kenapa rakyat malas nak mengecam lagi?

Pertama, ianya tidak melibatkan hutang...

Kedua, kerajaan Selangor tidak mengenakan apa-apa cukai merapu yang membebankan rakyat.

Ketiga, apa undang2 yang boleh diambil kepada pihak berkenaan kerana di Malaysia sudah ada contoh, sudah terkenal se enterio dunia...UPSIDE DOWN LAW..

Disyorkan Azmin menyerahkan kepada Audit untuk membuat penelitian, tidak memandai mandai memberi jawapan dan sewajarnya semua pihak bersabar...

Perlu ke Azmin bercuti semasa siasatan......Ohhh sudah tentu tidak.
Seseorang itu tidak bersalah selagi belum dibuktikan bersalah...

Rahman Dahlan jangan marah k.. Rahman sewajarnya sudah masak dalam isu ini sebab dia sendiri begitu galak.menerajuinya..

Rahman Dahlan dan yang sewaktu dengannya harus layan isu yang serupa tanpa dua bahasa, dua sikap, dua agenda yang berbeza.

Thursday, August 20, 2015

NAJIB YAKIN RINGGIT KEMBALI KUKUH...

How (?)

Lebih baik jangan tanya (?)
Just yakin dengan Najib..

1MDB selesai..
2.6B selesai..

Jadi just trust him, ok...

PEMIMPIN CAWANGAN, BAHAGIAN DAN NEGERI GAGAL BERFUNGSI



Tidak berbaloi menyalahkan Najib semata mata. Najib hanya kuat, kekal atas kegagalan negeri, bahagian dan cawangan menzahirkannya secara nyata.

Lebih banyak cakap di belakang. Pemimpin2 seperti Muhyiddin, Shafie, Hishamuddin dan KJ juga jenis pemimpin yang tidak bertanggungjawab.

Mereka mampu bertindak jauh lebih berkesan dari Tun Dr Mahathir tetapi mengambil sikap menyelamatkan diri.

Antara mereka dengan Penyokong Najib tidak banyak bezanya - mereka tetap boleh didefinasikan sebagai corrupted.


Wednesday, August 19, 2015

SETAKAT MANA DAP MAHU NAJIB UNDUR...

Adalah tidak begitu adil sangat untuk mempersoalkan zahid tentang gimmik politiknya tentang dalang undi tidak percaya kepada Najib di parlimen.

Dalang mungkin sudah dikenalpasti dan mudah dicari, cash is king, Tok Dalangnya, master mind terlepas lagi...Tok dalang tak ramai, pakat sesama sendiri..

Mempersalah zahid sekadar memberi peluang kepada Najib buying time.

Matlamat bukan untuk melihat umno kalah, matlamat untuk umno menang dan TERPENTING kembali dipercayai...
Bukan setakat 3 juta ahli,.lebih penting 15 juta Melayu.
Faktor dan liabiliti, mati hidup balik faktor kekalahan adalah Najib, undur untuk menang.
Pembangkang kurang peluru bila Najib undur.

Jika pembangkang mahu gulingkan kerajaan sekarang mereka perlu lebih bijak.

Strategi boleh datang dari dalam atau dari luar penjara. Pembangkang sekadar tidak boleh berharap dari perpecahan atau kelemahan UMNO.

Rakyat mahu lihat bagaimana Pembangkang boleh menang melalui undang2 sebelum pilihanraya.
Karpal Singh mungkin satu-satunya dirasakan kehilangannya di saat ini.

Pembangkang perlu lihat dan belajar bagaimana Perak dirampas.

Satu satunya sebab dalang tidak boleh berjaya untuk undi tidak percaya terhadap Najib bukanlah kerana faktor PAS atau gagal mencari AP BN yang belot tetapi lebih kepada DAP yang belum bersedia.

Strategi DAP ialah menang PRU14 di beberapa lagi negeri untuk dikuasai dan MB atau Ketua Menteri adalah boneka (Melayu).

Dan jika pun Putrajaya dapat ditawan, DAP sudah bersedia dengan Perdana Menterinya.

DAP tidak mahu strategi jangkapanjangnya tergugat atau terubah jika Najib undur sekarang.


Puak ni berjuang untuk keluarga dan peribadi, agaknya sampai ke dalam kubur pun dia minta kerajaan adakan layanan istimewa..

Puak ni berjuang untuk keluarga dan peribadi, agaknya sampai ke dalam kubur pun dia minta kerajaan adakan layanan istimewa..

# Keperluan politik semasa, apakah anwar berpotensi dibebaskan @ diberi pengampunan (?)


(Oleh Fiza Abd Halim)
KUALA LUMPUR 19 OGOS: Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kesal terhadap halangan yang dikenakan ke atas keluarganya oleh pihak Kementerian Dalam Negeri dan pihak penjara untuk mereka bertemu dengan saudara Anwar Ibrahim.
Dengan nada kecewa, Presiden KEADILAN itu berkata, keluarganya perlu diberi akses untuk berjumpa dengan Anwar di penjara, lebih-lebih lagi tahap kesihatan suaminya itu membimbangkan.
DSAI 1“Kami kesal, hanya di mahkamah sahaja kami dapat jumpa secara dekat, di penjara tak dapat, ini satu tekanan buat kami.
“Memandangkan kini tahap kesihatan Anwar merosot, sebelum ini sakit bahu kiri, sekarang bahu kanan, hari ini pula dia cakap sakit leher.
“Saya harap beliau diberikan rawatan sepenuhnya, apa-apa pun teruskan berdoa,” kata Wan Azizah ketika ditemui di perkarangan Mahkamah Tinggi Jalan Duta.
Anwar dibawa ke mahkamah dengan kawalan ketat bagi mengikuti kes saman beliau terhadap Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman.
Beliau turut menyampaikan pesanan lisan meminta Menteri Dalam Negeri supaya tidak mengetatkan urusan pertemuan beliau dengan keluarga serta peguam.
Anwar juga merayu supaya kerajaan tidak mendera keluarganya apabila sukar bertemu dengannya, walaupun beliau ‘tiada masalah’ jika ia diperlakukan ke atas dirinya.
“Saya minta pertimbangan Datuk Seri Zahid Hamidi berkaitan urusan keluarga dan peguam. Semuanya terlalu ketat. Nak dera Anwar, faham. Saya faham. Itu saya tak ada masalah.
DSAI 2“Tapi janganlah dera keluarga saya. Keluarga nak jumpa susah…bagilah jumpa sekejap. Jangan sekat peguam saya. Ini buku nota pun tidak boleh.
“Saya minta Datuk Seri Zahid timbang. Timbang keluarga dan kerja urusan peguam,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan KEADILAN.
Sementara itu, Naib Presiden KEADILAN, Nurul Izzah Anwar mendesak Anwar diberikan rawatan segera secara konsisten ekoran tahap kesihatan bapanya yang merosot dan mengalami kesakitan berterusan di bahu kanan.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=67482

Tuesday, August 18, 2015

Zahid dah sebaris..

Siapa dalang yang akan minta maaf pada Najib dalam isu penggulingan kerajaa yang dibawa oleh TPM.

Bukan sahaja PM, Zahid sendiri telah meletakan dirinya sebaris dengan Hassan Malik, Rahman Dahlan, Ahmad Maslan, Wan Adnan.. dalam menerajui jenaka politik tanah air.

Apakah pemilihan Zahid sebagai TPM merupakan pilihan yang berbaloi atau sekadar menenggelamkan lagi kapal Bugis dek keletah si Jawa ini.

Zahid kini berhadapan bukan sahaja dengan mereka yang tidak berpuashati dengan perlantikan terburu-buru oleh Najib tetapi juga berhadapan dengan kurang popular, kurang diyakini dan makin tidak dihormati.

Shahris Samad secara berterangan menolak dan menafikan spekulasi Zahid.
Dia menolak sebarang kemungkinan yang melibatkan Ahli Parlimen BN.

Sudah tentu 20 Ahli Parlimen yang disebut-sebut terlibat akan membuat persepsi yang salah gara-gara tuduhan propaganda Zahid.

Meletakan seseorang sebagai nombor dua dalam kerajaan tetapi mempunyai kepanikan yang lebih untuk survive dirinya sendiri menjdikan Najib lebih terancam untuk terpaksa berundur awal.

Perisai yang diharapkan melindungi Najib terbolos depan dan belakang.

Realitinya secara tidak langsung Zahid juga sebaris dan pemangkin kepada undi tidak percaya kepada Najib yang kini turut disokong PAS.


Monday, August 17, 2015

PEMUDA TAMPIN N9 PALING BERANI..



TAMPIN - Pemuda Umno Bahagian Tampin sebulat suara menerima dan meluluskan usul meminta  Najib Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno sempena Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian Tampin, semalam.

Usul tergempar diketengahkan Ketua Pemuda Cawangan Kampung Ulu Ladang, Azman Abdullah, 42, itu mendapat sambutan positif daripada majoriti lebih 200 ahli yang hadir.

Usul berkenaan memutuskan: “Demi Melayu, Islam dan Malaysia, meminta Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno agar keyakinan, cinta dan kasih sayang, khasnya orang Melayu dan Bumiputera, terhadap Umno dapat dipulihkan untuk memastikan kita orang Melayu sebagai pemilik negara tercinta ini terus menjadi pemerintah sampai bila-bila.”

Sebaik usul berkenaan dikemukakan, Pengerusi Tetap mesyuarat, Mohd Salleh Yahaya, bertanyakan kepada perwakilan berhubung perkara berkenaan dan perwakilan sebulat suara menyatakan sokongan kepada usul berkenaan.

Azman berkata, usul tergempar berkenaan diketengahkan selepas satu demi satu isu timbul membabitkan integriti Perdana Menteri seperti isu derma RM2.6 bilion ke dalam akaun peribadinya dan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Tahniah juga pada Sinar Harian yang menyiarkannya, Utusan?



AMATI PULA SOKONGAN ZAHID ???

Dalam respon segera berhubung usul Pemuda Umno Tampin itu, naib presiden Ahmad Zahid Hamidi meluahkan rasa kecewanya terhadap usul tersebut, dan menyifatkannya sebagai tidak perlu dibuat.

“Tidak perlu untuk buat usul…Saya tidak marah, Cuma kecewa,” kata timbalan perdana menteri itu dalam ucapan perasmian mesyuarat Umno Tampin.

Namun pada masa sama, Zahid memuji keberanian pemimpin-pemimpin peringkat bahagian yang berani bersuara, dan menyamakan mereka dengan dirinya di waktu muda.

“Tak mengapa, saya juga ketua Pemuda Umno bahagian sebelas tahun dan ketua Pemuda Umno tujuh tahun…”

“Tetapi saya sangat berani…saya sanggup goncangkan gunung…inilah semangat Pemuda…inilah yang kita mahu,” katanya seperti dipetik.

Apa komen Tun Dr Mahathir:
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, dengan pelbagai usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menghalang siasatan ke atas syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB), ia memperlihatkan segala tuduhan ke atas presiden Umno itu mempunyai asas. – The Malaysian Insider, 17 Ogos, 2015. 

Pemimpin Politik Johor Tidak Selari Dengan Jatidiri JDT..

Ada beberapa nama pemimpin politik berasal dari Johor yang kurang enak dan selesa dengan citarasa politik Johor terkini kepimpinan Khaled Nordin.

Sebagai Ahli Parlimen, mereka lebih terikat dengan PM dan mempunyai kekebalan tersendiri di Negeri, untouchble...

Mereka mengasingkan diri, terasing dan sangat berbeza dari segi sikap, bahasa, budaya dan jatidiri Johor...

Terpulanglah kepada mereka untuk nerasa kuat, atau berlagak hebat tanpa perlu dikaitkan dengan Johor..

Antaranya Ahmad Maslan, Puad Jarkasi, Aziz Kaprawi, Azalina, Shahrir Samad dan Noor Ehsanuddin..

Apakah mereka akan dimenangkan lagi di pilihanraya nanti jika terus bersikap membelakangkan muafakat politik Johor berpayungkan Istana.

Sepatutnya mereka lebih mengambil contoh dari Hishamuddin selaku Menteri Kanan dan Naib Presiden yang tidak lebih sudu dari kuah.

Sunday, August 16, 2015

Berapa banyak dalang daa..

Dalang Lahad Datu, tidak juga muncul..
Dalang Syiah...nak buat parti baru..
Dalang SWJ.. tak juga saman-saman
Dalang Charge Sheet..batu belah batu bertangkup..
Dalang konspirasi..sendiri bikin, sendiri tuduh..
Dalang Guling...mata sampai naik juling, belum juga muncul..
Dalang Si Tenggang - masih belayar..

Zahid Hamidi wajar memantau siapa yang nak gulingklan PM dan apa sebab dan puncanya.
Jika Najib terguling, ia akan menjejaskan Zahid sebagai Waiting PM, dan ini tidak patut berlaku.

Zahid jaga Najib bererti jaga dirinya juga. Adalah lebih baik Zahid minta Najib berundur sebelum digulingkan supaya jawatan itu dapat diambil alih olehnya dengan selamat dan negara terus aman.


# Satu perkara yang Zahid kena ambil tahu bahawa setakat ini integriti beberapa pemimpin UMNO termasuk PM sendiri sudah hilang kebolehpercayaan dan kebolehyakinan rakyat terhadap sikap dan apa yang mereka ucapkan. Zahid Hamidi hanya setapak lagi ke arah itu jika tidak berhati-hati.


APA TEMA HARI MERDEKA TAHUN INI



Selain Dari Penang Dan di DAP, Tokong juga ujud dalam sebuah part lain.


Kemaskini:


It has been said that once you tell a lie, you need to tell ten more lies to cover the first lie.

Kemaskini:
1MDB dan 2.6B dilupa jangan walaupun sedang diributkan dengan gulingan.

Kemaskini:
Menggulingkan PM secara sah dan menggulingkan kerajaan secara sah adalah dua perkara yang berbeza.

DerMA dan TeMA juga dua perkara yang berbeza.

Kemaskini:
Derma 2.6B - Ku Nan dan Bendahari tahu...
Derma 2.6B - perangi IS...


Saturday, August 15, 2015

KU LI MASIH SOKONG UMNO

Daripada peringkat awal Najib diminta berundur oleh Mahathir secara nyata hinggalah sekarang Zahid memperakui ada rancangan tersusun untuk menggulingkan Najib membawa maksud "suara rakyat" dari pelbagai sudut masih ada untuk minta Najib berundur.

Ia hanya dapat dilakukan mengikut lunas undang2 dan oleh itu tidak harus ada keraguan atau cubaan untuk menakutkan rakyat atau cuba memburukan mana-mana pihak.

Menjatuhkan Najib di dalam dan di luar parti adalah sah selagi tidak menyalahi undang-undang dan perlembagaan parti itu sendiri.

Penyingkiran Muhyiddin adalah sah..
Pemecatan Ghani Patail adalah sah..
Perlantikan Zahid adalah sah...

Sebelum itupun ada suara suara mahu Muhyiddin disingkirkan, ada suara mahu Ghani dipecat... suara-suara itu adalah sah di sisi undang2..tidak didefinasikan menghasut.
Oleh itu sewajarnya suara yang serupa terpakai, tidak double standard dan sentiasa sah di sisi undang2..'

Mengikut undang2 adalah sah samada pahit atau manis.

Menyekat atau cubaan menghalang juga mesti mengikut saluran undang2 dan perlembagaan parti.

Mereka yang terlibat dengan jenayah tidak ada pintu belakang untuk meloloskan diri.
Yang ada hanya kebebasan sementara atas faktor pengaruh dan kuasa.

Yang benar akan terus berkuasa jika rakyat yakin dan percaya.

Sesiapapun tidak dapat berbohong dan menipu semua orang dalam semua masa, sepandai pandai tupai melompat.

Pemimpin akan disoal tentang amanah ! Rakyat akan disoal tentang kesetiaan !

Masa akan menghakim.
Masa akan menghukum atau membebaskan mereka...

Undang undang adalah masa terdekat...
Pilihanraya adalah masa terdekat...
Takdir adalah masa yang paling pantas...

Jika sentiasa benar, tak perlu sasau..
Jika betul, tak perlu over panik..
Jika elok, tak perlu berdrama..
Jika bersih, badan sihat, wajah berseri..
Jika tiada masalah, jangan tambah masalah..

Bila pucat lesi, senyum tak berapa nak jadi, langkah sumbang, syok sendiri, rasa hebat, ungkit pasal jasa, dok perlekeh orang sana sini,  cakap tak berapa nak selari, asyik nak ugut, asyik nak marah, takut pada bayang sendiri...

Kalau ada orang tegur, kalau ada orang nasihat pi berubat...
Jangan dok marah !!!




UNDI TIDAK PERCAYA NAJIB DI PARLIMEN TIDAK AKAN BERLAKU BESOK..ZAHID TIDAK PERLU BIMBANG

Najib sedang menghadapi kemungkinan undi tidak percaya di parlimen melalui gerakan tersusun kata Zahid.

Ia tidak dibenarkan berlaku selagi dia adalah TPM dan Menteri KDN tambah Zahid lagi.

1. Zahid percaya ada gerakan tersusun sangatlah pelik kerana saban hari blongang mencanangkan pembangkang bergaduh sesama sendiri tahap masuk longkang.
Nak percaya Zahid ke nak percaya blongang (?)

2. Najib akan bermasalah besar jika TPM dan Menteri KDN bukan Zahid (?) Mungkin ini faktor Muhyiddin tidak layak dan disingkirkan.

3. Undi tidak percaya di parlimen adakah satu perkara yang undang2 negara tidak benarkan atau satu kesalahan (?).

4. Jika dibenarkan, gerakan itu adalah sah dan siapa yang menghalangnya boleh di anggap cuba melanggar atau salahguna undang2.

5. Apa dosa besar dan kesalahan besar Najib sehingga ada gerakan undi tidak percaya (?) Bukankah Najib sudah dibersihkan oleh SPRM dan Audit Negara.

6. Disarankan Parlimen ditangguhkan untuk tempoh yang lebih lama bagi mengatasi semua masalah ini !!!

7. Hakikatnya gerakan ini gagal kerana Najib mempunyai sokongan 3 juta ahli parti.
Seorang ahli wanita di Langkawi yang menganggap Najib "kencing" hanyalah isu terpencil.

8. Lebih penting, undi tidak percaya itu tidak akan berlaku besok.

Friday, August 14, 2015

BELI SEMULA UTUSAN MALAYSIA...

Disarankan supaya kita pakat pakat beli semula Utusan Malaysia walau pun sekadar rujukan terakhir, walaupun terpaksa tatap muka muka pak lawak di dalamnya.

Beli atas sokongan Utusan "bangkit semula"' Di harap berpanjangan...walaupun sudak sukar dan lewat di bawah pengaruh King is Cash.

Wednesday, August 12, 2015

Nazri Meroyan Dengan Nurul Izzah

Apabila PKR saman Najib kerana melanggar Akta Pilihanraya, antara yang rasa sangat pandai bab undang undang tetapi melenting cacing kepanasan ialah menteri pelancongan cina, Nazri.

Dan ramai lagi akan jadi tukang kipas dan tukang bela, untung badan dapatlah ghanimah macam Zahid.

Malaysia ada undang-undangnya dan akta termasuk Akta Pilihanraya.

Samada saman PKR atas Najib dalam isu perbelanjaan melebihi had mempunyai locus standi atau tidak, biarlah mahkamah menentukan.

Jika pendapat Nazri dan blongang saja yang mahu dianggap betul, lebih baik tutup mahkamah dan semua kes diputuskan oleh Nazri.

Itu agaknya cara UMNO sekarang.
Kok

NAJIB SUDAH BOLEH FOKUS

Serangan Mahathir dan penyokongnya ke atas Najib sudah berkurangan atau dalam keadaan berhati-hati.

Itu dinamakan konspirasi oleh mereka yang panik dan konspirasi ini dikira sudah tamat.

Cuma yang tinggal ialah defend dan kaberap serta spin spin untuk menjadikannya logik diteruskan oleh pro Najib..

Kadang-kadang kaberap ini over, salah satunya dari Redhuan Tee yang menganggap derma 2.6B datangnya dari mereka yang kagum dengan jasa dan usaha Najib mendamaikan umat Islam di dunia?

Melihat Najib masih gagah, rupanya ramai yang berlumba untuk berjasa.

Semoga mereka berjaya tetapi janganlah sampai jadi bahan jenaka rakyat...


Sunday, August 9, 2015

KEYBOARD WARRIOR DIPERLUKAN

Najib akui kehebatan serangan di media maya memihak kepada pesaing dan musuhnya.

Najib seolah menggambarkan apa yang dibuatnya hebat dan betul belaka cuma dinafikan oleh keyboard warrior yang tidak menyokongnya.

Katanya lagi, zaman Mahathir ada banyak perkara tidak betul tetapi ia tidak jadi isu dan tidak diperbesarkan, dilupakan kerana internet belum lahir.

Apa yang dilakukan sekarang hanya mewarisi apa yang telah PM terdahulu lakukan..

Ingatan:
Siapa yang membawa internet masuk jika Mahathir benar takut kepada internet?

Bakankah Mahathir mempelawa mereka untuk mencari silap dan salahnya termasuk membenarkan bank mendedah akaunnya..

Bukankah Mahathir sedang menunggu persaolan mereka..

Bukankah Tunku Aziz hadir untuk mendedahkan keburukan Mahathir di program N2H tetapi terkincit balik awal.

Yang nak tuduh dan fitnah Mahathir di sini..sila nyatakan nama, ic, alamat lengkap..
Kalau tak berani...kekalkan diri anda sebagai anjing kurap.

Berbalik kepada keywarrior yang sangat-sangat diperlukan Najib untuk mempertahan "kebenaran" dirinya...
Ramai di sini yang sudah lulus ujian jilat mangkuk layak memohon..

KD juga berminat kalau tawaran lumayan!!!

UMNO MAKIN.MEMBOSANKAN..

Masih adakah sesuatu yang boleh dibanggakan UMNO atau Pemimpinnya.

Adakah membandingkan dengan PAS atau PKR sudah cukup untuk kata UMNO lebih bagus.

Meneruskan masa hadapan dengan UMNO atau perlu mencari alternatif.
Apa jaminan UMNO dan Pemimpinnya akan datang tidak seperti hari ini -  lebih baik sedangkan budaya sekarang akan diwariskan.

Apa pilihan yang ada..

Saturday, August 8, 2015

Apa surprise lagi Zahid nak cakap tentang 1MDN..

Dah ramai dah tergolek bila cuba mempertahan 1MDN...

Kini giliran Zahid untuk membicarakannya sebagai balasan selepas mendapat ghanimah.

Setakat ilmu dan pengetahuannya tentang 1MDN, lebih tak tahu dari tahu, sekadar copy and paste sahajalah yang rakyat akan dengar...

Integriti kerajaan sekarang dalam keadaan menjunam sepertima keadaan hinggit di pasaran dunia...dah menuju setaraf Greece jika kerajaan asyik sembunyi dan lari.

Berbekalkan undi terbanyak Naib Presiden dan tidak berani open untuk bertanding lagi tahun ini, Zahid tidak boleh mengharapkan ia masih popular di kalangan ahli.

Secara ikhlas, Zahid yang sepatutnya mempertahankan kebenaran, mempertahankan Muhyiddin, mempertahankan Shafie,
mempertahankan Ghani Patail, mempertahankan Gabenor BNM, mempertahankan 4 Pegawai SPRM tetapi sebaliknya tergesa gesa menerima tawaran TPM tanpa merujuk kelayakannya kepada  rakan seperjuangan (Majlis Tertinggi) sangat tidak politik.

Zahid juga perlu berundur seiiring Najib.

Paling paling paling pelik...Penasihat 1NDN, Menteri Kewangan Utama tidak juga bercakap bagi pihak kerajaan.

PM sendiri pun tidak berani menjawab A to Z, jawab main tepis-tepis. Jawab main sindir-sindir, Jawab berkias-kias.

Itukah cara PM menguruskan negara dan krisis kepimpinan???!!!

Diharap Zahid lebih baik dari Ahmad Maslan dan tidak menamburukkan lagi imej PM yang tercalar.


KASIHANILAH NAJIB

Aku pun pelik dengan rakyat Mesia ni. Najib sudah bermurah hati dengan BRIM RM1200...

Belum ada PM sehebat dan sepemurah seperti Najib yang siang malam memikirkan bagaimana membela rakyat dan memajukan negara.

Sampai sekarang pun, walau diminta berundur Najib tak sampai hati meninggalkan rakyat yang menanggung beban kos saraan yang tinggi dan nilai ringgit yang menjunam.

Najib masih mahu stay demi rakyat.

Oleh itu jika Najib pun dapat ala BRIM 2.6B atas ehsan derma, sewajarnya tiada rakyat yang jeles dan pertikaikan.
Mungkin itu lah ganjaran hebat yang Najib dapat kerana sikap penurahnya.

Lagipun diyakini, Najib tidak gunakan duit itu untuk tujuan peribadi.

Kalau 2'6B itu mahu ditafsir sebagai salah atau rasuah, sudah tentu BRIM juga dalam persepsi yang sama?

GAMBAR YANG MEMPUNYAI PENGERTIAN MEN DALAM

Berterus terang pun sudah, berkias pun sudah...


Lewati blog AKJ untuk lebih memahami.

# Playsafe dan sikap mendiamkan diri beberapa pemimpin UMNO menunjukkan kedudukan Najib masih kuat walaupun diserang seribu kali.
Mungkin kerana Najib berada dalam kedudukan benar atau nasib masih menyebelahinya setakat untuk terus kekal

Friday, August 7, 2015

ZAHID MUNGKIR JANJI ATAU ADA ARAHAN YANG LEBIH POWER

Dua Pegawai SPRM ditukarkan ke JPM selepas ada pihak yang terasa dicabar (?)

Siapa yang arahkan (?) Dan siapa yang arahkan siapa itu (?)

Pertukaran dibuat selepas Zahid berjanji Pegawai SPRM tidak akan diganggu lagi...
Samada pertukaran itu bermaksud Zahid mungkir janji (munafik) atau ada lagi arahan yang lebih power (dajjal)

Jika keduanya tidak mendapat pembelaan dari umno, jangan pula besok terkencing dalam seluar melatah jika pembangkang memperjuangkan

KENAPA PERLU PERTIKAI PEMBANGKANG APABILA HARI INI MENYOKONG SPRM...HAKIKATNYA SIAPA PUNCANYA HINGGA PEMBANGKANG MENDAPAT PELUANG...

Bukankah hakikatnya penyokong dan blogger pro Najib menghentam Pegawai SPRM di peringkat awal tanpa rasional.

Kenapa hari ini melatah apabila pembangkang mengambil pendirian menyokong.

Memburukkan pembangkang dengan isu yang lama tidak membantu UMNO, PDRM, ZAHID dan PM untuk dilihat bersih oleh rakyat.

Jika dari kandang besi pun Anwar boleh hayati dan bersuara, apatah lagi rakyat yang bebas dan celik...





# Tak perlu emosi dan komen KD pro Anwar untuk menutup kelemahan pro Najib.

Thursday, August 6, 2015

JANGAN PANDANG REMEH GERAKAN MAHASISWA APABILA PEMIMPIN POLITIK MENGKHIANATI PERJUANGAN




# Orang yang patut rasa tertampar ialah Ketua Pemuda Barisan Nasional.
Orang yang sepatutnya Mengepalai dan Membimbing gerakan ini ialah Khairy Jamaludin..
Orang yang gagal menghayati denyut nadi rakyat khususnya golongan muda ialah Ketua Pemuda UMNO ...