Google+ Followers

Sunday, November 29, 2015

UMNO TAWAN KELANTAN.MAI KOT MANA..

Tok Pa kata PRU akan datang UMNO yakin tawan Kelantan dari PAS.

Ertinya Tok Pa nak bagitau kepada pemimpin negeri Kelantan supaya duduk diam-diam, jaga Ketua Cawangan masing-masing, jangan terjangkit dengan Virus Pagoh.

Kelak kalau tawan Kelantan, banyak jawatan kosong, banyak harta karun yang hendak di bahagi-bahagikan.

Mampu tawan berasas kerana ketiadaan Nik Aziz dan perpecahan pembangkang.

Ia tidak berasas UMNO makin kuat (?)

Apakah Pakej UMNO yang mengandungi..
1) Najib
2) GST
3) TTPA
dapat diterima rakyat Kelantan.

Di MITI sendiri, dibawah jagaan Tok Pa dan Ahmad Maslan, Pegawainya menganggap Menterinya macam "lembu" belum lagi terjawab....

Untuk tawan Kelantan, sewajarnya Tok Pa mengambil sikap menjarakan diri dari Najib atau sekurang-kurangnya bersikap seperti Khaled Nordin menguruskan politik negeri.


MAHATHIR SAY YES TO ROTI NAN

Zahed kata, jemputan ke atas Dr Mahathir ke PAU, on the way...

Nan kata, kalau jemput, Dr Mahathir mugkin tak datang...

Mana satu ni?
Jemput ke tak jemput?
Jangan buat alasan macam macam lepas ni....

Dr Mahathir sahkan akan hadir jika dijemput !!!

Aduyai...ada yg pening dan cemas kot...

Saturday, November 28, 2015

Suara Ketua Cawangan Akan Jadi Cakap Kosong...

Dalam kita menyokong suara dan tindakan ketua ketua cawangan, dalam masa yang sama sokongan itu bersandarkan kepada keberanian mereka mengatasi Ketua Ketua Bahagian dan Majlis Tertinggi.

Tetapi dalam masa yang sama semua suara suara itu walau di kata makin meningkat tetapi realitinya akan lenyap jua.

Bukan sahaja kerana jumlahnya yang tidak mencukupi tetapi lebih kepada faktor tekanan yang akan dikenakan kepada mereka secara tidak langsung.

Setiap dari mereka akan disusahkan dan akhirnya akan ada yang jadi pak sanggup untuk membuat pengakuan kononnya ujud si dalang dan kambing hitam.

Tidak mustahil gerakan dan strategi sedang disusun dan paling mudah mengaitkan mereka dengan pembangkang (diperalatkan) atau berkait rapat dengan yang mengancam keselamatan negara.

Adalah tidak logik akal, bahtera bugis pecah karam sekadar dilambung ombak kecil dan dilanggar perahu kecil.

Semua itu sekadar angan2 ular lidi nak telan ular sawa.

Penentuan terbaik, PRU kerana itulah ubat itulah penawar.

Friday, November 27, 2015

DUIT SENDIRI, TENAGA SENDIRI, T SENDIRI...PESANAN BUAT MUHYIDDIN

Malas dah nak komen panjang panjang pasal Muhyidfin Yassin seeloknya letak jawatan Timbalan Presiden kalau dah sampai tahap tidak lagi dihormati, disegani dan dihargai.

Kalau parti sendiri, rakan seperjuangan dan Presiden tunjuk belang apa guna bersarung keris dipinggang kalau kerisnya sudah dicabut orang.

Di mana maruah UMNO Pagoh...mana Pemuda nya, mana Puteri nya, mana Wanita nya...kain merah simpan dalam almari, UMNO Johor...berdetik pun tidak, mudahnya dipijak-pijak.

Elok contohi Ketua Cawangan (GKCM) duit sendiri tenaga sendiri, telor sendiri dalam erti perjuangan.

TUAN BADAN TAK TAU MALU, AHLI DAN.RAKYAT YANG MALU....

1) Bodoh tak kalau pecat ahli tanpa ahli itu hadir untuk menafi atau membela diri...

1(a) Sewel tak Pengerusi dan Jawatankuasa Disiplin dan Tatatertib hanya setaraf cop dan getah pemadam.

2) Bangang tak kalau pecat ahli tanpa memberi surat tunjuk sebab terlebih dahulu...

3) Bingai tak kalau pecat atas tuduhan yang salah, yang tidak pernah dilakukan oleh si tuduh..

4) Bengap tak kalau angggap presiden itu parti, parti itu presiden...

5) Unta tak rakyat kalau masih nak pilih parti yang ada pemimpin macam kaldai...

6) Rakyat yang layak mengundi mempunyai hak, pilihan dan tanggungjawab untuk tidak mengundi..

7) Tolak semua pemimpin yang rasuah dan tidak amanah...

Thursday, November 26, 2015

PDRM, AG SEDANG DIUJI INTEGRITI....

Adik Mendiang Kevin Morais Perlu Bantu PDRM, Jangan Sembunyi Maklumat - KPN

KUALA LUMPUR, 25 Nov (Bernama) -- Adik mendiang Anthony Kevin Morais perlu tampil membantu Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam kes pembunuhan abangnya atau berdepan tindakan kerana menyembunyikan maklumat.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata PDRM akan memanggil Charles Suresh Morais berhubung satu laporan bahawa beliau mempunyai maklumat tertentu berkaitan kes pembunuhan mendiang abangnya itu.

"Tindakannya tidak mendedahkan maklumat boleh dianggap satu kesalahan kerana menyembunyikan maklumat. Jika dia (Charles Suresh) benar memiliki maklumat berkenaan, ia seharusnya diserahkan kepada PDRM untuk membantu siasatan.

"Saya cadangkan dia berkongsi maklumat dengan polis supaya tindakan dapat diambil. Polis tidak boleh bertindak jika tidak mempunyai maklumat mengenai mendiang Kevin," katanya ketika dihubungi Bernama malam ini.

Khalid mengulas laporan sebuah portal berita tempatan hari ini bahawa maklumat tertentu disimpan di dalam pemacu USB dan kini berada di Amerika Syarikat bersama seseorang yang diarah mendedahkan kandungannya kepada umum sekiranya sesuatu tidak diingini berlaku.

Mayat Morais, 55, ditemui di dalam tong dram berisi konkrit di Persiaran Subang Mewah, Subang Jaya, dekat sini pada 16 Sept lepas, dan sebelum itu Morais dilaporkan hilang pada 4 Sept lepas.

Morais kali terakhir dilihat meninggalkan pangsapurinya di Menara Duta di sini, untuk ke tempat kerjanya di Pejabat Peguam Negara, Putrajaya.

-- BERNAMA


Tindakan undang undang wajar di ambil ke atas Charles Suresh Morais yang membuat sumpah berkanun berhubung pembunuhan abangnya Kevin Morais dengan mendakwa kemungkinan ada bukti dan motif mengakibatkan pembunuhan.
Rakyat sudah jemu dengan pelbagai dakwaan salah laku kerajaan atau individu tertentu tetapi tidak tampil kedepan dan berakhir tanpa berita.
Apakah mereka akhirnya diam kerana sudah kenyang atau sembunyi dalam ketakutan dan paling tidak mereka yang "bising" ini wajar disiasat dan didakwa...
Image result for adik morais

Nak Ke Muhyiddin Cemarkan Tangannya...

Kata cai..Muhyiddin tidak dihalang bersuara cuma disekat memecahbelahkan perpaduan UMNO...

Begitulah rapuhnya UMNO di tangan Najib...tak kuat iman, tak tahan cubaan.


Atau lebih tepat Muhyiddin tidak dihalang bersuara cuma disekat dari menyatakan kebenaran...


Sebaiknya Muhyiddin tidak perlu hadir di Perhimpunan Agung UMNO untuk berdepan puak hipokrik dan bersalaman dengan Pengamal Rasuah






















THURSDAY, 26 NOVEMBER 2015



MUHYIDDIN TIDAK PERLU GUNA PENTAS UMNO

PEJUANG YANG AMANAH TIDAK  AKAN ADA DI PWTC

OLEH: KU SEMAN.
Khalayak atau pejuang pemimpin yang amanah tidak akan ada di PWTC semasa berlangsungnya perhimpunan agung UMNO Disember ini. Saya yakin kalau ada pun yang datang untuk menegakkan kebenaran, jumlahnya amat kecil dan tidak mampu mencetuskan gelombang perubahan.

Oleh yang demikian Muhyiddin Yassin tidak perlu menggunakan pentas perhimpunan agung UMNO kali ini untuk menyuarakan pendiriannya. Beliau akan tersilap pentas apabila sebahagian besar para perwakilan yang terdiri daripada ketua bahagian telah disihirkan dengan wang, jawatan dam pelbagai imbuhan.

Saya bimbang pejuang kebenaran macam Muhyiddin akan diketawakan oleh puak oportunis yang datang menanguk peluang dan bermuka-muka di depan Najib ibnu Razak dan rejimnya. Puak oportunis sudah lihat apa yang berlaku kepada Muhyiddin yang akhirnya bukan sahaja dipecat sebagai Timbalan Perdana Menteri tetapi dinafikan secara paling tidak demokratik sebagai Timbalan Presiden UMNO.

Jangan terkejut kalau tahun lepas Muhyiddin dijulang dan didendang semasa perhimpunan agung UMNO walaupun keras mengkritik sikap UMNO tetapi kali ini ketua bahagian UMNO sudah tidak kenal lagi dengan Muhyiddin. Mereka takut untuk bersalam kerana bimbang terlepas peluang daripada rejim yang memerintah. Inilah dunia UMNO.

Muhyiddin kena mencari pentas lain, pendekatan lain dan khalayak lain kerana bukan semua orang UMNO telah termakan nasi kangkang. Banyak yang ada prinsip dan kenal agama. Banyak yang tidak buta membaca semiotik yang kerapkali ditayangkan di depan mereka. Maknanya banyak orang UMNO yang mahu hidup secara bermaruah dengan menjauhkan diri daripada perbuatan yang tidak amanah. Mereka inilah yang akan bersama-sama Muhyiddin,
http://zamkata.blogspot.my/search/label/utama




Wednesday, November 25, 2015

MAJORITI CAWANGAN PERLU TUNJUK SOKONG NAJIB...

Sudah sampai masanya dalang sebenar bangkit dan bangun dengan cai, barua dan balaci masing masing untuk menggerakkan sejumlah besar Ketua Cawangan berbaki 19, 739 diseluruh negara untuk menyatakan sokongan kepada Najib.

Mereka juga patut menggesa Muhyiddin, Shafie dan Mahathir keluar parti.

Adakan perhimpunan besar besaran sekali lagi di Padang Merbuk atau Stadium Bukit Jalil.

Kena buat segera sebelum satu demi satu Ketua Bahagian bangkit untuk mendesak Najib berundur.

Rezeki Blogger..



Mungkinkah tahun ini blogger prepaid dan pospaid diberi penghormatan untuk membuat liputan menggantikan media perdana...

Tuesday, November 24, 2015

KEPALA OTAK MESTI NAK BIJAK

Ketua sayap jadi perasmi – Najib

24 November 2015 7:38 PM
KUALA LUMPUR 24 Nov. - Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO hari ini memutuskan Perasmian Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri pada tahun ini akan disempurnakan oleh ketua sayap masing-masing.



Bercakap kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat tersebut, Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara itu diputuskan secara sebulat suara oleh semua Ahli MT. - UTUSAN ONLINE





# UMNO pilih yang tak ada telor untuk dipecat.

Monday, November 23, 2015

MENCARI DALANG....

Mengikuti blog ini dan sesekali memberi komen yang tidak sehaluan atas ketidak percayaan segala tuduhan ke atas Najib.

Bagaimanapun insiden beberapa ketua cawangan tampil mendesak Najib berundur memberi satu petunjuk yang jelas.

Walaupun ia dipandang remeh oleh zahid, ku nan, kj dan pihak2 lain kerana kuantiti, tetapi dari segi kualiti dan keberanian mereka menunjuk muka meluahkan pandangan jauh mengatasi ketua bahagian mereka sendiri.

Atau apakah ini satu manifestasi dan restu ketua bahagian mereka sendiri yang lebih gemar baling batu sembunyi tangan dek kerana sudah termakan budi.

Bagaimana nanti kalau setiap hari akar umbi mula keluar menyatakan pendirian.

Menuduh ada dalang yang menggerakkannya merupakan satu penafian membuta tuli sengaja untuk menyedapkan hati sendiri sedangkan hakikatnya, api kecil menjadi kawan, api besar menjadi lawan.

Pandangan akar umbi adalah lebih ikhlas tanpa kepentingan peribadi. Kenapa Zahid yang lebih cepat melenting sedangkan fokus undur pada Presiden?

Zahid bukan Timbalan Presiden, sekadar Naib Presiden yang pandai cari makan...

Sekadar Timbalan Perdana Menteri tanpa kedudukan politik Timbalan Presiden belum tentu selamat...

Dalam hal ini, Zahid lebih sesuai berpotensi sebagai dalang yang mendesak Najib cepat berundur ???????????????


STILL ANON

WANTED !!!!

Wajah Individu Bodoh,Penipu dan Mahu Jahanam Negara Kata Najib.....Sebarkan - Suara - http://suarakamibaru.blogspot.my/2015/11/wajah-individu-bodohpenipu-dan-mahu.html?m=1

Watch "108 Cawangan Umno Johor Protes Najib" on YouTube - https://youtu.be/phPF88vf0rw

Sunday, November 22, 2015

SETIA BERSYARAT, DERHAKA BERSEBAB



Dalam eksperimen yang pernah dilakukan ke atas katak, didapati setiap kali seekor katak dicampakkan ke dalam air panas menggelegak, ia berupaya melenting menyelamatkan diri dan nyawa.

Namun, apabila katak dimasukkan ke dalam air bersuhu biasa, kemudian suhu air dihangatkan perlahan-lahan, katak dilihat khayal dan seronok seketika.

Setelah air dipanaskan sampai menggelegak, katak yang sebelum ini boleh menyelamatkan diri, mati direbus hidup-hidup. Apakah nasib sama menantikan Melayu zaman ini?

Bangsa Melayu yang bersemangat pahlawan dan berjiwa jihad kelihatan semakin tidak bermaya mengatasi ancaman hari ini.

Lebih-lebih lagi kerana ancaman datang menular secara perlahan dan musuh di depan kita kali ini juga datang tanpa kita kenali atau sedari.

Musuh yang mengancam Melayu kali ini bukan datang berdepan senjata dan uniform yang mudah kita kenali dan pasti siapa mereka dan dari mana arah mereka datang.

Hari ini musuh paling berbahaya datang menular, yang kerap juga, sama ada disedari atau tidak, berjaya masuk meresapi dengan izin kita sendiri.

Kita mengizinkannya setelah menerima semuanya, dikhayalkan nafsu dan cita-cita sendiri, langsung menyebabkan kita tidak lagi waspada mudarat lebih besar menanti.

Saturday, November 21, 2015

SOLIDARITI KEPADA LIM KIT SIANG DAN DI MANA 2.6B (?)

Solidarity dan.mana 2.6B yang didendangkan oleh DAP adalah antara persaolan.besar yang sudah dinasionalisasikan oleh DAP, ianya bukan persaolan yang sengaja dikecilkan Najib untuk hanya menjadi persaolan UMNO.

Itulah bijaknya DAP mengenakan jarum halus untuk mengajak semua rakyat bersamanya. Takkan kepandaian DAP itu kita nak marah sekadar secara emosi !

Ia perlu juga dijawab oleh MCA, MIC dan semua komponen BN kepada ahlinya dan rakyat.

Apakah mereka sudah bersedia, ada jawapan yang meyakinkan, jawapan yang seragam atau mereka sendiri turut bengong dan keliru dan terkategori pemakan dedak.

UMNO sendiri gagal meyakinkan ahlinya secara telus.
UMNO sendiri berdolak dalik kepada rakyat.
Kerajaan sendiri terpaksa menggunakan segala bentuk kuasa untuk berlindung.

Tak perlulah jawab DAP racist. Tak perlu gembar gembur DAP anti Islam, tak perlu selekoh DAP bawa agenda Yahudi dan Israel.

Itu semua orang Melayu dan Islam lebih fham dari ahli UMNO.
Kalau rakyat tak lebih pandai dari ahli UMNO, dah lama UMNO lingkup... 3 juta ahli UMNO tak boleh.memenangkan UMNO untuk satu negeri pun.

Ali UMNO sekadar jadi alat kepada pemimpin mereka, setakat tu sahaja. Jangan sangka orang Melayu dan Islam lain sama taraf pemikiran terendam ahli UMNO.

Kalau UMNO nak.pecat Muhyiddin, Mahathir atau Shafie
1) Adakah besoknya orang Melayu mati kelaparan (?)
2) Adakah orang cina terus jatuh miskin (?)

Tak ada pun yang berlaku kecuali pemimpin mereka tambah dosa, tambah takut bayang sendiri dan tambah tak boleh tidor lena.

Jadi, UMNO tolong jawab persaolan DAP bagi pihak rakyat ( dimana 2.6B (?) ) dengan telus secara bermaruah !


Friday, November 20, 2015

NURUL TAK PERLU MASUK PAS UNTUK CUCI DOSA...

Pada Nurul Izzah disarankan, kalau nak cuci dosa nak masuk syurga, dah tak perlu masuk PAS, masuk sahaja UMNO.

Apa gelaran yang tidak dilabelkan padanya oleh pecacai UMNO (?)
Apa jenis maki yang tidak dihalakan kepadanya (?)

Tidak ada yang baiknya di mata mereka akan wanita muda janda cun ini semata mata dia PKR...

Tapi aku gerenti, kalau ptg ni Nurul declare masuk UMNO, belum sempat subuh, pecacai yang sama akan jilat hingga licin dan julang macam dewa.

Perbezaan politik tidak menghalalkan label buruk. maki hamun yang bangsat.
Dan perbuatan itu tidak sedikit pun menjadikan UMNO lebih kuat...

Malah dalam UMNO, masih ramai biawak hidup yang berkeliaran, lebih dasyat dari Nurul.

Tak nampak atau ada yang menutup mata...

Wednesday, November 18, 2015

PEMIMPIN UMNO KEDAH SEDANG KUMPUL MIMPI DAN IMPIAN..



Ketika UMNO Johor sedang bermuafakat membawa berkat, pemimpin UMNO Kedah pula sedang mengumpul impian untuk berpuak dan berpecah...

Cerita di Pusat, PAS akan bekerjasama dengan Najib menjadikan sebahagian pemimpin UMNO yang sedang mimpi kerusi MB langsung tidak risau dengan PAS Kedah.

Mereka lebih sebok "siapa yang dapat kerusi" dari memberi sokongan kepada Bajet Kedah yang dibentangkan oleh bukan kalangan puak mereka.

Seperti yang berlaku di Terengganu apabila jawatan MB direntap dan jika berulang di Kedah, tidak ada "kebaikan" pun kepada masa depan parti kerana perselisihan dan dosa MB berkenaan bukan pada rakyat.

.........

Ikuti Pembentangan bajet negeri johor 2016 yang akan dibentangkan YAB Dato Mohamed Khaled b Nordin Menteri Besar Johor pada hari ini Pukul 9.30 pagi melalui saluran radio JOHOR FM 101.9fm dan best fm 104.1 atau saluran online streaming
www.jauhar.my dan johor.gov.my

Layari www.muafakatjohor.com untuk membaca ucapan penuh dan titik sentuhan bajet johor 2016 dan poster infografik di  FB https://m.facebook.com/mohamedkhalednordin dan twitter @khalednordin

#BajetJohor2016


Sama sama kita viralkan!

https://www.facebook.com/MohamedKhaledNordin/videos/10153466628918173/

Dizalimi....


Tuesday, November 17, 2015

DUA GERGASI CASH IS KING

Apakah benar Ahmad Sabu khususnya dan PAN amnya dibeli oleh DAP sepertimana PAS sedang dibeli UMNO (?)

Apakah PAN dan PAS memang ditakdirkan untuk jadi bahan kepada dua gergasi CASH is KING..

Monday, November 16, 2015

JAMIL KHIR TUNJUK JANTAN...

Jamil Khir menepati janji dan akhirnya Akmal Nasir disaman, masa akan tentukan kemudian kebenaran secara undang-undang.

Tidak logik 100% apa yang di daparkan Akmal Nasir tidak tepat, YAPIEM harus telus mengambil tindakan segera membaiki kelemahan dan ketirisan yang berlaku.
Soal pembaziran harus di ambilkira walaupun apa yang dilakukan masih dalam skop tugasan.

Isu yang ditangani secara tepat, cepat dan berani akan memberi keyakinan kepada rakyat terhadap Jamil Khir, YAPIEM dan kerajaan.

Inilah yang sepatutnya dilakukan oleh Najib dalam isu 1MDB kecuali memang benar ada yang mahu disembunyikan.

Jamil - laporan.polis, surat pelajar...apalagi (?)

Sehelai laporan polis...
Arahan supaya Peguam ambil tindakan...
Secoret nota pelajar Drexel Universiti...
Apalagi....

Buatlah sesuatu, lebih baik, segera tanpa lengah dan membeli masa membersihkan imej yang tercalar...
Heret NOW tanpa belas ihsan, berani kerana benar...

Lakukan secara luarbiasa supaya persepsi yang ditunjukkan "takut kerana bersalah" tidak menghantui pemimpin umno.

Mintalah tukang spin berhenti, berehat...tulisan mereka tidak membantu, tak perlu merapu kalau betul, yang benar muncul sendiri...

Saturday, November 14, 2015

ERA BERI PENERANGAN DAH BERLALU...

Sekarang ni musim tengkujuh, elok kerajaan fokus pada kemungkinan banjir, bencana dan bala...

Bencana kerana musim, bala kerana pemimpin tidak amanah, penipu dan pembohong.
Bala kerana rakyat menyokong pemimpin yang terang terangan seleweng dan rasuah.
Semua dapat....

Tak perlulah ke hulu ke hilir buat penerangan 1MDB sekadar membetulkan ayat, menyesuaikan fakta, pi mai pi mai corner sana corner sini.

Hanya pendengar berbayar meramaikan majlis syok sendiri.
Ada lagi ke "rakyat sebenar" ,yang nak dengar (?)
Kalau setakat penerangan, dah basi (?)
Era bagi penerangan dah berlalu, integriti dah tak ada, tiada lagi orang percaya - penerangan jadi sia sia.

Era sekarang, era rakyat mahu pihak berkuasa jadi telus, amanah untuk siasat-tangkap-dakwa-hukum...

Hentikanlah buat sandiwara penerangan, kalau orang ketawa. Awak marah....

jAMIL KHIR kalau tak saman, elok letak jawatan


Bukan sekali dua, setiap kali orang luar yang dikatakan ilmunya tinggi di bawa masuk menjadi menteri oleh umno akhirnya lebainya ke mana, songkoknya ke mana, jubahnya kemana, imannya ke mana, nafsunya ke mana...

Kesimpulan am - rosak !!!

Ustaz Azhar Idrus atau Ustaz Kazim Elias yang cukup handal tu pun agaknya terpeleot jika diberi peluang menjadi Menteri.

Oleh itu apa akan terjadi pada Hadi Awang sudah pun boleh diramal kalau jadi Penasihat UMNO.

Peluang Jamil untuk masih ada tetapi melihat kepada pendirian tegas NOW, peluang Jamil agak tipis kecuali mengambil tindakan segera membersihkan dirinya.

Jangan di ulang "SELASA" seperti bossnya...

Friday, November 13, 2015

Kelebihan Allah Jadikan Lalat

Ia bermula dengan postpaid, prepaid blogger...
Terbaru, pemakan dedak..
Terkini, masih panas..Crime Minister dan Control Minister...

Isu sepatutnya selesai...
Tetapi kalau sekadar "spin" memang sampai kiamat pun tak seselesai...

Persepsi rakyat juga tidak boleh bertahan lama...
Tetapi apabila persepsi berlandaskan realiti,.bukan emosi...
Ia akan kekal walau seratus tahun lagi...
Setakat sehingga 2018/2019...ia masih segar di ingatan rakyat...

Apabila melibatkan mata...
Bukti boleh dikaberap...
Bukti boleh disembunyikan..
Bukti boleh dihilangkan..

Tetapi apabila melibatkan telinga...
Mulut tempayan tidak boleh ditutup..

Tetapi apabila melibatkan hidung..
Bau busuk tetap tercium juga...

Kalau anjing polis dapat ditipu...
Memadai seekor "lalat" untuk membongkar segala dan semuanya...

Thursday, November 12, 2015

TITIK HITAM ANWAR SUDAH BERLALU...KENAPA TIDAK MULA BUKU BARU...

Negara saban hari tidak berhenti berpolitik sejak paklah ambilalih dari mahathir, sejak melepaskan anwar.

Politik terus tidak aman walaupun paklah berundur kerana anwar terus merencanakan politik hingga menimbulkan sentimen benci umno dan berhasil dengan kemenangan besar pembangkang !!!

Politik seolah akan aman selepas anwar dipenjarakan tetapi isu 1MDB sekali lagi meletuskan suasana politik yang dikaitkan secara terus dengan peribadi Najib - Mahathir saran Najib berundur.

Jika tidak sayangkan UMNO, Mahathir mungkin sudah tegur Najib secara terbuka dan keras sebelum anwar dipenjarakan.

Jika itu dibuat ia akan memberi advantage kepada Anwar untuk gerakan menentang kerajaan secara besar besaran dan berkesan.

 Jika itu terjadi, mungkin hari ini Anwar sudah jadi PM atau sekurang kurangnya masih bebas.

Boleh terus salahkan dan benci Mahathir tetapi dalam masa yang sama, jika berakhlak ucapkan juga terima kasih.

Anwar didapati bersalah dan sudah dipenjarakan. Tempohnya selepas tolak cuti tinggal lebih kurang dua tahun lagi, apapun selepas PRU14... akan dibebaskan. Apa yang Anwar sedang berusaha ialah membebaskan dirinya lebih awal...
Sekurang kurangnya badannya tidak tinggal dalam pagar besi...alternatifnya lebih baik di atas katil di hospital, alternatifnya lebih baik di hospital luar negara.

Siapa yang mempunyai kelebihan dan kebolehan merealisasikan impiannya (?)

Cadangan Zaid Ibrahim supaya Anwar dan Mahathir bergabung secara langsung, mungkin tidak logik.
Secara tidak langsung bukan suatu yang mustahil.

Tetapi untuk mengekang Mahathir dan jika Anwar bersetuju, tentunya jalannya lebih mudah !!!


Nancy Najib..kenapa tunjuk bodoh anda..

Yang sekarang ini mencuri, melanun merompak harta negara, siapa ?
Orang Miskin ke Orang Kaya !
Rakyat atau pemimpin ?





"Jika tidak diBANTU, masalah sosial akan berlaku. Sebab mereka (bumiputera) akan KETINGGALAN JAUH, akan berlaku masalah sosial. Itu keadaannya. Jika mereka TIDAK ADA DUIT, apa yang akan mereka (BUMIPUTERA) lakukan? MEREKA AKAN MULA MENCURI." - Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri.

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/bumiputera-will-steal-if-left-unaided-says-law-minister

Inilah sebenarnya isi hati pemimpin-pemimpin negara. Kebanyakannya hanya berpura-pura tetapi suatu hari isi hati mereka akan tetap didedahkan mereka.

Kita tahu siapa Nancy Shukry.

Itulah akibatnya apabila Menteri hidup di dalam kesenangan, kemewahan dan kesombongan.

Pada mereka, yang miskin seperti kita ini akan mencuri jika tidak dibantu.

SOMBONGNYA PEMIMPIN KITA.

Wednesday, November 11, 2015

Apakah Tawfik yang terhegeh hegeh jumpa Tun (?)

Mana satu nak percaya antara cakap seorang negarawan dengan desperado mantan ahli Parlimen Benut sepenggal dan nampak macam serabut...

Kalau dia dilantik ke kabinet Najib dan dijadikan Menteri - mungkin cakapnya selepas ini "boleh pakai"...


......

Bercakap dalam satu sidang media selepas membuat ucaptama di majlis anti-rasuah, Dr. Mahathir berkata, dia tahu Tawfik membencinya sekalipun anak bekas Timbalan Perdana Menteri itu berlakon menyukainya.

Tawfik adalah anak bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Dr. Ismail Abdul Rahman. Tun Dr. Ismail Abdul Rahman diketahui tidak mempunyai hubungan yang baik dengan Dr. Mahathir.

"Saya tahu, dia tidak suka saya. Mengapa dia datang bersama-sama yang lain menemui saya, saya tidak tahu. Secara nyata, dia mempunyai niat yang tidak elok, dan orang jenis ini, kita tidak boleh percaya. Di hadapan saya, dia sangat baik. Malah dia sangat menyokong tetapi apabila di belakang saya, lain pula ceritanya," 


kata Mahathir menceritakan pertemuannya dengan Tawfik dan Kumpulan Moderat G25. 





# Kenapa agaknya dalam keadaan Negara tengah jerebu politik, yang muncul jenis serabut, berkarat mengusutkan lagi keadaan..
Tak ada ke yang jernih sikit..

Tuesday, November 10, 2015

APAKAH MAHATHIR MERUJUK KEPADA SAYA (?)

Gaya Hidup Mewah Cukup Jadi Bukti Rasuah, Kata Dr Mahathir


Mahkamah Malaysia perlu menerima gaya hidup mewah seseorang individu sebagai bukti wujud elemen rasuah, kata bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini.

Negarawan bersara itu berkata, gaya hidup seperti memiliki banyak kereta mewah contohnya, merupakan satu petunjuk kepada rasuah, dan jika mahkamah mengambil tindakan berdasarkan itu saja, gejala rasuah akan berkurangan.

"Jika anda mahu mengesan rasuah di peringkat tertinggi, lihat pada gaya hidupnya," kata Dr Mahathir dalam ucaptama pada Simposium Peperangan Malaysia Menentang Rasuah 2015 di Kuala Lumpur.

Beliau berkata, seseorang yang rasuah tidak akan mampu mengawal dirinya daripada membelanjakan wang itu, kerana "tidak seronok jika kumpulkan wang berkotak-kotak dan kemudiannya mati".

"Malangnya, jika anda pergi ke mahkamah undang-undang, bukti seperti itu tidak cukup. Mahkamah mahu lihat orang tampil ke depan dan berkata, 'dia mengambil wang daripada saya'.

"Mahkamah perlu menerima gaya hidup mewah sebagai bukti mencukupi untuk mengambil tindakan terhadap sesiapa saja yang disyaki rasuah.

"Jika ini yang berlaku, akan kuranglah peluang mereka di tempat tinggi untuk menjadi rasuah,” katanya lapor The Malaysian Insider




"Jika Mahathir diseret ke mahkamah atas dakwaan memfitnah individu mencuri wang atau rasuah adakah teori ini akan menjadi fakta  membantunya (?)
Ertinya Mahathir kena senaraikan bukti kemewahan tersebut...wow very very intresting !!!





Jenuh juga lah individu tersebut menjawab dengan menafikannya itu bukan duitnya. 
Itu duit ahmad albab yang punya..
itu duit mak bapak saya...
itu duit hasil tabungan sejak kecil..
itu duit hasil jual sayur tanam belakang rumah..
itu duit derma..
itu duit nombor ekor haram..
itu duit menantu yang punya..

very very very intresting.

Rakyat atau Kerajaan Yang Syok Sendiri..

TPM NASIHAT PELAJAR LUAR NEGARA RASIONAL & TIDAK EMOSI DENGAN PERSEPSI @Zahid_Hamidi

on Wednesday, November 11, 2015 by Generasi Pejuang Bangsa
 -

Pelajar Malaysia di luar negara diminta tidak hanya melihat kelemahan atau kekurangan kerajaan, sebaliknya bersikap rasional serta mengelak daripada bersandarkan kepada persepsi dan emosi dalam menilai kepemimpinan kerajaan. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, lebih malang lagi apabila kelemahan...



Apakah Malaysia sekarang dikuasai Kerajaan Persepsi dan bukan Kerajaan Realiti (?)
Bukankah kerajaan sekarang juga mengajak rakyat  berpersepsi supaya mempercayaai Najib (?) Bahawa apa yang Najib lakukan sekarang adalah yang terbaik untuk rakyat Malaysia..

Apakah fokus kerajaan menyelamat Najib dan hilang fokus kepada pengurusan negara satu persepsi (?)
Apakah jenayah menjadi jadi satu persepsi..
Apakah rasuah itu satu persepsi...
Apakah penyalahgunaan kuasa  itu satu persepsi...
Apakah yang melapor kena siasat itu satu persepsi...
Adakah GST dan hutang 1MDB itu satu persepsi rakyat (?)
GST itu tidak ujud..
1MDB bukan beban..
Adakah itu satu persepsi atau itu realiti yang rakyat sedang tanggung !!!

Apakah segala keburukan itu kerajaan alihkan bahawa itu satu persepsi dan faktor luar yang mempengaruhi dan bukannya salah kerajaan..

Hari ini, persaolannya Menteri bangang atau rakyat bodoh !!!
Siapa yang berpersepsi dan emosi apabila realiti di depan mata..

PAS TETAP TIDAK BERKIBLATKAN UMNO...

Heboh dan seronok benar cai nak melihat Presiden mereka dan Presideng PAS bersanding.

Itu sebab tiba tiba Presideng yang dah kedut kini mula dipuja, disanjung dan diremajakan oleh cai yang dulunya ternampak bayang Haji Hadi pun dan kepanasan.
Itulah dunia postpaid dan prepaid yang boleh mengubah ngubah tiang gol betsandarkan keperluan.

Malangnya stim tu hancus dengan kenyataan Timbalan Presiden PAS memberitahu partinya PAS melawan UMNO setiap hari, mana mungkin bergabung.

Lepas ni hampa tunggu tengok Tuan Ibrahim kena balun + pelbagai label...
Kalau nak bagi puak.ni mendidih...Tuan Ibrahim tersasul pula tersokong Mahathir....hahaha

Jika PAS jual mahal, adalah lebih baik UMNO caba tawarkan kerjasama dengan Mat Sabu Pan...



UMNO kena elokkan diri supaya musuh segan dan kawan hormat.



Monday, November 9, 2015

Masih Ada Otak Geliga Kabinet Najib...

Ikut otak Menteri - Melayu kalau nak jadi jutawan jangan susah-susah, berniaga VAPE dah cukup..

VAPE adalah satu perangkap Yahudi sebagai satu lagi strategi tambahan selain rokok untuk melemahkan umat Islam.

Berapa ramai wanita Islam merokok hari ini khususnya di Malaysia?
Dan sudah ramai wanita Islam mula mengambil vape hari ini atas dasar halal(?) moden(?) wangi(?) dan akhirnya akan terperangkap dengan ketagihan.
Cecair yang digunakan juga akan mudah ditambah, disesuaikan dari masa ke semasa dan ini akan lebih cepat kepada penyalahgunaan.

Saolan terakhir untuk kali ini, asap ini makanan siapa (?)
Makin bertambah banyaklah selepas ini mereka di Malaysia (?)

Menteri jangan nak jadi hero pada bukan tempatnya dan menjahanamkan anak bangsa...
# Kita boleh faham kekosongan jawatan Naib Presiden yang diidamkan oleh sesetengah pihak tetapi agak- agak le sikit tentang apa yang ditonjolkan itu.

Kj dan anak zahid - tumpang semangkok ke isu ini (?)


Ramai yang marah dengan tindakan kerajaan Malaysia menyita vape dua hari lepas. Saya pun pada mulanya marah juga sebab saya juga banyak kawan yang bisnes vape. Jadi saya bertanya kepada seorang pegawai kanan polis yang berpangkat juga dan beliau menerangkan bahawa ada sebab kerajaan bertindak begitu tegas dengan penjual vape.

Beliau telah share beberapa artikel dari berita antara bangsa yang mengejutkan saya. Tak sangka vape ini juga di gunakan sindiket dadah antara bangsa untuk mengedar dadah sintetik. Rupa rupanya teknologi vape ini juga boleh di gunakan untuk vape dadah sintetik seperti ganja sintetik, meth(ice) sintetik dan pelbagai dadah sintetik yang jauh lebih ketagih dan merbahaya kepada pengunanya.

Tambahan pula asap vape yang mengandungi dadah ini juga akan menyebabkan mereka yang berada di sekeliling juga mendapat kesan high dadah itu dan lama kelamaan menjadi sakit dan ketagih dadah.

Pekara inilah yang cuba di sembunyikan penjual vape yang mengaut keuntungan berganda dengan menjual liquid vape spesial yang mengandungi dadah sintetik. Sebotol dadah sintetik berharga RM 400 ke 1500 bergantung jenis dadah dan kekuatannya. Margin keuntungan untuk pengedar adalah dalam 50 ke 70 peratus yang sangat lumayan.

Dadah sintetik juga sukar dikesan oleh pihak polis sebab ianya tidak ada apa apa bau atau lain lain yang sama dengan dadah tradisional.

Cthnya jika menghisap dadah vape ice, tiada bau biasa yang di kaitkan dengan aktiviti menghisap dadah ice. Anjing narkotik juga tidak boleh mengesan dadah dalam vape ini kerana molekulnya sangat berlainan dengan dadah tradisi.

Sila rujuk kepada sumber ini untuk mendapat kesahihan. Sumber CNN dari USA.

http://edition.cnn.com/2015/09/04/us/vaping-abuse/
dan
http://wwlp.com/2015/09/04/vaping-of-new-synthetic-drugs-poses-new-threat/







Apa citer Ismail Sabri?

Apa yg diperkatakan dek Rahman Dahlan sebenarnya perlu dijawab dek Ismail Sabri yg tak buat kerja dgn baik.



Banyak peluang pekerjaan boleh dicipta di kawasan kampung. Netizen yg kata "kerja kampung tu tanam sayur", anda boleh pelangkung kepala dia sebanyak tiga kali.

Somehow, ada benarnya point di atas. Menteri Kemajuan Luar Bandar yang ada kini gagal, yang dulu pun dah terbukti gagal untuk wujudkan keberdayasaingan penduduk bandar dan luar bandar dengan secara seimbang.

Ko wujudkan sistem jaringan pengangkutan yang berat sebelah, memajukan negara secara berat sebelah, mewujudkan peluang pekerjaan secara belah sebelah, membina rumah secara berat sebelah dan sebagainya hingga menyebabkan mereka2 yang nak  kepada 'perkhidmatan, kemajuan, pendidikan, pekerjaan, kesihatan & tempat tinggal' perlu berhijrah agar dapat menikmati kemudahan-kemudahan tersebut secara selesa dan effective.

Sebagai menteri, yang patut kau jaga kau tak jaga, kau sibuk citer VAPE.
Kau tengah gosok menteri mana dok beria-ria bahas VAPE?
Kelakar kan.

Ketika rakyat dilanda kesulitan dek pelaksanaan GST dan masih bergelut tentang itu, di manakah kau dalam 'USAHA MEMBANTU MELAYU?'

Sekarang rakyat dok fikir tentang TPPA. Apa tindakan kementerian kemajuan luar bandar neh?

Tolong la jangan bayangkan semua melayu gila nak meniaga VAPE.


Sunday, November 8, 2015

MAAF KAMI DAH SERIK... Yang awalnya elok pun dah jadi busuk, apalagi kalau bermula dengan yang serabut...


Setakat ini hanya anak Tun Abdul Razak yang mewarisi kerusi PM dan rasanya cukuplah setakat itu.
Rakyat dah serik.

Mukhriz dan Kj wajar simpan cita cita tersebut jika ada. Begitu juga anak Najib yang awal awal lagi sudah ada cerita yang tak sedap didengar.

Bukan mereka tidak bagus, tetapi kalau bagus pun mungkin sekarang, kelak bila duduk di kerusi PM akan jadi lupa daratan.

Bagaimana pula dengan anak-anak mantan Timbalan Perdana Menteri (?)

Anak Anwar, kita lihat betapa kalut dan rosak watak Nurul apabila berdamping dengan orang-orang seperti lim lit siang, tian chua, khalid samad dan lain-lain malah terlibat dengan fitnah sekadar untuk menang ketusi Parlimen.

Belum sempat dakwat kering jawatan TPM, anak Zahid pun sudah kontroversi di twitter, facebook dan alam maya.

Kini muncul pula anak Tun Dr Ismail, lebih serabut.
* Watak ini sesuai untuk jadi hahan hadam pemakan dedak pospaid prepaid.

Sekadar buku sejarah, Tun Dr Ismail dikatakan sangat berjasa !!!!
Setakat mana lah jasanya kalau dibandingkan dengan yang lain kalau anaknya dijadikan cerminan !!!




DAH KEHABISAN ISU AGAKNYA MAMAT INI, DALAM SEBESAR BESAR ISU, YANG DISERANG ANTARANYA JAKIM...

Idea mantan Parlimen Benut sepenggal ( Jiran Amat Maselan ) mungkin anak Tun Dr Ismail, tetapi politiknya sekadar Ketua Cawangan.

Tawfik Ismail G25 mahu Malaysia kembali ke ZAMAN MENTERI MABUK WISKI

http://celahgelegar.blogspot.my/2015/11/tawfik-ismail-g25-mahu-malaysia-kembali.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)




Mukhriz ada dua pilihan...

Apa pilihan yang Mukhriz ada..Dua pilihan yang tiada pilihan:
Memilih untuk berundur...
Tunggu hingga diganti...

Perjuangan tidak pernah berhenti..
Kebenaran tidak pernah kalah..

# UMNO akan terus kekal berkuasa di Kedah dan PAS ( baca Hadi ) bukan lagi satu ancaman...



Saturday, November 7, 2015

KEMBALIKAN UMNO KEPADA MUHYIDDIN DAN SERAHKAN PAS KEPADA TUAN IBRAHIM..

Zahid patutnya berperangai macam Husam Musa.
Tugas Naib kanan memberi nasihat kepada Presiden dan Timbalan umpama menarik rambut dalam tepung.

Zahid tidak perlu terkam dan gelojoh ketika parti susah, tidak perlu menangkan seorang sehingga parti jadi goyah kerana ahli jadi bengong, yang kenyang jemuan prepaid postpaid.

Kembalikan UMNO kepada Muhyiddin dan Zahid kekal nombor 2, parti UMNO sudah tidak ada tolok bandingnya jika itu berlaku.
Kekuatan itu membolehkan PAS dan PKR mudah didekatkan.

Apakan daya Zahid dah tersalah lorong, masuk ikut tingkap, nak keluar rasa segan, terus duduk macam tak layak.

TETAPI MASIH BELUM TERLEWAT KALAU BENAR PEGANGAN UGAMA JADI PEDOMAN.
Orang beriman tidak mudah terpedaya antara kaca dan intan.

Jangan yang dikejar tak dapat, yang dikendong keciciran. Sudah ramai Timbalan yang tidak sempat jamah kerusi PM.

Sejarah menunjukan belum ada taktha Bugis diserahkan kepada Jawa.

Pre$$iden dan Pre$ideng

Dulu sebut saja gabungan atau kerjasama UMNO + PAS ianya macam sukar bagai langit dengan bumi. Otak yang bijak pun jadi buntu untuk mencari jalan menyatukanya.

Tetapi hari ini ia umpama cincang air tidak akan putus dan selepas ini kalau Presiden dan Presideng macam belangkas pun jangan tak percaya.

Itulah hakikatnya bila ada udang di sebalik batu.

Dalam ketika Najib berhempas pulas ingin mengekal kuasa berjumpa pula dengan Hadi umpama General yang hilang kuda di padang pasir.
Elok sangat saling berpelukan.

Masih terlalu awal untuk melihat bagaiana perpaduan ini dibentuk atas kepentingan peribadi kedua dua Presiden ini.

Demi  rakyat, demi Melayu, demi Islam...geli rasanya untuk disebut.

Virus Baghal Melanda Merbok

Sudah bengong kerana sekadar kuasa dan pengaruh hingga buta mana satu intan mana satu kaca atau setidak tidaknya berfikiran terbuka...

Antara Mahathir dan Najib, seorang bertanya dan seorang melarikan diri...
Bagaimana kita nak pastikan yang mana satu betul yang mana satu salah...
Atas asas apa keputusan dibuat (?)

Ahli umno bukan kuli kepada pemimpin, bukan hamba kepada parti...dan Bahagian bukan waris mak bapak Ketua Bahagian...


# Itulah perbezaannya KBU Johor dengan negeri-negeri lain yang takut kepada bayang-bayang sendiri sambil mengharap tempias habuan dan derma.

Friday, November 6, 2015

HAFARIZAM SELASA











Ada sesiapa yang boleh tolong Hafarizam Selasa, orang lain dah sampai ke bulan, dia masih terkial kial....

Kena banyak belajar dari lawyer anwar bab tangguh menangguh...

ADA DUA SAOLAN (?)

1) Meriah tak Deepavali tahun ini... (?)
Kalau berdasarkan tol yang sesak -meriah
Kalau berdasarkan sesaknya shopping - meriah

2) Sudah berapa lama PM tidak membuat Press Conference.. bersoal jawab dengan pemberita dalam dan luar negara...
Kenapa agaknya...

Tanpa salah, tanpa dosa, bersih dan suci kenapa PM masih malu malu untuk berdepan saolan pemberita...

Sekurang-kurangnya Anwar masih berani dikerumuni, paling teruk akan diherdiknya pemberita jika ada saolan maut...

Belajarlah dengan mamak, walau dilabel denga pelagai nama oleh pemakan dedak, walau disoal siasat oleh polis tapi masih tak lari dengan pemberita...

Aku senyum bila Tun tak mahu jawab saolan polis...










Aku senyum sebab selepas ini berebut rebut pemakan dedak akan spin selepas minggu lepas berhempas  spin kesah arul-tony-rafizi yang kita tahu akhirnya Arul yang tak berani, tarik diri ....bla bla bla..

2. Satu perkara yang ingin diberitahu bahawa di bawah akta kanun acara jenayah, undang undang membenarkan seseorang yang disiasat memilih untuk tidak menjawab saolan pihak berkuasa seperti polis.

3. Kalau nak spin pun selepas ini, agak-agak le...

# Satu kesilapan Mahathir sebab dia berdarah Melayu dan mamak dan langsung tiada darah bugis atau minang.
Kesilapan kedua sebab namanya Mahathir, kalau Jho Mahathir atau Mahathir Low sudah tentu tidak akan disoal siasat.