Google+ Followers

Thursday, December 31, 2015

Tuesday, December 15, 2015

Ibrahim man say no to umno...

Ibrahim man, timbalan presiden dilihat satu satunya yang masih persistence to say no to umno.

Apakah husam musa juga sama pendirian?

Masih ramai lagi pemimpin PAS yang sama pendirian dengan Ibrahim Man ..

Satu alasan " mereka tidak mahu sama taraf dengan 3 juta ahli umno yang dicucuk hidung, yang sudah tak berapa kesah "derma" itu betul ke bohong"

Setakat ini, tiada tanda tanda ibrahim man akan dipecat kerana tidak senada dengan tuang presideng..


Tuan ibrahim tuan man dikira SELAMAT kerana disekeliling hadi, tidak ada pemimpin bertaraf menteri gelojoh dan tikam belakang atau tidak ada blogger cari makan bertaraf batu api.


Monday, December 14, 2015

SELEPAS PAU, SEMUA DAH KECUT..

Selepas PAU boleh dikatakan suasana lebih aman, komen sikit sikit pasal PAU dah reda, tak ada isu lagi gamaknya. .

Tetapi PAU 2015 menang anih, one man show... Pembukaan dan penutup tak ada isi... Cuma mengesahkan seorang bangsawan yang mengangkat dirinya ..

Masalah dalaman umno, isu 1MDB, 2.6B...sedikitpun tidak selesai... Apabila tidak selesai ia akan berlarutan, walaupun nampaknya aman sekarang...tetapi kerana ia berbentuk pertanyaan, isu dan saolan itu terus hidup selagi hayat dikandung badan, 7 keturunan diperkata orang... Lambat laun, cepat lambat, esok lusa bisul akan meletup juga...

Jadi apabila air tenang, jangan disangka tiada buaya ... Dalam pandai melompat setakat ini memang lepas, tapi tupai kena selalu beringat ..

Saolan yang masih berlegar BUKAN lagi pada Mahathir atau sekadar Muhyiddin..kini makcik bedah felda Jengka dan mamak teh tarik pun nak tahu, teringin sangat nak tahu wajah penderma budiman..sihat atau sakit ke dia ni !!!
Minta nama, ic, alamat dan nombor telefon..ramai ingin berkenalan dan cuba nasib...

Saolan yang belum terjawab...
Ke mana Wang itu dibelanjakan...
Senarai.
1)
2)
3)
4)
5)

Lepas tolak lain-lain perbelanjaan, berapa baki dan di mana Wang itu.

Percayalah, sumpah, satu sen pun rakyat tak minta, cuma nak tahu.

Itulah antaranya, kurang lebih saolan yang belum ada jawapan ....dah berbulan ditanya, kenapa sukar sangat untuk memberi jawapan dari mulut Najib sendiri...

Sebagai ketua negara, perlembagaan dan undang undang kena dijunjung, itulah jati diri dan BUKAN semborono...
Jika penderma ingin memasukan ke akaun peribadi dan tidak mahu didedahkan, jawapan Dari PM sepatutnya NO...atau sekurang kurangnya sudah dibawa ke pengetahuan kabinet, sudah berbincang dengan AG, BNM dan SPRM....

APA yang berlaku, menafikan dan selepas tu DENGAN muka sardin, mengaku....

Aduyai..

Saturday, December 12, 2015

"Bengap" siapa yang dimaksudkan Mukhriz...

Bengap seperti yang dilabelkan oleh Mukhriz adalah berkaitan jawapan yang tidak menepati soalan...

Ia sudah tentu tertumpu kepada 1MDB dan 2.6B....

Khabarnya Mukhfiz nafikan ia dituju kepada zahid sebaliknya kepada Adil...

Jika di analisa "bengap" itu keseluruhannya sudah tentu ianya ditujukan kepada yang relevan dengan isu 1MDB dan 2.6B...

Bukan sahaja Zahid atau Arul tetapi juga Najib lebih tepat..

Siapa yang makan cili tentu rasa pedas...
Bengap di sini tentunya bukan seorang..
Tetapi melibatkan ramai...
Bengap bukan sahaja satu persepsi...
Tetapi memang sudah realiti terutama PAU yang gagal menyatukan ahli...

Sikap Presiden, umpama ketam menyuruh anaknya berjalan betul...
Najib sudah menempah sendiri jalannya yang lebih sukar...

Friday, December 11, 2015

MASA UNTUK BEREHAT... DI PAU PUN UMNO SUDAH KALAH !!!

Banyak kerja belakang tabir yang lebih utama, penting dan menguntungkan perlu dibuat...

Kita dah lihat wajah umno sebenar..
Kita dah tahu jenis Presiden, Naib Presiden dan Majlis Tertinggi...
Kita sudah masak dengan Ketua Bahagian..
Yang paling kuat membodek adalah senator...

Kita ada peranan samada berjawatan atau tanpa jawatan dalam parti...
Kita atas pagar yang mempunyai kuasa penentu undi yang sangat berkesan...

Kena sedar, ahli umno apa bentuk pada pandangan mata pemimpin munafik..

Sokonglah mana mana pemimpin atau parti yang sanggup menyeret pengkhianat bangsa, ugama dan negara ke muka pengadilan...

SELAMAT BERJUANG.
Pasti jumpa lagi... insyaAllah.

# Dangkal dan bodoh sombongnya umno dan Presidennya ialah melukakan, memalukan hati seorang ayah.
Alangkah indahnya kalau Tun Dr Mahathir diiringi naik oleh Najib untuk duduk bersamanya di atas pentas, memohon maaf dan memberinya masa untuk menstabilkan parti.
Selesaikan semua isu secara anak beranak, ukhwah perjuangan dan kekeluargaan.

Apakah Mahathir begitu keras hati jika diperlakukan demikian??

Kalau Tun enggan, siapa yang nampak keras kepala? Siapa yang nampak hebat? Siapa yang nampak berjiwa besar? Siapa yang nampak menang tanpa perlu membalun?

Mr President, you miss the boat again!!!
Gagal untuk memahami suara hati perwakilan.

Tidak bolehkah mereka bersalaman, bermaafan terutama yang muda kepada yang tua, bukan soal siapa yang salah dan siapa yang betul tetapi soal demi bangsa ugama dan negara, bukan keakuan !

Apakah UMNO sekarang menang !!!!


Blue Wave ganti blongang

Pemakan dedak tak buat kerja dalam tangani dan menangi isu isu yang meranapkan imej Najib secara realiti mahupun persepsi.

Walau claim "menang" rupanya syok sendiri...

UMNO tubuhkan gelombang biru untuk menghadapi musuh di maya siber diketuai Hishamuddin?

Siapa yang serang umno? Pembangkang? Tepat sekali...

Blue Wave kena faham di maya sekarang ada dua serangan, satunya serang umno...dan satu lagi serang Najib dalam bentuk pertanyaan...

Serangan berbentuk pertanyaannya atas najib, bukan baru, bukan isu baru...dan ia hanya mampu dijawab oleh najib sendiri. Sesuatu yang gagal dilakukan oleh najib walaupun ada peluang berpuluh kali...

Blue Wave tidak mampu menjawabnya kerana mereka sendiri tiada jawapan ,.mereka tidak boleh kelentong rakyat dari fakta yang salah dan tiada...

Bolehkah mereka jawab tentang tunai jadi unit..
Tentang derma jadi derma derma..
Di mana baki 2.6B..

Seluruh tenaga, masa, wang akan dibazirkan untuk menyelamat seseorang dengan risiko parti akan hancur

Imej najib terjejas sebagai penasihat 1mb, menteri kewangan dan pm.
Bijaknya Najib dia berjaya melibatkan jawatan presiden dan parti hingga umno mengalami beberapa perubahan di luar tradisi untuk mengekalkan dirinya untuk terus berkuasa.

Thursday, December 10, 2015

NAJIB BILA NAK BAWA PENDERMA JUMPA MUHYIDDIN?

Bila Najib nak bersihksn diri(?)
Di N2H lari...
Temberangnya nak saman WSJ, tak saman...
Di ucapan dasar PAU, dengarnya banyak balun pemimpin sendiri. .angkat diri, bersihkan diri tak juga. ...
Saman Mahathir tak juga .. Gamaknya apa yang Mahathir cakap tu benar dan tidak ada yang benar melainkan semuanya benar....

No wonder makin ramai yang percaya Mahathir...I

Yang peliknya, dari derma sudah jadi penderma penderma dan yang lebih pelik semua penderma satu hati, mahu nama dirahsiakan tetapi sanggup pula jumpa dan dedahkan diri pada Zahid dan Pegawai SPRM...tetapi tidak sanggup pula jumpa Muhyiddin dan Mahathir (?????) untuk membantu BERSIHKAN nama Najib...

Kita tunggu pengesahan Gabenor Bank Negara setakat mana betul nya pengakuan Najib, Bank Negara sudah tahu keujudan akaun peribadi Najib untuk menerima 2.6B (?)

Kalau  Gabenor silent, kita faham lah kebenarannya (?)

Tidak menghairankan jika akan datang ada pula yang mengaku mengetahui tentang derma tersebut, yang tahu bukan sorang, berorang-orang.

Saolan setetusnya kepada Najib bersediakah dia diheret ke mahkamah untuk membersihkan dirinya setelah dia gagal membersihkan dirinya di ruang ada.

Najib kena faham, dia belum pun menjawab saolan sebenar.
Dia hanya menjawab saolan yang dibuat oleh dirinya sendiri.

Temberangnya Tak Menjadi..

Kita lupakan cerita politik, PAU memang aku langsung tutup buku....

Banyak cakap, banyak silap, banyak bohongnya....

Kata orang tua kalau bercakap sampai mulut berbueh itu tandanya dia cemas, tekanan, gelabah puyuh, terkejut berok,  bagai dikejar sesuatu atau dia sedar di depannya ada orang lebih berilmu...

Kalau bercakap satu jam tapi kerap minum air macam cakap 5 jam petanda buntotnya panas, panas dalam, cakapnya bohong dan cuba menyejuk dan mengawal diri.

Selepas ucapan dia berharap ramai yang datang memujinya tetapi apapun malam nya dia tidak dapat tidor lena kerana isteri membebel kesilapan ucapannya.

Dia masih tertanya tanya, agak agaknya temberangnya itu berapa ramai yang percaya...


# Dengar cerita ada Menteri Kanan kena maki dengan Muhyiddin (?) Kita yang tak tahu elok tak masuk campur.
Lagipun dalam keadaan ekonomi dan politik hari ini, memang hari hari Menteri Zalim kena sumpah dan maki, biasanya tak lama, berangkut le tu....

Wednesday, December 9, 2015

PEMIMPIN ANDA...

Tunai bertukar jadi unit
Derma jadi derma derma

Pembohong dah jadi munafik..

Kj demam !!,

Aku memang tak ikuti PAU kali ini sebab aku tak jangka apa apa yang ajaib akan berlaku.

Takkan diluar PAU menikus, masuk dalam PAU boleh tukar jadi incredible hulk...

Tema kali inipun aku tak ingat, cuma term and condition masih sama, cash is king.

Takkan nak tunggu tengok depan tv muka ku nan, najib dan zahid - buang current.

Macam kalau kita dah terkena kali pertama beli pau kaya atau pau kacang yang sudah tidak ori, palsu dan basi...takkan ulang nak beli di tempat yang sama penjual yang sama.

Tapi terbaca juga katanya Kj dalam perasmian pemuda marah mengamuk gila dan warning kerajaan (ye ke?) supaya jangan lagi naikkan barang !!!!
Berasap ucapannya, keluar api !!!
Ye ke?

Apapun ucapan bersemangat tu sebenarnya sudah biasa, apalagi kali ini..nak tunjuk bebas bersuara dan demokrasi !!!

Bagi aku, mungkin Kj demam dan perlu banyak rehat.

Kalau dia berikrar akan letak jawatan jika barang naik lagi, itu baru aku anggap Kj original cucu menantu Badawi.

Tuesday, December 8, 2015

NAJIB SIA SIAKAN.PELUANG...

Najib mengaku pahlawan bugis, tapi aku tengok selalu miss the boat...

1) Program N2H patutnya masa tu Najib dah jawab kaw kaw tentang isu 1MDB dan 2.6B... tentu Dr Mahathir ternganga dengan penjelasan memukau Najib.
Tapi Najib pilih lari.

2) Di Parlimen 3hb Disember kata nak jelas dan jawab...tapi last minute tolak tukang cuci tolong jawab...tak boleh tanya, pendekar punya order.
Kalau jawab dah tentu pembangkang dah tak ada isu...

3) PAU 2015 sepatutnya ada pemilihan, dengan kekuatan yang ada sudah pasti pro Mahathir semua bungkus..kan senang cerita, senang kerja.
Tapi nasihat kawan kawan, pemilihan tangguh.
Kenalah guna kuasa pecat kalau agak terancam..kan tak best tu.

Apakah Najib ada peluang, tapi miss the boat lagi akan datang.

Jangan sampai boat karam...

MENJELANG PAU, ADA MENTERI TUNJUK BODOH SENDIRI...

Kata Nazri Muhyiddin memang patut rasa tunggul sebab dia tidak ada Kementerian, tak ada benda yang nak digulung...

Tahap Menteri bodoh, ini perhimpunan parti politik, dengarlah apa yang Timbalan Presiden nak bercakap pasal politik, pasal pilihanraya, pasal imej parti yang hancur.

Tentulah Timbalan Presiden tak akan bercakap siapa yang paling rajin bawa masuk pelacur dari negara Cina yang menyalahguna visa pelacongan.

Era Mahathir, Tun Musa tanpa jawatan kabinet masih diberi peluang merasmikan sayap dan ucapan penggulungan - itulah negarawan yang jantan namanya.


Muhyiddin tak faham, Najib?

Sebelum aku berangkat gosok gigi, sempat juga aku terbaca skrip blogger paling telus...



Aku setuju pelik juga kalau Muhyiddin tak hadam 1MDB walaupun dah lapan kali bagi taklimat...

Betul ke dan kenapa, tunggu penjelasan Muhyiddin.

Tapi aku lagi lah pelik kalau yang berusan langsung dengan 1MDB selaku Penasihat 1MDB dan Menteri  Kewangan dan PM pun tak boleh jawab sendiri sejak dari awal Mahathir tanya.

N2H lari, di parlimen pun tak muncul, tak faham juga ke?

ZAHID KENA JADI PENYELAMAT...

Zahid walaupun bukan Timbalan Presiden, sekadar bidan terjun TPM tetapi jika keadaan terdesak bolehlah dianggap lulus dan layak untuk jadi Pemangku Perdana Menteri jika Najib ada berani sahut cabaran Muhyiddin untuk berehat.

Dalam berehat, cuba Najib buat talk, betapa ramai yang datang? Itu kita sembang lain kali...

Lebih molek, Zahid lantik pula Shafie jadi Pemangku TPM bagi mengimbangi seluruh sokongan kepadanya.

You all ingat, Muhyiddin dan Mahathir nak bersuara lagi !!!
Semua settle beb...

Melayu akan lebih bersatu, PAS lebih mudah didampingi... pembangkang bagai kapal tenggelam...


PEMBANGKANG ACAH.MINTA NAJIB.UNDUR...ADA YANG PERCAYA

Kerja paling senang ialah ketawa apabila membaca ayat ayat lawak yang di copy paste berulangkali bagi menggambarkan sokongan bertambah kepada PM tercinta.

Untuk menang PRU, pembangkang memerlukan kerajaan yang paling lemah, pucuk dicita ulam mendatang.

Pembangkang guna perkataan "mendesak Najib undur" sekadar untuk menunjukkan kerajaan lemah dan perlu ditukar. Masa yang paling tepat untuk tukar bukan Najib sahaja tetapi parti UMNO keseluruhannya pada PRU.

Sebab itulah juga cadangan tukar Najib dengan Muhyiddin atau Ku Li ditolak mentah2 oleh pembangkang atas alasan mereka masih orang UMNO...

Usul undi tidak percaya kepada Najib atau tolak budget Najib di parlimen juga tidak menjadi kenyataan kerana mereka mahu Najib terus kekal sehingga PRU...

Banyak peluru akan muntah di PRU kelak menjadikan UMNO kaku untuk menjawab malah ada kemungkinan komponen BN berpaling tadah apabila lemas dengan pelbagai saolan yang tidak dapat dijawab?

Tak perlu kempen hebat2, sekadar pakai tshirt tertulis "mana 2.6B?" pun sudah memadai untuk petugas BN tutup booth awal awal...

Hakikatnya pembangkang tidak mahu Najib berundur sekarang kerana kelemahan itu menjadi senjata untuk mereka di PRU.

Pro Mahathir menyedari hakikat tersebut dan sedar jika Najib masih PM, harapan untuk UMNO tewas adalah mudah.

Once tewas, tak.mungkin ada peluang lagi !!

Umpama Penang, Kelantan dan Selangor...mampu ke UMNO ambil semula?
Najib mengetuai Selangor...apa pencapaiannya?...yang buruk Noh Omar yang pikul...

Jadi, tak usahlah nak fitnah dan spin yang bukan-bukan. Mahathir sudah tak kebulor dan pelahap dengan harta dunia murahan... Pencen yang ada pun tak habis makan...
Kesian, mereka sangka rakyat bodoh macam mereka juga...



Monday, December 7, 2015

INI CARA NAK HALALKAN YANG HARAM, NAK TIPU TUHAN..

Malas nak ulas panjang sebab mereka yang pro Mahathir, pro Muhyiddin pro perjuangan, pro kebenaran mampu berfikir secara rasional...

Tajuk tu buat aku geli hati sangat, rasa kenyang...

Malangnya bagi mereka yang mudah sangat terkelentong ...
Agaknya makan rasuah tu lebih baik dari makan babi (?)


TIADA MAAF.BAGI.MU MUHYIDDIN

Peluang terakhir sebelum dipecat, samada straight to the point atau masih dok lembek atau segala kemungkinan untuk Muhyiddin berucap malam ini sebagai ahli umno dan Timbalan Presiden.

Bercakap dari dalam, ketika masih ada saki baki kedudukan. Muhyiddin sepatutnya sudah lantang, lebih lantang dari Mahathir sejak dulu lagi, sejak sebelum dipecat TPM, sebelum disekat berucap perasmian sayap.

Malam.ini Muhyiddin harus menebus kesilapan masa lampaunya atau dia juga sebenarnya playsafe, lembek dan penakut.

Jika Muhyiddin gagal, dia sama bersalahnya, sama hipokriknya dan bersubahat serta bertanggungjawab dalam semua bencana yang bakal menimpa parti dan negara. Tiada maaf bagi Muhyiddin.

Muhyiddin perlu bercakap jelas dan benar tentang Najib, once for all..

Tum Mahathir di Pasir Gudang.

Bukan sahaja sekat untuk berucap di PAU.
Ku Nan yang lupa daratan, warning pula pada Muhyiddin jangan "cakap lebih". Apa dia ingat jawatan Timbalan Presiden bapak dia yang bagi...


Untuk menyalahkan Muhyiddin, kini cai cai Najib buat u turn kononnya Muhyiddin sepatutnya dibenarkan berucap dan merasmikan mesyuarat sayap !!!

Pulakkkkkkkk....


Sunday, December 6, 2015

KENAPA HERET PARTI

Najib corner...masalah peribadi diheret kepada parti.

Najib kena sedar, kalau PM itu bukannya nama Paklah dan kini Najib adalah MUSTAHIL UMNO hilang dua pertiga.

Dan sekali lagi TIDAK MUSTAHIL selagi Najib masih PM dan Presiden,  UMNO akan TEWAS dan HANCUR kali ini...

MKN akan.makan diri...


SEBESAR MANA HIPOKRIKNYA



Pemimpin Kena Bercakap Benar walaupun berpihak..


Ada dua perkara berbeza yang perlu diberi perhatian..
1)kritikan hanya terhad kepada Najib selaku PM, Menteri Kewangan dan Presiden UMNO.
2) tidak ada kritikan secara langsung kepada UMNO, jika ada itu dari suku sakat DAP.

Oleh itu wajar bagi mereka yang ingin mempertahankan Najib supaya bercakap benar, jangan cuba samakan yang kritik Najib kononnya mengkritik UMNO.


Jangan putarbelitkan hakikat dan fakta. Anda sedang dinilai tahap pembohongan....

Tunggu sehingga PRU, samada UMNO ditolak kerana masih mengekalkan Najib atau terus berjaya bergaya.

Pemimpin yang berbohong akan hilang hormat dan hilang penyokong akhirnya...


Saturday, December 5, 2015

Kebangkitan Muhyiddin Sudah Lewat...

Bukan tak.nak sokong Muhyiddin...
Tetapi sudah penat dengan pemimpin yang playsafe dan lembek...

Di mana dia semasa orang lain sedang bangkit...
Asyik.ke luar negara.

Selamat berehat Muhyiddin !!!

KEMANGKATAN


Tempoh berkabung telah di tetapkan selama tujuh hari bagi rakyat Johor bermula dari tarikh kemangkatan baginda. Penutupan pusat-pusat hiburan dan penganguhan majlis-majlis berbentuk hiburan di Johor pada hari kemangkatan dan hari pemakaman baginda.
Rakyat Melayu, Islam hendaklah memakai kain putih selilit 2 inci pada songkok dan bagi yang bukan beragama Islam, mereka hendaklah memakai selilit kain hitam selebar 7.62 cm di lengan kiri atau memakai tali leher berwarna hitam.
Bagi perempuan Islam pula, mereka hendaklah memakai tudung kepala warna putih manakala bagi orang perempuan bukan Islam, mereka perlu memakai selilit kain hitam selebar tiga inci di lengan kiri.
Lelaki Melayu perlu memakai baju Melayu teluk belanga serba hitam dan lilitan kain putih di songkok hitam manakala lelaki bukan Melayu perlu memakai lounge suit warna hitam, tali leher hitam dan selilit kain hitam tiga inci di lengan kiri. Segala darjah dan pingat juga hendaklah dipakai.....