Thursday, April 14, 2016

MAKAN DEDAK DAH SAMPAI PERINGKAT DUNIA..

2 conflicting reports.

I really feel sorry for DS Najib/1MDB. This was supposed to be their saviour.
(Support from Saudi)

Unfortunately, international corruption/misappropriation of funds cannot be hidden easily. The money trail is obvious.

a) The statement from IPIC/Aabar Investment a few days ago which denied the billion dollar transaction from 1MDB is a knife through the heart of 1MDB.

It shows that the misappropriation of billions dollars which was reported by WSJ is real.

b) The PAC report which proves that billions of dollars were unaccounted for by 1MDB also proved this.

c) The statement from the swiss AG that the 1MDB cash was channeled to a "film making company-people purport to belong to Riza, DS najib's son) & 2 Malaysians public officials also proves that the secrets cannot be hidden under the rug.

We won't be fooled.



# We won't be fooled by arab and bugis mutad.




Tandatangan Tanpa Baca Dokumen? Najib Buat Kerja Bodoh! - Dr. M


Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sekali lagi meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan, kali ini kerana "langkah bodoh" menandatangani dokumen tanpa membacanya.

Dr Mahathir berkata, ini berdasarkan hasil laporan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) terhadap 1MDB yang menunjukkan bagaimana Najib diperlukan untuk mengesahkan semua keputusan penting yang dibuat.

"Bagaimana kita sahkan sesuatu dokumen? Kita sahkan dengan cara tandatangan. Bila kita tandatangan satu artikel, kita sahkan dokumen itu.

"(Tapi) ada lawyer Najib kata, itu tak bermakna (Najib) sahkan. Najib dia sign saja, tak tau apa-apa. Dia tak baca pun," katanya dalam forum laporan PAC mengenai 1MDB malam semalam.

Peguam Najib, Datuk Hafarizam Harun dipetik sebagai berkata Rabu lalu bahawa tandatangan Najib pada dokumen 1MDB adalah semata-mata untuk memenuhi keperluan tadbir urus korporatnya.

Beliau juga berkata majlis menandatangani dokumen tidak semesinya bermaksud perdana menteri mempunyai pengetahuan mengenainya atau membuat keputusan mengenai perkara berkaitan 1MDB.

"Macam mana orang macam ni boleh jadi perdana menteri? Saya nak minta kepada Najib, berasaskan kebodohannya sign dokumen tanpa baca, lebih baik dia letak jawatan sekarang," katanya.


# Betul ke kita ada PM yang bodoh, tolong jawab sikit....




# Betul ke dia ni loyar, siapa lantik dia.
Bar Council tolong tengok tengok sikit apa yang sedang dipamirkan oleh loyar ni...

24 comments:

  1. Mesti dah kena warning tu...sama jugak macam menteri2 malaysia...sebab tu u turn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. satu benda yg sgt berbeza ialah cara pemimpin umno menjawab tuduhan dan pembangkang menjawab tuduhan.. pembangkang menjawab tuduhan dgn menuduh org lain sdgkan umno menjawab tuduhan dgn membuat siasatan terhadap tuduhan samada benar atau salah..rakyat blh menilai.. dah blh cari modal lain lah pulak modal 1mdb dah gagal.. lain kalilah..

      Delete
    2. Gagal? Orang bodoh banyak makan dedak cam ko jer yang terima bulat-bulat najib nyer kencing...turun ke bawah dan tanya sendiri rakyat tgk ape pendirian mereka kalo branie la...Abaar BVI dah pulangkan duit 1mdb blum? punya bodoh bleh transfer duit ke co len tu camne nak kira?

      Delete
    3. UMNO memang tak salah..sebab duit tu masuk akaun najib. tapi adakah najib menjawab tuduhan dengan membuat siasatan terhadap tuduhan? dia buat dek je. yang tukang siasat habis diresignkan dan ditekan.

      lagipun, kononnya wang derma dah dipulangkan. rakyat bukan nak dengar cakap kosong je. tunjukkan bukti. macam arul kekanda cakap..please give the detail.. duit tu bukan rm2.60. itu 2.6bilion la wei..

      Delete
    4. Sudah2lah kamu nak temberang & auta Kejora Liberal.

      Hari ini saya nak bogelkan betapa munafiknya si Kejora Liberal ini. 2 tahun lalu dia tuduh saya dan Dr. Zakir Naik pengamal ajaran sesat, tapi pelik hari ini dia suruh saya menghadhiri ceramah Dr. Zakir Naik pula. Sebagai bukti, saya postkan semula detik2 sessi soal-jawab kami pd tahun 2013 di blog Parpukari.


      Anonymous Jul 30, 2013 at 5:43 PM berkata:
      Satu lagi fahaman yg menyeleweng, saya rasa lebih bahaya dari syi'ah, ialah fahaman hindu-islam. Fahaman ini kononnya islam berasal dari agama hindu! Keterangan tentang kedatangan islam dan nabi terakhir kononnya disebutkan dlm kitab hindu. Maklumat/berita ttg kedatangan nabi terakhir (Muhammad) kononnya disampaikan oleh baghwan (tuhan) visnu melalui perantaraan veda (malaikat, barangkali)dan nama nabi Muhammad disebutkan dlm kitab hindu sbg 'Alkalki authar'. Pengasas ajaran itu dalam blog ini bernama Othaman b Ahmad! Awas umat Islam semua dgn ajaran sesat baru ini.

      Anonymous Jul 30, 2013 at 5:52 PM:
      Geng Mahatear ada banyak kat India. Yg sorang dpdnya sesat sbg mubaligh dtg Msia bawa ajaran baru: Nabi Muhammad SAW = Alkalki Authar manakala Tuhan Yg Maha Esa = Baghwan Visnu. Mubaligh itu suatu masa diberi gelaran Man Alkaki Auta @ Authaman-ah..mad!
      Jago2 semuo, ajaran ni sangat bahayo! Harap jangan ado yg topongaruh atau topodayo!


      OTHAMAN AHMAD JUL 31, 2013 AT 12:43 AM
      Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia.

      Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita pada tahun 2012 di JB dan KL?


      Setelah menuduh saya sesat, bila disoal balik, dia macam biasa cabut lari lanngsung tak jawab. Hari ini dia nak tunjuk macam bagus suruh kita menghadhiri ceramah Dr. Zakir Naik pulak. Berani2nya dia menuduh Dr. Zakir Naik yg tersohor & digeruni oleh dunia Kristian dan pemenang Tokoh Maal Hijrah dituduhnya kafir. Siapa sebenarnya dia, semua yg tak sehaluan dicemuhnya anti Islam. Tak ke namanya MUNAFIK.....!!!!

      Harap ambil perhatian semuanya. Cakap dia 1 pun tak boleh pakai. Saya ragu sama ada dia benar2 seorang Muslim.

      Delete
  2. org bodoh macam awak2 semua yg protun dan anti DSN buat apa pun akan nampak bodoh dan bodoh hasilnya. spinning tak hingat... teruskan kerja bodoh .. dgn harapan bodoh nak jalan mudah nak ambik alih kuasa PM dan atur ikut selera diktator madey... forget it .. go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. setahu aku orang bodoh ialah orang yang sign dokumen2 penting tanpa meneliti apa yang dia sign tu..pastu cakap formality bagai..

      dan yang paling bodoh adalah pemakan dedak macam kau..go eat dedak !!! kah kah kah

      Delete
    2. Kenapa kalau 1MDB silap bayar ke akaun lain, kenapa tiada usaha untuk menuntut kembali wang tersebut. Kalau saman saya tidak pasti lah 1MDB mereka berani, dah banyak selasa dah.

      Delete
  3. The obbious of all fools are azmin mat sabu and the gang

    Becos of mahafiraun pak.lah turun tapi naik mahabunoh maharembat najibullah

    Who to blame... Mahafiraun

    Dickhead azmin mat sabun

    But salute wan azizah

    Mahafiraun and maharembat will go in one shot together. Beleived me

    ReplyDelete
  4. memang bodoh sesangat pm kita kali ini....nak jadi pm, nak jadi menteri kewangan, nak jadi penasihat 1mdb tapi semuanya tak berjaya.. suruh letak jawatan tak mahu pulak...ishh..ishhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu perception .. yg pasti dia jauh lebih bijak utk terus jadi PM .. ha ha hav!!

      Delete
    2. Ha ha bijak rembat

      Delete
  5. Kejayaan najib selaku perdana menteri malaysia yang semestinya dibanggakan oleh semua rakyat malaysia ialah "memperlakukan" air liur yang sebelum ini diludah begitu saja. Bukan saja setakat dimalaysia tapi kejayaan najib ini sudah melebar kebenua arab.
    Jika sebelum ini samada dalam jabatan, syarikat atau dimana saja lebih2 lagi dalam mahkamah, bukti diperlukan selain air liur. Tapi dizaman najib semua tu dah tak perlu, jika anda sakit tak perlu surat mc dari doctor, cukup anda cakap anda sakit dan doctor suruh cuti. Begitu juga jika anda ada banyak wang dalam akaun dan jabatan hasil minta cukai, anda hanya perlu cakap itu wang derma dan tak perlu bayar cukai.
    Bila melaui sekatan jalan raya dan tiba2 polis nampak wang yang banyak dalam kereta anda, boleh juga anda kata itu duit derma. Mudahkan bila air liur dah jadi nilai yang tinggi???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah...I really like your comment.

      Delete
    2. Betul betul betul, najib dah bagi bench mark untuk penyamun semua.

      Delete
  6. Aku tak seuju dgn pendapat Tun M yg katakan Mohd Najib BODOH. Jika kita cakap begitu, maknanya KITA juga bodoh memilih Mohd Najib jadi Perdana Menteri. Tun M juga bodoh sebab awal2 dulu menyokong Mohd Najib selepas menggantikan PakLah. Bermakna juga anjing2 pemakan dedak yg sering menyalak di merata blog lagi2lah BODOH PIANG punya tuan yg bodoh.

    Sebenarnya Mohd Najib pandai, cerdik dan bergeliga otaknya. Tengok sajalah kes 2,6b derma ikhlas dari Tok Arab tu. Bermacam2 versi dia tipu kita tetapi akhirnya kita terpaksa terima hakikatnya Mohd Najib tak bersalah.

    Dalam kes 1MDB ini pun Mohd Najib bijak. Lihatlah apa dah jadi dgn siasatan bersepadu BNM, SPRM dan PDRM, semuanya sepi sesepi Mohd Najib yg buat2 bodoh. Dalam laporan PAC juga mana ada kaitkan nama Mohd Najib, si Shahrol kambing hitam itu pun tak sebut nama Mohd Najib. Siasatan PDRM pun pastinya ke situ juga rumusannya. Kalau nak dibawa ke hadapan Apandi Ali juga akan begitu keputusannya. Kenapa kita nak fitnah seseorang yg tak berkait langsung dgn kesalahan dan kesilapan yg dilakukan oleh si Shahrol itu. Aku peraya jika si Shahrol ini dihukum gantung sampai mati kerana menjadi PENGKHIANAT NEGARA pun dia tak akan mengaku Mohd Najib yg menyuruh, mengarah atau perintah.

    Jika kita perhatikan, sehingga kini pun Mohd Najib buat bodoh saja. Dia buat2 bodoh kerana dia bijak. Dan dia yakin sekali lagi dia akan terlepas.

    KECUALIlah jika si Shahrol si kambing hitam itu merasa tak adil jika dia seorang saja yg kena gantung padahal ada lagi Bapak PENGKHIANAT NEGARA yg tersengeh dalam kebodohan.

    So aku tak setuju sangat bila orang kata Mohd Najib Perdana Menteri Malaysia ini BODOH. Yang sebenarnya KITA yg bodoh dan diperbodohkan oleh Perdana Menteri kita sendiri.

    ReplyDelete
  7. depa suruh pak arab mana cakap pun, atau obama cakap or any PM in this world cakap yg 2.6B tu adalah derma, mati hidup balik pun rakyat tak percaya KD, hanya org bahalol and pemakan dedak saja yg percaya and org org nie sama level dng 3.85 cgpa lah... depa dah tak tau cam mana nak bagi rakyat paham sampai jenoh dok pie cari pak arab pulak untuk buat U turn....bangang and bahalol lah sapa yg dok buat keja nie

    ReplyDelete
  8. Anon 11:57, 10:50, 11.23 mana isi ? setakat tu je, mana dia hasil siasatan "umno menjawab tuduhan dgn membuat siasatan terhadap tuduhan samada benar atau salah.."

    Jangan libatkan UMNO, hanya Najib sendirian and the family and the gang.
    Dia dah siasat dan dia dah jawab dan sekarang rakyat suruh dia siasat lagi dan jawab lagi...berapa banyak siasat daa...

    10 pembohongan perlu untuk menutup 1 pembohongnan
    100 pembohongan perlu untuk menutup 10 pembohongan
    Akhirnya jadi kaki pembohong...

    senohong, gelama, ikan duri.. tolong sambung.
    Boleh percaya ke baki derma dipulangkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib : Saya dah pulangkan baki derma.

      Dedak : Btul Najib dah pulangkan. Dia cakap dia dah pulangkan.

      Najib : Kah kah kah kah...

      Delete
  9. Macamana najib boleh suruh menteri luar arab saudi makan dedak? Atau kd & de gang dh makan taik fitnah tunmadey..

    ReplyDelete
  10. Naikkan lagi tahap fitnah kau KD mana tahu satu hari darjat kau akan naik.Mungkini kau boleh jadi mufti kepada para setan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini saya nak bogelkan betapa munafiknya si Kejora Liberal ini. 2 tahun lalu dia tuduh saya dan Dr. Zakir Naik pengamal ajaran sesat, tapi pelik hari ini di blog Putra Merdeka dia suruh saya menghadhiri ceramah Dr. Zakir Naik pula. Sebagai bukti, saya postkan semula detik2 sessi soal-jawab kami pd tahun 2013 di blog Parpukari.


      Anonymous Jul 30, 2013 at 5:43 PM berkata:
      Satu lagi fahaman yg menyeleweng, saya rasa lebih bahaya dari syi'ah, ialah fahaman hindu-islam. Fahaman ini kononnya islam berasal dari agama hindu! Keterangan tentang kedatangan islam dan nabi terakhir kononnya disebutkan dlm kitab hindu. Maklumat/berita ttg kedatangan nabi terakhir (Muhammad) kononnya disampaikan oleh baghwan (tuhan) visnu melalui perantaraan veda (malaikat, barangkali)dan nama nabi Muhammad disebutkan dlm kitab hindu sbg 'Alkalki authar'. Pengasas ajaran itu dalam blog ini bernama Othaman b Ahmad! Awas umat Islam semua dgn ajaran sesat baru ini.

      Anonymous Jul 30, 2013 at 5:52 PM:
      Geng Mahatear ada banyak kat India. Yg sorang dpdnya sesat sbg mubaligh dtg Msia bawa ajaran baru: Nabi Muhammad SAW = Alkalki Authar manakala Tuhan Yg Maha Esa = Baghwan Visnu. Mubaligh itu suatu masa diberi gelaran Man Alkaki Auta @ Authaman-ah..mad!
      Jago2 semuo, ajaran ni sangat bahayo! Harap jangan ado yg topongaruh atau topodayo!


      OTHAMAN AHMAD JUL 31, 2013 AT 12:43 AM
      Saya memang meminati pendakwah Almarhum Sheikh Ahmad Deedat dan Dr. Zakir Naik yang berani berhujah dan berdebat menegak kebenaran haq agama Islam dgn pendita hindu & evangelist kristian. Kedua tokoh yang terkenal ini telah banyak kali datang ke sini atas undangan kerajaan Malaysia.

      Nah sekarang saya nak tanya pada anon liberal berkenaan, jika Dr. Zakir Naik itu menyimpang dan sesat, kenapa kerajaan kita mengundang beliau membuat ceramah perdana ke negara kita pada tahun 2012 di JB dan KL?


      Setelah menuduh saya sesat, bila disoal balik, dia macam biasa cabut lari lanngsung tak jawab. Hari ini dia nak tunjuk macam bagus suruh kita menghadhiri ceramah Dr. Zakir Naik pulak. Tak ke namanya MUNAFIK.....!!!!

      Harap ambil perhatian semuanya. Cakap dia 1 pun tak boleh pakai. Saya ragu sama ada dia benar2 seorang Muslim.

      Delete
  11. Dedak tu tentu mahal dan berkualiti tinggi.

    Mungkin dah dimasukkan ramuan-ramuan yang special.
    Pemakan kategori sudah tentu "memilih"

    ReplyDelete
  12. Dibawah ni aku copy-paste sedikit komen pembaca di AlJazeera di bawah tajuk ‘Malaysian PM cleared of wrongdoing over $681m donation’

    >> what a mess saudi are buying the maylaysian land!! if this PM goes and sits home would they give him single dollar!!
    This is a big insult to malaysia men and women, so for saudi malaysian men and women can be bought with money!!! 650$M and u own them!!!
    Well done saudi , u own the world and the great men with $ :) so when they see u they kiss u foot

    >> Our Prime Minister David Cameroon would not survive the political storm if he had received £620 in his personal bank account from a foreign government because that government was worried about a certain political party winning elections in the UK. It is amazing that $683m can be received into a personal bank account of a PM and $620m can be returned. Doesn't Malaysia have laws on principles in public life? Good to see my friend Wan Saiful Wan Jan speaking on this subject. Wan is a truthful and trustworthy chap.

    >> "There was no reason given as to why the donation was made to PM Najib, that is between him and the Saudi family," he said.
    ARE YOU SERIOUS?
    In many democracies the members of the executive cannot even keep their gifts!
    He got a crazy amount of money, of which he kept the crazy amount of $60 million even after teh scandal!
    This is pure corruption and the foreign policy has surely been affected in some way.
    Saudi money is poison, look at the violence it created in Europe and the Middle East.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...