Saturday, April 16, 2016

MEMANG ITULAH KJ...

Pandangan dari awal tentang kj sejak terlibat di tingkat 4, menang KP tapi dilaung rasuah, tiada tindakan gantung atau pecat oleh lembaga disiplin kerana pak mertua PM... nyata jelas telahan dan pandangan itu tidak salah. .

Menganggap kenyataan Menteri Luar Arab bahawa 2.6B adalah derma dan isu itu dengan sendirinya selesai... sangat tidak masuk akal, otak lembu kak ijat pun tidak boleh terima sifir semudah itu.

Takkan nak kata dia bodoh atau bangang sebab dia Menteri, ada kelulusan tinggi... takkan nak kata dia pemakan dedak sebab dia pun kaya sejak kecil menabung...

Setakat itu sahajalah akai Ketua Pemuda yang mewakili pemuda umno malaysia, malang dan hina sungguh nasib hampa kalau masih dok berketuakannya.

Persaolannya kenapa Kj yang terdesak untuk satu statement menyokong melulu, jika itu dari Nazeri atau Anuar Musa kita boleh faham, itu otai monopause.

Bila kes Pegawai Kementerian Belia dan Sukan akan dibicarakan (?) Kita nak dengar ada tak nama Menteri turut terpalit (?)

Lengkap dan sempurnalah UMNO untuk menerima nasib mereka di kemudian hari.
Kalau UMNO lenyap, lingkup dan musnah sekepas ini, tidak ada apa yang nak dihaiirankan...

Gerakan menyelamat Malaysia, sebenarnya lebih kepada menyelamatkan UMNO, jika gagal, bukannya gerakan itu, tapii UMNO itu sendiri..



Kepada Tun Dr Mahathir, sesungguhnya pusaramu akan mewangi selalu tetapi basah dengan airmata ratapan anak bangsa yang merasa kehilanganmu.

Tun telah mencipta legacynya tersendiri, ia tidak mampu dipadam setakat Tun keluar UMNO, atau oleh pemimpin keladak dedak dan hingusan seperti Kj, Mat Maselan, Rahman Dahlan, Salleh Keruak dan lain lain malah Najib sendiri sebahagian legacy Mahathir yang terkeluar dari landasan perjuangan kerana memilih sendiri jalan pintas berskandal.

Legacy Mahathir tersendiri, tidak perlu diteruskan oleh pemimpin selepasnya tetapi gantikanlah yang lebih superb darinya untuk rakyat nilai, masih terlalu awal sendiri masuk bakul, sendiri angkat.

15 comments:

  1. sadis bunyinya kata bro keluangman ... masih main spin cara picisan... sungguh naif fikiran ko ... UMNO bukan legasi madey... mesti kena ikut nafsu dia... halatuju UMNO ditentukan oleh ahlinya yg dipimpin pemimpin nya di berbagai peringkat kepimpinan. Tak perlu buat sindiran dan kiasan fansuri .. tak jalan .. bolayan.. mmg dah game over deklarasi madey ni ... better do other thing .. go fly kite bro !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mister go fly kite,

      Hang pengkomen pertama di pos ini. Awat sikit pun tarak cakap pasai pos KD. Hang tak baca tajup pun ka?

      Hang tuduh KD spin tapi hang punya spin keluaq dari topik habigh. Hang Red Bean ka? Go fly our ass.

      Delete
    2. Bro, tajuk & artikel yg kd tulis tu adalah manifestasi kekecewaan kd bahawa tuduhannya dan kepercayaannya tentang 2.6 bilion oleh tun madey meleset. Itu sebab siapapun yg cakap dan apa juga buktu akan ditolak. Dah bertahun gerakan ini berlangsung, dah ramai yg berjaya disuap taij fitnah, namun najib belum juga tumbang. Malah bermacam skil spinning yg dilakukan oleh tun madey, sesuai dgn ilmu politik yg ada dlm diri tun madey membunuh karier musuh politiknya, juga gagal membungkus najib. Ilmu apa yg diajar oleh tun madey kpd najib sehingga begitu susah untuk dijatuhkan? Menteri luar arab saudi punya cakappun tun madey boleh reject, mulut siapa lagi yg tun madey nak percaya? Jawapannya - mulutnya sendiri.

      Delete
    3. Najib belum "tombang" sebab dia main kotor. Guna kuasa buang AG Gani Pattail dengan serta merta tanpa alasan yang munasabah, pakai tangan ghaib tukarkan pegawai2 tinggi SPRM dan PDRM yang menyiasat 1MDB dan RM2.6 bilion, lantik AG baru Pandi yang tak lama kemudian dengan senang saja kata Najib tak bersalah, dahtu arahkan SPRM hentikan siasatan, hingga boss yang dia berkerja 10 tahun sebelom jadi Hakim dulu TS Abu Talib Othman, dan bekas Ketua Hakim negara, Tun Zaki Azmi kata Pandi salah buat gitu.

      Namun demikian JK yang mengawasi SPRM dah kata teruskan siasatan, TS A Kaliid Ketua Polis Negara pun dah tubuhkan Pasukan Petuas Khas di antara Criminal Investigation Dept dan Commercial Crime Dept di PDRM menyiasat selepas Laporan PAC ke Parlimen di ragukan rakyat.

      Soal nya ia lh sama ada, selepas SRRM dan PDRM kemekukan laporan siasatan mereka satu kali lagi, Pandi akan taruk tepi jugak lagi.

      Tapi ingat, pandai pandai tupai melompat, satu masa nanti akan jatuh ke tanah. Bukan di dalam Malaysia saja, di luar negara jugak siasatan ke atas 1MDB di lakukan di beberapa negara.

      Delete
    4. Wahai 415,

      Baca lah tulisan tulisan sperti di blog Jebat Must Die yang kata pasal apa yang di sebut Menteri Luar Arab Saudi itu mesti di fahami dngan betul -

      "When you want to understand an answer, first you need to understand the question. Otherwise the answer will be without context, and will be greatly misunderstood ..."

      Kamu tekan saja di tempat berkenaan di sebelah kanan mukasurat ini dan kamu akan di bawa ke blog itu.

      Tapi kalau dah makan dedak si Najib Cash Is King, mungkin kamu tak mau buat gitu. Keadaan seperti itu lah yang membawa kpd lebih ramai pengundi bencikan Najib dan UMNO. Akan lingkup UMNO di PRU14 jika Najib tak undur atau di ganti. Hak dan kepentingan Melayu akan jahanam kalau itu berlaku.

      Delete
    5. Bila penulis kata UMNO itu legacy Tun M?

      Bila dah makan dedak banyak sangat tulisan depan mata pon tak boleh nak baca dengan betul. Fikiran dah kotor dengan dedak yg datangnya dari sumber kotor.

      Delete
  2. Setuju..
    Umno telah pupus pemimpin yang ada jati diri yang menjadi kebanggaan setiap ahli atau lawan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belum pupus. Ha nya di tindih dan di asak dek Najib dan kuncu kuncu nya, pakai cara pemerintahan kuku besi. Lihat lah TS Muhyiddin bila dia dapat naik.

      Dia berani dan tegas, pendirian nya berdasarkan Perlembagaan negara sepenuh nya. Dia jadikan Sejarah sebagai mata pelajaran di mestikan lulus dalam SPM, macam BM. Bahru lah generasi baru DAP dan yang tak sukakan sejarah itu faham latar belakang negara ini dan penting nya hormati dan patuhi Perlembagaan negara.

      Delete
  3. Setuju penuh dengan apa KD kata.

    KJ nih pelik punya manusia. Kekadang cakap benda yang tak kena. Dulu ada masa macam dia sokong Pemuda MCA Wee Ka Siong dalam isu sekolah Cina dll. Tak berlandaskan Perlembagaan pasai Bahasa Melayu sepenuh nya.

    Sepatut nya dia dok sibuk dapatkan Mat Rempit dll pemuda Mmelayu pi berduyun duyun mendaftar sebagai pengundi. Tak pernah buat itu pun.

    Dulu Ketua Pemuda UMNO sibuk giatkan unsur unsur budaya Melayu saperti silat. Dia ni Melayu ka sebab tak pernah buat gitu. Kita tau le emak dia DKK. Tapi jangan lah liberal hingga tak pedulikan budaya Melayu plak.

    ReplyDelete
  4. Sebelum buka mulut pastikan mulut tu bersih mana tau takut ada sisa dedak terselit celah Gigi.
    Ketua pemuda sepatutnya turun padang minta pandangan orang muda buat rumusan kemudian baru komen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Dedak si Najib ada banyak kulit padi. Sakit perut bila makan.

      Ada yang kata si polan tuh tak siuman. Tapi Cash Is King punya jenis - dia di dapati bersalah politik wang dulu tapi masih di benarkan menanding jawatan dalam parti sebab dia menantu Tun Dol. Kiparat punya keadaan.

      Delete
  5. Replies
    1. Hahaha, si Mamat dah frus, tak reti nak cari fakta dan hujah nak pertahankan si Najib. Ramai penyokong Najib macam itu. Itu pasal mangkin ramai pengundi yang bosan dengan Najib & UMNO.

      Aku setuju bahawa kalau Najib tak undur atau di ganti, akan lingkup UMNO di Pru14. Melanda landa le ungrateful ingrate Cina Bukit pendatang DAP dan teruk lah hak dan kepentingan Melayu.

      Delete
    2. Ha ha ha...

      Mata mu dah kabur oleh dedak beracun yang kamu telan setiap hari. Bertaubatlah sebelum selagi masih bernyawa.

      Delete
  6. KP rasuah and menang pun cara tu jugak so apa yg nak di herankan KD...depa nie bukan rakyat saja yg akan ajaq depa but tuhan juga akan tunjuk kat depa...pie mampuih buang dng KP, ahli MT, and seluruh pemakan dedak najib.
    depa ingat rakyat bodo kot ? depa ingat rakyat percaya arab u turn kot ? tu pun lepaih najib slow talk...mesti ada huloq punya, kalau tidak arab tak akan u turn punya....wahai ahli umno, jangan ingat hampa akan menang, 3 juta tak akan cukup utk hampa cover semua....jng jadi otak lembu, biaq pie ketua wanita dah jadi lembu.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...