Sunday, June 19, 2016

APA UNTUNGNYA KEPALA UMNO DAN KERAJAAN TERUS MENAFIKAN TEGURAN MAHATHIR....MALAH MEMPERSENDAKAN !!!

Siapa Tun Dr Mahathir (?)
Manusia mana yang lebih hebat darinya (?)

Saolan yang mencerminkan kematangan seseorang apabila menjawab.
Apabila Ku Li mengukapkan jasa Tun Dr Mahathir sangat banyak...
Bukan berapa banyak yang kita mahu hitungkan...
Tetapi lebih penting itu tidak meletakan Ku Li serba kurang dari Tun Dr Mahathir...

Berbeza jika kita tanya siapa Tun kepada Musa Hitam....jawapannya tidak berapa putih dan politik Musa Hitam sendiri tidak berapa jernih...
Musa Hitam kekal serba kurang dari Mahathir ..

Lebih malang kalau yang memberi pandangan itu orang seperti Nazri, Salleh Keruak, RPK ...pandangan mereka sahaja sudah dianggap "salakan"..
Isinya sudah tentu hampas, virus, gas beracun dan dedak.

Oleh itu mana mana pihak yang cuba berterusan downgrade Tun Dr Mahathir adalah kerja sia sia..
Sampai bila pun mereka tercicir jauh.

Bukan kerana Tun sempurna, serba betul..
tetapi kerana mereka serba kekurangan yang tidak mahu mengaku.




# Jangan ada yang buat kerja bodoh dengan membandingkan Mahathir dengan Rasulullah atau di luar tajuk.




44 comments:

  1. Takda untung nya, takda faedah nya. Yang untung dan dapat faedah ha nya bank bank yang kasi pinjaman menampong 1MDB terhutang RM53 bilion.

    Itu pun besar risiko nya. IPIC dah tuntut RM26 bilion dari 1MDB yang akan di bankrapkan jika tak di bayar di pertengahan Julai ini. Tapi 1MDB dah di ambil alih oleh Kerajaan Malaysia yang mungkin membayar nya.

    Jadi, akhir nya rakyat jugak akan memikul beban 1MDB. Kot ada GST ke 2, atau naikkan peratus cukai sekarang, melambong tinggi lagi lah harga barangan, pihak kuat kuasa Najib tak pedulikan, tersengeh saja kita.

    Bedebah punya cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak rakyat di kampong main ikut saja...ada internet tapi takda duit nak beli talipon berinternet atau komputer........masih ha nya bual di kedai kopi atau di rumah.........

      Delete
    2. madey dan geng mamak tak patut ada di bumi msia...selama 22 thn hidup dlm rejim madey amat menyiksakan.. rakyat tak dibenarkan hidup senang sbb takut akan melawan kerajaan yg blh hidup senang ialah 2-3 ekor kroni yg blh memberi pulangan semula.. rakyat dipaksa membayar konsesi yg tak masuk akal..kini madey ibarat anjing kurap yg menagih sokongan rakyat yg penah dia tindas dahulu.. keputusan prk ini memberi isyarat yg madey tak diperlukan dan amat dibenci oleh rakyat.. yg masih menyokong ialah pemakan dedak.. madey dan keturunannya merompak kekayaan negara sehingga menjadi manusia kaya yg luar biasa cuba berlagak alim seolah2 melayu mudah lupa.. melayu tak penah lupa pepatah antara ular dan mamak yg mana patut dibunuh dulu..keluarnya madey dr umno adalah rahmat dan jgnlah dibawa lg keturunan ini kedalam umno..

      Delete
    3. Masalah nya bukan Tun Mahathir. Masalah nya Bugis Lanun. Melanun 1MDB dan macam macam lagi. Ada yang dah cadangkan dia runding exit permit nya supaya boleh hijrah tanpa di dakwa. Ada yang melompat, marah, tak mau dia di lepaskan begitu saja. Walau lama pun nunggu nak dakw dia.

      Delete
    4. Ini Anon 6:22 pm tak habis2 mengutk Tun M yang hebat!!!

      Mak ko kena rogol ka sebab itu ko benci sangat dgn orang Lain??

      Atau ko memang spesis MUSIBAT???!!!

      Delete
    5. Anon 7.31, jangan marah Anon 6.22.
      Anggaplah dia tu budak terencat akal - mana boleh berfikir.
      Macam burung kakak tua, itu sahajalah yang diulang-ulangnya.

      Delete
    6. Yang lebih betulnya ialah dia ni pemakan dedak. Anjing bila dapat tuan baru bagi tulang tuan lama pun dia sanggup gigit.
      Kita tengok ja kesudahan diri dia nanti camna. Dia maki TDM sebab dapat merasa sikit dedak si Bugis Lanun tu. Sampai masa dia akan merempat juga.

      Delete
    7. Yang lebih betulnya ialah dia ni pemakan dedak. Anjing bila dapat tuan baru bagi tulang tuan lama pun dia sanggup gigit.
      Kita tengok ja kesudahan diri dia nanti camna. Dia maki TDM sebab dapat merasa sikit dedak si Bugis Lanun tu. Sampai masa dia akan merempat juga.

      Delete
    8. yg bedebah protun and madey nyanyok bro .. DSN will lead the government to solve all problem to their level best.. bukan cam madey and kroni dok sabotage government... omong kosong ... addicted to madey bullshits make your brain full of shits ... go fly kite !!

      Delete
    9. 1242 ia lah yang di gelar Jing Projibo (sebab dulu dia suka mengejingkan orang) di suatu blog yang dia nampak nya nak givap masuk, sebab selalu di kutuk dan di ketuk kepala dia.

      Lihat lah komen dia selalu nya tak berisi, ha nya menuduh, macam DAP Kacang Merah.

      Delete
  2. Depa menafikan teguran Tun sebab nak pegang kuasa selama lama nya. Gunakan apa saja kuasa yang ada sekarang, bikin kuasa baru di Parlimen, saperti Akta membenarkan Najib mengistiharkan dharurat di sesuatu kawasan, boleh tangkap tanpa waran dsb nya.

    Salah laku di 1MDB takkan di dakwa di mahkamah selagi Pandi jadi Peguam Negara. Gani Pattail di berhentikan kerja serta merta tanpa alasan munasabah sebab di laporkan sednag menyediakan tindakan berkaitan 1MDB dan RM2.6 bilion masuk ekaun Najib, jumlah yang di ketahui di masa itu. Tak lama selepas di lantik, Pandi istiharkan Najib tak bersalah.

    Tapi semangkin ramai rakyat dah tahu pasal 1MDB dan RM4.2 bilion (jumlah yang di ketahui sekarang) masuk ekaun dia, RM1 bilion masuk ekaun Rosmah, RM1 bilion masuk ekaun Reza Aziz anak tiri dia.

    Hingga arahkan Arul Kandi berkempen di Sg Besar, melanggar peraturan melarang Pegawai Kerajaan ambil bahagian dalam politik - dia Pegawai Kerajaan bila 1MDB di ambil alih dek Kementerian Kewangan sepenuh nya. Lagi bukti menggunakan kuasa walau pun melanggar peraturan.

    UMNO perlu gantikan Najib, awal sabelom PRU14. Kalau tidak, jahanam negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju, kalau tidak, jahanam negara.......mana tak nya, pemimpin guna cara cara yang luar biasa, yang melanggar peraturan/ undang undang pun......

      Delete
    2. siapa yg nafikan teguran ? tindakan dah pun diambil ikut lunas undang2 .. tak perlu guna ISA cam madey buat dulu..omong kosong ... addicted to madey bullshits make your brain full of shits ... go fly kite !!

      Delete
    3. Lihat lah Jing Projibo lagi di 1239 itu, masih menuduh takda justifikasi, sokong Jibo buang ISA dan buat keputusan buang Akta Hasutan yang DAP benci sebab melindungi hak dan kepentingan Melayu dalam Perlembagaan negara.

      Delete
  3. Dia memang hebat tapi dia juga dah nyanyuk. Pagi petang meroyan tak habis-habis dengki dengan najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi walaupun dia nyanyuk ... hujah dan fakta dia tiade yang boleh sangkal..sekarang dah terbukti.. Laporan PAC dah membuktikan ade salah laku...tambahan pula SAMAN IPIC keatas kegagalan bayaran 1MDB makin memperkkhkan hujah... KESIMPULANNHYA Orang nyanyuk lebih hebat dari Pemecah Amanah Bijan dan Anjing pemakan dedak,,, kui kui kui.. ha ha

      Delete
    2. Dia tak nyanyok pun. Umur 91 tahun tapi sihat wal afiat badan dan otak nya.

      Yang sengaja nyanyok, menipu membohong sekor Jing Projibo yang dah masuk sini tuh. Kena bantai di blog lain dia dah tak berani masuk. Sian. Tapi apa nak siankan sebab dia mengejing jibo selalu.

      Delete
    3. Dan terbukti juga Bank di Singapura terlibat penyelewengan 1MDB...

      Tun memang ternyata hebat!!

      Delete
    4. Dengan air liur sahaja orang tua 91 tahun yang dianggap nyanyok oleh Najib dan machainya berjaya mendapatkan undi 7,500 di Sg.Besar dan 4,300 di Kuala Kangsar. Najib kena bayar pengundi dengan duit berjuta-juta. Kalau takda duit, siapa nak undi dia.....?????

      Delete
    5. Well said. Kebanyakan orang kampung hanya baca utusan dan tgk tv3. Tun mai sekali dua ja dah dapat undi ribu2. Kalau mesej Tun masuk rumah ke rumah bayangkan brp ramai dpt info tu.
      Tanpa balasan sekupang pun ribu2 dah sokong. Jibo plak tabur berbagai dedak dari wang ringgit, barangan elektrik dan mcm2 lagi.
      Jibo tetap akan jatuh dan masa itu kita akan lihat anjing2 pemakan duit haram ni akan mencari tuan baru pula demi kelangsungan hidup.

      Delete
    6. sore loser lah aminah .. remember madey bullshits saying BN akan hilang wang deposit ??omong kosong lah lu amniah ... addicted to madey bullshits make your brain full of shits ... go fly kite !!

      Delete
    7. Kepala Jing Projibo ini dah jam dengan kata kata "madey bullshits make your brain full of shits".

      Takda lain, takda penerangan, takda justifikasi. Sabenar nya dia dah mereng sikit, jadi gitu bila tak ambik pil psychotic dia.

      Delete
  4. Pada ADMIN APA BEZA ANTARA TEGURAN.. KRITIKAN DAN MENJATUHKAN KERAJAAN YG SAH...JGN SUMA NK MASUK DLM SATU BAKUL SAMPAH.... TUN MOMOK NAK TEGUR KA NAK JATUHKAN...... JGN ALIH TIANG GOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pun Jing Projibo itu makai cara lain mengkomen, nak nunjukkan dia ramai konon. cara pemikiran dan kata kata di gunakan nya nunjukkan dia Jing Projibo yang mengejing di sana sini tuh.

      Kita hentam saje le tiap kali dia masuk. Di mana mana pun.

      Delete
    2. kalo btul dia tu jing projibo, cepat campakkan tulang..diam le jing tu nti...kalo nak kejam skit campakkan racun maka akan hilanglah salakan jing itu nti...

      Delete
    3. berapa banyak tulang ko nak campak bro .... omong kosong dan riak ... addicted to madey bullshits make your brain full of shits ... go fly kite !!

      Delete
    4. Masa Najib turut serta jatuhkan Pak Lah dulu, maknanya Najib pun menjatuhkan kerajaan jugak la ye. Mwahahaha. Bodoh betul orang Mat maslan ni.

      Delete
  5. kalau dah masuk gelanggang, kena bersedialah ngn serangan... baru pendekar...

    ReplyDelete
  6. Pemakan dedak saja yg sanjung Tun M.. Kalau korang hidup era reformasi korang akan tahu dia ditolak marhain /org melayu. PRU thn 99 mujur Tun M dpt undi solid cina. Tun M pd zmn nya boleh la dianggap pro elitis, kapitalis, kronisme.
    Tahukah kamu disaat pencakar langit klcc siap sepenuhnya ribuan rakyat telah dibelasah dipukul dgn belantan gara2 demonstrasi? Klcc adalah monumen ego Tun M. Org yg sokongnya pasti seorg yg hitam jiwanya. Itu punca selepas Tun M bersara kumpulan pro Tun M dlm Umno gagal kuasai parti keramat melayu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 8:02

      aku bagi kau 5 Ha

      ha ha ha ha ha

      kau punya ulasan 10 tahun budak U buat study pun tak selesai, tinggi sangat falsampah.

      Delete
    2. Akupun nak bagi hang 5 ha

      HA HA HA HA HA
      eh hang tau cerita ka? bijak2.. pandai hang sapu duit org tua nyanyuk tu. Kaya tu bai. Raya pun dah dekat ni.. anak bini mintak shopping raya. Hang jek sikit boleh dpt 4-5k ni...

      HA HA HA HA HA

      Delete
    3. Jangan bodo le Mamat mengata selepas Tun M bersara kumpulan pro Tun M dlm Umno gagal kuasai parti keramat melayu.

      Dia dah bersara, dia birokan le Tun Dol merintah. Bila dah nyata Tun Dol flip-flopping, auto-piloting and sleepy, di ushakan nya supaya di ganti. Berjaya.

      Sekarang Jibo pulak flip flopping (buang Akta Hasutan, contoh nya), pulak nya mengsongllap berbilion Ringgit dari 1MDB nya. Mka sibuk le Tun usahakan nak Jibo di ganti. Belum berjaya. Tapi citer belom habis, bodo.

      Delete
  7. Kepala UMNO? Mana ada kepala? Ha nya se biji bulat yang otak tak tahu ke mana.

    ReplyDelete
  8. Mana nak selesai kalau yang buat study tu macam kau. Kau lulus ke dulu? Apa ko suap Professor?

    Ko ikut macam Azmi Shahrom pensyarah di UM yang kena charge sedition tu ke? Waaaa sekarang kau jilat Jibo, tak kena le kau, ye? Tapi ingat, masa kau akan tiba. Macam Jibo juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen aku tu di tujukan kpd Pok Dogo 9:56:00 PM

      Delete
    2. Silap - komen tu di tujukan kapada Pok Dogo 8:02:00 PM.

      Delete
  9. what else can we say about protun and their addiction to madey bullshit. I can understand if during his 22 years in power coz he control the country .... but now madey is an old retired man .. call for referendum in last PRK in KK and SB to strike out DSN ? what happen ? with all the honesty protun should let madey alone to end his life peacefully ... its game over ...no more lies and bullshits or else go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala Jing Projibo ini dah jam dengan kata kata "madey bullshits make your brain full of shits".

      Asyik menuduh, takda lain, takda penerangan, takda justifikasi. Sabenar nya dia dah mereng sikit, jadi gitu bila tak ambik pil psychotic dia.

      Delete
  10. " Oleh itu mana mana pihak yang cuba berterusan downgrade Tun Dr Mahathir adalah kerja sia sia..
    Sampai bila pun mereka tercicir jauh.

    Bukan kerana Tun sempurna, serba betul..
    tetapi kerana mereka serba kekurangan yang tidak mahu mengaku. "

    takda siapa yg down grade madey ... he do it himself with the help of protun like you, aminah, ted manoff proot, rest of jackass...

    with all the honesty .. please leave him alone peacefully let him enjoy his retirement with his family ... dont listen to his bullshit it will only make your brain full of shits ... or else go fly kite !!

    ReplyDelete
  11. Kehkehkeh.....tak perlu ulas panjang2....mood ramadan....janji pru sarawak dan 2 prk BN tapaw semua....sampaikan ramalan nujum pak mamak terkucil dibuatnya.

    Ramai yg mengaku pandai kat sini dengan mengata org lain bodoh....biarlah majoriti yg membuat keputusan...Kun Fa Ya Kun....doa org yg teraniaya amat mustajab terutama dalam bulan yg mulia ini.

    Insyallah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang ini Jing Projibo punya komen jugak. Dia pakai nama sekarang. Sakejap tukar, Macam DAP Kacang Merah.

      Cakap tak serupa bikin lagi, macam DAP jugak - mengata orang tapi dia bikin sendiri, saperti kata kata dia "Kehkehkeh.....tak perlu ulas panjang2.....sampaikan ramalan nujum pak mamak terkucil dibuatnya."

      Jahanam negara kalau ramai penyokong Najib macam dia.

      Delete
  12. ha ha ha....mr fly kite ada kat sini.....kat satu lagi dah tahan ke?

    ko kutuk madey......apa yang ko dah buat banding ngan madey?....kalau takde apa2......ko memang mcm anjing la mr.......menyalak....tapi tak atu apa2.......at least anjing menyalak nampak hantu.....ko menyalak nampak telo ajib kot.....

    bukan gitu, mr fly kite?

    -anti jub-

    ReplyDelete
  13. sehebat manapun dia tapi bila dah tua (dalam kes ini lebih 92 tahun) maka dia akan menjadi serba kekurangan. ramalannya meleset. harapannya gagal namun dendam kesumatnya sahaja semakin menyala. kekalahan pan di prk kk dan sb disalahkannya dedak, rasuah dan wang yang ditabur. lupakah bahawa itulah budaya politik wang yang ditinggalkan oleh beliau sebagai legasi? lupa? melayu mudah lupa! pm sekarang hanyalah penerus budaya tabur wang dan janji sedangkan pemula tegar menabur wang ialah sipolan yang menjadi pm selama 22 tahun. ada siapa yang boleh memberi bukti bagi penafian? kini, setelah keluar umno beliau rasa diri dah suci bersih bak salju. maka dibongkarnya semua kerja kotor politik bn sedangkan beliaulah penguasa bn suatu ketika dahulu yang menjadikan wang sebagai punca kuasa.....
    betul kata ketua pemuda pas, sepatutnya sipolan yang dimaksudkan memilih untuk lebih berada di tikar sembahyang atau masjid bagi memenuhkan bekalan hari kemudian. biarkanlah urusan politik caca merba tanah air ini diurus oleh orang yang lebih muda. anakanda boboi kan ada, kenapa disimpan? oh ya, mohon anakanda boboi isi borang keluar umno agar boleh serang umno kaw2. ini tidak, serang umno macam tak hengat, rupanya anakanda boboi masih ahli umno....

    ReplyDelete
  14. that's good to read the all information this is the best  . Also i tell you about one thing for every details in deep Diep City    visit and get the all data .

    source: https://poloralphlaurenoutlets.org.uk

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...