Friday, June 3, 2016

TANDATANGAN DEKLARASI RAKYAT SEBENARNYA MENCECAH DUA JUTA (?)

Sekarang ni sebok benar tiga pihak yang sedang berantakan jumlah sebenar tandatangan deklarasi rakyat termasuk dakwaan jualan data.

Sebagai pemerhati sukar untuk menyatakan pihak mana yang benar tetapi sudah pasti ada "sabotaj" sedang berlaku dimana sekali lagi "dedak" jadi keutamaan mereka kerana muka muka yang terlibat sangat dikenali terdesak dan pelahap.

Balik pada asal, deklarasi Tun Dr Mahathir pada mulanya dianggap enteng dan sedikitpun tidak menjadi kudis kepada Najib tetapi akhirnya pelbagai celaan dilemparkan.

Begitu juga dengan tandatangan deklarasi untuk dipersembahkan kepada Yang DiPertuan Agong dianggap tidak mampu untuk menurunkan Najib kecuali melalui pilihanraya.

Tetapi apabila Tun mengistiharkan 1.2 juta telah tandatangani deklarasi dan perkenan DYMM Yang Di Pertuan Agong untuk diserahkan.

Ianya menjadi satu kecoh dan gerun sehingga Tun berpandangan ia sengaja dihalang untuk mengadap.
Dan dalam masa yang sama dakwaan telah dibuat oleh cikgu tak sekolah bahawa jumlah tersebut adalah "tipu".

Kalau dilihat kepada standing awal puak Najib bahawa deklarasi tidak menjadi kudis, tandatangan deklarasi tidak menjadi kudis tetapi kenapa perlu disukarkan.

Biarlah dua juta sekalipun tandatangan deklarasi tersebut jika mereka cukup yakin ia tidak jadi kudis.


12 comments:

  1. Waaah, Deklarasi Rakyat mencecah 2 juta tanda tangan. Nyata rakyat merasa perlu nya Selamatkan Malaysia dari Lanun Bugis.

    ReplyDelete
  2. Kalau tak 2 juta pun, dah dekat ke situ. Tapi sekor Projibo yang kekadang sesat di sini tuh kata macam macam. Tapi dia ha nya menyenyeh. Melaungkan apa yang PN Affandi kata - Najib tak buat salah konon nya.

    Najib selamat selagi Affandi jadi Peguam Negara. Tapi tak akan selama lama nya. Nak tengok apa jadi kalau / bila Najib di ganti. Di ganti dek UMNO dalam mesyuarat atau dek rakyat di PRU.

    Najib dah tangguhkan pemilihan parti. Tapi itu pun takkan selama lama nya.

    ReplyDelete
  3. Cikgu jahat (bad) dan bodoh (dud) apekename nye tuh saja nakkan nama nya masuk berita. Dia kan dah lama tak di pedulikan orang. Takda terbaca berita pasal dia lama sabelom itu. Dalam tembak menembak (verbal) antara puak puak bergaduh dalam PKR pun, nama dia tak keluor.

    Jadi, apa nak kisahkan si Mamat frustrated macam itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian si Tonjol tuh...terlari ke sana sini.....tak di endahkan dek parti........

      Delete
  4. Loyar Tun Dr Nahathir Ahmad Bazlan kata Polis interbiu Tun semalam pasal laporan Polis mengatakan dia kata Yang di-Pertuan Agong and Malay Rulers were "placed under house arrest."

    Interbiu satengah jam, 37 soalan, di Yayasan Bukhari, PJ, petang semalam. Dia kata mula mula nya di tanya pasal "under house arrest" itu, tapi kebanyakan soalan ia lah berkenaan Deklarasi Rakyat.

    Rasa nya yang sensitif ia lah pasal "under house arrest tuh". Pasal Deklarasi Rakyat tak sensitif. Jadi, rasa nya interbiu itu tak merunsingkan.

    ReplyDelete
  5. Nampak nya Raja Raja belom "memberi perhatian" saperti yang di minta dek Tun.

    Dulu Majlis Raja Raja dah mesyuarat dendirian, tana PM dan MB2, buat kenyataan akhbar yang di keluarkan dek Penyimpan Mohar Raja Raja, Syed DDanial, mahukan isu 1MDB di seslesaikan secepat mungkin. Tak lama lalu dah mesyuarat begitu lagi, di Pengerusikan oleh Sultan Selangor, tanpa mengeluarkan kenyataan akhbar.

    Kita tunggu lah. Raja mempayong rakyat dan rakyat mempayong Raja.

    ReplyDelete
  6. KD, kami kat Kedah nie tak pernah give up and akan terus dapatkan tandatangan utk deklarasi rakyat. today kat belakang pekan rabu aja, kami dapat 252 tandatangan dlm masa 2 jam. sambutan alhamdulillah.
    harami najib and puak umno bahalol makan dedak, semakin hari semakin susah hati and takut coz semakin hari semakin kuat sokongan yg diterima on Deklarasi rakyat.
    rakyat bukan pekak and bisu macam jamil khir and mahazir khalid and ahli amno yg dok makan dedak tu, rakyat tau najib and umno akan lingkup tak lama lagi dah.
    masa tu kita boleh tengok lah najib harami nak lari mana ?
    sama sama kita doakan agar SPB Agong terima mengadap Tun and his deligates utk serahkan rayuan and harapan rakyat malaysia.
    To go fly kite...esok ahad, lusa isnin and tulat SELASA !!!
    buka mata hang and tengok surat BNM dalam blog Putra.....berani komen ???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Najib tak di ganti sabelom PRU14, besar kemungkinan UMNO/BN akan kalah di PRU14. Dia tahu kemungkinan itu, ramai rakyat pun tahu.

      Kalau parti lain memerintah, taida maaf bagi nya. Tentu Peguam Negara Pandi di buang serta merta, di ganti, dan Najib akan di hadapkan ke Mahkamah.

      Jadi, awasi lah jika Najib mula membuat persediaan untuk cabut lari dari Malaysia salepas sahaja keputusan PRU14.

      Nampak nya, sekarang pun dia dah buat gitu dengan berbilion Ringgit masuk ke ekaun bank anak tiri dia dan bini dia - di luar negara - beli harta kediaman dll. Yang dah di beritakan ia lah di New York, Los Angeles dan London.

      Tapi awasi lah jika kegiatan berhijrah itu meningkat menjelang PRU14.

      Delete
  7. Bukan tak menjadi kudis - isu tu dah lama menjadi skandal Lanun Bugis.

    Dah jadi pekong berbau busuk di 7 negara luar jugak. Depa sedang siasat, Singapore akan bawak ke Mahkamah tak lama lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sabau nunggu kes di mahkamah Spore tuh. Di negara ini tak boleh harap ada selagi tak tukar PN

      Delete
  8. nampak sangat pembohongan digunakan untuk publisiti murah...dari awal madey kata tak buat repot kerana tak ada bukti maknanya semua yang dia KATA HANYA fitnah semata2...orang lama DAP dalam PAC pun dah kata tak ada kaitan sangat DS Najib dengan 1MDB sebab itu Tony Puaka pun lari berak dalam seluar bila Arul Kanda sahut cabaran debat...Rewcastle SR pun telah mengaku terang2 dia gunakan Madey untuk jatuhkan PM jadi maknanya Madey gunakan maklumat palsu untuk huruharakan negara ini seperti kata “Akhirnya The Edge mengaku mereka mendapat data curi daripada Justo! Bagaimana agaknya jika (pihak berkuasa) Thailand tidak menangkap Justo, adakan mereka akan mengakuinya?”...Nathaniel Tan, pembantu khas Anwar Ibrahim sejak dari tahun 2007 kata “For too long now, I think Anwar, PKR and Pakatan have become convinced that they can get away with murder, because they believe those of us who hunger for change simply have no other options..This story suggests that we are on the edge of a crisis; that forces linked to former prime minister Dr Mahathir are looking to dethrone PM Najib Abdul Razak, and instigate an era of unprecedented racial and religious strife”…walau pun pada awalnya susah hendak percaya tetapi setelah Madeyy beriya2 benar hinggakan sanggup recycle isu fitnah/bohong yang menjatuhkan maruah Madeyy sendiri ke tahap lowclass maka tahulah kita bahawa Madeyy sanggup buat apa sahaja bagi menjatuhkan kerajaan yang sah.. Madey ni nama saja pernah jadi PM 22 thn tapi masih tak tahu system demokrasi yang diamalkan sekarang…mungkin dia ingat ni zaman dulu kumpul sokongan utk tuntut merdeka dari Inggeris…paling besar penipuan Madeyy ialah bila dia sanggup bergelumang najis dengan kafir harbi DAP yg memusuhi Islam dan Melayu…memanglah Madeyy tak makan dedak kerana dia dapat beras putih bersih seratus peratus pencen penuh PM, anak2 pun kayaraya dan pakai porse, dulu berlakon naik proton jadi nak selamatkan Malaysia dari siapa…takdir menentukan semua yg Madeyy cakap tu tak betul, matawang dah meningkat, minyak pun dah naik harga, ekonomi dunia pun bertambah baik…

    ReplyDelete
  9. Best shopping sakan, seronok beli rumah luar Negara, dunia ini Ana yg punya...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...