Sunday, August 14, 2016

BERSATU ALTERNATIF KEPADA SEMUA PARTI POLITIK BERASAS ISLAM, MELAYU DAN PRIBUMI

Soalnya sekarang Bila MahathirPukimakk Haramjaddah Mahazalim Mahafiraun MahaCelaka Mahasial nie nakMampus...haramjaddah perompak,KepalaPenyamun Pembunuh sialan kau mahahir...

(SETAKAT TU JE LAH FAKTA YANG MEREKA ADA)



Adalah sangat logik untuk pemimpin UMNO merasa cemas dan bimbang akan penubuhan BERSATU kerana tujuan penubuhannya sangat jelas iaitu "selamatkan negara" khususnya dari satu skandal mega kewangan yang boleh meruntuhkan sebuah negara dengan beban kewangan.

Ada sesiapa yang boleh menafikan hari ini 1MDB bukan beban kewangan negara dan bagaimana kerajaan sekarang sedang bergolok bergadai untuk membayar hutang  !!!

BERSATU akan menjadi satu permulaan pentas dan wadah perjuangan yang selama ini diperjuangkan melalui suara individu dan peribadi melalui media terhad dan pentas pembangkang. 

Ada asasnya untuk DAP merasa lebih gerun kepada penubuhan BERSATU,  aras tanda politik Melayu yang bangkit menggantikan UMNO dari segi perjuangan dan keikhlasan mewakili Melayu dan Islam. 

BERSATU tidak mungkin lemah sepetti PAN dan PKR,  tidak boleh dipujuk rayu dengan bantuan material atau ugutan.

Tidak mustahil PKR dan PAN akan berada di belakang BERSATU ketika berhadapan dengan ego DAP. 

DAP telah berjaya memperkuda PAS pada suatu masa dan memperlekehkan politik Melayu UMNO dengan slogan ABU. Kali ini mati akal dengan BERSATU. 

Lim Kit Siang sendiri akur dengan kepimpinan Mahathir melalui Deklarasi Rakyat.

Mana fakta Mahathir di peralat DAP (?) atau bersekongkol dengan DAP (?)
Mahathir bukan Nik Aziz,  Hadi Awang, Mat Sabu atau Anwar Ibrahim !

Berbeza dengan penubuhan serpihan parti seperti PAN,  PKR dan lain lain, mereka lebih kepada isu remeh yang diperbesarkan dan tidak melibatkan isu skandal dan jenayah kecuali perbezaan pendapat kalangan pemimpin. 

Pandangan Bung Mokhtar dan Kj yang memberi peringatan kepada ahli dan parti mereka sendiri disifatkan lebih rasional oleh Ibrahim Ali berbanding dengan pemimpin lain.

Jika ada usaha untuk menggagalkan pendaftarannya,  ia bukanlah sesuatu yang pelik.. reaksi awal ku nan jelas memperlihatkan betapa sentapnya mereka...

Berapa ramai keahlian parti bukan satu penentu mutlak dalam pilihanraya malah ia menjadi satu backfire kepada parti itu sendiri jika perjuangannya telah berubah.

Apakah ada beza PKR dan UMNO, kepentingan siapa yang mereka jaga (?)

Apakah Najib lebih suci dari Anwar Ibrahim (?)

Apakah Zahid lebih bersih dari Azmin Ali (?)

Minta maaf,  jika pun mereka dikumpulkan serentak dalm satu bakul,  masih tertinggal jauh seperti bumi dengan langit untuk dibandingkan dengan Tun Dr Mahathir. 

Apa yang berlaku kepada Khir Toyo kini berlaku kepada Lim Guan Eng.
Apakah mustahil berlaku kepada pemimpin lain (?)
Semoga tiada siapa yang menjejak seperti Anwar Ibrahim... 

4 comments:

  1. Hahaha...umno dah bergetar teloq..
    Jom sokong dan sertai BERSATU

    ReplyDelete
  2. Sokong BERSATU

    Pssssst...tak boleh bising2 selagi tak dilulus. Nanti UMNO kecut teloq dan arah register parti tak diluluskan dengan alasan "tuuut tuuut" (alasan budak tadika).

    ReplyDelete
  3. orang UMNO...tunggu green light saja nk join BERSATU..

    ReplyDelete
  4. Terbaiklah tulisan admin.... anda adalah antara bloger telus harapan rakyat yang sekarang diselubungi dan kelilingi maklumat palsu oleh media2 dedak kerajaan... terimakasih tuan, kami harap tuan akan teguh dgn sikap telus dan adil sepanjang masa...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...