Saturday, August 20, 2016

BERSATU SERBA TAK KENA / ZAHID DAH ADA GAYA PM

Bukan parti itu yang serba tak kena atau bermasalah tetapi parti dan pemimpin pesaing,  musuh dan kawan yang gelisah tak sudah.

Setakat ini BERSATU belum keluar apa apa kenyataan tapi sudah ramai tukang sihir,  tukang ramal, tukang tilik yang buat ramalan dan andaian.

Melaga lagakan memang tujuan utama.
Memperlekehkan memang perlu untuk menutup gabra sendiri.
Fitnah kepada pemimpin BERSATU jadi wajib muaakad.

Ada Muhyiddin minta jadi Ketua Pembangkang (?)
Ada Mukhriz meraung nak jadi PM (?)
Ada Mahathir minta projek untuk kroni (?)

Kalau tak ada kenapa di ada adakan.
Luluskan segera BERSATU untuk berdepan di padang yang betul.

Najib kena ikut cara Zahid,  fokus pada masalah dalam kain sendiri,  fokus tawan Kelantan,  tawan Selangor,  tawan Pulau Pinang... Tak perlu fokus pada Mahathir,  baling kaca pun tak pecah.

Perpaduan dengan PAS perlu disegerakan,  dimeterai perjanjian... Jangan pergunakan PAS,  jangan ulang PAS diperkudakan lagi... Jangan biarkan PAS tercari cari,  hidung tak mancung, pipi disorong...

Bila nama diperheboh seluruh dunia, jalan terbaik,  selamat... Berehatlah.
Zahid dan Hishamuddin dah nampak serasi...

Kj tu dah lama tunggu nak jadi PM.


8 comments:

  1. buang masa jer strategy adu dumba ni Kluanman oii ... sia sia ... ahli UMNO dan rakyat tak termakan tohmah ni semua ... old school strategy ... go fly kite !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohmahan Lan Ciao!!!

      Tohmahan oleh Seluroh dunia ka??

      Berhentilah jadi Bahlol!!!

      Delete
    2. Persidangan bahagian-bahagian UMNO tahun ni sgt membosankan. Tiada usul dan perbahasan yang menarik. Kedatangan juga kalau diambil secara terperinci kemungkinan akan ada persidangan yang tak jadi sebab tak cukup korum terutama persidangan sayap2.

      Sebab ahli sendiri dan bosan dengan kemelut yang melanda. Ini terjadi di bahagian saya sendiri yang menang semua kerusi sama ada Parlimen dan DUN masa PRU lepas. Ini pattern di kawasan yang menang. Yang kalah macamana pula?

      Delete
  2. Saya saja tanya kawan2 nengenai kunjungan najib ke dataran sungai petani.. ramai yang tak ambil kisah dan peduli walaupun mereka ahli umno seperti saya..

    ReplyDelete
  3. SEPAK JER SI LANUN BUGIS !MDB PENYAMUN MAPPADULUNG KEBUNDEN BARANG SEKEPER!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro,

      Lepas sepak mesti ada follow-up....sepak dan terajang!

      Saja lepaskan steam-panas kat America nih....

      Delete
  4. salam

    apa nak takut dengan bersatu...parti nyamuk kata tsmy...pengerusi pun baling gelas tak pecah...nyanyuk plak tu kata orang dalam negara ni..

    mukriz plak kan gila nak jadi pm...kalau kira banyak masalah dari keuntungan dalam bersatu ni..tapi nape kena hentam kiri kanan depan belakang...

    hentam hentam gak....ke umno 2.6 bilion takut dengan parti nyamuk ni...

    gie7

    ReplyDelete
  5. Aku suka komen yang atas nuu......perhhh
    SEPAK JER SI LANUN BUGIS !MDB PENYAMUN MAPPADULUNG KEBUNDEN BARANG SEKEPER!!!!

    Aku orang Johor.....orang Johor ni kalau tak pantun tak sah,....


    Anak Benut Permatang Duku,
    Sedang geget seruas tebu,
    Hati didalam rasa berbulu,
    Rasa macam nak kena letuuu.....

    Wakakakakak

    ReplyDelete