Friday, August 26, 2016

MAHATHIR BUAT SATU NEGERI GEGAR..

Mengenangkan beberapa perkara, gelagat manusia,  aku boleh senyum sampai 2 tahun tak habis manisnya.

Sentuhan Mahathir,  kalau auranya ikhlas,  betul dan benar - bukit pun bergoyang.

Kadang kadang Mahathir komen sikit sahaja,  itupun pasal ditanya wartawan - kesannya satu negeri bergegar.

Bila dikritik,  Mahathir jawab - semua terlondeh, ada yang tak dapat tidor lena.

Baru hantar permohonan parti baru, belum lulus - dah kedengaran ada pihak nak percepatkan pilihanraya.

Baru baru ini ada pula yang uturn dari BERSATU dengan pelbagai alasan,  perjuangan taik kucing..
Takkan kita nak ikut mereka yang lemah...
Elok sangat berundur..

Tentang Mahathir,  ada yang baca di sini pun dah mendidih..
Apa masalah kau orang ni...


Bersambung....





26 comments:

  1. Bergegar? Ye ke? Maddey Kera-la mana ada feeling..Sultan Johor suruh shut up pon dia buat donno macham dia tu seperti kaldai tua yang pekak je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu sebabnya bergegar suroh Tun diam!!!

      Confirmed memang Ksu Vahlol tak boleh diajar!!!

      Delete
  2. Chai melantak dedak haram,

    Sultan dan TMJ cakap najib korup tak nak citer?

    ReplyDelete
  3. Itulah kehebatan YAB Tun Mahathir yang pastinya tidak akan pernah ada pada orang2 lain .Dan itulah juga anugerah yang ALLAH bagi kepada beliau yang membuatkan ramai orang iri hati kerana tidak mampu untuk memilikinya.Saya mendoakan semuga YAB Tun akan tetap berjaya didalam segala usaha murni beliau demi rakyat dan Negara tercinta ini,InsyaALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom rakyat malaysia kita sokong BERSATU..

      Delete
  4. Tapi tak best lah si Tamrin tu pulak. ..dia buat U-turn

    ReplyDelete
  5. Ko ambik tamrin tu sebagai abang tiri...bapak tiri dah ada dah...

    ReplyDelete
  6. Bukan apa..mula2 dia suka idea Tun lepas tu dia tak suka..napè ye? Apa yang tak kena dengan idea Tun? Ade ke dia ingat idea Tun tu dah merepek kot?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau setakat Tamrin tu usahla gusar sgt, dia punya pendirian dah berapa kali bertukar. Belum sempurna akal agaknya.

      Delete
    2. Cuba selidik sikit background Tamrin...perangai dia memang mcm tu tak ada prinsip dan pendirian. Puak macam ni kiasu... tak ada team work. Biar la dia. Tak rugi pon sebab dia bukannya pemimpin sejati yang kita mahu meneraju Malaysia utk menganti UMNO.

      InsyaAllah bila BERSATU dah berjaya..dia akan balik tapi kali ni sebagai pengundi.

      Delete
    3. Dah dapat dedak tak!

      Delete
  7. Senang ..tak puashati dgan tun bole cakap direct depan muka dia..tk penah lari ...bukan macam si lagi sorang tu orang tanya pun nklari yang best bukan dia jawab macai jugak kena jawab ...ooi go fly kite je lah jawapan merapu macam minum todi

    ReplyDelete
  8. mkan dedak gred A betul si kluang ni huhu

    ReplyDelete
  9. Tak payah leebeeh leebeeh KD, tak de sape yg menidih la kecuali air yg dimasak untuk dibuat teh tarik. Tiap2 hari politik, tak ade benda lain ke nak buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lu malas nak perbetulkan keadaan, jangan tarik orang lain jadi macam lu....k bye!

      Delete
  10. Kalau tak suka nukilan Kluangdiamond, just make yourself scarce. Tapi gatal2 juga nak baca apa yang ditulis bukan?

    Mendidih, sapa kata tak mendidih. Denagr cemuhan tu Shaddap, tutup mulut, kunci otak kau! Kalau kita kata macam tu kat depa, apa akan terjadi? Mula lah tak hormat tu tak hormat ni dan sebagainya. You earn the respect la, not because you hold a certain position. If you can dish it out then you can take it without hiding behind whatever position you hold. Only insecure people behave like that.

    Yang dok makan dedak tu tak sedar diri. Pemimpin bangsa johor dan terima dedak berjuta juta ringgit sebab tu dok diam tak boleh cakap apa apa pasal Najib. Yang depa boleh buat sekarang memang "go fly kite" sahaja. Go masturbate la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kind of agree with you.....8:00 pm

      So quick and jumpy to rebut Tun M, yet so snail and mouse on 1MDB and kes samun 1MDB & SRC international 42 Juta....daylight robbery dia buat pekak-badak!

      Regarding the Royal or Sultan....well they Eat and Shit like the rest of us, is it not?

      Delete
  11. Bangsa Johor hebat kat stadium jer..tu pun majoriti player JDT bkn bangsa Johor pun..apa nak diharap bangsa Johor..takdee apa2 pun...bangsa Johor digula2kan dengan bola supaya Bangsa Johor boleh tutup mulut pasal Najib..

    ReplyDelete
  12. Sultan Johor haramkan mahatir dan balacinya pijak bumi Johor.masuk jer tangkap

    ReplyDelete
  13. Hairil..Bangsa Johor ni dah jadi bangsat Najib..sbb tu semua jd bungkam pasal 1MDB. Kalau nak berbangga sngt jadi bangsa Johor...jadilah bangsa yang bermaruah...yang BERANI menegakkan yang HAK...dan BERANI melawan kebatilan. Barulah aku sbg anak Johor boleh berbangga dengan Bangsa Johor.

    ReplyDelete
  14. Isu Ini Telah Menyebabkan Tun Mendapat Sokongan Yang Besar Jika Di Nilai Dari Reaksi Komen2 Di Media Elektronik..Dan Mungkin Hanya Rakyat Johor Yang Tidak Bersetuju Dengan Komen Yang Tun Berikan..Bagi Saya Tun Berkata Bagi Skop Perpaduan Negara Dan Apa Yang Tun Katakan Adalah Benar Sekali..Kini Bukan Sahaja Bangsa Johor Di Laungkan Secara Terbuka Tetapi Istilah Lanun Johor Juga Telah Dikomersial Kan.Kita Bole Lihat Sticker2 Kereta Yng Dicetak Dengan Perkataan Lanun Johor DiKereta2 Rakyat Johor

    ReplyDelete
  15. Bab membangsatkan orang ni tak payahlah dalam politik.Kita pun sayang dengan Tun yang jasa nya begitu banyak pada negara tapi tidak semesti nya dia tidak ada agenda sehingga memusuhi najib sedemikian rupa.

    Kesungguhan najib dalam menjelaskan isu 1mdb tidak boleh dinafikan begitu saja apabila menyerahkan kes ini kepada PAC yang rasa nya tidak pernah dibuat oleh mana-mana pemimpin sebelum ini termasuk Tun sendiri.Kalau setakat PDRM dan SPRM tu bolehlah kita bangsatkan ini PAC yang anggota nya terdiri ahli parliman yang termasuk sekali harcore pembangkang.

    Hanya kerana cita rasa kita yang hampir kepada pehak yang berlawan dan kita hadam,maka kitapun begitu mudah membangsatkan orang lain yang tidak secita rasa dengan kita apakah itu juga tidak menunjukkan yang kita sebenarnya yang lebeh bangsat kerana yang pasti kebenaran kepada kes ini masih lagi belum diketahui kecuali oleh mereka yang sangat terdesak sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dude Dungu 10:53 PM

      Have you read the 106 PAC Report?

      If not, go read it. If yes, do you understand it? If you don't, go read it again and again and again.

      Have you had a go at JAN? only 100 pages or so, ie. Jabatan Audit Negara? If not, don't be so damn lazy. If yes, do you see the the BIG Q??? A loss of 7 Billion that cannot be accounted for!

      DOJ suit? 136 Pages......??? Swiss, Luxembourg, Singapore, etc etc etc???

      Don't try to look so 'nice' but in a subtle way cuba membangsatkan orang subliminally! Najib SEBUT BANGSAT! Siapa yang sebenar nya BANGSAT? We know who for sure!

      Yang terdesak si Lanun-Bugis bersama 40 Penyamun mengerahkan orang orang seperti kamu dengan cara apa sekali pun eg. psychological war, reversed psychology, deception, detraction, demeaning, character assassination and the like....

      Dude, we're overseas and we're not paid to do what we do except for the love of the country. And we're anak melayu-muslim. In trying to make people dungu, it reflected badly on you, got it?

      Meantime we support whomever bloggers (KD included), writers who took the middle ground and say or literally write what is/are the sentiment/s affecting the rakyat, simple as that, government or otherwise! And, we give credit where its due especially to Tun M with his glorious 22 years of bringing Malaysia to the world front and....errr....also to Mad Maslan for his 3.85 GPA (but he's been timid for now, not vocal anymore, why??!??)!

      crew MLN

      Delete
  16. Henti kan OSA lapuran Ketua Audit Negara. Bukak balik kertas siasatan 1MDB. Siasat Jho Low, Riza Aziz, Casey Tang, Jasmine Loo, Tarek Obaid, Hussein Badwi. Duit derma US681, duit RM40 juta suspek dari SRC, Umum secara telus kpd rakyat dgn salinan document dan bukti. Rakyat harap ketelusan, bukan ckp kosong.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...