Wednesday, August 31, 2016

MEREKA MASIH UNDI UMNO

Aku berada di dalam beberapa whatsapp group umno, antaranya di dalam group itu ada exco,  ketua bahagian dan pelbagai jawatan lain kecuali yang tiada Timbalan Menteri dan Menteri.

Minoriti mencuri curi melepaskan geram dan luahan atas sikap pemimpin umno dan kerajaan sekarang terutama tentang kos kehidupan.

Kebiasaan aku turut menyampuk secara sederhana,  takut kena remove kalau direct sangat.  Aku memang berhajat untuk melihat suasana sebenar umno di peringkat sederhana dan rendah.

Di peringkat group GKCSM,  lebih panas dan direct,  kerajaan dan pemimpin umno kena cow cow..

Pemimpin pelbagai pangkat dan peranan serta ketua bahagian memang tidak menyampuk kecuali menghantar maklumat semasa,  maklumat yang "baik baik belaka".
Mungkin mereka tahu kesan jika menyampuk atau cuba menegak benang basah...

Majoriti mengamalkan "diam" dan playsafe untuk kepentingan masing-masing.

Bagi counter attack aku selalu copy paste artikel untuk membuka sedikit minda mereka yang disogok propaganda murah..

Majotiti masih tegar umno, segelintirnya tegar sekadar dapat bergambar dengan Menteri,  itu yang di dewa dewakanya... Dia kenal Menteri,  Menteri tak kenal dia...

Jumpa lagi.


Zaki78

27 comments:

  1. mmg ada org macam zaki78 ni ... bak melukut tepi gantang jer ... hakikat terlalu banyak baik nya UMNO dari buruk. Mainan percepsi dah jadi asam garam UMNO... kekuatan UMNO terletak pada akar umbi rakyat jelata yg merasa budi dan jasa UMNO yg sukar parti lain dapat gugat dgn mainan fitnah dan percepsi walaupun dari madey kutty. Sebabnya mudah saja.... BUDI BAIK TETAP Di KENANG ... jadi pihak protun jgn nak mimpi lah nak hancurkan UMNO .. hanya dgn jatuhkan pemimpin jer cara nya yg madey kutty giat berkonspirasi tapi tidak berjaya kerana kekuatan kepimpinan DSN itu sendiri .. DSN deliver ... DSN go to the ground .. DSN kerja keras dan rakyat dapat lihat ... so protun better go fly kite !!

    ReplyDelete
  2. Mamat ini anon 12:47 terperangkap dengan syok sendiri atau dia memang saki baki pendedak.

    3 juta ahli umno termasuk yang dah mati tidak mampu menangkan umno di PRU apatah lagi kalau di kalangan ahli sudah goyah.

    Sejarah dan cerita lama umno tidak mampu membersihkan Najib yang penuh dengan dot dot... Frankly speaking, kalau poster Najib pun dah tak berani dipaparkan pada pilihanraya kecil dan negeri, itu petanda apa?

    Pergi main longkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya la puas la hati ko ... janji syok sendiri .. dari PRN ke PRK ... apa yg madey kutty capai ... duit berbillion habis ... jantung pun dah hampir luput ... lagi nak cakap berdegar degar ... semua tali barut dah menjauhkan diri .. phuii !! go fly kite bro !!

      Delete
    2. Haha Anon 3:59 PM mesih menggosoj Pelir Lanyn Bugis!!!

      Komen yang macam Sial!!!

      Go shake Lanun Bugis Dick!!

      Delete
    3. Setuju dgn anon 3:32 PM...

      UMNO MEMANG BAIK!!! (ITU UMNO DULU)

      UMNOnok SEKARANG HANCUR BERKAT PERBUATAN SI LANUN BUGIS!!

      KESIAN BAPAK DIA YANG BERSUSAH PAYAH MENUBUH UMNO... ANAK NYA METUBAH JADI PARTI UMNOnok!!!

      Delete
    4. Anon 3:32.Apa punya biol sebut gambar najib pula! Rasional sikitlah..di kawasan pru kena buboh gambar chalon lah..pengundi nak tau siapa chalon bukan siapa President parti..lu memang manyak mengong punya olang maa

      Delete
    5. anon 3.32
      sy kesiankan saudara..UMNO mmg baik..itu UMNO dulu..spt anon 4.07 cakap..aku pun ahli UMNO..mmg kekuatan UMNO terletak di tangan ahlinya..tetapi pernahkah pimpinan tertinggi mendengar suara org bawahan..segala tindakan, hanya dari presiden..aku malu, malu menjadi ahli UMNO sekarang ini..kerana ramai masih mempertahankan org tersebut..mmg duit berbillion habis..yg sekarang ni duit berbillion hilang..selagi itu org masih tak turun, minta maaf le..undi aku, mak aku, adik2 aku bukan untuk UMNO lagi..

      Delete
    6. Habis apa pilihan yg ahli umno ada? Nak pilih pribumi? Macamana masa depannya? Pilih pkr? amanah? dap? Paling adapun pas, tapi konsistenkah pas untuk seterusnya? Najib bukan selamanya presiden, mahathirpun, selepas 22 tahun jd presiden akhirnya terpaksa lepas jawatan. Tiada siapa yg kekal. Jadi kalau marahkan presiden dan keluar parti, apa yg kita dapat? Busuknya umno jgn lupa parti itulah juga yg bnyk berjasa kpd negara. Buruk tetap buruk tetapi yg baik jgn dilupakan. Adat org mengenang jasa.

      Delete
  3. MEREKA JUGA MASIH MENGUNDI PEMBANGKANG!!

    BLOGGER GOBLOG WAKES UP YOUR FUCKING IDEA!!!

    ReplyDelete
  4. Pantun Orang Johorrrr

    Baik-baik mengail tenggiri
    Takut terkena siikan parang
    Baik-baik merendah diri
    Jangan menjadi hamba orang

    Buah mangga melendur tinggi
    Buah kuini berangkai tiga
    Hidup kita tidur dan mati
    Sudah mati baru terjaga

    Hari panas mencucuk benang
    Benang menjahit baju kebaya
    Air jernih lubuknya tenang
    Jangan disangka tiada buaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantun Orang Johor ke Pantun Bangsa Johor? Sekejap Bangsa Johor sekejap Orang Johor. Mana satu ni? Macam Flip Flop je.

      Delete
    2. Macam x suka aje .....he he he

      Delete
    3. Pantun tu elok..cuma penggunaan "Orang Johor" . Kenapa tak sebut Pantun "Bangsa Johor" ? He he he sebab tak ngam kan! Suka ngko Le Labu ooi

      Delete
  5. Aku pun ada duduk rapatx dengan Oppo punya gp sebab aku bebas tidak ada parti.Apa aku dapati yg betulx totok tu memang tak bolih diubah sikap dan hala tuju.Tapi jgn terperanjat ada ahli yg confuse dantidak senang dgn keadaan parti msgx terutama gelagat pemimpin mereka.Olih itu jgn nak sedapkan hati kata ahlix UMNO tak mampu menangkan parti sebab mereka telah buktikan pada PRU 13,kerusi Parlimen yg mereka menang l/kurang sama banyak dgn kerusi yg dimenangi olih Oppo keseluruhannya.Ini dalam situasi Oppo kuat,tapi skrg ni dgn PH tanpa PAS...entahlah.Malah DAP yg tegap pun dah mula rapoh,macamx skandal dah jadi skrg,malah geng Mata Sepet pun dah mula menukar arah.Parti Pribumi...entahlah,tak berani nak komen arah tujunya.Samax lah kita lihatapa kesudahannya kerana kita tidak bolih tunjuk riak kerana tiapx organasasi itu ada masaalah masingx,tahu kekuatan dan kelemahan...
    .

    ReplyDelete
  6. kekuatan umno hanya pada ahli wanita dewasa dan wanita muda yang rendah pendidikannya. manakala sokongan ahli lelaki dewasa dan pemuda pula bergantung kepada sumbangan yang diberikan. oleh itu, cash amat perlu dalam menentukan kekuatan dalaman umno itu sendiri. kekuatan ketua umno bahagian sekarang bergantung kepada berapa banyak cash yang dia boleh taburkan kepada ahli bawahan. Perebutan jawatan ketua bahagian sekarang adalah kerja yang sia sia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan pandang remeh pada wanita yg tiada pendidikan tinggi. Tangan yg menghayun buaian boleh menggegar dunia. Wanita berpendidikan tinggi ramai pandai lebih. Jadi isteri bila nak NGENTOT pun boleh buat syarat dan sebut women's right la. Itu G 25 kata ada suami pula rogol isteri. Lebih aman isteri tidak pelajaran tinggi. Bila nak NGENTOT Pujok sikit2 dah boleh 3 rounds Beb. So mana yang lebih mendatangkan kepuasan diri? Lu jangan jadi manyak mengong punya olang sudah la.

      Delete
    2. Lemahnya mental awak berfikir. Menulis hanya berdasarkan persepsi. Wanita umno tiada pendidikan tinggi? Saya rasa kalau anon 6:45pm juga berpendidikan tinggi, nescaya tidak akan beranggapan begitu. Apa perbandingannya dan dari data apa maka awak boleh rumuskan wanita umno kebanyakannya tidak berpendidikan tinggi? Ini bukan soal penghinaan, tapi soal mudahnya menggunakan persepsi sebagai benar tanpa rujukan sahih. Bodohnya manusia ialah malas mengkaji, bebalnya manusia ialah merasakan diri itu bijak, umpama katak dalam tempayan. Kononnya kuat berenang dan menyelam, nak keluar tempayan tak lepas.

      Delete
  7. Setuju dengan Anon 6:45

    ReplyDelete
  8. Siapa yg sokong 6.45 terus lah berangan sampai mati umno akn kalah..umno tidak akan tumbang di malaysia dgn izin allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 11.08
      UMNO akan tumbang dengan izin allah..

      Delete
    2. 11.08pm
      tok tok sungguh saudara walaupun duit dah dicuri..selama aku hidup di muka bumi ini selamat 42thn, tak pernah sekalipun aku undi parti lain selain UMNO..tp keadaan dah berubah..sebab najib je..dia dah rosakkan UMNO dengan duit..nama baik UMNO dah tercemar..UMNO bukan hak dia..tapi dia buat mcm hak dia yang punya..masalah peribadi dia, dia tarik UMNO masuk sekali..itu pun saudara masih menyokong..ni mesti tengok TV3 suku dan baca utusan byk sgt ni..

      Delete
    3. Dengan izin Allah juga Umno bangun balik dengan lebih kokoh

      Delete
  9. Biasa la tu KD, dalam parti politik mana pun ada perbagai ragam ahli. Tegar,tak tegar, suam2 kuku, yg sekadar mengambil kesempatan, yg sekadar bergambar dg pemimpin kemudian hebah macam la di ngam sangat dg pemimpin tu.
    Masaalah nya kalau dlm UMNO semua nampak, kalau tak nampak dibongkar. Dalam parti lain tak kisah pulak.

    ReplyDelete
  10. Anon 3.04
    Tidak ada siapa suruh sdr sokong UMNO lagi
    Malaysia satu negara yang demokrasi
    Tak hairan hilang satu undi.....masih banyak rakyat yan berfikiran waras
    Siapa yg rosakkan UMNO dgn duit......
    Siapa yg jadi Presiden kuku besi....at least Najib buka pintu di mana 3/4 suku dari 3 juta ahli dapat memilih Pemimpin
    Rela ke sdr asyik kena tipu dan sekongkol dgn parti yg terangx anti Melayu dan Agama Islam
    Benar ke Najib dah curi duit.....mana bukti yang sahih dan kalau benar dah dua tahun kenapa dia masih bebas...apa sebab
    Kenapa tidak mahu percaya kata Idol Sdr TDM yang tidak ada bukti hendak mensabitkan Najib
    Ini pendirian orang Biol atau Bodoh Sombong
    Namun demikian itu semua hak sdr nak jadi Biol atau Bodoh Sombong.

    ReplyDelete
  11. Kalau presiden dah jadi penyamun, berapa lama UMNO akan dapat bertahan?

    ReplyDelete
  12. Bila Menteri Malaysia sendiri mengaku MO1 adalah PM, nilai matawang jatuh merudum.

    ReplyDelete