Thursday, September 29, 2016

KALAU DAP MAHU BERSAMA DENGAN UMNO BUKAN SATU YANG MENGEJUTKAN..

UMNO sekarang  dan DAP dulu dan selamanya tidak banyak perbezaan.
DAP menakutkan cina dengan Melayu UMNO dan UMNO menakutkan Melayu dengan cina DAP - dua dua cari makan.

Jika DAP kini kurang selesa dengan BERSATU sudah boleh dijangkakan, Melayu BERSATU tidak boleh diugut dan disuap untuk DAP gertak atau tanam budi. 
BERSATU sudah jadi macam UMNO dulu dulu, di era Mahathir dan sebelumnya.

Dalam keadaan DAP hilang kuasa dan pengaruh di kalangan parti pembangkang serta Lim Guan Eng dihujung tanduk, tidak mustahil ada kompromi di antara DAP dan UMNO.

Menghalang BERSATU, sudah tentu ada pihak yang sanggup bayar berapa sahaja kosnya.



KUALA LUMPUR: Penang Chief Minister Lim Guan Eng turned the tables against social activist Ambiga Sreevanasan at a conference and questioned why she was working with former premier Tun Dr Mahathir Mohamad.



Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata beliau lebih rapat dengan DAP berbanding MCA kerana parti yang memerintah di Pulau Pinang itu memiliki sokongan masyarakat Cina.
Beliau berkata demikian sebagai menjawap bidasan ahli jawatankuasa pusat MCA Datuk Seri Ti Lian Ker yang menyindir bahawa Nazri kelihatan lebih rapat dengan DAP di sebalik memenangi pilihan raya umum di bawah BN, yang dibantu oleh semua parti komponen termasuk MCA.








Kesimpulannya: Tun Dr Mahathir tunduk atau diperalat oleh DAP adalah pembohongan paling besar.

2 comments:

  1. Kahkahkah.....dah tentu2 kau jadi anjing lim kit siang anak beranak....nak tuduh org lain pulak? Kemamau ke donkey?

    Dia cuma puji hasil dan usaha permata. Bukan rosmah pun. Tak ada buat ceramah sepentas. Tak ada sidang akhbar bersama. Tak ada buat memorandum bersama. Yg ada buat semua tu cuma sintua kutuk. Siap saling puji memuji dansaling jilat menjilat......


    Kahkahkah.....dah terlebih menganjing si kluangdonkey ni.....

    ReplyDelete
  2. Ada kah puji keberkesanan program itu sama dengan memuji penaung program? Agak susah untok lukis garisan. Ada setengah orang fikir ianya sama. Ada juga setengah orang tak fikir ianya sama. Kalau pada "speed of light" kaitkan dengan dedak alamat ada darah beku dalam otak. Kena pi hospital cepat2.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...