Google+ Followers

Wednesday, September 28, 2016

PROPAGANDA BUDAK BUDAK NAJIB LEBIH KELEPEK DARI BUAT KERJA..


UMNO YANG MENJADI TUNGGAK KERAJAAN SEPATUTNYA MELAKSANAKAN DASAR DAN PERJUANGAN PARTI YANG DISERAP DALAM PENTABIRAN KERAJAAN DAN BUKANNYA MENGIKUT NAFSU PERDANA MENTERI YANG GAGAL DIKAWAL PARTI. 
UMNO BAKAL DITOLAK KESELURUHAN KERANA MAJLIS TERTINGGI DAN KETUA KETUA BAHAGIAN JADI PAK TURUT MEMBUTA TULI HINGGA MENGENEPIKAN PERJUANGAN PARTI. 
APA YANG NAK DIBANGGAKAN UMNO HARI INI (?)
KALAU MAHU DIKENANG. ITU ZAMAN SILAM ERA MAHATHIR DAN SEBELUM. 
ERA SEKARANG TEMPEK DAN KELEPEK. 


BUDAK BUDAK NAJIB SEKADAR CAKAP BOLEH LAWA TAPI TIDAK DAPAT MEMADAMKAN FAKTA.. 







*Sebatang Tiang Seri Melayu*

#Luahan hati seorang anak kampung kepada UMNO.

Parti keramat aku, ayah, datuk aku tiada lain hanyalah Umno. Malah boleh dikatakan 90% orang Melayu di kampung memilih Umno sebagai wadah perjuangan politik setempat.

Dulu datuk pernah berkata Umno banyak berjasa kepada orang Melayu di Malaysia. Ketua Pemuda masuk ke kampung - kampung mencari dan mengumpulkan pemuda yang tidak berkerja, semua pemuda akan di carikan kerja didalam kilang ais dan pelbagai pekerjaan lain di sekitar kampung.
Pemimpin diatas sangup bergadai bergolok demi Perjuangan Agama, Bangsa dan Negara. Alangkah beruntungnya orang Melayu dahulu dipayungi oleh pemimpin umno seikhlas dan sebegitu sebaik. Memang selayaknya Umno menjadi pilihan semua masyarakat melayu di ketika itu.

Ayah aku juga ada menceritakan Umno ketika zaman *Tun Mahathir* juga tidak kurang atau lebih hebat menaiki nilai Bangsa dan Negara. Tanpa Tun Mahathir dan pemimpin seangkatan tiadalah KLCC, Litar Sepang, Putrajaya, Proton dan bermacam lagi pembangunan telah mereka lakukan. Tetapi paling menarik tentang cerita bagaimana Tun M dan rakan - rakannya *merampas kembali beribu - ribu hektar tanah ladang dari Syarikat Guthrie yang pada masa itu di miliki oleh England*.
Dengan jasa Tun M juga orang Melayu ramai yang berjaya, Malaysia dikenali seantero dunia. Selayaknya pemimpin zaman bapa saya di gelar *Bapa Pembangunan Malaysia*.

*TETAPI PALING MALANG ZAMAN SAYA SENDIRI, APA YANG HENDAK CERITAKAN KEPADA ANAK-ANAK SAYA TENTANG KELEBIHAN UMNO*.

Apa saya hendak jawab...?

*Jika anak saya bertanya tentang* :-
1. Betul ke zaman ayah banyak aset negara dijual...?

2. Betul ke zaman ayah banyak rasuah hingga negara jadi mundur semula...?

3. Betul ke zaman ayah negara Vietnam dan Indonesia mula mengatasi Malaysia dari segi pencapaian ekonominya...?

4. Betul ke zaman ayah orang Melayu mula era merempat di Tanahair sendiri...?

Wahai pemimpin kecil Umno dibawahan cukuplah gula - gulakan pemuda kampung dengan baju jersi bola dan BRIM $1.09 sehari itu.
Berilah mereka ilmu, bimbinglah mereka hingga berjaya berdikari mencari wang sendiri.

Wahai pemimpin cukup - cukuplah memberi sekampit beras.
Mana letaknya maruah orang tua Melayu yang kamu hina sebegitu.

Pada saudara - saudara seMelayu dengan aku bangunlah dari mimpi kita.
*Melayu... sudah tiada maruah*.
*Melayu... sudah tiada tanah*.
*Melayu... sudah tiada apa untuk dibanggakan*.

Melayu yang kita wakil mewakili suara maruah bangsa kita,
sudah menipu kita
sudah menjual maruah kita,
sudah menjual tanah kita...!

*Jika Hang Tuah, Tun Perak, Datuk Onn Jaafar hidup kembali, nescaya mereka akan menangis melihat keadaan bangsa kita kini*.

Oh ya...
Tun M masih ada,
Nasib baik kita masih lagi mempunyai seorang lagi
Tiang Seri Melayu untuk kita. Bangsa kita bertaut dari jatuh dalam lautan kehinaan.

Tun M,
tolonglah kami rencanakan kembali sinar gemilang Bangsa dan Negara. Sesungguhnya anak bangsamu tengah lemas dilautan penipuan.

Pada anak bangsaku hulurkan tanganmu, hulurkan secebis maruahmu.
Ayuh bangun bersama menongkah arus bersama Sebatang Tiang Seri Melayu agar kita semua selamat ke pantai, *BERSATU kembali memulakan jalur - jalur kehidupan yang lebih bermaruah*

*Hidup BERSATU*...
*Hidup BERSATU*...
*Hidup BERSATU*...

*PPBM Batu Gajah, Perak D. Ridzuan*.

15 comments:

  1. Lagi hampeh propa ko kd....fakta2 ni siapa nak jawap....

    1. Siapa pm diktator selama 22 tahun?

    2. Anak siapa yg jadi kaya raya sekelip mata masa bapak dia jadi pm?

    3. Siapa yg luluskan ipp sampaikan kroni jadi billionaire dlm masa setahun je?

    4. Siapa luluskan tol2 sampai ke anak cucu kena tanggung?

    5. Perwaja, pkfz, bmf dsbnya...siapa punya angkara?

    6. "Tun Mahathir merupakan punca kepada masalah di negara ini, pada ketika ini. Beliau tidak mempunyai hak untuk campur tangan dalam negeri saya. Saya tidak akan bertolak ansur dengan sikap beliau," titah Sultan Johor.

    7. Beratus billion lesap sewaktu siapa jadi pm selama 22 tahun yg tak berani pun nak disentuh?



    Anak cucu aku tanya tu...jawap la.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. Siapa pm diktator selama 22 tahun?
      -> Diktator kepada kaum cina, india yang mahu memerintah Tanah Melayu
      -> Diktator kepada kaum Melayu yang lupa asal diri
      -> Diktator kepada kuasa luar yang menindas umat Islam diserata dunia
      -> Diktator kepada petualang yang mahu Tanah Melayu dikuasai negara luar

      2. Anak siapa yg jadi kaya raya sekelip mata masa bapak dia jadi pm?
      -> sekelip mata? semenjak bila jadi kaya raya
      -> siapa? boleh beri pencerahan?
      -> berapa kaya raya mereka ini?
      -> sumber kekayaan? boleh beri pencerahan?

      3. Siapa yg luluskan ipp sampaikan kroni jadi billionaire dlm masa setahun je?
      -> adakah lln dan selepas itu tnb berfungsi dengan baik ketika masa itu?
      -> adakah ipp itu masih milik negara ie tidak dijual kepada pihak asing seperti edra etc?

      4. Siapa luluskan tol2 sampai ke anak cucu kena tanggung?
      -> lulus zaman Tun M tapi penyambungan perjanjian zaman siapa ya?

      5. Perwaja, pkfz, bmf dsbnya...siapa punya angkara?
      -> incompetence pengurusan Melayu yang gelap mata dengan rasuah dan masyukk dari peniaga cina dan kontraktor
      -> perwaja dari rugi naik semula masa eric chia. selepas diambil alih oleh pengurusan lain, perwaja merundum kembali
      -> pkfz - no komen sebab biarlah pengurusan pkfz sendiri yang menjawabnya
      -> bmf - boleh tanya kepada ku li yang masih hidup. dia mampu menerangkan

      6. "Tun Mahathir merupakan punca kepada masalah di negara ini, pada ketika ini. Beliau tidak mempunyai hak untuk campur tangan dalam negeri saya. Saya tidak akan bertolak ansur dengan sikap beliau," titah Sultan Johor.
      -> raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah
      -> rakyat pun tidak boleh bertolak ansur dengan mana-mana sultan dan kerabat yang lupa diri ie clubbing, pukul caddy, culik puteri negeri lain, tampar pegawai agama....dll


      7. Beratus billion lesap sewaktu siapa jadi pm selama 22 tahun yg tak berani pun nak disentuh
      -> tidak lesap. ada akaun menunjuk ada kerugian dan ada akaun untuk menunjukkan status kewangan. lesap bermakna tiada accountability atau tidak tahu dimana wang itu sekarang seperti 1mdb...baru perintah tak sampai 10 tahun sudah jual tanah dan aset negara untuk bayar hutang tapi hutang 1mdb dilapurkan sudah meningkat 50B. Ini baru 1mdb yang diketahui..yang lain? masuk angin keluar asap..

      Delete
    2. 1. Ooo...patutlah kaum cina dan india jadi billionaire masa zaman dia...ahakssss...

      2. Mokhzani antara manusia terkaya di Malaysia....tak cerah lagi ka?

      3. TNB sedang berjalan dengan baik ketika itu. Sabotaj hingga sebabkan ani arope letak jawatan. Edra hanya sebuah syarikat yg akan membekalkan tenaga. Harga ditentukan oleh kedua dua belah pihak bukan atas tekanan dengan perjajnjian berat sebelah.

      4. Dah perjanjian dibuat zaman mamakdey, boleh ka ianhya diubah? Kalau diubah, apa akan jadi pada kredibiliti kerajaan sekarang dan akan dtg? Nak jadi cerit keling ka? Dah buat lepas tangan?

      5. Bla...bla...bla..apa pun bmf, pkfz dan sewaktu dengannya adalah pada zaman pemerintahan siapa? Kahkahkah.....ce jawap. Manusia2 itu dilantik oleh siapa? Ce jawap? Siapa yg berkuasa pada waktu tu? Ce jawap..

      6. Ada bukti ka semua tu! Bukan si tua kutuk tu dah hapuskan kekebalan raja2 dan sultan melayu? Dah memang si tua kutuk tu tak sedar diri..nak buat lagu mana chek ooooiiii? Semua org salah..dia saja betui...kihkihiih....kaki gaduh....sejal dengan tunku abd rahman lagi...

      7. Ooo...rugi. Rugi tu bayaq kot mana cheq? Kot ayaq liuq ka? Ka duit mai turun dari langit? Habaq mai...boleh?

      1mdb berhutang atas pembelian aset. Bukan rugi. 1mdb masih berhutang dengan siapa tu? Ipo yg dijamin ka? Kahkahkah......1mdb jual syarikat. Bukan mana2 negeri, daerah atau kampung. Ni nak tanya satu soalan cepumas, kalau kontraktor buat projek perumahan dan pembnaguna, kontraktor tu beli sendiri utk guna guna sendiri atau depa jual pada pembeli? Kahkahkah.....

      Edra tu janakuasa. Pemilikan syarikat. Kalau depa nak belah esok lusa....depa boleh dismantle stesen tu ja paling kuat pun. Tang mana negara terjual tu? Depa berniaga...depa bayaq cukai.....status bukan glc yg mana kalau rugi kerajaan kena tanggung macam zaman si tua kutuk tu....


      KAHKAHKAH.......

      Delete
    3. KERIS BERAYON...

      Masih segar & terngiang-ngiang dalam ingatan bagaimana kamu mempertahankan konon duit 1mdb masih ada & selamat.. dan telah bertukar jadi unit-unit.

      Tolong jelaskan di mana & apa dah jadi pada Unit2-unit yg disimpan di BSI, Singapura. Berapa pulak perolehan keuntungan 1mdb dapat? Sila jawab dan kami tak sabar menunggu.

      Delete


    4. Mohon izin untuk menambah yang perlu sahaja.

      No. 1; Tun biarkan team B berkempen menentangnya dan lawan berhadapan. Pak Ajib pula baru tanya soalan dah pecat merata-rata hatta Timbalan dan Naib Presiden pun dipecat. Tun M diktator lagi? Pak Ajib pula bgmn ya? Pemimpin pilihan Tuhan? Panglima Islam tersohor?

      No. 2: Alhamdulillah Mokhzani mampu kaya dengan usaha sendiri dan bukan kebas duit GLC masuk akaun peribadi dan kemudian claim sbg derma dan minta rakyat telan saja dakwaan ini. Kesemua billionaire Melayu ada punca kekayaan mereka yang sah termasuk mokhzani. Bgmn pula dgn billionaire terbaru iaitu MO1 yang tetiba ada berbilion dlm akaunnya? Apa sumbernya? Derma?

      Menjadi kaya tiada silapnya asal sahaja jalannya sah. Ada pula mengambil upah mempertahankan kebatilan walaupun sedikit dan tak kaya mana pun hukumnya tetap haram.

      No.3. Memang TNB makin baik khidmatnya semasa di bawah Tun. Ini fakta. Drpd LLN mnjadi TNB. Harga elektrik pun murah. Kilang liat banyak masuk.. 1MDB apahal beli IPP yang nak tamat dgn harga luar biasa. Terkini yuran elektrik naik senyap2 sebab pak Ajib tak mampu jelaskan puncanya. Sedar tak sejak akaun dan meter baru ni yuran TNB bertambah?

      No. 4: lebuhraya bertol dibuat untuk meningkatkan ekonomi. Idea brilliant. Masa perjalanan telah dipendekkan dan ramai mendapat faedahnya. Pengguna tiada masalah membayar RM60 untuk faedah yang lebih besar. Ia menjadi sebahagian kecil kos di dalam keuntungan jualan yang meningkat.
      lebuhraya bertol banyak menyumbang kepada ekonomi. Inilah dinamakan pulangan yang lebih baik. Itu belum dikira cukai yang dikutip, peniaga2 di rnr dll.
      1MDB pula hasilnya hanyalah menjual tanah kepada pihak luar,menjahanamkan wang pencen, Tabung Haji (eh eh tanah TRX yang konon boleh jual lagi tinggi senyap ja ya) dll.
      Anak cucu kena tanggung? Kamu biar betul, TOL ni sifatnya 'users pay' dan bukan cukai. Tk nk byr tak perlu lalu, ada jln persekutuan free. Apahal pula GST yang akan digunakan untuk tanggung hutang 1MDB selama satu generasi (tempoh pelan rasionalisasi bayar hutang wang yang dikelepet, slps kmterian kwangan ambik alih sykt ni)

      No. 5: apa kaitan Tun M dgn semua syarikat2 tu. Adakah Tun yg tandatangan segala keputusan dan transaksi? Malah semua yang terlibat telah dibawa ke mahkamah dan diberi peluang membela diri buktikan tiada salah laku. Adakah Tun sekat atau sorok bukti?
      1MDB pula mcm mana? Siapa buat keputusan? Siapa tandatangan? Bgmn pula duit SRC tetiba ada 42m dlm akaun MO1 siapa buat keputusan? Kalau tak bersalah kenapa tak bawa ke mahkamah? Kalau nothing to hide kenapa laporan audit diOSAkan?

      6.TDM punca masalah di negara ini? Ni main kopipes ja ni. Fakta ilek pocik, zaman Tun seluruh rakyat berbangga dan megah di seluruh dunia. Sultan berhak memberi pendapat tapi kata2nya bukan wahyu. Salah tetap salah.
      Kalau pergi ke negara2 Islam yang lain siapa yang lebih dunia Islam kenal? Tun atau Sultan? Ya saya hormati institusi kesultanan ini, tapi tidak bermakna apa saja yang keluar dari mulut seorang sultan ini benar belaka.
      Syukur kekebalan sudah tidak ada. Dengannya institusi sultan dapat dipertahankan dan bukan individu yang duduk kerusi itu. Sultan datang dan pergi tapi institusi itu kekal wibawanya. Berapa banyak monarki mutlak yang tumbang sbb rakyat tiada jalan lain untuk jatuhkan raja yang tidak disukai melainkan jatuhkan institusinya sekali? Perancis, Rusia, Iran, malah jiran kita Indonesia juga.
      Presiden UMNO pula apa cita? Gunakan kerusi sebagai benteng Jenayah peribadi, betulkah ni? Kebalkah dia ni? Ya, kebal melalui salah guna kuasa yang ada.

      7. Beratus billion lesap selama 22 tahun? Di mana tempat lesapnya? Km Kewangan? JPM? Masuk akaun siapa lesapnya?
      1MDB dan SRC adalah, wang lesap tanpa butirannya. Tup tup ada berbillion masuk akaun MO1.

      Selain soalan2 di atas, ada satu lagi soalan khusus utk kamu. Upah yang kamu dapat buat kerja ni dari mana sumbernya? Tahu tak? Atau buat2 tutup mata supaya tak perlu jawab. Anggap ja sumber halal. Mana pula sumber anggapan tu?

      Delete
    5. Terbaik dari john doe dan othman... jawapan yang tebaik untuk sipendedak keris mangkok hayon dan KZSO - "Kentut Zahid Sangat Owesome"

      Delete
  2. yang tiada maruah adalah melayu yang menyokon DAP

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan menyokong tapi menggunakan dap unutk menjatuhkan najib...

      Delete
    2. Tapi pasal apa si tua kutuk tu jadi kaldai dapigs? KAHKAHKAH.....siapa guna siapa ni?

      Delete
    3. KERIS BERAYON...

      REPEAT BROADCAST:

      Masih segar & terngiang-ngiang dalam ingatan bagaimana kamu mempertahankan konon duit 1mdb masih ada & selamat.. dan telah bertukar jadi unit-unit.

      Tolong jelaskan di mana & apa dah jadi pada Unit2-unit yg disimpan di BSI, Singapura. Berapa pulak perolehan keuntungan 1mdb dapat? Sila jawab dan kami tak sabar menunggu.

      Delete
    4. KERIS BERAYON...

      In February 2015, Arul Kanda The LIAR even lied in public saying that he has seen the cash statements. But by March, the lie crumbled. In Parliament, Najib said it was merely paper assets. By April, the bumbling Husni Hanadzlah said they were all in the form of units.

      Deutsche Bank sensed that something is wrong and called out for an early settlement of the loan. 1MDB supposedly had one year to pay off the USD975 million (until August 2015) but news report saying that they had demanded for an early repayment surfaced in early May 2015.

      If they do not pay within that few weeks, it will trigger a cross default.

      So how did 1MDB pay off USD975 million to the bank? Remember, the loan money has been long gone into the pockets of the people behind the fake Aabar company.

      Since you're an expert in economic, please let us hear from you the legitimacy of the units that you bragged about.

      Delete
    5. Othman, keris berayon bukannya boleh jawab dalam bentuk fakta, mereka sipendedak hanya tahu meroyan dan menuduh tanpa bukti... sebab itulah mereka akan hilang akal bila diminta untuk bersemuka didalam mana2 forum atau sidang media bebas... sebagai contoh N2H...

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Apapun propaganda Najib serta budak2nya tidak sama sekali mendatangkan kesan. Kesalahan & penipuannya amat menyerlah & telah terbongkar dengan sendirinya bila duit riba RM2,6 bilyon diklepet secara senyap2 dalam akaun AM Bank peribadinya. Duit yang banyak yang dihadiahkan pula kepada pemakan dedak & Ketua2 bahagian tidak merubah pandangan masyarakat amnya dan penentang Najib khasnya. Sebenarnya dengan pembohongan dan propaganda Najib.. saya, rakan2 seperjuangan & masyarakat umum bertambah yakin tuduhan-tuduhan terhadap Najib mempunyai asas yang kuat dan benar.

    Najib banyak duit. Oleh itu teruskanlah propaganda melalui orang yang tidak mempunyai kredibiliti sama sekali. Saya turut nak ucap setinggi-tinggi tahniah kepada Salleh Krewuak, Teuku Adnan, Tengku Sarifuddin dan Rahman Dahlan kerana berjaya mengklentong Najib bahawa kenyataan-kenyataan mereka berkesan.

    Yang sebenarnya berjaya ditipu hanyalah ahli2 Umno yang masih buta matahati mereka, terutama Najib sendiri yang mungkin syok bila dilambung2 & dikipas oleh para blogger pemakan dedak, termasuk sekor Beruk Tunggal.

    Demikian juga dengan blogger katak lompat seperti Big Dog dan Rockybru. Mereka boleh nafi mereka telah dibeli, tetapi masyarakat semua faham sebab peralihan haluan oleh mereka. Apapun yang ditulis oleh mereka dimasukkan dah tak mempunyai erti pun kerana sikap pengecut Najib dan menggunakan kuasa mengikut undang2 seleranya.

    ReplyDelete