Google+ Followers

Sunday, November 20, 2016

DIN TURTLE

AL FATIHAH...





12 comments:

  1. Senator Jamie Parker Australia jadi penyokong kuat Madey India Tua Kerala..eloklah tu. Marina anak India Tua tu pon sokong LGBT. Kluang Man pon sokong India Tua ini.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Alfatihah utk Ted Manoff..Semoga Rohnya dicucuri Rahmat... amiiin.

      Delete
    2. Aik..aku komen pasal India Tua pun kena Al-Fatihah jugak? Roh aku memang sentiasa di chuchuri Rahmat Allah. Setiap waktu shahadah. Ingat tuhan. Ngko ni orang masih hidup doa pelik2. Mengaji dengan Ayah Pin ke?

      Delete
  3. Al fatihah kpd din turtle. Kepada yg masih hidup, segala cacian dan fitnah yg kamu buat, minta la maaf. Bila ajal menjemput, kamu pasti di nisab. Fikir2kan. Selamat beramal.

    ReplyDelete
  4. انا لله وانا اليه راجعون

    Pemergiannya menguatkan lagi azam saya untuk terus berjuang demi yg haq. Semoga Allah SWT menerima dan menempatkannya di kalangan orang2 yg beriman...Al Fatihah...

    بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيمِ
    الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ
    مَـالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
    إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
    اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
    صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ

    ReplyDelete
  5. Saya juga memanjangkan AL FATIHAH kepada aruah Din Turtle, blog beliaulah yang mulax membuatkan saya tertarik untuk membaca blog dan mendapat banyak maklumat bermanfaat. ALFATIHAH, semoga roh beliau di tempatkan bersama para Salihin. Amin

    ReplyDelete
  6. Mereka menyoalnya dengan berkata: Siapa Tuhanmu?

    Ia menjawab: Tuhanku ialah Allah!

    Mereka bertanya lagi: Apa agama mu?

    Ia menjawab: Agamaku ialah Islam!

    Mereka bertanya lagi: Siapa dia orang yang telah diutuskan dalam kalangan kamu?

    Maka kalau si mati seorang yang beriman, ia akan menjawab dengan berkata:Orang itu (Muhammad s.a.w) ialah hamba Allah dan RasulNya, aku mengetahui serta meyakini bahawa sesungguhnya tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah dan bahawa sesungguhnya Muhammad itu ialah hamba Allah dan RasulNya!

    Mereka berkata kepadanya: Kami sedia mengetahui bahawa engkau mengakui yang demikian.

    Dan pada satu riwayat oleh Abu Daud bahawa Baginda s.a.w bersabda: ”Lalu diseru oleh penyeru dari langit katanya: Sungguh benar hamba-Ku, maka bentangkanlah kepadanya satu hamparan dari Syurga, dan pakaikanlah dia pakaian dari Syurga, serta bukakanlah baginya sebuah pintu ke Syurga.”

    Rasulullah s.a.w bersabda lagi: ”Lalu datang kepadanya sebahagian dari bau Syurga dan keharumannya; kemudian dilapangkan kuburnya seluas tujuh puluh hasta persegi, dan diberikan cahaya yang menerangi kuburnya; kemudian dikatakan kepadanya: Tidurlah! Lalu ia berkata: Bolehkah aku balik kepada keluargaku supaya dapat aku ceritakan kebaikan halku?

    Dua Malaikat itu berkata kepadanya: Tidurlah seperti tidurnya pengantin yang tidak dibangkitkan dari tidurnya melainkan sekasih-kasih ahlinya; Demikianlah halnya sehingga ia dibangkitkan Allah dari tempat baringnya itu.

    Jika si mati itu seorang munafik, ia menjawab pertanyaan Malaikat itu dengan katanya: Aku dengar orang berkata demikian, maka aku pun turut berkata sama; aku tidak tahu benarkah atau tidak.

    Lalu dua Malaikat itu berkata: Memang kami tahu engkau berkata demikian.

    Dan menurut satu riwayat oleh Abu Daud: Lalu diseru oleh penyeru dari langit katanya: Sesungguhnya orang itu berdusta maka bentangkanlah kepadanya satu hamparan dari Neraka, dan pakaikanlah dia pakaian dari Neraka, serta bukakanlah baginya sebuah pintu ke Neraka.

    Rasulullah s.a.w. bersabda lagi: ”Lalu datang kepadanya sebahagian dari bahang Neraka dan udara panasnya; kemudian diperintahkan bumi supaya mengapitnya lalu bumi mengapitnya sehingga berselisih tulang-tulang rusuknya, maka tinggallah ia dalam azab itu terus menerus ke masa Allah bangkitkan dia dari kuburnya.” (Abu Hurairah r.a)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleh itu, berhati-hatilah bila melontarkan pandangan. Jgn kerana emosi dan kepercayaan bahawa dia betul dan org lsin salah, caci nesta dan hinaan dilontarkan. Bnyk kedapatan perkataan anjing, jing jibo, makan dedak, bontot dan lain2 jadi penyedap ayat pengkomen. Bila mati nanti, pastikah tuan2 tidak dipertanggungjawabkan kpd kata2 tersebut?

      Innalillahi wainnailaihi rojiun. Semoga roh din turtle tenang dlm rahmat Allah.

      Delete
  7. Baik Punya peringatan Tuan. Terima kasih.

    ReplyDelete