Google+ Followers

Monday, December 26, 2016

BRIM RASUAH (?)

Jangan sembang kencang, nak berhujah, berfakta  !!!
Analisa jangan dangkal cetek...


Dan jangan lupa "dedak" tu kategori mana (?) Dah makan, makan sorang pula tu...

Setakat nak ulang ayat yang sama, berkahak, berlendir...itu tanda otak dah tersumbat.

26 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. KD,
    10.41pm kat atas nie confirm Anjing najib
    Dulu najib pencuri bagi dedak kat go fly kite, laa nie dekat anjing baru nie Pulak...
    Tak sabaq dah nak tengok umnobn and najib di humban dalam parit...

    ReplyDelete
  3. Mana mana komen yang di delete jenis makan duit haram srbab tu tulisan langsung tak berfaedah kerana fungsi otak tersumbat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai jing...dah tentu2 itu bukan komen aku. Kalau komen aku, berani ke ko nak menjawap?

      Kahkahkah...

      Apa faktanya si mamak menuduh br1m sebagai rasuah? Br1m bersifat subsidi. Jadi macam mana pulak subsidi yg kau dan keluarga kau dok hadam? Halal ke?

      Bila dah banyak sangat menjilat segala lendir dan kahak si mamak dengan lahapnya, inilah jadinya...bebal.

      Delete
  4. Bailout tu rasuah ke idokk..... beratus juta dibailout sbb anok anok mamak pandai niago... rakyat yg bayo... gst dah 170buah negaro pakai gst... nepal pun pakai.... brim klu rasuah x yah amik... so far suma depa sapu..... tak ada plak berita rakyat tolak brim.. kaut jgn tak kaut... klu bailout sapa yg kauttt... depa kroni dan anok anok depa yg kaut... rakyat bayar... puiiiiiii..... pasai tu pwmimpin dari utara tak layak lagi jadi PM lepas ni... all northern leader are haprakkkk....

    ReplyDelete
  5. BRIM diberi atas kapasiti parti mahu popular dan bertujuan menutup mata rakyat supaya pemimpin yang sapu BRIM 2,6B jadi halal.

    BRIM juga cubaan menghalalkan GST, tangan kanan memberi, tangan kiri merampas dan merampok.

    Terima BRIM dengan niat itu adalah hak rakyat tanpa menyokong rasuah.

    ReplyDelete
  6. Mintak mamak maha mega sibatuapi saman segra atas kapasiti 1mdb... act now....!!!!!

    ReplyDelete
  7. Mereka kata Tun Mahadir 22 tahun bagi rasuah kat rakyat.
    Baghal betul - tak dapat bezakan antara BER1M dgan subsidi,
    bantuan pendidikan dan sewaktu dengannya. Selama 22 tahun,
    Tun Mahadir memberikan JORAN kepada rakyat tetapi Najib
    pulak memberi IKAN. Bila ikan dah habis dimakan, rakyat
    menadah tangan lagi. Banggalah Najib dan penyokongnya,
    rakya semua jadi PENGEMIS.

    ReplyDelete
  8. Meddey bagi joran tak ada tali... joran kosong....joran yg dah lusuh nak patah... kroni dan anak beranak diberi jala..pukat tunda.... bot nelayan laut dalam..anak anak kapal nelayan dan bot tunda.. tapu bilo dah rugi rakyat disuruh memancing ikan untuk anak dan kroni... puiiiiii...

    ReplyDelete
  9. bersihkan dulu kes 1MDB baru saudar2 boleh bercakap pasal bail out..bail out tanpa menambah hutang..ni tak bail out, buat tu, buat ni, bayar hutang 1mdb, banyak dengan berhutang..cth : ECRL..bail out mmg company kroni, company malaysia jugak..dalam company2 tu brp ribu rakyat malaysia keje..zaman bail out company2 dulu, rakyat susah macam sekarang ke? subsidi ditarik ke? hutang negara meningkat ke? duit dicuri ke? bila dah tersepit mula le mencari2 benda2 untuk menghalalkan duit yang hilang dan dicuri..itu je sebabnye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa mamak bailout, mana datangnya duit kalau tak berhutang?

      1mdb berhutang sebab beli aset. Bila dah kena sabotaj dengan mamak and the gang, aset2 dijual utk bayar hutang. Bailout si mamak terpaksa berhutang dgn negara luar yg akhirnya ditanggung oleh kerajaan.

      Berapa ramai org melayu yg bkerja dalam syarikat atau projek2 bailout mamak??? Siapa yg kaya raya dalam syarikat bailout di ytl, berjaya, maxis, misc dan mas??? Bodoh.

      Apa bukti yg kamu ada mengenai kecurian duit oleh Najib? Ada laporan bailout macam kes si mamak?

      Delete
  10. KD!
    Berapa agaknya anjing keris berayon nie dapat dedak from najib pencuri ?
    Tentu banyak kan ? Kalau Tak dia Tak Akan jilat pungkok najib pencuri lagu nie...Tahap Maksima nie !!!
    Ingat harami, bukan semua rakyat makan duit haram macam hang makan tau !!!
    Hidup TM hidup bersatu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau anjing, masih tau bahasa isyarat.
      Ni jenis pelesit, kena sembur dengan ayat Kursi supaya lwbih waras.

      Delete
  11. Kita tidak mendoakan tetapi kita telah memberi peringatan berulangkali. Yang haram itu jelas yang halal itu jelas.

    Mereka yang tidak menghiraukannya bukan soal mereka bersetuju atau tidak dengan kita tetapi ia soal dengan Pencipta Semesta Alam.

    Adakah dia boleh menipu, adakah dia beroleh kejayaan, keberkatan.
    Yang berakhlak terbentuk dari makan minumnya, perhatikan tutur kata yang mencerminkan budaya mana mereka datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu cakap beb yg halal dan haram jelas semuanya...BERSATU dng pluralist yg jelas murtad dan kafir nak campak kemana...

      Delete
  12. http://peraktoday.com.my/2016/12/wan-azizah-sangkal-mahathir-br1m-bukan-rasuah/


    llink kat atas tuhhhuiiiii...

    jijah cakap brim 1 rasuah... hadiah.... sesama pakatan pun tak sepakat..... tak ke babi namernyer tuhhh... kikikiki.... 1mdb tak ade bailout... TRX masih ade assets... dan projek sedang dilaksanakan di TRX.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  13. Brim ke brom ke mmg rasuah dan satu pembaziran. Mcm bagi ganja kt rakyat supaya dpt menda free dan akan ketagih dgn duit tu. Ingat duit sentiasa ada jer smpai bila2? Bila masa umno chop duit? Hakikatnya umno curi duit tu drp gst dan bagi sikit kt rakyat. Kalau mcm nie senang la sapa2 yg jadi kerajaan...kasi naik gst...pegi buat hutang byk2 dan tutup mulut rakyat dgn brim. Patut rakyat kena pikir apasal la perlukan brim sedangkan kerja dah setengah mampus tak cukup2 jugak nak tampung hidup walhal member yg masuk umno keje sapu bontot boss yg bagi dedak senang lenang. Dah la tu brim pun rembat jugak. Ptuiih!

    ReplyDelete
  14. Inilah jadinya bila anjing bercakap...semua ikut cakap tuan tanpa usul periksa.

    Ada sekor ni kata br1m diambil dari gst. Tapi agak2nya dia tau tak berapa sumbangan gst pada kdnk??? Haram....lagi kalua tanya kat anjing ni berapa perbelanjaan kerajaan dari kdnk.

    Ada juga anjing yg kata haram kutip gst sebab dikutip dari org susah. Tapi bila kerajaan bayar balik melalui br1m dia kata haram.

    Ada juga anjing kata br1m ni haram sebab sebagai rasuah. Anjing ni tau tak anjing macam dia pun boleh dapat kalau layak. Penerima br1m ni jutaan manusia rakyat manusia tak kira agama, bangsa dan parti mana depa sokong....


    Anjing2 sekalian...apa pun aku tulis kalau hati kamu dah hitam dek lendir dan kahak yg kamu jilat....satu pun tak guna pada kamu. Aku bagi panduan...fakta vs fakta...barulah kamu boleh jadi manusia...


    Kahkahkahkah....

    ReplyDelete
  15. Keris berayun Ni anjing najib.ko kata apa pun dia akan taat pd tuan nya..Tunggu Bila tuan nya jatuh,Kita tengok anjing Ni gi mana..

    ReplyDelete
  16. http://belantan.blogspot.my/2016/12/khairuddin-gesa-muhyiddin-bersihkan-nama.html?m=1

    nak fakta....?

    link...atas kudin arah jidin bersih namo... kikikiki

    jidin....jidinnn....ooo...jiddin pp lebam.... kikikiki... juddin pp lebam ni salah pilih kawan... jiddin ni org selatan... yg ko pi kawan dengan depa depa dari utara ni apa pasaiiii... tak kira la yg dari utara ni pemimpin besaq ka atau kecik.... alamat nak ka longkang la ko jidinnnnn.....


    kikikikiki......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki......fuck

      Delete
    2. In conjunction with X/mas, Happy Keris Miss Beruk Berayon.....!!!

      Delete
  17. Penerima brim melayu makin meningkat la keris berayun ke bontot anjing...kau nie bebal ke apa..?? Mana pegi negara berpendapatan tinggi tuan kau tu?? Kalau penerima brim menurun kira ok la tapi skrg senjata umno ialah bagi brim mcm bagi ganja kt melayu2 yg takde duit walaupun keje keras nak mampus sbb duit2 yg patut diperuntukkan utk kemajuan org2 melayu dah kena rembat dek tuan kau. Bagus la kalau kau sanggup jadi anjing smpai berketurunan semata2 nak kan brim...lepas kau anak kau pulak dpt brim drp anak najib...lepas tu cucu kau pulak...dan smpai bila2. Kau mmg dasar anjing la keris berayun...melayu haprak takde hasil pada Negara.

    ReplyDelete
  18. KD

    Teruskan perjuangan. Jangan segan silu atau gentar. KD tetap ada penyokong.

    Apabila pendedak mengerumui KD itu tandanya blog KD ada kesan.

    Ada pula komen2 pendedak yang KD cakap otak tersumbat tu ketahuilah para pembaca juga boleh menilai perkara tersebut.

    Apa nak wat, dedak dah ambik kena wat kerjalah.

    Salam perjuangan KD.

    ReplyDelete
  19. Niat najib dan umno bagi brim memang nak beli undi jadi apa kita nak namakan pemberian tu....

    ReplyDelete