Google+ Followers

Friday, December 23, 2016

LANGKAH SUMBANG TAPI HAJAT HATI NAK PELUK GUNUNG..

otai sentap bila kena tegur



JANGAN GUNAKAN DUIT RAKYAT UNTUK BOLA SEPAK SEMATA-MATA UNTUK AGENDA POLITIK

Saya dimaklumkan ada laman sosial yang mengatakan bahawa saya ini semakin angkuh, bongkak dan macam-macam lagi.

Perkara ini jelas terjadi apabila saya menegur beberapa ahli ahli politik senior dalam negara berkenaan jangan mengambil kesempatan dengan duit rakyat.

Nampaknya individu-individu tersebut kurang senang dengan kenyataan saya dan terus keluar di laman sosial yang mengatakan saya bongkak dan angkuh.

Kepada rakyat Malaysia yang saya hormati sekalian, dan rakyat Johor yang saya kasihi.

Adakah salah saya mengingatkan pemimpin-pemimpin tertinggi dalam kerajaan dan kelab bolasepak untuk tidak mengambil kesempatan terhadap duit kerajaan yang sepatutnya digunakan untuk kebajikan rakyat?

Saya rasa anda boleh menilai sendiri. Inilah yang terjadi apabila anda bersuara untuk menentang sistem.

Jadi kepada seorang ahli senior politik, dulu masa awak susah pun saya pernah tolong awak juga untuk membayar gaji pemain Kelantan. Jadi janganlah ambil hati dengan apa yang saya tegur.

Saya tegur demi rakyat dan penyokong bola sepak tempatan.

Bukannya saya tegur kerana nak menjatuhkan sesiapa. Saya cuma tak setuju jikalau duit rakyat di gunakan untuk bola sepak semata mata untuk agenda politik. Itu sahaja.

Jadi jangan marah marah... atau geram geram.. it just football.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor

--------

DON'T USE THE PEOPLE'S MONEY FOR FOOTBALL JUST TO FACILITATE YOUR POLITICAL AGENDAS

I've been informed that there's a social website saying that I'm becoming arrogant, haughty and many more. Obviously, this happened because I reproved some senior politicians in the country not to take advantage of the people's money. It clearly shows that those individuals are not too happy with my statement and have taken to social media, saying that I'm haughty and arrogant.

To all my respected Malaysians and my beloved Johoreans. Is it wrong for me to remind the highest leaders in the government and football clubs to not use government funding for football as it should be rightfully used for the people's welfare? I think you can judge for yourselves. This is what happens when you voice out and go against the system. To senior politician, it wasn't too long ago when you were faced with troubled times. I did lend you a helping hand and assisted you with paying the salaries of the Kelantan players. With this, please don't take it to heart when I advise you. I am advising for the betterment of the people and for the local football fans. I'm not making these statements to defame anyone. I only disagree if the money for the people is used for football, merely for political agendas. That's all. So please don't be angry or annoyed. It's just football.

HRH Brigadier General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Crown Prince of Johor

Hidup Johor Demi Johor
#HarimauSelatan
#SouthernTigers
#PermataSelatan
#JewelOfTheSouth

20 comments:

  1. Orang selatan mme terbaik ... fakta ada.... yg malang segelintir org selatan jadi barua pada pemimpin utara yg banyak menyusahkan rakyat dan melacurkan kesucian islam dengan adrnda pluralist. .. liberalist gereja...yg banyak bersatu dng pemimpin beso utara dng slogan islam madani...fundmentalist islamic state.. islam hadhari... kepimpinan melalui ulama.. dll slogan hebat rupanya agenda BERSATU dng yahudi..... nak fakta..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau segelintir, tak payah le takut....

      Delete
    2. Kejora cuba putar belit konon Najib pejuang tulen Islam, sedangkan Najiblah yg berwalikan Yahudi Paul Sanden dari APCO Worldwide & Goldman Sachs; serta memperhambakan diri serta ngotot mendukung Amerika Syarikat. Ketika negara ditimpa musibah banjir, beliau tergamak bermain golf dgn Obama, sementara isteri keliling eropah nyopping-sakan. Beliau juga mendukung perjanjian syaitan TPPA anjuran Obama.

      Delete
  2. Malaysians having moral issues.
    Cannot distinguish halal haram
    Confused between makan babi dan eating pork
    Hilang akal mendefinasikan Rasuah dengan Derma
    Tak tahu membeza agenda yahudi dengan bank yahudi goldman sach
    Tak reti apa itu something to hide dan nothing to hide

    Sedih sungguh melihat bangsaku

    ReplyDelete
  3. http://mymassa.blogspot.my/2016/12/video-ydp-majlis-daerah-sabak-bernam.html?m=1

    link diatas

    Malaysia perlu pemimpin hebat unyuk menguasai dan.menghancurkan musuh dan barua barua mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa gerangan pemimpin hebat tu? Apa jasanya pd rakyat Malaysia... Sekali lagi rakyat Malaysia bukan gulongan tertentu...

      Delete
  4. Langkah sumbang tapi hajat nak peluk gunung.....kihkihkih....renung2kan.....

    Bila ludah sendiri dijilat diajak pulak anjing utk turut sama menjilat....Langkah sumbang tapi hajat nak peluk gunung..

    Bila bercakap hanya alasan "bukan saya"..."zaman saya lain"....."saya tak dak bukti".....Langkah sumbang tapi hajat nak peluk gunung...

    Bila mengatakan semua org tak layak jadi pm kecuali seorg yg malu nak disebut nama...Langkah sumbang tapi hajat nak peluk gunung....


    Bila sebut "wang rakyat"...tapi tak pernah beri spesifkkasi "wang rakyat"....Langkah sumbang tapi hajat nak peluk gunung...

    KAHKAHKAHKAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nothing2hide and everything2hide.

      Delete
  5. Perangai org Umno hampir sama..Cuba tengok gelagat keris berayun tu..Masih tak sedar diri..Org mcm ni harus dipancung je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perangai anjing madey sama je...mesti ada 2 ni

      1. Bodoh

      2. Sedia menjilat kahak dan lendir pada bila2 masa diperlukan

      kahkahkahkah.....


      Apa definisi dan spesifikasi "wang rakyat"???.....kd si kluang donkey tercekik nak menjawap...mesti anjing2 sama dengan si kd...al maklum....

      kahkahkah....

      Delete
    2. Dalam pada Brim bersedekah.
      Najib & Rosmah terus berserakah.
      1mdb taja Umrah & Haji.
      Tapi hasil riba & korupsi.

      Peruntukan/budget untuk kebajikan rakyat semua dipotong. Dividend ASB/ASN yg pd mulanya diwujud & dijamin tidak kurang 10% kini telah dicantas serendah-rendahnya. Tapi peruntukan untuk PMO & MOF langsung tak terusik, malah bertambah lagi.

      Tahukah anda, NAJIB TERUS BOROS..!! 27 Orang Pekerja Untuk Jaga Rosmah & Seekor Kucing" di Kediaman Rasmi PM......??????

      Delete
  6. Tak perlulah buang mada tenaga nak dipancung, sampai masa, dia reput sendiri, pupus.

    The best, jangan layan, anggap tak ada, anggap sampah, anggap lari lintang pukang bila ditanya...

    Datang blog KD pun tak dijemput, status pendatang haram, anak....

    ReplyDelete
  7. tolong salah. tak tolong salah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tolong biarlah iklas bukan nak nama tapi pakai duit rakyat

      Delete
  8. kadang2 fikiran jahat saya tertanya2 kenapa ayahanda TMJ tak mahu jadi YDP Agong zaman DS Najib jadi PM....mungkin tak betul kot (maaf ye)

    ReplyDelete
    Replies
    1. maksud saya fikiran saya yg tak berapa betul berfikiran begitu...

      Delete
  9. Mahathir bedal kerajaan dh tutup semua saluran pelajar universiti untuk bersuara sedangkan akta AUKU semasa dia jd pm adalah atas arahannya. Kini kononnya pejuang hak pelajar, sedangkan semasa dia pm, dialah yang plaster mulut dan ikat tangan pelajar. Apa dia ingat pelajar universiti sekarang bodoh tak belajar sejarah? Sebenarnya mahathir nak memperkudakan pelajar, nak jadikan pelajar universiti sebagai kuda pecacai menjayakan misi peribadinya. Pelajar universiti dah tahu agenda mahathir, jawab dulu kenapa prinsip dulu lain sekarang lain? Berani akui bahawa cara dia menangani suara pelajar dulu adalah zalim dan kejam? Beranikah atau masih tersipu2 tak tahu malu?

    ReplyDelete
  10. Orang pitik era sekarang, ada kuasa dan pengaruh bukannya nak mengamankan rakyat memakmurkan negara, sebaliknya ambil kesempatan menyopet, merampok, mengelepet hak rakyat dan kekayaan negara.

    Era politik sekarang, dari raja sampai lah ke rakyat sudah memperkatakannya, perbuatan pemimpin sudah tiada selindung, durjana secara terangan.

    Hari ini kita tahu yg berserban dan berjubah bukan lagi sebagai pembimbing, mereka tidak lagi berani mencegah, ceramah semata duit, hipokrik. Mereka menjual ugama.

    Tidak perlu puja mana mana pemimpin, qiblat kita hanya satu, destinasi kita hanya satu, bekalan apa yg dibawa?

    ReplyDelete