Google+ Followers

Sunday, January 31, 2016

NAFAS BARU UMNO DENGAN RECYCLE NAFAS LAMA..


Anuar Musa dikembalikan ke persada politik nasional sebagai Ketua Penerangan UMNO tidak mengejutkan kerana dari awal lagi sudah dijangkakan cuma isu hartanah MARA di Australia menyebabkan langkah itu digostan.

Bekas setiausaha sulit kanan Anuar Musa sendiri mendapat tempat strategik sebagai Pengerusi SPR.

Sejak Pandi orang Kelante tunjuk kesetiaan world class, Tok Pa yang sudah pandai berkata-kata diikuti u-turn Ku Li yang serba sokong, pemimpin Kelantan dilihat cukup senang dipelihara.

Jika Mukhriz terkucil, pemimpin Kedah tidak kurang hebatnya menjadi koleksi contoh.

Next... (?)

Anuar Musa yang kekal Parlimen Ketereh berulangkali menunjukkan kehebatan peribadinya.

Kebangkitan bolasepak Kelantan juga semasa Anuar Musa memegang tampok tertinggi, hebat bukan sahaja kerana juara trible, tetapi juara penuh stadium dan juara KFA wang tak ada (?) Mana perginya (?)

Kemuncaknya apabila Ku Putih menjadi penaja KFA untuk atasi masalah tersebut, kontrak dua penggal dengan beberapa syarat...

Apakah UMNO juga akan dikuputihkan dan warna merah UMNO bertukar pink sebagai syarat keghairahan Dato' Vida (?)

Apapun kehadiran Anuar Musa di peringkat tertinggi di alukan, belum ada bukti memiliki ciri ahmadmaselan atau hassanmalek tetapi kelancaranya mengkritik Tun Dr Mahathir merupakan aset dan ciri terpuji.

Tidak juga terlalu awal untuk diramalkan Anuar Musa lebih sesuai sebagai MB Kelantan selepas PRU.

# Kita dah dengar version Salleh Kruak, Ahmad Maselan, Rahman Dahlan, Shahrir, Ku Nan dan Zahid tentang 1MDB dan 2.6B.  Kenapa semua diam sekarang (?) Samada version makan diri atau kenyang dah dapat habuan (?)
Kita dengar pula nanti Version Anuar (!!!)




Saturday, January 30, 2016

ANTARA DOA DAN HARAPAN

Apakah doa rakyat Thailand di Kedah dan doa PAS Kedah dan harapan majoriti rakyat (Mukhriz kata 90% rakyat menyokongnya???) mohon Mukhriz dikekalkan termakbul dan mengatasi harapan dan perancangan Ahmad Bashah and the gang (?)

Lembaga Pemangku Sultan Kedah membuat tindakan betul sesuai dengan inspirasi rakyat Kedah apabila mahu berjumpa semua DUN untuk mendengar sendiri...

Apakah ada petanda atau kemungkinan Ahmad Bashah membuat u-turn bila namanya tiada dalam pencalonan (?)

Dalam politik semua serba kemungkinan tetapi dan akhirnya kena redha, petancangan Allah lebih baik...

ADA SESIAPA YANG TAHU DENGAN PASTI HALATUJU NEGARA..

Nazir Razak adalah seorang korporat dalam dunia banking kebetulan juga berbinkan yang sama dengan Najib Tun Razak, PM Malaysia telah melontarkan kebimbangannya tentang masa depan negara...

Sudah tentu ia menuntut satu penjelasan dan satu tindakan dari kepimpinan sekarang dan sekaligus kepimpinan bayangan akan datang.

Jika Najib berundur, apakah Zahid dan Hishamuddin mempunyai daya kepimpinan dan selera baru yang lebih meyakinkan untuk kesejahteraan Malaysia dari segi politik, ekonomi dan sosio budaya. atau sekadar mewarisi sesuatu yang bobrok.

Apakah rasuah, kaberap, salahgunakuasa, pilih bulu akan terhenti sertamerta atau masih diteruskan tanpa rasa bersalah atau tanpa ingin membetulkan.

Negara bukan sahaja berhadapan dengan situasi yang serba tak kena dari semua sudut malah untuk menamakan seseorang untuk di letakan harapan pun kita tak ada calonnya !!!!

Paling selamat, walaupun seseorang pemimpin itu belum menunjukkan kepimpinannya tetapi memadailah jika dia mempunyai sikap bersederhana, amanah, fathonah dan tabliq.

Pemimpin macam tu kita ada...




SEMUANYA SUDAH TERLEWAT BUAT MUKHRIZ

Doa dan solat hajat masyarakat Thai di Kedah dan ahli PAS Kedah sebagai cubaan harapan Mukhriz kekal MB Kedah sangat logik dan praktikal.

Selebihnya ketentuan Illahi sebab Dia lebih megetahui apa yang terbaik.

Tidak pula diketahui apa usaha rakyat Kedah lain atau ahli UMNO yang "kononnya" suka dan sayang Mukhriz. Sudah tentu mereka lebih sayangkan Ketua Bahagian masing-masing.

Apapun sebahagian Ketua Cawangan Bahagian Merbok akan adakan satu perjumpaan menyatakan sokongan kepada Mukhriz.

Sayang, semuanya sudah terlambat

Mukhriz sewajarnya tidak perlu kecewa kerana dia gugur atas sebab tidak sefahaman dengan Najib, bukan pasal skandal kewangan, bukan pasal melanun, bukan pasal bebohong, bukan pasal takut masuk penjara, lebih cantik jika Mukhriz dari awal lagi meletak jawatan dari disingkir sebegini.

Yang patut kecewa ialah Ahmad Bashah dan Ahmad Lebai Sudin yang khabarnya tidak dicalonkan sedangkan merekalah "kepalanya".

Mukhriz juga jangan terlalu yakin UMNO kekal menang jika dia masih MB kerana UMNO akan ditolak oleh segelintir selagi Najib masih PM.
Segelintir tidaklah merbahaya kecuali di kawasan calon UMNO yang menang majoriti tipis.

Sewajarnya Mukhriz terus berehat panjang kerana perjuangan UMNO sekarang sudah tidak relevan sudah tidak jelas halatuju dan tidak ada untungnya kepada Melayu untuk kekal sokong.

Masa depan Negara sudah tidak menentu, pemimpin mengamalkan pariah politik untuk survive.

BILA AGAKNYA BLOG RPK MALAYSIA TODAY AKAN DI BLOK...

Jinggo-fotopages dah kena. .


Friday, January 29, 2016

BRO...TOLONG SIAR



Dalam puak Najib ini ada dua kumpulan haramjadah....

satu puak haramjadah kata mesyuarat MT tidak bincang isu Mukhriz ..

Satu puak haramjadah lagi kata, dibincangkan dan Muhyiddin sendiri tidak bantah petanda kembali menyokong Najib.

Mana satu puak haramjadah ni yang betul...

Jawapan admin..

Pertama...beristighfar
Itu yang mereka tempah ..padan kot

Kedua..
Dua dua puak tu sama betul..
spin dan putar..tak ada bezanya

Ketiga .
Terdesak nak heret nama Muhyiddin sokong Najib tu apasal pulak... Muhyiddin sendiri pun dah tahu "game"nya..takkan nak buang masa.
Sebelum ni pun Muhyuddin dah buat press statement supaya Mukhriz dikekalkan hinggu PRU ..

Nampaknya mereka masih kemaruk untuk Muhyiddin sokong

UMNO DAN SAYA SUDAH TIADA KAITAN...

Cuba google siapa punya ucapan tu...

Jauhi UMNO untuk sementara dalam tempoh yang terdekat..

Lihat perkembangan PAS jika ada perubahan sebagai pilihan  

Perkembangan terbaru:
Sudah ada suara yang mahu negara diperintah Cina DAP dari Melayu jika melihat kepada siapa yang lebih jujur dan amanah !!!

Melayu itu Islam, Islam itu Melayu di Malaysia, tetapi nilai Islamnya di mana (?)
Akhlah shiddiq, amanah, fattanah dan tabliq ada pada siapa...

Lihat Singapura, Negara kapir pro Israel:
Apakah perlaksanaan undang undang mereka berdasarkan pilih bulu(?)

Masih Pengerusi Perhubungan Negeri Kedah tetapi sudah kena halau..



"Mereka kata, pada siapa yang hadir yang tak dijemput untuk beredar. Ia merujuk kepada saya," kata Mukhriz ketika ditemui pemberita di lobi PWTC.

Ketika ditanya ia adalah arahan siapa, Mukhriz sekadar berkata: "Setiausaha agung," katanya ringkas.



Thursday, January 28, 2016

SEKAT BLOG PRO TUN TANDA KEGAGALAN BLOGGER PREPAID

apa yang paling seronok bila tengok ada orang syok sendiri..blognya tak seberapa, gempaq lebih...ramalannya, ramalan taik kucing...konon nak tunjuk diri dekat sangat dengan Najib, serba tahu, tapi akhirnya meleset.

Keputusan AG, rasanya sebelum orang tua tu buka mulut, semua dah boleh agak... tapi tak lah pula sangka "alasan" tu yang dia bagi...  bukan kecewa, tapi nak tergelak

Pro Tun sebenarnya dah relax, apa yang akan terjadi kepada Mukhriz pun sudah dijangka bukan sejak minggu lepas tapi dari tahun lepas... cuma kesian, sampai la belum berani buat keputusan, pasai apa !

Relax sebab nak lihat sejauh mana pembohongan itu berterusan, berapa lama boleh berbohong dan apa lagi yang nak dibohongkan... Adakah semua itu akan menjadi masalah dan bala kepada pro Tun, jawabnya tentulah tidak sama sekali.

Tindakan menyekat blog seperti OTB dan Din Turtle sekadar memalukan blogger pemakan dedak, mereka gagal menguasai audience, gagal berhujah, syok sendiri dan tidak mampu bertindakbalas menjawab apa yang OTB dan Din Turtle ulas.

kegagalan itu menyebabkan kerajaan campurtangan dan bertindak. sepatutnya blogger pemakan dedak terjun saja bangunan kerana gagal.

halikatnya siapa yang meroyan apabila hujah tidak berkesan !!!


# Blog ini tidaklah perlu disekat, akan tamat dengan sendiri cuma nak tunggu Mukhriz disingkir, ada sikit pesanan..


Dah penat menunggu bila Mukhriz nak di singkirkan. .

Serius...

sebab aku nak umumkan sesuatu selepas Mukhriz disingkirkan...

Malu juga sebab kelewatan ini sedangkan hari tu gegak gempita, riuh sekampung, kata semua Ketua Bahagian dah setuju, exco dah setuju, ADUN pun dah setuju, istana pun dah perkenan ..awat tak selesai lagi.

Mungkin sebab Mukhriz tak ada file...

# Khabarnya MT yang turut dihadiri Mukhriz akan bermesyuarat besok untuk membuat keputusan ?
Apakah Muhyiddin dan Shafie Apdal akan turut memberi pandangan dua kupang !!!

Sunday, January 17, 2016

Sekadar persepsi atau sejujurnya realiti

Dari baby yang baru dilahirkan hinggalah usia emas yang baru selamat dikebumikan, tidak ada kebaikan Najib yang diceritakan, semuanya buruk belaka.

Buruk sangatkah Najib !!!

Wednesday, January 13, 2016

BILA ADA YANG LEBIH SAMSENG DARI ...

1MDB dan pandai cakap Arul serta kerajaan khususnya Najib kini berdepan dengan"satu cabaran" yang cukup berani...

Rakyat diluar pengetahuan untuk tahu siapa benar atau salah tapi mahu melihat bagaimana diuruskan ..

Penyelesaian yang diwar warkan sebelum ini diragui, kini muncul pula cabaran baru....

Cabaran untuk 1MDB bawa ke mahkamah merupakan sindiran yang cukup tajam...


Tuesday, January 12, 2016

Melayukan DAP

Since org melayu teramat fobia dgn cina DAP, pe kata pakat ramai2 melayu / mamak joinT partai DAP?
Nanti melayu boleh take over laa DAP....... 


Ada branie? 


Bagaimana jika ada yang mencadangkan supaya orang Melayu secara ramai-ramai jadi ahli DAP hingga membolehkan Melayu jadi majoriti dalam DAP dan seterusnya dapat berada di kerusi tertinggi.

Bukankah lebih mudah jika semua ahli PERKASA dan AMANAH diserap terus ke dalam DAP !!!

Apakah ini satu yang mustahil atau lebih kepada satu ketakutan kepada pihak tertentu dalam dan luar DAP.

Jika ini terjadi, bukankah ia lebih menguntungkan dan menghidupkan semula MCA, rakan BN.

Bukankah dengan ini orang cina sudah tidak akan mengundi lagi DAP (?)

Penghujung Politik Mustapa Mohamed Musnah Dengan TPPA

Harapan untuk melihat Mustapa sebagai MB Kelantan mewaKili UMNO semakin tipis dan hampir mustahil.

Lafaz dan keghairahan UMNO untuk bekerjasama dengan PAS hanya lebih membayangkan MB Kelantan milik PAS selamanya makin kukuh.

Adalah kurang sopan untuk UMNO merampas kerusu MB Kelantan dari PAS walau sebanyak mana UMNO menang kerusi DUN atas dasar setiakawan.

Jika UMNO serah kerusi KM Pulau Pinang kepada Gerakan dan MCA walau UMNO majoriti, kenapa tidak lakukan perkara yang sama, berkorban di Kelantan.

Demi survival kuasa UMNO di pusat, kompromi seumpama ini adalah wajar.

Anwar Musa antara contoh terbaik "melepas" jawaTan MB Kelantan dan kini giliran Mustapa yang setakat mencapai tahap "mampu tengok".

Dengan di belengu isu TPPA, Mustapa akan menempah titik hitam hujung politiknya. Rakyat Kelantan pasti menolaknya dan kerusi Jeli bukan jadi semudah dulu untuk dimenangi.

# BRIM, 1MDB, GST dan kini TPPA - setakat mana rakyat anggap kerajaan bijak dan tidak tipah tertipu (?) dan lebih teruk memang kalau pemimpin terdesak nak menipu rakyat untuk kepentingan mereka !!!!


Apa sebab utama Tun tidak menyokong perjanjian perdagangan bebas (FTA) dengan Amerika Syarikat (AS)?

AS ini terlalu besar. Mereka ada kuasa penekanan yang lebih termasuk dalam bidang perundingan dan apabila berlaku perbalahan, apabila dirujuk kepada mahkamah, kita akan hadapi banyak masalah untuk dapatkan kemenangan bagi pihak kita.

AS punya eksport dan barangan lebih banyak daripada kita. Sebaliknya kita di Malaysia ini, ekonomi kita dalam proses pertumbuhan dan juga kita telah cuba guna ekonomi untuk perbetulkan keadaan sosial dalam negara. Umpamanya, kita mempunyai Dasar Ekonomi Baru (DEB).

Walaupun banyak kita sudah hentikan tetapi kita masih perlu cuba imbangkan kedudukan ekonomi antara kaum. Ini sudah tentu bercanggah dengan cara-cara perdagangan bebas di mana kita tidak boleh diskriminasi terhadap rakan dagang.
Lagipun kita dapati segala dasar-dasar ekonomi dalam negara kita ini akan dikaji oleh AS dan mereka nak kita sesuaikan ekonomi Malaysia bukan dengan keadaan dalam negara kita tetapi dengan keadaan dagangan mereka.

Monday, January 11, 2016

NAJIB UNDUR ATAU KEKAL, NASIB UMNO SAMA...


Apa nasib PAS dalam pilihanraya jika satu undi cina dan india pun dia tak akan dapat?

Oleh sebab UMNO dan PAS sedang cintan cintun, maka UMNO pun sah tak akan dapat juga !!!!

Dengan PAN dan PKR serta penyertaan segelintir Melayu ke dalam DAP bererti DAP ada harapan untuk mendapat sokongan orang Melayu.

Percaturan politik yang menguntungkan siapa?

Apakah UMNO akan hilang deposit dari Sabah dan Sarawak.
Dalam keadaan sekarang, Najib kekal atau undur, nasib UMNO sudah dapat dihitung dan dijangka...

Agaknya inilah "kemenangan" yang dimaksudkan caii..


Sunday, January 10, 2016

APA YANG PAS TAKUT SANGAT NI?

Sejak intim dengan UMNO, PAS mula buang tabiaat...

PAS Selangor mengistiharkan AMANAH sebagai musuh..

PAS melarang ahlinya hadir program AMANAH dan DAP...

Dua langkah yang akan mempercepatkan PAS berkubur satu liang dengan UMNO..

Friday, January 8, 2016

CERMIN DIRI





Aku nak minta cai cermin dulu...

Sebelum kutuk kaw kaw limguaneng kenapa tak saman Razali...
Elok nasihat Najib saman WSJ, saman Mahathir...
Tanpa Razali pun, DAP sudah diketahui "jahatnya"..apa nak kecoh sangat dengan sebahagian pendedahan itu...

Anwar pun pernah saman Mahathir !!!

Lepas tu baru kita serang LGE habis-habisan, baru cakap serupa bikin...

Kalau Pemimpin No.1 ada class, senang sikit buat contoh...

Kalau bodoh, berhenti je jadi Menteri....


Maaf Tok..gurau je....

Thursday, January 7, 2016

WOW CEPATNYA SPRM BERTINDAK...

Kena siasat betul betul, duit suapan atau derma...



Abu Kassim kena lihat kesan rasuah di peringkat atasan yang lebih teruk dari ini tetapi berselindung bermaharajalela, hipokrit dan munafik.
Bawa mereka ke muka pengadilan, tiada kompromi. 

Kerana seorang dua mereka, rakyat terbeban dan dizalimi.



Wednesday, January 6, 2016

MB BERJIWA BAUKSIT...




Kenapa biarkan Putrajaya mendahului Tok Nan dalam.membuat keputusan...

Ini Pahang beb !!!!!



Tuesday, January 5, 2016

TUNTUT ILMU WALAU SAMPAI KE NEGARA CINA ADALAH HADITH PALSU... ..ASSET NEGARA DIJUAL KEPADA NEGARA CINA BUKAN CERITA PALSU..

LEPAS NI TAKNAK SOLAT LAMBAT LAGI!

Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi.

WAKTU SUBUH

Pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi.

Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki. Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) – dalam erti kata lain jaga daripada tidur.

 Di sini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu. Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

WAKTU DZUHUR

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman.

 Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak?

WAKTU ASAR

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif.

Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu ).

Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita. Nak subur? Sila segerakan solat Asar anda!

WAKTU MAGHRIB

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam.

Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

WAKTU ISYAK

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak.

Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta di mana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan.

Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus.

Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam.

Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya.

Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh. Kita sebagai
umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah S.W.T. tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini.

 Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah S.W.T. mewajibkan solat ke atas hambanya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukannya. Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya.

#mengingatkandirisendiri
#baikiperibadi

PTPTN NI ADA OTAK KE TIDAK..



25 ribu penjawat awam mesti jumpa PTPTN sebelum 18hb Januari..purata PTPTN perlu layan 2 ribu penjawat awam sehari mulai besok...

1) Cukup ke kakitangan PTPTN nak layan ?
2) Bolehkah mereka ambil cuti atau diberi pelepasan serentak oleh Jabatan masing masing.

Cakap bukan nak menekan, tapi nak panggil apa tu?

Jangan buat kerja macam pak pandir kalau ikhlas nak selesaikan masalah.

JANGAN TIBAI AZMIN KAW KAW SEBAB BESOK KENA JILAT BALIK...

Dulu, Hadi Awang kena tibai macam nak rak, tertiarap di lantai kena pukul, macam dah tak ada maruah...

Hari ni kena JILAT BALIK...

Jadi mereka yang suka tibai AZMIN sampai tahap longkang, jangan lupa esok kena JILAT habis demi kepentingan boss.

Sokongan PAS dan sebahagian MP PKR diperlukan untuk UMNO mendapat undi dua pertiga majoriti di Parlimen untuk satu usul penting (?????) sedikit masa lagi...

Sunday, January 3, 2016

SIAPA NAK SAHUT CABARAN INI...

KEMASKINI:





Salleh said keruak ?
Ahmad Maselan ?
Rahman Dahlan ?
Shabery chik ?
Kj ?
Shahrir ?
Nazri ?
Zahid ?
Kenapa tidak tuan punya badan sendiri ?

Cabaran GKCM sebenarnya agak serius kerana ia datang dari akar umbi, tetapi malangnya UMNO kini tidak punya sesiapa yang ada ketokohan, kredibiliti dan keberanian untuk menyahut cabaran tersebut...

Ada tak blogger upahan, copy paste yang sanggup menjadi pengganti...
Maklumlah mereka cukup petah putar  spin..
Kenapa tidak tunjuk handal di pentas realiti...
Tak seronok sekadar jadi wira tetikus !!!

Siapa agaknya Pemimpin yang boleh jadi contoh dan tauladan..

Untuk rakyat...

Sumbangannya, sikapnya, kualitinya...

Friday, January 1, 2016

PM baru...

Alangkah seronoknya hidup di Malaysia jika tanpa isu 1MDB ..

Alangkah lega sikit kehidupan kalau GST sekadar 2% dan hanya pada produk dan service tertentu sahaja...

Nasib baik lah majoriti menteri dan.pemimpin pandai buat lawak bodoh - terhiburlah juga...

Dan tentu paling best kalau 2016 dapat PM baru, tetapi janganlah Zahid !!!

MENGUJI IQ AMAT MESSLAN...

Untuk rakyat Malaysia, dalam keadaan ekonomi yang tidak tahu ok ke tidak (cuba tanya Menteri Kewangan) .

Apa yang dirasai, realiti kos sara hidup dan harga barangan yang meningkat, perniagaan adalah jalan keluar terbaik...

Soalannya...
Bolehkah rakyat meniru gaya perniagaan 1MDB (?)

Modal ciput, loan besar...commission orang tengah lumayan..
Jual rumah, jual kebun untuk bayar hutang...
Yang tinggal jamban speaker yang baru renovate...