Google+ Followers

Friday, September 30, 2016

SOKONG BERSATU, TOLAK DAP, TOLAK PARTI RASUAH (1)

Setiap pemimpin baru ada pemimpin lama, sebelum pemimpin lama itu menjadi lama dia juga baru.
Pemimpin baru sekarang pun akan jadi lama.

Tidak ada beza pemimpin baru atau lama.

Setakat diketahui tidak pula pemimpin lama itu diketahui mengeluarkan kata maki hamun barua,  bangsat, haramjadah samada kepada pemimpin baru atau lama, samada kepada rakyat atau peneroka.

Tetapi bagaimana dengan pemimpin baru?
Pernahkah dia melontar kata dan ayat tersebut?
Apakah itu prinsipnya dan yang diajar oleh Al Quran. (?)

Tetapi untuk pengetahuan pemimpin baru, tanggungjawabnya,  jika gagal, tidak perlu alih kepada pemimpin lama atau kepada orang lain.
Sepertimana dia selalu mendabik dada itu ini adalah kejayaannya.
Pertama,  apa kejayaannya (?)
Kedua,  jika ada,  kenapa kejayaan itu tidak dikongsi atas kebijaksanaan orang lain.

Yang maki hamun pemimpin baru saban saat,  minit dan jam bukannya pemimpin lama itu,  tetapi rakyat termasuk ahli umno.

Pemimpin lama hanya banyak bertanya, mengupas dan menjelaskan kepada rakyat perilaku dan sikap pemimpin baru.

Jika pemimpin lama berdusta dan fitnah,  samanlah.
Jika pemimpin lama pernah bermaksiat atau jenayah, siasat dan dakwalah.

Setidak tidaknya,  jawablah di belakang jika takut jawab berdepan.

SOKONG BERSATU, TOLAK DAP, TOLAK PARTI RASUAH...

STOP THE BLAME GAME.
YOU ARE THE CAUSE OF THE DIVISIONS.

Cukup cukup lah menggunakan Agama untuk menghalalkan cara.

Perpecahan tidak akan berlaku jika pemimpin tidak menyelami budaya rasuah & salahguna kuasa.

Siapa yang menyalahgunakan wang rakyat untuk kepentingan peribadi? Anak siapa yang menggunakan duit rakyat untuk berjudi & membeli hartanah mewah.

Siapa yang menggadaikan aset aset strategik negara kepada negara luar?

Siapa yang menyalahgunakan undang-undang (SOSMA) untuk memenjarakan mereka yang tidak bersehaluan.

Siapa yang mengarahkan tindakan diambil ke atas aktivis-aktivis yang lantang bersuara?

Yang paling terkesan orang melayu-islam juga.
Yang hilang kerja/digantung-dibuang universiti kerana tindakan-tindakan "disiplin", orang Melayu-islam juga.
Yang tak dapat peruntukkan yang sepatutnya, orang Melayu-islam juga.
Yang dibatalkan biasiswa, majoritinya melayu-islam juga.

If you really want to use race & religion as a political tool, you'll notice that it will backfire more than it can help.

Syed Saddiq
1/7 Pengasas BERSATU

OLANG CINA PUN MASUK BERSATU MAA....






Hari ini kamal mencuba perkenalkan Pribumi kepada keluarga cina yang membuka perniagaan Bengkel Motosikal. Mula muqaddimah dengan menyapanya, nyonya nama saya kamal. 

Tujuan saya mahu kenalkan parti perbumi bersatu pada nyonya dan keluarga. Parti ini adalah parti politik baru tapi pemimpinnya orang lama. Siapa orang tu tanya nyonya cina ini. 

Dengan bangga kamal mengatakan orang itu Tun Mahathir dan Tan Sri Mahyuddin. Terus sahaja nyonya itu memanggilkan suami dan 2 anaknya seorang lelaki dan seorang perempuan. Kalau Tun Mahathir sama Tan Sri Mahyuddin itu pagoh punya orang saya sokong mesti sokong. 

Kalau sekarang punya saya tak mau. Sini tipu sana curi cakap tak sama punya orang. Kita semua susah ma. Terfikir sejenak..cina ini mengadu susah dan terus isi borang satu keluarga hanya dengan pengenalan Tun Mahathir dan Tan Sri Mahyuddin. 

Usai mengucapkan tahniah nyonya ini bertanya, encik kamal kalau Tun Mari Sini saya sama family mau angkat foto sama Tun boleh ka? Dengan megah kamal menjawab saya akan bawa nyonya satu keluarga ambil foto sama Tun. Itu janji saya. Dengan senyum dan hormat nyonya mengata terima kasih encik. Syukur Alhamdulillah.

Banyak cara nk promosi, sebahagian besar rakyat sdh  menolak kepimpinan najib. kita blh cuba cara ini utk dptkan ahli bersatu.
Kamal ini seorang pendaftar keahlian parlimen rembau N9






Thursday, September 29, 2016

PEMUDA UMNO PUTERAJAYA JUGA KENA BANGKIT..


BEGITU JUGA... 
PEMUDA UMNO PEKAN.. 
PEMUDA UMNO PAHANG
PEMUDA UMNO MALAYSIA

PERLU PENGHIJRAHAN IMAN..
BERSUARA BENAR
JAUHI SONGKOLAN, SUBAHAT DAN DEDAKS.. 

KALAU DAP MAHU BERSAMA DENGAN UMNO BUKAN SATU YANG MENGEJUTKAN..

UMNO sekarang  dan DAP dulu dan selamanya tidak banyak perbezaan.
DAP menakutkan cina dengan Melayu UMNO dan UMNO menakutkan Melayu dengan cina DAP - dua dua cari makan.

Jika DAP kini kurang selesa dengan BERSATU sudah boleh dijangkakan, Melayu BERSATU tidak boleh diugut dan disuap untuk DAP gertak atau tanam budi. 
BERSATU sudah jadi macam UMNO dulu dulu, di era Mahathir dan sebelumnya.

Dalam keadaan DAP hilang kuasa dan pengaruh di kalangan parti pembangkang serta Lim Guan Eng dihujung tanduk, tidak mustahil ada kompromi di antara DAP dan UMNO.

Menghalang BERSATU, sudah tentu ada pihak yang sanggup bayar berapa sahaja kosnya.



KUALA LUMPUR: Penang Chief Minister Lim Guan Eng turned the tables against social activist Ambiga Sreevanasan at a conference and questioned why she was working with former premier Tun Dr Mahathir Mohamad.



Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata beliau lebih rapat dengan DAP berbanding MCA kerana parti yang memerintah di Pulau Pinang itu memiliki sokongan masyarakat Cina.
Beliau berkata demikian sebagai menjawap bidasan ahli jawatankuasa pusat MCA Datuk Seri Ti Lian Ker yang menyindir bahawa Nazri kelihatan lebih rapat dengan DAP di sebalik memenangi pilihan raya umum di bawah BN, yang dibantu oleh semua parti komponen termasuk MCA.








Kesimpulannya: Tun Dr Mahathir tunduk atau diperalat oleh DAP adalah pembohongan paling besar.

SEBOK MELAGAKAN ORANG SANA SINI...

Jangan sebok sangat dengan hal dalaman parti orang lain sedangkan kain sendiri yang dipakai koyak rabak, 
Jangan sebok dengan kudis orang lain, sedangkan kurap sendiri dah merebak seluruh badan.
Tak perlulah terlebih propaganda, hakikatnya setiap cakap dan janji bukan sahaja sudah tiada integriti tetapi mendengar sahajapun orang sudah tak mahu.
Jangan kuat kelepet dan yakinkan boss semua beressss..

Jangan melenting bila otai seperti Ku Li bercakap perkara yang benar...
Benda benda macam ini takkan keluar di Utusan, Bernama atau TV3 - bau bau hapak semua simpan bawah karpet deepak.



Wednesday, September 28, 2016

PROPAGANDA BUDAK BUDAK NAJIB LEBIH KELEPEK DARI BUAT KERJA..


UMNO YANG MENJADI TUNGGAK KERAJAAN SEPATUTNYA MELAKSANAKAN DASAR DAN PERJUANGAN PARTI YANG DISERAP DALAM PENTABIRAN KERAJAAN DAN BUKANNYA MENGIKUT NAFSU PERDANA MENTERI YANG GAGAL DIKAWAL PARTI. 
UMNO BAKAL DITOLAK KESELURUHAN KERANA MAJLIS TERTINGGI DAN KETUA KETUA BAHAGIAN JADI PAK TURUT MEMBUTA TULI HINGGA MENGENEPIKAN PERJUANGAN PARTI. 
APA YANG NAK DIBANGGAKAN UMNO HARI INI (?)
KALAU MAHU DIKENANG. ITU ZAMAN SILAM ERA MAHATHIR DAN SEBELUM. 
ERA SEKARANG TEMPEK DAN KELEPEK. 


BUDAK BUDAK NAJIB SEKADAR CAKAP BOLEH LAWA TAPI TIDAK DAPAT MEMADAMKAN FAKTA.. 







*Sebatang Tiang Seri Melayu*

#Luahan hati seorang anak kampung kepada UMNO.

Parti keramat aku, ayah, datuk aku tiada lain hanyalah Umno. Malah boleh dikatakan 90% orang Melayu di kampung memilih Umno sebagai wadah perjuangan politik setempat.

Dulu datuk pernah berkata Umno banyak berjasa kepada orang Melayu di Malaysia. Ketua Pemuda masuk ke kampung - kampung mencari dan mengumpulkan pemuda yang tidak berkerja, semua pemuda akan di carikan kerja didalam kilang ais dan pelbagai pekerjaan lain di sekitar kampung.
Pemimpin diatas sangup bergadai bergolok demi Perjuangan Agama, Bangsa dan Negara. Alangkah beruntungnya orang Melayu dahulu dipayungi oleh pemimpin umno seikhlas dan sebegitu sebaik. Memang selayaknya Umno menjadi pilihan semua masyarakat melayu di ketika itu.

Ayah aku juga ada menceritakan Umno ketika zaman *Tun Mahathir* juga tidak kurang atau lebih hebat menaiki nilai Bangsa dan Negara. Tanpa Tun Mahathir dan pemimpin seangkatan tiadalah KLCC, Litar Sepang, Putrajaya, Proton dan bermacam lagi pembangunan telah mereka lakukan. Tetapi paling menarik tentang cerita bagaimana Tun M dan rakan - rakannya *merampas kembali beribu - ribu hektar tanah ladang dari Syarikat Guthrie yang pada masa itu di miliki oleh England*.
Dengan jasa Tun M juga orang Melayu ramai yang berjaya, Malaysia dikenali seantero dunia. Selayaknya pemimpin zaman bapa saya di gelar *Bapa Pembangunan Malaysia*.

*TETAPI PALING MALANG ZAMAN SAYA SENDIRI, APA YANG HENDAK CERITAKAN KEPADA ANAK-ANAK SAYA TENTANG KELEBIHAN UMNO*.

Apa saya hendak jawab...?

*Jika anak saya bertanya tentang* :-
1. Betul ke zaman ayah banyak aset negara dijual...?

2. Betul ke zaman ayah banyak rasuah hingga negara jadi mundur semula...?

3. Betul ke zaman ayah negara Vietnam dan Indonesia mula mengatasi Malaysia dari segi pencapaian ekonominya...?

4. Betul ke zaman ayah orang Melayu mula era merempat di Tanahair sendiri...?

Wahai pemimpin kecil Umno dibawahan cukuplah gula - gulakan pemuda kampung dengan baju jersi bola dan BRIM $1.09 sehari itu.
Berilah mereka ilmu, bimbinglah mereka hingga berjaya berdikari mencari wang sendiri.

Wahai pemimpin cukup - cukuplah memberi sekampit beras.
Mana letaknya maruah orang tua Melayu yang kamu hina sebegitu.

Pada saudara - saudara seMelayu dengan aku bangunlah dari mimpi kita.
*Melayu... sudah tiada maruah*.
*Melayu... sudah tiada tanah*.
*Melayu... sudah tiada apa untuk dibanggakan*.

Melayu yang kita wakil mewakili suara maruah bangsa kita,
sudah menipu kita
sudah menjual maruah kita,
sudah menjual tanah kita...!

*Jika Hang Tuah, Tun Perak, Datuk Onn Jaafar hidup kembali, nescaya mereka akan menangis melihat keadaan bangsa kita kini*.

Oh ya...
Tun M masih ada,
Nasib baik kita masih lagi mempunyai seorang lagi
Tiang Seri Melayu untuk kita. Bangsa kita bertaut dari jatuh dalam lautan kehinaan.

Tun M,
tolonglah kami rencanakan kembali sinar gemilang Bangsa dan Negara. Sesungguhnya anak bangsamu tengah lemas dilautan penipuan.

Pada anak bangsaku hulurkan tanganmu, hulurkan secebis maruahmu.
Ayuh bangun bersama menongkah arus bersama Sebatang Tiang Seri Melayu agar kita semua selamat ke pantai, *BERSATU kembali memulakan jalur - jalur kehidupan yang lebih bermaruah*

*Hidup BERSATU*...
*Hidup BERSATU*...
*Hidup BERSATU*...

*PPBM Batu Gajah, Perak D. Ridzuan*.

LEBIH BANYAK KERUSI DARI PEMIMPIN DUNIA YANG DENGAR ZAHID BERUCAP




Mewakili PM berucap di PBB seoerti bulan jatuh ke riba apatah lagi dapat bergambar dengan proxi yahudi dunia,  obama.

Hajikatnya tak seindah itu, bukan satu penghormatan tetapi kena berdepan dengan dunia ketika maruah negara cukup hina dengan skandal 1MDB.

Di situ tidak ada salleh keruak. Nazri, rahman dahlan,  mat maslan, anuar musa, tajuddin rahman, ali tinju,  jamal pak tongkol dan lain lain, mereka setakat ayam tambatan kampong hulu,   berkokok ketika matahari sudah tinggi,  pungkoq bergelumang tahi.....

Sedihnya selain dari Bahasa Inggeris yang berterabur, siapa pula yang sanggup mendengar,  lebih banyak kerusi dari pemimpin dunia..

Kita tidak seharusnya salahkan "Zahid" 100%...Kita juga mahu pemimpin negara kita dikagumi..
Tetapi itulah hakikatnya..

Zahid seharusnya lebih sedar kenapa semua itu berlaku..
Di dalam negara,  penyokong Hishamudin sedang bertepuk gembira...

Jika Zahid balik masih mahu mendabik dada di depan rakyat yang buta internet, terpulang kepadanya...

Masa untuknya pun sudah tak banyak lagi. Menyesal dahulu pendapatan,  menyesal kemudian sudah tiada guna lagi..

KITA MASIH BERDOA,  GAMBAR ITU TIDAK BENAR..


NAK JADI PM TAK PERLU CANGGIH

Kenapa tiba tiba pula puak umno pelik sangat Muhyiddin disebut sebagai PM atas cadangan Tun Dr Mahathir jika pembangkang menang.

Selayaknya ia sebagai Presiden BERSATU.  Tidak pelik juga jika nama Hadi Awang, Azizah atau Mat Sabu turut disebut.

Jika Muhyiddin kekal di umno, sudah tentu puak umno juga akan mencadangkan Muhyiddin sebagai PM jika Najib tiada.

Seperti sekarang,  mungkin Zahid yang paling sesuai, tetapi dalam umno sekarang,  kesetiaan amat penting untuk Najib,  jadi Hishamuddin di anggap lebih layak menggantikan Najib sebagai PM.

Samada zahid atau hishamuddin, ia memungkin sebelum PRU,  jika selepas... Nasib umno sudah tidak sama!

Berdasarkan angin, BERSATU itu bermasalah,  DAP dan Azmin tidak sebulu,  PAS tak akan sertai pembangkang dan banyak lagi... Sewajarnya puak dan pemimpin umno boleh bersantai santai dan bersenang hati walau siapa pun dicadangkan oleh pembangkang.






Tuesday, September 27, 2016

HISHAMUDDIN KJ PASANGAN SERASI

Kajian Institiut Darul Ehsan terhadap pengundi di Selangor menunjukan pemegang jawatan sekarang TPM tewas satu undi kepada Hishamuddin sebagai calon PM.

Walaupun satu undi tetapi sebagai pemegang jawatan TPM ia memberi gambaran yang kurang baik kepada Zahid sebagai tidak menyerlah aura dan penguasaannya sekarang.

Salah satu faktor utama yang diambil kira sudah tentu penguasaan Bahasa Inggerisnya yang kurang baik dan lancar.

Dalam krisis 1MDB,  Hishamuddin juga menampakan kematangan dengan menjarakan diri dengan Najib supaya dilihat tidak terlalu rapat,  yes man,  bersubahat atau tunduk ke lantai kepada Najib.

Hishamuddin tidak mahu jika politiknya runtuh, runtuhnya kerana dan bersama Najib dan kalau naik bukan kerana dijulang dan yes man semata mata atas hubungan keluarganya dengan Najib.

Dengan Kementerian Pertahanan di tangannya, dia lebih rasa selesa dan selamat. Sikap tidak gelojoh dan berangan angan untuk menjadi PM, Hishamuddin berjaya menutup banyak kelemahannya.

Dengan Kj di belakangnya sebagai pilihan ketiga popular,  Hishamuddin lebih serasi dengan Kj dan ini menjadikan Zahid tiada pasangan yang sesuai atau tercari cari.

Rahman Dahlan atau Jamal Sekinchan masih jauh di bawah.  Salleh Keruak tiada penyokong grass root untuk turun padang dan kesetiaan buta tulinya ke atas Najib sudah melekat. Anuar Musa dan Nazri sekadar kuda tua kaki sakit yang hanya menumpang.

Zahid akan menerima nasib yang lebih baik dari Muhyiddin jika berundur secara terhormat dengan sebab sebab kesihatan seperti yang terjadi ke atas Ghani Patail.

Jangan tunggu dan terpaksa berundur ketika dia pasti tewas jika bertanding Timbalan Presiden tahun hadapan.

Apa yang boleh membantu Zahid pada masa hadapan ialah jika ada satu lagi pak arab gila yang sanggup memberi derma ke dalam akaun peribadinya dalam masa terdekat atau api politiknya terpadam dengan hanya  sekali hembus.




MENTERI PERLANCONGAN JANGAN LEPAS TANGAN

Tahun 2005 dulu, masa Pak Lah jadi PM, beliau telah mengarahkan Jabatan Imigresen mengesan 50 ribu org pelancong dari China yang masuk "melancong" ke Malaysia tetapi tiada rekod mereka pernah meninggalkan negara selepas tamat tempoh yg di benarkan utk melancong.

Selepas 11 tahun, iaitu semalam, Presiden Persatuan Cina Gongzhong Malaysia, Tan Sri Khuat Khong Khek pula mendesak kerajaan segera meluluskan permohonan kerakyatan 100 ribu orang cina yg tak boleh berbahasa Melayu yg dah tinggal "lama" di Malaysia sbg hak mrk di bawah Perkara 16 Perlembagaan.

NAMPAK TAK?

50 ribu hilang, 100k mintak warganegara.

Jangan terkejut kalau saya katakan jumlah warga asing+bukan Melayu di Malaysia ni dah 2 kali ganda melebihi jumlah Orang Melayu di Malaysia.

Nak bagi lagi?

Cucu ko nanti nak teroka hutan mana nak bina pondok?

https://m.malaysiakini.com/news/43338

Monday, September 26, 2016

MELAYU TIDAK PECAH, YANG PECAH TEMBELANG UMNO (3)

MENYALAHKAN ORANG LAIN, WALHAL YANG BERMASALAH KITA, UMNO-PAS

Oleh Mohammad Agus Yusoff

Tidak habis saya fikir, kenapa apabila b erlaku kekecohan dalam politik Melayu, baik itu dalam UMNO atau PAS, maka DAP, LGBT, dan kaum Cina yang dipersalahkan?Pada saya, cukuplah kita menyalahkan kaum lain dengan masalah yang kita hadapi. Takkanlah masalah politik UMNO dan PAS hari ini adalah disebabkan oleh DAP dan kaum Cina?

Sepatutnya, jika kita orang Melayu bergaduh, kita muhasabah diri dan bertanya—apa puncanya? Adakah itu kerana terlalu mengejar kuasa, menjaga kuasa, memburu kekayaan, terlalu berpuak, atau adakah kerana terlalu sombong dan angkuh?

Selepas itu, tanya lagi diri kita. Sudah cukupkah kita membantu orang Melayu? Sudah cukupkah tindakan yang kita buat untuk menyatukan politik Melayu?

Dalam kita mencari jawapan kepada pertanyaan di atas, elakkanlah dari terus bersikap denial syndrome dengan hanya menyalahkan kaum lain. Lihatlah pada integriti kita, komitmen kita dan perancangan kita dalam menyelesaikan masalah Melayu.

Yang perlu sekarang ialah kita memahami keresahan rakyat. Cukuplah kita melihat masalah politik orang Melayu sekarang dari aspek polarisasi kaum.

Yakinilah, masalah kita tidak akan selesai jika sikap dan pemikiran kita tidak berubah. Dan ini harus dimulakan oleh pemimpin kita!


http://www.kedahlanie.info/2016/06/kepada-pas-umno-sudah-sudahlah.html?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook&m=1

LEMAH SANGAT KE PM MALAYSIA









Sejak laporan palsu Naib Ketua Pemuda umno tidak diambil apa apa tindakan oleh polis,  kini seorang lagi exco pemuda umno akan buat laporan,  sama seperti sebelum ini,  semuanya atas dakwaan nak jatuhkan PM.

Apakah PM Malaysia begitu rapuh,  asyik nak dijatuhkan saban masa..

Tetapi kurang jelas, nak jatuhkan PM ke,  Najib atau Menteri Kewangan.
Nak jatuhkan kerajaan Najib bukan satu rahsia,  parti pembangkang sentiasa menunggu peluang tersebut di pihanraya.

Exco ini mendakwa mendapat maklumat pagi tadi dan esok pagi dah nak buat report.. Cepat sungguh,  tentu kali ini pun report peribadi tanpa pengetahuan Kj dan Najib.
Report atas nama jawatan rasmi, exco pemuda tanpa pengetahuan Ketua... Aku terlepas ketawa,  maaf.

Jika kekerapan report untuk maksud yang sama terus berlaku, elok Pemuda buat rumah tepi balai polis supaya kerja mereka menjadi mudah.

Dan selalunya, setiap function umno tak akan sepi dengan kehadiran ribuan penyokong,  itu tanda sokongan...
Besok ada kot 30 ribu orang mengiring si badut ke IPD, Dang Wangi.

Dalam ketika riuh rendah PRU awal, kita boleh terima akal dan logik si mamat ni nak tonjolkan diri. Kita bagi dia 5 bintang...


Sunday, September 25, 2016

UMNO PELURULESS BILA DAP JAUHKAN DIRI DARI BERSATU

AMARAN: ANALISA BODOH DAN SYOK SENDIRI, JANGAN RISIKOKAN TEKANAN DARAH DAN  JANTUNG ANDA DI SINI


Jika hari ini umno dan kerajaan diserang hebat adalah kerana kesilapan awal yang dibuat oleh umno dan kerajaan kerana gagal memisahkan isu peribadi Najib fengan isu parti dan kerajaan. 

Menjadikan isu peribadi keluarga najib sebagai isu parti dan kerajaan adalah kesilapan besar sehingga mengheret parti dan kerajaan menjadi bahan lawak dan kecaman seluruh dunia.  Negara dan rakyat dipandang begitu sinis. 

*Dalam situasi ini,  Paklah harus dipandang tinggi akan pengorbanan,  prinsip dan budi pekertinya ketika membuat keputusan berundur*

Isu moral dan etika tidak semestinya semata mata mesti dibuktikan di mahkamah malah jika dihalusi ia sebenarnya ia sudah disekat dan dihalang diperingkat awal. 

Benarlah bahawa bau bangkai itu sudah mencukupi untuk memaklumkan memang ada gajah mati yang disembunyi dan dilindungi. 

Akhir masa tulang belalang pasti terjumpa juga. Sejarah tidak akan pernah berbohong pada kita. 

Penubuhan BERSATU adalah petanda kegagalan dan kesilapan bessr umno dan kerajaan melihat isu dengan kebijaksanaan. 

Mempertahankan individu dengan mempertaruhkan parti dan kerajaan ke arah kehancuran. 

Asas perjuangan dan jati diri umno sudah parok,  tiada lagi jalan keluar dalam ketika melucur laju di cerun curam, tiada lagi maaf buat umno kerana pemimpinnya memilih jalan yang sesat dan salah. 

Pembentukan BERSATU menjadikan parti lain berasas Melayu bertambah kuat. AMANAH parti setahun jagung tetapi sangat kuat mencengkam di bumi Johor dan Kelantan. 

Sukar untuk dipercayai PAS tidak dapat membendung keghairahan ahli berhijrah ke parti mat sabu gara gara kegilaan Hadi bermadu cinta dengan Najib dan sikap pandang remeh PAS pada perkembangan AMANAH. 

BERSATU juga jika dibiarkan hingga 2018 akan menjadi ancaman yang sangat besar pada UMNO selagi Najib di situ. Perkembangan BERSATU yang disokong AMANAH dan PKR sudah tentu maju dan kuat. 
Satu kerjasama  peringkat awal sangat dikagumi menunjukkan teori perpecahan Melayu yang dimomokan umno tidak benar. 

Malahan semakin jauh DAP mengasingkan diri dengan BERSATU,  ia menjadikan umno peluruless. 

BERSATU tidak lagi perlu bergantung kepada Tun Dr Mahathir kerana kepimpinan di peringkat cawangan bahagian dan pusat sudah terbentuk.  

Mereka bukan orang lain, mereka adalah bekas pemimpin umno di peringkat pertengahan dan grass root yang belum tercemar atau yang tidak dapat dibeli yang memilih untuk kesinambungan perjuangan sebenar umno untuk diterapkan ke dalam BERSATU untuk dilaksanakan secara mulia dan bermaruah. 

Memang sebahagiannya antara yang kalah di peringkat Bahagian,  kalah kerana tewas di tangan "kuasa duit" dan mereka yang kalah,  kalah semua.. Satu prinsip yang salah di peringkat kepartian. Yang kalah telah dinafikan untuk memberi sumbangan. 

Mukhriz sendiri tewas dalam pertandingan Naib Presiden semata mata demi menyelamatkan Hishamuddin.

Hari ini mereka memilih BERSATU sebagai landasan perjuangan.  Harimau yang cedera sangat merbahaya berbanding dengan harimau montel yang selesa dalam sangkar zoo... Auwww

Besok,   kalau ditakdirkan Azmin,  Mat Sabu atau Tuan Ibrahim menjadi PM pertama tanpa umno,  ia bukan satu lagi mimpi. 


Saturday, September 24, 2016

YANG PECAH BUKAN MELAYU TETAPI TEMBELANG UMNO (2)

Apabila sebahagian ahli PAS kepimpinan Mat Sabu keluar menubuhkan AMANAH - apa kata puak hara(@()?si($@jad$:: .. Bukankah meteka bertepuk tangan kerana berjaya memainkan peranan sehingga PAS keluar pakatan rakyat pada masa itu dan melabelkan kumpulan mat sabu sebagai anwarinas dan menuduh mat sabu sebagai syiah yang tidak dapat dibuktikan sehingga kini.

Ada dengar atau tidak pecacai dan pendedak si$@((hara(()#": ini kesal kerana penubuhan AMANAH itu menjadi Melayu dan Islam B. E. R. P. E. C. A. H (????)
Yang ada mereka berseronok,  tepuk tangan dan padan muka kepada PAS dan AMANAH.

Tetapi hari ini apabila kena batang hidung sendiri, penubuhan BERSATU dikatakan sebagai pemecahan Melayu  !!! Inilah hipokriknya puak UMNO dalam mendefinasikan dan cuba melindungi diri mereka yang semakin busuk.

Tembelang takut hilang kuasa dan kemewahan peribadi dan kroni menjadikan mereka sanggup tinggal dan bersekongkol dalam satu parti yang makin hanyir.

Terimalah hakikat itu,  walau pahit.

PAS KELANTAN DIMAKAN ANAI ANAI




SEPINTAS LALU

Aku di bumi Kelantan sekarang ini, berjumpa dengan orang kuat Husam Musa pasal bisnes dan meleret cerita politik..

Semalam dari airport, dalam perjalanan berteksi ke Kota Bharu,  pemandunya penyokong umno menceritakan PAS semakin lemah sejak pemergian Nik Aziz, jangkaan menguntungkan umno meleset,  penyokong PAS berhijrah ke AMANAH,  tak ada hati nak jamah umno.

Dari orang kuat Husam Musa,   dia menceritakan kesebokannya sebagai tenaga penting penubuhan ranting seluruh Kelantan, fokus penghijrahan ahli PAS ke AMANAH,  lebih mudah bila ahli PAS marah dengan Hadi berbaik dengan Najib.

Bagi ahli UMNO yang menolak kepimpinan Najib,  mereka tidak akan join AMANAH,  mereka lebih selesa dengan BERSATU,  walaupun dijangka tak ramai tetapi cukup untuk memudaratkan umno.

Ada ahli umno Kelantan akan lebih suka tidak lagi berparti (dah penat dan sakut hati bila dikhianati pemimpin) menjauhkan diri dari umno,  atas pagar,  pemerhati.

Tun akan ke Tunjung,  Kelantan hujung September ini,  tarikh sebenar aku dah lupa.

Sudah pasti Anwar Musa akan susun strategi baru (?) Jangan sampai kena soal dengan Boss, guano mu ni...

Jika PAS gagal di Kelantan, faktornya Hadi Awang - amanat Nik Aziz diengkari.

CATATAN INI DIBUAT PADA 24/6/16 6PM RENAISANCE


KEMASKINI: salleh keruak MERADANG DENGAN MEDIA BARAT



24 September 2016

Aku turut simpati pada Menteri ini,  siang malam mempertahankan Najib,  akhirnya ada berita gembira,  tetapi malangnya tidak dihebohkan...

Silapnya mungkin pada Menteri ini juga,  dia ada tawarkan WSJ letak calon di PRU,  hilang akal agaknya....

Mungkin sebab itu WSJ buat dunno saja sekarang ini.... Apapun admin berharap Menteri ini terus berusaha mencari kebenaran.. Bila terjumpa walaupun pahit kena le hebohkan juga.
Bila kita adil pada orang,  orang lain akan adil pada kita.




1. Saman bersama yang difailkan di Amerika Syarikat terhadap 1MDB dan lain-lain pihak oleh setiausaha politik Tun Mahathir Mohamad, Matthias Chang dan Husam Musa mencetuskan kontroversi di peringkat global. Ia dibuat semata-mata berasaskan dakwaan yang terkandung dalam aduan sivil Jabatan Keadilan Amerika Syarikat, dan cerita palsu bertujuan memburuk-burukkan pihak tertentu yang disiarkan Wall Street Journal.

2. Saman oleh konco-konco Tun Mahathir ini menjadi berita dan mengundang kontroversi di peringkat global apabila ia difailkan pada 11 Ogos. Tetapi, anehnya, Wall Street Journal dan media Barat lain tidak melaporkan bahawa saman itu telah ditolak semalam.

3. Realitinya, ia memang tidak berasas sejak mula lagi, semata-mata merupakan suatu langkah mencari publisiti untuk memanipulasikan persepsi orang ramai. Ia adalah sebahagian daripada rancangan Tun Mahathir untuk mensabotaj 1MDB dan merosakkan ekonomi Malaysia bagi menyingkirkan kerajaan yang dipilih secara demokratik. Dan semua ini dilakukan atas sebab politik peribadi, yang semata-mata bertujuan untuk memberi manfaat kepada anak beliau, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

4. Tun Mahathir tentu kecewa apabila setiap cubaannya untuk meruntuhkan demokrasi Malaysia telah gagal. Mereka akan terus gagal. Satu daripada kehebatan seseorang pemimpin sebenar ialah tahu bilakah beliau patut berundur secara diam-diam.

5. Rekod sebenar Perdana Menteri baru sahaja dinyatakan Ketua Pengarah UNESCO, Irina Bokova. Kata beliau: “Di bawah kepimpinan Perdana Menteri Najib Abdul Razak, kerajaan Malaysia mengambil pendirian tegas terhadap ekstremisme ganas melalui keterangkuman dan pendidikan, yang dianggap UNESCO sebagai pencegahan jangka panjang paling berkesan terhadap pihak yang mengancam untuk memecahbelahkan masyarakat”. Beliau juga memuji Malaysia sebagai “contoh bagi negara daripada semua peringkat pendapatan”; dan katanya, “negara ini menjadi bukti bahawa menghormati kepelbagaian merupakan suatu sumber kekuatan”; dan bahawa kita menjadi peneraju dalam usaha menggalakkan “mengajar agama bagi memupuk toleransi serta sikap saling hormat-menghormati dan saling faham memahami”.

6. Tumpuan kerajaan tidak akan terpesong oleh cubaan Tun Mahathir yang semakin terdesak. Perdana Menteri akan terus berkhidmat kepada rakyat dan memberi keutaman terhadap keselamatan dan kemakmuran mereka.

Datuk Seri Panglima Dr Salleh Said Keruak,
Menteri Komunikasi dan Multimedia, Malaysia

sumber : Bernama

BAGIMANA PULA DENGAN TUDUHAN AWAL AMERIKA SYARIKAT CAMPURTANGAN DALAM NEGARA DAN KONONNYA INI PENGARUH MAHATHIR (?)

KEMASKINI: KEIMANAN BUKAN BERASAS PARTI..




Pulau pandan so far ke tengah,
Gunung daik bercabang triple,
Benda mungkar together we tegah!,
Dosa maksiat jangan ambil simple.

Buah cempedak outside the pagar,
Take the galah tolong jolokkan,
Larangan agama don't dilanggar,
Pesan ulamak don't dimomokkan.

Tanam pisang closed together,
So the puyuh cannot lari,
Kita tak hidup di dunia forever,
That's why kena selalu muhasabah diri.

Two three kucing berlari, Never be the
same to kucing belang,
Make sure istighfar setiap hari,
Just in case ajal menjemput senang.

So high is the matahari,
Anak buffalo dead tertambat,
Always reflect membersihkan diri,
Selagi bernyawa before terlambat.

Bread is roti,
Shadow is bayang,
Before you mati,
Better you
..Sembahyang ;)


Mustapha.kamal6796@gmail.com


JAWAPAN KEPADA TAJUK
Melayu dan Islam akan bertambah kuat tanpa UMNO,  kerana MO1 kelak berteraskan amanah dan akhlak Islam biarpun mungkin ianya datang dari parti BERSATU. AMANAH, PKR atau PAS (ABU) .. DAP boleh bekerjasama dengan UMNO sebagai pembangkang.

Friday, September 23, 2016

MELAYU TAK PECAH, YANG PECAH ADALAH TEMBELANG UMNO

Penubuhan BERSATU didakwa memecahbelahkan lagi Melayu!
Setakat mana benarnya...

jika dilihat kepada kaum cina. Apakah boleh didefinasikan perpecahan kaum tersebut jika dilihat kepada beberapa parti politik berasaskan kaum cina?  Sekadar menyebut MCA,  DAP,  Gerakan dan sedikit di PKR.
Apakah kita lihat ada perpecahan kaum cina di situ?

Malahan NGO kaum Cina adalah yang terbanyak bilangannya kerana mempunyai puluhan mengikut dialek atau keturunan.  Begitu juga dengan persatian perniagaan dan boleh dikatakan kaum cina mempunyai persatuan dalam semua aktiviti mereka termasuk ugama.

Apakah mereka berpecah?  Jika dihalusi, semua itu saling menguatkan mereka malah dalam hal tertentu persatuan digunakan oleh MCA untuk mengugut kerajaan UMNO.

Oleh itu setakat penubuhan BERSATU,  ia tidak boleh dianggap perpecahan Melayu.

Lebih tepat ia hanya sekadar mekemahkan umno,  mengurangkan pengaruh umno dan risikonya umno akan tewas di pilihanraya. HILANG KUASA.

Atas faktor itulah umno cukup panik dan meroyan mendakwa penubuhan BERSATU membawa perpecahan.

Ada sesiapa yang percaya lagi pada dongeng umno ini.

Thursday, September 22, 2016

KENAPA ADA JUGA ORANG JOIN BERSATU...

Mulanya kata tak ada siapa nak join,  paling ramai 100, tapi sekarang adalah kot dalam 120 orang,  agak agak apalah sangat nak join BERSATU, parti bunga...

Pasal dedak kot macam parti xkeris beryoga tu?
Pasal tak ada akal kot?
Suka suka ikut ikut?
Pasal kecewa?
Nak jawatan?

Fikirlah sendiri...
Cuma pada aku,  kalau diajak bersatu menentang satu kabilah lanun,  walau sebesar, segah,  sekuat mana sekalipun, kena lah sahut seruan tu..
Walau kecil,  walau sedikit...
Niat kerana Allah...



Selesai..


# Kalau niat kerana Allah,  tak ada sebab untuk ragu perjuangan ini,  jika ianya bersalahan,  sudah tentu Allah bagi perunjuk dan hidayah. Kepada Allah kita berserah.


Selesai.


Jauhari juga mengenal manikam.. BERSATU berkembang di akar umbi...


APA BEZA PERJUANGAN UMNO DAN BERSATU @ RAKYAT JOHOR MASIH WARAS

Jika sama,  apa yang membezakannya...

Kenapa tidak pembangkang diberi peluang untuk memerintah dan umno yang berpengalaman menjadi pembangkang..

Bukankah itu lebih baik kepada rakyat..

Lim Kit Siang,  Mahathir,  Muhyiddin tidak menongkat dunia...
Lim Guan Eng pun tak lama lagi sayonara..
Najib *berehat selepas BN tewas..
Zahid boleh meneruskan sebagai Ketua Pembangkang yang berkesan...

Senario ini lebih baik untuk Malaysia.

Pembangkang sudah menunjukan kemampuan mentadbir negeri, Kelantan berpuluh tahun di tangan pembangkang,  Pulau Pinang dan Selangor dua penggal.


SEMAKIN DICEMUH ORANG TUA HILANG AKAL TERHADAP TUN DR MAHATHIR, BERSATU TERUS MENDAPAT TEMPAT DI HATI RAKYAT JOHOR.. RAKYAT JOHOR MASIH TAK HILANG AKAL...






Pegawai War Room Bhg Pasir Gudang merangkap Ahli Parlimen Belia Malaysia, Romikoronaldo.

Isi borang bersatu, tamparan buat MB Johor!!!!

Wednesday, September 21, 2016

PAYUNG KITA SUDAH ROBEK

Pihak BERSATU dan UMNO saling berbalas kenyataan dengan mengaitkan beberapa isu dan insiden dalam dan luar negara untuk memperlihatkan kebenaran masing masing.

Penilaian akhirnya tetap diputuskan oleh rakyat yang mengundi untuk memberi markah di kertas undi..ia tidak bergantung kepada pandangan Agong atau Sultan.

Ia juga tidak bergantung kepada DOJ, WSJ,  SR atau agensi berita asing.

Media tempatan hanya sebar propaganda di kalangan mereka sesama sendiri kerana semakin hilang pelanggan dan pengaruh.
Di sesetengah tempat Utusan Malaysia hanya laku bila diedarkan secara percuma di masjid dan kaki lima.

Mereka sekadar cuba mempengaruhi, kelebihan lebih kepada sejauh mana mereka berfakta.

Jika sekadar pandangan "kosong", kenegerian,  sempit atau atas dorongan dendam dan emosi,  rakyat sudah tentu tidak ambilkira.

Tidak perlu ada camputangan politik kepada mereka yang dilarang,  apalagi mencela dalam keadaan satu hala.

Jangan sampai rakyat hilang kasih dan hormat kerana susah atau senang rakyat yang menanggung.

Dalam konsep perjuangan, BERSATU sedang mendahului dari AMANAH, DAP,  PKR...
PAS dan UMNO berada dalam zone selesa, zone bertahan.

Kebosanan rakyat sudah sampai kepuncak melihat politik bodoh, politik bercakaran sesama pembangkang dan politik hipokrik, bebal, salahguna kuasa dan muka tebal.

Jika kita tidak akan jadi negara polis apakah kita sedang menuju ke arah negara lanun (?)




SETAKAT MANA PEMBANGKANG SERIUS ISU PERSEMPADANAN SEMULA SPR

Dakwaan SPR berpakat dengan UMNO berhubung persempadanan semula ada kebenarannya walaupun tidak semestinya betul.

Ada pula berita "kononnya" UMNO pun tak seronok dengan persempadanan semula tersebut.

Pilihan yang ada, jika persempadanan itu "merugikan" mereka, eloklah Negeri Negeri di bawah pembangkang seperti Pulau pinang, Selangor dan Kelantan mengadakan pilihanraya (DUN) lebih awal sebagai tanda protes dan seriusnya persempadanan tersebut.

Jika UMNO pun tak puas hati, lagi mudah, buatlah PRU umum.

Kalau tidak, semua itu wayang.



Keengganan Azmin membubarkan DUN bagi pilihanraya awal membuktikan PKR tidak tunduk kepada DAP sekaligus menyelamatkan UMNO dan PAS Selangor yang tinggal nyawa nyawa ikan (mengharap kemenangan atas persempadanan semula.)

Tuesday, September 20, 2016

MANA JURUCAKAP ROSMAH !!!



Apabila Rosmah diumumkan akan menerims anugerah - seikhlas hatinya aku tak ambik pot langsung, tak tau siapa yang menganugerahkannya.. Nak derma bintang (?) Apa piala?  Apa sebab?  Bila? Tak ambik pot...

Cuma selepas itu,  tiba tiba kata tak jadi,  sekali lagi aku tak ambik pot.. Langsung tak ada nafsu nak ambik tau..

Tidak juga terbaca ada sesiapa yang kecam sebelum menerima anugerah atau selepas ditarik balik..

Rakyat lebih sebok dengan urusan keluarga,  urusan bisnes yang makin merosot dan urusan kos sara hidup yang makin menghimpit..
Tak ada masa nak beremosi, simpati atau meleleh air mata sekadar orang kaya tak dapat anugerah...

Rosmah pun tak minta,  jadi sepatutnya no isu..

Tetapi apabila BERNAMA membuat beberapa kenyataan,  nyatalah berita BERNAMA ini pun jenis tangkap muat,  hearsay... Lepas ni susah lagi nak caya,  lebih kurang harakah le pulak.

Lepas itu *Setiausaha Akhbar Rosmah pula menghurai panjang lebar...
Pelik kenapa perlu buat karangan panjang-panjang,  ada sesiapa yang minta ke? Ada sesiapa yang kesah ke?
Bila banyak cakap,  banyak silap...
Flip flop...
Asal kudis kini dah ramai yang tahu kokak..

Mana jurucakap Rosmah (?)




# Atas tu contoh talian online untuk daftar ahli BERSATU,  tak ada siapa paksa nak join atau tidak. Join kena bayar dan join dibayarkan banyak bezanya.











Monday, September 19, 2016

INI YANG DIVIRALKAN... TOLONG JAWAB SALLEH KERUAK

*PROTON VS 1MDB*

Idea Siapa untuk Menghasilkan kereta Nasional buatan anak Bangsa Malaysia ?

Idea siapa berniaga dengan berhutang dan akhirnya menjual negara ?

PROTON

1.Ogos 1983 mula pembinaan kilang kereta Proton di Shah Alam pinjam wang Kerajaan sebanyak Rm 480 juta.

2.Julai 1985 kereta pertama Proton Saga keluar dari kilang.

3. Disember 1996 Proton berjaya mengeluarkan sejumlah 1 juta kereta.

4.Perolehan/Turnover
   1993  : Rm 2,286,500,000
   1994  : Rm 3,087,000,000
   1995  : Rm 3,708,400,000
   1996. : Rm 5,166,700,000

5.Untung sebelum cukai
   1993  : Rm 311,200,000
   1994  : Rm 282,000,000
   1995  : Rm 307,900,000
   1996  : Rm 454,600,000
   1997  : Proton umum untung sebelum cukai telah melepasi RM 1 Bilion pada tahun kewangan berakhir 31.3.1997.

6. Cukai yang telah dikutip oleh Kerajaan dari Proton dalam tempoh 10 tahun ialah sebanyak Rm 18 Bilion.

7. Model kereta Proton yang telah dipasarkan ialah Proton Saga, Waja, Iswara, Satria, Gen 2, Arena, Juara, Perdana, Exora, Inspira, Preve, Suprima dan Iriz.

8. Memberi perkerjaan kepada 30 ribu orang dan majoritinya ialah bumiputera.

*1MDB*

1. 2009 bermula dengan nama Trengganu Investment Authority@TIA dan seterusnya ditukar nama ke 1Malaysian Development Berhad @1MDB

2. Modal Rm 1 juta

3. Pinjam melalui terbitan bon sebanyak Rm 42 Bilion

4. Beli asset stesen janakuasa letrik@IPP dari Syarikat Genting dan Tanjong berjumlah Rm 18 Bilion

5. Beli tanah TRX,Kem Tudm Sg Besi dan Air Hitam, Penang Rm 1.7 Bilion.

6. Pelaburan diluar negara, UAE, ARAB SAUDI, CAYMAN ISLAND DAN BRITISH VIRGIN Rm 15.4 Bilion

7. Perbelanjaan Kewangan @Finance Charges Rm 5.5 Bilion

8. Kerugian pertukaran mata wang asing ( forex losses ) Rm 1 Bilion.

9. Jumlah rugi yang dilapor pada tahun  kewangan berakhir 2013/2014 ialah Rm 665 juta.

10. Laporan kewangan tahun 2015 dan 2016 belum boleh dikeluarkan lagi.

11.Terkini hutang telah meningkat ke Rm 50 bilion.

12. Janakuasa Letrik @IPP telah dijual kepada syarikat negara Cina dengan harga Rm 9.5 Bilion.

13. Tanah Kem TUDM Sg Besi pun telah dijual kepada syarikat negara Cina.

Siapa sebenarnya penipu, penyangak dan penyamun ?
Renungan Untuk Rakyat 1Malaysia...
Mangsa Banjir - Rakyat
Sukarelawan - Rakyat
Yg Menderma- Rakyat
Yg Risau- Rakyat
Yg Bantu Pemimpin- Rakyat
Yg Kena Berjimat Cermat- Rakyat
Yg Kena Tipu- Rakyat
Yg Disuruh Bersyukur- Rakyat
Yg Selalu Susah- Rakyat
Yg Kena GST- Rakyat
Yg kena bayar Tol -Rakyat
Yg kena bayar hutang -Rakyat
Yg menanggung beban -Rakyat
Yg mengikat perut-Rakyat
Yg tanggung Biawak hidup-Rakyat..
Bestnya jadi Rakyat 1Malaysia ni.. Semua Rakyat Didahulukan

Share supaya kita semua sedar. 😭😢😔

Sunday, September 18, 2016

BUDAK HINGUSAN NAK MENGAJAR MAHATHIR



Sejak bila lokman adam bekas pemakan kahak Anwar,  menjadi Pentafsir atau Jurucakap Mahathir untuk membuat ulasan.

Siapa yang terdesak sebenarnya (?)
Lokman adam yang cuba menarik perhatian Najib untuk menjadi calon di pru atau Tun Dr Mahathir (?)

Elok lokman adam tawarkan diri kpd najib untuk jadi calon menentang Muhyiddin di Pagoh untuk tahu tanah tinggi rendah.

Atau sesekali elok lokman adam melihat sendiri sejarah pengkhianatannya kepada umno dan kenapa kembali semula.

Bolehkah lokman adam terpisah dari di kaitkan dengan dedak di era anwar dan now di era najib (?)


SAY NO TO DEDAK

Bersatu sertai pembangkang tanpa dedak.

SAY NO TO UMNO




Cabaran Nazri diperlekehkan dengan Naib Ketua Bahagian Kota Raja keluar UMNO.
Salakan Nazri tidak lagi memberi kesan walaupun mungkin berlagak sebagai jurucakap Najib

Saturday, September 17, 2016

BERHENTILAH JADI BATU API...

Di dalam dan diluar politik hari ini, tanpa kira bangsa dan ugama, memang terdapat orang biadap,  sudah tentu dia tidak mewakili kaum,  bangsa, ugama, negeri,  parti atau negaranya.

Mereka kekal biadap di mana sahaja.

Yang lebih kurang ajar dan biadab ialah mereka yang mengalatkan orang biadab tersebut untuk melagakan antara kaum,  antara parti dan antara ugama untuk menimbulkan kebencian.

Yang menghina kematian ustaz haron din,  atau kematian karpal singh,  atau besok besoknya kematian Mahathir,  kematian lim kit siang,  kematian najib adalah tetap individu yang biadap dan kurang ajar (tidak mewakili pihak lain)

Berhentilah jadi batu api.

Friday, September 16, 2016

NAZRI TUNJUK BODOH SEKALI LAGI



Menghina kebijaksaan Sultan Kedah selaku DYMM Sri Paduka Baginda YDP Agong untuk menerima mengadap Tun Dr Mahathir Mohamad walau atas apa sebab sekalipun.

Apabila Tun berjaya berjumpa dengan Sri Paduka tentulah ada barua yang dulunya menghalang Tun mengadap di Istana Negara terasa macan taik terlonggok atas kepala mereka.

Nazri jangan jadi musang ,  tak dapat anggur,  masam katanya.

Tuesday, September 13, 2016

ANWAR MASIH TERBUKA LUAS UNTUK DIREBUT SESIAPA YANG BERHAJAT



Apabila Tun dijabat tangan oleh Anwar tanda terima kasih atas kehadiran Tun menyokongnya dalam kes MKN di mahkamah tinggi, beberapa spekulasi yang meleret leret telah bertebaran.

Mereka yang buat andaian dan spekulasi mereka sendiri juga yang ulas dan kritik..

Dalam satu saolan,  Tun memberitahu jika dia boleh bekerjasama dengan lim kit siang, kenapa pula dia tidak boleh bekerjasama dengan Anwar...

Sebelum inipun Tun sebagai ahli umno telah bekerjasama dengan Najib semasa di PRU13, kenapa pula dia tidak boleh bekerjasama dengan parti lain selepas bukan lagi ahli umno.

Apakah umno terperasan masih mahu melarang dan menghukum tidak boleh dan berdosa kepada bekas ahli umno untuk bekerjasama dengan pihak lain (?) Where got road..

Seseorang yang mengaku cintakan umno tetapi melakukan onar,  itu adalah pengkhianat..

Seseorang yang keluar umno adalah bebas dan merdeka untuk membuat pilihan atas keyakinan mereka...

Keluar dan mahu mengalahkan umno di PRU adalah jalan berprinsip... Kena hormati kerana sah di sisi Perlembagaan Negara.

UMNO pernah bungkus di beberapa buah negeri dan bukan satu yang sukar pun untuk bungkuskan umno satu negara.

Berbalik kepada Anwar,  tidak ada kenyataan rasmi darinya atau PKR untuk bekerjasama dengan BERSATU.

Masih belum terlewat untuk Najib melawat Anwar di penjara dan menawarkan kerjasama.


Politik semasa juga membuatkan ku li menarik balik hasrat untuk tidak bertanding di pilihanraya. 
Tindakan ku li lebih banyak agenda politik tersembunyi dari pertemuan anwar mahathir. 




............
..........
........
......
....
..





TERKINI

Dimaklumkan Cetakan Pertama lebih 10K habis dlm beberapa jam.

Cetakan kedua hari isnin minggu hadapan.

Makluman




UMNO SEMAKIN HILANG FAKTA...

Tidak boleh ditegur,  MCA di arah keluar barisan...
Yang cabar Nazeri,  tetapi yang cepat cepat pujuk dan sejukkan adalah denan...
Ertinya seram sejuk juga cabaran tersebut,  buatnya MCA melatah... Berjangkit pula dengan MIC... Parah jadinya.
Nazeri pun dah mengaku dia baik dan jadi "halal" berpelukan dengan lim guan eng kerana parti itu menang dan diterima oleh pengundi cina...
Ianya jadi tak boleh dan haram kalau yang shakehand itu adalah Tun dengan lim kit siang...
Itulah persepsi pemakan dedak dalam kupasan ilmiah (sebut lemah)  mereka.

Kesian MCA bagai habis madu,  sepah diterajang...
Apa status MCA,  cuba tanya Mufti Pahang (?)

Lepas Nazeri,   tiba pula giliran SSK menunjukan bakat...

Fakta dah tak ada,  hentam apa saja yang boleh keluar dari mulut dan otak yang berserabut...
Saman tidak juga,  pelawa pula masuk bertanding pilihanraya...


Bagaimana agaknya reaksi antarabangsa apabila membaca komen sebegini... 
Standard Menteri Komunikasi Malaysia berhujah  !!!!


..........
........
......
....
..

*KENYATAAN MEDIA*
*PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA*
*(PPBM/PR/003/16)*

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

1. Kepada sesiapa yang ingin mendaftar sebagai ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia secara ‘walk-in’ boleh hadir sepertimana ketetapan di bawah :-

Alamat : 

*Suite 2.01, Epicure, No. 1, Jalan Medan Setia 1, Bukit Damansara, 50490 Kuala Lumpur.*

GPS Location :  3.149168,101.652041
(Atas Restoran Chef & Brew)

Masa :

*11.00 pagi – 4.00 petang*
*(Isnin-Jumaat kecuali cuti umum)*

2. Untuk makluman, Yuran-yuran Keahlian adalah seperti berikut :-

*Yuran Pendaftaran – RM2.00*

*Ahli Biasa – RM2.00 setahun*
*Ahli Biasa Seumur Hidup – RM100.00*

*Ahli Bersekutu – RM2.00 setahun*
*Ahli Bersekutu Seumur Hidup – RM100.00*

*Kad Keahlian – RM10.00 (Opsyenal)*

3. Sila bawa salinan kad pengenalan.

4. Nama-nama Penyelaras Pendaftaran di peringkat negeri akan diumumkan *DALAM MASA TERDEKAT*. Bagi penduduk di luar Lembah Kelang yang ingin mendaftar boleh berhubung dengan Penyelaras Pendaftaran Negeri masing-masing.

5. Pendaftaran secara atas talian (on-line) juga dijangka boleh diaktifkan selewat-lewatnya minggu ke-tiga bulan September 2016 sepertimana dijadualkan.

Sekian . Terima kasih.

*Akhramsyah Muammar Ubaidah Sanusi*
*Ahli Majlis Kepimpinan Tertinggi (Pendaftaran)*
*PARTI PRIBUMI BERSATU MALAYSIA*
*Bersatu. Beramanah. Bermaruah.*

Monday, September 12, 2016

KEDAH MISKIN MB SAKIT

Sejarah Negeri Kedah menunjukkan sudah berapa ramai MBnya sakit ketika menjalankan tugas,  sangat berbeza dengan negeri lain..

Kasihan rakyat Kedah..
Kedah memerlukan seorang MB seperti PM Najib yang bekerja keras siang dan malam memajukan negara...


Dalam keadaan kesihatan yang kurang baik di usia sebegini dan tekanan untuk kekal menang di PRU adalah sesuatu yang agak mustahil untuk Bashah kembali 100% fit.
Jalan terbaik,  berundur... 
Berundur demi bangsa,  ugama dan negara supaya pemimpin lain yang lebih fit dan sihat menerajui kerajaan negeri Kedah... 
JANGANLAH FOBIA DENGAN PERKATAAN "BERUNDUR"



SELAMAT TINGGAL UMNO

Bagi mereka yang belum jelas tentang matlamat BERSATU, kenalah segera ambil tahu.

Tun Dr Mahathir dengan jelas memberitahu tujuannya ialah menewaskan UMNO dan BN di PRU,  do or die.  Sudah tidak ada belas ehsan atau bernostalgia dengan umno.

Umno yang kita kenali dulu dan umno sekarang berbeza bagai bumi dengan langit.

Adalah penting segera keluar umno dengan menyertai BERSATU.

Keluar umno adalah hijrah, pengorbanan dan jihad. Satu tindakan yang mulia dan kemenangan pertama membebaskan diri terbelengu dan bersekongkol dengan segala bentuk subahat.

Yang belum,  kita doakan mereka mendapat hidayah.

KU NAN, MANA SENARAI TU (?) MAKIN RAMAI BEREBUT NAK JADI AHLI UMNO...

Aku percaya kalau senarai tu dapat ditunjukkan,  makin berebut orang nak join umno...








Hello Ku Nan




Kita bercakap bukan siapa dia Kadiaq,  actually we dont care,  tak kesah langsung samada dia somebody or haprak.

Kadiaq menulis bukan sehari dua,  lebih awal dari ku nan kenal umno.

Apabila tulisannya terkena. Ku nan rasa terpukul.

Kita fokus kepada apa yang dia cakap,  isi...  Bukan kuah.

Ku nan,  kerajaan dan umno kena jawab dan berhujah atas isi dan isu yang kadiaq utarakan, bukan corner kpd isu peribadi.

Ku nan sendiri tak berani declare harta,  its ok... Bila kerajaan lain terbentuk,  hang diwajibkan declare juga..

Seorang demi seorang meninggalkan umno. Jangan bimbang,  umno semakin kuat. !!!


Sunday, September 11, 2016

NAZRI DAH PANDAI TENGOK CERMIN....MCA MELUKUT TEPI GANTANG

Saranan blog ini supaya setiap parti,  ahli,  penyokong,  blogger prepaid, blongang ,pecacai,macai menumpukan perhatian kepada parti dan diri sendiri ada betulnya.

Kalau sendiri dah berkurap, jangan galak, gedik nak sebok dengan parti lain yang baru berkudis.

Sekurang kurangnya Nazri dah pandai tengok cermin...