Google+ Followers

Wednesday, November 30, 2016

BERSATU KITA BERSATU... NYANYI RAMAI RAMAI

https://youtu.be/ntCzQjMp7q8
https://youtu.be/ntCzQjMp7q8

Seratus peratus yang hadir sealiran, sefahaman, sebudaya dan seia sekata setia menyokong Presiden.

Tidak ada seorang pun yang tertinggal untuk menikmati penat lelah Presiden yang mengalir turun  kepada Setiausaha Agung Ketua Bahagian seterusnya Perwakilan Pemerhati dari segi penginapan,  makan minum dan duit poket. 

Inilah barisan rapat melekat menjadi darah daging yang sukar digugat oleh pembangkang.

Tuesday, November 29, 2016

UMNO NO. 1

Dalam UMNO terlaku ramai yang mulia macam ku nan.












Monday, November 28, 2016

HINGGIT KITA MASIH OK BERBANDING AMAZON

Bismillah.

Memang awesome.

Dulu beli material dari China RM382k setiap bulan. Lepas tu naik RM400k setiap bulan. Sekarang dah RM445k. Barang yang sama dengan kuantiti yang sama. Different RM67k.

Segalanya kerana ringgit jatuh menyembam. Tersembam dekat 20%.  Awesome kannnn..

Hanya tukaran matawang. Itulah situasi bila kita meletakan nilai pada kertas.


RUMAH BUKAN RAKYAT TAK MAMPU CUMA TAK MAHU..

Bismillah.

Gawat antaranya menghidangkan offer rumah2 mewah yang murah2.

Pokcik tak nak beli ke?

Jawabnya tak..Pasal ruang kubur pokcik cuma muat2 untuk badan pokcik sorang  jer.


Sunday, November 27, 2016

EKONOMI MENINGKAT, JUALAN ROTI LARIS

Bismillah.

Roti adalah makanan yang meningkat jualannya untuk tempoh 3 bulan ini. Ianya merujuk kepada peningkatan kuantiti pesanan pembungkusan roti. Itulah kenyataan seorang kawan. Seorang pengeluar produk packaging.

Roti yang harganya RM3.40 ini boleh dikongsi2 untuk 5 orang. Boleh lah buat alas perut walaupun tak mengenyangkan. Vitaminised lagi.

Ini adalah fakta.


Saturday, November 26, 2016

PAS UMNO INTIM CUMA BELUM. NIKAH

Perkembangan politik semasa menunjukkan harapan untuk BERSATU mengajak PAS bersama mentang umno satu lawan satu sangat tipis dan elok tidak diletakan sebarang harapan.

Strategi tanpa PAS dan tanpa sokongan PERKASA kena dibuat dari sekarang dan BERSATU harus bersedia untuk memainkan peranan penting walaupun minoriti calonnya.

Peluang harus diberi kepada AMANAH dan PKR untuk menerajui...
Tidak salah Mat Sabu atau Azmin Ali jadi PM,  Muhyiddin, Azizah sewajarnya bersara selepas pilihanraya...

Soal PAS mahu bekerjasama dengan UMNO adalah suatu di luar kawalan.
Samada Hadi mengkhianati perjuangan Nik Aziz,  biar ahli mereka nilai dan tentukan.
Samada Tuan Ibrahim boleh berkompromi dalam hal ini, terpulang kepada jati dirinya.

Siapa yang menyelamatkan siapa, kita lihat kemudian..
Siapa yang kenakan siapa jika ada pun akan terburai juga...

Sikap kita berbaik sangka kepada semua parti Melayu Islam, tetapi yang korup dan salahguna tetap perlu disisih.



# Kenapa Najib menggunakan ingatan seorang kapir,  Pengasas DAP/PAP Lee Kuan Yew untuk memburukan Tun Dr Mahathir (?)
Adakah Lee Kuan Yew semasa hidupnya sentiasa mesra Islam mesra Melayu (?)
Agak agaklah sikit kalaupun terdesak..

FIDEL CASTRO DIKENANG SEBAGAI PENENTANG KORUP





Friday, November 25, 2016

PEMBANGKANG TUDUH MELULU, PEMIMPIN BERTUNGKUS LUMUS...

Bekerja keras memikir untuk memajukan rakyat menyebabkan sesetengah pemimpin tak cukup tidor,  rakyat perlu faham dan tunjuk simpati dan hormat...








Thursday, November 24, 2016

KESIAN SI XAHID



Belum jadi Timbalan Presiden parti,  belum sedap lagi duduk di kerusi empuk Timbalan Perdana Menteri, gamaknya dah ada yang songket hingga Zahid terpaksa menari ikut gendang.

Kalau tak nak bersetia pun,  dah terlambat...


.. POLITIK SATU PERNIAGAAN..

Pening juga apa bisnes terbaik untuk merawat ekonomi yang dilaporkan bagus tetapi rasa payah.

Kalau sukar itu salah rakyat,  kalau bagus dan mewah,  itu tanda kebijaksanaan kerajaan. Kena hafal sifir tu.

Dengan Tun yang sudah tua dan PERKASA yang berjuang secara "ideal", BN akan menang lagi kalaupun MIC MCA ADNAN SATEM tak sokong RRU135.

PAS memadai majoriti di Dewan Negara, standard Nik Abduh.

Strategi bisnes kena selari dengan politik semasa. Pertanian adalah satu perniagaan lebih masuk akal.
Apa yang nak ditanam atau diternak untuk hasil maksimum. Benih nak ambik dari mana.. Benih yang mudah dibeli...

Selepas membaca puluhan blog dan media,  yang paling berpotensi ialah ternak seramai mungkin "kaki ampu dan kaki bodek"..
Latih cium tangan..
Asal boleh jawab,  betul ke tidak,  kemudian kaberap...
Benih terbaik di sebuah kota land below the wind...


..bersambung

Wednesday, November 23, 2016

PAS SETAKAT DIBERI MUKA UNTUK BENTANG USUL

*SELEPAS 43 TAHUN*.

YB Hadi Awang, mencipta sejarah baru bagi PAS apabila menerima jemputan untuk hadir ke perhimpunan Agung UMNO minggu hadapan.

Akhirnya perjuangan PAS di khianati oleh YB Hadi Awang apabila sanggup bersekongkol dengan UMNO.

Di manakah AMANAT HADI AWANG DAHULU?..di manakah PRINSIP PAS DAHULU?...dan DIMANAKAH PERJUANGAN PAS DAHULU?....

Apakah kerana RUU355 maka PAS bersama UMNO? (yang mana parti komponannya iaitu MCA, PBS, PBB dan MIC menolak keras RUU355).

Tahukah AHLI-AHLI PAS bahawa RUU355 itu hanya di baca di PARLIMEN sahaja bukan untuk di luluskan, dan perbahasannya untuk di pinda akan di jalankan di dalam dewan yang mulia itu pada tahun hadapan.

Kebarangkalian RUU355 itu lulus untuk di pinda adalah sangat tipis..YB Hadi Awang hanya menipu buat sekian kalinya sahaja.

Dan yang pasti PAS telah dan sedang di permainkan oleh UMNO sekali lagi tanpa segan dan silu.

Tapi sebenarnya bukan isu RUU355 yang menyebabkan PAS di heret untuk bersama UMNO demi survival UMNO.

YB Hadi Awang mengheret PAS kedalam persepakatan UMNO dan PAS kerana semata-mata terhutang budi sebanyak RM90 juta.

RM90 juta yang di terima oleh YB Hadi Awang itu adakah satu fitnah?....(kalau fitnah kenapa tidak di ambil tindakan terhadap orang yang membocorkannya awal dahulu).

Kepada ahli PAS, sedarlah, bangun dan berdirilah bahawa anda sekali lagi di tipu oleh YB Hadi Awang demi survival politik beliau.

Maafkan saya sahabat PAS kerana terpaksa menggunakan perkataan PAS di dalam penulisan ini walaupun hanya 5% sahaja yang bersetuju dengan perbuatan YB Hadi Awang, saya terpaksa menggunakan perkataan PAS kerana YB Hadi Awang adalah Presiden PAS dan ianya mewakili PAS.

Tolaklah YB Hadi Awang dan sekutunya, gantilah YB Hadi Awang di dalam pemilihan akan datang kerana YB Hadi Awang bersubahat dengan pemerintah yang zalim dan merosakkan masa hadapan generasi penerus negara ini.

*SAJA NAK TANYA*, sanggup ke anda menjual maruah dan pegangan anda sebagai ahli PAS semata-mata kerana PRESIDEN anda mendapat RM90 juta dan anda hanya alat beliau.

*SHUKUR MOHAMAD*
(ahli *PPBM* seumur hidup)


# SESIAPA JUA YANG MEMPERALAT ISLAM UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI DUNIA SECARA TIPU MUSLIHAT KITA MINTA DIA DAN PUAKNYA DILAKNATI DAN DIHINA DI DUNIA DAN AKHIRAT.

Tuesday, November 22, 2016

TAKKAN PAS LUPA



Isu dakwaan SR bahawa PAS terima 90 Juta dari seseorang atau sesepati atau sesepihak,  dengan tegas PAS menafikan dan akan saman SR.

Hari ini sudah selasa,  sudah saman kah.. Atau belum jumpa peguam yang sesuai...

Integriti apa yang mahu dibawa oleh Hadi untuk membentangkan RUU355 Akta Mahkamah Syariah (?) untuk dihormati dan disegani dan disokong kawan dan lawan.


# Setakat ini,  Erdorgan meletakan akhlak Islam untuk mengurus negara tanpa serban dan jubah. 
Nik Abduh patut belajar bahawa perjuangan pemimpin untuk berakhlak Islam adalah ciri lengkap taqwa disisi Allah dari hipokrik ditikar sejadah tanpa hidayah. 






MAHATHIR MALU ADA KAWAN SEPERTI IBRAHIM ALI

Cetusan PERKASA akan meletakan calon di PRU dan keinginan Ibrahim Ali mahu jadi PM dengan maklumbalas Tun Dr Mahathir kesal dengan Ibrahim Ali  akan memberi kesan samada ahli PERKASA akan berhijrah ke BERSATU atau makin ramai Melayu yang akan sokong Ibrahim Ali.





Take notes please:
Selepas ini pecacai dan pendedak yang kutuk pelbagai gelaran kepada Ibrahim Ali akan menjulang setingginya seperti Hadi dijulang.
Mereka sanggup jilat semula lendir dan kahak sendiri.


Sunday, November 20, 2016

Saturday, November 19, 2016

JANGAN BUAT ANALISA TEMBERANG MARANG KERAPPU

Di tadika,  cikgu mengajar budak budak apabila selesai sesuatu perkara, hendaklah dibuat satu analisa atau post mortem.

Analisa tersebut hendaklah jujur kerana ia penting bagi strategi masa depan.

BERSIH kena buat analisa,  kenapa anggaran 500,000 penyertaan tidak tercapai,  apakah benar ramai membatalkan niat penyertaan kerana menjangkakan Tun tidak hadir (?)


Baju Merah kena buat analisa,  kenapa yang hadir sekitar 500 orang sahaja yang berkicau di Padang Merbok.
Apa sudah jadi dengan arahan Perhubungan Negeri Negeri mengerahkan ratusan ribu ahli membantu Baju Merah dengan persediaan bas+baju+makan+minum+tunai (?)

Buat analisa prestasi sendiri,  pemimpin jangan tongong dan bahalol untuk sebok selak kain orang,  kain sendiri terlucut.






# Pemimpin jangan buat perangai machais,  copy paste lendir kahak berulang ulang, bersepah sepah di merata blog semata mata sesuap dedak.
Alhamdulillah di sini tak ada macam tu,  kecuali seorang dua.

5 KOSONG




Ada yang mengukur kejayaan dengan angka yang keluar... Sebok jadi nujum.

Dari segi jumlah,  baju merah ke baju kuning yang lebih 1- 0

Ada keganasan? 2-0

BaJu merah dapat halang baju kuning?  3-0

Siapa yang lari ke luar negara?  4-0

Siapa yang tinggalkan sampah untuk DBKL?  5-0

BERSIH 5

Syabas Dan Tahniah PDRM,
Terima Kasih Tun Dr Mahathir (92thn bukan 29thn)
Salam Istiqamah Untuk Maria Chin,
Salam Takziah Buat Jamal
PERANCANGAN ALLAH LEBIH HEBAT.




SIAPA NAK UMNO TUMBANG DIJALANAN (?)


Saolan itu sahaja sudah salah..
Kata pendedak: Tidak Demokrasi,  Tidak Berpelembagaan...
Aku sokong.

Kelepek dan menyamun juga tidak demokrasi dan tidak ada dalam perlembagaan..
Siapa sokong?

Tiada siapapun mahu umno tewas di atas jalanraya..
Pembangkang pun tak kata..
Pembangkang pun tak mahu..

Kalau ada yang kata mahu tukar kerajaan di jalanraya,  itu dari fikiran yang bangkrap idea,  pemakanan yang tidak menyumbang oksigen di otak,  itu mereka yang takut dengan bayang2 sendiri,  takut melihat kebangkitan rakyat..

Demonstrasi jalanan hanya luahan rakyat..
Kerajaan yang prihatin dan bijaksana akan menjadi pendengar yang baik..

Hadapi,  tangani,  uruskan,  selesaikan...
Kalau logik undur,  letaklah jawatan dengan keinsafan rakyat dan negara lebih utama dari peribadi...


Kalau BERSIH dah jadi BERSIH 5 itu tandanya kerajaan tak buat kerja,  tak ada pemimpin cerdik dalam umno.

Umno akan ditewaskan di pilihanraya umum jika pilihanraya di adakan. Jika diadakan.   Jika diadakan..

Pembangkang tidak akan jadi pembangkang selamanya.  Pengganti untuk jadi pembangkang sudah ada, umno memang layak.

Di Selangor, PP dan Kelantan  umno telah menjadi pembangkang yang bagus - syabas dan tahniah, teruskan....
Johor,  Melaka,  Pahang,  Terengganu,  Kedah juga umno patut rebut jadi pembangkang...

Umno tidak wajar gentar kalah - Tak jadi kerajaan,  tak ada kuasa dan jawatan pun,  orang umno akan berjuang demi ugama,  bangsa dan negara.




Heh..

Friday, November 18, 2016

NAK TURUN...

Katanya.
Baju Kuning kena beli RM20, logiknya tambang,  petrol, spanduk,   hotel sendiri tanggung..

Baju Merah free, logiknya duit tambang, sapu tangan,  topeng,   makan,  tunai dapat lagi...

Mana satu nak sokong..




Saolan budak PASTI:
Apa status duit sogokan buat sedekah...


BERSIH VS JHOLOW


DUA STATEMENT YANG PENDEDAK BERKERUT MUKA SAMPAI 2018

1) Pembangkang tidak akan jadi pembangkang selamanya - Muhyiddin
# UMNO dan BN adalah bakal pembangkang terbaik... Cuba guna slogan selepas ini " Tanpa jawatan pun pemimpin umno akan berjuang demi bangsa, ugama dan  negara"

2. Azmin Ali antara contoh Pembangkang yang mentadbir negeri Selangor lebih baik dari negeri yang ditadbir BN malah lebih baik dari Puterajaya.

IMPLIKASI




Thursday, November 17, 2016

APA STATUS BERSIH 5 TERKINI...

OTAK Rafizi berfungsi dengan baik.  Satu nasihat yang sangat bijaksana...

Inilah pemimpin yang selalu memikirkan kebaikan semua pihak... walaupun kadangkala tersasul, terlajak laju..

Jangan jadi MENTERI sekadar rasa bimbang tetapi dalam masa yang sama sokong baju merah...





Apakah itu HALAL dan HARAM berkaitan BERSIH 5 pada 19.11.2016 ??? !!!

Yang HARAM adalah kesemua tafsiran SONGSANG oleh kesemua pemimpin kerajaan dan badut-badut mereka dalam perjawatanan awam seperti KETUA SETIAUSAHA NEGARA dan KETUA POLIS NEGARA !!!

Bila suruh ikut undang-undang kena baca peruntukan PERKARA 10 PERLEMBAGAAN dan AKTA PERHIMPUNAN AWAM 2012 !!!

Dan, jika masih pihak kerajaan tidak faham juga undang-undang maka bacalah PENGHAKIMAN Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang baru diberi pada jam lebihkurang 7.35 malam tadi, 17.11.2016, secara khusus berkaitan perhimpunan BERSIH 5 dan GERAKAN BAJU MERAH yang diisytiharkan SAH dan HALAL !!!.

Namun, diTEKANkan lagi oleh Hakim dalam PENGHAKIMAN itu, bahawa ianya adalah tanggungjawab POLIS untuk bagi dan selia jalan alternatif kepada GERAKAN BAJU MERAH supaya tidak menganggu perjalanan aman BERSIH 5 !!!

Kalau POLIS masih buat tidak endah, maka BERSIH 5 boleh nanti ambil tindakan PENGHINAAN MAHKAMAH terhadap KHALID ABU BAKAR sebagai KETUA POLIS NEGARA dan mana-mana pihak lain, termasuk TIMBALAN PERDANA MENTERI, jika ZAHID HAMIDI bertegas arahkan pihak berkuasa melanggar PERINTAH MAHKAMAH itu !!!!

Sekian. Maklumat ini adalah setakat pada jam 2.46 pagi, Jumaat 18.11.2016 !!!!

DEMI AGAMA DAN NEGARA TERCINTA !!!!!
Fb Haniff Khatri



# Apapula status baju merah terkini?
# BERSIH 5 wajar dibiar sendirian.. Sebarang keganasan sekadar merosakan reputasi mereka.

Wednesday, November 16, 2016

SECEBIS KISAH UNTUK DICEMUH SEBAB BUKAN KENA BATANG HIDUNG SENDIRI

Mohaludin Mansor:
SUAMI DI PENJARA KERANA KAPUR KASUT ANAK.

Kelmarin seorang wanita ini yg mendokong anak,berpeluh mercik dimuka berdiri dipintu rumah saya.
Katanya,"Cikgu,saya datang nak minta tolong.Saya dah pergi ke kebajikan masyarakat,mereka suruh datang minta pada cikgu sebelum permohonan saya diluluskan.Suami saya masuk penjara."Dia terhenti, sebak dan teresak.Bila saya bertanya sebabnya, dalam teresak berkata,"Dia ambik duit toke seratus ringgit.Anak minta beli kapur kasut,dia minta pinjam pada toke,dia tak bagi.Kena penjara 5 bulan."Mungkin anak ditegur oleh guru kerana kasut tidak berkapur,tidak kelihatan bersih,itu yg membuat ayahnya serba salah dan mengambil tindakan yg salah.

Bila saya bertanya samada suami penagih,dia mengatakan tidak,bahkan tak merokok.Anak 3 orang yg kecik 1 tahun masih menyusu badan dan perlu nestum,seorang lagi di tadika dan yg sulong darjah 2 di SK Berapit.

"Cikgu saya nak minta nestum untuk anak dan pampers,jika boleh beras dengan telor cukuplah untuk kami makan sementara tunggu suami keluar penjara.Saya nak kerja tak boleh kerana anak tak ada siapa boleh urus."Giliran saya pula yg kena kesat air mata.Pengalaman mengajar saya bahawa jika yg datang meminta makan,apalagi bila yg diminta hanya beras dan telor,demi Allah dia berkata benar.

Saya dah hantar keperluannya dg wang sedekah jariah rakan fb saya. Saya mohon kpd mereka yg membaca status ini mungkin boleh menjengok keluarga ini Amidah Mohd Nor,297C Kg Padang Buluh, Tikam Batu,Kedah.Tel 01118665691 Masuk ikut balai bomba Tikam Batu,terus kehujung jalan ada deretan rumah sebelah kanan,rumah warna hijau.

Saya akan terus bantu keluarga ini dg wang projek sedekah jariah rakan fb saya,jika anda nak menyumbang, bank in saja akaun biasa 55741xxxxxxx maybank, jika berlebihan akan diguna untuk sedekah kpd yg lain pula.Tolong jangan beri duit kpd saya khusus utk keluarga ini kerana saya lebih suka bertindak atas jamaah,bukan utk kepentingan seorang.abdghaniharon

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1298764583477051&id=100000305641912

# Semoga ada dermawan samada baju kuning atau baju merah mampu membantu keluarga ini.

KALAU KALAU HAMPA NAK SOKONG BERSIH 5...

‬: Dari FB Saiful Islam

KENAPA SAYA TURUN BERSIH 5 ?

1) Saya demonstran Bersih 1 (10 Nov 2007), Bersih 2 (09 Julai 2011), Bersih 3 (28 April 2012) dan Bersih 4 (29-30 Ogos 2015).

2) Bersih 1 saya masih mahasiswa tahun 3 di KIAS Nilam Puri, Kelantan. Bersama sekitar 10 teman mahasiswa, kami naiki bas dari Nilam Puri dan sampai ke Hentian Putra, KL, seterusnya berehat sebentar pagi itu di Pejabat Agung PAS, Jln Raja Laut. Kami bergerak bersama Pemuda PAS Pusat menuju Dataran Merdeka dan selamat dari sekatan FRU di situ, terus menuju Istana Negara melalui Masjid Negara dan membentuk gabungan yang cukup besar dengan pergerakan dari tempat-tempat lain.

3) Bersih 2 saya baru sahaja berkahwin sekitar 1 bulan. Saya bersama isteri, adik perempuan dan seorang sahabat Pemuda PAS Lembah Pantai, Sdr. Khalil Zawawi dan isterinya. Kami menaiki LRT. Saya bersama pergerakan dari Jln.Pudu-Pudu Sentral, antara lokasi tembakan gas pemedih mata yang cukup menyakitkan. Kali pertama saya dan isteri menyedut gas itu. Saya saksikan beberapa teman dibelasah teruk berdekatan sebuah hospital Cina di situ.

4) Bersih 3 saya bertugas bersama Jabatan Amal Malaysia (AMAL) dari Brickfield menuju Masjid Jamek. Kami ditembak dengan gas pemedih mata bertalu-talu diantara Masjid Jamek dan bank-bank di hadapannya. Himpunan paling dahsyat saya saksikan dan tangkapan paling besar, iaitu 512 tangkapan. Bukan sahaja 'darah tumpah' dari hidung seperti Jamal, tetapi puluhan yang cedera dibelasah polis di bawa ke hospital.

5) Bersih 4 saya beranikan diri untuk turun juga bersendirian ke Dataran Merdeka walaupun parti saya tidak turut serta. Hari kedua, saya bawa isteri dan anak-anak kerana melihat situasi himpunan yang sangat aman tanpa gangguan dan provokasi liar dari mana-mana pihak walaupun mendapat sedikit sindiran dari teman-teman yang taat tidak mahu sertai.

6) 19 Nov 2016 Sabtu ini, Bersih 5. Sekali lagi saya nekad akan sertai insya'Allah, walaupun pergi berseorangan tanpa ada kawan-kawan yang mahu turut serta kerana 'tiada arahan'. Kenapa saya akan sertai?

i) Ustaz-ustaz dan murabbi saya yang telah mentarbiyyah saya dan kawan-kawan bahawa kita menerima sistem demokrasi (termasuk pilihanraya) untuk mengambil alih kerajaan secara damai (muwajahah bis silmiyyah) demi membentuk sebuah negara yang baik dan dipimpin oleh orang yang baik. Maka, pilihanraya mesti bersih dan adil untuk memastikan kita mendapat kemenangan.

Saya diajar dengan kaedah Fiqh: [Tidak sempurna perkara wajib melainkan dengan adanya ia, maka perkara itu juga menjadi wajib]. Menegakkan negara yang baik itu wajib. Memasuki pilihanraya itu wajib. Menuntut pilihanraya bersih dan adil itu wajib. Turun beramai-ramai meluahkan tuntutan itu wajib.

Mereka ajar saya.

ii) Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah saya, diam dari menyatakan kebenaran adalah syaitan bisu (Mafhum Hadith). Saya dengar dan belajar dari mereka bahawa, Allah akan mengazab kaum yang melihat kezaliman, tetapi mereka diam. Bercakap yang benar dihadapan pemimpin zalim adalah jihad. Jika dibunuh, syahid. Lidi sebatang boleh dipatah, seberkas lidi agak susah. Seorang bersuara, kerajaan pekakkan telinga, ramai-ramai bersuara kerajaan boleh mengalah. Selemah-lemah iman cegah mungkar dengan hati dan lain-lain.

Saya tidak pasti apakah masih ada yang tidak merasakan kerajaan yang ada pada hari ini melakukan sekian banyak mungkar dan kezaliman atau tidak terasa betapa bebannya hidup di Malaysia saat ini. Saya merasai keperitan itu. Maka saya perlu sertai himpunan ini.

iii) Bersih dipimpin oleh Ambiga (Non Muslim) dan kelompok tidak berfikrah Islam (Maria Chin dll)?

Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah saya dengan kisah Nabi s.a.w turut serta dalam Hilful Fudhul di rumah Abdullah bin Jud'an sewaktu Nabi masih kecil dalam misi menyelamatkan satu puak yang dizalimi, walaupun perjanjian itu dimeterai bersama oleh pemimpin jahiliyyah. (Sila baca Sirah Nabi - jangan jadi aktivis dakwah pemalas ).

Saya diulang berkali-kali tentang sikap Nabi terima bantuan dari orang kafir dalam perkara kebaikan seperti Abu Talib, Abdullah bin Uraiqit (musyrik membantu hijrah) dan jiran Abu Bakar non Muslim yang banyak membelanya.

Dimana salah dan haramnya terlibat melawan kezaliman dan penindasan jika dipimpin oleh non-Muslim? Dan salahkan jika non Muslim yang ramai hadir mendominasi himpunan ini? Anda yang tidak mahu sertai, lalu anda mempersoalkan kenapa ramai non-Muslim (Cina dll). Apakah anda beranggapan Melayu, Muslim sahaja yang rasa terbeban dengan keadaan negara pada hari ini?

iv) Ustaz-ustaz dan murabbi saya tarbiyyah, Allah tidak tanya apa hasil perjuangan, tetapi berjuang atau tidak. Dibawakan kisah burung memadam api yang membakar Nabi Ibrahim ( ada yang menyebut ini kisah Israiliyat, tetapi boleh diambil pengajarannya). Lalu saya difahamkan, memang kerajaan atau SPR khasnya tidak peduli semua tuntutan kita, tetapi setidak-tidaknya mereka terima satu dan paling penting, kita sudah melakukan usaha yang terdaya.

Bahkan bagi yang memperlecehkan usaha berhimpun dari Bersih 1-4 tidak membawa perubahan langsung, ini dakwaan mereka yang buta politik dan sebenarnya tidak membaca pun hasil himpunan Bersih terhadap PRU 2008 dan PRU 2013. Dakwat kekal antara yang berjaya diperjuangkan walaupun masih tidak dijalankan secara baik.

v) Matlamat Bersih sudah lari, terima dana dari pihak asing, pijak gambar pimpinan, provokasi, kekasaran dan lain-lain.

Saya tidak tahu disudut apa matlamat Bersih sudah lari. Jika tuntutan-tuntutan Bersih ada perubahan, seperti dakwat kekal tidak dimasukkan lagi kerana ia sudah dilaksanakan. Maka dimasukkan tuntutan-tuntutan baru yang masih dalam lingkungan 'pilihanraya bersih'.

Terima dana dari asing saya tidak tahu dimana sumber maklumatnya. Yang pasti isu dana asing ini doktrin TV3, Utusan dan pemimpin Umno sejak Bersih 1 lagi.

Ustaz-ustaz dan murabbi saya selalu peringatkan agar hati-hati dengan provokasi untuk burukkan himpunan Bersih. Mungkin ada pihak yang diupah atau SB yang melakukan aksi-aksi radikal untuk burukkan himpunan termasuk memijak gambar mana-mana pimpinan negara atau parti-parti tertentu. Saya yakin pijak gambar pimpinan bukan restu penganjur Bersih dan jika benar itu peserta Bersih, penganjur sudah memberi kerjasama agar pihak keselamatan melakukan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya.
------------------------------------------------
Cukuplah 5 alasan saya ini, saya akan sertai Bersih 5. Saya hormati anda yang memang ada strategi atau pendekatan lain yang diyakini lebih syar'ie bagi menuntut pilihanraya yang bersih dan adil. Dan anda jangan kecam saya yang mahu turun!

Saya tidak ada lagi alasan untuk tidak turun di usia 30 tahun yang muda dan masih ada kekuatan ini. Saya mempelawa semua kawan-kawan yang bersama saya pada Bersih 1, 2, 3 & 4 untuk turut serta pada 19 Nov! Jangan lupa saat indah sewaktu tangan kita pernah bersilang erat dulu demi negara yang lebih baik!

Saya turun sebagai rakyat Malaysia!

- Abi Sumayyah -
16 Nov 2016 : Kuala Lumpur
[11/16, 14:29] Kevin BERSIH5: *SECURITY BRIEF FOR BERSIH 5 PEACEFUL RALLY IN KL, 19 NOVEMBER*

1. Stay away from agent provocateurs (even if they are wearing yellow t-shirts) and let BERSIH Security Team handle the situation. Avoid direct confrontation. They will be apprehended and handed over to the police. Form a ring around them and record their actions using video and/or photos.

2. We are there for a peaceful assembly. No weapons of any form should be brought nor should there be any destruction or defacement of properties. Again, anyone involved in such acts will be apprehended and handed over to the police.

3. Always follow the instructions of our authorised security volunteers. They will all be in our purple security t-shirts and carry a tag. When in doubt, call other security volunteers to verify their identity.

4. Should the police use pepper spray pellets to shoot at protesters, turn your back to them and quickly move away. Do not panic but follow the directions of the BERSIH Security Team.

5. We would also have clearly distinguishable placards to communicate with the crowd e.g. “UNDUR”, “SENYAP” etc.

6. Our assembly time on 19 November is from 10am to 6pm. Gather at the designated points at 10am or where there are large crowd of BERSIH supporters. Please disperse orderly after 6pm. The designated gathering points are Bangsar LRT (Dataran Maybank) and Masjid Negara.

7. In case of emergencies, our security teams will move you to the following evacuation points – KLCC, KL Sentral and Bangsar LRT.

8. Participants should not consume any drinks or food left by the roadside. This is to avoid poisoning by saboteurs.

9. We have independent observers, both local and international, who will be monitoring the BERSIH 5 rally. The medic team with 140 medical professionals and 6 ambulances are also on standby to assist in any emergencies. In case of an arrest, SMS your full name and IC number to our Urgent Arrest Team at 011-21376814 or 011-39376684.

10. Download our official app, Prime, and get official updates and instructions on your phones. It is available free on both Android and iOS. Also follow our official social media channels: Facebook (www.facebook.com/BERSIH2.0OFFICIAL), Twitter (www.twitter.com/bersih2), and Instagram (www.instagram.com/bersih2). Pay no heed to news that do not come from our official channels.

As organiser of the rally, BERSIH 2.0 will always seek to work in close cooperation with the police to ensure an orderly and peaceful assembly. We have assembled a 1,400-strong BERSIH Security Team to assist in traffic control, crowd control, stop provocations and to prevent criminal acts. They will be ready to work closely with the police to achieve these tasks.

SATUKAN TENAGA, MALAYSIA BARU.

Statement issued by the Steering Committee of Bersih 2.0

Please share widely.

*#BERKATALAHBENARWALAUPUNPAHIT*
*#BERANIKERANABENAR*

Tuesday, November 15, 2016

TAZKIRAH SEJARAH

# SEPERTI YANG DIJANGKA,  BAB FAKTA DAN ILMU,  PECACAI MEMANG TAK BACA HABIS....

Tahukah anda, Siapa Pewaris Sebenar Pusat Judi Genting?

Tauke Genting Highlands, Lim Goh Tong, semasa bekerja di Cameron Highlands tertarik dengan persekitaran Cameron Highlands. Bila balik KL, dia pun mula mencari kawasan yang hampir sama dengan Cameron Highlands tapi dekat dengan KL.

Cari punya cari…dia jumpa satu kawasan tanah tinggi di Gunung Ulu Kali yang berketinggian 1800 kaki dari paras laut.

Gunung Ulu Kali terletak ditengah-tengah sempadan Selangor dan Pahang. Nak buat apa-apa projek pun, bukan senang…sebab kena deal dengan dua negeri.

Tapi Lim Goh Tong bukan bod oh…sebab dia tau orang Melayu boleh dibeli. Toksah kata orang kampung…bapak Menteri pun boleh dibeli.

Orang pertama dibeli oleh Lim Goh Tong ialah Tan Sri Haji Mohamed Noah Omar. Toksah tengok title Tan Sri ataupun title Haji. Itu semua tak ada makna. Lim Goh Tong menubuhkan Syarikat Genting Highlands Berhad dan melantik Haji Mohamed Noah sebagai Pengarah.

Lim Goh Tong berpakat dengan Mohamed Noah untuk memohon tanah seluas 12,000 ekar yang terletak dalam negeri Pahang dan 2,800 ekar dari negeri Selangor. Dan sudah semestinya, perkara nak mintak tanah ni..Haji Mohamad Noah yang buat.

Kerajaan negeri Pahang meluluskan permohonan Genting Highlands Berhad serta merta. Tapi Datuk Harun Idris yang jadi Menteri Besar Selangor masa tu tak setuju nak bagi macam tu saja. Dia memberikan hak milik 99 tahun kepada Genting Highlands Berhad.

Goh Tong tak setuju dengan pajakan 99 tahun, sebaliknya dia mahukan hakmilik kekal. Datuk Harun tak setuju, sebaliknya dia hanya mahu bagi pajakan 99 tahun. Akhirnya, Datuk Mohamed Noah berjumpa dengan Tun Razak yang masa tu menjadi Timbalan Perdana Menteri supaya mendesak Datuk Harun suruh bagi juga kat Lim Goh Tong.

Datuk Harun terpaksa bersetuju dengan Tun Razak supaya memberikan tanah seluas 2,8000 ekar yang dimiliki oleh Kerajaan Selangor kepada Lim Goh Tong. Apa tujuan untuk membangunkan Genting Highlands..yang tu aku tak payah cerita. Kalau yang tu pun hangpa tak tau..memang bod oh la.

Tun Razak pun aku tak payah cerita..sebab kalau tak tau dia tu bapak kepada Najib… tak tau nak kata la.

Cuma..berapa ramai yang tau siapa Tan Sri Haji Mohamed Noah yang menjadi kuda tunggangan Lim Goh Tong?

Tan Sri Haji Mohamed Noah adalah bapa mertua kepada Tun Razak. Datuk Najib jugak!! Anak Haji Mohamed Noah ialah Rahah (mak Najib) dan Suhaila (emak Hishamuddin).

Datuk kepada Najib dan Hishamuddin adalah kuda tunggangan Lim Goh Tong untuk mendapatkan 14,800 ekar tanah rizab Melayu untuk dijadikan pusat perjudian terkemuka didunia. Dan Pak Mentua dengan menantu bersepakat menggunakan kedudukan depa untuk mendapatkan persetujuan dua-dua kerajaan negeri.

Tun Razak dari Pahang.. jadi tak susah nak bodek Sultan Pahang. Manakala di Selangor, Tun Razak menggunakan kedudukannya sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk memaksa Datuk Harun Idris menyerahkan tanah milik kerajaan Selangor kepada Pak Mentua dia.

Cara meluluskan Genting Highland pun semua kelam kabut. Sapa yang menentang semua kena steamroll.

Genting Highlands Berhad ditubuhkan pada 27 April 1965. Kerja-kerja membuat jalan dari Genting Sempah ke puncak gunung Ulu Kali bermula pada 18 Ogos 1965. Dalam masa empat bulan, semua proses permohonan tanah selesai. Masa tu kalau rakyat biasa nak tukar nama dalam geran pun mengambil masa dua tahun.

Najib Razak pewaris Genting

Sejarah selebihnya..yang tu hangpa cari sendiri la. Genting Highlands melalui beberapa proses pertukaran nama, percantuman, pertukaran pemegang saham.. akhirnya dimiliki sepenuhnya oleh Lim Goh Tong.

Sekarang ni…ada la dua tiga kerat Melayu yang jadi Pengarah non-eksekutif.. menguruskan pusat judi.

Tapi jangan risau…banyak lagi tanah-tanah di Malaysia ni yang belum tergadai. Semua orang mempunyai pilihan…sama ada nak terus pilih generasi Tan Sri Mohamed Noah untuk menggadaikan tanah Melayu..atau campak saja depa kelaut.

Profail:

Tan Sri
Dato' Haji Mohammad Noah bin Omar / Maimun bin Haji Abdul Manaf

-Anak
-Rahah
-Suhaila
-Fakhriah
-Abu Rais

-Tun Rahah Mohammad Noah adalah isteri kepada
Perdana Menteri Malaysia kedua Tun Abdul Razak Hussein (1971-1976)

-Toh Puan Suhaila menjadi isteri kepada
Perdana Menteri Malaysia ke-3 , Tun Hussein Onn (1976-1981).

Cucunya kini Mohd Najib bin Abdul Razak menjadi
Perdana Menteri Malaysia ke-6 .

Seorang lagi cucunya ialah Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang kini menjadi Menteri Dalam Negeri dalam kabinet Najib

Umno dan Genting Berhad

Bekas Speaker Dewan Rakyat, bekas Pengerusi Genting Bhd serta datuk kepada Datuk Seri Najib Razak dan Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Tan Sri Noah Omar memiliki 602,318,000 saham dalam Resort World Berhad.

Yayasan Noah memegang saham sebanyak 3,334,600 dalam Genting Berhad. Yayasan Noah kini diwarisi oleh Najib dan Hishammuddin. Bekas Ketua Polis Negara, Tun Hanif Omar, bekas Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Amin Othman dan bekas Pegawai Bank, Dato’ Paduka Nik Hashim Yusof menjadi Pengarah Genting Berhad.

Salahsilah PM Melayu Islam Malaysia

Buku 'The Three Swan' ada menceritakan perjalanan hidup keluarga ini.Buku ini diterbitkan oleh MPH Group (M) Sdn. Bhd. (MPH) setebal 320, ditulis oleh anak kedua Fakhriah, Datuk Dr. Fawzia Abdullah

Sumber lain ;
My Dream oleh Mendiang Tan Sri Lim Goh Tong

Tan Sri Mohamad Noah Omar Dan Kisah Belakang Tabir Kasino Genting
http://manjongmari.blogspot.com/2012/06/tokwan.html

Tan Sri Mohamad Noah Omar Dan Kisah Belakang Tabir Kasino Genting
http://atsixty-zakriali.blogspot.com...dan-kisah.html/

UMNO dan kegiatan judi
http://www.tranungkite.net/v10/modul...rder=0&thold=0

Koleksi UMNO dan JUDI dulu kini dan selamanya..
http://penpasksgb.blogspot.com/2011/...-kini-dan.html

NAJIB SURUH CONTOHI DAN IKUTI MENDIANG LIM GOH TONG
http://www.bernama.com/

Koleksi UMNO dan JUDI dulu kini dan selamanya..
http://penpasksgb.blogspot.com/2011/...-kini-dan.html

Jangan salahkan pencuri.. sebab kerja pencuri ialah mencuri. Salahkan diri sendiri sebab terus membenarkan pencuri bermaharajalela

Monday, November 14, 2016

MAHATHIR ADA DOSA YANG LEBIH BESAR DARI KELEPEK

1) Bekerjasama dengan DAP
2) Menyokong pembebasan Anwar

Ini tentang Tun Dr Mahathir yang di war war kan,  ini yang di momok kan,  ini yang dihebohkan atau lebih tepat disuap ke minda ahli umno dan penyokong taksub macam Jamal.

KEDUA DUA ISU TELAH DIJAWAB TUN DR MAHATHIR DENGAN JELAS

1) Najib lebih teruk dari DAP
2) Anwar sekarang dipenjara di era Najib.  Menyokong pembebasan melalui undang undang,  semua orang berhak di sisi undang undang.

Masa depan Pakatan Harapan jika dikemaskan lagi sangatlah berpotensi untuk tawan Puterajaya jika sekadar inilah dosa Mahathir.

Mereka yang menyogok dan kena sogok (pemimpin dan ahli umno) karat minda.

Fikiran ini juga ada pada sebahagian ahli PAS seperti Nik Abduh - sekapal.

Apakah dua perkara di atas lebih besar dosa,  jahatnya dari kelepek,  rasuah dan tidak amanah.

Kitab mana yang dibuka tu?

Demi siapa Mahathir lakukan itu?
Adakah yang kelepek duit rakyat lakukkan demi ugama bangsa dan negara?

Fikir guna otak ler beb...


# TERKINI KOMEN TMJ
Dedah salahlaku adalah 1kesalahan di Malaysia...

MAHATHIR SEBUT DEDAK: KENAPA NIK ABDUH TERSEDAK




# Bukan sahaja Nik Abduh,  tetapi juga yang makan cili.

Sunday, November 13, 2016

BERCAKAP BENAR SATU KESALAHAN

Antara berckap benar atau disabitkan di bawah OSA, Rafizi memilih mendedahkan kebenaran yang membawanya ke hukuman dipenjara 18 bulan.

Satu pengorbanan yang sangat tinggi nilainya bukan kerana apa partinya atau fahamannya tetapi kerana semata mata mendedahkan kebenaran.




PERJUANGAN SIA SIA

Jika Jamal kena tumbuk berdarah bukanlah sesuatu yang pelik sebab dari awal lagi dia dah tempah, galak dan menyeru nyeru..

Matlamat dan tujuan telah tercapai.  Siapa yang tumbuk...
Polis (?) Tak logik..
Bersih (?) Semua dah lari..
Geng sendiri (?) Drama...

Walaupun umno tidak terlibat tetapi menyokong,  Kj sendiri tidak menghalang budak budaknya untuk turut sertai baju merah. Bakal calon harapan MB Selangor,  Zein Isma selaku Ketua Penerangan umno Selangor pun bersemangat sungguh menyokong.

Persaolan seterusnya adakah Puterajaya mahu dikekalkan mengguna samseng atau demokrasi.

Dalam ketika umno risau PAS bergabung dengan Pakatan Harapan apakah lagak baju merah memberi kelebihan kepada umno.

JANGAN CAKAP ABANG TAK PAYUNG...

Saturday, November 12, 2016

KEGIGIHAN TUN MENYATUKAN PEMBANGKANG MEMBUATKAN ADA PEMIMPIN KURANG SELERA SEX

TERKINI:

Darah Jamal 'tumpah' di Ampang

Zikri Kamarulzaman
13 Nov 2016, petang 4:43 (Dikemaskini 13 Nov 2016, petang 4:49)

Pemimpin Baju Merah Datuk Seri Jamal Md Yunos berdarah pada hidungnya selepas dia didakwa diserang dan ditumbuk dalam kejadian di Ampang hari ini.

Kejadian berlaku ketika Jamal bersama pengikutnya mengekori Anggota Parlimen Ampang Zuraida Kamaruddin yang sedang mempromosikan perhimpunan BERSIH5 di pusat beli-belah Ampang Point.

Sejurus kemudian berlaku pergelutan dan ketika itulah muka Jamal didakwa ditumbuk pihak tidak diketahui.

Anggota kumpulan Baju Merah kemudian bergelut pula dengan beberapa anggota polis yang menyekat laluan keluar. Sekurang-kurangnya tiga daripada mereka ditahan.

Ditemui media selepas itu Jamal berkata seorang daripada "budak Zuraida" telah memukulnya.

Jamal yang juga ketua Umno Sungai Besar jelas tidak berpuas hati dengan insiden itu dan memberitahu beliau akan bertindak balas.

"Saya tak puas hati. Saya akan kejar mereka lebih dari apa saya umumkan (terhadap BERSIH sebelum ini).

"Saya akan DOT DOT DOT mereka," katanya.

Jamal dikenali sebagai pimpinan utama Baju Merah yang giat menyaingi kempen BERSIH menjelang perhimpunan di Kuala Lumpur pada Sabtu depan.

Selain memberi amaran untuk berkumpul beramai-ramai bersama BERSIH, sejak beberapa hari lalu kumpulan berkenaan mempamerkan kekuatan mereka dalam seni bela diri, termasuk ketika mengadakan protes berhampiran pejabat Malaysiakini pada 5 November lalu.

Beberapa klip video yang tersebar di media sosial pula menunjukkan beberapa individu - termasuk Jamal sendiri - menunjukkan kemampuan mereka menahan pukulan serta serangan fizikal melalui seni bela diri.

Sementara itu Zuraida ketika dihubungi berkata beliau tidak tahu menahu mengenai mengenai serangan ke atas Jamal.


"Saya mengelak daripada dia, jadi saya tak tahu apa yang terjadi. Saya akan bercakap dengan orang saya dan bertanya kepada mereka," katanya kepada Malaysiakini.




POSTING ASAL:

Kalau kita melayari blog blog pro penyamun,  tidak banyak fakta diberi untuk menjawab persaolan rakyat.

Hutang 1MDB belum selesai,  hutang baru dibuat bertujuan menutup lubang lama...
Gali lubang,  korek lubang...
Bukan pelaburan yang dibawa balik tetapi bergaya bermewah dengan hutang.

Itu yang dilaung gegak gempita sebagai KEJAYAAN,  patutlah sakan menari menyanyi...
Sukaria meraikan kejayaan,  melihat rakyat diperbodohkan.

Ditambah dengan hujah Pemimpin, landasan keretapi pantai timor akan menurunkan harga barang !!!.
Kaldai pun tersenyum...

Selain dari kurang fakta,  copy paste berulang ulang antara satu blog dengan satu blog... Hakikatnya mereka tahu,  komen tajam yang masuk tidak disiarkan.  Bolehkah mereka berbohong pada diri sendiri sekadar sesuap dedak untuk dibawa bekal nanti...

Celik sahaja biji mata, otak mereka terbelengu dengan BERSATU dan Mahathir,  apa nak cakap biar boss suka!
Tidor malam tadi pun,  tak cukup.. Lari lintang pukang dikejar bayangan Mahathir...

Ada pula Menteri yang buasir agaknya bila suruh Mahathir cermin diri.. Sendiri pun macam rumah tak siap.

Sudah tentulah cermin Tun Dr Mahathir adalah pusaranya sendiri, mati sebagai pengkhianat?  Penyamun?  Atau kekal sebagai pejuang yang mengenepikan kepentingan dan kesenangan diri sendiri dan keluarga semata mata demi masa depan ugama,  bangsa dan negara.


Kini kegigihan Tun berusaha untuk menyatukan pembangkang sekaligus akan membawa PAS ke pangkuan Harapan cukup merisaukan.
Harap harap janganlah sampai ada pemimpin terjun Jambatan.




# MCA SUKA KUNING BERSIH

KONVENSYEN PAKATAN TERLAJAK TARAF..

Kalau dulunya PAU dilihat sebagai satu pejumpaan politik yang paling gah seenterio dunia, Tetapi atas dasar "pekak, tuli dan bisu" dilaksanakan di era Transformasi, maka gegak gempitanya hanya tinggal copy paste angguk. - kalau sejarah itu boleh terhakis, bukanlah mustahil dan pelik sangat umno tewas tersungkur di PRU akan datang.

Kini yang mendapat tempat dan perhatian adalah Konvensyen Pakatan Harapan yang julung kalinya di adakan untuk satu permuafakatan yang dirancang. Muafakat atau tidak, kena tunggu, wait and see.

Tanpa PAS yang jual mahal menolak kehadiran mereka di atas rasa diri lebih suci dan betul, konvensyen ini sedikit kekurangan. Dengan dengar khabar Muhyiddin meminta penangguhan masa untuk menandatangani Permuafakatan, maka akan timbullah satu lagi isu baru.

Tidak perlu menaruh harapan yang tinggi pada sebuah konvensyen pertama yang mengumpul pelbagai ideologi dan fikiran politik yang bersegi segi untuk diadun menjadi bulat dan mulus. Biarlah ada perbezaan yang belum selesai atas kesuntukan masa tetapi boleh diperbaiki dengan sedikit lagi ruang dan masa.

Itu lebih baik dari bersetuju dan kemudiannya bersetuju untuk tidak bersetuju.

Friday, November 11, 2016

BUAH HATI SIAPA YANG TERLIBAT

Cepat cepatlah buat pengakuan,  tak kenal,  tak pernah jumpa... Semoga selamat dunia aqirat (?)



Agak agak Pemakan Dedak akan ulas atau tidak (?)
Kalau tak ada fakta... Boleh juga juga buat alasan "Campurtangan Kuasa Asing"
Atau buat ulasan seperti biasa "Ini semua kerja jahat Mahathir"



BINA MELAYU BARU TANPA BRIM DAN GST

( TANPA RASUAH DAN KEZALIMAN ) 

BRIM DAN GST

Tadi beli nasi lemak 50 sen 
→ makan 
→ tinggal separuh 
→ nampak lalat dalam nasi lemak
→ jumpa mak cik jual nasi lemak tadi 
→ bagitahu ada lalat 
→ mak cik jawab ' Hok alorh , nasi lemak 50 sen takkan nak letak ayam?
....😂 😂 ....

....😂 😂 ....


MORAL OF THE STRORY

US picked a billionaire and made him a leader.
Malaysia picked a leader and made him billionaire!


Dengan UMNO dikalahkan sahaja,  satu overahaul akan dapat dibuat, pembongkaran antara jasa dan pengkhianatan.

Orang Melayu dan Islam,  bangsa Malaysia perlukan satu tsunami untuk bangun sebagai satu Melayu baru.

Ketuanan Melayu harus dibina atas etika dan akhlak Islam.

Titah Sultan Perak,  orang Melayu jangan jadi badut,  Pemimpin Melayu kena berdiri megah atas rasa hormat kawan dan lawan dan bukan kerana ditakuti atas salahguna kuasa.

Thursday, November 10, 2016

DI MANA SUARA WANITA UMNO SEKARANG (?)

Srikandi PPBM memandang kejayaan Donald Trump sebagai suatu petanda bahawa

masyarakat hari ini ingin lari dari kepompong ahli politik konvensional. Masyarakat mahukan perubahan. Mereka tidak lagi percaya kepada ahli politik.

Donald Trump lebih dikenali sebagai taikun perniagaan daripada seorang ahli politik. Dia dilihat sebagai seorang individu pragmatik yang tidak lahir dari acuan politik. Dia lahir dari empayar perniagaan.

Saya tidak melihat persaingan antara Clinton dan Trump dari perspektif polisi Democratic Party atau Conservative Party. Saya juga tidak terlalu ingin menjuruskan penilaian saya kepada manifesto kedua-dua mereka, tetapi kepada latar belakang kedua-dua calon.

Begitu juga di Malaysia, saya melihat kepada keputusan PRU13 di mana masyarakat telah memilih ramai calon dari parti pembangkang kerana mereka mengenengahkan muka- muka baru yang tiada baggage politik. Muka- muka baru yang asing dari dunia politik menjadi pilihan rakyat kerana mereka muak dengan ahli politik.

Saya berpendapat keputusan PRU14 di Malaysia juga akan terus mendapat tempias keputusan pilihanraya presiden US dan PRU13. Rakyat hilang keyakinan kepada ahli politik dan mereka mahukan muka baru bernafas segar.

Bagi pihak Srikandi PPBM, kami melihat trend kehendak rakyat ini dengan serius. Barisan kepimpinan Srikandi PPBM akan secara meluas menampilkan muka-muka segar dan muda yang berketrampilan dalam membentuk ombak baru yang sangat besar menjelang PRU14. Barisan kepimpinan Srikandi PPBM in shaa Allah akan diumumkan minggu hadapan.

Anina Saadudin
Ketua Srikandi PPBM

Wednesday, November 9, 2016

KUMAN DI SEBERANG LAUT, RAKSASA DEPAN MATA..

Apa sangat kita nak takut dengan kemenangan Donald Trump. Dia tak makan orang.
Musuh yang nyata... 


Yang di depan mata lagi merbahaya.....
Gunting dalam lipatan, 
Api dalam sekam, 
Harapkan pagar,  pagar makan padi,
Haruan makan anak, 
Menang sorak,  kampong tergadai, 
Menang kontrak,  negara tergadai... 
Kelepektism.. 

Tuesday, November 8, 2016

SUMBANGAN JAMAL KEPADA UMNO

Tun Dr Mahathir dalam blog terkininya mengucapkan tahniah kepada Jamal,  dengan pertanyaan bila nak dapat Tan Sri.

Sewajarnya sebagai pemimpin muda,  jika benar tidak dipengaruhi dedak dan diikat agenda,  Jamal wajar secara sopan menemui Tun untuk mendengar dari mulut Tun sendiri tentang perjuangannya.

Tidak ada rugi sedikitpun bagi Jamal untuk berbuat demikian.





# DAP tidak akan mampu bertapak di hati orang Melayu kalau pemimpin UMNO , pemimpin Melayu berpegang teguh kepada ajaran dan akhlak Islam.

Monday, November 7, 2016

MALAYSIA MAKIN MISKIN, KOS SARA HIDUP MENINGKAT... RAKYAT SUBSIDIKAN KERAJAAN

Oleh itu adalah perlu pemimpin jangan berlagak sangat dengan rakyat...

BERAPA MARKAH KITA NAK BAGI KEPADA ANNUAR MUSA

Ucapan yang paling lengkap segenap tujuh penjuru alam. 
Sayangnya ia datang dari seorang sekadar Ketua Penerangan parti dan ahli parlimen di mana audiencenya sangat terhad.

Kebolehan luar biasa annuar musa bukan sekadar di padang bola. Bukan sekadar menjinakan datuk vida tetapi jika diangkat menjadi Menteri Penuh ianya sangat berguna kepada rakyat malaysia dari sumbangan berkata kata. 

Pembinaan landasan keretapi hingga ke Kelantan akan menurunkan harga barang?????? Satu lagi "ahmad maslan" yang menjamin gst menurunkan harga barang!!!!!!!! Teori hampehhh

Apapun setakat ini,  perlantikan annuar musa sebagai ketua penerangan parti sangat berbaloi baloi.  Kecerdikannya jauh belakang meninggalkan salleh kruak,  shabery chik,  ahmad maslan,  rahman dahlan yang masih terkulat kulat mencari kata kata untuk menyokong landasan termahal di dunia. 

Alangkah baiknya landasan tersebut dibina merentasi Sandakan di Sabah hingga ke Tebedu di Sarawak. 
Mereka lebih memerlukan. 






SURAT TERBUKA KEPADA PERDANA MENTERI MALAYSIA

YAB Perdana Menteri,

Bagi pihak pengundi kawasan saya dan seluruh rakyat di Pantai Timur, saya mengucapkan berbanyak terima kasih atas usaha YAB Datuk Seri dalam melaksanakan East Coast Railway Line (ECRL). Kereta api bersejarah ini bukan hanya sekadar satu projek, tapi umpama satu titik dakwat terang tertera pada sehelai kertas yg putih. Ia secara radikal akan mengubah kehidupan rakyat sepanjang koridor Pantai Timur, mewujudkan pekerjaan yang baik dan peluang ekonomi kepada rakyat biasa dari yang sekecil-kecil daripada kampung hinggalah ke sebesar-besar daripada bandar.

Saya amat berpuas hati kerana, seperti yang YAB Datuk Seri sedia tahu, isu ini berada dekat di hati saya. Di Parlimen, sebelum ini saya telah berkali kali mengetengahkan isu jurang perbezaan antara wilayah, antara negeri Pantai Barat dan Pantai Timur. Dan saya sering mengutarakan betapa negeri Pantai Timur harus dibawa keluar daripada situasi kemiskinan dan kemunduran.

Saya telah berkali kali menyentuh isu perbezaan ini semasa UCAPAN MENJUNJUNG KASIH TITAH SERI PADUKA BAGINDA YANG DI PERTUAN AGONG, pada Mac 2015. Sekali lagi, pada bulan Jun saya berucap panjang lebar di Parlimen semasa perbahasan RMK-11. Jadi, projek ECRL ini dan perhatian peribadi YAB Dato' Seri terhadap Negeri-negeri Pantai Timur mengembirakan dan memuaskan hati saya.

Saya gembira kerana YAB Dato' Seri mempunyai keberanian dan komitmen tinggi untuk melakukan apa yang gagal dilakukan oleh Perdana Menteri terdahulu. YAB Dato' Seri berhak mendapat kredit yang tinggi kerana membuat satu usaha yang berani dan belum pernah dilakukan sebelum ini bagi meletakkan negeri-negeri Pantai Timur sebahagian dari Initiatif One Belt One Road (OBOR) dan inisiatif New Maritim Silk Road (MSR) yang baru dilancarkan Republik Rakyat China. Ini sudah tentu akan menjadikan negeri Pantai Timur bakal mendapat manfaat terbesar dari ledakan ekonomi China.

YAB Dato' Seri tentunya sudah lama memahami bahawa rakyat di Pantai Timur telah ketinggalan dari segi ekonomi. Sudah terlalu lama, mereka telah disingkirkan dari kemakmuran dan kemajuan yang dinikmati di Pantai Barat, terutamanya di Lembah Klang. Sudah terlalu lama, bandar-bandar dan kampung-kampung telah dikosongkan belia yg terpaksa berhijrah.Ramai daripada mereka terdesak untuk mencari kehidupan yang lebih baik di bandar besar di Pantai barat.Ibu bapa telah dipisahkan dari anak-anak mereka. Datuk nenek dari cucu mereka. Ramai yang telah terputus hubungan dengan keluarga mereka.

Yang Amat Berhormat Datuk Seri, Semua itu akan berubah tidak lama lagi kerana initiatif Dato Seri.  Apabila sudah siap, kereta api ini akan menghubungkan Pantai Timur ke Lembah Klang di Pantai Barat, Singapura di Selatan, dan China di Utara. Kos barang akan turun, masa perjalanan antara Timur dan Barat akan singkat dan taraf hidup rakyat akan meningkat.Sebagai seorang Perancang Bandar, saya dapat meramalkan Bandar-bandar kecil dan besar akan tumbuh serta kampung-kampung akan menjadi pusat pertumbuhan baru...dan peluang ini membolehkan belia kekal membina Dan memperkukuh ekonomi Dan kehidupan mereka ditempat sendiri.
Pada masa dahulu, Pantai Timur telah terpisah oleh kekurangan sistem perhubungan yg baik.  Kelantan misalnya masih tidak mempunyai lebuh raya, walaupun ada yang baru nak dibina sekarang. Saya masih ingat sewaktu kecil betapa sukarnya perjalanan saya ke sekolah berasrama penuh di Ipoh dan Kuala Lumpur. Perjalanan dengan bas dan kereta api dari Kelantan adalah panjang dan sukar, satu realiti yang masih dialami oleh ramai penduduk Pantai Timur hingga hari ini, sama ada mereka peniaga,pelajar, petani, nelayan, atau seorang pelancung.Projek kereta api ini akan mengubah kehidupan mereka dengan cara yang mereka tidak boleh bayangkan sebelum ini.
Tidak lama lagi, seluruh Pantai Timur akan menjadi hab perdagangan,destinasi pelancungan,dan tumpuan pelaburan yang mengagumkan di pentas global.Segalanya kerana keputusan dan kebijaksanaan YAB Dato' Seri yang berpandangan jauh .Dengan mengambil kesempatan dari inisiatif OBOR China SURAT TERBUKA KEPADA PERDANA MENTERI MALAYSIA

YAB Perdana Menteri,

Bagi pihak pengundi kawasan saya dan seluruh rakyat di Pantai Timur, saya mengucapkan berbanyak terima kasih atas usaha YAB Datuk Seri dalam melaksanakan East Coast Railway Line (ECRL). Kereta api bersejarah ini bukan hanya sekadar satu projek, tapi umpama satu titik dakwat terang tertera pada sehelai kertas yg putih. Ia secara radikal akan mengubah kehidupan rakyat sepanjang koridor Pantai Timur, mewujudkan pekerjaan yang baik dan peluang ekonomi kepada rakyat biasa dari yang sekecil-kecil daripada kampung hinggalah ke sebesar-besar daripada bandar.

Saya amat berpuas hati kerana, seperti yang YAB Datuk Seri sedia tahu, isu ini berada dekat di hati saya. Di Parlimen, sebelum ini saya telah berkali kali mengetengahkan isu jurang perbezaan antara wilayah, antara negeri Pantai Barat dan Pantai Timur. Dan saya sering mengutarakan betapa negeri Pantai Timur harus dibawa keluar daripada situasi kemiskinan dan kemunduran.

Saya telah berkali kali menyentuh isu perbezaan ini semasa UCAPAN MENJUNJUNG KASIH TITAH SERI PADUKA BAGINDA YANG DI PERTUAN AGONG, pada Mac 2015. Sekali lagi, pada bulan Jun saya berucap panjang lebar di Parlimen semasa perbahasan RMK-11. Jadi, projek ECRL ini dan perhatian peribadi YAB Dato' Seri terhadap Negeri-negeri Pantai Timur mengembirakan dan memuaskan hati saya.

Saya gembira kerana YAB Dato' Seri mempunyai keberanian dan komitmen tinggi untuk melakukan apa yang gagal dilakukan oleh Perdana Menteri terdahulu. YAB Dato' Seri berhak mendapat kredit yang tinggi kerana membuat satu usaha yang berani dan belum pernah dilakukan sebelum ini bagi meletakkan negeri-negeri Pantai Timur sebahagian dari Initiatif One Belt One Road (OBOR) dan inisiatif New Maritim Silk Road (MSR) yang baru dilancarkan Republik Rakyat China. Ini sudah tentu akan menjadikan negeri Pantai Timur bakal mendapat manfaat terbesar dari ledakan ekonomi China.

YAB Dato' Seri tentunya sudah lama memahami bahawa rakyat di Pantai Timur telah ketinggalan dari segi ekonomi. Sudah terlalu lama, mereka telah disingkirkan dari kemakmuran dan kemajuan yang dinikmati di Pantai Barat, terutamanya di Lembah Klang. Sudah terlalu lama, bandar-bandar dan kampung-kampung telah dikosongkan belia yg terpaksa berhijrah.Ramai daripada mereka terdesak untuk mencari kehidupan yang lebih baik di bandar besar di Pantai barat.Ibu bapa telah dipisahkan dari anak-anak mereka. Datuk nenek dari cucu mereka. Ramai yang telah terputus hubungan dengan keluarga mereka.

Yang Amat Berhormat Datuk Seri, Semua itu akan berubah tidak lama lagi kerana initiatif Dato Seri.  Apabila sudah siap, kereta api ini akan menghubungkan Pantai Timur ke Lembah Klang di Pantai Barat, Singapura di Selatan, dan China di Utara. Kos barang akan turun, masa perjalanan antara Timur dan Barat akan singkat dan taraf hidup rakyat akan meningkat.Sebagai seorang Perancang Bandar, saya dapat meramalkan Bandar-bandar kecil dan besar akan tumbuh serta kampung-kampung akan menjadi pusat pertumbuhan baru...dan peluang ini membolehkan belia kekal membina Dan memperkukuh ekonomi Dan kehidupan mereka ditempat sendiri.
Pada masa dahulu, Pantai Timur telah terpisah oleh kekurangan sistem perhubungan yg baik.  Kelantan misalnya masih tidak mempunyai lebuh raya, walaupun ada yang baru nak dibina sekarang. Saya masih ingat sewaktu kecil betapa sukarnya perjalanan saya ke sekolah berasrama penuh di Ipoh dan Kuala Lumpur. Perjalanan dengan bas dan kereta api dari Kelantan adalah panjang dan sukar, satu realiti yang masih dialami oleh ramai penduduk Pantai Timur hingga hari ini, sama ada mereka peniaga,pelajar, petani, nelayan, atau seorang pelancung.Projek kereta api ini akan mengubah kehidupan mereka dengan cara yang mereka tidak boleh bayangkan sebelum ini.
Tidak lama lagi, seluruh Pantai Timur akan menjadi hab perdagangan,destinasi pelancungan,dan tumpuan pelaburan yang mengagumkan di pentas global.Segalanya kerana keputusan dan kebijaksanaan YAB Dato' Seri yang berpandangan jauh .Dengan mengambil kesempatan dari inisiatif OBOR ChinaSURAT TERBUKA KEPADA PERDANA MENTERI MALAYSIA

YAB Perdana Menteri,

Bagi pihak pengundi kawasan saya dan seluruh rakyat di Pantai Timur, saya mengucapkan berbanyak terima kasih atas usaha YAB Datuk Seri dalam melaksanakan East Coast Railway Line (ECRL). Kereta api bersejarah ini bukan hanya sekadar satu projek, tapi umpama satu titik dakwat terang tertera pada sehelai kertas yg putih. Ia secara radikal akan mengubah kehidupan rakyat sepanjang koridor Pantai Timur, mewujudkan pekerjaan yang baik dan peluang ekonomi kepada rakyat biasa dari yang sekecil-kecil daripada kampung hinggalah ke sebesar-besar daripada bandar.

Saya amat berpuas hati kerana, seperti yang YAB Datuk Seri sedia tahu, isu ini berada dekat di hati saya. Di Parlimen, sebelum ini saya telah berkali kali mengetengahkan isu jurang perbezaan antara wilayah, antara negeri Pantai Barat dan Pantai Timur. Dan saya sering mengutarakan betapa negeri Pantai Timur harus dibawa keluar daripada situasi kemiskinan dan kemunduran.

Saya telah berkali kali menyentuh isu perbezaan ini semasa UCAPAN MENJUNJUNG KASIH TITAH SERI PADUKA BAGINDA YANG DI PERTUAN AGONG, pada Mac 2015. Sekali lagi, pada bulan Jun saya berucap panjang lebar di Parlimen semasa perbahasan RMK-11. Jadi, projek ECRL ini dan perhatian peribadi YAB Dato' Seri terhadap Negeri-negeri Pantai Timur mengembirakan dan memuaskan hati saya.

Saya gembira kerana YAB Dato' Seri mempunyai keberanian dan komitmen tinggi untuk melakukan apa yang gagal dilakukan oleh Perdana Menteri terdahulu. YAB Dato' Seri berhak mendapat kredit yang tinggi kerana membuat satu usaha yang berani dan belum pernah dilakukan sebelum ini bagi meletakkan negeri-negeri Pantai Timur sebahagian dari Initiatif One Belt One Road (OBOR) dan inisiatif New Maritim Silk Road (MSR) yang baru dilancarkan Republik Rakyat China. Ini sudah tentu akan menjadikan negeri Pantai Timur bakal mendapat manfaat terbesar dari ledakan ekonomi China.

YAB Dato' Seri tentunya sudah lama memahami bahawa rakyat di Pantai Timur telah ketinggalan dari segi ekonomi. Sudah terlalu lama, mereka telah disingkirkan dari kemakmuran dan kemajuan yang dinikmati di Pantai Barat, terutamanya di Lembah Klang. Sudah terlalu lama, bandar-bandar dan kampung-kampung telah dikosongkan belia yg terpaksa berhijrah.Ramai daripada mereka terdesak untuk mencari kehidupan yang lebih baik di bandar besar di Pantai barat.Ibu bapa telah dipisahkan dari anak-anak mereka. Datuk nenek dari cucu mereka. Ramai yang telah terputus hubungan dengan keluarga mereka.

Yang Amat Berhormat Datuk Seri, Semua itu akan berubah tidak lama lagi kerana initiatif Dato Seri.  Apabila sudah siap, kereta api ini akan menghubungkan Pantai Timur ke Lembah Klang di Pantai Barat, Singapura di Selatan, dan China di Utara. Kos barang akan turun, masa perjalanan antara Timur dan Barat akan singkat dan taraf hidup rakyat akan meningkat.Sebagai seorang Perancang Bandar, saya dapat meramalkan Bandar-bandar kecil dan besar akan tumbuh serta kampung-kampung akan menjadi pusat pertumbuhan baru...dan peluang ini membolehkan belia kekal membina dan memperkukuh ekonomi serta kehidupan mereka ditempat sendiri.

Pada masa dahulu, Pantai Timur telah terpisah oleh kekurangan sistem perhubungan yg baik.  Kelantan misalnya masih tidak mempunyai lebuh raya, walaupun ada yang baru nak dibina sekarang. Saya masih ingat sewaktu kecil betapa sukarnya perjalanan saya ke sekolah berasrama penuh di Ipoh dan Kuala Lumpur. Perjalanan dengan bas dan kereta api dari Kelantan adalah panjang dan sukar, satu realiti yang masih dialami oleh ramai penduduk Pantai Timur hingga hari ini, sama ada mereka peniaga, pelajar, petani, nelayan atau seorang pelancung. Projek kereta api ini akan mengubah kehidupan mereka dengan cara yang mereka tidak boleh bayangkan sebelum ini.

Tidak lama lagi, seluruh Pantai Timur akan menjadi hab perdagangan, destinasi pelancungan dan tumpuan pelaburan yang mengagumkan di pentas global. Segalanya kerana keputusan dan kebijaksanaan YAB Dato' Seri yang berpandangan jauh.  Dengan mengambil kesempatan dari inisiatif OBOR China, Pantai Timur akan menjadi sebahagian daripada laluan perdagangan luas yang menakjubkan sehingga ke Eropah Asia dan Afrika. OBOR meliputi 65 negara dengan jumlah penduduk seramai 4.4 bilion orang, jadi bayangkanlah kepelbagaian kemungkinan untuk rakyat Pantai Timur. Ketika mana banyak negara berundur disebabkan kebimbangan perdagangan, kita berani melangkah ke hadapan dengan keberanian dan keyakinan. Tidak akan ada masa yang lebih baik untuk menjadi seorang pemastautin negeri Pantai Timur.
Saya teruja dan berbangga, saya pasti YAB Datuk Seri juga begitu.

YAB Datuk Seri, semua ini tidak akan tercapai tanpa kepimpinan Dato' Seri yang komited lagi BERISTIQAMAH .  YAB Dato' Seri berani meletakkan sasaran yang tinggi apabila mereka menggesa Dato' Seri bersasar rendah. Dato' Seri sentiasa berkesanggupan bergerak ke hadapan dan menyesuaikan diri dengan kaedah baru apabila mereka menggesa Dato' Seri untuk mundur ke belakang. Dato' Seri terus memberi tumpuan memikul amanah demi rakyat walaupun mereka memfitnah, mencaci dan mencela.  Seperti yang YAB Datuk Seri pernah berkata "pantang berundur, pantang menyerah!".  Kami, rakyat Pantai Timur berbangga dan akan sentiasa bersama dengan YAB Dato' Seri dalam perjuangan ini.

Semoga Allah SWT sentiasa memberkati YAB Dato' Seri jua, In Sya Allah.

TAN SRI ANNUAR MUSA
AHLI PARLIMEN P026 KETEREH November 7, 2016

Sunday, November 6, 2016

NO WONDER TUN JEALOUS !!!

Kata seorang kawan " Kita bakal menempa sejarah lagi. Kita sewajarnya bangga kerana Malaysia bakal memiliki railway yang termahal di dunia. Pasti tidak ada negara lain yang akan beat"

No wonder Tun Dr Mahathir jealous sangat-sangat seperti kata Nazri.

Tun jealous kat mana (?)

SURAT TERBUKA KEPADA AZMIN ALI





ASSALAMUALAIKUM.....
DATO' SERI MOHAMED AZMIN BIN ALI
DATO' MENTERI BESAR

Adalah dengan ini saya Hazimy Bin Hassan yang menetap di Rawang, Selangor ingin mengemukakan hasrat
saya dan sebahagian besar rakyat Muslimin dan Muslimat negeri Selangor Darul Ehsan.

Hasrat kami sebagai rakyat Islam adalah supaya kerajaan negeri Selangor dapat mengubah cuti hari minggu hari Ahad kepada hari Jumaat.

Hal ini adalah kerana majoriti pekerja makan gaji sektor swasta dan kerajaan yang Muslimin termasuk saya mengalami  keadaan kurang kondusif untuk bersolat Jumaat.

Pada masa sejak merdeka hingga kini, Jumaat adalah hari bekerja bagi rakyat kaum pekerja di Selangor.

Tak kira Muslimin sektor swasta dan kerajaan terpaksa bergegas untuk pergi solat Jumaat dalam keadaan kesuntukan masa, kesesakan jalan raya dan tekanan kerja. Kecuali hari cuti umum jatuh pada hari Jumaat.

Sedangkan jika dicutikan hari Jumaat, banyak solusi untuk kaum Muslimin dapat diraih. Kaum bapa boleh pergi bersama anak yang kanak-kanak lelaki menunaikan solat Jumaat.

Ada 2 sesi persekolahan anak umat Islam di negeri Selangor. Hari Jumaat juga hari persekolahan. Maka, majoriti murid lelaki Islam sekolah rendah tidak sempat menghadiri solat Jumaat kerana kekangan masa, kenderaan dan tiada peneman akibat bapa bekerja di tempat lain.

Anak-anak ini juga memang tak sempat bersolat Jumaat kerana setelah pulang dari sekolah kebangsaan di sebelah pagi, kena bergegas pula untuk pergi sekolah agama harian kerajaan Selangor pada sebelah petang. Mereka kena tunggu van sekolah supaya tak terlepas ke sekolah agama.

Manakala kaum pekerja mengalami masalah tekanan masa. Contohnya, saya sendiri yang merupakan guru sekolah 2 sesi yang bertugas sesi petang mengalami stres untuk sampai ke pejabat sekolah sebelum atau tepat pada jam 2:15 setiap hari Jumaat.

Dan saya telah 2 kali menerima SURAT TUNJUK SEBAB akibat beberapa kali terlewat yang ber SEBAB. Saya hanya ingin menunaikan solat Jumaat namun saya pula dikenakan tindakan oleh Guru Besar saya seorang veteran Muslimah yang Hajjah.

Jika hari Jumaat dicutikan, produktiviti sebenarnya meningkat. Sebab, hari Ahad tiada solat Jumaat maka pekerja bekerja sepenuh masa seperti jumlah jam bekerja pada hari Isnin hingga Khamis.

Pada hari Jumaat, tempoh bekerja kurang satu jam lebih atau dua jam. Ini situasi win-win bagi pekerja dan majikan / Ketua  Jabatan.

Saya mengharapkan Dato' Seri dapat mengusulkan dan meluluskan perubahan yang begitu baik dan Islamik seperti mana Negeri Johor Darul Ta'zim melaksanakannya tanpa sebarang masalah.

Insya Allah jika Dato' berjaya membuat perubahan yang bermakna ini, ia akan menjadi pencen kubur dan saham akhirat Dato' Seri dan sekalian ADUN beragama Islam negeri Selangor.

Semoga Allah mempermudahkan segala kerja buat dan urus tadbir Dato' Seri. Hari Jumaat penghulu segala hari dan lihatlah betapa bahagianya Muslimin dan Muslimat di negeri Johor, Kelantan, Terengganu dan Kedah.

Semoga siapa yang membaca warkah ini dapat mem viral kan warkah rakyat marhaen ini. Mudah-mudahan cuti hari minggu hari Jumaat dapat jadi kenyataan di negeri Selangorku Sayang ini.

Allah jua yang membalas jasa baik kalian
semua.

Salam hormat dari diriku, hamba Allah yang jahil kerdil.

Hazimy Bin Hassan

03:22

5 SAFAR 1438 HIJRIYYAH

bersamaan

5 NOVEMBER 2016.Jom sama2 virel kn...dapat kn cuti pda hari jumaat untk umt islam.bukti mlysia ngara islam.npe nk ikut kristian cuti hari ahad.kristian nk gi church sbb tu di umum kn sunday cuti..fkir2 kn lah..😢😢

Saturday, November 5, 2016

URUS NEGARA SECARA BERANI KERANA BENAR (?)

Apa yang sedang berlaku di dalam negara adalah pertembungan antara Negarawan dengan Hartawan.

Apa yang diungkitkan adalah kesilapan dan kesalahan Tun Dr Mahathir Mohamad sepanjang 22 tahun.
Sehingga ke hari ini semua itu dianggap fitnah kerana ia tidak dapat dibuktikan secara sah mengikut perundangan sedangkan peluang berbuat demikian seribu peratus boleh dilakukan.

Berani kerana benar,  Tun mencabar mereka lakukan..

Oleh itu sebarang bentuk tuduhan ke atas Tun selepas ini sekadar menunjukan kerenjatan otak si penuduhnya.

Dalam masa yang sama apa yang sedang diperkatakan kini adalah soal moral dan tindakan Najib menguruskan negara.

Juga dipersoalkan tentang apa yang sedang diusahakan kini akan merosak negara.

Berani kerana benar?  Halangan dibuat untuk mengheret beberapa isu ke mahkamah.

Sekali lagi,  berani kerana benar?
Desas desus mahkamah rakyat juga akan dihalang  !!!



Semoga otak kita bercantum mencari kebenaran untuk kemenangan jiwa sendiri.


Friday, November 4, 2016

ISU KHAIRUDDIN KELUAR BERSATU. GEMPAQ SAT

Berita tentang Khairuddin yang keluar BERSATU tanpa pengetahuan Tun Dr Mahathir menarik perhatian puak umno lebih dari orang lain.

Bagi mereka apa sahaja tentang berita BERSATU, adalah samada nyawa umno makin lemah atau masih bertahan. Oleh itu bila Khairuddin keluar bersatu ia menjadi satu kekuatan untuk umno terus bertahan dan tanpa pengetahuan Tun,  ia seolah dapat berita bonus.

Kalau Khairuddin rayu semula masuk umno..
Kalau Khairuddin berpeluk sakan dengan ku nan,  agaknya macamana...
Kalau Khairuddin cium semula tangan Najib.. Agaknya macamana...

Semua itu tidak mustahil,  tidak salah kalau ada yang terus mahu bermimpi ia akan berlaku..

Cerita Khairuddin dan lain lain fiksyen, boleh baca Malaysia Today... Memang terhibur,  macam cerita Mona Gersang...karya hebat,  penulis pun hebat.. Top Selling.

Dulu,  Khairuddin tidak jadi ahli BERSATU kerana tidak minat Muhyiddin jadi Presiden dan tidak ditawarkan jawatan penting - siapa punya cerita?  Tup tup keluar parti,  bila masuk tak dihebohkan pula...

Watak antagonis Khairuddin adalah lebih baik duduk di luar institusi...ia masih boleh menyuntik nilai positif dan menjadi lebih berjasa.



KENAPA PAS MASIH NAK MENARI SILAT PULUT DAN BUKAN PUKUL GENDANG PARANG..



Pemimpin PAS kini sudah jadi corak kain batik Kelantan atau kain sutera tenunan moden Terengganu,  pelbagai corak dan warna.

Imej jubah serban sekadar pakai kerana yang lama masih ada,  lebih ke arah sedondon dengan senyum dan hati berbunga bunga macam baru dapat bini muda remaja.

Taksub tok guru dan ulama, masih ada asal jangan sampai hilang di mata, pudar sama saatnya pemergian Nik Aziz.

Kalau dicalonkan Bapa Perubahan,  Bapa Kebebasan,  Bapa Penasihat,  Bapa Permodenan tidak ada calon yang sesuai selain Hadi Awang.

Sebab itulah kalau terdengar pra syarat PAS mahu bergabung dengan Pembangkang dengan syarat Hadi sebagai PM sangatlah layak,  molek berketepatan..

Mudah mudahan reputasi dan maruah menjunam Malaysia di mata dunia angkara pemimpin umno dapat segera dinaikkan semula oleh Naib Presiden Ulama Islam Sedunia.

Muhyiddin bukanlah calon yang paling tepat 100% sebagai PM jika Puterajaya ditawan kalau mahu dibandingkan dengan Hadi Awang.
Kalaupun Lim Kit Siang itu di melayukan,  pun tidak tertanding dengan Hadi Awang yang bukan sahaja banyak pengalaman tetapi juga sepak terajang,  Sepenggal MB Terengganu jangan dilihat lemah dan kurang,  tapi lihat kepada PAS Terengganu yang masih tabah hingga sekarang.

Atas alasan itu,  kekuatan itu pemimpin PAS jangan bersikap isteri cerai hidup atau suami mati bini dalam berpolitik.

Jangan parti, hidup segan mati tak mahu diajak jadi teman,  jangan berkawan dengan parti kelepek takut bini sendiri terlepas pada kawan..
Carilah yang sama padan..  Masuk dijemput pergi ditahan.

Pandai pandailah layan anak abu yang merajuk pilih jalan,  bertegur tegurlah dengan musuh yang kini bukan lagi abang besar...

PAS sewajarnya berjalan ke depan,  tunjuk jalan,  mengepalai setiap peperangan dalam situasi sekarang...

JANGAN SETIAP KALI ADA PELUANG,  PAS KEKAL CERDIK TAPI TAK BOLEH DITUMPANG...



Thursday, November 3, 2016

MALAYAN UNION

Jika tidak kerana bantahan jalanan yang dibuat oleh rakyat ketika itu apa agaknya status Kesultanan Melayu sekarang?
Bijak sejarah tolong huraikan...

Kalau tidak demo jalanan pelajar universiti pada masa itu rakyat Baling mungkin bertambah ramai mati kebuluran...

Mungkin kerana statusnya rakyat mahrhaen,  berkumpul sedikit dikatakan mengganggu ketenteraman tetapi kerana taksub pangkat dan jawatan, rakyat dipaksa beri laluan dipanggil apa?  Rakyat dikerah menyambut dipanggil apa?
Tidak lebih dari kacang lupakan kulit...

Kalau besok ada penderhaka,  lagi bola itu sangat bulat,  lagi air ada pasang surutnya , lagi gunung ada landai ada curamnya.. Dunia pusingan basikal.

Bukan tidak dihulur ke saluran tapi pintunya sudah ditampal,  segala lubang disumbat dedak.
Benarlah Wang Itu Lebih Sultan dari Sultan..

Ingatlah,  kita ini akhirnya akan mati,  makin tinggi pangkat dan darjat dunia,  kalau mati kita tetap di arak sepanjang jalanraya,  matipun masih menyusahkan rakyat dan pengguna jalanraya.

Insaflah...

#Puisi ke ni?

AHMAD MASLAN TUNJUK BELANG DAN MATANG

Saya tidak jawab saolan wartawan tentang petrol dan minyak masak sebab ia bukan di bawah MITI...

Cerdik sikit jawapan tu berbanding dengan jawapan jawapan yang lepas..
Tapi sebenarnya saolan yang ingin ditanya,  kenapa dulu janji macam orang naik sawan gst dijamin menurunkan harga barang?


Wednesday, November 2, 2016

HANYA ADA SATU FORMULA SAHAJA UNTUK. MENURUNKAN HARGA BARANG DAN NEGARA LEBIH SELAMAT..

NAJIB TURUN

KALAU NAK RELEVAN, KENA DEKATI JAMAL


Tingkat 4 sudah dikuasi... 




# Isu kenaikan minyak masak dan petrol sekadar cubaan untuk membiarkan rakyat heboh di dalam negara dan tidak peduli fakta apa yang sedang dibicarakan di makamah Singapura.

Tuesday, November 1, 2016

SUDAHKAH NAJIB MENANG MENENTANG MAHATHIR

Itu jawapan kepada mereka yang merasakan Mahathir gagal mengundurkan Najib.

Menang di mana?
Di TV3