Google+ Followers

Wednesday, May 24, 2017

LOBAI MINTA MAHATHIR TAUBAT..

Lobai politik dia langgar semacam je untuk mengingatkan pihak lain, angkuh dan sombong, di mana ciri ciri kutbah..  (?)


Please excuse me.


Tuesday, May 23, 2017

PEMBANGKANG BERGOLAK, BERGELORA RIBUT TAUFAN PUN BN TETAP AKAN TUMBANG..



Pemimpin dan parti politik pembangkang mungkin belum ada kata sepakat dalam beberapa perkara tetapi matlamat mereka sama, tewaskan umno di PRU. 
BN bukan sahaja berhadapan dengan pembangkang tetapi berhadapan dengan rakyat yang sudah celik politik,  inilah cabaran sebenar,  lebih lebih lagi majoriti rakyat sudahpun mempunyai pendirian dan keputusan. 

BN mungkin nampak stabil tapi setakat mana pemimpin mereka ada integriti,  dah lama rakyat perhatikan.. 





ISU PM TAK SAMPAI PECAH BELAH

Isu siapa PM dari Pakatan Harapan merupakan subjektif dan seperti yang diketahui umum bilangannya mencukupi dan sesuai kerana kelayakan asas ciri seorang Melayu dan Islam dan lebih baik dari Najib memang ada. 


Ia tidak akan sampai kepada perpecahan kerana masing masing masih pegang kepada prinsip Najib mesti diundurkan dengan cara umno perlu ditewaskan melalui pilihanraya. 

Yang perlu diperhalusi adalah kesepakatan,  konsensus dan diumumkan secara bersama.  Yang lebih perli dititik berat adalah pembahagian kerusi dan strategi tangani 3 penjuru. 

Setiap parti sudah pasti mencalonkan pemimpin masing masing sebagai tanda commitment dan ianya bukan isu atau pelik.  Hatta PAS pun secara logiknya akan mencalonkan Hadi sebagai PM jika dapat menguasai kerajaan yang mahu dibentuk. 

Hatta jika PAS menang besar,  mana mana pihak pun perlu menerima dan menghormati. 

Soal mengadu domba menimbul syak wasangka dengan matlamat pecah belah dan sanggup menyediakan umpan besar memanglah kepakaran di pihak sana yang paniknya bukan alang kepalang. 

Acahan PKR dengan menamakan Anwar sebagai PM7 pun dah menggoncang!!!  Tu sebab spin lum habis habis sampai sekarang.. 

Monday, May 22, 2017

SOKONGAN KEPADA PEMBANGKANG KERANA TUN DAN BERSATU, JANGAN LUPA TU..



Apakah pembangkang mula terfikir bahawa mereka boleh tawan Puterajaya tanpa pengaruh Tun Dr Mahathir melalui BERSATU (?)

Saifuddin Nasution jangan cuba meliwat dan terpengaruh dengan hasutan !!!!!







Sunday, May 21, 2017

SALLEH KERUAK AJAK BERSATU..




Menteri sama lah macam lebai lebai yang ada,  kalau bercakap lembut lidah dari gigi,  pijak semut pun tak mati.. 

Salleh kena bermula dengan menghormati orang tua,  cakap berlapik tunjuk sikit adab berkomunikasi, hormat pemimpin lama yang sudah banyak jasa..

Hakikatnya rakyat bawahan sentiasa bersatu menunggu PRU,  kita lihat nanti siapa yang akan kecohkan,  pecahbelahkan.. 




Nasihatkan tv3, jasa, anuar musa,  blogger bangang,  pendedak dan kutu kutu yang berselerak,  dalam ni pun ada.. 





# bersatu kena bermula dengan pemimpin, buang yang keruh ambik yang jernih,  buang yang selekoh lantik yang bersih.

Saturday, May 20, 2017

UMNO DAN DAP MAKIN TIDAK RELEVAN.

PRU14 sedang dibawa ke arah Melayu Vs Chinese dan Islam vs kafir (?)  Sejauh mana kebenarannya dan apa matlamatnya (?)

Siapa yang bawa (?)

Nasrudin Tantawi ada meniupkan trumpet amaran kononnya ada rampasan kuasa Islam akan berlaku (?) Apabila tidak ada pernyataan atau pembuktian,  amaran tersebut dianggap tin kosong,  sekadar suara politik minta nyawa dan perhatian. 

Ancaman kepada orang Islam berterusan bukan sahaja di Malaysia tetapi satu dunia, bukan sekadar peringatan bermusim dan bermotif tetapi kena berjaga sepanjang masa. Kuasa Islam lebih mudah hilang apabila amanah dan akhlak pemimpin dan penduduk Islam lemah dan runtuh. 

Jika pun PAS lemah, kalah atau lenyap. Itu tidak bererti rampasan kuasa Islam berlaku,  PAS hanya sebuah parti berkepentingan individu sama seperti umno, dap dan sebagainya.. 

Selain dari Nasrudin,  pihak lain yang lemah juga akan memainkan sentimen ugama dan bangsa ini. DAP dan umno adalah dua parti yang mempunyai potensi ke arah ini kerana penyokong mereka lebih bertemakan bangsa dan sentimen ugama diangkat untuk menanam rasa permusuhan. 

Jika berlaku permusuhan dan ketidakharmonian,  susur galur berpotensi datangnya dari kedua dua parti ini. Sangat tidak bertanggungjawab. 

Semakin dekat dengan pilihanraya umum, parti desperate yang sudah dikenalpasti akan mencanang amaran dan ugutan seolah negara ini tidak ada undang2 dan perlembagaan. 

Paling malang, helah pemimpin yang takut hilang kuasa ini ditelan bulat pula oleh penyokongnya,  dua kali bangang. 

Jom kita lawan segala bentuk provokasi kearah ketidakharmonian kaum,  lawan pembohongan,  lawan penipuan dan tolak pemimpin yang korup. 

Orang Melayu akan terjerumus jauh kalau salah pilih pemimpin.  Pemimpin yang korup, akhlak buruk dan tidak amanah akan mudah tunduk kepada kuasa besar dan kuasa wang.  Pemimpin sebeginilah yang mempercepatkan kuasa Melayu dan Islam hilang. 

Friday, May 19, 2017

KELUAR BERSATU



Parti cendawan, dinamakan Parti Harapan Malaysia sekadar untik mengelirukan pengundi dengan Pakatan Harapan akan bergabung dengan PAS,  elok sangat yang keluar BERSATU,  DAP, AMANAH atau PKR join parti baru ini. 

Tidak boleh tidak,  tidak boleh lari Pakatan Dedak Malaysia (PDM) 



Heboh sangat beberapa nama akan keluar dari BERSATU yang dikatakan ada kaitan dengan ketidakpuasan beberapa perkara pengurusan dan sebagainya. 

Kekuatan BERSATU bukanlah atas jumlah keahlian dan kemudiannya banyak pula songel dan kerenah,  adat berparti dan berpersatuan tidak dapat memuaskan kehendak semua pihak.  Lebih penting menjadi ahli adalah untuk menyokong dan bukannya berebut nak jadi pemimpin. 

Jumlah sokongan kepada BERSATU sebenarnya lebih banyak dari yang menjadi ahli. Bagi yang nak keluar parti,  sudah tentu di alu alukan, penyokong BERSATU memang cukup meluat jenis orang (AHLI)  macam ni,  tak perlulah bagi seribu alasan,  tak perlu tegak benang yang sudah basah kuyup, sila berambus. 

# Sokongan kepada BERSATU bukan untuk kepentingan Mahathir, Muhyiddin,  Mukhriz tetapi untuk menghentikan salahguna kuasa umno. 

Menewaskan umno di PRU bukan atas kekuatan BERSATU sahaja,  bukan atas satu parti tetapi secara berkumpulan.  Itu sebab pintu masih terbuka untuk PAS berfikir secara rasional bekerjasama dengan Pakatan Harapan atauana mana parti yang difikirkan sesuai. 

Jika PAS boleh kalahkan umno dalam tiga penjuru atau PAS boleh kalahkan umno satu lawan satu, memang Pakatan Harapan sudah tidak diperlukan. 

Congaknya PAS tak mampu menang dalam tiga penjuru atau dua penjuru.  PAS masih memerlukan sokongan Pakatan Harapan dan begitulah sebaliknya. 
Apa salahnya PAS hanya bertanding di 40 kerusi yang selamat menentang umno dengan sokongan Pakatan Harapan dan penyokong PAS pula memberi solongan kepada Pakatan Harapan pada baki kerusi yang lain. Win win situation. 

Lainlah kalau PAS nak bersama UMNO menentang Pakatan,  pertandingan dua penjuru,  itu lebih logik dan dihormati. 

Terpulang kepada PAS samada untuk menjadi penghalang,  pengkhianat atau penyelamat Rakyat dan negara. 
Mereka yang keluar BERSATU juga berada pada status yang sama. 




# aku bercakap atas kapasiti peribadi aku sebagai penyokong. 


Wednesday, May 17, 2017

MAT OVER YANG OVER.... RAMAI YANG MELENTING NI

Insiden Mat Over menampar David Teoh adalah sesuatu yang lebih over berbanding dengan David yang over. 

Dalam majlis yang santai PM dan Pegawai Keselamatannya lebih bersedia dengan pelbagai ragam audien. 
PM sebagai politician yang matang, provokasi David Teoh sangat ringan. 
Lebih cantik jika PM dapat handle kegelojohan David.

Tindakan Mat Over menafikan sikap marhaen PM berdepan dengan rakyatnya sendiri,  kalau nak ketat protokol,  buat aecara formal,  bukan santai. 

Who is mat over yang over??? 

Rosyam Nor bukan moderator yang sesuai dan berpengalaman untuk mengendalikan majlis yang berbau politik,  provokasi dan propa.

Banyak lagi majlis yang lebih panas seperti yang dianjurkan Sinar Harian dapat dikendalikan dengan baik oleh moderator yang berpengetahuan dan pengalaman. 

Demi mengaut publisiti dengan menggunakan public figure, memang majlis itu mendapat perhatian dalam istilah dicemari keganasan.  


# oh ye,  kalau nak dipolitikan,  boleh juga.. Dah ramai tularkan, dikaitkan bangsa dan parti yang dilemparkan kepada David,  berbaloikah.. 

Belum cukup Islam kah aku kalau tak sokong PAS

Belum cukup melayu kah aku kalau tak sokong umno..




Tuesday, May 16, 2017

PAS KELUAR TUN MASUK

PAS terlebih dahulu dan awal keluar dari Pakatan Rakyat sebelum pun BERSATU ujud,  itu satu fakta. 

Dengan itu Pakatan Rakyat dibubarkan atas perselisihan pendapat PAS dan DAP yang akhirnya dilihat merugikan DAP.

Bagi penyokong yang sudah lama mahu PAS keluar dari PR mengharapkan PAS bersendirian dan menjadi alternatif kepada umno secara total,  kekuatan sendiri pada masa dan alasan yang terbaik. 

Malangnya corak kepimpinan selepas kematian Nik Aziz,  Hadi Awang telah memimpin PAS kepada "terhutang budi" dan mesra umno hingga kini. 

Bagi yang menolak umno dan tidak mahu bersekongkol dengan pembangkang, perubahan PAS sangat memgecewakan.. 

Apabila BERSATU ditubuhkan dan bekerjasama dengan Pakatan Harapan, ramai penyokong tadi dan sealirannya menyokong BERSATU walaupun bekerjasama dengan DAP kerana dilihat kepimpinan BERSATU bukanlah jenis tunduk atau mudah diperdayakan DAP. 

Apabila membicarakan keberuntungan politik, kelebihannya adalah pada Pakatan Harapan kerana suntikan BERSATU menjadikan DAP lebih sedar akan realiti politik semasa. 

Dengan dakwaan rasuah ke atas lim guan eng menjadikan DAP terikat pada mati atau hidup perlu menang pilihanraya bersama Pakatan Harapan. 

Majoriti pengundi telahpun lama membuat keputusan tentang parti mana yang akan mereka pilih dan cukup sedikit yang akan merubah fikiran. 

Strategi terakhir kedua dua pihak lebih disasarkan kepada saki baki yang masih belum buat keputusan. 

Tsunami cina telah terjadi di PRU13, mengharapkan tsunami Melayu di PRU14. 

Sambutan hebat ke atas Tun di Jitra semalam tentu sahaja bukan khabar baik buat pas dan umno. 

3 PENJURU SEKADAR KE ARAH KERAJAAN CAMPURAN

Tidak ada satu pihak pun berani meramal dengan tepat hasil keputusan dalam setiap pertandingan 3 penjuru melibatkan Pakatan + pas + umno/bn.

Keluhan rakyat adalah majoriti berpihak kepada pembangkang tetapi bukan semuanya pengundi, tidak boleh mempengaruhi keputusan.

Sikap rakyat yang sekarang pintar dan menerima apa jua pemberian kerajaan tetapi tidak mengundi parti pemerintah merupakan satu lagi fenomena yang memeningkan umno. 

PAS mungkin mempunyai penyokong yang tegar tetapi ianya dibayangi AMANAH yang masih berdamping rapat dengan akar umbi pas. Untuk mempengaruhi dan mendapat undi dari kalangan bukan ahli,  pas bergantung kepada calon di kawasan tersebut tetapi bukan melayu,  majoriti besar menolak pas. 

3 penjuru sangat terbuka untuk semua parti,  ia menjadi isu dan kebimbangan besar buat Pakatan,  macam satu kelegaan buat umno dan sekadar bermegah megah untuk PAS. 

Dengan segala teknik dan kemudahan,  umno sukar ditewaskan. 
Dengan sentuhan Mahathir,  pembangkang ada harapan besar peningkatan.. 
Dengan bersendirian, PAS bermain dengan lubang kuburnya sendiri.. Atau jadimangsa serigala. 

Keberuntungan PAS,  dia boleh menyertai Pakatan atau umno untuk membentuk kerajaan pusat selwpas PRU14 dan mendapat habuan setimpal. 

Bukan satu yang mustahil,  Hadi Awang mampu menjadi PM dalam kedudukan sempua terbaik walau berada di pihak mana sekalipun. 


PAS KENA BELAJAR DENGAN PKR


PKR arah semua lantikan politik oleh kerajaan Negeri di Kelantan melepaskan jawatan masing-masing.

Mungkin lantikannya kecil dan tidak seberapa tetapi cukup untuk menghormati keputusan MSU.

Ketika Hadi ibaratkan Pakatan Harapan dan umno sebagai biawak,  Hadi kena periksa sendiri kepimpinan  lidahnya juga,  kot kot bercabang..

Monday, May 15, 2017

HARAM MENGUNDI MEREKA YANG MENGHINA ISLAM - PERKASA



# aku setuju sangat..  Tidak kira apa parti
Termasuk juga yang memperalat Islam untuk survival politik.. 
Termasuk yang tidak amanah.. Samada SPRM cekup ataupun tidak.. 

Sunday, May 14, 2017

PAS MAMPU MENANG LEBIH KERUSI DENGAN BANTUAN UMNO

Sejak najib istiharkan masa bertahan sudah berakhir, masa menyerang balas perlu bermula ke atas pembangkang.. Ada nampak! 

Apa perasan ke serangan? 
Kalau di tv3 semalam,  aku terkemalangan menonton,  serangan kepada Tun memang masih diteruskan.. 
Jika sampai ke hari ini pun,  serangan masih berterusan,  apakah serangan sebelum ini belum cukup,  atau belum cukup berkesan? 

Ikhlas kah penyampai dan wartawan berita itu memburuk burukan Mahathir,  alau lain dibibir lain dihati.. 

Serang pembangkang?  Apa isu nak serang?  Pembangkang punya isu 10, sendiri punya isu 100 !!!

Apa yang lebih ketara bukan serangan tetapi pengumuman demi pengumuman tentang projek pembangunan yang bagus bagus belaka !!!

Itulah tindakan yang kerajaan terpaksa dan terfikir untuk lakukan apabila negara mempunyai pembangkang berkesan yang selalu ingatkan kerajaan untuk faedah rakyat. 
Kerajaan dan pembangkang memainkan peranan yang sama penting untuk rakyat dan negara. 

Cuma tinggal lagi isu skandal kelepek duit rakyat belum terjawab sepenuhnya dan dikaitkan dengan kos saraan hidup yang tinggi, kos pendidikan yang tinggi,  kekurangan pekerjaan yang sesuai dan isu keselamatan,  pendatang asing. 

Semua gambaran indah dari mulut kerajaan sekarang sebahagiannya untuk pancing undi pilihanraya, pergerakan politik kerjasama umno pas juga memberi kesan yang baik kepada Barisan Nasional. 

Siapa yang paling besar buat silap adalah isu utama modal pilihanraya memandangkan semua parti pembangkang dan kerajaan belum bersedia sepenuhnya. 
Masih ada lagi kerja kerja SPR yang belum sempurna dan umno sendiri belum menubuhkan bilik gerakan pilihanraya setiap cawangan. 

Kerjasama umno pas jika terbentuk dengan baik seluruh negara.. Akan berakhirlah kisah dan sejarah BERSATU,  PKR dan AMANAH, berkubur. 

Saturday, May 13, 2017

POLITIK MATANG PAS DIPERSENDA..

Sikap umno Selangor tidak selari dengan Ku Nan dan Najib yang mengalu ngalukan persefahaman dengan PAS.
Tidak mungkin juga sikap ini tanpa restu Presiden..
Atau sekadar umno Selangor gelojoh untuk melihat kerajaan negeri bergolak..






Belum sempat bernafas, Azmin pula bertindak...  






Friday, May 12, 2017

PAS TELAH BERJAYA TARBIYAHKAN UMNO

Islam itu amalan dan taqwa.. 
Milik siapa? 
Setiap orang yang beriman.. 
Beriman itu apa.. 
Ikut perintah dan jauhi larangan Allah.. 

Fasik (?)




Berkawan dengan PAS tak sampai setahun,  umno telah  tingkatkan dirinya setaraf dengan pas.  Umno juga tidak lokek mencurahkan segala ilmu yang mereka ada kepada pas terutama dalam soal ekonomi. 
Mungkinkah selepas ini umno akan ada MSUU selari dengan MSUP. 

Kejayaan PAS tarbiyahkan umno dan umno sekolahkan PAS harus diterjemahkan dalam pilihanraya.  Sewajarnya mereka berganding bahu,  tidak berlawan sesama sendiri,  label melabel,  tuduh menuduh.  
Pemimpin PAS dan umno kena tunjuk akhlak orang Islam bukan sekadar kata kata. 

Menjadi tanggungjawab PAS dan umno untuk memadamkan tanggapan dunia bahawa Malaysia adalah kerajaan kelepektasi, sekaligus dapat menutup mulut pembangkang. 



Wednesday, May 10, 2017

AKHIRNYA CALON PM DARI PAKATAN DIDEDAHKAN..






Zaid ibrahim kata,  Mahathir masih layak sebagai PM kalau dia mahu.. 

Saifuddin Nasution sahkan lagi bahawa calon PM dari Pakatan akan lebih baik dari Najib...
Pengakuan ini cukup melegakan dan sewajarnya yang mempertikaikanya sebelum ini turut berpuashati... 
Bukankah negara memerlukan PM yang lebih bestari.. Takkan ada pula yang tak setuju..


# Tanpa mahu menyebut nama,  aku rasa tidak kurang 10 nama pemimpin dari Pembangkang yang layak sebagai calon PM dan yang penting mereka lebih baik dari Najib.. 
Tidak perlu ditonjolkan apa kelebihan mereka tetapi track rekod kesemua mereka ini tidak bijak kelepek duit rakyat.. 

# Kalau aku diminta beri cadangan calon PM,  tentulah aku pilih Rafizi. 


Monday, May 8, 2017

SUSAH SANGAT KE NAK URUS KERAJAAN PUSAT




Pulau Pinang dan Selangor diurus oleh kerajaan negeri pembangkang jauh lebih baik dari semua negeri di Malaysia,  itu juga membawa maksud bukanlah sukar memguruskan kerajaan pusat. 

Dengan adanya tambahan individu seperti Tun Dr Mahathir,  Muhyiddin,  Anwsr,  Mukhriz di pihak pembangkang,  pemnentukan ketajaan pusat akan jauh lebih baik dari sekarang. 

Piliham kepada BN,  berundur atau akan dikalahkan.. 




Sunday, May 7, 2017

ZAHID KERJA KERAS

Adalah tidak wajar mengikut rentak sesetengah pendedak yang mencuba ratusan kali melagakan antara Mukhriz dengan Muhyiddin,  Mahathir dengan lim kit siang, Azmin dengan Rafizi dan lain lain walaupun tiada isu kecuali di spin dan dibelit untuk menggambarkan kononnya ada krisis. 

Tujuannya bagi menggugat kesefahaman dalam parti dan antara komponen dengan komponen dalam Pakatan. 

Adam Rosli yang dicutikan oleh partinya kini sedang diambil tindakan undang undang dibimbangi akan terjerat dengan permainan politik pihak ketiga untuk diperasugut dan dipergunakan bagi memastikan Rafizi Ramli diserang dari dalam sekalugus cuba mengheret beberapa pemimpin lain seperti Azmin dan Nurul serta merosakan seluruh perpaduan Keadilan. 

Adam Rosly mungkin sudah dihasut atau diberi maklumat yang salah bahawa Rafizi adalah punca dirinya disiasat, hakikatnya dia ditegur kerana tidak mengistiharkan harta. 

Rafizi pula telah tampil membela dirinya diikuti dengan kenyataan keras oleh beberapa pemimpin PKR terhadap Adam. 

ISU DIANGGAP SELESAI.. 
Cubaan pendedak memporak perandakan Pakatan Harapan dianggap gagal lagi...







Pendedak sepatutnya memberi fokus kepada ummo itu sendiri yang makin ditolak rakyat hari demi hari,  kena cari puncanya.. 

Zahid sekali lagi pada 7hb Mei 2017 mengulangi lafaz kesetiaan dan tanggungjawabnya kepada Najib...

Sudah berapa kali dan lewat kebelakangan ini kekerapan Zahid membuat perakuan yang sama telah mengundang spekulasi politik bahawa kedudukan Zahid sangat tidak selamat. Tersilap langkah atau tidak,  dia mampu digugurkan.. 

Keberangkalian zahid hanya mahu memadam sebarang persaolan kesetiaannya kepada najib.. 
Keberangkalian zahid rasa tergugat atau ada angin dia bakal digugurkan.. 
Atau keberangkalian dia memberi ingatan keras bahawa kesetiaanya wajar dihargai.. 

Tidak mahu menokok tambah, kita cuma perlu perhatikan kenapa angin tiada ribut tiada,  pokok bergoyang kuat... 


Saturday, May 6, 2017

KEPIMPINAN MELALUI TAULADAN

video



Former President Barack Obama returns as an ordinary citizen his wife sent him to the market to buy some groceries for the house and some books. He stands in the row to pay the cashier. No richness and no corruption cases!

DIMALAYSIA PUN DAH ADA

TERPAKSA PERCAYA











Sedar tentang umno yang dilabel selari dengan rasuah,  tekad ku nan disambut baik.  

Jika BN dipilih semula sudah tentu muka tembok,  muka pecah rumah,  lanun dan segala muka puaka akan tiada,  tidak pasti berapa peratus calon lama akan kekal selepas disaring. 

Bagaimana dengan Tukang Saring (?)


Friday, May 5, 2017

ZAHID RUJUK SIAPA

Rasuah dan salahgunakuasa wajar diambilkira sebagai menggandaikan ugama demi kelansungan politik sesetengah pemimpin yang seolah terlupa haram halal. 

Tahu kebenaran tetapi bersubahat atau menyembunyikan maksiat dan penyelewengan juga satu gadaian ugama demi jawatan. 

Integriti mesti selari antara cakap dan bikin. Tauladan dan contoh yang baik. 



NIK AMAR TERSILAP - NAJIB TAK TAKUT PUN DENGAN BERSATU




BN MEROYAN DAP PKR AMANAH BERSATU AKAN ADA SATU LOGO DAN SATU NAMA UNTUK PRU




umno sudah dua kali PRU hilang 2/3 majoriti dan era najib paling teruk tetapi masih cakap besar. 

Nyawa umno kini betul betul bergantung kepada sikap PAS. 

Kalau Zahid pula buat hal,  lagi cepat umno kaput



Thursday, May 4, 2017

SAMAN KALAU RAFIZI KAKI BOHONG

Ini dah betul,  kita puji.. 
Yang lain,  diam... Kenapa? 



Tetapi ketika pihak lain membuat report polis,  siasatan akan menentukan,  polis pun belum dakwa,  kenapa pula pihak lain tumpang meroyan.. ????????
Masukan ke neraka... 
Ajaran sesat ni... 
Lagi teruk dari Rafizi.. 

Apa puak ni fikir Malaikat Malik boleh dibeli oleh boss mereka.. 

MUKTAMAR YANG GAGAL MENGGUGAT PEMBANGKANG


Pecacai tentunya tidak sabar untuk melihat kekechohan kerajaan Azmin selepas PAP tetapi nyata ia tidak berlaku. 

Pemimpin pembangkang juga bersahaja tanpa menunjukkan kebimbangan. 




Seperti yang diduga dan diyakini penyokong pembangkang,  jika PAS turut serta,  BN pasti mudah ditumbangkan dan beberapa negeri akan difaraid untuk ditadbir antara sesama parti. 
Jika MSU membuat kesilapan berganda meluluskan putus hubungan dengan PKR dan BERSATU. 
Untuk menang,  PAS tiada pilihan,  kena bekerjasama dengan umno dan berdepan dengan satu lagi proses perundingan yang memeritkan. 

Jika pertandingan tiga penjuru berlaku,  PAS akan dikenang SEJARAH MALAYSIA MODEN  sebagai parti yang sanggup diperalatkan oleh musuh tradisinya,  umno. 

Sungguh malang dan kasihan! 

Tuesday, May 2, 2017

TERIMA KASIH INI SAHAJA KAH (?)




Bantuan kerajaan melalui pertolongan umno kepada PAS Hadi samada parti atau peribadi sudah tentu bukan sekadar Pembentangan RUU355, Hadi patut sentuh banyak perkara lagi dan banyak lagi terima kasih.

Kena dedahkan banyak lagi kerjasama yang telah dibuat dan yang akan dibuat,  samada yang gelap atau cerah,  samada antara empat mata atau banyak mata, dalam atau di luar negara... .. Bukankah semua itu untuk kesejahteraan Melayu dan Islam.


NOW PAS NOT FOR ALL

Perhimpunan Agung PAS (PAP)  di Kedah baru baru ini apa resolusinya untuk rakyat Malaysia (?) Apakah sekadar kepentingan politik suku sakat dan kroni sahaja tanpa satu agenda nasional (?)


Apakah puak lebai di Kelantan sudah boleh terima GST tidak lagi zalim (?) rakyat miskin  Kelantan suci hati menerimanya,  harga barang sudah turun,  peluang pekerjaan meningkat (?) atau mungkin yang lebih utama didahulukan adalah kemenangan lebai lebai kelantan sebagai Naib Presiden dan Majlis Tertinggi PAS.
Kemenangan itu menjadikan kadar jenayah di Kelantan menurun (?) dan Kelantan terkeluar dari senarai negeri termiskin (?)

Tidak ada cadangan Pembaikan Sekolah Tahfiz,  Tidak ada gesaan Salah Guna Kuasa, Tidak ada tentangan Rasuah dan klepektasi..

Apakah memutuskan siratulrahim dengan PKR dan BERSATU satu kejayaan..
Apakah ribut taufan dan laungan jahanam kepada parti Islam juga satu kejayaan..
Apakah kerjasama dengan umno sahaja merupakan kini jalan ke syurga..
Tak rindu lagi kah Hadi untuk peluk cium dengan khalifah Abdul Aziz Pulau Pinang (?)




# Tidak ada satu parti pun boleh terima PAS dengan sepenuh kepercayaan merujuk kepada tingkah laku dan sikap mereka sebelum ini.

PAS juga diterima sementara oleh umno untuk memastikan BN menang pihanraya.
PAS dipergunakan oleh semua komponen BN semata mata untuk dapat undi orang Melayu.

MCA dan MIC pun hanya setuju RUU355 sekadar dan setakat PEMBENTANGAN sahaja.. Drama budak sekolah.




Monday, May 1, 2017

ERA SEKARANG LEBIH BANYAK BAHAGIA DARI DERITA..

Dulu zaman Jepun,  nak makan ada dua menu sahaja..
1) makan ubi kayu..
2) makan penampar Jepun..

Sekarang ni mewah sangat,  patut bersyukur..



TAK SALAH APA YANG ANDA FIKIR UNTUK DIRI SENDIRI TETAPI JANGAN PAKSA ORANG LAIN.. PANDAI ATAU BANGANG, SENDIRI SENDIRI SAHAJA..

Apa agaknya akan terjadi kepada orang Melayu tanpa umno najib (?)

Apa agaknya akan terjadi kepada orang Islam tanpa PAS hadi (?)

Kena cakap secara ikhlas supaya parti ini tahu keadaan sebenar (?)




Sunday, April 30, 2017

SEPERTI MELEPASKAN ANJING TERSEPIT

Sebagai penulis kecil,  untuk merumuskan ahli pas akar umbi ditipu hidup hidup oleh pimpinan atasnya mungkin agak keterlaluan tetapi tidak dapat tidak ia memang menjurus ke arah itu. 

Yang belum terpacul dari mulut Hadi ialah mengistiharkan kerjasama dengan umno sepenuhnya.

Jika disebut sekarang, PAS sedar ia akan hilang sekali lagi ribuan penyokong dan hanya menguntungkan musuh ketatnya AMANAH yang mampu menghidupkan semula semangat dan roh PAS Nik Aziz.

Tetapi kalau diteliti sikap tingkah laku dan perangai Hadi dan beberapa pengikut setianya, terkadang lebih dari perangai umno itu sendiri hingga ada lebai yang sanggup menyatakan rasuah itu tidak sampai memusnahkan negara. 

Kalau bukan ada agenda lebih besar,  mana mungkin PAS sanggup memutuskan hubungan dengan PKR dan BERSATU sekaligus dengan bersendirian. Kalau tidak ada "penyelamat" mana mungkin PAS dengan angkuh sanggup gantung diri. 

Ada penulis besar merumuskan Muktamar yang berlangsung sekarang adalah kemuncak PAS menggali lubang besarnya sendiri kerana tergoda dalam perangkap gula dan madu si bibir merah.  

Matematik dan sempua logik mana yang dipakai oleh PAS untuk mengharung PRU14 sendirian untuk 80 kerusi dan dari mana sumber kewangan terbesar yang akan ditanggungnya sedangkan tin milo bergerak sudah lama dihentikan. 

Tidak boleh tidak, kerjasama ini terpaksa diistiharkan juga mengikut skrip yang disediakan apabila sampai masanya. Dalam soal berdalil,  itu memang kepakaran lobai lobai PAS.   

Melepaskan anjing tersepit adalah dasar dan halatuju PAS,  ianya bertentangan sama sekali dengan halatuju BERSATU untuk membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan. 


(The Sun Daily) – A PAS parliamentarian thinks that the party seemed to have “shrunk” itself by breaking the “tahaluf siyasi” (political cooperation) with PKR.
Pokok Sena MP Datuk Mahfuz Omar said severing ties with PKR showed delegates had chosen to move away from the mainstream political flow where voters wanted to see an opposition “grand coalition” to take on Barisan Nasional (BN) in the upcoming 14th General Elections.





# PAS hanya diperlukan di Selangor untuk tawan semula ngeri tersebut untuk diserah kepada Noh Omar, tempias tempias dapatlah juga PAS dalam pembahagian harta Qarun.
Banyak lagi asset di Selangor bakal dijual untuk bayar hutang (?)





JANGANLAH TARAFKAN MEREKA SEBAGAI ULAMA

Cukuplah Mufti setiap negeri dianggap mewakili bijak pandai ugama samada untuk menasihat Sultan dan  Raja Melayu serta Yang Di Pertua Negeri. 

Cukuplah setakat kita ada sedikit perbezaan pengurusan dan pentabiran antara negeri dengan negeri. 

Jangan iktiraf sesiapa atau kumpulan manapun dari mana-mana pihak hingga mengatasi Sultan dan Mufti lebih lebih lagi mereka dekat dengan kuasa dan pengaruh. 

Jika tidak dibendung,  kumpulan ini kelak akan menjadi pelampau dan menjejaskan keharmonian kaum.

Cegah sebelum parah. 


Saturday, April 29, 2017

BERSIHKAN DULU NAMA SEBELUM MERABAN LAGI JAUH...

Hailing Hadi as the ‘second highest ulama leader in the world’, the member from Johor says he is qualified to advise the Yang di-Pertuan Agong.
(FMT) – A Johor PAS delegate has proposed that party president Abdul Hadi Awang be appointed as the adviser to Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.
Nazari Mokhtar today said he hoped that the royal adviser to the King would be an ulama (Islamic scholar).
Describing Hadi as the “second highest ulama leader in the world”, he said the Marang MP was the most appropriate person for the job.
“The most suitable person is our president,” he said at PAS’ 63rd Muktamar (general assembly) at the Kedah PAS Complex in Kota Sarang Semut near here today
Nazari said Hadi, who is a vice-president of the World Ulama Congress, is suited due to his religious and educational background, and his experience as a Muslim scholar and leader.
He also said Hadi’s ability to speak Malay meant that what he said could be understood by people in the region, including in Indonesia.
“I would like to remind all of you that the words spoken by Hadi are the words of an ulama and are analysed by experts in the world who can understand Malay,” he said.
Hadi has recently been highly glorified by PAS supporters who have defended him strongly against recent criticism.
Earlier this month, PAS members held demonstrations against the publication of a caricature on Hadi by the Nanyang Siang Pau newspaper.
On April 11, Penang PAS commissioner Muhammad Fauzi Yusof warned media outlets, reminding them of what had happened to Paris-based satirical publication Charlie Hebdo whose office was attacked by terrorists in January 2015 after it published cartoons depicting Prophet Muhammad.
Fauzi had described Hadi, being the vice-president of the World Ulama Congress, as a revered Muslim figure across the world.
“This man is a leader among ulama worldwide. If this cartoon is circulated worldwide, it would only anger the Muslim world again,” Fauzi had said after leading a delegation to register the state party’s complaint at the Nanyang office in Penang.
The current PAS muktamar is the party’s second assembly since its elections in 2015 which saw the defeat of several veteran leaders who contested top posts.
These leaders later set up Amanah, which is now part of Pakatan Harapan together with PKR, DAP and Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Many PAS leaders have described the two muktamars that have taken place since then as “peaceful”.




http://shahbudindotcom.blogspot.my/2017/04/sabarlah-dulu-wehhhmasuk-bn-dulu-kalau.html



# Orang politik bab belit cukup bijak, besok nama kalau dah terpalit skandal, mula le gunakan kekebalan untuk melindung diri. Cukuplah seluruh Mufti atau Pegawai Istana Negara menjadi rujukan, jangan dibawa masuk politik gila walau dari parti mana pun.

LEBAI LEBAI DAH BUAT KEPUTUSAN

PAS sudah membuat keputusan memutuskan kerjasama dengan PKR dan BERSATU dan sedari awal lagi menolak AMANAH dan DAP. 

Keputusan sudah tentu atas dasar merasa diri lebih betul,  lebih suci dari pihak lain dan sekaligus yakin diri boleh bersendiri atau lebih banyak faedahnya jikapun bekerjasama dengan umno. 

Tidak mungkin Hadi tidak punya strategi awal dan berpakat dengan umno dalam pembahagian kerusi untuk kuasa negeri dan pusat. 

Akan ada pertandingan dua penjuru diantara pas atau umno menentang pembangkang tetapi penyokong akan berpakat mengundi calon yang di endorse oleh kedua dua parti tersebut. 

Jika pun ada tiga penjuru,  akan ada calon umno atau pas akan tarik diri di saat akhir dan mengistiharkan sokongan kepada calon bukan Pakatan Harapan. 

Apapun strategi pemimpin di peringkat atas,  tidak akan ada 100% penyokong dan akar umbi akan ikut,  masing masing ada otak dan penilaian tersendiri. 

Pendirian terbaru PAS antara lain mencemar imej ulama yang dibawanya dan adalah wajar imej baru "lebai" lebih sesuai. 

Bukan dasar ulama memutuskan ukhwah dan ulama tidak bersubahah dalam kemungkaran sekadar untuk keuntungan dunia. 

Keputusan PAS tidak langsung mengejutkan kerana pendedahan Rafizi telah menunjukan tembelang sebenar sikap sesetengah pemimpin PAS.



# Keputusan tersebut disambut dengan ribut taufan.. 



Semoga semuanya selamat dan insaf akan ingatan.. 


# Berbaloikah jerit dan laung JAHANAM pada pihak lain. 
http://greenboc.blogspot.my/2017/04/video-pas-sedang-menuju-jahanam.html?m=1


Thursday, April 27, 2017

MATI SEMUT KERANA GULA

Jumlah keahlian umno naik mendadak tahun ini - Najib 


Wednesday, April 26, 2017

CHICKEN II

Kita ni zalim sungguh ...zalim sebab diberi amanah kita tak tunaikan. 

Kita ni bodoh sungguh ... bodoh kerana diberi peluang beramal utk dpt ganjaran yg besar kita abaikan. 

Sorry bukan ana kata .... ini mafhum dari ucapan Ustazah Maznah baru2 ini. 

Biasanya kita kata dlm ayat dari Surah Al Ahzab ayat 72..  amanat tu tak sanggup di pikul oleh gunung ganang.. manusia terima. Manusia itu zalim dan bodoh. 

Bila dengar kupasa ustazah Maznah baru tahu... kita zalim dan bodoh bukan sebab kita terima amanah tu... tapi tak laksanakannya dan pandang ringan ganjaran di sebalik perlaksanaan amanah ini. 

Silakan dengar sendiri kupasan dari beliau

Hishamuddin Alham:
https://youtu.be/0-ZDKHj__8Q


Ia merujuk kepada yang berkenaan sahaja, yang makan nangka..

CHICKEN



During the Soviet dictatorship of Stalin, he (Stalin) came to one Politburo meeting with a live chicken. 

He started to pluck its feathers one by one off.

The chicken quacked in pain, blood oozing from its pores. 

It gave out heartbreaking cries but Stalin continued without remorse plucking feather after feather until the chicken was completely naked. 

After that, he threw the chicken on the ground and from his pockets, took out

some chicken feed and started to throw it at the poor creature. 

It started eating and as he walked away, the chicken followed him and sat at his feet feeding from his hand.

Stalin then told members of his party leadership "This chicken represents the people, you must disempower them, brutalise them, beat them up and leave them. 

If you do this and then give them peanuts when they are in that helpless and desperate situation, they will blindly follow you for the rest of their life.They will think you are a hero forever. 

They will forget that, it is you who brought them to that situation in the first place."

Does this sound familiar?

Tuesday, April 25, 2017

CERITA PAS DALAM KOCEK MAHFUDZ






Mahfudz dihalau oleh Nik Amar,  disokong Hadi.. 
Tanda tanda kejatuhan PAS makin ketara.. 

RAFIZI NAK JATUHKAN AZMIN MELALUI ADAM

Setakat tu je cerdik puak pecacai dalam cubaan mereka melagakan pemimpin pkr dengan harapan umno dapat untung. 

Dapat hp canggih tapi otak kalau dah berkarat,  idea tetap ke longkang.. 


video


Apabila pemimpin gagal memainkan peranan untuk majukan bangsa dan ugama, sebok dengan korup - beginilah jadinya,  dah ada yg naik tocang

RAKYAT DAN PEMIMPIN SAMA "BIJAK" MENJELANG PILIHANRAYA


Ingatkan di airport pulau pinang je bermasalah,  rupanya 2x5

Monday, April 24, 2017

PAS WAJAR MINTA 80 KERUSI DARI ABANG KAWASAN

Berdasarkan PRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar,  calon PAS dan AMANAH mempunyai kekuatan seimbang dari jumlah undi yang diterima tetapi jika dicampurkan pun,  masih tidak dapat mengatasi jumlah undi yang diterima oleh calon umno. 

Ertinya,  pembangkang kena kerja keras tiga kali ganda jika mahu menang dan dalam keadaan sekarang,  pembangkang masih tidak tersusun dan kerenah PAS akan menggagalkan dan memusnahkan segalanya. 

Tidak ada kemenangan jika parti utama pembangkang tidak bekerjasama dan keinginan pas untuk hanya calonnya di 80 kawasan adalah permintaan orang kurang siuman. 

Berdasarkan situasi Kuala Kangsar dan Sungai Besar juga,  Kalaupun dipersetujui PAS bertanding di 80 kawasan,  kemenangan hanya terjamin jika undi penyokong DAP menyebelahi PAS. 

Mahukah PAS menerima undi penyokong DAP tanpa segan silu tetapi begitu sombong untuk kerjasama antara parti dengan parti.  Mustahil orang beriman muflis idea dan cara untuk bekerjasama dengan orang kafir di sebuah negara realitinya majmuk. 

Jika kesesuaian ini pun tiada pada PAS,  jangankan negara,  negeri pun tidak mampu dikuasainya lagi selepas ini,  selepas tertubuhnya AMANAH dan BERSATU. 

Hakikatnya di Malaysia tiada satu parti pun boleh berdiri sendiri tanpa kerjasama dengan parti lain walaupun akhirnya kerusi Melayu menjadi majoriti. 

Adalah lebih baik PAS yang sedang bernafsu tinggi dengan integriti dan pengaruh kuat Hadi ke atas Najib membuat permohonan yang sama (80 kerusi) kepada umno,  biarlah kali ini dua penjuru di 80 kawasan antara PAS dengan Pakatan Harapan sahaja. 

PAS ganti umno,  itu lebih masuk akal. 



TOLAK PEMIMPIN KORUP



Saturday, April 22, 2017

KERAJAAN ATAU RAKYAT YANG HIPOKRIK EKONOMI (?)

Secara ikhlas tiap seorang samada yang makan dedak atau tidak,  cuba buat pengakuan di sini tentang status ekonomi peribadi atau seisi keluarga.

Secara purata ekonomi aku jatuh 60% dan untuk bangkit semula,  sudah hampir setahun belum berjaya kerana persekitaran,  prospek,  rakan kongsi,  pelanggan,  pembeli, end user tidak mempunyai kuasa beli yang secukupnya. 


Sebab itu aku yakin ekonomi majoriti individu tidak stabil walaupun segelintir kesan penurunan sekadar 10-15%...


Ini soal ekonomi,  soal realiti yang akan datang dan menimpa atau risikonya tidak memilih anda dari parti politik mana. 

Tidak perlu hipokrik.