Google+ Followers

Saturday, January 14, 2017

APAKATA KALAU KJ HANTAR SEKALI LAGI SURAT PERLETAKAN JAWATAN (?)


Semasa zaman pergeseran Krisis Perlembagaan,  Pemecatan Anwar Ibrahim,  Perwaja,  Semangat 46 dan banyak lagi isu ia lebih melibatkan pihak yang berkaitan dan orang politik sahaja,  sangat sedikit ia menjadi isu rakyat atau merugikan,  menekan rakyat secara langsung.

Krisis Perlembagaan melibatkan istana misalnya,  rakyat terlibat dengan menambah sokongan kepada kerajaan dan parti,  bukan sebaliknya.

Hari ini di kedai kopi, di perjumpaan sosial dan lebih lebih lagi di semua media yang bebas,  tentangan ke atas kerajaan sangat ketara,  terbuka dan keras.

Jawapan Menteri dan parti sudah tidak lagi laku,  tidak dipercayai,  hilang integriti kerana rakyat sudah mula pandai berfikir dan menilai.

Apa yang kerajaan wajar buat (?)
Sekadar menyalahkan pembangkang, memburukan Tun Dr Mahathit adalah cara salah yang makin mendalam silapnya.

Prinsip melindungi kesalahan dan jenayah tidak akan dapat mengatasi kewibawaan parti,  lambat laun terburai juga.. Bersedialah atas pilihan itu...

Bila No1 dan No.2 caught bercakap bohong...the rest of gang is zero.

17 comments:

  1. MO1 kata dia tak kenal C4ed girl. Well he even swore in the mosque.

    But....hope this is not true and fitnah....

    "Noose

    well sure as hell the Grand Hyatt Singapore owned by the Sultan of Brunei, has images of the gf of MO#1 staying with him :) Atlantuya, yes, common knowledge she was the Grand Hyatt in Singapore with him!



    ReplyDelete
  2. Aku bersumpah tidak akan menyokong umno utk selamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO TAK PERLU DINOSOUR LUNYAI TATAU KENANG BUDI MCM SUMAN MENANG MCM CAI MASUK BAKUL... MAMAK..JIDIN YG KAYA RAYA BILLIONAIRE ..... THE BEST WORD IS "BERAMBUS"

      Delete
  3. 12:14am tak pa hang masih sokong BN kan

    ReplyDelete
  4. Being oxford trained with impeccable english, KJ should not have any problem in reading and understanding court cases findings in singapore. He should not remain dumb, deaf and blind in knowing the truths, facts and realities.

    I cannot say thd same for nazri and salleh although they are legally trained

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terdesak sungguh
      PINGGAN TAK RETAK NASI X DINGIN
      ORG DAH TAK NAK ... ORG LAIN PUN TAK HINGIN

      ...... KIKIKIKIKI....

      Delete
  5. Jangan berakal pendek, jangan mudah bersumpah... nanti sumpah makan diri.

    ReplyDelete
  6. Kalau lah dulu aku belajar pandai2... bolehlah jadi Lawyer.... pandai sikit cakap boleh masuk politik... kekanan orang salam... kekiri orang sapa... kehadapan orang angkat tangan... kebwlakang orang lambai.... bila masuk politik... banyaklah dapat peluang..
    . Peluang bukanlah mencuri tapi atas dasar orang percaya. Tp entahlah kan sampai bila dapat bertahan.... bertahan sebab memang diperlukan... atau bertahan sebab tak ambil pusing pasal cakap2 orang. Takut gak jadi takbur dan rasa diri yang terbaik....
    Entahlah.... KD amacam...kalau sifat dan sikap mcm ni... aku sesuai tak jadi pemimpin... kalau seauai alhamdulillah.... kalau tak seauai... meati ada benda yang tidak melengkapi syarat untuk menjadi peguam yang baik.... pemimpin yang dihargai dan dihormati... dan berpandangan yang inclusive serta bernas untuk masyarakat.... takperlah.... cuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tidak perlu itu semua.
      Sampaikan apa yg benar. Cegah apa yg mungkar.
      Lawyer atau tidak bukan tiket utk berjaya.
      Pemimpin berpikir utk rakyat.
      Bukan berpikir utk penghormatan dirinya.
      Rakyat sendiri akan ingt dia.

      Tapi apabila pemimpin mula cakap berbelit2, berbohong dan tidak ada rasa penyesalan mahupun perbetulkan keadaan.
      Sebaliknya bermain politik membuka aib peribadi tidak selesaikan masalah.
      Maka automatik rakyat akan meluat xkira anda lawyer hebat atau tidak.

      Mahkamah singapura telah bongkar sedikit sebanyak yg tersembunyi dimalaysia.
      Jgn fikir rakyat bodoh dan mudah dibodohkan.
      Melantik apandi utk membuang kes, OSA kan laporan audit dan bermain teori konspirasi yg terlalu dangkal.

      Rakyat majoriti tidak mnyokong orang individu tertentu secara melampau.
      Melihat mana yg benar dan akhirnya berbalik kepada kepentingan negara.
      Jika apa yg tun m cakap itu tidak berasas, dia sendiri akan dibenci rakyat.
      Kini mahkamah disingapura telah sahkan apa yg dikatakan konon2 fitnah sebelum ini.
      Singapura bukan negara islam.
      Apakah apa yg keadilan yg diamalkan dimalaysia berkaitan kes 1MDB berlandaskan syariat islam?

      Tepuk dada tanya iman

      Delete
  7. Terbaik ar anon 4.45,boleh berasap kepala dibuatnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penulis bertanya soalan itu kepada KD..... dia ada jawapannya..... cuba lagi.....
      Tak begitu KD?

      Delete
    2. Kalau soalan yg sama diberi kepada suharli?

      Delete
  8. “Kita campuran pembangkang akan guna satu simbol, satu manifesto dan meletakkan satu calon sahaja dalam tiap satu kawasan.

    “Semua parti-parti komponen akan sokong calon yang satu ini. Tidak akan ada calon lain yang mewakili parti campuran kita,” - kata Tun

    ReplyDelete
  9. Suharli, satu so what?
    BN pakai satu simbol.
    BN dia naungi UMNu yg dilahirkan semula oleh TUN juga.
    Dah tertulis, TUN juga bertanggungjawap memicit hidung utk mematikan makluk buas UMNu ciptaannya.
    Rakyat sgt lega diatas kemamposan maklok buas UMNu ala Komunis ni.
    Malah menjadi bonus, sekiranya dlm proses ini ,Lobai2 Pis munafik dilenyapkan sekali dari bumi tercinta kita. Tak gitu? Kesian Rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita tengok nanti siapa yang tidak akan menghela nafas untuk mengelak dari di kesan oleh hantu (TUN) macam dalam cerita tahyol hongkong.... mereka tidak akan bernafas untuk mengelak hantu tahu dimana mereka berada.... pembangkang akan mengelak dari bercakap tentang satu logo seperti BN..... masing2 tak mau hilang kerusi maaaaaa..... nengok jerlah.... Cuba Lagi..

      Delete
  10. Himpunan 1 stadiom cop bonga... juta juta... stadiom besoooo... KD mana laporanya.... tak kan juta juta ahli tak ada laporan muktamarnyerrr .... kikikikikikiki

    ReplyDelete
  11. Assalam Bro,kepada semua ahli PPBM supaya fokus terhadap PRU 14.Biarlah mereka nak tuduh,nak hina,nak kutuk jangan peduli.Kita buat kerja kita dan tak perlu heboh-heboh.Allah Maha Mengetahui...

    ReplyDelete