Google+ Followers

Sunday, January 29, 2017

WASPADA APABILA BERPOLITIK SUDAH TERKELUAR DARI ALQURAN

Pemimpin dan penyokong saling lengkap menglengkapi


# Jika  menyokong tanpa mengikut garis panduan Al Quran dan jika membangkang tanpa mengikut garis panduan Al Quran - kedua pihak sama sahaja.

# Sesat dalam perjuangan - lumrah
Tetapi jika tidak mahu balik ke pangkal jalan - itu menyesatkan.

20 comments:

  1. Tajik posting politic yg terkeluar dari alquran. ...

    maaak aaiiii... hebat posting isi haramjadah.... kikiki..
    Klu dah BERSATU dng pluralism murtad... Syiah.. DAP kuminis evanglista.. liberalism gereja.. lgbt dan gay... dah kuar dari alquran. .. demi anak beranak dan kroni... forex dan BMF kes yg melibatkan nyawa orang biasa jadi korban tapi penyangak 7 keturunan senang macam gampang... puiiiiii... sapa yg terkeluar dari alquran nihhh..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. Fuck...kikikikikiki

      Delete
  2. Assalam Rakan_Rakan PPBM ,ayuh kita kuatkan semangat dan tekad untuk menjatuhkan Najib.Biarla orang sebelah nak kata apa,jangan peduli.Kita buat kerja kita hingga berjaya....

    ReplyDelete
  3. Kihiihkih.....semua bukan saya.....itulah garis panduan mamak.....ikut lah tanpa banyak soal.

    Semua orang salah kecuali saya, kroni saya dan boboiboy.

    KAHKAHKAHKAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu garis panduan najis.
      Ikot sahaja skrip tanpa berfikir.

      Semua salah kepimpinan lalu dan yg menentang najis.

      KAHKAHKAHKAH...

      Delete
  4. JANGAN LUPA PENJENAYAH BMF... YANG TERSEMBUNYI SEBAGAI MUSANG BERBULU AYAM... PANDAI TUN M BUAT KERJA SEPERTI TARIK RAMBUT DALAM TEPUNG, RAMBUT DITARIK TIDAK PUTUS, TEPUNG TIDAK BERSELERAK... WALAUPUN SUDAH BERPULUH TAHUN CERITA DISIMPAN NAMUN ALLAH SWT JUA MAHA BERKUASA, MAHA ADIL DAN MAHA BIJAKSANA. MAKA TAHUN BARU CINA TAHUN AYAM, AIB TUN M DISEBAR DI MUKA BUMI CIPTAAN ALLAH SWT. AKU SEBAGAI HAMBA ALLAH DAN RAKYAT DI MUKA BUMI INI TIDAK MENUDUH TUN M TAPI AKU BERSERAH SAJA KEPADANYA TUHAN MAHA PENCIPTA SEKELIAN ALAM. AAMIIN...

    ReplyDelete
  5. http://theflyingkick.blogspot.my/2017/01/skandal-bmf-dan-skandal-forex-gagal.html?m=1

    tak cukup dng BMF berbillion disakau.... nyawa rakyat biasa melayang... penyangak kenyang gampang 7 keturunan... kroni pun kenyang gampang 7 keturunan

    FoREX yg dedah rakyat Malaysia. . Anak bini duk di Malaysia. ..WSJ..FBI..KGB..Scotland Yard..DoJ...Swiss Bank..Spork Bank.. Mossad..lgbt dan gay pu tak terlibat mamak...dan kroni aljuboori serta Daim lansung tak berani saman .... Daim ckp tutup...yg kenyang gampang 7 keturunan penyangak yg sama mcm gampang sialll...

    DOCOM sykt Boboi 214 juta runding terus paksa terima kontrak TM fibre optik... penyangak dan kroni yg kenyang macam gampang... mme puki mak punya penyangak...

    suma kes tutup dan bailout.... mangkukkk mangkukkk


    puiiiii...

    ReplyDelete
  6. Anon2 yang bangang2 diatas tu dok mengelupur sbb isu BMF dan Forex telah dipatahkan dengan hujung kuku Tun saja........jadi la ni dok tengah korek cerita lainla walau pun cerita zaman tok cha tonggek!!....kesian puak2 bodoh nih.......

    ReplyDelete
    Replies
    1. BMF... NAK SELESAI KES PETRONAS BAILOUT NYAWA RAKYAT MELAYANG
      FOREX.... NAK SELESAI BUAT TATAU SAMPAI SKG...

      KO INGAT MCM TU DAH SELESAI KE..?

      Delete
    2. hujung kuku konon? bukan tun madey tengah menggelupur sekarang? apa yang dia jawab? dia tidak berkaitan, dia tiada kena mengena. siapa pm? siapa menteri kewangan masa tu jika bukan daim? nak selamatkan daim maka kementerian kewangan diserah kepada anwar. bijak permainan menutup pekung. akhirnya bila pekung pecah, anwar yang kena tanggung. jangan rasa bijak sangat tun madey menjawab. sel2nya dah tua, bukan macam dulu. bukan ingat semuapun. bila ditanya, entah, lupa pulak, bukan saya, saya tak terlibat dan bla bla bla... tunggu ajela....

      Delete
  7. hamboi, bila terkena batang hidung sendiri, kuar semua bab quran kan. masa mengata org, semua bleh huhu

    ReplyDelete
  8. Kalau kita mengaibkan orang lain , suatu hari nanti kita pula yang akan diaibkan. Perkara ini ada disebut didalam al Quran.Kalau kita membenci orang lain, suatu hari nanti kita akan membenci kita. Kalau kita asyik membuka dan mencari kesalahan kesilapan orang lain, suatu hari nanti kesalahan kesilapan kita akan didedah dan diungkit.
    Itu lah yang sedang berlaku kepada manusia yang bernama Mahathir Mohamad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suharli, ko mengaji tak habis

      Delete
    2. Kenapa petik nama aku?..... peliklah korang ni..... gentar sangat sampai menjadi igauan.....

      Delete
    3. Gentar dg suharli?
      Kikikikiki..

      Bukan suharli yg bnyk melarikan diri?

      Setelah suharli berfikir, dh jumpa belum persamaan dan perbezaan kes BMF dan 1MDB?

      Delete
    4. Tak lari kemana bro... segalanya sudah mula datang macam ombak tsunami..... sekarang korang bersilat lah korang.... jangan kata aku tak pernah bagitau yer....

      Delete
    5. Bersilat?
      Apa yg bersilat?

      Tidakkah suharli xboleh berfikir?
      Jikalau ada kesalahan mana2 pun kenapa kerajaan hari ini tidak mengambil tindakan?

      Rakyat menentang kejahatan najib bukan kerana tun m.

      Selamat berfikir

      Delete
  9. Tak payah kata kawan tak berfikirlah.... tanya diri sendiri... kamu berfikir ke idak dengan pendededahan yg satu persatu keluar pula.... kena adil aikit yer.
    Satu lagi .... toksah ler nak kata Apa yg KD tulis ni seimbang dan adil..... KD yg asal sebenarnya seorang peguam yang kaya raya masa zaman UMNO dia dulu. Masa Mukriz tewas dengan KJ dia dah sentap dah sebenarnya.... tp stay cool untuk menjadi gunting dalam lipatan. Bila dia keluar umno dua tahun sudah....ada sesiapa yg perasan ker tulisan KD sudah mula kritis sebelumnya.... sekarang ni dah jadi 100% pembangkang.... cuma lenggok bahasanya agak lain pula..... pertanyaan saya blogger KD ni masih orang yang sama ker?... bro 'K'. ...macam orang lain jer .....

    ReplyDelete