Google+ Followers

Friday, January 20, 2017

BERSYUKURLAH BANGSA PERAK


25 comments:

  1. Yaa..mcm tuu lah baru berjiwa rakyat..rakyat pun syg kepada raja..kalau setakat bermewah2 ditakuti akn menimbulkn kebencian rakyat...👑

    ReplyDelete
  2. Aku rasa Raja Perak ni Raja yamg paling cerdek sekali.Cukup berhemah dan santun.Inilah bezanya bila seseorang Sultan yang berpelajaran tinggi, ayahanda baginda juga memiliki perwatakan yang sama.Memang tepat kata pepatah Melayu...kemana tumpahnya kuah kalau tidak kenasi!!....Daulat Tuanku....

    ReplyDelete
  3. Setakat yang saya ingat KDYMM Sultan Perak tidak pernah kita dengar Baginda difitnah melalui media sosial seperti facebook,whatsApp atau lain2.Tandanya Baginda amat dihormati dan disayangi oleh rakyat sebaigamana ayahanda Baginda juga.

    ReplyDelete
  4. Kalau compare dengan johor, macam mana ye?

    ReplyDelete
  5. Ish ish ish....cuma nak tanya satu soalan, berapa banyak projek mega perumahan mampu milik yg dibina dalam 22 tahun pemerintahan si mamak? Hikhikhik.....tersedak si mamak nak jawap. Apa lagi anjing2 si mamak...

    KAHKAHKAHKAH......klcc, f1 sepang, menara kl, segala highway dan monorel ke klia untuk rakyat mampu milik la ye?

    KAHKAHKAHKAH.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di zaman tun, perumahan awam 17k - 35k beratus ribu dibina, aku salsh satu penghuninya

      Delete
    2. Keris berayon,

      Aku malas nk membalas hujah ko..

      Cuma nak ckp satu jer..

      Semakin hari semakin terserlah sifat bangang ko bila mengajukan soalan dan bhujah..

      Cuba lagi..

      Delete
    3. Aku merupakan pemilik rumah mampu milik zaman tun m. Bujang2 dapat beli rumah.
      Skrg dah habis bayar loan dah pun.

      Zaman kleptorasi aka zaman songlap menyonglap ni..hang dapat apa? Prima? Aduhai..

      Delete
    4. Zaman si mamak rumah harga 17k ke 35k ya? Rumah ka reban ayam yg hang dapat semua? Boleh bagi data berapa byk rumah dibina masa si mamak?

      Harga zaman tu ada subsidi tak? Kalau ada berapa byk?

      Tak payah klentong byk sangat. Aku bekerja di zaman si mamak dan aljuburi. Kebanyakan rumah murah (panggilan masa tu) dibina atas jasa Tun Ghafar Baba. Anak2 Mara macam aku berterima kasih pada TGB. Bukan si mamak.

      Zaman si mamak, bantuan jpa byk diberi pada cinabeng. Mara la tempat kami org melayu. Kebanyakkan rumah murah zaman mamak adalah dari peruntukkan Mara. Bukan mof macam sekarang.

      Pooodddahh chitt....mamak sembang teh tarik boleh la. Kalau kau tengok aljuburi dan mamak tu, memang sebijik. Cuma si mamak tak meliwat jantan je.


      KAHKAHKAHKAHKAH.....

      Delete
    5. Iyo lar tue keris berayon..

      Syok sendiri la ko..

      Delete
    6. Selama 22 tahun memanda mamak memerintah manada rumah mampu milik.
      Sebab tu mangkuk berayon lahir diteratak usang berupa reban ayam.

      Apabila dewasa dia berazam xnk miskin lg. Oleh kerana pendidikan xberjaya mana terpaksa amek je job mane pun asalkan payment cun walaupun terpaksa jadi bebal

      Delete
  6. Walau pun saya bukan rakyat Perak tetapi saya amat menghormati Baginda Sultan Perak.Pada pandangan saya Baginda seorang Raja yang berhemah tinggi,selain dari berpelajaran tinggi!!...dan sudah tentu jauh sekalilah dari nak jadi kaki gadoh dengan rakyat.Kelihatan cara hidup Baginda pun hanya sederhana saja tanpa menunjuk2 kemewahan Baginda sebagai seorang Sultan!!...sebab itulah Baginda sangat dikasihi dan dihormati oleh rakyat Perak.

    ReplyDelete
  7. SiKERIS BERAYON diatas tu ternyata otak senget.Baginda Sultan Perak yang cakap tetapi Tun juga yang dia sanggah.Inilah manusia tak berhati perut dan tak takut kepada balasan ALLAH.Saya sebenarnya bukan suka sangat nak layan budak benggong ni tetapi sesekali terpaksa untuk mengingatkan dia supaya tidak bertambah benggong.....kesian kat dia sebab akal dia tak betapa cukup tambah2 lagi la ni dia dok makan ubat sakit jiwa.....harap2 hari ni dia tak terlupa makan!!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1:39 jangan ambik hati dengan keris berayon, dia makan dedak bukan ikut mulut, ikut dubur, sebab tu mereng.

      Delete
  8. Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan Sultan2 dan Raja di Malaysia, boleh buat research berkenaan salasilah mereka. Kesultanan Perak adalah kesinambungan dari kesultanan Melaka. Untuk yang lain tu, buat research, lepas tu buat kesimpulan sendiri atas kefahaman masing-masing.

    ReplyDelete
  9. Sultan Johor terbaek..... lantang kerana benar... bukan nnpk bijak tapi suka drngar cakap barua yahudi. ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 2:46. Mkn ubat dulu naa... Abaq ang

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  10. Betul apa sultan Perak cakap...ini byk berlaku di pulau pinang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu bro.
      Adapun permatang pauh masuk jail.
      Ada pun kepala batas xtau apa dlm kepala dia. Hadhari dan koridor ekonomi xtau apa jadi.

      Umno plk xwujud dkt pulau pinang. Sampai nelayan melayu kena demo sendiri. Mana sijaguh melayu ni.

      Ohhh.. jaguh melayu duk tabor dedak suruh cina bwk plakad "i love pm"

      Delete
  11. Hebat ini baru payung rakyat. Yang lain tunggul mati. Ada takde sama saja. Besarkan tembolok jer.

    ReplyDelete
  12. Australia dah lama menghentikan penjualan tanah dan rumah kepada org cina walaupun ditawarkan harga berlipat ganda kerana mereka tahu masalah yg akan dihadapi dimasa hadapan bilamana berkongsi negara dengan org cina yg tidak mempunyai adab, biadap dan tidak menghormati nilai2 tempatan... bukalah mata wahai pemimpjn Melayu2, bayangkan orang puteh yg brutal pun tak mahu bermasyarakat dengan org2 cina ni

    ReplyDelete
  13. Orang portugese datang mereka balik, orang belanda datang mereka balik, orang inggeris datang mereka balik kenegara asal... tapi orang cina datang tak balik2 sebab mereka yakin sooner or later akan dapat memerintah negara ini malah mca suatu ketika dahulu lantang menafikan yg negeri ini adalah negeri asal orang Melayu, saya yakin suatu hari nanti dap, mca dan gerakan dengan bantuan singapura dan china akan dapat menjajah negara ini...

    ReplyDelete
  14. Di singapura lee kuan yew secara sistematik (by law) mengecilkan peratusan penduduk Melayu malah memecahbelahkan rumah2 org Melayu menjadi minoriti disemua kawasan untuk mematikan kuasa politik org Melayu... kini tiada apa lagi yg tinggal untuk org Melayu disingapura... kini kaedah yg sama digunakan oleh dap dipulau pinang yg secara sistematik mengusir org Melayu dari pulau dengan menjual rumah jutaan ringgit kepada cina singapura, china dsb... bukalah mata wahai pemimpin dan raja2 melayu, janganlah jadi menang sorak negara tergadai...kesian aku melihat anak2 Melayu yg tak mampu memiliki rumah....

    ReplyDelete
  15. Di china, berdasarkan orang2 cina telah lama membuang raja2 mereka. Saya menjangkakan inilah yg akan terjadi kepada raja2 Melayu bilamana dap, gerakan, mca dan ngo2 cina dapat menjajah negara ini. Bukalah mata wahai pemimpin2 dan raja2 Melayu tak kira dari parti pas, umno, keadilan, amanah dsb. Jangan lah suka syok sendiri, mengadu domba dan suka mengampu... Belajarlah dari politik Thailand bilamana kedua2 parti terbesar dikuasai oleh minoriti cina thai, yg jadi mangsa rakyat asal thai

    ReplyDelete