Google+ Followers

Friday, January 27, 2017

FITNAH YANG GAGAL


45 comments:

  1. Fitnah apa tu?..kalu berita dari dokumen CIA tu apa kata tun m saman cia..baru betul...tak payah buat road show...saman datuk murad khalid jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa menteri kewangan mass tu?

      Delete
    2. Masa tu tan sri nor yaacob yg responsible...ds anuar menteri kewangan. Mmg DAP serang abis2 kt parlimen dan ds anuar kata paper loss. Yg pasti Tun M masa tu percaya kt org2 bawah dia utk mengendalikan ringgit yg teruk kena serang especially nor yaacob tu yg aku rasa ada hanky panky skit sebab dia mcm ada collaborator dgn kaki dia kt singapore...pakar belit gak mamak tu tapi dia jer yg pandai dlm forex dan arif dgn spekulator2 matawang.
      Apa2 pun Tun M takde la rembat USD10 billion tu...mana ada masuk akaun peribadi dan akhirnya dia sendiri tendang semua2 yg terlibat drp bank negara. Keluar la apa2 dokumen CIA ka...KGB ka...Wikileaks ka....isu2 tu semua dah dikendalikan oleh Tun M masa dia jadi PM, dah dibentang di parlimen sampai DAP abis modal nak cakap dan yg paling penting Tun M tak pernah chicken out drp berhadapan dgn sapa2 termasuk la raja2 melayu, yahudi, presiden bush, soros dan sapa2 sekalipun atas dunia nie atas mana2 isu sepanjang 22 tahun jadi PM...hehehehe...bagitau aku sapa kt msia nie lebih berani drp Tun M selepas beliau? Sapa2 bagi jawapan si rosmah mmg nak kena penampar.

      Delete
    3. Dokumen cia kata xde direct link antara mahathir dgn isu BMF.

      cacai najis baca x dokumen cia tu?
      Dh la 6.6% je tinggal.
      Bengap2 pulak tu

      Delete
    4. Saman? hahaha... tunggu ler yang selasa tu lepas dulu... kang langkah bendol pulak... errr dah berapa kali selasa dah..??? hahahaha.

      Delete
  2. duit hilang tapi tak masuk akaun peribadi. ini duit hilang dan ada yang masuk akaun peribadi. ada pulak duit syarikat kerajaan, bawah mof iaitu src sebanyak 42juta masuk akaun menteri kewangan tanpa pengetahuan perdana menteri. duit buat bayar hutang peribadi pulak tu. lembaga pengarah src hilang sampai sekarang tak diganti. tak pasti pulak digantung kerja atau makan gaji buta. benda lama susah cari bukti, tapi perkara baru ni masih ada bukti yang tak kering lagi. ambil la tindakan terhadap kedua-dua pm dan ex pm tu.

    ReplyDelete
  3. Lawak betul lah 8:12 ni..Duit hilang tak pa. Yang penting masok akaun atau tak masok akaun. Ini lah yg dikatakan cherodeknya buah pelio. Orang bersedap2 di dalam dia melopong tunggu di luo

    ReplyDelete
  4. Kihkihkih...fitnah ye banggggg??? Yg buat dakwaan tu org Malaysia je. Dok dalam Malaysia je...

    Saman kalau mamak rasa dia kena fitnah....bukan susah macam kat US nun....al maklum kalau kat US kami faham mamak susah nak saman sebab akta perlindungan media. Dakwaan ni dari orang Malaysia je....


    Kahkahkahkah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe..
      Mangkok hayun bebal.

      Najis kan tgh berkuasa.
      Heret je dia masuk court.
      Lps ni jabatan air seluruh malaysia boleh korup dgn pilihan dakwa kerajaan utk menghilangkan tuduhan cytrop.
      Manakala duit korupsi bleh disimpan kembali didlm opis.

      Kahkahkahkah.....

      Delete
    2. Keris berayon.. Keris berayon!!!!!

      Patut lar najib pernah kata jgn jadi BANGANG..!!!

      Ko lah agak nya salah satu cybertroopers yg dimaksudkan sebagai BANGANG tue..!!!

      Jangan jadi BANGANG yer keris berayon..!!!!

      DAH LAR BANGANG.. TINGGAL PULA HANYA 6.6% JER..

      Hehehehehe..

      Delete
  5. SalAm.macammana Dr Mahathir nak saman CIA, sedabngkan tiada satu pun ayat CIA mengatakan Mahathir terlibat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa murad? Org cia ke? Kahkahkahkahkah...

      Dalam saman doj pun tak sebut najib. Cuma sebut mo1. Terkucil doj nak sebut nama. Tapi korang sibuk kata najib bersalah sedangkan dalam saman doj tu mo1 juga dikatakan mangsa bukan pemangsa..,


      Siapa murad? KAHKAHKAHKAH......

      Delete
    2. Siapa Murad? Awak kenal?

      Delete
    3. Murad siapa?
      Mangkok berayon siapa?

      Najis xnk amek murad ke jdk saksi dlm kes pendakwaan terhadap mahathir nnt?

      Delete
  6. Puak2 bangang diatas tu semua tak faham/tak pandai bahasa Inggeris macam mana nak baca lapuran CIA?....meteka tu semua merapu dok dengar cerita orang saja,itulah taraf pemikiran 6.6 peratus penyokong Najib yang masih tinggal seperti yang Zahid kata tu.

    ReplyDelete
  7. kesian...patutbla baki 4.32% shj. Ramai dh yk sanghup..sat byk sykt, sat CiA, daah laani Forex, sejetul2 najis TahibLow keluar. Ada lagi sipemakan yg snggup telan seketul2, siap tohok Jus Kncin Libai Al Marenngue WalaUnta Ibnu Baghal....Yg tak tahan lg thk puak bingai dok kata dia dasat juga..huhu kasiaan , tinggal 3.4%

    ReplyDelete
  8. Yg kununnya buat fitnah pasal forex tu bekas orang kuat bank negara.... sorang auditor dan kena bunuh dengan kejam semata mara menjalankan tugas membongkar penyelewengan BMF... Forex ni tuduhan oleh orang Malaysia. ... rumah nyer pun di Malaysia. ... orang nyer pun melayu Malaysia. ... mkntak tun mamak... kidin pembancuh kopi mamak.. budak chang... husam jampari... jidin dan boboi saman bekas orang kuat bank negara nih.... tak payah libatkan FBI...DoJ...CIA... Bank Spork...Swiss...Panama News..Bohsia Clara dan seangkatan dengan suma barua barua yahudi punnn..... ug ni pun tun mamak tak berani nak saman... kikikikiki... budak suman... ct nohalija... ted the prooottt.... dll macai barua mamak sila saman segera bekas org kuat bank negara ni.... SAMAN segera....!!!!!

    ReplyDelete
  9. Tun Daim .. aljuboori oun bole saman bekas orang kuat bank negara ini.... adakah mereka tun mamak.. aljuboori...tun daim tak berani nak saman bekas org kuat bank negara ini...?
    ni.la perangai.pemimpin pemimpin dari Utara terutamanua dari Negeri Kedah Lama yg begitu ramai melahirkan barua barua penjajah yahudi yg jadi anjing Singapork proksi yahudi antarabangasa...

    Suma pemimpin utara ni sila saman bekas org kuat bank negara ini dengan kadar segera... atau kesemuapemimpin utara sembang longkang ni tulur mereka sudah duduk dalam perut jugaaa ka...?

    Saman segera....!!!! Mungkinkan bekas orang kuat bank negara akan.menerima nasib yg saman dengan syuhada arwah Jalil Ibrahim yg membongkar skandal BMf oleh pengkhianat tg sama...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudahlah mangkok hayun...nii semua wayang tamil pm najib saja...tiba2 plk murad nii tampil dgn tuduhan..terdapat unsur2 cash is king disini..yg menuduh plk dh tercemar krelibilitinya..prOoTt💨💨 dmuka ko

      Delete
  10. NOR YAACOB BOLEH CERAHKAN: KERUGIAN ATAU PENCURIAN RM 44 BILLION

    Berbagai-bagai kelemahan,penyelewengan, penyalahgunaan kuasa dan  kesilapan dalam pengurusan ekonomi negara oleh Tun Mahathir  telah dibongkar dan didedahkan oleh media  pro BN untuk melindungi "Dosa" PM Najib.

    Terkini ialah pendedahan Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Datuk Abdul Murad Khalid tentang Bank Negara kerugian AS10 billion (RM 44 billion) kerana terlibat dengan kegiatan Perdagangan mata wang di era Mahathir. Bunyinya mesti billion untuk menutup RM 2.6 Billion.

    Timbalan Pengerusi Khazanah Nasional Tan Sri Mohd Nor Yaacob yang juga bekas Menteri Kewangan boleh memberikan pencerahan dalam perkara ini kerana beliau sendiri terlibat dengan perdagangan mata wang itu sehingga  tersingkir dari Bank Negara bersama gabenornya.

    Selain dari itu beliau pernah menjadi Penasihat Khas  kepada Tun Mahathir semasa Tun menjadi Perdana  Menteri dan beliaulah dicari oleh Tun Mahathir ketika negara menghadapi serangan luar yang mahu melumpuhkan mata wang dan ekonomi negara.

    Mengapa Mahathir mencarinya walaupun mengetahui "kesilapan" besarnya dan beliau telah memberikan sumbangan besar dalam membantu Mahathir menjadikan negara kebal dalam menghadapi serangan.

    Hanya dengan pencerahan oleh Tan Sri Nor Yaacob akan dapat mendedahkan kepada rakyat samaada Datuk Abdul Murad Khalid membuat kenyataan yang menjejaskan nama Bank Negara dan memburukkan Mahathir adalah untuk membalas dendam atau untuk membersihkan namanya yang telah pernah tercalar teruk.

    Sungguh malang bagi Najib, orang-orang yang tampil kehadapan untuk membelanya terdiri dari mereka yang diragui reliability dan credibility mereka.

    zainudin maidin at 21:05

    ReplyDelete
  11. Budak kudin midin ni sah datang dari utara kedah lama... murad ni smpi skg tak billionaire pun klu saman malu ganti rugi 2 juta pun dia tak.mampu bayar pun... yg si billionaire tun mamak.. tun daim..aljuboori ni sangat takit dng tuduhan murad nape..... tulur suda duduk dalam perut jugak ka...?

    ReplyDelete
  12. taek low dan hanyir kincin libai penuh bertaburan diruang tamu (sekarang)
    Dah SAH lagi pulak angkara najis lahamat mana punya.
    Tapi silahanat ingat dgn tuding dapur (dulu dan samar), maka semua Rakyat harus percaya yg ruang tamu tidak kotor (?)
    WOI!! bangang bingai pendedak penjilat munafik UMNO BeEnd! Moga Allah turunkan bala segera pada kamu dan keluarga kamu. Aamin.
    Nahi lah mungkar yg jelas.

    ReplyDelete
  13. Apa lagi mau buat sekarang? Pancing sudah, jaring sudah, pukat pun sudah .... modal sudah banyak kuar tapi hasil masih tak nampak.
    Generasi baru pun garu kpala tak faham mesej dr c.trooper pasal MBF atau forex 92 sebab masa tu tak ada SPRM siasat, tak ada AG campurtangan kot!
    Zaman PK Lah yg buat SPRM hebat. Zaman DSN SPRM busy... banyak sangat kes. Kenapa tak cite zaman kedah yg kena bayar Ufti emas perlindungan dengan kerajaan Siam? Zaman pedagang Eropah menjarah hasil bumi dan rempah ratus tanah melayu utk dibawa masuk ke Eropah.
    Mauuu alih tiang gol ye........

    ReplyDelete
  14. As a sarawakian, I miss TDM as a PM with missions and visions

    As human he has his ups and downs albeit his imperfections

    As a leader he has his successes and tribulations

    As a true statesman, he has made massive contributions

    Call him by whatever names you like, for he knows who he is.

    Slander him with whatever you can think of, for he is cool with realities not fantasies

    Accuse him with whatever wrongdoings you can think of for he speaks facts not fictions

    Defame him with whatever issues you preferred for he believes in the truths not falsities.

    In Allah we trust and seek forgiveness
    In malaysians we seek sanity and good decisions

    ReplyDelete
  15. Kes ni simple ssht.... datuk murad dah heboh dlm media pasal kedurjanaan mamak meddey.. daim.. aljuboori...dan lain kain pemimpin macai mamak terutama dari Utara Kedah Lama yg terserlah barua yahudi penjajah berpusat di Spork..... barua yg bagi pulau pulau strategik sambil mrlacurkan kesucian islam dng ajaran pluralisma murtad dan syiah sambil bawa slogan longkang Islam Madani.. Hadhari.. Islamic Fundmentalis State.. Kepimpinan Melalui Ulama dll.... Isu yg lansung tak ada kena mengena dengan CIA...FBI...WSJ..Swiss Bank..Spork Bank.. DoJ...SR..Panama News...Street Times dll lagi...
    Datuk Murad warga Malaysia. .. duduk di Malaysia. .. anak bini pun di Malaysia... barua barua yg sllu sembang longkang tahap gaban ... smpi la ni tak saman tuduhan Datuk Murad.... tulur suda masuk dalam jugakkk.....

    ReplyDelete
  16. 4.38,

    Shifting goal post would never negate the fact right before you that the current PM is a thief.

    You could recall all "shits" alleged by past leaders....does it change what is now known as kleptocratic leader who stole billions?

    Nothing to hide, denying 2.6 bil in private account, lie on mca asking for dpm post, lie on land status on johor for communist china...lies lies lies. Masuk cerita BMF tak jalan. Now masuk cerita forex loss...tunggu sure tak jalan sebab facts outweigh fictions.

    Betul lah kata zahid....6% remaining but they have no modal anymorr except spin spin spin......

    Is this not hypocrisy?????,

    ReplyDelete
  17. Tun Mamak..Aljuboori..Tun Daim... datuk murad dan hint tu bila mau saman dia.......

    ReplyDelete
  18. Saman untuk apa? Saman malu? Tiada apa yang dimalukan. Tak mencuri macam 2.6 bil masuk akaun persendirian.....

    Pasal saman DoJ..selasa bila ya? Yang konon nak saman SR pulak... dah solat istikharah?

    Jangan biasakan diri alih tiang gol. Takut selalu cakap bohong, lama lama macam najib mencuri....

    Khalwat kat port dickson tu fitnah ke? Bulldog kata umno tak ada rasuah, tapi isa samad raja rasuah dan telah terbukti....macam mana ni?

    A bulldog is a bulldog with his pantsslipping down.....hahaha

    ReplyDelete
  19. duit hilang ni dah masuk dalam parlimen. ada hansard tu. perbincangan hangat antara lim kit siang dan anwar. time tu bang non mof. banyak cerita pun tak guna sebab telah dibincangkan secara terbuka dalam parlimen. tapi 1mdb tak boleh dibincang dan diosakan oditnya. perkara yang lama berlaku, nak ambil tindakan pun ambil masa juga nak kumpul bukti. tapi jelas sekarang, pengarah 1mdb yang pac suruh diambil tindakan pun tak ada tindakan lagi dan masih lagi pegawai pm, apa cer. selesaikan kes yang baru, dan ambil tindakan kes yang lama. yang baru pun terkial-kial tak selesai juga, nak buka cerita lama. nampak sangat tiga suku dalam kerja.

    ReplyDelete
  20. kakakakak...nak alih tiang gol..cai..cai jibo nie.....otak udang banyak makan dedak...jual kt tesco pun smpai membusuk org xnak oiii

    ReplyDelete
  21. Susah ssgt ke mamak kutty... aljuboori... Daim... md nor.... dll nak saman datuk murad...? Klu 4 eko haramjadah dari 1 negeri barua yahudi ni Kedah Lama buat saman bersepadu kan baguih.... atau saman berasingan... sorang bagi saman malu 10 juta soramg kan baguih.... 4 eko penyangak ni lawan sorang Datuk Murad pun takooottttt... kikikikiki..

    Dstuk Murad awesome... 1 vs 4 .... 4 eko tulur penyangak masuk dan dudukkkk saja kam peruttt...
    wsj..doj...fbi..cia....sewiss bank...spork bank lansung x terlibat... kikikikii

    datuk murad duk Malaysia warga malaysia.... susah ssgt ma nk saman...?


    kikikikikiki....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck...kikikikikiki

      Delete
    2. Kenapa nk saman murad?
      Kenapa najis ada kuasa xnk mulakan siasatan?
      Kenapa najis nk suruh cytrop plk buat keje?
      Kenapa cytrop 6.6% xpenah pikir?
      Kenapa xnk heret kemuka pengadilan?
      Kenapa nk harap kepada cacai najis yg sedia maklum bebal xtau apa?

      Delete
  22. Ct nohalija dah mencarut speaking london.... kikiki.. musim ujan ni sg pahang pun banjir... sedap mengawan musim hujan.... pasti kan bekalan air berkualiti tinggi.... bukan berkualiti rendah mcm limpahan air banjir sg pahang.... kikikiki.... fuckkkk

    ReplyDelete
  23. Naik cerita CIA REPORT PASAL MBF, senang2 fitnah ditepis

    Sekarang fitnah loss of forex.

    "FOREX LOSSES USED TO FINANCE TEAM WAWASAN MEMBER NAJIB RAZAK’S POLITICAL RISE".

    Baca komen datuk hardev kaur dalam mslaysia chronicles.

    Fitnah dipatah lagi.

    Ada fitnah lain2 lagi para macai najib???

    ReplyDelete
  24. Macai lupa agaknya tu semua zaman TUN dalam umno,senang cakap nak busok kan TUN umno pun terpalit sama.otak kalau da kejong da boleh hantar skrap la jawapnya.

    ReplyDelete
  25. datuk murad?
    tanya dia kenal ke ds anwar ibrahim?
    najib dan dekakians najib sekarang kelam-kelibut takut kekuatan, aura dan pengaruh Tun M sehingga apa yang boleh tebar ditebarkan... tebar walaupun jala yang ditebar besar macam gol post..
    takut bebenor najib kat Tun M yaa...

    ReplyDelete
  26. Faktanya slg ni Datuk Murad dah bersuara semula... faktanya Datuk Murad yg dedah isu forex terhadap Mamak kutty.. Tun Daim...Aljuboori dan Md Nor... Datuk Murad ckp kes dibiar mcm tu saja... mcm kes BMf ... yg mati syuhada Abd Jalil... yg senang lenang mcm gampang 7 keturunan barua yahudi. .. Datuk Murad dah dedah kehilangan 30billion dlm forex... yg senang lenang mcm gampang barua yang sama... tak ke babi sial namernyer tu....

    Dah di dedah oleh Datuk Murad napa semua 7 barua keturunan yg senang lenang mcm gampang nih tak saman balik....?
    Datuk murad duk Malaysia. ... warga malaysia.. anak bini duk malaysia... isu ni lansung tak ada mengena dng WSJ...DoJ..FBI..CIA..SR..lgbt..gay dll

    1 vs 4..... yg 4 keturunan haramjadah cabut lari lintang pukang dng Datuk Murad.... lansung tak berani saman Datuk Murad... suma tulur ada dudukkk jugak itu dalam perut.... kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian cacai najis..
      Melalak2 suh saman...
      Kikikiki

      Watpe saman cai.
      Kan najis tgh berkuasa.
      Seret semua yg terlibat dgn salah guna.
      Kn murad ada bleh jadik saksi.
      Cacai xheran ke kenapa pandir lantikan najis masih berdiam diri.
      Kebab pnyelamat najis dlm nothing2hide pun berdiam diri.

      Hairan juga tindakan najis.
      Jdk kerajaan ada kuasa tp demo tentang myanmar.
      Ada kuasa tp biarkan semua salah guna kuasa berlaku suh sipelaku yg saman dia.
      Aje gila la mastermind cacai najis ni.
      Kikikiki

      Delete
  27. Apa punya baghal la pencacai dedak haram najib kat sini..

    Cia yang selalu kantoi menipu tu depa nak percaya...itu pun cerita lama. Ni cerita baru Doj..mahkamah singapore dll tak nak percaya pulak..munafik giler!

    Ni pasal si mamat pulak..mamat yg kantoi tak isytihar harta berjuta tu? Yg kena denda dan kena tendang dari jawatan tu kan? Cakap guna air liur pun nak percaya? Siasat dulu beb..siapa di belakang forex tu..gerenti pencacai dedak haram kesipuan dan kemaluan.. kah kah kah

    ReplyDelete
  28. Pelik juga ya kenapa selama ini tak pernah bersuara eh???agaknya baru dapat kekuatan ke atau baru dapat ehem ehem...kalau betul ada semangat cintakan negara dulu lagi da dibawa ketengah.Entahlah zaman cash is king ni boleh buat orang lupa pada bangsa,agama dan negara.

    ReplyDelete
  29. Bila nak saman Datuk Murad...? Faktanya Datuk Murad yg buat statement... cedet lansung tak ulas pasal Datuk Murad dlm ruang cedet pooodah cittt...!!
    Datuk Murad duk Malaysia... WSJ..PanamaNews.. FBI DoJ.. Spork Bank...Swiss Bank...Petro Saudi... tak terlibat dlm forex nih...
    Mana pergi Daim..Aljuboori....Md Nor dan al Mamak kutty... syuhada Abd Jalil dah jadi mangsa dlm kes bailout BMf ... kes bailout pertama meragut nyawa orang yg tak berdosa... oleh sekolompok elit Malaysia yg kaya raya 7 keturunan
    Isu forex juga dilakukan oleh kelompok elit Malaysia juga... adakah Datuk Murad akan jadi mangsa kelompok elit seperti syuhada Abd Jalil...?
    Kelompok elit Malaysia yg kaya raya 7 keturunan ini lansung tak berani nak saman Datuk Murad...

    Kelompok elit Malaysia dari utara yg terkenal bersekongkol dengan barua yahudi melalui proksi dari Singapork...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barua najis bawak duit masuk singapork.
      Kena tangkap padan muka

      Delete
  30. Yang sudah pasti dan confirm ialah MO1 dan Jho Low mentekedarah wang Negara dan Rakyat,,ini cerita zaman silam Tun semua wayang dan rekaan belaka.......!!

    ReplyDelete