Google+ Followers

Saturday, January 7, 2017

JOM KRITIK PEMBANGKANG

Bercakap mengenai Parti Pembangkang sebenarnya jauh lebih baik dari bercakap dari parti yang bakal tewas di PRU kelak.

Mendedahkan kelemahan parti pembangkang jauh lebih membina daripada bercakap soal parti yang sudah lupa daratan. 

Memberi pandangan kepada pemimpin pembangkag jauh lebih berfaedah dari memberi pandangan kepada pemimpin yang merasakan diri mereka sahaja yang betul. 

Bertanya saolan kepada pembangkang sudah tentu bukan satu kesalahan,  bukan satu hasutan.

Kalau buat laporan polis berhubung pemimpin pembangkang jauh lebih berkesan, pagi report, petang dah kena tahan. Kecekapan kelas pertama. 

Dan akhirnya berhujah dengan fakta jauh lebih baik dari sekadar maki hamun kemuflisan dialog. 

Perbezaan antara yang makan dedak dengan tidak,  jauh berbeza. 

22 comments:

  1. 😂😁😀🙄😐😐🙄😃😀😁😂

    ReplyDelete
  2. Pemakan dedak sayang sgt kat jho low sbb dia tabur dedak kat najib,najib tabur atas tanah dijilat org para anjing2 belaan najib,mcm suharli masrop, nazri Aziz, RAHMAN dahlan, salleh keruak,keris berayun Dan macai2 lain.

    ReplyDelete
  3. Saya rasa sdr.Encik Othman salah kalau samakan siSuharli Masrop ni dengan kejora......pada saya siSuharli ni seorang prempuan kesunyian yang sedang mencari tempat berpaut tiba2 dalam masa yamg sama baru pandai berblog....dan bila dah pandai tu mulalah ketageh macam mabok ketum,....sebab itulah kalau kita perhatikan namanya begitu popular dan boleh dikatakan ada2 saja nama dia ni dimana2 blog pro Tun dikebelakangan ini.....siap dengan gamnar karton le.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang ni giler ker apa..... tersasul nampak..... aku popular?.... adehhhhh.... gentar nampak......aku dah lama dalam ni.... kata hangpa handal boleh kesan siapapun yang menulis dalam ni... cuba lagi.

      Delete
  4. Suharli baru terminum madu beracun (dedak) pujukan keris berayon, masih boleh diselamatkan sebab asal keturunan orang baik baik sebenarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fuck.....kikikikikiki

      Delete
    2. Aku pelik sungguh korang ni... cakap bukan main bergegar2 macam pejuang..... maklumat pula kalau ditinta seolah2 seperti mengetik jari pasti akan kamu katakan paling tepat dan ada kredibaliti..... sakit perut aku gelak dari tadi.... punyalah kamu gentar dan cuak.... sampai emoticon pun korang nak komen.... lepas tu... itu takperlagi.... skrng ni kata aku perempuan plak....jantina akupun korang tak boleh tentukan....lagi mau kata hebat bermaklumat....sebelum ni pulak bukan main lagi... sungguh pasti yang aku ni penulis upahan..... cenggggg lebey lah korang ni...... Cuba Lagi.

      Delete
    3. bertenang suharli.
      kita patut mula belajar memahami dorang ni. bila tak ada fakta maka mulalah keluarkan yang auta. lepas tu maki hamun dan sesekali fitnah. itulah modus operandi yang dulunya kerja2 dapig tetapi kini menjadi pekerjaan sejati macai mahathir.

      Delete
  5. kalau dululah, kebanyakan pengkomen akan kata dap ni punyalah rasis, gila kuasa, kuat merasuah dan yang paling tak tahan anti melayu dan Islam. semua gerakan dap adalah untuk menjahanamkan melayu dan Islam, malah menggunakan makhluk beragama islam untuk menjalankan kerja2 terkutuk tersebut. mengulas pasal pkr pulak, pkr tertubuh semata2 untuk membela seorang manusia yang karam atas tuduhan meliwat. makna kata parti pkr ini tertubuh atas kapasiti balas dendam. tapi sejak dua menjak ni, tuduhan2 dan kritikan kepada pkr dan dap tenggelam ditelan rasa ego dan marah kepada najib. marahkan najib, dap dan pkr terus dimandikan klorox menjadi putih bersih dan suci. sifat2 busuk dan perangai buruk pkr dan dap sebelum ini bertukar menjadi wangi dan harum. siapa sebenarnya yang transform kedua2 parti yang dikritik hebat dulu. najib atau mahathir?
    najib: sejak najib dikritik kerana salah guna dana 1mdb, tiba2 tak semena-mena dap dan pkr bertukar menjadi parti mesra melayu, mesra Islam dan tidak membantah apa2 babpun dalam perlembagaan.
    mahathir: dulu mahathir adalah pengkritik tahap gaban kepada dap. apa yang tidak disebut oleh mahathir pasal dap dan kit siang. kini sejak mahathir keluar umno dan tubuhkan parti bersatu, kritikan gila babi dahulu telah bertukar menjadi pujian. bukan sahaja mahathir lupakan siapa kit siang dahulu dan dajalnya dap, malah kini telah trasform menjadi parti suci murni.

    aku pelik, kenapa sifat2 buruk dap dan pkr yang korang kritik dulu boleh hilang tiba2, malah penasihat parti bersatu yang selama lebih 22 tahun membalun dap tiba2 bertukar warna kulit? dap tetap kekal macam itu namun mahathir yang rela hati memakai sarung dap. kalau aku pelik, korang tak pelikkah? pasti ada yang akan kata lebih pelik najib ada duit berbilion dalam akaun bank! hahahaha...
    selama berpuluh-puluh tahun mengkritik dan membalun dap dengan gelaran yang buruk tiba2 bertukar. apa prinsip yang digunapakai? adakah molek seorang negarawan yang dulunya sangat teguh dengan prinsip berpolitik tiba2 mabuk dendam dan hilang seluruh prinsipnya...

    ReplyDelete
  6. Rasanya kamu yang masih keliru ni, kami lihat kerosakan yang dibuat oleh najib lagi merbahaya kepada negara, itu sebabnya kami lebih tumpukan kepada najib and the geng umno,....dap..pkr tak balun duit rakyat berbillion2....tak membuatkan negara hutang menggunung....kami fokus yang ketara merosakkan negara...tak ada pun tun cakap dap bagus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..yelah, aku terkeliru..kot.
      yang mahathir bersekongkol dengan dap kit siang tu apahal?
      yang dijajanya pasal dap lebih 22 tahun tu saja diada-adakan sahaja seolah dap itu sangat merbahaya? sengaja mahathir menipu pasal kit siang-dap? kini masanya mahathir mohon maaf kepada dapkah?
      sori, aku keliru.....atau ko yang dah jual prinsip!

      Delete
    2. Asal bukan umno pas,aku sokong walaupun seekor lembu.

      Delete
    3. Ni kes sapu banyak benda bawah tikar..... yang pagi pefang membalun dan menghasut supaya benci kepimpinan najib dan badan tjbuh najib tulah lebih nak merosakkan megara.... hutang negara bukan isu baru.... negara masih mampu melangsaikannya.... cuma kelompok Tun aja yang bermomok-momok. Pelaburan asing masih mengalir masuk prasana si ibukota swmakin bercambah sprt mrt 1..2..dan 3... LRT lagi.... perumahan kakitangan awam seluruh negara... peninglatan pendapatan.... dan untuk pendusuk luarbandar projek2 transformasi mula meunjukkan keberkesanannya. Jangan dok sibuk dengan cerita berbillion2 ug korang sibuk sok kata di curi..... suruh bagi bukti... semua nya cungkil..cut.. and paste nak nampakkan realnya. Sudah2ler..... Cuba Lagi....

      Delete
  7. Dulu kita ada pencuri, penyangak, sekali sekala perompak..

    Sekarang tiap hari merompak, menyamun dan semua itu kerana ada lanun..

    Tak kata pun pencuri perompak tu bagus cuma fokus pada LANUN MALA'UN

    ReplyDelete
  8. Kalau ada yang keliru sebab otak tidak berfungsi membezakan keutamaan perjuangan.

    Untuk elak kekeliruan, jangan betsekongkol dengan lanun, jangan makan hasil lanun, dedak.

    ReplyDelete
  9. Parti yg bakal tewas ialah parti pembangkang....

    Selangor dan Kelantan akan jatuh kpd BN dlm PRU14 bila ada lawan 3 penjuru...

    Lepas PRU14...Pas akan join BN.

    Meloponglah kau PKR, PAN dan DAP....

    ReplyDelete
  10. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/01/beg-tangan-anak-timbalan-presiden-parti.html?m=1

    link distas.....klu x betul sila saman..... berkat mensbung 22 tahun dan berkat duit bailout... anak parti cap bunga harga beg mampu brli 3 bijik rumah kos srderhana.... baru anak... klu bini... atok.. tok wan...?


    tak betul citer tu.... sila saman...... saman NOW



    kikikikiki.... ada brani saman ka...?

    ReplyDelete
  11. Suharli masyukkkkkkkkkkkkkkk..Payment bln Ni dh dpt blm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah terimakasi kerana bagitah aku payment dab masuk.... esom aja boleh check.... tak tau masuk dalam akaun mana.

      Delete
  12. Kalau komen tiga empat kali tu tanda dah masyuuukkkk..

    Sekejap suharli, sekejap keris, sekejap kejora, sekejap anon.. Satu orang je beb

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak bebenor tak tau apa2..... bagus2.... Cuba Lagi

      Delete
    2. nak kata bengong, macam cerdik tapi real bengong. aku tak kenalpun suharli dan keris berayon ni sapa, ada dia kata dari orang yang sama. real bengong. aku menulis bukan berdasarkan apa orang lain kata, atas persepsi aku sendiri. setakat ni aku pakai anon je supaya korang yang dengki ni terus berteka teki.

      Delete