Google+ Followers

Saturday, January 14, 2017

GOHEAD GOSETAN











:-)   :-)   :-)  :-)   :-)

32 comments:

  1. “Kita campuran pembangkang akan guna satu simbol, satu manifesto dan meletakkan satu calon sahaja dalam tiap satu kawasan.

    “Semua parti-parti komponen akan sokong calon yang satu ini. Tidak akan ada calon lain yang mewakili parti campuran kita,” - Kata Tun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapapun yang kita sokong, pertandingan satu lawan satu ini sangat penting dan baik untuk rakyat membuat keputusan sebenar.

      Kita ingin lihat setakat mana pembangkang boleh "bersatu" kerana ia adalah asas penting pembentukan sebuah kerajaan.

      Kita ingin lihat sejauh mana BN boleh menangkis dan mengatasi pembangkang untik terus kekal.

      Kita berharap salah satu pihak jika menang biarlah dengan menang melebihi 2/3 majoriti untuk menjadi kerajaan yang kuat.

      Delete
  2. Suharli hairan? Kan BN pun buat ini? kan BN diketuai UMNO? Kan Tun juga yg ujudkan UMNO yg ada skrg?
    Suharli pecah gelas sebab ko masukkan kencing lobai PIs panas2. Pill baru Taik Low berperisakan nanah eric tan sedap kan? Kesiaan ko, jgn b anak makan tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan hairan sedara.... cuma...cuma...cuma...cuma... korang fikir sendirilah... sejarah mana yg pernah dicipta oleh pemvangkang mengenai hal ini....berbuih mhlut cakap dah sejak mula pakatun wujud....tp entahlah... mungkin pru14 jadilah kut.... tapi....tapi....tapi.... takperlah.....Cuba Lagi.

      Delete
    2. Tak cuba tentu tak akan berjaya.
      Cuba baru tahu berjaya atau tidak.
      Kenapa takut mencuba?
      Selesa sgtkah suharli di zon selesa?
      Adakah selama ini umno menang kerana undi ahli sahaja?

      Tanpa gst, tanpa apungan harga minyak, tanpa pelbagai subsidi yg ditarik, tanpa 1mdb, tanpa jawapan yg berbelit2, tanpa 2.6B, tanpa OSA, tanpa siasatan mahkamah luar.
      Tanpa hadiah anak tiri, tanpa jho low, tanpa pelbagai pemimpin umno dipecat dan ahli melompat adakah pru14 lbh baik dari 13?

      Selamat berfikir

      Delete
    3. Bukan selesa saudara..... bukan sebab tak yakin kepada belum cuba bwlum tahu... dahhlu seakrab ini juga pembangkang.... tetapi saudara kira sendiri berapa pru sudah berlalu.... pernah ada saudara lihat mereka bergerak diawah satu lambang sepeeti BN. Tolonglah...saya bukan benak BN.... tp apa yg Tun perkatakan tu hanya mimpi inzal yang saya yakin tidak kan kemana.... sebab pembangkang tisur sebantal mimpi lain2. Tapi kalau ada baguslah..... kita nak tenguk berapa kerusi bersatu ada nanti..... kerana sekarang pun.... kita mwngurut janggut cuba ikhtiarkan berfikir..... huh.... cuba lagi.

      Delete
    4. Oleh kerana beberapa pru lalu pembangkang kalah maka pembangkang wajar dibuaroan selamanya?

      Kalau suharli penyokong najib yakin dan pasti umno akan menang spt biasa, tiada apa yg perlu dirisaukan mahupun diutarakan.
      Seat back, relax and enjoy the movie sambil tersenyum panjang.

      Atau suharli sebenarnya sokong usaha menumbangkn umno dan prihatin akan tindak tanduknya yg xberada dilandasan yg benar utk menang

      Delete
  3. Suharli ni madih mentah patutlah dengan belia pun takut kena soal. Takut belia soal, duit maxsuk aksun kata tak tau, tapi duit tu pi bayar credit card, cer viter sikit?

    ReplyDelete
  4. Malaysians, we have 2 choices

    1. Accept Reality that we are going to the dogs, loss of hardfought but bloodless independence, loss of grips on all passed development, loss of racial unity albeit multi cultural and religious background, loss of vision 2020. We were put to deep hadhari slumber and woke up only to find ourselves in heavy debt.

    OR

    Hold on to continued Fantasies of I DO NO WRONG and ALL IS WELL.

    2. Accept the fact that our country is led by a slimy thief supported by his fellow thieves forming a kleprocratic as opposed to democratic government

    OR

    Cling to fiction all allegations are sladers and that ALL IS WELL

    3. Accept truths based on realities and facts that the ultimate change of leadership and government is inevitable and a MUST to save the nation.

    OR

    Be prepared for slow painful "death" snd lying to ourselves...ALL IS WELL.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Correction....

      PAST NOT PASSED

      Delete
    2. Fakta - bila bercakap berbohong

      1. PM Najib berbohong pasal derma RM2.6 bil dari keluarga diraja Saudi.

      2. DPM Zahid berbohong pasal perjumpaan dengan keluarga diraja saudi.

      Fakta - bila berjanji mungkir janji

      1. PM Najib mungkir janji apabila mengOSAkan laporan Ketua Odit Negara

      2. DPM Zahid mungkir janji apabila gagal menunaikan janji dengan orang lahad datu berkenaan dengan serangan lanun sulu.

      Fakt - bila diberi amanah, mengkhianati

      1. PM Najib mengkhianati rakyat dan negara dengan menipu pasal 1MDB

      2. DPM Zahid tidak menjalankan kewajipan nya sebagai pemimpin no.2 dengan mengkhianati melindungi penyamun.

      Delete
    3. fakta bohong dan mungkir janji yang saudara utarakan itu semuanya masih longgar. bagaimana penipuan dan mungkir janji itu saudara nak perjelaskan?

      1. adakah saudara sendiri rasa benar itu memang pembohongan?
      2. atau saudara selalu dengar sehingga saudara percaya ianya bohong?
      3. atau saudara memang ada fakta di tangan bahawa yang saudara percaya itu pembohongan memang betul2 bohong?
      yang mana satu saudara?

      tentang tpm mungkir janji dengan orang lahad datu tu apa pulak?
      1. saudara orang lahad datu?
      2. atau saudara ada saudara mara di lahad datu?
      3. atau saudara dengar dengan telinga sendiri satu persatu apa yang dijanjikan oleh tpm tetapi tiba2 dimungkiri?
      4. atau saudara dengar bahawa tpm telah mungkir janji dengan orang lahad datu
      5. atau saudarapun tak berapa pasti apa yang saudara tulis?
      yang mana satu saudara?

      saya mohon saudara jawab soalan saya, semoga ia boleh menjadi pembuka hati saya, atau juga mungkin orang lain yang membaca blog ini... atau mungkin menjadi satu asbab untuk saudara muhasabah diri balik jika jawapan itu nanti tidak memuaskan, atas penilaian diri sendiri.

      Delete
    4. najib sendiri mengaku bohong.....mula2 takde duit dalam akaun, lepas tu cakap org derma......sebagai pemimpin islam....pembohong tidak layak....dia tidak layak.....

      Delete
    5. 5:24

      PM01 kata wang mesti masuk ke dana account parti/politik, derma untuk dUMNO masuk account siapa ekk?

      PM01 juga tidak mengaku/MENIPU tidak ada masuk account peribadi kalau nak songlap pun tak kan BODOH bawak masuk dalam negara, memang BODOH dan PENIPU!

      PM01 juga BERBOHONG di Parlimen CASH di BSI-Singapore sebab peraturan BNM menyusahkan...?

      PM01 terlajak BOHONG TIPU lagi kata UNITS (melalui Husni) via Kementrian Kewangan...CASH jadi UNITS jadi HANGUS...mana duit tuh 1 billion skarang?

      PM01 kata TUNGGU AUDIT dan SIASATAN...Audit 1MDB pun dah TERBATAL dan SIASATAN pun TERGANTUNG atau di GANTUNG KPNajib

      PM01 KACAU Nurjazlan-jadi-Menteri GANTI Hassan PACarimakan

      PM01 OSAkan Laporan Jabatan Audit Negara yang kata 7 Billion UNACCOUNTED for

      Boleh tambah...sebab the list is 'open end'...dek kelentong temberang PM01...yang belum ada kesudahan nya kecuali sehingga dia menginap di HOTEL TIRAI BESI!

      Cukup cukup tipu orang dah....

      Delete
  5. Elok umNO tutup buku, sbb dh jd liabiliti pada bangsa dan agama islam.
    Elok LobaiPis tutup kitab, sbb jd liabiliti pada agama islam.
    Elok MeKAYU jgb jadi KAYU lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. menulis biar jelas bro.
      tolong jelaskan maksud 'elok' tu, biar pembaca faham dan hadam.
      apa justifikasi bahawa umno telah menjadi liabiliti kpd bangsa dan agama Islam? baru je terima berita bahawa imam 1 dan 2 masjid nabawi memuji kerajaan malaysia dan kepimpinannya atas maqasid syariah.
      apa justifikasi lebai pas (awak tulis 'lobaipis - tapi faham apa maksud tersirat) tutup kitab, sebab jadi liabiliti kpd agama Islam? apa kesalahan mereka? adakah mereka meninggalkan suruhan agama? adakah mereka tidak solat, tidak mengajak orang lain solat? atau mereka menjadikan umat islam di malaysia semakin menjauhi agama Islam?
      apa justifikasi melayu (awak tulis mekayu) selama ini menjadi kayu? adakah awak memang melayu tetapi merasa diri umpama kayu? mungkin juga yang jadi kayu tu diri awak sendiri tanpa melibatkan orang lain. hormati pendirian orang lain walaupun tak sama dengan pendirian awak. mungkin bebanan yang awak rasa sekarang seperti duit makin kurang, gaji makin kecil, kerja makin hilang, harta semakin menyusut, makanan semakin tak mampu dibeli, kemudahan infrastruktur semakin teruk dan lain2 tidak dirasai oleh orang lain yang tak sama pendapat dengan awak. mereka lebihkan bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan berbanding keluh kesah dan mencari salah orang lain.

      oklah, kalaulah awak ada justifikasi itu.....

      Delete
    2. 539, elok pun tak faham, pi belajar lagi. Datang blk yer, bila dh faham. Sy tunggu. Oh ya , dh try makan menu baru tu? Dapat minuman peecuma lagi tu ko.

      Delete
  6. Harap pengomen semua tak payah dok layanla siSuharli Mashrop tu.....budak ni dalam kesepian sebenarnya....dengar dari penulisan pun kita boleh tahu siapa dia ni!!...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda semakin gentar..... baiklah penulis nak lihat berapa ramai yang tak akan ambil peduli..... lebih2 pun yang tak akan ambil peduli adalah beberapa pengomen di atas.....cuba lagi....

      Saya akan cuba bergerak seiring anon :5:24 & 5:39

      Delete
    2. Suharli muslim, saya pun muslim
      Suharli bersyahadah, saya pun bersyahadah
      Suharli berkata dia benar, saya pun berkata saya benar
      Suharli percaya Allahm saya pun percaya Allah swt,
      Suharli sayang Rasullullah, saya pun sayang Rasulullah.

      SOALAN SAYA UNTUK SUHARLI. MINTA JANGAN ALIH TIANG.

      DID ZAHID MEET ARAB DONOR/S?

      JAWAPAN SAYA NO. ZAHID LIED. PROVED BEYOND REASONABLE DOUBTS AS PER COURT CASE WHERE THE ACCUSED REVEAL THE DONATIONS WERE FROM THE ACCOUNT OF ERIC TAN @ @JHO LOW. THIS IS NOT SLANDER.....

      NOW YOUR TURN SUHARLI. I REPEAT JANGAN ALIH TIANG GOL

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Jujur saya katakan...saya yakin segala apa yang berlaku adalah atas ihlam dan ketentuan Allah..... tidak ada apa yang berlaku tanpa izinNya hatta keupayaan untuk kita untuk menutur kata... bertinta.. dan bergerak ... Penulis Percaya Zahid melakukannya (menjawab soalan saudara) penulis tidak nampak apa dan dimana perlunya penulis memberikan bukti bahawa Zahid ke tanah Arab untuk mendapatkan penjelasan.... yang pasti yang empunya badan sendiri telah mengakui mengenainya. Syarat apa lagi yang tidak lengkap dalam agama dan asas perundangan moden untuk penulis tidak mempercayainya. Secara Zahir memang Zahod pernah dilaporkan ke Tanah Arab dan sejurus selepas itu dia mengaku sudah mendapat jawapannya. Ini bukan perkara sekadar dengar2.... kerana yang empunya badan yang menutur. Tipu zahid... tertipulah kita.... tapi penulis percaya dan mahu percaya ianya adalah benar. Jangan pertikaikan keyakinan penulis dengan alasan penulis bercakap tanpa bukti ...kerana penulis bukanlah saudara mahupun rakan rapat zahid yang boleh sebumbung duduk bersila menghirup kopi untuk bercerita apa sahaja.
      Jika saudara rasa seharusnya penulis berdiri di samping bukti.... why not saudara sendiri minta dari Zahid jawapannya dengan bukti..... kenapa pula minta dari penulis.
      Penulis tak alih tiang golkan.... Cuba Lagi

      Delete
    5. Kikiki..
      Suharli takot.

      Mmcm mn suharli nk jawab.
      Dia dh buang akal dan maruah jauh2.
      Dia suruh org berfikir dan guna akal, tp dia sendiri xfikir atas komen dia buat.

      Buang masa je lyn manusia xde harga diri mcm suharli ni

      Delete
    6. Suharli

      You have lost a battle on the issue of donation....a fact which you have admitted by not answering the question. This does not involve zahid and me. This involve 2 Allah fearing malaysian malay muslims, me and you, witnessed by Allah swt, who are tasked to answer yes or no, but you chose to avoid answering the question directly.

      What does it mean? All what suharli had and has claimed that the issue of donation was/is a fitnah on najib is FALSE. IT IS THE TRUTH DENGAN IZIN ALLAH SWT.

      Dear friends, So if suharli and his gang tried to insist fitnah on najib, we all can ignore him.......

      On other issues, let us prove to him albeit slowly, steadily and surely. ALLAH works mysteriously.

      Wallahuaklam

      Delete
    7. Lama mana perlu kita berhujah atas perkara yang sudah temaktub... ianya sememangnya wujud. Satu saja tolong beri jawapan kepada kami sekiranya benar wang itu bukan derma.... KENAPA KERAJAAN MALAYSIA ATAU NAJIB TERUTAMANYA TIDAK DIKECAM HEBAT ATAU DIPAKSA MENARIK SEMULA DAKWAAN BELIAU BAHAWA IANYA ADALAH DERMA.... YA KENAPA KELUARGA ARAU RAJA MAHUPUN KERAJAAN ARAB SAUDI TIDAK MENGECAM NAJIB DAN MENUDUH NAJIB MELAKUKAN FITNAH PALING BESAR ABAD INI..... Cuba jawablah......kalau katakan penulis telah tewas. Tak cukup lagi ker dengan tohmahan sebegini? ......Cuba Lagi

      Delete
    8. Raja arab tidak mengakui malah king Salman berada diseblah nazri aziz mngatakan beliau tidak tahu menahu soal derma tersebut.

      Kerajaan malaysia?
      Xpayah jawabla suharli pun boleh fikir.
      Kalau tidak, masakan laporan audit dirahsiakan.

      Ada hujah lain yg menunjukkan suharli membudayakan amalan berfikir dan menggunakan akal?

      Delete
    9. Suharli,

      I have to ignore you. You have failed to answer my question. We have proven to you beyond reasonable doubts that rm2.6 bil was NEVER A DONATION. Period.

      I have already forewarn you...jangan alih tiang gol....

      We will continue to prove other points.

      Sadaqallah...sadaqallah hal'aziim

      Delete
    10. Tak payah cakap orang putihlah..... soalan saya kenapa Najib tidak di kecam atau dipaksa menarik balik kenyataan bahawa ianya adalah derma dari keluarga DiRaja Arab Saudi.... jawab aja lah.....pling tidak kerabat DiRaja Arab akan berkata ianya adalah pendustaan..... Jawab ajalah agak2 kenapa? Beyond reasonable doubts kan.....

      Delete
    11. Kena kecam baru betul..hehehe
      Walaupun king salman dh mngaku xtau menau psl derma.hehehe

      Kecam ni martabat dia tinggi sket dari sumpah mengikut ahli fikir suharli.

      Apakata buktikan beyond reasonable doubt mmg derma dari akaun arab bkn dari tanore bank yg diuruskan sheikh jho low

      Delete
  7. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/01/malaysiakini-lapor-3000-orang-stadium.html?m=1


    link atas.... KD tak cakap bape juta yg datang... mesiakini yg lapor.... kikikikiki....

    mana jiddin...?

    ReplyDelete
  8. Syabas diucapkan kepada puan Anina....anda yang terbaik!!...lupakan segala perkara remeh temeh ,sebaliknya tumpukan kepada perjuangan murni dimana puan Anina adalah antara pengasasnya.Selamat berjung dan usah toleh kebelakang lagi sehiangga berjaya dan kami penyokong dibawah ingin melihat puan Anina menjadi tunggak kepimpinan yang berjaya kepada kami semua.InsyaAllah.

    ReplyDelete
  9. Suharli ni aku rasa sekolah x tinggi mana main hentam x dak fakta.kalau dia ikut kes kt mahkamah Singapore pun dah jelas.orang Arab yang zahid jumpa tu nama dia al sheikh jho lo @ Mike tan alhaj.

    ReplyDelete