Google+ Followers

Friday, January 13, 2017

MB JOHOR DAH PULUN..

Calon-calon yang teringin nak jadi wakil rakyat elok ambil kesempatan cium tangan MB dalam siri lawatannya ke seluruh Negeri Johor.

Johor yang bangkal tumbang ke tangan pembangkang sewajarnya membuat persediaan awal.




No

22 comments:

  1. Baru ajer kami aminkan doa..... dah start menghasut....- "Calon-calon yang teringin nak jadi wakil rakyat elok ambil kesempatan cium tangan MB dalam siri lawatannya ke seluruh Negeri Johor"
    Memang selayaknya pun kalau tak di aminkan doa manuaia2 fasik macam KD ni.... satu waktu berlagak alim... baik dan tawaduk.... di waktu lain masih menjadi angkatan syaitan yang mengadu domba... menghaaut.... dan lebih rela mengaggungkan puak yang memeluk erat kebathilan.... pejuang pluralisma... pejuang nepotisma... pejuang Liberalisma...dan pwngundi yes to LGBT..... yaAllah.... kau jentiklah hati manusia fasik ini... manusia yang membelakangi ajaran Rasulullah dan agama mu yaAllah.... yang sentiasa memutus-mutuskan tali Mu.....😔

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah orangnya yang bils di ajak rasional dan berdoa, lintang pukang lari.

      Kemudian datang dengan hukumkan orang dengan segala bentuk label.

      Oiii syaitan dan iblis pun tak berani nak label umat Muhammad sesuka hati.

      Engkau ni orang Islam ke?

      Delete
    2. Cium tangan budaya umno, bangang betul kau ni, itipun menghasut.

      Bila dah makan dedak rasional pun tak mahu, berdoa pun tak reti.

      Kesian betul aku dengan puak ni.

      Delete
    3. Maaf sedara saya aminkan doa dia..... tapi sedara tengok sendirilah perangai blogger ni.... perangai orang fasik.... tak ikut landasan agama langsung.... bila tang orang salah semua.... tang apa yang dia buat langsung tak perasan...... cukup2lah..... tak salah kalau ramai yg menolak saranan atau pandang KD ni.... tak tetap hati langsung..... dah macam red bean army pun ada gak. Sorry lah bro.... baik kawan baca doa sendiri2..... kalau rupa ni lah perangai.... dah boleh panggil fasik dah..... maaf yer..... Cuba lagi.

      Delete
    4. Anon 930..... janganlah baca dan faham ayat cium tangan jer..... baca konteks tulisanlah...... dari perenggan sath sampai kedua tu..... tu namanya menghasut orang..... Cuba Lagi

      Delete
    5. Hukum fasik telah digariskan dalam agama..... anda cari sendiri.... sebagaimama seseorang itu jatu munafik.... kufur.... kuffar....kafir.... murtad..... ciri2nya jelas digariskan..... kecuali sekiranya seseorang itu bertaubat.... jadi jangan nak salahkan saya jika sifat itu dah macam permainannya. Tidak sama dengan ungkapan "dipercayai" mencuri wang rakyat....... Allah larang menghukum manusia atau insan lain tanpa bukti sah . Sedangkan berperasangka pun tidak boleh..... so..... cuba lagi

      Delete
    6. Suharli muncul lg.
      Jika sebelum ni dia mngajak org berfikir dan menggunakan akal, hari ini dia nk melabel dan mengkelaskan manusia mengikut sokongan parti mana.
      Kikiki..

      Suharli dah abes pikir blum?
      Model perniagaan mana yg modal sejuta pinjam 42 ribu juta?

      Penat dh ni tunggu jawapan org yg membudayakan berfikir dan menggunakan akal.
      Kikikiki..

      Kalau xle jawab, maknanya semua tulisan suharli xde nilai apa. Sama je temberangnya dgn org yg dipoojanya

      Delete
    7. Bro,orang yang dipuja lain bro.. yang dipuja kaki kencing,pembohong,penyonglap pun dia tetap pooja.. kita kena faham bro cara2 geng ni cari makan.

      Delete
  2. Bila dah kantoi menaja kes sesorang mula la mengorek hal hal orang lain... mme batuapi punya blogger... selagi boleh utk dilaga laga... membatuapukan orang lain bukan blogger KD ... dasar batuapi macam maha mega batuapi mamak kutty tahap dewa juga perangai dan namernyer...

    ReplyDelete
  3. Tengok muka2 lancau ni, meme takde harapan...

    ReplyDelete
  4. Pernah tak tulisan aku ini "ok" bagi pendedak. Tak pernah kan..

    Jadi bukan masalah pada "tulisan".

    ReplyDelete
  5. Pernah tak aku masuk blogg orang lain komen empat lima kali, tak pernah kan..

    Pandangan bernas, cukup sekali.

    ReplyDelete
  6. KD
    suharli and keris berayon and go fly kite and beberapa org lagi memamng rakyat malaysia dah tau yg depa nie semua tahap anjing anjing najib pencuri...so tak payah layan pemakan duit rakyat and duit haram nie. selagi najib pencuri dok bagi duit selagi tu lah depa seronok makan duit haram...sebab tu otak depa nie dah tak boleh pakai, macam kamjat !
    teruskan kd utk menulis yg benar sebab rakyat malaysia bukan macam pemakan dedak and ahli umno yg suka makan duit haram.
    depa confirm akan cium tangan punya...nak dapat dedak kan ....
    hapuskan najib pencuri bangsat, umnobn dari bumi malaysia nie !!!
    oh ya KD, mana pie kawan kita putra ? dah lama dia tak tulis....

    ReplyDelete
  7. KD,

    Berita kecewa. Kes water board sabah NFA. hanya money laundering.

    Soalan...mana dapat duit untuk money laundering...derma lagi?

    Inilah negaraku tercinta

    ReplyDelete
  8. https://akarimomar.wordpress.com/2017/01/14/remaja-buat-laporan-polis-terhadap-guan-eng/

    link... LGE minta parti cina dlm kjaan seperti MCA dan
    Gerakan keluar dari Barisan.... bagus ssgt tu MCA dam Gerakan x pernah menang pun di kawasan majority Cina.... wat de hel....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul jugak idea lge tu. boleh la nanti kawasan tu ditandingi oleh umno atau pas....

      Delete
  9. biar aje blogger ni melaga-lagakan orang. biarkan. tengok pada senarai para pak menteri pakatan tu nanti, sorang2 akan tumbang. masa tu la dia akan merangkak dan mula mengerti apakah maksud fasik dan adu domba. takpe blogger, kalau ko rasa belum puas dengan idea busuk hati ko, boleh aje teruskan...dosa sendiri tanggung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 4:03 ini confirm suharli yang menyamar

      Delete
    2. Aku rasa bukan dia bro sebab dia ada cakap ajar berok lagi senang,hah tu mungkin salah satu berok yang diajarnya lah.

      Delete
  10. aku nak nukilkan satu isu agar semua pengkomen di sini termasuk blogger berfikir. sejak dua menjak ni kita selalu sangat dihidangkan dengan istilah 'DEDAK' yang dicipta oleh tun mahathir dan seterusnya diviralkan oleh pentaksub tun mahathir. makna asal dedak adalah makanan ayam, itik, lembu dan sebagainya manakala makna umum adalah makanan binatang ternakan. bagaimanapun makna tersirat atau yang dikiaskan oleh tun mahathir terhadap dedak adalah bayaran kerana tugas tertentu dan boleh jadi juga sebagai rasuah. satu persoalan yang aku nak utarakan, perlukah menerima rasuah atau apa-apa bayaran tertentu jika tidak bersetuju dengan agenda tun mahathir memerangi najib? adakah mereka yang tidak setuju dengan tun mahathir adalah kerana makan rasuah? berfikirlah saudara, katakanlah makna tersirat kepada dedak itu tidak tepat untuk semua orang, tidak berdosakah tun mahathir kerana dosa memfitnah orang yang tidak setuju dengan dia? jika berdosa, berapa banyak pula dosa yang dihimpun setiap hari kerana sentiasa disebut bagi menghina orang yang tidak setuju dengan tun mahathir? jadi kalau sayang tun mahathir, tinggalkan tabiat buruknya tetapi hanya ikut mana yang difikirkan baik. oh ya, pasti dalam komen balas nanti ada pentaksub tun mahathir akan tanya mana lebih teruk antara perkataan dedak dengan menyamun harta rakyat? persoalan2 seperti ini pasti berputar2 dalam otak untuk tidak bersetuju dengan tulisan aku. untuk makluman, tidak bersama dengan najib tidak semestinya taksub kepada tun mahathir. tidak menyokong tun mahathir tidak juga semestinya membela najib. bagaimanapun dalam konteks membuat tuduhan, pastikan bahan bukti yang nyata dan jelas dan bukan setakat dengar cakap, bahan printskrin yang diubahsuai serta lainnya yang tidak dapat dibuktikan di mahkamah. jika itu masih belum wujud maka adalah lebih selamat untuk tidak berpendirian menyokong atau membangkang kerana apa2 kesilapan yang berlaku akan memberi implikasi kepada bekalan selepas hujung nyawa. kalaulah masih ada orang yang boleh berfikir, berfikir dan berfikir, muhasabah dan tidak melebihkan emosi.

    ReplyDelete
  11. Mama hippo mungkin org yg sain cek atas nama Eric tan Kim Loong.. Penjilat najib tak nak komplen ke?

    ReplyDelete