Google+ Followers

Thursday, January 12, 2017

PAS SEMAKIN UMNO

Alhamdulillah walaupun dulu tiada siapa sangka PAS boleh bekerjasama rapat dengan UMNO berdasarkan saling tuduh menuduh tetapi kini atas kepentingan politik bersama, penyatuan bagai sudah tidak dapat di elakan.

Dalam kedudukan sama lemah, win win situation lebih mudah di atur cuma bagaimana musuh tradisi ini dapat berkompromi tentang kerusi belum lagi dikenalpasti kerana dulunya mereka saling berlawan.






Kalau PAS dan UMNO masih saling
bertanding, anggaplah pertandingan adik beradik. Mungkin PAS akan kehilangan kerusi tetapi galang gantinya kenalah bersesuaian.

Macam pembahagian harta, kalau abang dapat rumah dan tanah, si adik dapat kebun. Itu muafakat namanya.



Akhir kalam, bagi sesetengah pemimpin AMANAH yang saya temui, kata mereka, cara politik PAS kini dah sama dengan umno, tidak ada beza.

Alhamdulillah.


17 comments:

  1. Soo what's the problems. ..? Cemass..?...gelabah.? Dah tak tentu arah..? Panik....?
    PRU14 lum sampai dah rasa kerusi dan jawatan terbang melayang....

    ReplyDelete
  2. 801. when write up ended with Alhamdulillah, it means theres no problem.
    Tapi ko tnya whats the proborm demacam sj nmpk tu.
    Apakah terdapat sebarang kenaikan suhu dipunggung ko?
    Sekiranya ya, maka, itu mungkin sebab makanan ko ada tercemar Taik Low.
    Jgn biarkan mudarat tau, check tgk?

    ReplyDelete
  3. Mahathir dengan Kit Siang apacita? Sibuk tgk pihak kerajaan, geng pembangkang punya hal, buat2 tak nampak. Macam taik kucing punya perangai. Bye Bye la pembangkang. Huru hara je lebih.

    ReplyDelete
  4. Agaknya di pru 14 nanti, adakah pertembungan antara bn dan pas kelak? Ahli pas dan bn nak tahu juga...

    ReplyDelete
  5. Saya bukan orang politik, hanya seorang pengundi. Reality check...UMNO LEMAH....PAS LONGLAI.
    Lemah dan longlai perlu bergabung supaya dapat tenaga tambaha untuk hidup. Umno untuk terus berkuasa dan PAS bertahan sebagai sebuah parti berkuasa di kelantan.

    Yang saya cuba bayangkan.....alleged KAFIR and alleged SESAT cuba tidur sekatil.....namun kawan saya kata POSSIBLE subject to jumlah wang hantaran....who needs the other most...remember he said masa merisik dulu dah bayar tol 90 juta (bila nak saman SR?). kalau wang hantaran up lagi.....SAYA TERIMA NIKAHNYA dengan mas kahwin XXX,000,000 tunai.......

    ReplyDelete
  6. ....PPBM & Pakatan Hopeless dah makin meroyan! PAN Imayam & PPBM mmg takder harapan nak menang satu kerusi pun, walaupun bertanding dalam kerusi DAPig, sebab Apek2 pun meluat dengan sesiapa yg jadi kuli MahaKUTTY! kakakakakakkka

    ReplyDelete
  7. Welcom suharli's gang saiful, a new dedaked recruit

    Now the attack is on mahathir.

    Mahathir tak perlu bukti najib curi, zahid pembohong. Singapore cases have spoken by themselves.

    Now....still at speculation....who was the woman who signed on the accounts of eric tan/jho low?????? In no time someone from singapore will ring the bell WHO IS THIS POWERFUL SOUL!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Don't tell me that flying hippo did?

      Delete
    2. Who was the actual signatory on the accounts?

      That Tan was actually Low confirms the point made by Sarawak Report that someone who has stolen billions of dollars would be highly unlikely to trust the money in the hands of another. It was for this reason that it was obvious Low would not have put a genuine associate in control of these vast accounts.

      However, Low was not the only player behind this sorry saga and there were others who likewise were anxious for their own assurances.

      Sarawak Report has heard through very well-placed sources that there was a check on the use of these accounts, therefore, which was that the actual signatory was not Jho Low, but someone else. That signature was needed to authorise payments.

      Sarawak Report has been told that this signatory was a woman with whom Jho Low was closely associated in the matter of 1MDB. So, when insiders informed us over a year ago that Rosmah Mansor had complained over Jho Low’s spending, exclaiming “It’s my money as well”, perhaps this is what they were referring to?

      Delete
  8. alhamdulillah, jika itulah penamat kepada kemelut pas-umno. dalam politik ni musuh bukan selamanya dan kawan juga bukan selamanya. mana tahu, persefahaman ini adalah tinik bagi mematikan terus pembangkang di malaysia....
    hahahahah...jangan panik bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pinangan diterima dengan wang hantaran sebanyak??????? Panik?????

      Mana tahu dedak dah habis.......

      Delete
    2. kenapa bro 5:39:00 pm
      ada panik ke? apalah salahnya pas berjinak dengan umno. pas dan umno beza sikit je. totalnya ahli pas dan umno beragama Islam.
      ni aku nak tanya, amanah, bersatu yang semakin dap tak pulak ko tanya? ke ko dah ada jawapan? kalau ada, paparkanlah kat sini, mana tahu tiba2 aku boleh faham kenapa mahathir-bersatu tiba2 semakin dap. kalau umno ko gelar pemakan dedak najib, agak2 la, bersatu ni pemakan apa ye yang dihidangkan oleh dap...
      saja tanya je...

      Delete
  9. calling suharli calling suharli,

    minta bantuan anda untuk komen berapa hantaran umno pada pas?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia lom jawap lagi eh panggilan anda,jap jap eh dia lagi sibuk tu ha tengah ajar berok-berok dia camna nak makan dedak...

      Delete
  10. Matematik mudah : Chop Bunga (Muslim) + DAP (Kafir) = ??? . UMNO ( Muslim) + PAS (Muslim)= ???? . Sila cari benda tersembunyi ini. Kalau jumpa sebut Alhamdulillah. Kalau tak jumpa terus cari sampai Kluang tidak lagi Terbang tetapi ber Jalan Kaki.

    ReplyDelete
  11. Apa susah sangat ni?
    Matematik mudah je....
    Jika anda Undi PAS sama la macam Undi BN.
    Jadi jangan Undi PAS & Jangan Undi BN. Pangkah la apa saja kecuali dua menatang ni.

    Hebahkan pada semua orang.

    ReplyDelete
  12. Kalau begitu anda masih lagi menchari benda tersembunyi. Pandangan anda di atas merupakan baru satu penemuan yang boleh dibahaskan kebenarannya.

    ReplyDelete