Saturday, January 7, 2017

PETUA NAK BERJUANG








# Yang tidak sokong pembangkang,  tak komen lagi bagus. Go fly kite... 

50 comments:

  1. Faktanya si mamak dah saman Najib. Masuk mahkamah. Hakim tanya si mamak, kamu ada bukti? Jawap si mamak saya dengar orang kata. Itu saja.

    Itulah ciri2 Islam "mabrur" si mamak. Ikut suka dia je. Yang pasti siapa pun penjilat tegar si mamak wajib tahan loya sebab wajib juga mereka menjilat segala kahak dan lendir si mamak.


    Kahkahkahkah.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keris,

      Boleh tak bagi tau

      1. tarikh mahathir masuk mahkamah?

      2. sapa nama hakim yang tanya mahathir ada bukti atau tidak?

      3. orang masuk mahkamah ada islam mabrur ke? Setahu saya orang pergi haji dalam bulan haji dan buat haji akan dapat haji mabrur ke haji mardud.

      4. Pernah tengok kahak lendir mamak? Barangkali mamak kedai roti canai awak petnah tengok.......

      Sebelum komen tanya dulu, "aku keris berayon....aku ini bodohkah?"



      Delete
    2. Haha.. nii saja kerr hujah bernas ko..bukti ada dpn mata macaii macham ko mana nk caya..yg ko jilat kahak berlendir pm bugis boleh plk...yg ditanya tk jawap..ulang2 ayat yg sama..puuuuuiiiii..kikiki..🙊🙈👅👅🐷🐗

      Delete
    3. lagi kepala auta lg..

      Delete
    4. Ted,kau biar betik seh dia jilat kahak berlendir pm bugis tu,aku rasa kahak dia tak main bro kalau kencing dgn najis si lanun tu confirm sampai licin di jilatnya...

      Delete
    5. Anon 1215..... sebenarnya pencinta Tun lah yang malas berfikir... tak boleh bezakan maksud kiasan.... Keris Berayon nak maksudkan Tun sendiri pun berhujah bukan atas fakta... hanya bersandarkan "saya dengar orang kata/sebut".... jadi ringkasnya bleh pakai ker Tun ni.... cakap tak serupa bikin.... Cuba Lagi.

      Delete
    6. Suharli,

      Nak berkias kah, nak apakah....kalau dah bangsat tak dapat diubat.

      Dah baca kes di singapura? 3 orang kena jel itu apa, ISIS?

      Yang kena 16 tuduhan itu apa, perogol?

      Saya minta satu saje.......guna otak sikit, ok? Thank you.

      Delete
    7. Ok... saya guna akal.... Tq.... Cuba Lagi.....

      Delete
    8. Suharli guna akal..
      Hikhikhik..

      Suharli, gunakan akal anda.
      Bisnes model manakah yg ada diteori atau digunapakai.
      Modal perniagaan 1 juta tp pinjam 42 ribu juta

      Delete
    9. Kan aku dah kata tak guna aku titip dalam ni pun semua penjelasan..... smartphone adakan.... boleh baca dalam internet jawapannya sebab aku nengok apa yang kau tanya ni sekadar sedap nak tanya jer atau senang cakap engkau yang tak mahu faham.... tak payah buang masa....Cuba Lagi....

      Delete
    10. Hakikatnya tidak ada.
      Dan suharli tau dia xmampu utk menjawab pertanyaan berkaitan 1MDB.
      Maka dia akan keluarkan jawapan secara rambang sebagaimana cacai najis pukul gendang gst mensejahterakan rakyat.
      Cara bagaimana sejahterakan xmampu nk jelaskan.
      Cukup jdk pak turut menurut apa yg disampaikan.

      Mebudayakan berfikir?
      Menggunakan akal?

      Delete
    11. Membudayakan berfikir.... Menggunakan akal.....
      Nampaknya ada yang sudi untuk followup dan ambil nota untuk ditintakan sebagai peringatan tentang apa yang penulis ucapkan..... baiklah untuk tidak menghampakan... sudi-sudilah kiranya ambil satu lagi peringatan dari penulis buat semua..... hentikanlah fitnah.... ya hentikan fitnah. Bukan kuasa kita untuk melihat apa yang kita tidak nampak dan jangan pula kita menjaja apa yang hanya sekadar kita dengar2 dari sumber2 yg kita yakin beragenda untuk meruntuhkan. Tidaklah huru-hara negara di sebalik tuduhan selama ini malah masih utuh dan aman Allah menghendakinya.. bayagkan apa yang boleh berlaku jika kita benar2 kembali kepada apa yang Al-quran dan Al-sunnah dan kita raikannya. Pasti keberkatannya terzahir dalam istilah keamanan. Jangan tertipu dengan mainan Red Bean Army.... dan musuh2 yang tidak nampak. Hentikanlah tohmahan berbentuk fitnah... mungkin kita ingat syurga dan neraka.... tp mengapa kita mahu meraikan org yg kita tak tau mereka ingat neraka dan syurga.

      Delete
    12. Yang suka menfitmah ni kerja anjing2 mamak je. Maklum..kalau tak fitnah dipusing2kan macam propaganda nazi...pupus la puak2 anjing ni.

      Ini linknya... http://www.malaysiakini.com/news/348952

      Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak afidavit Tun Dr Mahathir Mohamad dalam menyokong permohonan pernyataan pembelaan bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik bagi membatalkan saman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

      Hakim Datuk Nor Bee Ariffin dalam keputusannya di dalam kamar hari ini memutuskan bahawa afidavit Dr Mahathir itu adalah keterangan dengar cakap yang tidak menyatakan sebarang sumber ia diperolehi.

      Menurut peguam Najib, Datuk Mohd Hafarizam Harun, Mahathir sepatutnya menyatakan sumber maklumat, alasan dan sama ada beliau mempunyai pengetahuan peribadi apabila mendakwa Najib mengambil wang rakyat dari 1MDB.

      Dalam perenggan kedua afidavit Mahathir, peguam itu berkata bekas perdana menteri itu mengakui apa yang beliau katakan dalam dokumen berkenaan adalah berdasarkan kepada pengetahuan yang dimilikinya.

      Bagaimanapun, beliau tidak menyatakan alasan berhubung maklumat peribadi yang diperolehinya.

      "Mahkamah turut mendapati kandungan afidavit sokongan oleh Dr Mahathir penuh dengan elemen yang boleh menimbulkan perbalahan kerana tidak menyatakan sumber.

      "Dengan keputusan ini, afidavit berkenaan akan dipadamkan daripada permohonan Ling untuk membatalkan saman Najib," kata Hafarizam

      Hafarizam berkata mahkamah juga mengarahkan Ling untuk membayar kos sebanyak RM5,000.

      Mahkamah, katanya menetapkan 24 Ogos ini untuk mendengar permohonan Ling bagi membatalkan saman Najib.

      Saman itu difailkan oleh Najib pada 27 Oktober tahun lalu berikutan kenyataan Ling dalam portal Malay Mail bertajuk ‘MCA’s Liong Sik joins call for Najib’s ouster for allegedly putting people’s money in his own pocket’.


      Delete
    13. Anjing2 mamak kasi hadam berita tu ye. Kalau mamak ada bukti, dah lama dia masuk mahkamah untuk saman Najib. Bukan ikut si sida2 kudin dan mak ikan anina.

      Kat US si sida kudin, pimp chang dan Husam janapari dah tarik balik saman dengan pengakuan bahawa tiada bukti, apa lagi yg kamu boleh buat di Malaysia ni??? Dari mana nak datang bukti2 kamu?

      KAHKAHKAHKAH....

      Delete
    14. Berita tu dh lama hadam.
      Afidavit pembelaan ling liong sik diambil dari blog che det.
      Keengganan che det utk memberikan sumber beliau menyebabkan hakim menerima permohonan peguam najib utk menolat afidavit pembelaan.

      Hakim dh kata hearsay tp najib masih xsaman che det atas tulisannya. Pelikkan?

      Che det xnk saman kerana beban pembuktian pada yg mnyaman. Oleh kerana najib masih berkuasa dan bnyk maklumat tersorok sepertimana laporan audit, maka che det memilih menanti saman najib.

      Manakala najib dipihak kerajaan yg mempunyai akses kpd semua maklumat, xnk saman che det. Hingga sanggup melihat penubuhan parti baru dan ramai ahli umno mnyertainya.

      Jikalau pru13 tanpa isu 1mdb, 2.6B, 42 juta src, gst, jho low dan pelbagai penarikan subsidi dan kenaikan kos hidup, sudah jdk pru terburuk bn.
      Apakah pru 14 lebih baik?

      Delete
  2. Petua nk berjuang kepala kote..

    ReplyDelete
  3. Suharli, keris berayon, unknown, kejora and the likes are described as persons having mental illness

    A mental illness can be defined as a health condition that changes a person's thinking, feelings, or behavior (or all three) and that causes the person distress and functioning disorder

    The way they think whether they are facts or fictions, feelings whether they are in reality or fantasy and the way they behave appeared to have proven the fact that they have rasa jilat kahak najib dzn rosmah dan surprisingly tahan loya....yuck.

    ReplyDelete
  4. TERBAIK TUN..
    berita yg keluar kat surat khabar dan tv di singapura tak akan keluar disuraqt khabar dan tv3 suku di malaysia..percayalah sampai kiamat pun tak akan keluar..

    ReplyDelete
  5. Serangan ke atas Tun yang dibuat oleh Najib dan konco konconya tidak pun lut atau melemahkan semangat Tun.

    oleh itu salakan pecacai dan pendedak bawahan macam keris berayon sekadar tin kosong, jangan layan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya... saya akui Tun tak akan lemah.... memang sifat semulajadi dia... tak akan mengalah..... tapi lihatlah meriyan gilanya hingga tak sedar apa yg dia sebut kat atas tu ibarat melastik gelung getah yang tidak kehadapan... tetapi terlastik hidung sendiri.... suruh dia ...Cuba Lagi

      Delete
  6. Kita tunggu ajalah.... lihat siapa yang akan tertelan lidah sendiri. Tak pasti apa yg korang cuba buktikan.... berbuih pun mulut kalau penjelasan diberi... pasfi tidak akan ada yang buat korang mahu terima... sebab itulah arahannya..... bukan begitu? Seperkara lagi... handal betul kamu semua cari jawapan... tapi tak der satupun yg berfakta selain fakta yg kamu ceduk dari media asing.... fakta yg tidak terkait secara menyeluruh... yang tidak satupun menyebut wang itu di rompak untuk pibak tertentu di Malaysia.... yang ada adalah pendakwaan atas usaha oleh individu tertentu memanipulasi sejumlah wang yang besar di dalam akaun sebuah bank di Singapura... yang dilakukan oleh warga mereka swndiri untuk kepentingan dan manfaat diri... bla..bla..bla.. kamu saja yang terkinja2 keseronokan melihat apa yang sedang berjalan sebab sekurang2nya kisah 1MDB maaih dilegar2kan untuk disensasikan .... aku melihat kamu semua lebih kepada meneruskan usaha untuk mengwar-warkan isu ini sehingga ke fahap maksimum setidak2nya hingga pru14..... cuba lagi.

    P/s : hangpa kata hangpa terror... kalau betoi terror... cuba buktikan aku ni adalag penulis upahan...a.k.a new recruit. ..... - cuba lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sayang sungguh ko kat jho low dan najib ya.jilat sampai licin.

      Delete
  7. Suharli

    Senang aje,

    1. Yak "curi" duit itu atas kehendak sendiri ke kerana duit jho low?
    2. Yvonne "bersetuju" tolong Yak curi duit atas kehendak sendiri atau kerana duit jho low?
    3. Yeo curi" duit itu atas kehendak sendiri ke kerana duit jho low?
    4. Jho low dapat duit dari 1MDB atas arahan dia sendiri ke atau arahan dan kelulusan najib?
    5. Najib lulus duit hantar ke singapura atas arahan dia ke jbo low?

    Jabgan alih tianv gol.....

    Melayu macam anda konon muslim tapi mata buta, mulut bisu, telinga pekak melaung.....KERANA BANGSA DAH BANGSAT, AGAMA DAH DIJUAL, MARUAH DAH DIGADAI??


    Orang JASA macam dr zakar....tahulah perangai mereka. Saya kenal seorang pegawai JASA dari sarawak....awang jun ke julai namanya.......cara kelentong macam kejora, unknown, keris berayon dan macam anda suharli.....hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba tanya soalan2 atau ungkapan di beberapa perenggan terakhir tulisan saudara kepada diri sendiri dan kalau mampu kepada Tun juga... amacam... kome rase... apa jawapannya..... kesian.... Cuba Lagi.

      Delete
    2. Hahaha..Tak mampu nak jawab buktikan apa......STFU

      LAIN KALI CUBA, JANGAN KECEWA.....MATA TU BUKA, TELINGA PASANG, MULUT BERCAKAP..........

      Delete
  8. aku nak serahkan blog ini pada suharli, mudah sikit dia nak bercakap sorang atau monopoli.

    ReplyDelete
  9. KD,

    SUharli ni orang JASA, tugasnya menghentam orang penentang najib. Mereka dibayar gaji and dedak. Dia alih tiang gol kalau tak dapat jawab. Dalam dunia sibef bolehlah....kalau buat open debat.....kecut.

    Suharli setara arul and tun faisal. Buat secara tertutup, pergi kat australia untuk penuntut sokong saja. Yang lain dibar dari dengar. Anak saudara ada attend Dia ketawa sendirian sebab dia orang tak tahu dia ada feed info pada parti Bersatu youth leaders.

    ReplyDelete
  10. Tak serik serik melayu dng pelaburan piramid ini.... dulu macam2 pelaburan mcm fund akhirnya hangus ....

    ReplyDelete
  11. Jawa kontrak buat kerja sampai habih kontrak dengan towkay saja, lepaih tu dia bungkuih la. Cakap pi lah macam mana pun, dia tak kira betui ka bohong ka, cirit birit keluaq dari mulut dia juga.

    Itulah dia karakter Jawa Kontrak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. biadap. kat atas ni tulisan kerala kontrak ke apa?

      Delete
  12. Mana suharli,

    Contoh melayu bangsat. Orang ini ada kaitan dengan datuk KSU yang kena cekup oleh macc. KSU ini pula orang sama bangsat dengan bos dia sabri ismail.....hahaha

    Ex-CEO nabbed for graft after returning from umrah

    Read more: https://www.malaysiakini.com/news/368564#ixzz4VAeskjU9

    ReplyDelete
  13. Saya rasa kita jgn layan komen2 drp Suharli, Keris Berayon dan yg sewaktu dgnnya sebab banyak masa terbuang dgn puak2 nie. Realitinya diorang takan membuka mata, telinga dan hati terhadap kebenaran. Gerenti dia akan pusing sana sini walau macamana benar pun fakta2 kita beri. Lagi bagus pulaukan diorang sampai dia berambus drp blog ni.

    ReplyDelete
  14. Goyang nampak...... duku masa aku pakai anon senang2 ajer kena deleate.... ni dah pakai nama tak nak deleate plak.... sebab nak kasi peluang penggentar2 ni petik nama aku dan hentam.... hangpa kata hangpa terror.... baru aku sorang dah mencicit nak lari....satu penemuan yang aku dapat sekarang.... korang ni semua sembang jee lebey.... bileh kesan aku orang yang sama untuk beberapa anon.... sah sebenarnya kome tang makan DEDAK expired lebey2.... apasal menggelatat???? Sebab principal korang dah memekak ker???? Belum lagi bai belum aku baru nak perangat blog ni jer dulu.... nanti bila semua jawapan dah memunculkan kebenaran ...aku hanya perlu penuhi blog ni ngan emoticon ajer.... yang tu oun korang dah kena libas dah....hah apa lagi jawablah apa yang aku ngan keris berayon persoalkan.... apa jadi ngan ungkapan... "saya cuma dengar ajer...." takut ler tewwwww..... Cuba Lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. dorang dah kehabisan fakta suharli. nak layan dah tak boleh. paling kuatpun maki hamun dan caci perli je. konon bolayan, untuk menghilangkan sakit hati le tu...

      Delete
  15. Otai politik..... Tun M atau DSN level PM bro.
    Berjiwa besar dan cool.
    DSN tu yang kena pandang belakang .....tengok macamana kurang atau lebih sokongan UMNO. Kadang orang bawahan tunjuk sokongan tapi beri statement tonggang langgang. Pelik UMNO ni pelik .......bak kata presiden subjudices,orang UMNO mahu penjawat awam tak bleh beri komen perkara yang tak sahih, atau mesti bisu 1MDB.
    Kena fahamle tugas pembangkang adalah membangkang 1MDB....yang tak bangkang Presiden PAS je.Tun M tak pandang waima tak kisah pun komen puak projib... kerana menteri mau pun TPM sendiri tak mampu menerima asakan emdebee ni melainkan Tun M tunggu jawapan daripada DSN.

    ReplyDelete
  16. Ari ni nazri ckp tak guna layan org tua nyanyuk nih...

    saja kasi panas Macai mamak....kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku macai pokjib...apa lu crite....kami berkuasa....mamak takde kuasa

      Delete
    2. Kami macai pokjib....geng suharli....kami peduli apa....janji poket penuh sedang berkuasa....hahaha.....tiada kuasa duk diam2...habis air lior jer....haha

      Delete
    3. Mamak tun mana ada kuasa lagi????sokong pun xdpt apa2.....fulusss dedakkkksss pujaan ku..

      Delete
  17. suharli tak nak beri komen sikit pasal jhlo kawan baik najib ke? nama jhlo naik banyak kali dalam mahkamah singapork. apa komen pasal persahabatan mereka di atas kapal, kalu tak ingat gambar tu, kd boleh siarkan kembali. jhlo, alhusen, dan al putera arab dari ipic, aabar, tanore, bsi bank dan semua syarikat yang muncul namanya dalam mahkamah, semua ada kait dengan nama orang yang bergambar dengan najib di atas kapal tu.

    boleh hurai perkaitan mereka tiada kena mengena dgn 1mdb, persahabatan sejati, percutian keluarga, orang gaji. kasi hurai sikit pasal kes 1mdb bermula dari percutian tersebut. gambar super impose ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh gambar atas kapal yer...... berapa darjah peratusan kepercayaan kamu Jlo tu adalah kenalan rapat Najib?..... boleh berikan bukti?... baiklah.... tu seorang lagi yang hang sebutkan nama tu? Apa pula hubungan JLo dengan seorang lagi yang turut berada disitu yg dikatakan sebagai pemilik kapal itu? Sedara....Bodoh mana najib hendak bergambar dengan Jlo jika benar mereka berdua ada urusan yang akhirnya boleh menjerut lehernya kembali? Sekeping gambar tidak menjelaakan sebarang bukti yang akhirnya memberi jawapan bangang ok. Najib pernah bersalam dengan PM Israel... adakah membawa maksud mereka ada berurusan?.... adehhhhhh... udah2ler.... jangan sampai pihak sini mempelagiat gambar Tun bertawa riang dwngan Soros pulak.... sure kome meroyan. ..... - usah raikan fitnah . Jika begitu baik kamu minta DOJ siasat Paris Hilton juga. sebab Paris Hilton juga ada bergambar dengan Jlo sambil berhibur gembira bersama JLo... entah2 dia pun makan untung atas angin curi duit 1MDB..... Cuba Lagi

      Delete
  18. 401. Tulisan berjela adalah MO penjilatjibbyjuboq.
    Dulu mereka pakai ramalan nnbr ekor, cp melalut lalut, s0ace bar byk2, ubat kote keras dan sbgainya.
    Ini bertujuan merosakkan diskusi dlm ruang komen. Puak JilatTaeklow akn keluar taktik ini bila diskusi mula panas dan nereka tak dpt jawap. Lwnhn Al Jibbo Bugisi mmg dh terlodeh kat luar. Cuma media malaysia , pendedak , lobai2, dan woofti2 yg bingai nak concretekan benang yg lencun. Bodoh la MeKAYU Selam, alhul Songlao All Jammwh nii. Kesian betul.

    ReplyDelete
  19. Penjilatjibbyjubor mmg employ mcm2 MO termasok provocation. Taktik dangkal inisemua tidak bawa apa2 makna. Yang oenting mereka tidak pernah dot sangkal bahawa 1mdb is bisul dh pecah. Buat apa pun makin terlondeh Lanun kt media luar. Kedia malaysia masih nak selimut, lantak la.
    Yg oenting, 3 tingkat Y dh panjat, seorang lg swiss 11 jan nnt. Dia dh siao plead guilty 16 charges. Ada plea bargain. Next step Jho Tahi Low yg jadi ruji j8ngjibbos.
    Well, jASA guys, mmg susah nak concrete benang yg lencun. Cuba lagi, taoi ko tak akan d0t hasil. Kesian walau dibayar, lendir da tahi low tu tak elok ko makan.Kaku boleh jgn janu kt anak tau. Sukakola...

    ReplyDelete
  20. Kaya raya aku bulan ni..... Tq.... tulislah terus.... kalau aku rasa nak dapat extra income aku akan jawab.... Cuba Lagi.....

    ReplyDelete
  21. Ada orang rasa diri dia popular dan syok sendiri... Go fly kite

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkorang yang gentar dan sebut2 nama aku nak tusuh aku gila glamour ler pulak..... cuba lagi

      Delete
  22. JASA boys are required to be barua and fairly dedakians. Dr Zakar, patutlah kalah dulu.....dr darimana ya.....tak buat buku lagi... arul and tun faisal level mentaliti dia.....MENIPU SAJA

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...