Google+ Followers

Wednesday, January 4, 2017

LIM KIT SIANG TIDAK LAYAK, DAP TIDAK DISEBUT DALAM PERLEMBAGAAN

PM Melayu dan Islam
Tidak disyaratkan dari umno sahaja,  tidak disebut dalam Perlembagaan Negara.. 
Pilih PM ikut sunnah.. 




SALAH PILIH PEMIMPIN

NYAWA ANDA TARUHANNYA.                            

(oleh Dr. M. Nasser. )     
Baru baru ini kita di kagetkan dengan kasus pilot yang mabuk tapi berhasil masuk ke Kokpit.

Apa yang terjadi jika si pilot mabuk tidak menjalankan SOP menyapa penumpangnya ?

Penumpang pasti tidak tau kondisi si pilot. Hanya dengan OMONGAN KATA yang keluar dari mulut si pilot, penumpang jadi TAHU keadaan dan kondisi sebenarnya si pilot. 





Sehingga ada beberapa penumpang melakukan protes mengatakan MABUK ini pilot, yang menyadarkan penumpang lainnya, sehingga semua pemumpang protes agar si pilot di turunkan dan diganti dengan Pilot yang lain.


Kisahnya baca disini : 

http://m.kompasiana.com/eddyroesdiono/andai-pilot-qg-800-tak-menyapa-penumpang_5865d05df87e61e80d58a655

Apakah penumpang pesawat minta pilot turun karena Agamanya beda? Karena sukunya? atau karena ada kepentingan Politik?

Tidak, penumpang protes, karena UCAPAN yang keluar dari mulut si Pilot cermin PRILAKU DIRI nya
saat itu yang sedang Mabuk. Penumpang sadar, jika orang mabuk sulit mengontrol ucapannya dan tindakannya. Nyawa mereka menjadi taruhannya. 

Saya selalu suka merenungkan setiap peristiwa yang terjadi akan ketemu pola yang sama sebagai Cara Allah memberi kita Peringatan untuk setiap kejadian.

Saat kita sibuk mengkampanyekan Al Maidah ayat 51 "Jangan Pilih Pemimpin Kafir", sebagian orang yang tidak pro sama Al Maidah 51, mereka nyinyir dengan alibi "Jadi kalau anda naik pesawat, pilotnya non muslim, kenapa tetap naik? ". 

Allah jawab dengan sangat santun pertanyaan itu, dengan kejadian Pilot Mabuk. 
Kalau ada pilot yang mabuk, yang anda ketahui karena omongannya tidak pantas, tidak profesional, kenapa Anda protes dan meminta agar si pilot di ganti ? 
Anda sadar, KATA yang keluar dari Mulutnya saat itu cermin keadaannya yang sedang mabuk. Dan anda sadar, Nyawa anda sedang jadi Taruhannya.

Ahok, yang kita tidak sadari, dia udah berhasil aja masuk ke Kokpit (Rumah Gubernur), karena Gubernur sebelumnya udah Jadi RI 1. 

Adanya SOP kalo setiap pertemuan Gubernur harus Ngomong. Tatkala ia ngomong di Kepulauan Seribu. Ada beberapa orang yang sadar, kalau Omongan Ahok tidak Pantas sebagai seorang pemimpin, MABUK JABATAN ini Ahok, jadi omongannya tidak terkontrol, lupa diri dan posisi sebagai nasrani tapi berujar tentang kitab suci umat islam.

Sebagian orang menyadari ini yakni ulama MUI, lalu menyadarkan jutaan umat islam seluruh Indonesia. Akhirnya jutaan muslim pun protes sampai sekarang.

Tinggal kita sebagai muslim konsisten sampai Ahok diganti dengan yang lain, sebagaimana pilot. Karena kalau penumpangnya tidak konsisten protes, bisa jadi pilot tidak akan diganti sama maskapaiaa

Kejadian pilot sebenarnya peringatan kecil untuk kita, bahwa berhati hatilah memilih pemimpin. Karena NYAWA anda taruhannya. Kita muslim, AQIDAH menjadi Taruhannya. 

Kualitas pemimpin bisa diketahui dari apa yang keluar dari MULUT nya. Aa Gym mengatakan, Teko Mengeluarkan Isi Teko. Di dalam Teko Air Comberan, maka keluar Air Comberan dari Mulut Teko, ndak mungkin keluarnya Madu.

Bisa jadi Allah sedang berusaha menyelamatkan kita, karena kalau dia  jadi pemimpin, mungkin bisa jadi NYAWA kita Taruhannya. 

Kejadian pembantaian Muslim di Myanmar mungkin terlalu Jauh bagi kita, sehingga kurang menyadarkan kita, atau kita tidak peka sama sinyal Allah ini,

 maka Allah buatkan kejadian yang langsung di depan mata kita.

Salah Memilih pemimpin bisa jadi Nyawa taruhannya. AQIDAH bagi muslim menjadi Taruhannya. AQIDAH = NYAWA, bagi Muslim rela kehilangan Nyawa demi mempertahankan Aqidah.

Mau Sadar atau Tidak ? 
IQRA... Bacalah TandaNya.

32 comments:

  1. Fuck.....kikikikikiki

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Wahuhh waduhh.. ini blog apa yaaa.... macam bonyi indon.... makin terruk blogger macai mamak nihh .. klu gituk teruskan saja berambus ka indonesia.... kikikiki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu pula bisa aje ikutin terus kapal si bugis lanun wal malaun....

      Delete
  4. Saya stuju pendapat KD dengan maklumat yang dititipkan..... so itu tidak membimbangkan kita.
    YANG SAYA BIMBANG ADALAH - Ya mereka akan meletakkan melayu Islam sebagai perdana menteri...... tetapi melayu islam yang macam robot yang boleh diremote atau boneka yang boleh ditarikan........ calon2nya ada ramai.... dan tak seorangpun yang ada kredibaliti sebagai PM..... ada ker?.... kalau kamu kata ada.... kawan senyum ajalah..... bukti kepada apa yang bakal berlaku adalah....... Nizar Lambai..... undang2 tuboh negeri menghendaki melayu Islam...... Namun sejarah membuktikan apa yang telah berlaku...... SO..... ADAKAH PEMBANGKANG MAHU KITA PERTIMBANGKAN? SEJARAH APA YANG MAHU KITA LAKARKAN?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita nak lakar sejarah di mana Malaysia menjadi negara maju..rakyat senang..pengangguran dapat dikurangkan..biasiswa kepada pelajar2 dapat ditambah..kita kena padam sejarah bahawa negara Malaysia ni adalah antara negara yang tinggi rasuah..kita kena lakarkan bahawa kita tak mahu pemimpin klep..

      saudara suharli ni takut kuasa melayu hilang dan bagi beliau UMNO adalah satu2 nya parti yang dapat mempertahankan hak melayu (ini doktrin UMNO. pengaruhi org untuk takutkan DAP). sy bekas ahli UMNO dan saya tahu..tp saudara, ketua saudara dah curi duit..macam mana org nak percayakan UMNO jika pemimpin2 UMNO masih mempertahankan MO1? Mana telur2 saudara2 ahli UMNO sekalian. Sampai bila nak pertahankan MO1? Negara makin kebelakang bukan ke depan..Hutang dalam tempoh 7 thn MO1 berkuasa, bertambah..Sebagai rakyat malaysia, tak kira parti pe pun, semua mahu senang. Pernah ke UMNO diserang begini hebat sebelum ni?

      Delete
    2. Kikiki... bekas ketua umno kg dusun kaaa..? Patutla jenis tak kenang budi dan tatau terimakasih... elok berambus saja donggg... jadi barua yahudi penjajah akhirnya... agama iskam pun dilacurkan oleh puak2 durjana pluralist. . Liberalist... berambus...!!!!!

      Delete
    3. kenang budi? UMNO dulu memang patut dikenang..UMNO sekarang dah lain..UMNO skrg keje nye pertahankan najib je..UMNO dulu bekerja untuk agama, bangsa dan negara...tu bezanye..

      YANG PALING PENTING AKU TAK NAK BERSUBAHAT DENGAN KLEP...

      THE DOG IS BARKING...

      selamat menyokong klep..

      Delete
    4. 10.56
      asal tak sokong UMNO je barua yahudi ye? heheheheh...doktrin UMNO mmg suka takutkan org..berani kerana benar bro...jgn jd najib..berani kerana salah..lagipun dia ada kuasa..kan?

      Delete
  5. Secara ikhlas dan jujur, Najib dan umno tidak perlu bimbang kerana mereka mempunyai penyokong yang rendah akhlak dan minda. di blog ini sahaja pernahkah kita terjumpa komen yang ada fakta dan integriti?

    Apa yang perlu najib dan umno perlu buat ialah memperbanyakan lagi jenis penyokong macam ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pantas sekali KD. You knock those rooting for PM01 on their head but apparently its plain dull and empty between their ears!

      However persistent anak si masrob and keris kontot and the likes, these are hopeless bunch just like many amongst the 3 million dUMNO members.

      Let them be cause they're nothing but barking dogs...loud but doesn't make sense...

      Delete
    2. KD..tepat sekali..tak de fakta2, bukti2 bila puak2 penyokong klep ni memberi komen...yang ada maki hamun, gelar org dengan nama2 yang buruk...sekadar omong2 kosong..

      Macam anon 10.10 tulis
      THEY'RE NOTHING BUT BARKING DOGS..

      Delete
    3. Anon 10:27...... kalau kamu orang yang sama...... setiap kali menulis sering kata org lain atau penyokong sebelah kerajaan tiada fakta.... kamu tu bagaimana?.... apa fakta kamu? Harapkan suapan orang lain... kamu saja yang paling terbuka hati. KD pula cukup2lah..... kalau ngan DAP pun kamu terbuka... mknanya entah kegilaan apa. BN sejak dari dulu sehsti dan sejiwa.... walau berselisih ibarat sedang lidah lagi tergigit. Lenalah kamu diulit mimpi buatan DAP.

      Delete
  6. beneran pak, kalo botol isinya bir, gak mungkin rasa sarsi.

    ReplyDelete
  7. KD... kamuk kata tak ada fakta.... blogger lain yg terhebat lagi dari kamu spt kes banglo lajak laris dan 448 bijik buah kompeni meddey di dedah satu persatu bukti nya sampai sjg raja saman LGE dan mamak tak berani nak saman.... kamu klu tulis jangan phishing2.... batuapi sana batuapi sini... klu berani dedah jugak mcm blogger lajak laris itu buat... kemukanan fakta... bukti... mamak smpi skg tak saman lgi... klu jadi batuapi dia paling champion ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko diamlah mangkok hayun...diri sendiri jadi batuapi nk kata org lain...aduhaii kd lawa sungguh nurul izah tuu..janda plk tuu...ada peluang lagii kerr...πŸ˜πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜Š☺😚

      Delete
    2. 10.52
      Selamat maju jaya dalam menyokong MO1..

      Delete
  8. Umno mati jika melayu malaya guna otak untuk pru14. Melayu tak mati dan islam tak dicedera langsung. Sarawak, jika beralih angin dan sabah sudah tentunya sekepala dengan sarawak, umno dan bn getenti bungkus.

    MCA dan MIC habis, PAS pun terpelanting dek Amanah. Umno masih bolrh hidup jika bergabung dengan PAS.

    DAP memang tak ada langsung peluang jadi PM dan menang majoriti. Namun dengan memomokkan cina dap, melayu luar bandar masih teragak dengan mengundi pembangkang.

    Bersatu kena kerja kuat jika mahu impak. Tak salah muhyiddin dan atau mahathir cuba "slow talk" dengan adenan. Let adenan state his case viz 1MDB fiasco and relook at sarawak agenda.

    Tak mustahil dalam politik

    ReplyDelete
  9. Kikikiki.. bersatu kena keje kuat ... tubuh kan cawangan dan bahagian bersatu dulu baru citer pasal nak kudakan parti kawan yg lain... kikiikikiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah parti umno, nak kuda orang sahaja. Sebab itu jho low kudakan najib dan umno....sehungga ke hari ini negara tergadai..

      Dah baca seorang lagi kena tuduh di mahkamah singapura hari ini? Bangsa swiss di bank di singapura. Fitnah lagi? Kalau tak reti baca tanya harussaini, rahman dan shukri, the 3 musketeering muftis

      Delete
  10. lawaklah. apa punya lembab tak boleh baca permainan dap. dalam perlembagaan sekarang memang la orang bukan melayu dan bukan islam tidak boleh menjadi pm. nanti apabila sudah berkuasa, adakah perlembagaan tidak boleh diusik? cuba rujuk kepada negeri yang telah dap kuasai, yang tidak pernah berlaku dulu telah berlaku. ini fakta beb! cuba lihat di pulau pinang. bukankah dulu kd ni bantai dap macam tak ingat? kini kenapa tiba2 twist 360 darjah? tiba2 dap jadi baik bila tun mahathir keluar umno? adakah dap ni hanya jahat bila tun dalam umno? siapa yang menyebabkan dap ni jahat dulu, adakah tun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa terjadi pada DAP d pulau pinang? Jangan fitnah....i was a student in USM before and i know how malays/mamaks live there. List down apa terjadi?

      Delete
    2. You are right, KD. Penang getting better. Kalau nak tunggu bn and gerakan with that stupid umno guy zainal abidin nak develop penang, can forget about it.

      Delete
    3. anon 1:27 dan kluangman 2:03.
      memang, jadi lebih baik tapi bukan kepada orang melayu. lebih baik malah terlebih baik kepada nasib orang2 cina yang menyokong dap tetapi malang kepada melayu, walaupun melayu itu dulunya adalah pengundi pkr dan pas. proses pengusiran melayu dan bumiputera secara terancang sedang giat dijalankan, cumanya lebih lembut berbanding orang yahudi mengusir kaum palestin di gaza. ambil tanah secara paksa (akta pengambilan tanah adalah di bawah kuasa kerajaan negeri), bina bangunan dan kawasan perumahan dengan harga yang sangat tinggi (mampu tengok, bukan mampu milik). kemudian kononnya ditawarkan kepada melayu/bumiputera dan india untuk penjualan. sebab orang melayu tak mampu beli akhirnya kuota melayu/bumiputera 'terpaksa' (sudah dalam plan sebenarnya) akan ditawarkan kepada orang cina. hahhh! nampak tak betapa 'jadi lebih baik' seperti yang korang cakap. tak tahu nak cakap macamana dan bagaimana tiba2 kd boleh sebut begitu. mungkin boleh ubah status keturunan kot yang menyebabkan kd boleh berubah 360%. kat pejabat pendaftaran mana kd ubah status keturunan tu?

      Delete
    4. anon 1:27, please tak perlu nak tunjuk awak graduate usm hingga seolah orang lain tak ada ilmu tak ada pengalaman. mungkin masa awak masih berhingus makan bersuap, saya sudah melalui apa yang awak sangkakan status bijak awak tu. tolong ye, student universiti atau fokuskan usm dah bersepah dah...lawak ego dan ujub dah tak laku beb...

      Delete
  11. Mamak kan selalu batuapikan org laen... kan tak jauh kudakan orang laen.... tubuh dulu cawangan dan bahagian bersatu baru kudakan parti kawan yg lain... klu cawangan dan bahagian pun tak mampu nak tubuh... apa aleutoo nak gebang pasal yg lain... nnpk ssgt bermasalah nak cari ahli... kikikikiki... mamak ooo macai mamak.... hari2 macai mamak kena kudakan jidin dan mamak.... kikikiki...

    ReplyDelete
  12. Salam bro. Biarkan anjing anjing tu menyalak kelak Salakan tu bakal bertukar tangisan dan kekesalan.
    Allah SWT bersama orang yang tegakkan kebenaran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang benar tentulah yang tidak menggelarkan orang lain sebagai anjing. yang menggelarkan orang lain sebagai anjing tu benarnya di mana? kesian, kononnya jalan lurus dah dekat sampai syurga, rupanya di hujung perjalanan nanti baru sedar telah tersesat...

      Delete
  13. Mme la allah bersama org yg tegak kebenaran.... tegak yg mana satuuuuuu.... kikikiki

    ReplyDelete