Google+ Followers

Monday, January 9, 2017

TOP 5

TAHNIAH

Maka genap la top 5 manusia yg mengharumkan nama malaysia...


1. POLITIK


2. HIBURAN 
Harith Iskander-Comedian

3. SUKAN 
Mohd Redzuan Mohd Puzi-Paralympic 100m

4. SUKAN 
Khairul Idham Pawi-Motor Racing(moto3)

5. SUKAN 
Mohd Faiz Subri-Football



Berbanggalah kita sebagai rakyat Malaysia kerana ramai sudah anak Malaysia yang dapat mengharumkan nama Malaysia di persada antarabangsa.

Kalau 10-15 tahun dahulu amat payah nak melihat nama anak Malaysia di persada antarabangsa.

Sejak 2008 nama Malaysia semakin terserlah di arena antarabangsa dan rasanya di tahun 2017 ini akan bertambah _"harum"_ nama Malaysia di persada antarabangsa.

*SAJA NAK BAGITAU* , kalau BNUMNO kalah dalam PRU akan datang ini....

🔴 Perdana Menteri tetap Melayu.

🔴 Bahasa Kebangsaan tetap bahasa Melayu.

🔴 Agama Islam tetap agama rasmi.

🔴 Raja-Raja Melayu tetap bersemayam di singgahsana.

Hanya pemimpin (sendiri tau) yang korup akan di hadapkan kemuka pengadilan.


#sumber asal
SHUKUR MOHAMAD
(ahli PPBM seumur hidup)

31 comments:

  1. No 1 dibiar kosong ke?:):):):):)

    No 1 akan menghanyirkan nama Malaysia.........

    Saya dah kata 11 jan (esok), jika Bekas Pengurus Falcon Bank di Singapura mengaku salah atas 16 tuduhan berkaitan dengan jho low dan pergerakkan keluar masuk wang curi dari 1MDB, dengan sendirinya jalan menuju kepada penangkapan jho low adalah pasti. Jika jho low "menyanyi" dalam mahkamah, KEDUDUKAN NO 1 itu PASTI MO1 YANG AKAN MENGHANYIRKAN NAMA MALAYSIA......

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tik...tok...tik...tok
      .. jgn esok... tukar bola... tukar keeper... ťukar tukar tiang gol plak yekkkk...... Cuba lagi....

      Delete
    2. tak payah alih....memang dah gol....hahaha

      suharli dah baca kes petrosaudi di venezuela? tak baca tak per. Patutlah Utusan Malaysia nak bangkrap.....orang dah tak baca sebab berita tak keluar:)))))))

      Delete
    3. Si bijan jgn tumpang glamer dgn wira2 negara tu...terus-terang la nasib baik ada rakyat malaysia yg berjaya harumkan nama negara...takde le bau tengit jamban jeer dgn bapak penyamun...anak penyamun...sampaikan pengikut2 pun penyamun...samun beribu2 juta....siap ada simpan jongkong emas. Sedih kt macai2 je sbb dpt dedak kangang supaya berterusan menyokong.

      Delete
    4. yang dok alih tiang gol puak2 ko je suharli..bila dah alih tiang gol, pemain2, padang, referee, penjaga garisan, dah tak de modal, maki org..itu je kepakaran korang..penyamun kian terhimpit..TV3 tak akan lapor, utusan tak akan lapor..di malaysia sj bila org yang berkuasa melakukan salah, dia akan selamat..di negara2 lain asalkan sekadar bersubahat, akan dihukum..itu istimewanya malaysia..mana nak cari..

      Delete
  2. Islam sejati ka yg nak diangkat atau islam pluralist.. lgbt... gay... liberalism. ..SIS yg nak ditegakkan..?
    specrfic sikit...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak tanya Muslim (bukan islam) Sejati itu ada penyamun ke? Hantar orang pergi haji dengan duit curi ke? Kalau ada itu bukan muslim sejati.

      Muslim (bukan Islam) pluralist bukan isu kerana kita bukan indonesia. Tak ada lgbt, gay, liberalist dalam agama islam tapi dikalangan muslim ada ..... contoh ....abang Az?

      Delete
  3. KD bertaubatlah jgn jd penyambung fitnah.

    ReplyDelete
  4. 4 nama tu memang mengharumwangikankan negara, fitnah ke?

    Yang satu lagi? Lu fikirlah sendiri, fitnah ke?

    Atau kau yang asyik fitnah aku?

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD,

      Teruskan perjuangan. Saya personally menyokong KD. Malah ramai lagi tanpa nama yang turut menyokong.

      Walaupun saya kekadang tak masuk akibat urusan kerja dan keluarga, KD boleh masukkan nama saya di dalam list penyokong KD.

      Keep it up and on bro.

      Delete
  5. 4 nama tu memang mengharumwangikankan negara, fitnah ke?

    Yang satu lagi? Lu fikirlah sendiri, fitnah ke?

    Atau kau yang asyik fitnah aku?

    ReplyDelete
  6. Bersekongkol dng pluralist murtad... lgbt dan gay dan.melecehkan hukum hakam islam adalah musuh sebenar melayu.. raja raja melayu... islam .. iman dan akidah umat islam..... full stop...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS ajaran sesat,umno politik sial..

      Delete
    2. 8.09

      Bersekongkol dengan penyamun? mufti yang mengkompromi agama demi dedak dak pangkat?

      Umno (kafir?) bukan membela melayu, agama dan negara sekarang....hanya membela najib....period.

      Pas....tak payah....memang dah sesat

      Delete
    3. 8.09,

      Jadi abang azalina kita tu aper? dah le bersekongkol dengan penyamun....bela isle ke

      Delete
    4. UMNO semuanya baik..mencuri pun baik..yang jahat puak2 lain je..mentaliti tahap jamban..suka sebut pasal LGBT..dalam diam dok bela pengkid sampai kasi jawatan menteri..org lain jugak yg buruk..

      Delete
    5. Kikikiki... asal sebut ajer lgbt gay dan pluralist murtad mula lah miang miang satu badan... kikikiii.....

      Delete
  7. http://jkkk-kotasarangsemut.blogspot.my/2017/01/melayu-mesra-babi.html?m=1

    linkkk atas....

    bila pakatan menang nasib muslim jadi tambah baik katanyeeeee..... lu fikir la sendiri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro 8.21
      dia tu JKKK kg dia..JKKK dilantik oleh kerajaan negeri dan ada jawatan dalam UMNO. Tak kan dia nak kutuk kerajaan pulak..nanti tak dapat le jadi JKKK. itu baru yang bawah2..yang atas lagi le..biar menyokong org salah asalkan ada jawatan..

      Delete
  8. Betullah tu kata ANON January 09, 2017 4:35:00 PM
    - Yesss mme 22 tahun kena bohong.... enough 22 yrs only... lepas tu tak mahu dibohong mamak sampai mati macam macai vongoks meddey kutty.... krna bongok bohong smpi mati..- Kami dah sedar agak awal putar-belit dan perangai Tun nih..... apa kata dia jer. Memula tu ada rasa hormat...lama2 hati ni menolak sendiri diaebablan falsafah huru-hara dia tu. Keluar Tun dari umno dah cukup melegakan... tak payah kami mwnyimpan biawak hidup yg memberi beban kepada parti.... dan sekarang... dah "bercumbuan" dengan DAP dan PKR..... habis cerita.....YANG PELIKNYA.... biawak hisup yang melumurkan tahi kwbada swndiri yang kita dah buang sebab mwngotorkan dan mwncemari parti di aebabkan kebusukan dan beban itu di kutip dan dijunjung atas kepala mereka.... oleh pembangkang dan pencinta Tun.... apa barang kau kata selama ni umno kena tipooo.... sekarang pulak kamu hug maut penipu tu....iskmmmm tahap gaban punya hipokrit lah korang ni..... gemuk dwngan fitnah.....esok 11hb..... Cuba Lagi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. suharli, top no1 siapa ekk?

      Mahathir? Dulu yes

      Sekarang siapa ekk?

      Kalau buat buat tak tahu, tak faham, tak nak cakap, tak nak mengaku memang kau ni munafik..

      Delete
  9. I the headhunter do solemnly declare that i will take up all the challenges of suharli, kejora, unknown, keris berayon etc to prove that singapore criminal prosecution which had seen 3 Ys being found guilty, jailed and fined and the hearing for tomorrow for ex falcon bank mangager on 16 charges will lead to the arrest of jho low who will sing like a canary and say , NAJIB IS THE MAN...... I will prove it....ok?

    ReplyDelete
  10. Aku tak segan nak katakan PM Najib is top no.1 yang mengharumkan negara..... sebut dibawah kepimpinan mana isu menghentikan penjarahan Israel di palastine... mendapat sokongan dunia ... di bawah kepimpinan siapa hartanah di London di miliki.... dibawah kepimpinan siapa. Banyak kejayaan2 negara dalam sidang2 antarabangsa... dan banyak lagi untuk seorang PM yg baru berada di 2 term..so now.... amacam...kau nak aku ikut macam kau kata dka peromlam no.1 ker?..... sendiri tanggunglah beb..... Cuba Lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko memang kelakar

      Kah kah kah

      Delete
  11. Aku pun tak segan menyatakan rosmah manusia paling tabah berhadapan dengan fitnah dan kebencian... respect dia tidak memperdulikan fitnah yg dilempar terhadap nya....dari awal perlantikan najib sbgi PM maka saat bermula fitnah jahat terhadap rosmah.... tabikkkk.spring.

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyoook...202.
      JingJilatJuboJibby tegar, pemakan lendir tahi low. lagi dia keluar komen , lagi jauh kesesatannya. Kesiaan juga ni

      Delete
  12. Kalau dah bersekonkol dengan DAPig.... susah lah nak kekalkan 4 perkara tu. Di depan.. Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang kata boleh saja tapi bila dah dapat putrajaya nanti...tengok lah nanti mereka akan bagi alasan. ..olang bukan Malayu mesti jadi PM ma, apa pasai bahasa melayu saja bahasa rasmi, bahasa mandarin pun boleh ma, tak payah ada agama resmi ma , agong sama laja kasi kacau ma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekurangnya Guan Eng, Kit Siang tegur Mungkar. Lobai PIS lelong agama, mufti hilang gigi. UMNu tak perlu kata apa lagi. Lahanat cari sendiri. kesiaan

      Delete
  13. Mamak like a pimp condemned the prostitution. ..hujung hayat dpt gelaran bapak ayam.....




    kikikiki....

    ReplyDelete