Google+ Followers

Tuesday, January 24, 2017

TUN DR MAHATHIR GULA POLITIK

Muhasabah diri kita.....

Dalam minuman KOPI pada dasarnya terdiri dari 3 unsur, yaitu:
1. Kopi
2. Gula
3. Rasa

Jika kopi terlalu pahit
Siapa yang salah?

Gulalah yang di salahkan kerana terlalu sedikit hingga "rasa" kopi tu pahit.

Jika kopi terlalu manis
Siapa yang disalahkan?

Gula lagi, kerana terlalu banyak gula hingga "Rasa" kopi tu terlalu manis.

Gula sekali dipersalahkan jika yang terkena Kencing Manis.

Jika kandungan kopi & gula seimbang, kopinya enak.

Siapa yang dipuji...?

Tentu semua akan berkata..
Kopinya mantaaap..!!!

Kemana gula.. yang membuat "rasa" kopi menjadi mantaaapp?

BEGITULAH HIDUP,
Orang tidak pernah mengingat dan menghargai kebaikanmu.
Orang hanya melihat kelemahan-mu.

Walau demikian, tetaplah menjadi Baik sampai ke Akhir..

Kebaikan tidak memerlukan Pengakuan.
Orang Baik tidak perlu Membuktikan apa2.
Orang Baik itu Berpegang pada Kejujuran Hati Nurani sendiri.

Tidak perlu menjelaskan Apa dan Siapa Dirimu.
Sebab Orang yang Memahami kamu, tidak perlu penjelasan itu.
sedangkan Orang yang Hatinya iri dan Dengki, Tetap tidak akan percaya penjelasan mu itu.

Tetaplah.,istiqamah menjadi Baik sampai Akhir...

Tak perlu menunjuk2 dalam melakukan apa2 pekerjaan....

Cukup dengan Allah.., Dia yang mencukupkan segalanya..Aamiin...





# Kalau tiba tiba kes lama muncul dengan hikayat dongengnya memburukan Tun, fahamilah mereka bukan sahaja kehilangan key warrior tetapi juga muflis idea. 

Tak perlu risau sangat,  kaki auta, kaki kencing orang dah kenal siapa. 

35 comments:

  1. Najib taik kopi..Buang saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taik kopi!!itu yang si suar tu suka,dia boleh jilat sampai licin tau.

      Delete
  2. TAR kata orang baik sikit, kena masuk dalam golongan sikit. orang pandai dan kaya ramai terutama yang kaya dengan dedak hingga lupa lihat kebaikan dan lupa juga berfikir. asyik lihat banyak dedak yang diperolehi.

    dah ada bukti, dari cia lagi, tunggu apa lagi, dakwa la TDM. setakat air liur dan tulisan merapu tanpa fakta, macai memang handal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama dah aku baca ayat2 desperado begitu. dakwalah, dakwalah, dakwalah. ni kisah politik la bro. bukan ada keinginan nak dakwa di mahkamahpun, cuma dakwa di media je. biar rakyat tahu bukan apa yang nampak baik sekarang dulu memang baik. orang politik ni wayang je lebih. tak memihakpun, semua ahli politik begitu.

      Delete
    2. Laporan CIA yang dikisahkan pasal kes BMF pada tahun 1981 hingga 1984 sejak mula-mula Tun M menjadi Perdana Menteri (35 tahun lalu) nak diungkitkan semula. Kalau tak silap saya Kertas Putih telahpun dikeluarkan tanpa membabitkan nama mantan PM tersebut. Kenapa laporan CIA nak percaya sangat sedangkan laporan DOJ tak ambil kisah langsung.

      Me

      Delete
  3. kd lupa, ada sedikit masalah dgn gula ni. gula memang patut disalahkan sebab gulalah punca berbagai penyakit. contohnya kencing manis. tau tak kalau dah kena kencing manis, ada anggota kena potong ooooo....
    memang salah gula, dia punya pasal habis satu badan rosak fungsi....yang pelik, ada yang mentekedarah gula tanpa peduli overdose...mcm kd.
    (macam kena je dgn peranan tdm selaku gula...huhu)

    ReplyDelete
  4. TDM sedar usia nya sudah terlalu tua untuk mencapai segala kemewahan dunia,, Tun M buat segalanya demi rakyat Malaysia khususnya dan Negara yang tercinta....!! Dia dah tak apa lagi untuk masa depan kecuali beliau bangkit menentang Najib kerana najib is too much.......!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila masa awak jumpa tdm ni salwah abdat? macam tdm ni duduk sebelah rumah awak je, petang2 sembang apa yang dia nak, apa harapan masa depan dia. entah2 muka tdmpun awak tak pernah tengok live. cara menulis macam awak kenal sgt dengan tdm...hampeh betul. wayang je lebeyyyyyyy

      Delete
    2. tun dah rasa dia terlalu tua untuk mencapai segala kemewahan dunia? wey! apa yang tun takde? kemewahan dunia yang macamana yang tun masih tak dapat ni? sekarang ni dia nak anakanda dia pulak duduk kerusi yang dia pernah duduk dulu, tau tak.

      Delete
    3. Ohhh gitu kisahnya,apa salahnya,buruk sangat ke kelakuan anak TUN?

      Delete
    4. Setuju dengan Sis Salwah.

      Tun dah merasai kekayaan, harta, pengalaman, melihat segala ceruk rantau dunia dan segala macam nikmat dunia lainnya. Saya kira tidak seorang pun yang masih bernafas di atas muka bumi hari ini yang punya pengalaman setara Tun.

      Kalau kemewahan dunia yang Tun mahu, maka kemewahan apa lagi yang dia tak rasa. Tun boleh duduk rumah dan berehat sahaja dengan harta yang Tun dah ada.

      Selama Tun PM pun beliau hanya naik pesawat TUDM untuk urusan ke luar negara. Mewah lagi? Najib dan Rosmah pula punya pesawat super mewah yang digunakan seperti harta peribadi.

      Apabila di usia 90an Tun bangkit bersama rakyat maka sudah tentu ia bukan tentang dirinya lagi.

      Mengatakan hasratnya ialaha untuk letakkan anaknya di kerusi PM juga adalah alasan kebudakan,buat2 dan yang tuan badan yang tuduh pun tahu tak benar.

      Kalau Tun mahu jadikan Mukhriz PM beliau boleh berbuat demikian semasa berkuasa 22 tahun. Hanya dengan berdehem sahaja sesiapa saja akan bagi laluan kepada Mukhriz.

      Hakikatnya semua tahu Mukhriz hanya dibenarkan ayahandanya untuk terjun ke dunia politik selepas Tun bersara.

      Hakikatnya Mukhriz dipecat kerana menentang Najib semasa masih dalam UMNO.

      Hakikatnya juga Najib yang berada di kerusi PM hari ini yang sebenarnya dibuka jalan mudah oleh Tun. Spin macam mana pun, inilah faktanya.

      Ya, saya pernah bersua dengan Tun M, pernah bermesyuarat 6 mata dengannya selama hampir sejam. Segala perkara yang Tun bangkitkan adalah tentang kepentingan agama bangsa dan negara.

      Untuk siapakah usaha Tun hari ini?
      Tidak syak lagi untuk anak Malaysia dan cucu cicitnya termasuk saya sendiri, sis salwah 11:00 dan 14;00 juga. Hanya pendedak yang suka spin dan menganaggap orang lain juga seperti mereka yang berkhidamt demi harta dan kedudukan duniawi diri sendiri semata-mata.

      Delete
    5. Terbaik... saya sokong sepenuhnya.

      Delete
    6. Ini lah cara orang bijak berucap,, bukan macam "dedak man" banyak mengarut dari yang betul......!!

      Delete
    7. Anon 234.....mungkin betul apa anda kata..... tp jgn lypa... Tun bukan hidup sebatangkara.... yg akan terus hidup selain dari rakyat malaysia adalah anak cucu dan anak angkatnya... yg dulu kununnya org biasa... tp kini kaya raya...biar berapa ratus kali raya pun.... selain keangkuhan... sifat pendendamlah yg menghidupkan semangat Tun... hang kaji sendiri....nak cerita patriotik.... anak cucu dia tak der gaya patriotik pun.... nak kata demi agama... hang nengokla acaner gaya anak cucu dia langgar semua.... batas agama dilanggar... jantan pun dilanggar.... cuba kaji.

      Delete
    8. Hebat suharli berfikir. Tun m xde jawatan politik apa tidak mampu mengubah apa.

      Walaupun tun m xde demi agama paling kurang adalah demi bangaa dan negara.

      Apabila melihatkan ke najib, langsung xde demi agama bangsa dan negara.
      #Demi najib, suami dan keluarga.

      Sudahlah 1mdb caca marba, seluruh umno dipaksa mengikut mnyokong kerosakan yg beliau lakukan

      Delete
  5. Apa yg ko marapik Ni blooger..

    ReplyDelete
  6. http://celahgelegar.blogspot.my/2017/01/jamal-buatgila-lagi-susun-katil-bawa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)&m=1

    Video terbaik untuk negeri terbaik iaitu Selangor... tahniah rakyat Selangor.... cara paling kreatif untuk rakyat Selangor berfikir .... CT nohalija bole bagi pandangan jugaaaaa.....


    Tahniah Selangor Ku....

    ReplyDelete
  7. http://celahgelegar.blogspot.my/2017/01/video-ada-beberapa-pemimpin-pas-serang.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+celahgelegarblogspotcom+(CELAH+GELEGAR)&m=1

    video tun mamak mme sah mudah lupa... durasi ke 49saat... tun mamak ckp PAS tuduh saya lebih buruk dari Anwar Aljuboori..... eeehhh... bukan Anwar apanamaa Najib.... kikikikiki... dng muka merah padam tahan malu maklum la melayu mudah lupa... kah kah kah... durasi ke 6saat perjumpaan diketuai Timbalan Boboi... jidin duk sebelah sebagai presiden lansung tak disebut... mana nak taruk muka jidin ooiiii.... tunggu masa la si jidin kena sembelih... itu la lain kali pilih rakan dari selatan bukan dari utara yg terkenal dng barua penjajah.... kikikiki...jidinn ooo jidinnn ... nasib la ko jidinnn...

    ReplyDelete
  8. Mamak hangpa semua baik2 belaka - Azeeez Rahim, Reezal Naina Merican, Mohd Noor Yaacob dan ramai lagi Ketua2 UMNO di Penang. Hangpa hina Tun M maknanya hangpa hina juga mamak lain yang jadi ahli UMNO. Taik dari juboq hangpa pi kat muka hangpa juga, dan bila berpeluk2 dengan Azeeezh Rahim hitam melegam dan a/l Nanina Merican macam mana perasaan hangpa? Jijik? Tanyla diri sendiri.

    ReplyDelete
  9. Allah dah sebut sesiapa yang memyembunyikan aib orang... Allah akan tutup rapat2 rahsia dia..... akibat ghairah nak membogelkan orang akhirnya diri sendiri yang telanjang..... jangan buat dosa sesama insan.... tertangguh masuk syurga kelak.... Cubalah lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ostad suharli, ini bukan aib peribadi, kelepek duit rakyat hak umum. Yang mempertahankannya masuk neraka dulu kot kecuali dengan syufaat Rasulullullah.

      Delete
    2. LIHAT maksud aib tu luas2 bro.....Cuba Lagi....

      Delete
    3. Bila ostad alretard berbicara...jual kelentong da tak laku,kesiannn

      Delete
  10. Soalan utk Oistad 4 00, dan swwahyu 6%:
    Q) 2 Najis , 1 najis dulu disitu dan 1 najis sah masih disini. 2 najis ini boleh dibersihkan dgn 1 bahan yg sama.
    - Satu USAHA digerakkan utk basuh sesuatu yg tiba2 dikata najis, yg betlaku disana (A), pada satu masa dulu.
    - Apakah usaha diatas secara automatik dpt brrsihkan satu najis yg sah masih ada disini?
    Cuba jawap, cuba jgn guna kaedah pusing dan kincing.
    Anda dibrri 12 jam utk jawap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ker yg .menulis di atas ni sebenarnya najis kering????

      Delete
    2. Ostrich Suharli,

      Memandangkan ko blur siot , contoh dipermudahkan:

      -Ko tiba2 ko jangka ada bau Tahi Eric Tan di Dapur,
      -Pada masa yang sama, ko terLIHAT Taek Low di ruang tamu,
      Soalan pada Lobai Kincin Ostrich Koncin Suharli kusayang:

      Apakah dgn ko sibuk basuh dapur, Taek Low diruang akan bersih sendirinya?

      Ok, diberi tambah masa 5 jam.
      Jangan ousing roda dan bawa lari tiang tu , tau? Ok

      Delete
    3. 5 jam dah berlipat. Memang sah, Ostrich Suharli tak dpt ulas contoh yg simple pun. Ini tanda kereputan otak akibat pendedakan da. radiasi media tv3 lebih suku. Logik tak jalan mcm mana nak faham penbayangan dari Quran dan hadith? Itu pun jangan...kesian

      Delete
  11. Pencuri tetap pencuri walaupun dh mati....kesian cucucicit mana nk letak Mukasey walaupun harta mengunung orang kan tetap mengata...ambooi...

    ReplyDelete
  12. Jilat lah najis2 yang dah di tolak serta najis yang terkeluar sendiri.....
    http://thekl-chronicle.blogspot.my/2017/01/skandal-era-mahathir-tidak-pernah.html?m=1

    ReplyDelete
  13. Sudahlah..... tak payah bertelagahlah..... jalan telah di tunjuk satu persatu. Kita semakin jelas mengapa ngan DAP pun sanggup bersekutu..... ada sebabnya..... sekarang tidur pun tak lena.... kecuali satu jer yang akan menyelamatkannya..... bila dia kata... aku sebenarnya gila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa suharli merepek ni.
      Penat2 fikir tp hujah xde isi.

      Kalau doc CIA diterima pakai,
      Kenapa siasatan doj xditerima?

      Kalau mahathir perlu bertanggungjawab le atas BMF kenapa tidak najib ke atas 1MDB?

      Cuma beza dia mahathir tidak wujudkan BMF dan menjadi penasihat emiritusnya.
      Mahathir tidak menjadi menteri kewangan.
      Tiada juga cash didalam akaun persendiriannya mahupun anak kandung@tiri yg dtg dari BMF.

      Manakala 1MDB adalah idea najib, najib jadi penasihat emiritus 1MDB.
      Najib juga jadi menteri kewangan.
      Duit 1MDB mengalir ke dalam akaun persendiriannya dan juga anak tiri.

      Jikalau benar suharli selalu berfikir dan masih ada nilai islam dalam diri, kenapa perlu sokong kemungkaran dan berterusan memperbodohkan diri sendiri?

      Delete
    2. Dah terencat akal agaknya si suar tu,dah dah jangan dilayan naik kesian aku tengok.
      Orang tua-tua da pesan makan dari sumber haram ni la jadinya,kalau lambat boleh jadi isim ni.

      Delete